Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Amarok 2,0 BiTDI (132 kW) AT – Pracant s kravatou

Otestovali jsme nejlepší dostupný Amarok s dieselem o výkonu 132 kW, pohonem všech kol a osmistupňovou převodovkou. Překvapil nás něčím?
Zpět na článek
10. 12. 2012 12:08
10. 12. 2012 18:11
10. 12. 2012 19:45
10. 12. 2012 21:14
10. 12. 2012 23:12
10. 12. 2012 23:16
11. 12. 2012 13:32
11. 12. 2012 18:54
12. 12. 2012 19:58
15. 12. 2012 18:03
15. 12. 2012 20:19
10. 12. 2012 18:10
10. 12. 2012 19:31
10. 12. 2012 18:59
10. 12. 2012 19:12
10. 12. 2012 19:54
10. 12. 2012 19:58
10. 12. 2012 20:08
10. 12. 2012 20:14
10. 12. 2012 20:29
10. 12. 2012 20:38
10. 12. 2012 20:59
10. 12. 2012 21:07
10. 12. 2012 21:13
10. 12. 2012 21:19
11. 12. 2012 10:15
11. 12. 2012 12:06
10. 12. 2012 19:41
10. 12. 2012 20:07
10. 12. 2012 20:11
10. 12. 2012 21:22
11. 12. 2012 10:15
11. 12. 2012 12:00
11. 12. 2012 19:44
15. 12. 2012 17:03
11. 12. 2012 15:02
Avatar - Bristol
10. 12. 2012 12:08
Hilux
v této kategorii jedině léty prověřený, nezničitený Hilux...a pokud se někomu nelíbí tak podobně zkušený Ranger :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - gld
10. 12. 2012 18:11
Re: Hilux
Ale nemáš tam tetraturbo tdi, 12 stupňovú prevodovku z eF jednotky a olizuvzdorný plast prístrojovky.
Avatar - white label
10. 12. 2012 19:45
Re: Hilux
Kde už jsem tyhle řeči slyšel ( a že tu podobných není vůbec málo), že by třeba, když se objevila I. g. Touaregu, nebo dokonce I. g. Golfu... ;-)
Jen ten automat je v téhle kategorii u konkurence pouhým snem...
10. 12. 2012 21:14
Re: Hilux
Vždyť i v testu se píše že by bohatě stačil 6tivalt. Aby ne, do pickupu. Proto se o tom konkurenci ani nesní...
10. 12. 2012 23:12
Re: Hilux
Přál bych Vám ten automat zažít v terénu a pak na dálnici při 130 km/h... Léty prověřená konkurence puká závistí... ;) ;) ;)
Avatar - white label
10. 12. 2012 23:16
Re: Hilux
6ti kvalt by hlavně stačil u konkurence, viz třeba zde věčně předhazovaná Toyota Hilux, která nemá ani těch šest kvaltů, dokonce ani v manuálu jich nemá šest.
Ono kterému autu, z těch co dnes mají 8st. automaty, by ještě "včera" bohatě nestačil 6st. automat... ;-)
Avatar - Bristol
11. 12. 2012 13:32
Re: Hilux
nevím čemu bude farmáři nebo lesníkovi...či mafiánům v africe 8 stupňové ZFko...u těchto aut jde v prvé řadě o robustnost a nezničitelnost, vzhledem k tomu že tento typ auto se nejvíc kupuje v africe, americe a na blízkém východě tak tam je dlouhotrvající výdrž v extrémních podmínkách klíčová...za prvé: Amarok tu není tak dlouho aby takovou pověst získal, za druhé: koncernové technice nevěřím tolik jako technice toyoty(a jistě nebudu sám, hlavně v těchto končinách kde na auta od toyoty nedají dopustit), a docela by mě zajímalo jak by si arabského šejka nebo mafiána ze sahary přesvědčoval ať si místo hiluxe koupí amaroka... :yes:
Avatar - white label
11. 12. 2012 18:54
Re: Hilux
Píšu snad něco v rozoporu s tvou reakcí? Především se např. nedomnívám, že je u podobného nového vozu lepší 5ti stupňový automat, než 8mi stupňový a věřím, že bych se tomto ohledu shodl dokonce i s těmi africkými mafiíány, nebo arabskými šejky. Nikdo nikoho přímo přesvědčovat nebude, podmínkou je pochopitelně i určitý čas potřebný k tomu, aby produkt na trhu přesvědčil, což je celosvětově (pochopitelně) běh na dlouhou trať, např. v Evropě může být taková trať (zejména pro VW) nepoměrně kratší.
