Už teď je Toyota považována za vzor produktivity výroby v automobilovém průmyslu, ale její president Katsuaki Watanabe pro list Wall Street Journal uvedl, že se do tří let mají výrobní náklady automobilky ještě výrazně snížit.
Svět aut je svět emocí, mocí a ocí... tedy očí. Někdo tvoří legendy výrobních linek, někdo tvoří legendy silnic. Při koupi auta by tě nemělo vést to, kolik auto stojí, nýbrž to, zda v tebou vybrané třídě aut je nějaké, které tě zaujme. Na cenu se vykašli, ostatně, rozdíl mezi nejlepším a nejhorším ve třídě se v segmentu, například nižší střední, pohybuje někde kolem 100 tisíc... a za to ty přece neprodáš své touhy. Ostatně, dnes, když můžeš auto pořídit na leasing, tě asi nerozhodí, pokud budeš mít měsíční splátku vyšší o tři tácy. Tak se nezajímej, za jak dlouho vybouchaj tvé auto na lince, ostatně, to je snad jedno, ne?... to je jejich problém, zajímej se o to, co je to za auto, jestli se ti líbí, jestli ti něco říká "dovnitř", jestli to auto prostě odráží tebe... kapiš? A až ten svůj klenot objevíš, jdi za ním, jako stopař. Kup ho, posaď se do něho a rozhlížej se v něm po světě. Budeš si chvíli připadat jako král toho světa. Ta chvíle samozřejmě odezní, jakmile potkáš prvního Caymana, ale i tak... stojí to za to. Hlavně, hlavně si nekupuj auto podle tabulek, podle řečí kamarádů, podle diskuzních pokřiků... auto si pořiď přesně tak, jako sis pořídil svojí holku... kteru bys taky přece nevyměnil... ačkoliv ses vůbec nezajímal, jak, kdy a kde ti ji její tatínek s maminkou vyrobili. BRAVO AUTA, BRAVO ŽIVOT :yes:
Nastávajú iné časy. Autá sú čoraz viac vnímané ako spotrebný tovar, t.j. čo za svoje peniaze dostanem (úžitková hodnota). Tých ľudí, ktorí autá kupujú pre jazdu alebo ich "dušu" je čoraz menej.
JJ vetsine lidi je jedno jake auto jim vykouzli usmev na rtech pri prujezdu zatackou, je jim jedno jaka je v nem zabava... vsichni se jenom zajimaj kolik to stoji, kolik to zere, kolik to vytahne, za kolik to da stovku, kolik se do toho vleze... jde videt ze nejsem jediny na tomhle svete kteri v aute vidi dusi a to me tesi. Akorat mam strach ze pomalu vymirame... nic nebudu tady dal blabolit uz jsem se vyjadril v clanku [odkaz] v prispěvku MAM STRACH
Jestli tohle považuješ za nějaký útok, tak já ne. Já pracuji s postoji, s informacemi, které se ke mně dostanou na diskuzi... Rozhodně jsem si to nevymyslel. A v aktuálním kontextu na sebe spíš útočí mates.
však já taky obhajoval instalaci přepážky za určitých okolností - a uvedl jsem i důvody...stejně jako si dokážu představit přepážku ve WRX ze stejných objektivních důvodů
Klucíííí,nehádejte se,začalo to tu tak krásně a dokonce i naprosto krásné a racionální odpovědi a pak začnete s pitomou přepážkou.Je v souladu s daňovými zákony,možná méně se zdravým rozumem(v BMW1,nebo kdosi to někde chtěl do Swifta >:D )...tak to vraťme k serioznosti. Musím se dnes vyléčit(blbá doba,den na vyléčení),jen sem kondičně juknu,v Boleslavi zase udělali "nepodarok",jak tak vidím, tady naopak zavládla siesta.Tak si ji uchovejme. ;-) Mějte se,lezu do postele. :-(
Alessio do toho trochu nešťastně vlezl... jinak IT, ten "Boleslavskej nepodarok" padá dnes na tvou nemocnou hlavu a budem dělat, že jsme to nečetli... jinak bych se do tebe musel pustit a to by ti stoupla teplota. Do Swifta přepážku montujou, ale protože je moc malej, přidělávaj jí na přívěsnej vozejk... >:D;-) Přeji ti brzké uzdravení. A ne abys sis hrál pod peřinou s tím svým Swiftíkem ;-)
