Testy

Zpět na článek

TEST VW Amarok 2,0 BiTDI (132 kW) AT – Pracant s kravatou

56 komentářů

Avatar - Bristol
Bristol
v této kategorii jedině léty prověřený, nezničitený Hilux...a pokud se někomu nelíbí tak podobně zkušený Ranger :yes:
Avatar - gld
gld
Ale nemáš tam tetraturbo tdi, 12 stupňovú prevodovku z eF jednotky a olizuvzdorný plast prístrojovky.
Avatar - white label
white label
Kde už jsem tyhle řeči slyšel ( a že tu podobných není vůbec málo), že by třeba, když se objevila I. g. Touaregu, nebo dokonce I. g. Golfu... 😉
Jen ten automat je v téhle kategorii u konkurence pouhým snem...
coolio
Vždyť i v testu se píše že by bohatě stačil 6tivalt. Aby ne, do pickupu. Proto se o tom konkurenci ani nesní...
Květ
Přál bych Vám ten automat zažít v terénu a pak na dálnici při 130 km/h... Léty prověřená konkurence puká závistí... 😉 😉 😉
Avatar - white label
white label
6ti kvalt by hlavně stačil u konkurence, viz třeba zde věčně předhazovaná Toyota Hilux, která nemá ani těch šest kvaltů, dokonce ani v manuálu jich nemá šest.
Ono kterému autu, z těch co dnes mají 8st. automaty, by ještě "včera" bohatě nestačil 6st. automat... 😉
Avatar - Bristol
Bristol
nevím čemu bude farmáři nebo lesníkovi...či mafiánům v africe 8 stupňové ZFko...u těchto aut jde v prvé řadě o robustnost a nezničitelnost, vzhledem k tomu že tento typ auto se nejvíc kupuje v africe, americe a na blízkém východě tak tam je dlouhotrvající výdrž v extrémních podmínkách klíčová...za prvé: Amarok tu není tak dlouho aby takovou pověst získal, za druhé: koncernové technice nevěřím tolik jako technice toyoty(a jistě nebudu sám, hlavně v těchto končinách kde na auta od toyoty nedají dopustit), a docela by mě zajímalo jak by si arabského šejka nebo mafiána ze sahary přesvědčoval ať si místo hiluxe koupí amaroka... :yes:
Avatar - white label
white label
Píšu snad něco v rozoporu s tvou reakcí? Především se např. nedomnívám, že je u podobného nového vozu lepší 5ti stupňový automat, než 8mi stupňový a věřím, že bych se tomto ohledu shodl dokonce i s těmi africkými mafiíány, nebo arabskými šejky. Nikdo nikoho přímo přesvědčovat nebude, podmínkou je pochopitelně i určitý čas potřebný k tomu, aby produkt na trhu přesvědčil, což je celosvětově (pochopitelně) běh na dlouhou trať, např. v Evropě může být taková trať (zejména pro VW) nepoměrně kratší.
Avatar - Bristol
Bristol
tak hlavně evropa není primárním trhem pro pick upy, a zrovna tu paradoxně bude mít amarok pozici nejjednodušší už jen proto že EU trhy koncern může a zákazníci jsou zvyklí od nich přijmout vcelku cokoli: docela dobře situaci reflektuje aj český trh kde amarok vcelku bez problémů bojuje s hiluxem a rangerem o první místo v tabulce...

a že je 8st. ZF lepší než klasickej automat nebo třeba manuál o tom se s tebou přece vůbec nehádám...otázka však je(a to dost důležitá) nakolik je taková "high-tech" vymoženost důležitá v autě jako je pracovně-terénně-užitkový pick up...

