Zajímavé. Když to nejde přes daně, tak ty lidi obereme o poslední halíř na pokutách. Co kamery na mítné brány... Vybavit každé auto GPS, aby se samo přiznávalo k porušení předpisů...
Jděte do háje už tady s takovou politikou! Dokud nebudou kvaůlitní silnice a dokud na těch kvalitních nebude povolena odpovídající rychlost, tak nám dejte pokoj!
Že čeští řidiči nejsou na vyšší rychlost připraveni je kec a jestli není on, tak tím nemusí zpomalovat další miliony řidičů! :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no:
Tohodle ministra nám byl čert dlužen. Pořád by nás chtěl točit, fotit, kamerovat, měřit a buzerovat, nejlép na každém kroku. Přesně v duchu šéfa jeho strany...postupně okrajovat z našich svobod.
..pokud existuje zákon, který majoritní většina společnosti instinktivně porušuje - rychlostní limit např., pak si za to nemůžeme sami, ale je na místě revidovat smysl a nastavení takového předpisu.
Můžeme si za to sami? Čím? Že do letoška tady klesal počet mrtvých na silnicích i přes jejich šílený stav? Češi nejezdí hůře ani rychleji než lidé v jiných státech....tak proč máme být více pokutováni, proč přibývá maskovaných aut a proč nás pan ministr chce fotit a točit a měřit na každé mýtné bráně?
Češi jezdí arogantně, neustále porušují předpisy a především si neustále myslí, že oni sami jsou nejchytřejší, nejlepší a nejzručnější. HLAVNĚ ALE NEPOCHOPILI, ŽE PRAVIDLA TU JSOU PŘEDEVŠÍM KVŮLI TĚM DRUHÝM.
Na červenou na semaforu nestavíme kvůli sobě, tzn, není opravdu zbytečné stát na červené i když z dtruhé srany nic nevidím jet. Na té červené stojím, aby ten co má zelenou, právě mohl jet. Na blikající přejezd nevjíždím nejen kvůli sobě, ale kvůli těm, co jedou ve vlaku. Rychlostní omezení není kvůli mě, kdy samozřejmě zvládnu 300 z místa levou zadní jako všichni, ale kvůli těm ostatním.
Na českých silnicích totiž naprosto SCHÁZÍ TO, CO CHYBÍ CELÉ ČESKÉ SPOLEČNOSTI - OHLEDUPLNOST, TOLERANCE A ÚCTA K PRAVIDLŮM.
Ano, není úplně normální, že je nutné tohle vyžadovat v rámci represe, ale je to poslední možnost, když všechny ostatní selhaly :-!:-!:-!
Souhlas.
Včera jsem slyšel rádoby vtip. který říkal, že Italovi je třeba rychlou jízdu zakázat... Němcovi nařídit tu správnou... a Čechovi rychlou jízdu znemožnit.
Je to smutný, něco na tom je... a je to důsledek dlouhých desetiletí společenského marasmu a politického teroru, kdy si člověk musel najít způsob, jak žít jinak navenek než doma, a jak si nic nedělat z proklamovaných "pravd".
Takže stejně tak, jako chodil s mávátkem slavit VŘSR, i když byl přesvědčen, že vítězství leninovců byla tragedie, tak úplně stejně mu přišlo normální jet po vesnici 80... dokud se nikdo nedíval.
Ale už je to dost historie... už bysme mohli převzít odpovědnost za své chování.
A k tomu "fórku" mi chyběla čtvrtá kategorie: v Anglii napíšou "Zpomal.". A nepíšou na kolik. To už nechají na rozhodnutí řidiče... ;-)
Ale blbost. Více arogance a sobectví je v mládeži, která nic z toho nezažila, ale je denně masírována ze všech stran tím, jak "záleží jen na tobě, ty jsi jedinečný, kašli na okolí, soustřeď se na sebe"... Tohle je západní výchova, ne komunistická.
Přesně tak. Co tak vídám na silnicích, tak se nechová arogantně starý chlápek vychovaný marasmem komunismu, ale mladej smrad s POMPO čapkou vychovanej po vzoru moderní doby.
Já vidím nejvíce arogance kolem 25-30 let, což jsou lidi, kteří se narodili v tom asi nejhorším období anarchie při přerodu komunismu na současný zlodějismus.
Jak se ta arogance projevuje, ať už na silnici, nebo jinde. Do této kategorie spadám, tak by mě to zajímalo, nehledě na to, že zas tolik těch mladých za volantem vidět není.
No tak si sám přeber jak jezdíš? Jestli jezdíš ohleduplně vůči ostatním nebo se dereš kupředu a na ostatní kašleš? Pouštíš chodce na přechodech? Nelítáš náhodou kolem škol a školek jako blázen? Nepoužíváš klakson častěji než blinkr? Neházíš okolním řidičům myšky? Nesnažíš se "dodržovat" 50ku i na parkovišti u nákupáku? atd. Mladých za volantem jezdí hafo. Taky jsem jako mladej jezdil trochu splašeně, ale když už jsem si chtěl zazávodit, tak jsem si na to vybral nějaký úsek silnice, kde jsem tím nikoho neohrožoval a nehrál jsem si na Fittipaldiho mezi barákama kde běhají malý děti.
Pokud reaguješ na mě, tak jezdím ohleduplně vůči ostatním, na ostatní nekašlu (ať už to znamená cokoli). Chodce samozřejmě pouštím (a kdo ne?), kolem škol jezdím normálně, klakson nepoužívám vůbec, blinkr vždy kdy je předepsáno a s dostatečným předstihem. Žádné myšky nikomu nemusím házet. Připadá mi, že máš mindrák, když si tohle musíš myslet. Když budu mluvit za sebe, pokud mě někdy někdo ohrozil, nebo omezil, pak vždycky muž ve věku 50-65let, vedle sebe na sedadle spolujezdce měl ženu. Z těchto lidí mám pocit velké neohleduplnosti a agresivity. To, že mě předjede jouda v kšiltovce mi může být úplně jedno.
Co ti hrabe? Zajímalo tě jak vypadá arogance na silnicích, tak ti odpovídám. Jestli seš ohleduplnej řidič, tak ti to chválím. Stačilo napsat "Díky za vysvětlení" a ne tenhle tvůj uraženej elaborát. A když tě předjede jouda v kšiltovce je ještě v pohodě. Horší je když se na tebe vyřítí ze zatáčky nebo předjíždí v místě kam nevidí a ty to za takovýho očepicovanýho debílka pak musíš rychle řešit, abyste se oba nezabili. To bych ho pak nejradši vythánul z tý jeho popelnice rozbil mu hubu a tu čepici mu nechal sežrat i s kšiltem. Nedávno si jeden takovejkretén, kousek od místa kde bydlím, rozbil držku (bohužel málo) nejdřív prolít kolem školy odhadem tak 90-100 a pak nevybral zatáčku, která jde projet určitě 60-70 přeskočil chodník (kde naštěstí nikdo nešel) a vlítnul skrz plot někomu do zahrady. Tam se rozplácnul o garáž. Bohužel se mu nic nestalo, takže celej karambol měl myslím minimální výchovnej efekt. Mohl aspoň měsíc poležet na JIPce.
Pardon, já si to vztahoval. Takhle to beru. Já osobně jsem se nikdy s žádným takovým jak popisuješ nesetkal, samozřejmě jsem jich už pár viděl po příkopách, svodidlech, v zídkách a stromech...naštěstí nikdy vražené do druhého auta. A nikdy jsem těmito nebyl já osobně ohrožen nebo omezen. Samozřejmě souhlasím, že je otázka štěstí, že těmto pošukům zrovna nikdo nestojí v cestě nebo na chodníku. Je pravda, že tohle riskování někteří zažijí třeba jen jednou...
pozoruju, že čím dál od revoluce tím má kvalita (vychování) dětí klesající tendenci. Je to daný nesmyslnou výchovou, kdy teď už ani oficiálně nemůžeš dítě potrestat fyzicky, aby si náhodou nešlo stěžovat, že ho týráš, takže z harantů rostou smradi na přesdržku.
Západní výchova? Co to je za kravinu? Posílá snad děti někdo na převýchovu na západ? Ty děti vychovávají právě ti, co tu těch 50 let žili v komunismu! :-!:-!
Nebo máš snad pocit, že dítě nevychovává matka a otec, ale vychovává jej televize, internet, playstation, tablet??
jj přesně jak to píšeš. Televize, internet. Vzhledem k tomu, že rodiče třeba povětšinu času tráví prací a obstaráváním rodiny a pak dorazí domů vyřízení v 7 večer, tak leckdy na výchovu moc času nezbývá.
Ano určitě by to tak mělo být, že vychovává normální rodina, ale nemyslím, že to tak vždy je. Většina rodičů nechodí domů ve 2 jako tomu bylo dřív a nemají celý odpoledne čas na to se věnovat dětem. Navíc televize, internet, počítačový hry ať chceš nebo nechceš ovlivňuje myšlení lidí u dospělých méně u dětí více, čímž částečně formuje jejich mentální vývoj. Tomu se prostě neubráníš ani když by si doma televizi a počítač neměl.
Západní výchova je poměrně běžně používaný termín, protože styl "absolutní volnosti, maximalizace práv dítěte a nulových povinností dítěte" přišel právě ze západu. Ze západu přišlo to šílenství, že vztáhnout ruku na dítě je div ne smrtelný zločin. Pak bývám často svědkem situací, kdy dítě vyvádí, rodič se s ním bezmocně snaží diskutovat, nebo dítě odtáhnout pryč a to vyvádí ještě více. Dříve by stačila jedna dobře mířená...
Tohle cvoknutí začalo v Británii a USA, přešlo přes Německo a Francii a šíří se dál i k nám.
Ale západní výchova není ten, kdo ti vychová tvé vlastní dítě. To vychováváš TY a ty jsi zodpovědný za to, jestli z něj vyroste xindl nebo ne. Za to nemůže nějaká západní výchova...
Nicméně je jasné, že jako rodič máš dnes reálně omezený vliv, protože víc času dítě stráví veškole v kolektivu atp. Ale to tě nezbavuje odpovědnosti. Máš možnost výběru školy, výběru kroužků, organizace volnočasových aktivit adt. atd. Vše samozřejmě záleží na penězích, a větší příjem znamená jednoznačně větší možnosti. Ale ať děláš co děláš, vždy tam je ta odpovědnost rodiče.