Avatar - Bristol
12. 12. 2012 19:58
Re: Hilux
tak hlavně evropa není primárním trhem pro pick upy, a zrovna tu paradoxně bude mít amarok pozici nejjednodušší už jen proto že EU trhy koncern může a zákazníci jsou zvyklí od nich přijmout vcelku cokoli: docela dobře situaci reflektuje aj český trh kde amarok vcelku bez problémů bojuje s hiluxem a rangerem o první místo v tabulce...

a že je 8st. ZF lepší než klasickej automat nebo třeba manuál o tom se s tebou přece vůbec nehádám...otázka však je(a to dost důležitá) nakolik je taková "high-tech" vymoženost důležitá v autě jako je pracovně-terénně-užitkový pick up...

a na závěr: v oblastech kde je trh s pick upy primární jsem vůči amaroku velmi skeptický: přesvědčit tamní docela konzervativně smýšlející lidi jezdící v extrémních podmínkách, jinak řečeno vyžadující maximálně jednoduchý, robustní a spolehlivý vůz aby po 4 dekádách s hiluxy, mitsubishi L200 a jinými japonci nebo američany všeho druhu najednou kupovali relativně drahý a sofistikovaný no name amarok nebude jednoduché...
15. 12. 2012 18:03
Re: Hilux
Každý nějak začíná. VW si asi nedělal iluze, že schramstne během pěti let celý trh. S tímhle přístupem by nemělo smysl dělat nic a mohli by leda tak zůstat u Brouka.
Avatar - Bristol
15. 12. 2012 20:19
Re: Hilux
však já o VW žádné iluze nemám...Amarok je možná solidní auto těžko říct nejel sem v tom a asi ani nikdy nepojedu, každopádně dokážu si relativně slušně představit typického zákazníka pick upu v zemi kde je ten trh velký...a tam čeká VW hodně práce...
Avatar - Johny.Rico
10. 12. 2012 12:59
Jasná volba: Ranger nebo Hilux
No a o ceně ani nemluvím, to je fakt vrchol, za náklaďák. No, a kdybych se měl rozhodovat designem, tak jasně Ranger. Amarok vypadá... no název sám o sobě mluví za vše...
Rozbalit vlákno
0
10. 12. 2012 13:29
cena za Hilux vs. VW
hlavne ked trojlitrovy hilux v plnej vybave s automatom stoji 34.260,00 € .... dost zla ponuka od VW
Rozbalit vlákno
6
10. 12. 2012 13:33
Re: cena za Hilux vs. VW
Alebo v CR: Hilux 3.0-4D AT 715.000Kc, Amarok 2.0 BiTD 960.000Kc (obe ceny bez DPH). Povedal by som, ze to je teda sakramentsky velky rozdiel! A pritom Hilux je rokmi overeny "neznicitelny" pracant, zatial co Amarok este len prichadza na trh...
10. 12. 2012 14:38
Re: cena za Hilux vs. VW
Co to melete za blbosti?! Amarok 2.0 BiTD začíná na 652.962kč bez DPH, tak teď melte o tom jaký je to rozdíl ;-)
Prý roky ověřený nezničitelný pracant >:D Odborník se pozná... Tady někdo potřebuje házet špínu na Amaroka tak vytáhne větší cenu. Doporučuji raději nepsat o rozdílech ;-) inu téměř 75 000kč je dost velký rozdíl ve prospěch Amaroka nehledě na daleko nižší spotřebu dvoulitru nežli žravého třílitru od Toyoty s nizoučkým výkonem 126kW...
