Testy
No a o ceně ani nemluvím, to je fakt vrchol, za náklaďák. No, a kdybych se měl rozhodovat designem, tak jasně Ranger. Amarok vypadá... no název sám o sobě mluví za vše...
hlavne ked trojlitrovy hilux v plnej vybave s automatom stoji 34.260,00 € .... dost zla ponuka od VW
Alebo v CR: Hilux 3.0-4D AT 715.000Kc, Amarok 2.0 BiTD 960.000Kc (obe ceny bez DPH). Povedal by som, ze to je teda sakramentsky velky rozdiel! A pritom Hilux je rokmi overeny "neznicitelny" pracant, zatial co Amarok este len prichadza na trh...
Co to melete za blbosti?! Amarok 2.0 BiTD začíná na 652.962kč bez DPH, tak teď melte o tom jaký je to rozdíl 😉
Prý roky ověřený nezničitelný pracant >😁 Odborník se pozná... Tady někdo potřebuje házet špínu na Amaroka tak vytáhne větší cenu. Doporučuji raději nepsat o rozdílech 😉 inu téměř 75 000kč je dost velký rozdíl ve prospěch Amaroka nehledě na daleko nižší spotřebu dvoulitru nežli žravého třílitru od Toyoty s nizoučkým výkonem 126kW...
Prý roky ověřený nezničitelný pracant >😁 Odborník se pozná... Tady někdo potřebuje házet špínu na Amaroka tak vytáhne větší cenu. Doporučuji raději nepsat o rozdílech 😉 inu téměř 75 000kč je dost velký rozdíl ve prospěch Amaroka nehledě na daleko nižší spotřebu dvoulitru nežli žravého třílitru od Toyoty s nizoučkým výkonem 126kW...
hilux zacina na 495000 s 2.5litorm
3.0 D4D je od 680 s automatom 715 co je zaroven najvyssia vybava
priplatkova za 213 000 - to su vsetky polozky cennika (koza, navigacia, rozsirena zaruka atd. )
cize dokopy 928 000 bez dane a viac do toho toyota neponuka... uz len pevnu nadstavbu za 37 500....
stale je hoooodne velky rozdiel oproti menej vybavenemu VW
vsetky ceny bez dane
3.0 D4D je od 680 s automatom 715 co je zaroven najvyssia vybava
priplatkova za 213 000 - to su vsetky polozky cennika (koza, navigacia, rozsirena zaruka atd. )
cize dokopy 928 000 bez dane a viac do toho toyota neponuka... uz len pevnu nadstavbu za 37 500....
stale je hoooodne velky rozdiel oproti menej vybavenemu VW
vsetky ceny bez dane
Ak si si nevsimol ,tak porovnavam +/- rovnako vybavene a vykonne vozy. V teste je najlepsi Amarok so 132kW motorom, ktory som vzal na porovnanie. Jeho zakladna cena bez priplatkov je v clanku (~965 tisic), a porovnal s najvyssou verziou Hilux-u 3.0D-4D 126kW automat (715 tisic, ceny bez dph). Ano, Hilux ma "nizucky" vykon, o celych 4.5%
Ale ak chces, mozeme zobrat aj cenu "uz od", ktora u Hilux-u zacina na 495 tisic. Stale je to "pekny" rozdiel vyse 150 tisic, alebo inake povedane, o ~32% viac!
Ze je Hilux rokmi prevereny? Nuz, robi sa tusim 40 ci 50 rokov. Skus si najst na youtube videa ako v TopGear skusili jedneho stareho Hiluxa znicit. Ako by asi dopadol Amarok, keby ho podrobili rovnakemu testovaniu?
Ale ak chces, mozeme zobrat aj cenu "uz od", ktora u Hilux-u zacina na 495 tisic. Stale je to "pekny" rozdiel vyse 150 tisic, alebo inake povedane, o ~32% viac!
Ze je Hilux rokmi prevereny? Nuz, robi sa tusim 40 ci 50 rokov. Skus si najst na youtube videa ako v TopGear skusili jedneho stareho Hiluxa znicit. Ako by asi dopadol Amarok, keby ho podrobili rovnakemu testovaniu?
Základní cena v ČR u Amaroka 960 000,- Kč je absolutní nesmysl... Highline BiTDI v Automatu začíná na 796 290,- Kč bez DPH. Myslím, že velmi slušná cena a oproti konkurenci žádná drahota... Tržní podíl hovoří za vše... :😉
Pár stovek kilometrů jsem s Amarokem ujel a jeho jízdní vlastnosti bych hodnotil v rámci třídy hodně vysoko, v novém Rangeru jsem nejel, ale starý Ranger nebo Hilux je z tohoto pohledu rozhodně horší. Bodejť taky ne, když Amarok je úplně nový, zatímco třeba Hilux starý cca 15 let.