a na závěr: v oblastech kde je trh s pick upy primární jsem vůči amaroku velmi skeptický: přesvědčit tamní docela konzervativně smýšlející lidi jezdící v extrémních podmínkách, jinak řečeno vyžadující maximálně jednoduchý, robustní a spolehlivý vůz aby po 4 dekádách s hiluxy, mitsubishi L200 a jinými japonci nebo američany všeho druhu najednou kupovali relativně drahý a sofistikovaný no name amarok nebude jednoduché...
_MT_
Každý nějak začíná. VW si asi nedělal iluze, že schramstne během pěti let celý trh. S tímhle přístupem by nemělo smysl dělat nic a mohli by leda tak zůstat u Brouka.
Avatar - Bristol
Bristol
však já o VW žádné iluze nemám...Amarok je možná solidní auto těžko říct nejel sem v tom a asi ani nikdy nepojedu, každopádně dokážu si relativně slušně představit typického zákazníka pick upu v zemi kde je ten trh velký...a tam čeká VW hodně práce...
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
No a o ceně ani nemluvím, to je fakt vrchol, za náklaďák. No, a kdybych se měl rozhodovat designem, tak jasně Ranger. Amarok vypadá... no název sám o sobě mluví za vše...
matozippi
hlavne ked trojlitrovy hilux v plnej vybave s automatom stoji 34.260,00 € .... dost zla ponuka od VW
_Teddy_
Alebo v CR: Hilux 3.0-4D AT 715.000Kc, Amarok 2.0 BiTD 960.000Kc (obe ceny bez DPH). Povedal by som, ze to je teda sakramentsky velky rozdiel! A pritom Hilux je rokmi overeny "neznicitelny" pracant, zatial co Amarok este len prichadza na trh...
Philip1
Co to melete za blbosti?! Amarok 2.0 BiTD začíná na 652.962kč bez DPH, tak teď melte o tom jaký je to rozdíl 😉
Prý roky ověřený nezničitelný pracant >😁 Odborník se pozná... Tady někdo potřebuje házet špínu na Amaroka tak vytáhne větší cenu. Doporučuji raději nepsat o rozdílech 😉 inu téměř 75 000kč je dost velký rozdíl ve prospěch Amaroka nehledě na daleko nižší spotřebu dvoulitru nežli žravého třílitru od Toyoty s nizoučkým výkonem 126kW...
matozippi
hilux zacina na 495000 s 2.5litorm
3.0 D4D je od 680 s automatom 715 co je zaroven najvyssia vybava
priplatkova za 213 000 - to su vsetky polozky cennika (koza, navigacia, rozsirena zaruka atd. )
cize dokopy 928 000 bez dane a viac do toho toyota neponuka... uz len pevnu nadstavbu za 37 500....
stale je hoooodne velky rozdiel oproti menej vybavenemu VW
vsetky ceny bez dane
_Teddy_
Ak si si nevsimol ,tak porovnavam +/- rovnako vybavene a vykonne vozy. V teste je najlepsi Amarok so 132kW motorom, ktory som vzal na porovnanie. Jeho zakladna cena bez priplatkov je v clanku (~965 tisic), a porovnal s najvyssou verziou Hilux-u 3.0D-4D 126kW automat (715 tisic, ceny bez dph). Ano, Hilux ma "nizucky" vykon, o celych 4.5%

Ale ak chces, mozeme zobrat aj cenu "uz od", ktora u Hilux-u zacina na 495 tisic. Stale je to "pekny" rozdiel vyse 150 tisic, alebo inake povedane, o ~32% viac!