Ano, ale jako rodič mám menší možnosti, než dřív. Dát malému dítěti facku na veřejnosti, koleduju si o sociálku. Staršímu něco zakázat, koleduju si o sociálku, pokud bude jen trošku chtít dělat trable. Ať se mi to líbí nebo ne, rodič není autorita, ale chodící kasička. Nehledě už pak na faktor nástupu dítěte do školy, kdy vliv přebírá jeho okolí a rodina začíná i přes všechnu snahu ustupovat do pozadí. Mohu se tedy snažit sebevíc, přesto to nemusí vyjít podle mých představ.
Nenabádám k týrání dětí, ale co je moc, to je moc a na mě už příliš.
No naštěstí se tomu u nás nedaří tak úspěšně zakořenit jako se to stalo v západní Evropě. Přeci jen u nás se v minulosti vychovávalo pohlavkama hodně a spousta rodičů, kteří se ještě nenechali zbulíkovat západní propagandou vychovávají svoje děti pořád postaru. Doufám, že se tímhle humanistickým přístupem k výchově dětí nenecháme jako národ převálcovat. Nedovedu si představit co bych si počal na starý kolena mezi 10 miliony nevychovaných fakanů, který nikdy nedostali pár facek.
Jak moc se pletes... Dnesni zapadni spolecnost je na tom co se marasmu a politickeho teroru tyce nejhure v historii, z urciteho pohledu. Dnesni individualisticka spolecnost, kde se zapomnelo na vsechno jine nez JA a PENIZE, nas mozna dozene do zahuby - moralni, ekonomicke, ekologicke a dusevni. Mir, laska a harmonie, balanc se ze zivota vytraci a pritom je zasadni...
A co chceš? Jediné, co na řidiče platí jsou restriktivní opatření, pokuty, body, tresty.... Protože každý ví přeci nejlíp, jak rychle může jet a "když mi to nedovolíte, jste policejní stát a terorizujete mě, chci jezdit 200 a nalitej jak prase, tak mě nechte! !! Běda ale, jak mi ohrozí někdo jinej!! Toho rovnou popravte!"
Jsem pro to, aby v případě jízdy namol či pod vlivem drog byly ty nejvyšší tresty, aby takový člověk si předem rozmyslel, co dělá!! Viz diskuze o alkoholu za volantem. Když jsme stádo tupých ovcích, bohužel musíme mít velké tresty.... Naopak jsem pro lehkou toleranci při překročení rychlosti, ostatně, jako to někdy dělají teď. Kdo zabije za volantem pod vlivem alkoholu či drog, takového člověka zavřít a nikdy už znovu nepustit za volant. A také zohledňovat recidivu 3x jedeš 150 po okrsce, 3x projedeš semafor na červenou, nebo nedejbože vybrzďuješ? Bez řidičáku na 10 let, nazdar
Souhlasím s Vámi. Nejvyšší tresty za řízení pod vlivem návykových látek a při hazardování ohrožujícím ostatní.
Silnice není uzavřená trať, není to hřiště. Jsem pro toleranci rychlejší jízdy. Za předpokladu, že se něco stane, tak být nekompromisní a postihovat stejnými sankcemi, jako za jízdu po požití návykových látek.
Ale to trochu odbočuji od tématu... Nelíbí se mi, že každý je v principu dopředu vinen a už se jen čeká, až se teda chytí. A nejde o to, jestli ty předpisy kdo konkrétně porušuje nebo dodržuje. Všichni jsou na mušce.
Už jen čekám, kdy nás všechny budou automaticky odposouchávat...
Také jsem pro to, některé limity zvýšit, především na vybraných úsecích dálnic, v některých tunelech a podobně. Ale určitě né celoplošně, protože tomu naše silniční a dálniční síť neodpovídá, tedy né všude.
A souhlasím, že pokud někdo jede nad limit a něco způsobí, je na místě stejný postih, jako za ty největší prohřešky, bohužel... až něco způsobí, je to většinou pozdě....
Naprosto souhlasím.
Bohužel i s těmi způsobenými přohřešky je to tak a většinou bývá pozdě. Ať teď budu sebecyničtější, tak se prostě dopravní nehody musí brát jako součást života. Před xxxx lety by nás tu napadali například medvědi. Dnes to není medvěd, ale účastník dopravního provozu. Samozřejmě s trochou nadsázky.
"Za předpokladu, že se něco stane, tak být nekompromisní a postihovat stejnými sankcemi, jako za jízdu po požití návykových látek." - Až se něco stane, tak je už na postihy pozdě, protože životy lidí žádný postih, žádná pokuta či trest, zpátky nevrátí. Pokud se tahle země neumí chovat k sobě vnitřně ohleduplně, pak žádná uvolnění nepřinesou nic dobrého.
..jenže on si to stejně nerozmyslí..zákon neignoruješ proto, že ti přijde postih nízký..ale buď proto, že si myslíš, že jsi nejchytřejší/nejšťastlivější a nechytí tě, nebo že je to tak nesmyslnej zákon, že dodržovat ho je tak nepřirozený, že to za to riziko stojí.
Takže, když je zakázáno někoho zabít a mne to přijde jako naprosto nesmyslné a nepřirozené, tak si mohu před sebou obhájit zabít někoho, třeba když mě naštve?
Moc to překrucuješ. Opačně můžu říct, že když někdo dá do zákona, že máš skočit z okna, tak skočíš? Taková debata nemá smysl :-)
Jde o to, že pokud Praha ročně pokutuje stovky tisíc lidí na magistrále, že jedou 65km/h, tak se má udělat relevantní vyšetření proč tomu tak je a jak těm lidem život ulehčit. A ne vše ignorovat a zavádět represivní opatření vůči všem. Stát má sloužit občanům, nikoliv občané jemu. To je základní bod naší ústavy. A mimochodem pokud se děje to co se děje, tj. rezignace na bodový systém, ale jen vybírání peněz a drahý provoz systémů, které tu někoho moc dobře živí, tak já teda nevím :-) Jinak připomenu můj oblíbený příklad, otroctví bylo taky legální a revoluce 89 byla taky protiprávní. Nebo bys všechny postřílel a jel v zavedených kolejích? ;-)
Já si osobně myslím, že problém na našich silnicích je úplně někde jinde než v porušování 50km/h na magistrále. Schválně se podívejte na příčiny a okolnosti smrtelných nehod. Kolika těmto případům zabrání takové represe? Velká část smrtelných nehod jsou opilí/zfetovaní lidé, kteří často ani řidičák nemají. To je skupina, na které radary a vysoké pokuty platit nikdy nebudou.
A než mě někdo napadne, že jen tlachám, tak co bych udělal já? Masivní investice do vzdělání nových i stávajích řidičů, povinné teoretické kurzy bezpečné jízdy, podpora "praktických" kurzů, revize a kontrola předpisů a značení, progresivní systémy řízení provozu na dálnicích (tj. např. kolony = 100km/h, dobré podmínky a úsek = 150km/h), vymezení expertních skupin zaměřujících se na aktuálně nejzávažnější přestupky a fungování dopravní policie ne podle toho kolik vybere, ale kolik životů zachrání, tj. kontroly aut u hospod ve 3 ráno apod. Aktuálně se děje jen "chytili jsme 500.000 pirátů!" (ti co jedou 60km/h na magistrále - velká zásluha světu).
No, pokud se chcem dostávat na polemizování, co přesně způsobí dopravní nehody, dovolím si volně citovat sám sebe z jednoho mého článku:
Dopravní nehoda je vždy následkem kombinace dvou faktorů, z níchž jeden z nich je nepřizpůsobení jízdy podmínkám (Rychlost, rozestup od jiných aut) a druhý některý z ostatních faktorů, mezi které se řadí stav vozovky a podmínky (počasí), pozornost na řízení (rozptýlení, nepozornost), stav řidiče (návykové látky).. atp.
Toto jsem si nevycucal z prstu, ale je to získáno z nekonečných dat analýz a statistik (samozrejmě né jen vlastních).
Takže ano, když to rozebereme, tak především ta rychlost zabíjí, protože ji většinou ten člověk nezvládne z některých důvodů, kterých je mnoho.
Nechci jít do extrému a samozřejmě, že 50km/h na magistrále není vůbec opatření proti nehodám (pokud si pamatuji, tak se to ani tak netváří, ale jde o omezení hluku díky novým výstavbám podél komunikace v místech, kde vůbec nebývaly obytné zóny a lidé si dnes stěžují). Jde o to, že lidé se řídí tím, že co není zakázáno, to je povoleno a jak už tady mnohokrát padlo, chybí nám ohleduplnost, až se ji naučíme (my všichni do jednoho), pak budem moct třeba i jezdit 200 po dálnici :-) Do té doby musíme bohužel dodržovat takové zákony, jaké "udrží na uzdě" i toho nejstupidnějšího z nás.... bohužel.
Nejsem sice extra zkušený, ale už řídím 10 let, což zas tak málo není, najel jsem něco kolem 150-200 tisíc km a abych řekl pravdu NIKDY jsem se necítil za tu dobu buzerován našimi zákony, nebo zbytečně popotahován policisty.
Pár pokut mi přišlo (ve městě ze statických radarů), párkrát mne zastavili, také už se snažím hlídat....
Co je tu za buzeraci? Vzdyť při trochu rozumu v hlavě se zde dá velmi dobře cestovat... víc mne štvou zácpy a infrastruktura, než policie a pokuty...
S ohleduplností určitě souhlas, ale tak proč se raději neinvestují peníze a úsilí do tohoto problému, ale místo toho to jde do represí? Tyhle represe budou mít jenom za následek, že se to víc lidí naučí lépe obcházet a myslím si, že na ohleduplnost to bude mít úplně opačný efekt (tedy směrem k horšímu). A proč se tedy neřeší rychlost na nebezpečných úsecích, dodržování bezpečné vzdálenosti na dálnicích nebo jízda ve středním a levém pruhu na dálnici a mnoho jiných nešvarů, které reálně rizikem jsou, ale neřeší se.
Ona ta vysoká pokuta napoprvé nezafunguje, jenže když dostaneš za rok dvě tři dávky a budeš na ně muset vydělávat po většinu roku tak si to zapamatuješ...
Svým způsobem souhlas. Celý systém bych zjednodušil, řešil pouze závažné porušení předpisů, zvýšil některé finanční postihy, ale především upravil bodové postihy a zrevidoval zákazy řízení.
A rozlišil bych vědomé a nevědomé porušení. Řidič sice má tak jak tak objektivní odpovědnost, ale je velkým rozdílem, jestli na blikající přejezd vjedu s vědomím že kašlu na signalizaci, nebo proto, že jsem byl oslněn nízkým zimním sluncem...