Nemůžu ale souhlasit s tím, že cestovní komfort Amaroku je srovnatelný s běžným SUV. Přeci jen tuhá zadní náprava odpružená listovými pružinami konstruovaná na zatížení okolo jedné tuny se projevit někde musí. A taky se projevuje! Nevím na jakém povrchu autor testu jezdil, ale komfort pružení třeba na rozbitých pražských cestách se se standardem třídy SUV rozhodně srovnávat nedá.
Nemůžu ale souhlasit s tím, že cestovní komfort Amaroku je srovnatelný s běžným SUV. Přeci jen tuhá zadní náprava odpružená listovými pružinami konstruovaná na zatížení okolo jedné tuny se projevit někde musí. A taky se projevuje! Nevím na jakém povrchu autor testu jezdil, ale komfort pružení třeba na rozbitých pražských cestách se se standardem třídy SUV rozhodně srovnávat nedá.
:yes: Přesně tak.
Konfortní jízdní vlastnosti v rámci třídy určitě. Ale určitě bych ho nesrovnával s SUV. Vždyť Amarok je defakto pracovní nástroj 😉
Konfortní jízdní vlastnosti v rámci třídy určitě. Ale určitě bych ho nesrovnával s SUV. Vždyť Amarok je defakto pracovní nástroj 😉
Aktuální Hilux se dělá od roku 2005, takže 15 let to není ani cca. Amarok je určitě dobrý, ale Hilux je něco jako Golf v kompaktech. Jak to tady píše ten sandokan, je to středobod, není moc důvodů, proč si mezi pickupy brát něco jiného než Hilux.
To mu Hiluxu světově samozřejmě nikdo nebere, ale když zůstaneme u nás (na evropském trhu), tak si srovnej konkurenci Hiluxu a Golfa. To je naprosto nesrovnatelné (Golf to tady má nepoměrně těžší), kolik značek v Evropě nenabízí kompaktní hb (ala Golf) a kolik jich nenabízí pickup (ala Hilux). Když přišeš první Touareg na evropský trh, taky hodně lidí říkalo, že si k takové legendě jako je LC ani nečuchne. A kolik se od té doby (do dnes) prodalo v Evropě Touaregů a kolik LC? Proč by něco obdobného nemohl v Evropě (časem) dokázat i Amarok, navíc když má už dnes např. možnost 8st. automatu a Hilux jen 5st. Navíc těch míst kde v zeleno-modré Evropě využiješ terénní schopnosti těchto vozů v těžším terénu, je relativně velmi málo, viz už i zakázané "terénní" reklamy apod.
Není třeba se v tom tolik rýpat. Nepíšu co je lepší, nebo co je horší. Nebo kdo to má těžší a kdo snažší. Píšu, že Hilux ve své třídě znamená totéž co Golf v kompaktech. Je úplně jedno, jestli je ten konkurent rychlejší, pohodlnější, nebo silnější. Zákazníci si prostě Hilux/ Golfa vyberou právě proto, že je to Hilux/ Golf. Je to ten středobod, je to ten vzor, se kterým se konkurence vždy bude chtít porovnat. Proč by se časem nemohlo prodat více, já nevím třeba Méganů RS než erkových Široků, když je RS lepším autem? Prostě se neprodá.
EDIT: teď se nechci tahat za péro, vůbec nemám ponětí o prodejích RS, či erkových Šír. Plácl jsem první příklad co mě napadl. Pokud je to naopak, omlouvám se do Dieppe 😄
EDIT: teď se nechci tahat za péro, vůbec nemám ponětí o prodejích RS, či erkových Šír. Plácl jsem první příklad co mě napadl. Pokud je to naopak, omlouvám se do Dieppe 😄
No ono to chce se v těch autech pořádně svézt. Zvláště doporučuju porovnat brzdnou dráhu Hiluxu a Amaroku, řízení a odpružení... ty auta se opravdu srovnávat nedají. A to nemluvím o stálém pohonu všech kol, který Hilux neměl nikdy nebo o 8-st. ZF. Zvlášť v dnešním počasí, kdy se chvíli jede na sněhu a chvíli na mokrém asfaltu je pouze přiřaditelný pohon předních kol řešení obtížněji využitelné.
Ano, Amarok je relativní novinka, takže dlouhodobá spolehlivost je zatím s otazníkem. Třeba jakou životnost bude mít dvoustupňové přeplňování při dlouhodobé terenní zátěži asi zkusil jen málokdo. Prodeje Amaroku mimo Evropu běží 3 roky a v Evropě už 2 roky, ale zatím jsem nikde nečetl o nějakém vážném opakujícím se problému.