10. 12. 2012 15:19
Re: cena za Hilux vs. VW
hilux zacina na 495000 s 2.5litorm
3.0 D4D je od 680 s automatom 715 co je zaroven najvyssia vybava
priplatkova za 213 000 - to su vsetky polozky cennika (koza, navigacia, rozsirena zaruka atd. )
cize dokopy 928 000 bez dane a viac do toho toyota neponuka... uz len pevnu nadstavbu za 37 500....
stale je hoooodne velky rozdiel oproti menej vybavenemu VW
vsetky ceny bez dane
10. 12. 2012 20:16
Re: cena za Hilux vs. VW
Ak si si nevsimol ,tak porovnavam +/- rovnako vybavene a vykonne vozy. V teste je najlepsi Amarok so 132kW motorom, ktory som vzal na porovnanie. Jeho zakladna cena bez priplatkov je v clanku (~965 tisic), a porovnal s najvyssou verziou Hilux-u 3.0D-4D 126kW automat (715 tisic, ceny bez dph). Ano, Hilux ma "nizucky" vykon, o celych 4.5%

Ale ak chces, mozeme zobrat aj cenu "uz od", ktora u Hilux-u zacina na 495 tisic. Stale je to "pekny" rozdiel vyse 150 tisic, alebo inake povedane, o ~32% viac!

Ze je Hilux rokmi prevereny? Nuz, robi sa tusim 40 ci 50 rokov. Skus si najst na youtube videa ako v TopGear skusili jedneho stareho Hiluxa znicit. Ako by asi dopadol Amarok, keby ho podrobili rovnakemu testovaniu?
10. 12. 2012 23:09
Re: cena za Hilux vs. VW
Základní cena v ČR u Amaroka 960 000,- Kč je absolutní nesmysl... Highline BiTDI v Automatu začíná na 796 290,- Kč bez DPH. Myslím, že velmi slušná cena a oproti konkurenci žádná drahota... Tržní podíl hovoří za vše... :*)
15. 12. 2012 17:58
Re: cena za Hilux vs. VW
Na videa má smysl koukat, pokud chceš koupit starého (nebo obdivovat nezničitelný tank). Současný má jinou konstrukci.
10. 12. 2012 14:51
komfort cestování
Pár stovek kilometrů jsem s Amarokem ujel a jeho jízdní vlastnosti bych hodnotil v rámci třídy hodně vysoko, v novém Rangeru jsem nejel, ale starý Ranger nebo Hilux je z tohoto pohledu rozhodně horší. Bodejť taky ne, když Amarok je úplně nový, zatímco třeba Hilux starý cca 15 let.
Nemůžu ale souhlasit s tím, že cestovní komfort Amaroku je srovnatelný s běžným SUV. Přeci jen tuhá zadní náprava odpružená listovými pružinami konstruovaná na zatížení okolo jedné tuny se projevit někde musí. A taky se projevuje! Nevím na jakém povrchu autor testu jezdil, ale komfort pružení třeba na rozbitých pražských cestách se se standardem třídy SUV rozhodně srovnávat nedá.
Rozbalit vlákno
8
10. 12. 2012 14:57
Re: komfort cestování
:yes: Přesně tak.
Konfortní jízdní vlastnosti v rámci třídy určitě. Ale určitě bych ho nesrovnával s SUV. Vždyť Amarok je defakto pracovní nástroj ;-)
10. 12. 2012 15:45
Re: komfort cestování
Některé pracovní nástroje, ale pohodlné být dokážou. Měl jsem možnost se projet v lehkém náklaďáku od MANu - taková trochu větší Avie - nevím ani, jestli to mělo vzduchové pružení, každopádně to mělo ještě zvlášť odpruženou sedačku a proti Amaroku to bylo komfortní až až...
Avatar - kosmonaut
10. 12. 2012 23:26
Re: komfort cestování
Aktuální Hilux se dělá od roku 2005, takže 15 let to není ani cca. Amarok je určitě dobrý, ale Hilux je něco jako Golf v kompaktech. Jak to tady píše ten sandokan, je to středobod, není moc důvodů, proč si mezi pickupy brát něco jiného než Hilux.
