Diskuse

TH!NK city: elektromobil na každodenní použití

24.7.2008

Velká pozornost na letošním londýnském autosalonu patří elektromobilům. Vedle několika konceptů se zde představil sériový model NICE MyCar a také jeho konkurent TH!NK city.

 

  • 00 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 24.07.2008  10:37

    doba ticha nastane

    koruna opet pomalu oslabuje, benzin/nafta opet pomalu zlevnuje a doba elektriny pomalu nastupuje, ja us se docela tesim as motor v aute budu dotvaret pouze audiosoustavou a budu si volit mezi preplnovanym nebo nepreplnovanym 4, 6, 8 a nebo 12 valcem :-) a pritom pod kapotou bude jen par baterek a elektromotorku :-) , na dalnici bude sliset jen svistot vetru a huceni kol zahrizavajicich se do betovovejch bloku, a ve meste misto volneho parkovaciho mista budu hledat volnej "tankovaci" stojan >:D
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 25.07.2008  11:57

      « Re: doba ticha nastane

      Sakra chlape, ja teda nejsem nejaky extra cestinar, ale tobe ukradli s A6 na plyn i tvrdy Y >:D >:-[] :-!
      • 00 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 25.07.2008  20:18

        « Re: Re: doba ticha nastane

        cestina tvrde Y nema a nikdy nemela ;-) , navic A6 us se nasla
  • 00 Reagovat !

    foto RS

    RS 24.07.2008  10:55

    První opravdová vlaštovka

    No vida jak to jde když se chce. Z venku to vypadá jako auto, zevnitř to vypadá jako auto, jede to slušně a ještě celkem i daleko. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Sch

    Sch 24.07.2008  12:02

    Ten interiér

    Mrzí mě ten nepovedeny interiér, kdyby raději převzali celou palubni desku z nějakého mini auta. Volant z minulého Focuse, kliky dveří z minulého Mondea, prostřední otvory ventilace jak z předminulé Astry. Hrozne se tam mlati tvary, kruhové, válcovité, zaoblené hranaté. Na designu se šetřilo a to je myslím chyba, EKO je dnes hodne o stylu a kdyby to bylo nápadité určitě by to prodejům hodně pomohlo. Ale jinak zbývá zajistit si zásuvku ve společných garážích a je to :-).
  • 00 Reagovat !

    foto ZocelenyDrapalik

    ZocelenyDrapalik 24.07.2008  12:57

    18Kc / 100 km ??

    Kdyz to dokaze udelat mala firma s minirozpoctem, proc se mastodonti s miliardovym zisky a levnymi velkoseriovymi vyrobnimi kapacitami tvari, jako ze elektromobil je neco mimo moznosti dneska? Jako ze moooznaaa, za nekolik let. Je evidentni, ze technologie je jiz pripravena a brzdou jsou automobilky.
    Naklady 18Kc / 100 km. Je to vubec mozne? Je to realne cislo? To by se to jezdilo - za 50kc Praha - Brno a zpet (bohuzel zatim zpet az druhy den).
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 24.07.2008  13:09

      « Re: Proc to nejde ?

      Ta malá firma s minirozpočtem vyrobí a prodá pár kusů, protože zatím to lépe ani nejde. Sám vidíš, drápalíku, že to je mikroauto do města, které bych se mimo jeho hranice bál pustit. Je něco jiného postavit malosériově vyráběnou krabičku a je něco jiného postavit všeúčelový rodinný vůz, který musí vydržet 300 000 km na silnicích všeho druhu, mít slušný dojezd, rychlost, pružnost, nosnost a cenu. Není to tak snadné, jak to vypadá.
      A ke kapacitám - výrobní kapacitě velkých a levných velkosérií zatím nestíhá sekundovat výrobní kapacita zdrojů - jak akumulátorů, tak rozvodných soustav elektřiny. Technologie je jedna věc, výroba druhá. Dokázal jsem vyvinout diagnostický systém, ale protože nejsem programátor, neudělám ho tak, aby byl nezávislý a mohl se využívat. Proč i takový tvůrce hybridů, jako je Toyota, dlouho odkládá zavedení lithiových baterií do aut?
      Elektromobily taky musí přicházet postupně a to tak, že velmi postupně... přes diskutabilní hybridy a pár dalších slepých uliček, jako jsou třeba biopaliva. Ekologie je fajn, ale snaha o ni za každou cenu povede ke katastrofě a obrovským problémům, na které nejvíce doplatí ti nejobyčejnější občané.
      • 00 Reagovat !

