Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TH!NK city: elektromobil na každodenní použití

Think City
Think City
Think City
Think City
20 Fotogalerie
Diskuze (16)
Velká pozornost na letošním londýnském autosalonu patří elektromobilům. Vedle několika konceptů se zde představil sériový model NICE MyCar a také jeho konkurent TH!NK city.

Norská firma Think Global se už letos na ženevském autosalonu blýskla realizovatelnou studií elektromobilu Ox s modulární konstrukcí. Nyní přichází se sériovým dvousedadlovým modelem City, který je určen pro městský provoz.

Jako zatím jediný elektromobil prošel TH!NK city nárazovými zkouškami a má schválení pro provoz na dálnicích. Ke splnění bezpečnostních požadavků pomáhají prvky známé z běžných aut – City má ABS, dva airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači, boční výztuhy nebo palubní desku, která minimálně ohrožuje kolena cestujících při nárazu. Šetrnost k životnímu prostředí zvyšuje recyklovatelnost karoserie i interiéru.

Elektromobil má na délku 3120 mm, na šířku 1604 mm a je vysoký 1548 mm. Rozvor má hodnotu 1970 mm. O pohon se stará elektromotor o výkonu 30kW. Nejvyšší provozní rychlost je 100 km/h a v městském provozu se dojezd na jedno nabití pohybuje kolem 200 km. Plné nabití z rozvodné sítě trvá 10 hodin, dobití z 20 na 80 % zabere zhruba 4 hodiny. Na výběr jsou sodíkové nebo lithiové baterie.

TH!NK city se napřed začne prodávat v domovském Norsku. Ještě letos se rozjede také prodej v Dánsku a Švédsku a příští rok bychom jej mohli vidět v největších evropských městech – nejprve v Londýně, Amsterdamu, Berlíně, Milánu a Paříži. Ceny zatím nebyly zveřejněny, ale odhad výrobce hovoří o 20 tisíc Euro (necelý půl milionu Kč). Kromě osvobození od daní se TH!NK city může pochlubit provozním náklady 100 liber na 10 tisíc mil, tedy v přepočtu 0,18 Kč na km.

Vstoupit do diskuze (16)