Ze je Hilux rokmi prevereny? Nuz, robi sa tusim 40 ci 50 rokov. Skus si najst na youtube videa ako v TopGear skusili jedneho stareho Hiluxa znicit. Ako by asi dopadol Amarok, keby ho podrobili rovnakemu testovaniu?
Květ
Základní cena v ČR u Amaroka 960 000,- Kč je absolutní nesmysl... Highline BiTDI v Automatu začíná na 796 290,- Kč bez DPH. Myslím, že velmi slušná cena a oproti konkurenci žádná drahota... Tržní podíl hovoří za vše... :😉
_MT_
Na videa má smysl koukat, pokud chceš koupit starého (nebo obdivovat nezničitelný tank). Současný má jinou konstrukci.
simson33
Pár stovek kilometrů jsem s Amarokem ujel a jeho jízdní vlastnosti bych hodnotil v rámci třídy hodně vysoko, v novém Rangeru jsem nejel, ale starý Ranger nebo Hilux je z tohoto pohledu rozhodně horší. Bodejť taky ne, když Amarok je úplně nový, zatímco třeba Hilux starý cca 15 let.
Nemůžu ale souhlasit s tím, že cestovní komfort Amaroku je srovnatelný s běžným SUV. Přeci jen tuhá zadní náprava odpružená listovými pružinami konstruovaná na zatížení okolo jedné tuny se projevit někde musí. A taky se projevuje! Nevím na jakém povrchu autor testu jezdil, ale komfort pružení třeba na rozbitých pražských cestách se se standardem třídy SUV rozhodně srovnávat nedá.
Philip1
:yes: Přesně tak.
Konfortní jízdní vlastnosti v rámci třídy určitě. Ale určitě bych ho nesrovnával s SUV. Vždyť Amarok je defakto pracovní nástroj 😉
simson33
Některé pracovní nástroje, ale pohodlné být dokážou. Měl jsem možnost se projet v lehkém náklaďáku od MANu - taková trochu větší Avie - nevím ani, jestli to mělo vzduchové pružení, každopádně to mělo ještě zvlášť odpruženou sedačku a proti Amaroku to bylo komfortní až až...
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
Aktuální Hilux se dělá od roku 2005, takže 15 let to není ani cca. Amarok je určitě dobrý, ale Hilux je něco jako Golf v kompaktech. Jak to tady píše ten sandokan, je to středobod, není moc důvodů, proč si mezi pickupy brát něco jiného než Hilux.
Avatar - white label
white label
To mu Hiluxu světově samozřejmě nikdo nebere, ale když zůstaneme u nás (na evropském trhu), tak si srovnej konkurenci Hiluxu a Golfa. To je naprosto nesrovnatelné (Golf to tady má nepoměrně těžší), kolik značek v Evropě nenabízí kompaktní hb (ala Golf) a kolik jich nenabízí pickup (ala Hilux). Když přišeš první Touareg na evropský trh, taky hodně lidí říkalo, že si k takové legendě jako je LC ani nečuchne. A kolik se od té doby (do dnes) prodalo v Evropě Touaregů a kolik LC? Proč by něco obdobného nemohl v Evropě (časem) dokázat i Amarok, navíc když má už dnes např. možnost 8st. automatu a Hilux jen 5st. Navíc těch míst kde v zeleno-modré Evropě využiješ terénní schopnosti těchto vozů v těžším terénu, je relativně velmi málo, viz už i zakázané "terénní" reklamy apod.
martindr
tak LandCruiser a Touareg je kapanek rozdiel. Touareg bol skor konkurent k ML ako k LC..
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
Není třeba se v tom tolik rýpat. Nepíšu co je lepší, nebo co je horší. Nebo kdo to má těžší a kdo snažší. Píšu, že Hilux ve své třídě znamená totéž co Golf v kompaktech. Je úplně jedno, jestli je ten konkurent rychlejší, pohodlnější, nebo silnější. Zákazníci si prostě Hilux/ Golfa vyberou právě proto, že je to Hilux/ Golf. Je to ten středobod, je to ten vzor, se kterým se konkurence vždy bude chtít porovnat. Proč by se časem nemohlo prodat více, já nevím třeba Méganů RS než erkových Široků, když je RS lepším autem? Prostě se neprodá.
EDIT: teď se nechci tahat za péro, vůbec nemám ponětí o prodejích RS, či erkových Šír. Plácl jsem první příklad co mě napadl. Pokud je to naopak, omlouvám se do Dieppe 😄
simson33
No ono to chce se v těch autech pořádně svézt. Zvláště doporučuju porovnat brzdnou dráhu Hiluxu a Amaroku, řízení a odpružení... ty auta se opravdu srovnávat nedají. A to nemluvím o stálém pohonu všech kol, který Hilux neměl nikdy nebo o 8-st. ZF. Zvlášť v dnešním počasí, kdy se chvíli jede na sněhu a chvíli na mokrém asfaltu je pouze přiřaditelný pohon předních kol řešení obtížněji využitelné.