Principiální problém s tresty je, že jsou na nic, pokud nejsi velmi úspěšný v odhalování přestupků. Nebo pokud nejsou tak tvrdé, že se to lidé neodváží riskovat. Bohužel policii to odhalování moc nejde, že. A z psychologického hlediska je každé nepotrestané porušení vlastně odměnou a posiluje "nežádoucí" chování. To je nevýhoda trestání jako způsobu výchovy. Aby bylo efektivní, vyžaduje prakticky stálý dohled. To je příliš práce. A situace ve vězeních podle mne pěkně ukazuje, jak se daří udržet pořádek v systému, kde má dozor velkou pravomoc a míru dohledu - ani tam to moc nefunguje. Není to zase tak složité.
Jenže ono tou kardinální otázkou je, jestli o ten pořádek má opravdu někdo reálný zájem... Opravdu si myslíš, že v těch věznicích je takový problém udržet pořádek? Jenže když ono se vlastně ani tak nechce, protože ten čurbes vlastně vyhovuje oběma stranám...
Opravdu je zájmem policie, aby byli řidiči vzorní a vychovaní? Ne, vždyť by se pak ukázalo, že policie není až v takovém množství třeba, opravdu by se jim pak stěží obhajovaly nákupy policejních Passatů a Superbů... Policie potřebuje atomosféru dálničních pirátů, aby nás mohla CHRÁNIT. V opačném případě by totiž musela pomáhat, a to dodnes neví, jak se dělá :-!
Co chci? To je jednoduchý. NIC. Současný stav na silnicích považuju za dostatečně vyhovující. Když už něco tak změnit totálně systém autoškol. Přestat vyučovat kraviny a začít učit žáky skutečně řídit a chovat se v provozu. Učit je předvídat, myslet za ostatní, nechovat se arogantně, učit je poznávat a reagovat na různý projevy auta za různých jízdních situací. Nemyslím si že je potřeba nějak zásadně dupat po řidičích. Nepozoruju na silnicích, že by byla situace nějak zvlášť alarmující. Počet mrtvých na silnicích klesá i přes narůstající provoz.
Není důležitý za každou cenu dodržovat rychlost, kterou mi ukládá značka, ale jet tak, abych nebyl nebezpečný sobě a okolí. Jinak souhlasím s tvým návrhem tvrdě trestat jízdu pod vlivem alkoholu a drog a trestání recidivistů.
ANO má bohužel jinej pohled na svět a bude dusit nejen na silnicích ale i registračníma pokladnama atd. Čim větší kontrola tim líp. ANO zvolili sme blbě
V životě jsem nedostal pokutu. Předpisy neporušuji. Ale asi se začnu ohlížet, jestli mě někdo nesleduje, když se tu ví, že zrovna kvůli mně je to potřeba :-)
Jsem i pro legalizaci drog a přesto jsem drogy v životě neměl... Ta logika Vám tu trochu pokulhává ;-)
Ne? Mě z "Dokud nebudou kvaůlitní silnice a dokud na těch kvalitních nebude povolena odpovídající rychlost, tak nám dejte pokoj!" přišlo, že jste pravidelný porušovač. Nebo jste jeden z těch, kteří sice jedou po dálnici 150, ale řeknou si že to je ta správná rychlost, takže nic neporušují? :-)
Copak logika, to byla pouhá domněnka, jestli opravdu mylná, tak se omlouvám.
Mohlo to tak vyznít, uznávám. Nicméně pravidelný porušovač opravdu nejsem. Jsem rozčílený řidič (- v této diskusi / na silnici jsem vyrovnaný soustředěný řidič), kterému se nelíbí nedůvěra a sledování na každém kroku s nepřiměřenou represí, která stejně nic nevyřeší. Nejdůležitější je prevence. A výše pokuty nepůsobí preventivně na většinu lidí. Co by působilo preventivně je množství policejních vozů jedoucích 110-130 na dálnicích, označených, jasně viditelných. Měly by násobně vyšší efekt než maskované Passaty/Superby, které jsou tu jen pro tu další "daň".
Ale ta represe podle mě vůbec není nepřiměřená, naopak. Aspoň tedy v Praze a na dálnicích. Jen dnes cestou do práce jsem, aniž bych je vyhledával, viděl asi 10 různých porušení předpisů, přičemž jeden (jestli znáte Prahu) jel Seifertovou dolů ve třetím pruhu (žádný tam není) po kolejích, za křižovatkou u VŠE už je jen jeden pruh, tak tam po kolejích jezdí hodně lidí, což ve spojení s tímto málem způsobilo kolizi. Pokračovalo to na dalších světlech, kde z toho levého pruhu chtěl dotyčný odbočit na tom malém kousku doleva na Wilsonovu. Tam se nedostal, mě zablokoval, pak to naštvaně střihnul do nájezdu na nájezd (nevím, jak se tomu říká) na Wilsonovu pro protisměr.
A takové vídám dost často.
Chci říct, že je tu příliš mnoho nevychovanců a příliš málo policajtů, aby to všechno preventivně uhlídali. Radary a úsekové měření jsou preventivní, a co se děje? Na těch 50 metrů taxikář FIX na Evropské zpomalí, pak se vesele rozjede znova na 80 a drandí dál :-)
Nicméně se taky rozčiluji, když někde je nějaké objektivně nesmyslné omezení, viz třicítka na křižovatce Starokolínské a Nadějovské. Patrně nějaký úředník nechtěl jednou denně popojíždět těch 300 metrů na křižovatku se semaforem.
Prevence je fajn, ale je nákladná a ne vždy funkční. I když by mě moc zajímalo, kam zmizí všichni ti strážníci, kteří ráno postávají na přechodech.
Máš tedy zvláštní představu o prevenci. To bys také mohl za prevenci označit neznačené měření, protože by lidé měli předpokládat, že se může měřit vždy a všude.
S tvrdou rukou klidně souhlasím, ale tohle je bohužel tvrdá ruka na nesprávným místě. Myslím, že společnost trápí palčivější problémy než zrovna fakt, že někteří jezdí po dálnici 150.
A nerob zo seba * vyrokmi typu "Dokud nebudou kvaůlitní silnice a dokud na těch kvalitních nebude povolena odpovídající rychlost,".
V Cesku je kvalitnych ciest dost a je na nich povolena odpovedajuca rychlost - 50 km/h, 90 km/h a 130 km/h.
To, ze nie si schopny jazdit podla zakona je TVOJ problem. Nie problem zakona ci statu. Rychlostny limit v kazdej krajine vysledkom celospolocenskeho konsenzu a kto dohodu porusi, musi strpiet dosledky.
Tak, mily moj, funguje demokracia.
Ak toto nie si schopny pochopit, tak nepatris na cesty.
jiz ted mame vyssi pokutey nez v Nemecku, resenim neni zvysovanipout ale jejich dusledne dodrzovani a stejny metr vsem, k cemu bude kdyz nahodou chytnou nejakeho chudaka a toho pak nova pokuta zrujnuje, ale ostatni proklouznou bez postihu
Jediné, co kdy je Policie na cestách vidět, je při měření rychosti (zásadně přehledné místa na širokých silnicích 1. třídy a dálnicích) a pokutování ve městě za špatné parkování. Čili samá represe.
Ale hlídat křižovatky, to ne. Řídit dopravu v místech, kde se provoz ucpává, to taky ne. Hlídat krizová místa - třeba přejezd u Studénky, to za ně musí dělat televize.
Ministr pokut žije mimo. Napřed ať rozdá správné značky a ne podstřelené o 20. Klimkovický tunel je plivnutí do ksichtu slušnému řidiči. Všude se v mnohem delších a menších tunelech jezdí 100.
Co sem byl jednou v centru dopravniho pruzkumu, tak sme sledovali tento tunel a radar tam sice je, kazde auto je zmerene, ale rychlost se nikam neposila. Ale je mozne, ze to za tu dobu uz zmenili. Nicmene, obcas na konci tunelu hlidka stoji, to je fakt. To ovsem nemeni nic na tom, ze vzdycky kolem me nekdo profrci :-)
U nás platí úprava rychlosti pro tunely, která je někdy ze šedesátých let. Osmdesát a dost, jedno jestli je to sto let starý tunel na nějaké tkaničce nebo moderní tunel na dálnici. Blbost, kterou nikdo neřeší a řešit nebude, páč rychlost zabíjí, to ví přece každý expert.
Zde jasný souhlas, bohužel většina tunelů je pod kamerovým a radarovým dohledem. Dost jsem byl překvapen v Chorvatsku, kde i přes 100km/h (což je více, než u nás), všichni místní jezdí 130-140, jako na dálnici a nikdo nebrzdí.
Vesměs s tebou souhlasím, ale chudák a chudák.... když chytnou tátu od rodiny po rodinné oslavě, který bude mít zbytkáč a udělal to poprvé, je to opravdu devastační na celý jeho život. Kdežto když chytnou notorického zmetka, fetku či takovou podivnou existeci, která jezdí namol a nic neřeší... tam mu to patří a at to splácí klidně celý život.
Bohužel, tohle nelze odlišit a před zákonem jsme si všichni rovni a proto zákon musí být tak nastaven, aby potrestal i ty nejhorší, nejvyčůranější atd... kteří to dělají pravidelně. My ostatní jsme do jisté míry omezeni, ale ten, kdo se drží pravidel silničního provozu, tak toho to vlastně trápit nemusí :-)
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
Dobrý den,
dobře víte, že takhle to myšleno nebylo. Někomu se taková věc "povede", aniž by chtěl. Stačí se zamyslet a flastr je tam, i když celý život jezdíte bez nehod a pokut...
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
Dobrý den... Pokud se někdo "zamyslí" a projede červenou, tak si zaslouží co dostane. Pokud se někdo "zamyslí" a překročí rychlost o 20 km/h, to samé. To by se taky mohl "zamyslet" a najet do zastávky plné předškolních dětí a jejich těhotných maminek.
Mě tedy v autoškole učili, že mám být ve střehu. Máte nějaký příklad, kdy by ono zamyšlení bylo omluvitelné?
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
A jak bys řešil situaci třeba v Komořanském tunelu, kudy jezdím každý den do práce a z práce, takže rutina. Z času na čas tam sníží rychlost z 80 na 60, když jedeš tuto trasu po dvěstěpadesáté a tudíž automaticky, může se ti stát, že si to snížení nevšimneš a hned to máš o dvacet. Také si podle tebe zasloužil? Mluvím z vlastní zkušenosti, stalo se mi to jednou a naměřili mi závratných 82km/h. Naštěstí policajt nebyl úplně vypatlaný a bylo to za dvě stovky a bez bodů.