Avatar - white label
11. 12. 2012 02:47
Re: komfort cestování
To mu Hiluxu světově samozřejmě nikdo nebere, ale když zůstaneme u nás (na evropském trhu), tak si srovnej konkurenci Hiluxu a Golfa. To je naprosto nesrovnatelné (Golf to tady má nepoměrně těžší), kolik značek v Evropě nenabízí kompaktní hb (ala Golf) a kolik jich nenabízí pickup (ala Hilux). Když přišeš první Touareg na evropský trh, taky hodně lidí říkalo, že si k takové legendě jako je LC ani nečuchne. A kolik se od té doby (do dnes) prodalo v Evropě Touaregů a kolik LC? Proč by něco obdobného nemohl v Evropě (časem) dokázat i Amarok, navíc když má už dnes např. možnost 8st. automatu a Hilux jen 5st. Navíc těch míst kde v zeleno-modré Evropě využiješ terénní schopnosti těchto vozů v těžším terénu, je relativně velmi málo, viz už i zakázané "terénní" reklamy apod.
11. 12. 2012 09:21
Re: komfort cestování
tak LandCruiser a Touareg je kapanek rozdiel. Touareg bol skor konkurent k ML ako k LC..
Avatar - kosmonaut
11. 12. 2012 11:13
Re: komfort cestování
Není třeba se v tom tolik rýpat. Nepíšu co je lepší, nebo co je horší. Nebo kdo to má těžší a kdo snažší. Píšu, že Hilux ve své třídě znamená totéž co Golf v kompaktech. Je úplně jedno, jestli je ten konkurent rychlejší, pohodlnější, nebo silnější. Zákazníci si prostě Hilux/ Golfa vyberou právě proto, že je to Hilux/ Golf. Je to ten středobod, je to ten vzor, se kterým se konkurence vždy bude chtít porovnat. Proč by se časem nemohlo prodat více, já nevím třeba Méganů RS než erkových Široků, když je RS lepším autem? Prostě se neprodá.
EDIT: teď se nechci tahat za péro, vůbec nemám ponětí o prodejích RS, či erkových Šír. Plácl jsem první příklad co mě napadl. Pokud je to naopak, omlouvám se do Dieppe :-)
11. 12. 2012 08:34
Re: komfort cestování
No ono to chce se v těch autech pořádně svézt. Zvláště doporučuju porovnat brzdnou dráhu Hiluxu a Amaroku, řízení a odpružení... ty auta se opravdu srovnávat nedají. A to nemluvím o stálém pohonu všech kol, který Hilux neměl nikdy nebo o 8-st. ZF. Zvlášť v dnešním počasí, kdy se chvíli jede na sněhu a chvíli na mokrém asfaltu je pouze přiřaditelný pohon předních kol řešení obtížněji využitelné.
Ano, Amarok je relativní novinka, takže dlouhodobá spolehlivost je zatím s otazníkem. Třeba jakou životnost bude mít dvoustupňové přeplňování při dlouhodobé terenní zátěži asi zkusil jen málokdo. Prodeje Amaroku mimo Evropu běží 3 roky a v Evropě už 2 roky, ale zatím jsem nikde nečetl o nějakém vážném opakujícím se problému.
Léty prověřenou kvalitu a světové prvenství v prodejích Hiluxu nikdo nebere. Poznamenat je ale třeba, že legenda Hilux vznikla na jiném konstrukčním základě, než má současná generace. Nezničitelný Hilux měl např. tuhou přední nápravu s pancéřovými klouby - současná generace má už nezávislé zavěšení předních kol... Tož tak.
Avatar - kosmonaut
11. 12. 2012 11:16
Re: komfort cestování
jo, reaguji vlastně na to samé výše 11:13
Avatar - Magnetofon
10. 12. 2012 17:56
Vyhrava Dacia!
Kto ma rozum si kupi Dacia Logan Pickup! To je pravy offroad! :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - gld
10. 12. 2012 18:10
Re: Vyhrava Dacia!
Najlepšie terénne auto je služobné...amarok či dácia.
Avatar - Johny.Rico
10. 12. 2012 19:21
Re: Vyhrava Dacia!
No tobě bych rád dával služební vozy... 8-s
Avatar - gld
10. 12. 2012 19:31
Re: Vyhrava Dacia!
Ten výrok je ľudového charakteru, nemám naň copyright ;-)
10. 12. 2012 19:48
Re: Vyhrava Dacia!
ale vzdyt ma pravdu. nikdo na cizi auto nebude davat tak velky pozor jako na svoje. nebude se o nej starat a chovat se k nemu tak, aby slouzilo jeste hromadu dalsich let. a je uplne jedno zda jde o sluzebni vozy nebo novinare, kteri auta testuji. Neni to moje, tak co se budu starat jestli se to posere- takhle uvazuje, verim vic nez 90% lidi, kteri jezdi v cizich autech.
