Krom toho, že UAZ je "legenda", tak při čtení recenze jsem se fakt pobavil. Napsat to takhle, to už chce víc, než jednotřídku a je to taková "vyšší dívčí". Takže díky za skvěle odlehčeně napsanou recenzi. :yes::yes:
P.S.: jo a ta kulma...... >:D
Ja nejsem autor, ale psany text celkem chapu a navic jsem mel s predchozim Patriotem "cest" primo v Rusku.
Auto "skripe" ve smyslu "vrze a vydava nelibe zvuky", v komplexu je vsak vyladene. Ze by v prenesenem slova smyslu "skripalo" po technicke strance se rict rozhodne neda.
Jeden z nejzdarilejsich testu posledni doby. Vse jak ma byt, kvituji duraz na veci, ktere delaji off-road off-roadem.
Bodove hodnoceni je holt tragicke, ale o to tady nejde. Zrovna za hlucny motor a tuhy mechanicky chod ovladacich prvku je clovek v opravdovem terenu vdecny.
No ja moc v terenu jezdit neumim, tak jsem vdecny za kazdy podnet a signal, co mi to auto da. Prece jen ze zvuku motoru se da docela dobre poznat, jestli jeste zatahne anebo zustanu zapadlej v tom brodu.
Profici to mozna maji jinak, ale Rus, co jezdil okolo Ufy s nama, mel na svem Defenderu schvalne sundanou veskerou izolaci.
Cena mi prijde v pohode, levnejsi je snad jen Jimny, Defender zas stoji o nejakeho ctvrt milionu vic...
Mám něco podobného, čtyřkolku Journeyman. 4x4,redukce, uzávěrky.sice je tak trochu ošklivá a jenoduchá.....a čínská, ale do lesa pro dřevo zvládne s vozíkem i půltuny.Je fakt,že v tu chvíli papá jako ZIL, ale ve štychu mne nechala jen jednou, když jsem ji utopil ..po světla, to mne tahal traktor. Naštěstní, než se ponořila, stačil jsem ještě vymotat naviják. Doma jsem ji osprchoval, vylil ze světel a zadních bliknrů vodu a jezdí, jsou to už 3 roky. :yes:
To víš- Audi A8 by v testu dopadla určitě líp(lepší plasty, výbava, pérování), jen si nejsem zcela jist, kdyby vjela do terénu určeného pro UAZ - jestli by bylo po pár minutách co hodnotit ;-)
Pamatujes na tenhle test? [odkaz]
Touaregu odesel behem nekolika minut v terenu motor a predni rafky. Proste komedie. :-)
Audi by asi zkolabovalo uz jen pri vidine toho testu >:-[]
Re: ŠÍLENÝ PŘEDRAŽENÝ KŘÁP S KOŘENY VE VÁLEČNÉM JEEPu!!!!!!!
Nedavno takhle koukam na Top Gear a neveril bys, Yeti to na okruhu nandal Ferrari. Porad si rikam, ze ty konici jsou vlastne sileny predrazeny krapy s fasistickymi koreny. 8-s
Re: ŠÍLENÝ PŘEDRAŽENÝ KŘÁP S KOŘENY VE VÁLEČNÉM JEEPu!!!!!!!
Na Primě se vysílá Autosalón. A pak chlapci z Primy (aspoň je to můj dojem) se chovají jakoby sežrali všechnu moudrost motoristického světa. A o TopGearu škoda mluvit.
Re: ŠÍLENÝ PŘEDRAŽENÝ KŘÁP S KOŘENY VE VÁLEČNÉM JEEPu!!!!!!!
ruský GAZ (z kterého pak vycházel UAZ) úzce spolupracoval s americkým Fordem. Prvním ruským vozem 4x4 byl GAZ 61 z roku 1938, který vycházel z licenčního Fordu V8 (GAZ M1). Ale protože GAZ M1 byla klasická zadokolka tak ji ruští konstruktéři překopali a poslali výkresy ke konzultaci Fordu (běžná praxe v té době). Nicméně takový vůz byl drahý a používal se jen pro štáb. A po Zimní válce byl zahájen vývoj GAZ 64, který vznikl tím stylem, že se upravil podvozek GAZ61 a pak se tam dali všemožné komponenty co GAZ vyráběl (licence Ford).
Historie Gazu 64 jsem napsal kdysi sem pro blog, ale tam se mi nechce hledat, takže zde je jeho přepis pro vojenský server [odkaz]
Re: ŠÍLENÝ PŘEDRAŽENÝ KŘÁP S KOŘENY VE VÁLEČNÉM JEEPu!!!!!!!
nepovažuj to za výraz v čechách tak populárního rektálního alpinismu, ale hlubokosklon Vašnosti :yes:
Nechci bejt za trubku, ale přísahal bych, že jsem stejný auto jako ten terénní GAZ viděl kdysi dávno na zadní obálce TIME jako reklamu na terénní auto - byl jsem ještě dítě,ale vím, že jsem se divil, že je ruský auto v americkým starým časáku - byly to čísla někdy z roku 47-49 nevím přesně.....
Re: ŠÍLENÝ PŘEDRAŽENÝ KŘÁP S KOŘENY VE VÁLEČNÉM JEEPu!!!!!!!
no jeden zmála je ale mohol si spomenúť aj toyotu a jej stále žijúci model Land Cruiser 70 ... a dokonca sa vyrába stále z ,,legendrárnym,, motorom 4.2 v6
... a niesom si moc istý či by tie tvrdé podmienky vydržal ... no nie je to zlý oofroad ale niektoré veci by mohli byť viac dotiahnuté
Re: ŠÍLENÝ PŘEDRAŽENÝ KŘÁP S KOŘENY VE VÁLEČNÉM JEEPu!!!!!!!