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
No ano, ty značky tam patrně nejsou pro srandu. Takhle taky můžete ze zvyku přehlédnout změnu řazení a někomu tam vletět, protože silnice, která byla hlavní, se stala vedlejší.
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
Hele upřímně, řídils někdy v ČR auto?:)
Já s tebou teoreticky souhlasim, byl bych rád, kdyby to fungovalo, že "značky nejsou pro srandu". Ono je fakt, že jsou často spíš k pláči. To přehlídnutí se občas prostě stane a kdo neni úplnej vůl, vycítí rozdíl mezi vlítnutim do zastávky plnym lidí a snížením rychlosti z kila na osmdesát v dálničnim tunelu dvacet metrů za značkou.
S odpuštěním, to jsou strašlivý kavárenský řeči, co tady provozuješ.
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
Řídím skoro denně. Přehlédnutí se samozřejmě stát může, ale to řidiče nijak neomlouvá. Pochopitelně je pak na daném policistovi, aby posoudil závažnost přestupku nebo čeho. Pokud někdo pojede padesát na třicítce, která je označená značkou nacházející se v koruně stromů, tak patrně trest nebude nijak závratný, pokud vůbec nějaký.
A to nejsou žádné kavárenské řeči, ať už to znamená cokoliv. Tomu se říká "zodpovědnost za vlastní činy", víte? Taky jsem se jednou rozjel s nerozsvícenými světly a za dva kilometry už na mě mávali lístečkem s pokutou. Ale nadával jsem na represi, velké bratry, *** fízlovský, nebo co? Ne, věděl jsem, že jsem udělal blbost, zaplatil, poklábosil, a odjel.
Což se patrně většině místních bude zdát nepochopitelné. Udělat botu a přijmout za to zodpovědnost? Ani náhodou! Nadávat, ochcávat, vymlouvat se, jen nepřiznat chybu!
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
Tak počkej, když jedeš padesát na třicítce (kterážto tam, jak píšeš, není pro srandu), je to teda normálně omluvitelný, kdežto když se někdo zamyslí a překročí rychlost o 20 (jak píšeš o post vejš), má dostat co si zaslouží a je to jako jízda na červenou, která předznamenává masakr na zastávce?
No.. přiznám se, že již nemám argumenty:)
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
Soudě dle tvých názorů, ty musíš být státní zaměstnanec - parazit, který je součástí ničemného systému, který stále vymýšlí, jak víc okrást slušné občany, kteří občas chybují, což je lidské... :-!
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
Co to meles za nesmysly, jaka zmena razeni? Ja mluvim o snizeni rychlosti bez zjevneho duvodu - evidentne pouze prave k tomu, aby vybrali na pokutach od tech, co tam jezdi denne poctive svych 80-85km/h. Ty to mas v hlave uplne pomotane, chlapce.
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
Třeba:
Nedání znamení o změně směru jízdy na prázdné dálnici v 3.00 ráno.
Zastavení jedním kolem na zákazu zastavení.
Zastavení 4,65m od hranice křižovatky.
Překročení rychlosti o 20km/h při předjíždění.
.... a můžu pokračovat klidně do zítra.
Vysoké pokuty nepomůžou, řidiči budou za každou cenu ujíždět od přestupku.
Ťok blbne, nehody a zranění a i mrtví na silnicích klesají každým rokem.
Za tímto je třeba hledat jen vyšší příjem do pokladny.
Ale shodneme se na tom, že ohleduplnost, tolerance, .... ve společnosti chybí. Je to vidět dnes a denně všude, nejen na silnicích.
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
Tohle jsou ale věci, za které pokutu nedá skoro nikdo. Tedy pokud nechce dotyčného "ztrestat" za něco, na co zákon nemyslel.
Vyšší příjem do pokladny? Tak když jim to lidé dobrovolně dávají, že...
Edit: Jinak tedy souhlasím, vysoké pokuty nejsou nejlepší varianta. Na místě zabavit auto a řidičák, to už by si dotyčný rozmyslel, jestli jezdit jako prase :)
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
Na místě zabavení auta ale budou rozhodovat policisté. Řidič se nebude moci bránit. A pokud mu toto udělají za třeba nedání blinkru na prázdné dálnici, tak nebude zbytí. Bohužel pravidla porušil a v očích některých jel jako prase.
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
Když se zamyslíš, tak můžeš zapomenout třeba brzdit před vjezdem do obce a rychlost překročíš třeba o 15 km/h. V tom případě po tobě nikdo sto tisíc chtít nebude. Ale pokud někdo řídí pod vlivem nebo nebezpečně předjíždí, tak ať si těch 100 tisíc klidně zaplatí.
Re: "pro řadu řidičů by mohly být tak vysoké pokuty neúnosné
Dnešní šikana dovedla lidi k tomu, že když mi ženská na parkovišti nabourala auto, raději ujela, protože ani netušila, jestli jí za to seberou řidičák, zavřou, nebo ji napaří pokutu 50.000Kč. Ale zřejmě tušila, že to bude hodně zlý. Nejsem proti pokutám a vymáháním předpisů, ale strašit lidi? Tady se bavíme o době, kdy většina domácností nemá na jednorázový výdaj 10.000Kč a skáčou tady čísla jako 150.000Kč? Manželka předjede cyklistu před přechodem a rodina si pořídí pokutu na leasing. >:-[]
Pro Ťoka je ministerský plat jen takovým kapasným navíc..příjmy má, pokud víme, odjinud..a za pár takovejch zakázeček, co stíhá vygenerovat se taky zahojí..a i kdyby ne..imunita, bejbyyy...
Kdo tvrdí, že bodový systém funguje? Vždyť objektivní odpovědnost provozovatele vozidla vrazila bodovému systému kudlu do zad (řidič se nezjišťuje, tudíž body se nedávají).
a co to udělat jak na západě, (kéž bychom tak udělali všechno stylem ctrl+C) že se výše pokuty vypočítá od výše příjmu, nuž? normální řidič 10tis, to zabolí, no a poslanec kilečko,taky zabolí, teď jsem dostal 1500 za projetí červené, dostat 4x tolik začnu jezdit normálně:)
Myslíš v duchu hesla, že před zákonem jsme si všichni rovni? >:D
Ne prosím, postihů za úspěch už je v té naší "egalitářské" společnosti dost, říká se jim progresivní daně.
jenže k čemu je bodový systém,když projedu červenou a dojde mi dopis, že když uhradím 1500 do 14dní tak mi žádný body neodečtou, možná chtějí změnu právě proto,nevím..
Pokud se věc dá projednat blokově (tj. pokud nehrozí zákaz řízení), dá se to řešit úhradou tzv. určené částky, tzn. drtivá většina přestupků se dá projednat tímto způsobem, tj. bez zjišťování řidiče, což znamená bez připočítání bodů.
Bodový systém nenese peníze, takže se odsunul na druhou kolej (přece lepší "holit" řidiče na výběru určených částek než někam psát bodíky, ze kterých nikdo nic nemá). Zvýšením částek za pokuty se budou moci zvednout i "odpustky", tj. ty určené částky.
Spíš mi přijde, že cílem je promazat kolečka v systému silničního "výpalného" a zařadit v rámci kasírování "dvojku".
Přesně tak, podstatou systému není ani bezpečnost ani v případě postihu mít na všechny stejný metr, viz. bodový systém, ale čistě vybrat co nejvíc peněz.
Zásah mimo mísu! V Česku, od dob "nejlepšího ministra financí pod Sluncem", žádné progresivní zdanění nemáme. Platí se 15%. A pak je zavedena ještě "solidární" daň. Z příjmu nad 106 444 Kč/měs. se platí dalších 7%. A k tématu: ten ministr je pěkný ťokok! Pokud jsem arogantní prase ve vatě, tak mě ani 150kKč pokuty v beránka silnic nezmění. Ale pokud jsem běžný, slušný otec dvou dětí, kterému to "ujelo", můžou jít děti rovnou do děcáku, protože takové peníze neschrastím. Podle statistik má běžná rodina rezervy na dva měsíce, bratru 50-60 tis. Kč a exekutor číhá za každým rohem.
A proč bych měl z každé vydělané stokoruny platit na daních víc než Ty? Protože jsem delší dobu studoval a dřel * o zem? Protože mi to víc pálí a tak mám věší plat?
Soused má kozu, já chci taky, ať mu chcípne? :no:8-s
Protože nemá smysl brát peníze nejchudším a následně jim je vracet formou nějaké dávky. Protože jakožto bohatší soucítím s těmi méně šťastnými. Protože vím, že je lehčí obětovat 5.000 z 50.000 než 500 z 10.000.
Že jsi (za státní peníze) studoval a třeba ses narodil chytřejší než někdo jiný (dejme tomu, byť to teď tak nevypadá) ti zajišťuje lepší plat než těm méně šťastným... ale možná stačí když bude dvakrát větší, nemusí být třikrát větší...
Na západě, tim myslíš jednu zemi z EU (Finsko) a jednu exotiku (Švýcarsko)? Čoveče, já bych se zatim radši inspiroval u UK, Německa, zemí Beneluxu atakdále..:)
Příjmy???
To ne. To lze lehce upravit aby byly nízké.
Ale podle majetku. Šup na katastr, registr vozidel, finančák, a vše za posledních 10 let. A z toho vypočítat pokutu.
Nevím jestli vrazila někomu někam kudlu... podle mě naopak objektivní odpovědnost pomohla v řešení drobných deliktů, kde se dřív typicky viník vyhnul postihu úplně, zatímco dnes se k němu s nejvyšší pravděpodobností ten postih nějakou formou dostane (pokud tě firma nepráskne, asi ti tu pokutu za parkování strhne ze mzdy).
Řidič se nadále zjišťovat může a u těch vážnějších přestupků by se zjišťovat měl...