10. 12. 2012 18:59
ZF u VW?
Dává se ještě do jiných modelů?
Rozbalit vlákno
21
10. 12. 2012 19:54
Re: ZF u VW?
Myslel jsem konkrétně VW. Tedy jinými slovy, jestli není třeba v Touaregu. Phaeton osmikvalt asi ne...
Avatar - Ham.
10. 12. 2012 19:58
Re: ZF u VW?
U všech modelů s podélným uložením motoru, Amarok, Touareg, Phaeton
Avatar - white label
10. 12. 2012 20:08
Re: ZF u VW?
Phaeton už má 8st. tiptr.? Od kdy?
Avatar - Ham.
10. 12. 2012 20:14
Re: ZF u VW?
Má 6st. tiptronic, kolega se neptal na počet stupňů, ale na ZF.
10. 12. 2012 20:29
Re: ZF u VW?
No, myslel jsem osmikvalt, ale ani o šestikvaltu od ZF jsem nevěděl.
Avatar - Eddy82
10. 12. 2012 20:38
Re: ZF u VW?
Touareg má 8 kvalt od firmy Aisin
Avatar - Ham.
10. 12. 2012 20:59
Re: ZF u VW?
Já jsem někdy do konce roku 2011 registroval Aisin, ale v popisech letošního modelu se píše o ZF.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Eddy82
10. 12. 2012 21:07
Re: ZF u VW?
No už rok nepracujem v oblasti montáže,ale inde, takže je možné, že sa dačo pomenilo. Apropo keď som bol nedávno na autosalóne v Paríži, tak firma Aisin tam mala vystavené svoje portfólio a Touareg bol jedným z modelov, v ktorom sa nachádzajú ich prevodovky.
Avatar - Ham.
10. 12. 2012 21:13
Re: ZF u VW?
Tak nebo tak uživatelský rozdíl mezi těmi převodovkami asi není žádný.
Avatar - Eddy82
10. 12. 2012 21:19
Re: ZF u VW?
Asi skorej nie. Každopádne keď som jazdil Touaregom, tak ten automat nebol pre mňa v žiadnom prípade nedostatkom. Radilo to super a rýchlo a celkovo to bolo príjemné zvezenie, len si bolo treba dosť dávať pozor na rýchlosť >:D
11. 12. 2012 10:15
Re: ZF u VW?
ZF je nejvíc podle mně.
Avatar - Ham.
11. 12. 2012 12:06
Re: ZF u VW?
Aisin TL-80SN a ZF8 jsou určitě ekvivalentní produkty.
Avatar - guze
10. 12. 2012 19:41
Re: ZF u VW?
Touareg, možná Phaeton, ale to bych kecal...
Avatar - white label
10. 12. 2012 20:07
Re: ZF u VW?
Phaeton zatím ne...
Avatar - Ham.
10. 12. 2012 21:22
Re: ZF u VW?
Phaeton by měl mít 6-speed ZF 6HP19A tiptronic
11. 12. 2012 10:15
Re: ZF u VW?
stejně jako Bentley, ne?
Avatar - Ham.
11. 12. 2012 12:00
Re: ZF u VW?
Continental má 6ZF
Pro Mulsanne a některé další modely od Porsche a Audi) si nechal VW vyvinout 8st. ZF která umí 1000Nm a je přizpůsobená pohonům 4x4.
11. 12. 2012 19:44
Re: ZF u VW?
chodící encyklopedie :yes:
15. 12. 2012 17:03
Re: ZF u VW?
Continental GT/ GTC V8 má 8 stupňové ZF - nejspíš 8HP70, protože motor má 660 Nm
Avatar - peV
11. 12. 2012 15:02
Volvo
Volvo V40 jste snad testovali se sportvnim podvozkem, ne? Tak jak muzete napsat holou vetu ”V 40 má opravdu nepovedený podvozek”. Coz takhle zkusit standartni naladeni, ktere je naprosto v pohode (pokud teda, jak tady byva zvykem, neni jedinou spravnou variantou podvozek typu trakar).
Rozbalit vlákno
0