Ano, Amarok je relativní novinka, takže dlouhodobá spolehlivost je zatím s otazníkem. Třeba jakou životnost bude mít dvoustupňové přeplňování při dlouhodobé terenní zátěži asi zkusil jen málokdo. Prodeje Amaroku mimo Evropu běží 3 roky a v Evropě už 2 roky, ale zatím jsem nikde nečetl o nějakém vážném opakujícím se problému.
Léty prověřenou kvalitu a světové prvenství v prodejích Hiluxu nikdo nebere. Poznamenat je ale třeba, že legenda Hilux vznikla na jiném konstrukčním základě, než má současná generace. Nezničitelný Hilux měl např. tuhou přední nápravu s pancéřovými klouby - současná generace má už nezávislé zavěšení předních kol... Tož tak.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
jo, reaguji vlastně na to samé výše 11:13
Avatar - Magnetofon
Magnetofon
Kto ma rozum si kupi Dacia Logan Pickup! To je pravy offroad! 😄
Avatar - gld
gld
Najlepšie terénne auto je služobné...amarok či dácia.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
No tobě bych rád dával služební vozy... 8-s
Avatar - gld
gld
Ten výrok je ľudového charakteru, nemám naň copyright 😉
Tymkoo
ale vzdyt ma pravdu. nikdo na cizi auto nebude davat tak velky pozor jako na svoje. nebude se o nej starat a chovat se k nemu tak, aby slouzilo jeste hromadu dalsich let. a je uplne jedno zda jde o sluzebni vozy nebo novinare, kteri auta testuji. Neni to moje, tak co se budu starat jestli se to posere- takhle uvazuje, verim vic nez 90% lidi, kteri jezdi v cizich autech.
Mig_35
Dává se ještě do jiných modelů?
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
A8...
Mig_35
Myslel jsem konkrétně VW. Tedy jinými slovy, jestli není třeba v Touaregu. Phaeton osmikvalt asi ne...
Avatar - Ham.
Ham.
U všech modelů s podélným uložením motoru, Amarok, Touareg, Phaeton
Avatar - white label
white label
Phaeton už má 8st. tiptr.? Od kdy?
Avatar - Ham.
Ham.
Má 6st. tiptronic, kolega se neptal na počet stupňů, ale na ZF.
Mig_35
No, myslel jsem osmikvalt, ale ani o šestikvaltu od ZF jsem nevěděl.
Avatar - Eddy82
Eddy82
Touareg má 8 kvalt od firmy Aisin
Avatar - Ham.
Ham.
Já jsem někdy do konce roku 2011 registroval Aisin, ale v popisech letošního modelu se píše o ZF.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Eddy82
Eddy82
No už rok nepracujem v oblasti montáže,ale inde, takže je možné, že sa dačo pomenilo. Apropo keď som bol nedávno na autosalóne v Paríži, tak firma Aisin tam mala vystavené svoje portfólio a Touareg bol jedným z modelov, v ktorom sa nachádzajú ich prevodovky.
Avatar - Ham.
Ham.
Tak nebo tak uživatelský rozdíl mezi těmi převodovkami asi není žádný.
Avatar - Eddy82
Eddy82
Asi skorej nie. Každopádne keď som jazdil Touaregom, tak ten automat nebol pre mňa v žiadnom prípade nedostatkom. Radilo to super a rýchlo a celkovo to bolo príjemné zvezenie, len si bolo treba dosť dávať pozor na rýchlosť >😁
Mig_35
ZF je nejvíc podle mně.
Avatar - Ham.
Ham.
Aisin TL-80SN a ZF8 jsou určitě ekvivalentní produkty.
Avatar - guze
guze
Touareg, možná Phaeton, ale to bych kecal...
Avatar - white label
white label
Phaeton zatím ne...
Avatar - guze
guze
Okej 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Phaeton by měl mít 6-speed ZF 6HP19A tiptronic
Mig_35
stejně jako Bentley, ne?
Avatar - Ham.
Ham.
Continental má 6ZF
Pro Mulsanne a některé další modely od Porsche a Audi) si nechal VW vyvinout 8st. ZF která umí 1000Nm a je přizpůsobená pohonům 4x4.
Mig_35
chodící encyklopedie :yes:
_MT_
Continental GT/ GTC V8 má 8 stupňové ZF - nejspíš 8HP70, protože motor má 660 Nm
Avatar - peV
peV
Volvo V40 jste snad testovali se sportvnim podvozkem, ne? Tak jak muzete napsat holou vetu ”V 40 má opravdu nepovedený podvozek”. Coz takhle zkusit standartni naladeni, ktere je naprosto v pohode (pokud teda, jak tady byva zvykem, neni jedinou spravnou variantou podvozek typu trakar).