A jak se naplní účel "sledování opakovaného porušování povinností" a "eliminace řidičů, kteří opakovaně porušují pravidla", když se řidič nezjišťuje, ale jen se platí. Když ti za rychlost přijde 6x za rok odpustek v práci na celkem 6 000 Kč (6x1000), tak jsi sice o 6 tisíc chudší, ale řídíš dál. S body by ses takto rychle vybodoval a nejezdil bys. A kdo by platil ty pokuty? Ne ne, je lepší nechat platit a nenechat vybodovat - tak se víc vybere. :-)
Odpověz si sám na otázku, zda to "vybodování se" před zavedením novely fungovalo nebo ne. Podle mě nefungovalo. Nejkřiklavějším příkladem bylo to parkování... lístek za parkování (zejména u soukromého auta) jsi mohl prostě hodit do koše a tím to končilo. Teď sice nebudeš o dva body chudší, ale aspoň nějaký postih přijde. A u relativně málo závažného přestupku jako je špatné parkování je to tak podle mě v pořádku.
Za parkování ale body nebyly, takže to není nejlepší příklad. Tam šlo prostě o to z těch lidí peníze dostat (buď na parkovném nebo na pokutách/odpustcích).
Co se vybodování týče, měl jsem pár klientů, kterých se to týkalo a hlavně když zjistili, že se po půlce nedá požádat o vrácení, tak z toho byli dost smutní. Do svědomí jim dneska nevidím, takže nedokážu posoudit, jak se poučili, ale špatní z toho byli dost. A jsou to lidi, kteří pokuty moc neřešili (sem tam pár tisíc prostě zaplatili), ale body, z toho měli větší strach. Ti vybodování dvojnásob. Stávající systém, kdy nikdo nejde po řidiči, jim tedy vyhovuje víc. Platí "odpustky" a jsou v pohodě - jak je zjevné, takový systém je k dodržování pravidel nepřivede, když se z toho mohou snadno vyplatit.
Jestli mu jde opravdu o bezpečnost, tak by měl naopak zrušit odpustkový systém, který si úředníci ve své pohodlnosti vymysleli. Už jsem hodně dlouhou dobu neviděl policii hlídat provoz v opravdu nebezpečném místě, nebo řešit něco jiného než rychlost. To je totiž jednoduché a vynáší to...
Navíc si úředníci vesele sedí u počítače a jen rozesílají dopisy na odpustky řádově 500-600kč za překročení rychlosti v místech, kde je snížená kvůli nesmyslům jako omezení hluku apod.
Takže pan Ťok by si měl ujasnit, jestli mu jde o bezpečnost - pak je to jen o změně práce policie a nebo jen chce najít způsob jak z řidičů (Kteří stejně už patří mezi státem skoro nejvíce odíranou skupinu obyvatel) vytáhnout ještě více peněz...
Obvykle, když se tu ukáže článek v návaznosti na jakékoliv vládní omezení, tak mám pocit, že si tu akorát mnozí čertí, protože jim někdo zrovna šlápl na to jejich kuří oko.
Jenže tohle je už opravdu moc a přesně to zapadá do schématu vlád posledních let:
- žádná koncepce, prostě si peníze vezmem od těch, co se nemůžou bránit
(je úplně jedno o jakou stranickou příslušnost se jedná, dělají to vlády již několik let a pouze se to nyní stupňuje)
Až mě zaráží, jak lacině jim to prochází.
Když už se ohání zahraničním příkladem, nešlo by to jako např. ve švýcarsku?
Tzn. výše pokuty na základě závažnosti přestupku, honoty auta a příjmu vyníka.
Dle hodnoty auta a příjmu "vyníka" (zřejmě od slova vyniknout) by to jistě šlo... teoreticky by mi nějaká mírná progrese asi nevadila, prakticky by to znamenalo jen další bujení byrokracie s dokládáním příjmů apod.
Já souhlasím s Dinarem - aktuální úprava je dostatečná, body jsou stejné pro všechny, největší rezervy jsou ve vymáhání toho co je. Pokud by se to začalo řešit důsledněji, pak by podle mě naopak bylo možné povolit šrouby, odstranit čtvrtinu zákazových značek apod.
tlak na změnu zákonných úprav, navýšení represe díky větším pravomocím policie a tvrdším postihům. Dobré pro represivní aparát jako celek, stejně jako pro ego každého uniformovaného státního slouhy, efekt směrem k bezpečnosti provozu ovšem nula. Zákony jsou dostatečné, pravomoci policie také, jejich početní stavy nadstandardní, stačí ty zákony vymáhat. To je to, co tomuto státu nejde, a na tuhle neschopnost žádné další zákony ani výše pokut nemá a nebudou mít žádný vliv.
Spíš vymáhat bez rozdílu :-) Ano, pak by to stačilo, ale myslím, že by se zvýšení sazeb mohlo prosadit, jenže především dle závažnosti, jako je alkohol či drogy za volantem a podobně. Tam bych se nestyděl 150 tisíc klidně napařit komukoliv, hlavně, když takový člověk zpúsobí dopraví nehodu.
Problém je s těmi smažkami/notory, co dávno nemají řidičák a každý druhý měsíc ho někde v autě policajti chytí nebo nahánějí. Ukaž mi zákon, který dovoluje takovým jedincům řídit auto. Že ho nemáme? Že naopak máme zákony, které jednoznačně říkají, že někdo takový nemá za volantem co dělat? Ano, tak jak je možné, že za tím volantem je? Proto, že ten stát neumí stávající zákony vymoct. V čem pomůže další přitvrzení zákona nebo vyšší pokuta? Myslíš, že takové individuum kdy nějakou pokutu zaplatilo? Ani prd, celé se to sveze zase za normální lidi. Každý někdy udělá chybu, blbost apod., ale půjde-li to takto dál, tak jednou jistíš, že za svou chybu stojíš na popravišti nebo před bankrotem. Nadsázka, ale ne zas tak velká, já opravdu nechápu tohle přihlouplé tleskání tomu, jak nás panáčci tlačí do kouta s hesly o záchraně nevinných životů. Až nad tebou bude jednou stát nějaký blb s pěti třídami a ohromnou pravomocí, který tě v rámci zákonů svou zvůlí "zlynčuje" přímo na silnici, protože mu budeš třeba nesympatickej, pak budeš jen bezmocně kroutit hlavou.
Proti těm smažkám by možná pomohla "stupňovaná represe" - dvakrát přestupek = bez papírů, potřetí totéž a bez papírů = podmíněný trest atd. Myslím ale, že i na tohle zákon pamatuje...
Na to se dá napasovat nerespektování úředního rozhodnutí nebo jak se to jmenuje, ale to by bylo moc jednoduché. Navíc o smažky nejde ta totiž tu pokutu nikdy nezaplatí no a tu novou částku už nezaplatí nikdo takže by mě zajímalo o co mu jde...
Napařit mu můžeš kolik chceš třeba 15mega, ale kde nic není ani smrt nebere. Když budou pokuty 150tisíc tak nikdo nebude mít na zaplacení a co bude pak?? Zavřeme všechny? Seberem jim majetek? Oni budou tak dlouho utahovat naše opasky až zjistí, že najednou plavou ve Vltavě.
Přesně, je to úplnej nesmysl... kde ja asi jako vezmu 150k ? Spíš naopak, 5000 je pro mě momentalně horší ale 150 000 ?? : >:D >:D to už pak nemám co ztratit
Přesně, když dostanu pokutu pár stovek/tisíc tak ji zaplatím a dávam si pozor abych hned nedostal další, ale takhle nezaplatím a pozor dávat taky nebudu, protože to bude už jedno >:D
asi tak, ale naš chytrý minister si myslí, že když to pořádně napálí.... tak co... tak se všichni leknou vysokejch pokut stáhnou půlku a začnou jezdit dokonale podle předipsů??? >:D Welcome to the perfect world
Já vidím u sazeb dneska problém jinde. Ve snaze vymýtit korupci se před lety nasadily vysoké spodní sazby - třeba za alkohol je spodní sazba 25 000 Kč a rok zákazu řízení. Někdy by ale trest nemusel být tak vysoký nebo není nutný zákaz řízení, ale řidič ho musí dostat.
Nebo jiný související příklad - když někoho zraníš při nehodě a bude to přestupek, tak ti MUSÍ sebrat ŘP, i když je to zranění lehčí. Když někoho zraníš víc nebo, nedej Bože, zabiješ, a nebudou tam přitěžující okolnosti, tak můžeš snadno vyváznout s podmíněným zastavením trestního stíhání nebo narovnáním, tj. vlastně bez trestu.
Koncepce v právních předpisech veškerá žádná, když ti za závažnější následek hrozí nižší spodní sazba.
Doufám, že dodržujete všechny omezení úplně do posledního puntíku a pokud ne tak si připravte těch 150litrů na pokutu. A taky doufejte, že nepřehlédnete zarostlou ceduli začátek obce pak by jste se nedoplatili >:D
Mne sa páči fínsky model (pokuta podľa zárobku), inak sa môže stať, že pod rúškom zvyšovania bezpečnosti posunú tie pokuty do likvidačných výšok pre obyčajných ľudí.
Že tu ale o bezpečnosť vôbec nejde, len o dodanenie je ale snáď každému jasné.
Osobně bych výši pokuty odvíjel od ceny vozu. Bohatý před finančním ůřadem je bohatý zřídkakdy, ale auto v zásadě odráží životní úroveň...
Má to samozřejmě řadu úskalí, typu firemní vůz, zapůjčený vůz, vůz rodinného příslušníka, atd. ... Ale tohle není nic, co by se nedalo rozumně nastavit.
prečo by sa osemročné rátalo ako nové? Tabulečky by sa spravilli šup šup. Presné by to nebolo, ani by nemuselo byť, stačilo by zopár kategórií, aby nemusel bezdomovec na storočnej herke zaplatiť celoživotný príjem za prekročenie rýchlosti o 10 km a naopak aby bentláč nemal všetkých v paži len preto, že nosí mega po vreckách.
No přece... znalecký posudek, s doložením průměrné ceny ojetin vzhledem k aktuálnímu nájezdu, výbavě a motorizaci a aktuálnímu stavu vozidla... a hned je tu další krásný byrokratický cirkus :-) .
to by fakt nemuseli byť tabuľky na halier, stačii by 3 kategórie - šunt/priemer/lux. Nie je únosné, aby bežný otec rodiny, ktorý urobí zopár priestupkov z nepozornosti nedoniesol domov výplatu a zároveň okolo neho fičia borci, ktorí majú v paži, lebo sú tie sumy pre nich smiešne. Tu niečo nesedí aj keď neznášam byrokraciu a rovnostárstvo.
hele, v klidu, tohle vůbec není problém racionálně nastavit. Jsou tam mnohem podstatnější zádrhely, ale nebyl by zdaleka problém.
Úplně by např. stačilo evidovat úřední cenu automobilu - při přihlášení by se zapsala do TP (pořizovací cena). Následně by pro stanovení výše pokuty vyplývalo z amortizace (např. nájezd km).