        foto ZocelenyDrapalik

        ZocelenyDrapalik 24.07.2008  15:06

        « Re: Re: Proc to nejde ?

        A velci vyrobci snad nevyrabi mikroauta do mesta? Co je treba Smart, Toyota IQ a dalsi? Ja preci nerikam, aby vyrobily elektromobil stredni tridy. A neni to tak, ze by to pro malou firmu bylo jednodussi. Prave naopak. Vyzaduje to enormni vyvojove a financni nasazeni a velka firmy by mohla investovat do vyvoje vice. Kdyz firma s mikrorozpoctem dovede postavit takovyto vuz, proc by neslo s financnim zazemim, vyvojovymi a vyrobnimi kapacitami velke firmy vyrobit mestsky vuz lepsich parametru? To jsi presne zopakoval vymluvy mastodontu. Ale uakzuje se, ze to jsou jenom vymluvy. Ze prava pricina je vyuzit zabehle kapacity a vydojit z nich co se da. A ze to je kolektivni snaha vsech automobilek a nebudou si podrazet nohy tim, ze by prisly s elektromobily drive nez jim cena ropy podrazi prodeje soucasne technologie. Konkurence nebo chcesli zavod technologii - to je to co tahne technologie dopredu. A jelikoz Toytou hozenou rukavici nikdo nezvedl, nikdo nezavodil, nebyl vyvoj hybridu nijak rychly. To se ted meni. Neni nahodou, ze vsichni, kteri dnes prichazi na trh z elektromobily jsou firmy mimo autoprumysl. Oni dobre vidi, ze technologie je dostupna a to ze se elektromobily nevyrabi je jenom neochotou automobilek. Nebyt toho, neni pro mensi vyrobce elektromobilu zadny prostor.
        Ale ze elektromobily musi prijit pres hybrid souhlasim. Kdyby Think udelali s polovicni kapacitou baterii a pridali maly dobijeci motorek, tak dostanou auto s dvojnasobnym dojezdem za 2/3 ceny a pri tom stale 100 km denne jenom na elektrinu - vice pro mestske auto netreba.
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 24.07.2008  15:23

          « Re: Re: Re: Proc to nejde ?

          Všetko je to v zásade pekné, ale konkrétne Th!nk má jednu zásadnú nevýhodu, ktorá sa v článku nespomína. Deklarovaná cena je totižto cena bez batérií, tie si musíš prenajímať. Th!nk už jazdí u niekoľkých vybraných zákazníkov v Nemecku, prenájom akumulátorov tam vyjde cca 8000,-Kč na mesiac. Za takýchto podmienok sa elektromobily vo veľkom tak hneď nerozšíria, trebárs sú technicky stále dokonalejšie.
          • 00 Reagovat !

            foto R32

            R32 24.07.2008  18:56

            « Re: Re: Re: Re: Proc to nejde ?

            Tak to je fakt drobný detial... >:D >:D No nekúp to.
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 24.07.2008  20:52

          « Re: Re: Re: Proc to nejde ?