Léty prověřenou kvalitu a světové prvenství v prodejích Hiluxu nikdo nebere. Poznamenat je ale třeba, že legenda Hilux vznikla na jiném konstrukčním základě, než má současná generace. Nezničitelný Hilux měl např. tuhou přední nápravu s pancéřovými klouby - současná generace má už nezávislé zavěšení předních kol... Tož tak.
Ano, Amarok je relativní novinka, takže dlouhodobá spolehlivost je zatím s otazníkem. Třeba jakou životnost bude mít dvoustupňové přeplňování při dlouhodobé terenní zátěži asi zkusil jen málokdo. Prodeje Amaroku mimo Evropu běží 3 roky a v Evropě už 2 roky, ale zatím jsem nikde nečetl o nějakém vážném opakujícím se problému.
Léty prověřenou kvalitu a světové prvenství v prodejích Hiluxu nikdo nebere. Poznamenat je ale třeba, že legenda Hilux vznikla na jiném konstrukčním základě, než má současná generace. Nezničitelný Hilux měl např. tuhou přední nápravu s pancéřovými klouby - současná generace má už nezávislé zavěšení předních kol... Tož tak.
Kto ma rozum si kupi Dacia Logan Pickup! To je pravy offroad! 😄
Najlepšie terénne auto je služobné...amarok či dácia.
No tobě bych rád dával služební vozy... 8-s
ale vzdyt ma pravdu. nikdo na cizi auto nebude davat tak velky pozor jako na svoje. nebude se o nej starat a chovat se k nemu tak, aby slouzilo jeste hromadu dalsich let. a je uplne jedno zda jde o sluzebni vozy nebo novinare, kteri auta testuji. Neni to moje, tak co se budu starat jestli se to posere- takhle uvazuje, verim vic nez 90% lidi, kteri jezdi v cizich autech.
Dává se ještě do jiných modelů?
A8...
Myslel jsem konkrétně VW. Tedy jinými slovy, jestli není třeba v Touaregu. Phaeton osmikvalt asi ne...
U všech modelů s podélným uložením motoru, Amarok, Touareg, Phaeton
Phaeton už má 8st. tiptr.? Od kdy?
Má 6st. tiptronic, kolega se neptal na počet stupňů, ale na ZF.
Touareg má 8 kvalt od firmy Aisin
Já jsem někdy do konce roku 2011 registroval Aisin, ale v popisech letošního modelu se píše o ZF.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
No už rok nepracujem v oblasti montáže,ale inde, takže je možné, že sa dačo pomenilo. Apropo keď som bol nedávno na autosalóne v Paríži, tak firma Aisin tam mala vystavené svoje portfólio a Touareg bol jedným z modelov, v ktorom sa nachádzajú ich prevodovky.
Tak nebo tak uživatelský rozdíl mezi těmi převodovkami asi není žádný.
Asi skorej nie. Každopádne keď som jazdil Touaregom, tak ten automat nebol pre mňa v žiadnom prípade nedostatkom. Radilo to super a rýchlo a celkovo to bolo príjemné zvezenie, len si bolo treba dosť dávať pozor na rýchlosť >😁
Touareg, možná Phaeton, ale to bych kecal...
Phaeton zatím ne...
Phaeton by měl mít 6-speed ZF 6HP19A tiptronic
stejně jako Bentley, ne?
Volvo V40 jste snad testovali se sportvnim podvozkem, ne? Tak jak muzete napsat holou vetu ”V 40 má opravdu nepovedený podvozek”. Coz takhle zkusit standartni naladeni, ktere je naprosto v pohode (pokud teda, jak tady byva zvykem, neni jedinou spravnou variantou podvozek typu trakar).
Jen ten automat je v téhle kategorii u konkurence pouhým snem...
Ono kterému autu, z těch co dnes mají 8st. automaty, by ještě "včera" bohatě nestačil 6st. automat... 😉
a že je 8st. ZF lepší než klasickej automat nebo třeba manuál o tom se s tebou přece vůbec nehádám...otázka však je(a to dost důležitá) nakolik je taková "high-tech" vymoženost důležitá v autě jako je pracovně-terénně-užitkový pick up...
a na závěr: v oblastech kde je trh s pick upy primární jsem vůči amaroku velmi skeptický: přesvědčit tamní docela konzervativně smýšlející lidi jezdící v extrémních podmínkách, jinak řečeno vyžadující maximálně jednoduchý, robustní a spolehlivý vůz aby po 4 dekádách s hiluxy, mitsubishi L200 a jinými japonci nebo američany všeho druhu najednou kupovali relativně drahý a sofistikovaný no name amarok nebude jednoduché...