Pořizovací cena - je to před slevou nebo po slevě? Kolik je to u ojetiny - já přece nejsem povinen nikde hlásit, za kolik jsem ojetinu koupil. Je takové třicetileté Ferrari už plně amortizované? Když mi auto pomlátí kroupy, tak tím klesne výše mých pokut? Pokud měním auto třeba každých pět let, budou moje pokuty nejvyšší po koupi a pak postupně klesat někam k úrovni 20%? Jaké je to racionální řešení pro řidiče firemních aut?
Navíc to má negativní dopad na obnovu vozového parku... nejlépe na tom budou ti s největšími vraky, stát ale naopak chce lidi motivovat k co největší inovaci vozového parku. Tak co to udělat obráceně - 200km/h s Porsche je zadarmo, se starou Felicií za 10.000 - nedává to větší smysl?
Ne, jen to obraciš ad absurdum. Znovu - výchozí je obvyklá cena (a najdi si definici... >:-[] ). Tečka. Žádné před slevou, po slevě, žádné 30-leté Ferrari amortizované nebo ne. Prostě obvyklá cena.
Dopad na obnovu - znovu - nikdo nebude dobrovolně jezdit starou vraždou. Takže dopad nulový.
Firemní auta - ano, to je největší zádrhel. Nicméně firemní pokud řídiš jako profesní řidič, by šlo zcela stranou. Firemní, co řídíš pro osobní potřebu, dle obvyklé ceny. Není to zas tak složité, všechno by šlo vcelku jednoduše racionálně nastavit. Jen chtít.
Máš to hrozně černobílé, ale absurdní je to i v tom nejjednodušším případě, kdy si jeden člověk kupuje nové auto každých 10 let - pořád stejné, ale jeho pokuty jdou od 100% do 10%, protože se zřejmě neustále mění jeho "sociální status".
Když mi tedy přijde pokuta na firemní auto, tak se bude nejdřív zjišťovat, jestli jsem zrovna jel služebně a nebo soukromě? A "firemní" pokuty budou teda jaké - nižší, vyšší?
Nic není 100% spravedlivé a nikdy nebude. Ale tvoje auto odráží tvoji životní úroveň mnohem líp než daňové přiznání.
K tvému příkladu - když 10 let máš auto od nova a po 10 letech měníš, tak tvoje úroveň je zprůměrovaně např. obdobná jak kdybys co 3 roky měnil levnější vozy. A tomu odpovídá i průměr ve výši pokuty, které ti hrozí - na začátku vyšší, na konci nižší. Tu spravedlnost tu nalézt lze.
Ano, první by šlo jestli jsi řídil sužebně x soukromě. "Firemní" pokuty by musely být dány taxativně jak dnes. A v zásadě si myslím, že by tyto pokuty měly být spíš vyšší, protože jsi zodpovědný nejen z titulu řidiče, ale i z titulu výkonu profese.
prečo je to absurdné v prvom odstavci? Áno, budeš platiť menej keď tvoje auto oslávi päťročnicu aj keď oslávi desinu. Hádam by ti nevadilo, že ti znížia pokuty? Mne príde oveľa absurdnejšie, keď vidím ako chudák ťahá pětikilo za bežný priestupok, pričom mu to spôsobuje vážne problémy (ja nepatrím do tejto kategóŕie). Dúfam, že v rovine nerob priestupky sa baviť nebudeme, nejaké dá každý.
Když budeš mít smůlu, tak přestupek spácháš krátce po koupi vozu, kdy bude nejen nejvyšší, ale po takovém vydání to může být větší rána. A když budeš mít štěstí, bude to před prodejem a zaplatíš jen zlomek. Ano, dá se to, ale systém, kde ti smůla může klidně základ pro pokutu ztrojnásobit, mi přijde zvláštní. Teď jsi představ, že jsi zdědil velmi cenný veterán (řekněme, že tvůj dědeček byl závodní jezdec), nemluvě o sentimentální hodnotě, velmi výjimečně ho vezmeš na projížďku a povede se ti přestupek... Samozřejmě, že žádný systém není perfektní. A v takovém by si lidé měli sakra rozmyslet, jestli si například půjčí na víkend auto, které si ani zdaleka nemůžou dovolit. Proti poškození nebo zničení vozu bude rozumný člověk pojištěný. To pokutu nezaplatí. I když dnes se dá pojistit i proti těm pokutám.
Když budeš mít smůlu, tak přestupek spácháš krátce po koupi vozu... Na to ti budu parafrázovat úplně stejně - když budeš mít štěstí a přestupek spácháš těsně před prodejem, budeš platit míň. Když tě chytnou uprostřed cyklu, budeš platit průměr. To se ti zdá nějak nespravedlivé? Mě tedy ne, v průměru toho 10-letého životního cyklu ti bude hrozit průměrná výše pokuty odpovídající tvé životní úrovni.
Zdědiš bohatství? Ano, když zdědíš bohatství, tak už prostě nejsi chudý a výše pokuty tomu odpovídá, pokud pojedeš tím zděděným vozem. Nespravedlivé? Ani zde zásadní křivdu nevidím :-!
Protože VÝŠE POKUTY nezáleží na štěstí nebo smůle jako takové. Záleží v zásadě jen na:
1) tobě samém - tzn. jestli porušíš pravidla nebo ne
2) přistižení a dokázání přestupku.
A ani jedno není proměnnou závislou na stáří tvého vozu, tedy na obvyklé ceně. Ta pravděpodobnost, že spácháš a budeš přistižen, je zcela stejná u zánovního vozu i u vozu starého 10 let před prodejem.
Na štěstí a smůle závisí jen jestli budeš mít štěstí a nechytnou tě při porušení předpisů nebo tě naopak přistihnou. Ale tohle není o výši pokuty.
Budu citovat tebe:
Když budeš mít smůlu, tak přestupek spácháš krátce po koupi vozu... Na to ti budu parafrázovat úplně stejně - když budeš mít štěstí a přestupek spácháš těsně před prodejem, budeš platit míň.
Já v tom nevidím ani logiku, ani spravedlnost... ale už to nehodlám dál řešit.
Perfektní. A neomezoval bych to jenom na osobní auta tím by se přenesla větší odpovědnost na řidiče z povolání. Řídící autobusu by si dávali bacha na vyjíždění ze zastávek, řídící kamionu na předjíždění a takový řidič betonoumpy no ten by se bal konečně vjíždět do zákazu. Akorat motorkare a cyklisty nevím jak doresit
Však jsem to také napsal. Pointa byla jinde - tobě připadá mít výši pokuty založenou na štěstí jako něco normálního? Jak by se ti líbilo, kdyby se ti daň z příjmu určila každý rok náhodně z nějakého rozsahu s danou distribucí?
Skutečně jsi bohatý, když zdědíš veterán v hodnotě řekněme dva miliony euro, který má však pro tebe nesmírnou sentimentální hodnotu a nikdy bys ho neprodal? Tobě přijde normální být donucený něco takového prodat, protože si takovou pokutu jinak nemůžeš dovolit? Jen proto, že jsi měl smůlu a to auto nemá jen sentimentální hodnotu. To samé platí například o půdě a jiném majetku. Mně to připadá nelidské. Samozřejmě to má v tvém systému řešení - na to auto se chodit jen dívat a leštit ho. Možná ho odvézt na uzavřenou trať jednou za čas. Případně se pojistit, pokud pojistka kryjící něco takového bude za rozumné peníze (pro člověka, který nemá historii přestupků).
Skutečně jsi bohatý, když zdědíš... Ano, jsi. Že nejsi majetek ochotný prodat je věcí ryze subjektivní. Ale objektivně jsi bohatý. Být bohatý neznamená být likvidní.
Je to úplně stejné, jak když zdědíš zámek ruinu, co má hodnotu desítek milionů, ale vyžaduje investice v řádu dalších desítek milionů. Jsi bohatý? Ano, jsi, protože vlastníš majetek velké hodnoty. Že je ti k ničemu, když jej neprodáš, je věcí jinou.
V mém řešení to má úplně jinou pointu, která vám vůbec nedochází. Výše pokuty není daň. Pokuta není něco, co musíš státu odvést. Stačí se jen chovat podle pravidel.
Řešení je tedy úplně nasnadě - s drahým veteránem budeš jezdit podle předpisů a žádná výše pokuty tě opravdu trápit nemusí.
ale keď si kúpiš MB S, tak smolu vyššej pokuty zrejme prežiješ, tak ako zrejme počítaš s vyššou cenou opravy a poistenia. Ak na to nemáš, kupuj nižšie. Mne príde oveľa väčšia smola, ak sa chudákovi berie pol výplaty bez ohľadu na okolnosti. Áno, ak vezmeš na prechádzku dedkov bentley, lebo máš k nemu ciťák, musíš byť opatrný, takisto keď ti z neho uletí koleso vieš, že to nebude za pajcku. To, že je pokuta založená na premenlivom základe je možno neobvyklé, ale podľa mňa správne alebo si priznajme, že pokuta nemá vychovávať, odstrašovať, ale len plniť kasu.
Jestli si to budeš moci dovolit, záleží na tom, jak hospodaříš s penězi. Ale vyšší dopad mít bude. Nejen že bude vyšší, bude po pravděpodobně významném vydání peněz místo před ním.
Ano, z hlediska plnění kasy to fungovat bude a není to špatný způsob, jak napálit vysoké pokuty, které okamžitě nezruinují ty chudší. Jen mi přijde divné změnit pokutu tím, že přesednu do jiného auta (z hlediska trestné funkce).
nevracím. Obvyklou cenu nemusíš nutně exaktně vyčíslit v posudku. Pojišťovna např. vyplácí náhrady a dělá snad pro každou nehodu znalecký posudek? NE, ani omylem.
Pokud se mi nelíbí, co mi pojišťovna zaplatila, a nedokáži se s ní dohodnout, tak je tu "jednoduché" řešení - soud. Navrhuješ tedy vícestupňový systém, kdy nejprve podle tabulek nastřelí nějakou pokutu a když se bude cukat, tak se bude upřesňovat?
Ano, tohle je tu zcela obecný princip. Jen musíš počítat s tím, že pokud prohraješ, jdou náklady na soud za tebou... Kolik lidí by se asi tak soudilo kvůli výši pokuty a riskovalo, že budou hradit soudní poplatky...?
Z druhé strany - pokud by úřad výši pokuty stanovil jasně chybně, byla by možnost obrany. Tohle mi přijde fér.