          Při vší úctě k tobě, vidíš to jako Hurvínek válku. Tak snadné, jak si myslíš, to není. Trošku jsem (a Klaudius to může potvrdit) do vývoje a konstrukce hybridů a elektromobilů vrtal, než jsem se dal na diagnostiku. Pro armádu to nebylo dost perspektivní téma, prozatím.
          Bereš to totiž od špatného konce - ty baterie a zdroje jsou nejdůležitější. Kdyby každá firma chtěla vyrábět svůj elektromobil (i kdyby jen městský), vyletí ceny zdrojů tak nahoru, že bychom si nekoupili ani baterku do mobilu. V první řadě je třeba technologicky zvládnout výrobu dostatečné kapacity dostatečně výkonných a spolehlivých akumulátorů. Pak je možné teprve začít uvažovat o produkci elektromobilů. Neboj se, návrhy už dávno jsou, čeká se jen na zdroj energie... a ten není. A, prosím, nevytahuj Tesla Roadster, neboť toho bude pouze pár kousků a ne milion ročně.
          Nezanedbatelná položka každého velkého výrobce také je pověst. A pokud si ji pokazí velmi nepovedeným produktem, bude ji těžko získávat zpátky, až přijde doba masového rozšíření elektromobilů.
          Pak tu máme tebou zmíněné dostupné technologie. Jistě, stále probíhá vývoj motorů, byli byl hloupí, kdyby ho naráz usekli a začali vyvíjet něco jiného s tím, že to nějak doslouží. Nemají ostatně ani jak, dokud nebude znám jeden konkrétní koncept, na kterém stavět. Elektro? Biopaliva? Nebo vodík - a když, tak články nebo spalování? Tohle není jako nafta a benzín, kde je spousta věcí společných... slepé směry mohou firmu později stát existenci. Malých se to nedotkne tolik, protože nemají tradice, nemají tisíce zaměstnanců a nemají spoustu akcionářů, kteří neradi riskují.
          Svět fakt není jednoduchý a ve světě velkých obchodů a peněz teprve ne. Já bych taky rád viděl na silnicích více elektromobilů, ale zároveň si rád počkám, protože je nechci vidět hořet a vybuchovat kvůli bateriím. Ono je tam stále docela dost škodlivého svinstva.
          • 00 Reagovat !

            foto ZocelenyDrapalik

            ZocelenyDrapalik 24.07.2008  22:39

            « Re: Re: Re: Re: Proc to nejde ?

            Jak rekl jeden chytry pan z NASA, technicky pokrok je pouze otazka penez. Hodne penez - vyvoj bezi, malo penez - vyvoj stagnuje. Myslis ze na zacatku 60tych let byly technologie pro let na Mesic a ze vsichni vyckavali az technologie prijdou samy? To by jsme neleteli jeste dneska. S bateriemi je to stejne. Neni to tak, ze autoprumysl nedela elektromobily protoze nejsou baterie, ale naopak, na bateriich neprobihal tak intenzivni technologicky a produkcni rozvoj, protoze automobilky ignorovly tento smer a nedostatecne investovaly do elektrotechnologii. Az teprve situace, kdy za 2 roky stoupla cena ropy o 200% je vydesila, protoze zjistili, ze pri liknavem tempu vyvoje by mohl prodej spalovacich motoru padnout drive nez ony plany o elektromobilu v roce 2020 uvedou v zivot (a to jsou plany renomovanych automobilek zverejnovane jeste pred 2ma lety). Dnes uz kazda rozhodujici autombilka ma plan na elektromobil mirici do roku 2010. Cim to je, ze najednou dokazaly zkratit plan vyvoje o leta? Jestli maji za 2 roky prodavat znamena, ze ty technologie jsou v jejich konstrukci realitou jiz dnes. I ty baterie jsou jiz dnes - viz nanosafe baterie vyrabene jiz 2 roky. Zatim jsou trochu drazsi, ale to je jenom otazka dostatecne serie vyroby, jako vse v elektronice. A kdyby te oblasti venovaly vice pozornosti a napr. zacaly soutezit s Toyotou a jejich Priusem, byly by jiz o nekolik let drive.
            • 00 Reagovat !

              foto Klaudius

              Klaudius 25.07.2008  21:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Proc to nejde ?