úplne s tebou súhlasím ...to auto by určite nechcel mať ... na Toyotu Land Cruiser 70 (90) nemá ani zďaleka čo sa týka spoľahlivosti a kvality a popularity ...a benzín a offroad k sebe nepatrie !
a UAZ je toho důlkazem. Jeden z mála posledních zástupců poctivé školy, žádná zbytečná elektronika, vše robustní, všude vás to doveze, všechno vyjede.
UAZ i v civilním provedení prostě nezapře vojenské geny a dlouholeté zkušenosti kontruktérů a techniků s provozem v těžkém terénu a drsných podmínkách ruska.
UAZ si na nic nehraje. Není to žádný naleštěný showcar pro maminy vozící dítka do školky. UAZ je opravdový offroad. :yes:
no jeden zmála je ale mohol si spomenúť aj toyotu a jej stále žijúci model Land Cruiser 70 ... a dokonca sa vyrába stále z ,,legendrárnym,, motorom 4.2 v6
... a niesom si moc istý či by tie tvrdé podmienky vydržal ... no nie je to zlý oofroad ale niektoré veci by mohli byť viac dotiahnuté
Pekné auto, páči sa mi tvrdá duša pravoverného offroadu..len nechápem tie kolesá, čierne osemnástky s cestnými pneu? Na pracovnom offroade? Moc novoruský štýl na môj vkus..
Taky mám rád tyhle opravdové teréňáky bez zbytečností. SUV se mi nelíbí vůbec. Mám rád tyhle auta s jednoduchým ovládáním, bez složitého palubního sofwaru. ard. atp. Jen nechápu absenci uzávěrek diferenciálů v základní výbavě. Někdy stačí jen chybějící přední uzávěrka a auto se nehne.
neviem prečo, ale vždy, keď niekto testuje niečo, čo by malo prejsť nejaké metre aj mimo ciest, tak vrcholom je video alebo fotky, kde sa moderátor alebo redaktor preženie lesnou cestou, lúkou, zasneženou cestou alebo iným podobne náročným terénom :'-( a potom ochká nad terénnymi vlastnosťami. Pritom tie trate častokrát nie sú problémom ani pre FABIA 1,2 HTP. Najlepší >:D test na českej ČT bol Lutonský a INFINITY EX30D ako sa dovalil na Ješted s tým, že tam hocičo nevyjde. Fujavica a hore Octavia, asi ešte teplá keď sa na nej moc nedržal sneh. Na prime Vital ukáže aspoň niečo. A u nás redaktori :no: pri prevzatí kľúčov padnú na * a asi sa do toho auta ani nevyškriabu, tak tie testy vyzerajú. Aspoň do Petržalky na dráhu keby to vzali, ono aj SUV dosť dokáže ( vodič možno ani netuší ).
Co se tyka tohoto clanku musim rict ,ze je zcela pravdivy.Momentalne se nachazim v jiznim Rusku a mel jsem moznost se v Patriotu svezt a nutno rice ze svezeni to bylo prijemne. Na silnici nic moc ale v terenu je to luxus v tom pravem slova smyslu,diry a vymoly jakekoliv velikosti jako by nyyly,bahno po naraznik taky zadny problem.Potom co vymekly toyoty a nissan patrol nic lepsiho do terenu nekoupite.Jo a cena dieselove verze v plne vybave v Rusku je v prepoctu kolem 450000Kc.
No však jsem to psal výše, že je to "západní" cena, ale v Čechách se jich stejně moc neprodá. Ruku na srdce, kdo tady pravověrného teréňáka potřebuje? Pár lesáků. Česká republika je taková zahrádka civilizovaná, Rusko to je jiná káva.
podla mna je to auto neskutocne krasne a paci sa mi velmi vyzorovo aj interier - z celeho vozu na mna posobi neskutocna charizma
ale nezda sa mi to uvedene zrychlenie 12s pri viac ako 2 tonach? Aj ked to ma urcite kratke prevody, nejak mi to nestimuje...
náklaďáky jsou na Sibiři vytápěny parovody v odstavných stanicích, případně jejich motory jedou nonstop bez zastavení. V případě nouze pod nimi rozdělají oheň.
Pořádný nafťák tam v osobních autech nemají, protože donedávna tam byl benzín za 17Kč a když si připočteš problémy s mrazem (Japonci tak nízké teploty nemají), tak by si takové auto bez vytápěné garáže koupil jedině kok.. a ty
doporučuji ti navštítit truckforum, kde své dojmy a fotky sdělují řidiči co tam jezdili přes dvacet let. Jsou tam i fotky oněch výtopen včetně přistavěných náklaďáků.
Praxe s nonstop běžícím motorem se používá i na Aljašce, Kanadě a Skandinávii. Prostě všude tam, kde není možno odstavit vozy v zateplené garáži. Například toto provozuje i dopravní podnik Ostrava pokud teploty spadnou velmi hluboko pod nulu.
edit: výtopnu máš zde [odkaz]
mi argumenty nedošly, ale nemá cenu diskutovat s někým kdo nemá představu jak funguje nafta při mínus čtyřiceti. Asi ti nemá cenu říkat, že náklaďáky určené pro tamní provoz mají výfuky protažené skrz palivovou nádrž, aby jim nezamrzla, že..
prostě si věř čemu chceš ;-)
"It is obligatory to keep the engine running all the time when the car is outside in the winter period." Predposledny odstavec inak, ale mozes si precitat aj cely text...
[odkaz]
Inak, az zas zacnes niekoho urazat, radsej najprv www.usethefuckinggoogle.com