Perfektní. A neomezoval bych to jenom na osobní auta tím by se přenesla větší odpovědnost na řidiče z povolání. Řídící autobusu by si dávali bacha na vyjíždění ze zastávek, řídící kamionu na předjíždění a takový řidič betonoumpy no ten by se bal konečně vjíždět do zákazu. Akorat motorkare a cyklisty nevím jak doresit.
Ne, stanovovat pokutu na základě auta je ještě horší, než progresivní pokutování podle platu...
Jsou dva lidé a oba mají milion korun.
Člověk A je automobilový nadšenec a koupí si novou M6 v plné
Člověk B si rači postaví pergolu a podzemní bazén s vyhříváním, přičemž jezdí v 15 let staré Fabii a má v plánu s ní jezdit dokud se nerozpadne...
Takže reálně dva stejně bohatí lidé, akorát jeden by byl kvůli přestupku sedřen z kůže a druhý by to skoro nepocítil... :no:
Podle čeho ten příjem určíš? Z daňového přiznání? Z kterého státu? Já třeba nemám zájem vlastnit majetek přímo. Není to nutné a nechci, aby někdo snadno zjistil, co mi patří. Což také znamená, že nemám potřebu si vyplácet vysoký plat. Ne že bych měl něco na úrovni českého minima.
možno ako sa píše vyššie, podľa hodnoty auta (viem, že ani to sa ti nepáči). Mne nejde o socársky prístup, ale uznaj, že už pri stredne majetných ľuďoch sa bavíme len o pocitoch, smole, princípoch, ale pri chudobnejšich vodičoch sa bavíme o prežití a to je iná rovina aj keby som vydal príručku pravého pravičiara.
Ano, s tím souhlasím. Jen nevidím řešení, které by se mi líbilo. Což v mém světě značí, že je něco špatně se základním principem. Chtělo by to tedy trestat řidiče tam, kde jsou si rovnější. Což třeba bodový systém dělal. Protože i na majetnějšího člověka dopadne ztráta oprávnění, tam hrají velkou roli jiné faktory. Jen ten systém nesmí být bezzubý.
bodový systém sa mi páči (nepoznám ale detaily vášho), ale ako vždy, systém sa dá zneužiť, pokaziť a hlavne niekomu hore môže vadiť napríklad preto, že neplní poriadne štátnu kasu.
Výši pokut srovnáme se západem, ale průměrný plat tu zůstane řádově nižší než ve vysplělých zemích... No, tomu říkám logika ala skanska 8-s8-s
Z druhé strany je ale pravdou, že bodový systém a výše pokut je nastaven v mnohém špatně. Např. za vjetí na spuštěný přejezd max. 2500 Kč a 7 bodů, z druhé strany odmítnutí dechové zkoušky 25 až 50 000 Kč a zákaz řízení.
Nicméně zůstal bych zdrženlivý v hodnocení Ťoka, obvykle se totiž jeho vyjádření bulvárně upraví, aby se mohl spustit džihád za řidičské svobody... :-!
Já rozhodně nebudu zdrženlivý v hodnocení týpka,který se spolčil s estébáckým konfidentem i kdyby byl sebelepším ministrem dopravy,což není a jak sleduju jeho bídné výkony,tak ani nikdy nebude.Každý,kdo to táhne s Burešem je pěkný pokrytec.Celé to slavné hnutí ANO je novodobá KSČ,do které vleze jenom hovädo.
Zatímco sTOP09 tu pod rouškou knížepána rozložilo co rozložit šlo, ODS rozkradla republiku a socani tomu hrdě asistovali...
Současná vláda není boh vie čo, ale alespoň počet ministrů, za jejichž vyjádření se člověk musí stydět, se dá spočítat na prstech šmoulí ruky... I když když to vezmu šířeji, tak pražská primátorka zdatně se-kun-du-je >:-[]8-s
Když Kalousek páchal zvěrstva, tak Andrej budoval svůj oligarchát... Problémem je, že Kalousek je natolik vychytralá svi-ně, že nikdy nic nedělal přímo, ale na vše si našel lidi, kteří tu špínu udělali za něj... Kdo něco ví např. o armádních zakázkách, tak ví o čem mluvím.
"Kalousek páchal zvěrstva".Co potom páchá Bureš,který chce okrádat lidi novým znárodňováním?Proti tomu jsou "kalouskova zvěrstva" naprostými prkotinami.Aspoň pro mě a dost lidí,co znám a nemají náladu na buzeraci nějakých ouředníků,kterým budou muset dokazovat,že nejsou "zloději".Jste všichni opravdu tak padlí na hlavu anebo se těšíte na to,jak budete sousedy udávat berňáku?
Jo kamarád fajka, kdyby na Mirka něco měli, tak už ho má Ištván dávno v teplácích, ale zatím na něj mají jen žvásty a lži na které blbečci skáčou... ;-)
Jo a i když ta předminulá vláda nestála za moc,tak aspoň neotravovala lidi znárodňováním a big brotherem,ale na druhé straně těmito neobolševickými zákony mnoho lidí zase potěší,pepíci mají holt práskáni v krvi,což Andrej moc dobře ví a proto jim taky tyhle * naservíroval.
Já ti nevím, ale udává se i dnes, odposlouchává se kde co kde koho, stát má dnes o tobě víc informací než když tu STB vypisovala papíry na ručních psacích strojích... a velký brácha tě už vidí skoro všude ;-)
Reálná cena je blbost.
Nicméně jednoznačně by to muselo být podle ceny obvyklé. Netřeba žádných odhadů, exsitují tabulky eurotax. Přesné to samozřejmě nikdy nebude, když 5kový bawor s třílirovým dýzlem může stát stejně tak 1,5, tak 2,5M... Ale nic není 100%
Logicky ale 10 let starej brambor za pův. cenu 2M, pořízený v bazaru po 6. majiteli za 150 vs. zánovní Dacia Duster v plný za 0,5M...
Dotáhni tu myšlenku do konce... majitel nové Dacie bude platit 3x víc? Protože má tu smůlu, že ho chytili na cestě ze salonu... zatímco pokud by ho chytili před týdnem, tak by ještě jel starým Loganem v hodnotě 30.000 a měl by to zadarmo? Aneb motivace k obnově vozového parku naruby?
Podle mě je ta myšlenka v praxi úplně neřešitelná.
Nedělej z komára velblouda. Sotva kdo bude jezdit dobrovolně starou vraždou jen proto, co kdyby ho přistihli benga při překročení rychlosti nebo na zákazu stání...
Auto (osobní), v jakým jedeš (nikoliv nutně tvoje ve smyslu vlastnictví), v zásadě odráží tvoji životní úroveń. Tak to je, ať se ti to líbí nebo ne. Tvůj příjem před FÚ nedokazuje zhola nic.
Nákladní či autobusy pak sotva budeš řídit jako neprofi řidič, takže tam je situace úplně jiná.
Řidič limuzíny je pořád jen řidič s průměrným platem, žádnou životní úroveň to neodráží. Nějaké další argumenty viz příspěvek 17:38... sečteno a podtrženo, jsem rád že tohle ještě nikoho kompetentního nenapadlo (resp. pokud napadlo, tak zůstalo jen u toho nápadu).
Takže se vrátíme do dob, kdy obchodní zástupci a vedení jezdí v nákladních vozech (N1)? Skvělý nápad, lidem určitě mříže chybí. >:-[] Týkalo by se to i soukromých nákladních vozů? :-)
Co já vím, jestli je to jeden případ z milionu. Mám i soukromé využití pro dodávku. Pokud by se jich to také týkalo, tak by však mohl vzrůst zájem o N1 i z řad nepodnikajících majitelů.
Na řízení nákladního vozu snad stejně potřebuješ profesní způsobilost, což v podstatě zmenožňuje mít jen tak pro svoji osobní potřebu Tatru 815, byť na to máš řidičák, ne?
To bys musel pojem "reálná cena" definovat. Mému chápání slova reálná ta obvyklá neodpovídá. Protože "reálně" mohu získat významnou slevu nebo zboží za draho udat někomu, kdo má omezené možnosti (využít mimořádné situace). Tohle obvyklá cena nezohledňuje.
Bohatý člověk klidně může jezdit v levnějším autě, než relativně chudý nadšenec - souhlas. Jenže pokuty nemusí platit ani jeden z nich - když budou jezdit podle pravidel :-!:-!
Mimochodem - bohatý i chudý odvede státu na dani z příjmu v absolutní částce každý úplně jinou výši, a je to zcela přirozené a nikomu to žíly netrhá. A daň je něco, co zaplatit MUSÍŠ. Zatímco pokutu platit nemusíš, pokud se chováš podle pravidel, protože jde o sankci. A různá výše pokuty v absolutní částce je náhle nepřijatelná? Prohoba proč??
se těším na to, až se mi zvedne výplata 2x až 3x, abych ty pokuty mohl platit. Pokud jste věčně na cestách, vždy se někde pokuta najde (parkování, rychlost, atd), člověk v neznámých městech nestíhá sledovat provoz a ještě záplavu značek...
Jinak když chytnou notorického pijana či jiného dezoláta, který má půjčky od Cofidisu, Homecreditu a jiných, které neplatí, dluží, má exekuce, tak se těm pokutám stejně bude smát, ať mají výši jakoukoliv.
No tak prostě musí skončit v base. Ono se tu spousta lidí divila, že někdo šel sedět za malování tykadel politikům... jenže ono to nebylo za malování tykadel, ale za nerespektování trestu za malování tykadel... ;-)
No - nebyla. Stát musí být schopen vymáhat své zákony i v případě kravin, protože jinak takové zákony vůbec nemusí existovat. Není možné, aby někdo nezaplatil pokutu a nestalo se nic...
No a proto bude onen slavný stát zabírat majetky "zlodějům nad 7 mil.",kterým sice nic nedokáže,ale stačí,že jsou prostě "podezřelí".Což je opravdu síla,protože ani podezřelý z vraždy a znásilnění dítěte nemůže být odsouzen bez důkazů.Ovšem majitel domu o něj může přijít jen kvůli tomu,že se státu ZDÁ,že si na něj "nakradl".Takhle se u nás budou vymáhat zákony,zatímco si Bureš bude přihrávat miliardy.Tomu se říká spravedlnost po Česku.Což sice nemá se Smetanou přímou souvislost,ale ukazuje to,že člověk může být státem uvězněn a v budoucnosti i okraden prostě jen tak,protože se všemocnému státu zachtělo ukázat,jak je mocný.