              Čiastočne máš pravdu - ale len čiastočne. Tvrdenie "hodne penez - vyvoj bezi, malo penez - vyvoj stagnuje" neobstojí vždy. Tých ovplyvňujúcich faktorov je viac. Myslíš, že keby si dal dvom robotníkom prácu na týždeň, myslíš, že štyria ju urobia za polovičný čas, ôsmi za štvrtinový, 16 ľudí by to stihlo ešte dnes...? Podľa tejto logiky by to 50 ľudí spravilo ešte prv, ako by si im tú prácu zadal... >:D
              Chce o trošku spomaliť a nepredstavovať si veci až tak jednoducho, realita je podstatne zložitejšia.
              • 00 Reagovat !

                foto major

                major 26.07.2008  11:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc to nejde ?

                Nie všetky úlohy sa dajú dobre paralelizovať. Ale úloha vykopať kanál sa napr. dá paralelizovať krásne. Takže v takom prípade by 16 ľudí vykopalo kanál za 7 pracovných hodín a 50 za 2 aj štvrť (nie, skôr ako zadanie práce by to naozaj nestihli, takto limity nefungujú). :-)

                Pokiaľ dnes môže byť Lightning GT vybavený NanoSafe batériami, tak je evidentné, že technológie už máme pod nosom.
                • 00 Reagovat !

                  foto Klaudius

                  Klaudius 26.07.2008  21:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc to nejde ?

                  To je pravda. Ale ako som už spomenul, zásadná nie je iba technika.
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 25.07.2008  21:33

            « Re: Re: Re: Re: Proc to nejde ?

            POTVRDZUJEM >:D ;-)
            Nesúhlasil by som len s tým, že "čeká se jen na zdroj energie... a ten není". On totiž už je, na čo sa ešte čaká, je dotiahnuť ho do konca(spoľahlivosť), a pravdaže technológia veľkosériovej výroby a prijateľná cena. Rolu tu hrajú aj iné faktory ako je len vývoj techniky a technológií. Ale to by bola (Tebe to vysvetľovať nemusím, máš v tom lepší prehľad ako ja) dlhá pesnička...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Jak se postarat o keře rybízu a angreštu, aby příští rok byly obsypané plody

Jak se postarat o keře rybízu a angreštu, aby příští…

Sezóna drobného ovoce je v plném proudu. Sklízíme černý, červený i bílý rybíz rybíz, angrešt, maliny, ostružiny,…

Pondělí nás unaví. A z nebe bude padat kyselý déšť

Pondělí nás unaví. A z nebe bude padat kyselý déšť

Během pondělí bude přes Česko postupovat frontální vlna, která je vždy spojena s deštěm, tentokrát místy i…

 

iSport.cz

Conte otevřeně o konci v Chelsea, vyhazovu Costy i dalších přestupech

Conte otevřeně o konci v Chelsea, vyhazovu Costy i…

Přišel, vyhrál titul a už by zase odcházel? Trenér anglické Chelsea Antonio Conte prožil na Ostrovech sezonu…

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo si asi nezajdou

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo…

Milionové nákupy fotbalové Sparty sleduje jako mnozí další s velkým zájmem – i rozpaky. Bývalý gólman Jaromír…

 

Reflex.cz

Polský poslanec se zbláznil, chce vymazat Napoleona z polské hymny. „Ten chlápek přece nevyhrál,“ tvrdí

Polský poslanec se zbláznil, chce vymazat Napoleona…

Jacek Žalek z vládnoucí strany Právo a spravedlnost chce, aby z polské státní hymny zmizelo jméno francouzského…

Stahujete ilegálně Hru o trůny? Můžete mít problém. HBO si chce posvítit na piráty

Stahujete ilegálně Hru o trůny? Můžete mít problém.…

Epizody oblíbeného seriálu HBO Hra o trůny se stala vůbec nejčastěji protizákonně stahovaným seriálem všech dob.…