Zákony, které odporují zdravému rozumu jsou špatné zákony a proti takovým zákonům je třeba v rámci demokratických práv a svobod bojovat a nepřestávat bojovat dokud nebudou změněny... >:-[]
ak sa ti plat zdvihne 2 - 3 krát, tak tie pokuty ťa nezruinujú, problé je, že pokuty sa už 2 - 3 krát zdvihli aj tým, čo majú furt rovnaký plat - neva?
Re: "To není ministerstvo dopravy schopno vymyslet vlastní z
Ano,v tomhle národě je příliš mnoho lidí s udavačskými sklony a někteří se tím ještě chlubí,viz. jeden můj ex-"kamarád",který po pátém pivu vykřivkoval,že by "robil to same,co Babiš bo on pry to musel robiť a ANO tu včil zrobi pořadek s tyma zbohatlikama".Ale výměna této části národa se bohužel konat nebude a proto tady bude pořád taková dusná závistivě-udavačská atmosféra.
... když můžeme okopírovat fungující metodu. Jednoduše zrušit blokové pokuty. Mezi řidičem a policistou nesmí proběhnout žádná finanční transakce. Policista (i ten plechový) pouze zaregistruje přestupek a získanou informaci postoupí správnímu orgánu. Ten potom uvědomí řidiče o výši pokuty která se rovná odejmutí příjmů daného za určitou dobu. V tu chvíli také zkontroluje zda daný platí daně tak jak má.
Je to vcelku jednoduchý a hlavně fungující systém.
Já vím na co narážíš. Stále však OSVČ i jednatel jsou osoby, které mají příjmy. Už se stalo, že při výpočtu pokuty byl na podnikatele uvalen povinný audit.
Zda se ze pan ministr byl dlouho na slunci a slusne receno mu preskocilo.
Nejspise v ten moment, kdy dostal napad takovym zpusobem zvednout vysi pokut drzel v ruce svou vyplatni pasku ci videl castky, ktere se toci kolem mytneho. Diky tomuto odtrzeneho pohledu na svet si pak usmyslel ze udelame z silnicniho zakona resp. z jeho vyplivajicich reseni prestupku likvidacni proceduru.
Jezdim dle pravidel ale i tak si nemyslim, ze delat z pokud likvidacni nastroj obycejnych lidi je spravna cesta. Jsem si totiz vedom toho, ze dopustit se prestupku jde velmi snadno a mnohdy i neumyslne.
Myslím, že samotné plošné zvyšování pokut není zcela ideální. Na někoho může mít pokuta 30-50tis. Kč zásadní dopad a někoho podobný výdaj nijak neomezí.
Těch lidí které pokuta 50tis. neomezí zase není tolik aby to mělo zásadní vliv na systém jako celek. A ve chvíli kdy budou všichni jezdit normálně to přestane i ty neomezence bavit ze sebe dělat supermany.
To spíš naopak, v té chvíli ti neomezenci budou ještě neomezenější a s vědomím své nepostihnutelnosti budou o to nebezpečnější. Je to jako při dopravních akcích. Když lidi uvidí hlídku na jednom místě, ti rozumní prostě čekají, že bude hlídek více. Ti neomezení mají hlídku za sebou a o to více prasí.
Doufam, ze vymysli tedy pokuty na splatky. Protoze spousta lidi na ne nenasetri ani za 10let. Ministrovi se to keca, kdyz to zaplati z jedne vyplaty. Oni tam nahore vazne asi nevedi, kolik bere normalni clovek.
Já bych pokuty a bodový systém u vážnějších přestupků úplně zrušil. Nemá to cenu!
Například když někdo pojede v obci 100km/h, tak půjde na 2týdny vychladnout do vězení(+ zaplatit pobyt). 14dní není dlouhá doba(člověk si může vzít dovolenou), ale zase je to dost aby člověk popřemýšlel nad svými činy.
Jsem očekával, že proti tomuto má stači bodovej systém a ne za každou cenu pokutovat řidiče za "miniaturní" přestupky.Samozřejmě, ať se na to podívají a změní to, ale aby to nedopadlo dobře jen pro státní rozpočet.... :-O
Re: Auto se fakt stává odpornějším a odpornějším...
tam je ale v clankoch ovela viac chyb nez tu !
Tu aspon funguje ako-taka spätna väzba, teda ze ked v diskusii sa autor docita o chybe, tak si ju poväcsinou opravi, pokial to nieje uplny "Ignor >:-[] ".
Tam mam uspesnost napravy chyby v clanku cca 0,002 % 8-s
A niektore prehnane testy... 8-s nema cenu sa zrovna tu o tom bavit.
Pokud to schválí, tak pro lidi co nemají 150 000Kč na pokutu bude lepší prostě ujet od přestupku za každou cenu. I za cenu zničení vozu (v hodnotě několika desítek tisíc).
Případně vždy přestupek poslat do správního řízení a pak si najmout dobrýho právníka kterej bude levnější než 150 000Kč za pokutu.
Pan ministr... to je ale kádr. Fakt. >:D Odkaď ho Babiš vyhrabal?
Můj návrh, kterej by byl lepší je:
KAŽDÉ auto by mělo GPS měřič rychlosti, čtečku RFID a datovou SIMku. Vše by přes data online hlásilo na ministerstvo. Včetně počtu pasažérů a totožnosti řidiče. Každý člověk by měl v rameni RFID čip pro snažší identifikaci. Zavedla by se na vše presumpce viny a objektivní zodpovědnost provozovatele. A pak by chodily jen faktury, případně rovnou strhnout z účtu majitele vozu. Zákazy vjezdu, rychlost, jednosměrky, parkování, atd..... .
Každé auto by na STK kontrolovali zda systém funguje. Policie by měla pravomoc kontrolovat funkčnost systému kdekoli a kdykoli.
Nene. Nebude to možné obejít. Ale se stát bezdomovcem a vybírat popelnice.
Každý bude mít povinnost s čipem odemykat dveře domu, auta, nastartovat auto, hlásit se na poště, platit bezkontaktně protože hotovost by byla zrušena, atd.... . Čip nepůjde zlikvidovat, pak by nemohl člověk žít, protože by nic pro něj nefungovalo.
Ano rušička GPS se nechá sehnat za pár korun.
Stačí ale propojit systém nákupu pohonných hmot a informací o provozu vozidla a již úřady ví, že GPS ruším. Např.: Nakupuju benzín o 106 a ujel jsem za měsíc jen 10km.
Nehledě na to, že by šlo nastavit v případě neaktivní GPS omezení rychlosti auta na 90km/h. Poloha se také nechá dopočítat triangulací podle GSM vysílačů. Mýtné brány nám také řeknou něco o poloze auta. A všudypřítomné kamery také.
Technologie jsou dnes na takové úrovni, že by to šlo obejít pouze HW a SW zásahem do vozidla. Ale to budou kontrolovat každý rok na STK a i policisté v terénu.
Děsím se jednoho dne kdy se probudím a toto vše bude fungovat. To bude ta správná totalita. BOHUŽEL SE K TOMU BLÍŽÍME MÍLOVÝMI KROKY. :-(
Aktuální téma "Ťok a potřeba jeho očerňování" nejspíše vyvolává Kapsch a ti v politice, co dali Rakušanům v předražených zakázkách na mýtné brány vydělat z našich daní. Jediný Ťok je nahlas proti pokračování smluv s Kapschem
Policisté byli donuceni stát se spíše výběrčími daní než pomocníky v dopravě. Když nezinkasují za měsíc určitý obnos na pokutách, mají problém. V tom je princip jejich hesla Pomáhat a chránit? Vždyť dneska když člověk vidí na silnici policistu, jako první ho napadne, že něco provedl a bude za to potrestaný. Do háje, ale tak to být nemá!
To "Václav Vydra, herec a chovatel koní" na konci znamená, že jste osobně ten dobytek, který vyinkasoval 5-ti milionovou dotaci na kopyta nebo nějakou podobnou kravinu? Tak potom už chápu ty vaše kecy o proletářích a třídní nenávisti. Snad už vám někdo vymlátí zuby z držky. Včera bylo pozdě.
Pan ministr už několikrát předvedl svou absolutní bezradnost, která jakoby z oka vypadla občasnýmu působení jeho předchozího a zřejmě i budoucího zaměstnavatele.
Podobná prohlášení jen ukazují na neschopnost řešení problémů, uchylování se k výhružkám, agresi a následně i podlehnutí tlaku šéfa strany na další a další formy zdanění.
Že je možný fungovat jinak je vidět na Slovensku. Místo u nás plánovaných stovek civilních aut s radarem, zaměřených ne na prevenci, ale pouze na výběr daní potkáváte ponejvíce dopravní hlídky v barvách policie. Jejich množství je velké a tomu odpovídá mnohem střídmější chování slováků za volantem. Tato forma jednoznačně působí preventivně a ne fízlování, sledovačky a pokuty za přestupek!
Ťokovým cílem má být přestupkům předcházet, ne na ně čekat a perzekuovat je!!!
Domnívám se, že tento člověk by měl skončit na MD s takovou rychlostí, která by odpovídala jeho razantnímu vzestupu na politické scéně. Agresivní, bezradný a omezený hlupák nemá na ministerstvu co dělat, ať je na jakékoliv pozici! :-!
Veliká diskuse. Zastánci a odpoůrci buzerace řidičů. A přitom u nás nejde o nich jiného než o kšeft....
[odkaz]
Když to jde v Austrálii, Německu, proč by to nešlo u nás? Protože tam je člověk dospělým občanem, kdežto u nás je člověk brán za nesvéprávného idiot-ka, nad kterým musí bdít a trestat jej úředníček.
Hmm, a začněme tak nějak u sebe: nebude ono to třeba tím, že u nás je typický občan de facto nesvéprávný podvodníček, nad kterým je třeba bdít a trestat jej...?
Vše je o vyspělosti národa..Čím více omezení tím vyčuranější a b.....í národ...Tak at vyrobci dělaj auta do stočtyřiceti pro ČR.,,o síle šedesáti koní s omezovačem ve a mimo město a je klid.Nechápu proč se stále předhánějí v kubaturách a sile,točáku a takových nepodstatnostech na totalně přeautovanych cestách...Auto slouží z bodu a do bodu b,pro přepravu osob a kdo si chce honit triko,tak at si postaví rychlostku mezi městy nebo se jde nahánět na okruh.Jojo zlaty a vyspělý Němci,,ale to už taky bejvávalo.všude samá náplava....