Dík.Dobrý,i vtipný...Teď jsem vylez pro další dávku léku a je mi snad blbějc,než včera večer :-(:no: Přečkám noc a ráno se jde makat. No vidiš,přestali jste- zdravím Alesia- ;-) Musel jsem je šťouchnout s novým Embéčkem,nedalo mi to,ale teď už není síla ani na to. :-( Nicméně: mně se líbí Auris,ten se bude prodávat asi moc dobře. Je to jak u VW,tam mají Polo a Golfa,tu to bude Yaris a Auris. Hm,3 písmenka stejná,náhodička,že? ;-)
přesně...každého zajímá, cena/výkon....duše odchází, v mainstreamu se velmi těžko hledá...ve vyšších patrech nabídky ale stále přežívá...holt musíme za duši víc zaplatit :-|
a když mě zaujme a bude o těch 100 táců levněší k tomu.. pak není o čem debatit >:D a těch 100 táců pak můžu zužitkovat jinde a lépe...a zabiju dvě mouchy jednou ranou. Po autě chci, aby se mi zamlouvalo jak na pohled, tak abych se příjemě cítil uvnitř, aby mělo slušnou kvalitu a když stejných aut seřadím několik (každé bude imponovat něčím)... pak rozhodne cena
Další Tvůj výborný příspěvek. Musém s tebou souhlasit, jelikož v té uvaze je hluboká pravda. Bohužel Ti, co kupují auta srdcem, nebo duší, nebo jak to nazveme tady diskutují a přou se mezi sebou, hájí svoji značku nebo typ a prožívají velmi osobně kritiku nabo naopak chválu, což je vynikající. :-! Je nás sice pořád dost, ale ve srovnání s masou kupujících jsem jenom hrstka šílenců, kteří pořád ještě hledají za volantem něco víc než jenom způsob dopravy. Mám takový vtíravý pocit, že automobilkám (a tedˇ je jedno kterým a odkud pochází)jde o nás zapálené "blázny" stále míň. Je zajímají hlavně ty davy kupujících a to slovo KUPUJÍCÍCH zdůrazňuji, protože jak vidíme kolem sebe dnes a denně na silnicích řidičů je čím dál míň a uživatelů motorových vozidel čím dál míň. Takže na kzávěr nám všem tak trochu magorům přeji hodně ohnivých diskusí nad novými auty a co nejvíc řidičů na silnicích. A propo. abych neutekl od tématu úplně, tak v organizaci výroby na Toyotu asi opravdu nikdo nemá a to je důvod, proč bude ať se nám to líbí nebo ne světovou jedničkou nejen počtem vyrobených aut, ale i ziskem, hodnotou značky ... ;-)
Burzovní hodnotou... a to ještě možná... Já bych spíše ovšem v tvém příspěvku akcentoval ten výbornej postřeh - to o řidičích. Musíme se k tomu brzy vrátit, stojí to za to. :yes:
No jo, to je sice hezké, ale svět manufaktur a ruční výroby je dávno pryč. Nehledě k tomu, že snižení výrobních nákladů se téměř rovná úspoře materiálu a energie, a tedy ekologické zátěže. To bys jako odborník měl brát v potaz. ... Spíš to vypadá, že tě trochu štve, že se Toyotě daří to co se VW zatím příliš nedaří, co? ;-)
Prosím tě, co mi předhazuješ VW? Prášo, já tím příspěvkem nepsal o Toyotě, je mi putna, kdo jak vyrábí auta, já nejsem technik, já jsem milovník aut... Moc by mě mrzelo, kdybys mé příspěvky neredukoval na to, že mě štve, že VW prodal do listopadu "jen" 3 milióny aut. :yes:
No jo, to bylo jen takové drobné popíchnutí. Vím, že jsi to nepsal přímo na Toyotu, ale to umístění pod tenhle článek o něčem svědčí, že? ;-) ... Ještě ohledně těch emocí: Nejsem sice fanda Toyoty, Celicy a Supry z 90-tých let jsou bohužel pryč, ale zrovna na ní se dá ukázat, že jsou emoce a emoce. Takový pocit, že sis koupil solidní auto, které tě hned tak někde nenechá, a navíc za solidní cenu, u všech nezažiješ. :-) ... P.S.: Pouhé 3 miliony? To snad nestojí ani za řeč, né? ;-) ... :yes::-)
Tento článek ale není o autech. Je to o managementu, produkci, technologii a hlavně o chuti zlepšovat se. Pokud tam ta chuť není, projeví se to postupem času i v tom výrobku.
Není umění _něco_ vyrobit. Umění je vyrobit to nejlíp.
Tebe možná nezajímá co, kdo a jak vyrobil. Ty můžeš nakupovat na tržnici. Made in China. Blahoslavený chudý duchem.
PS: Nedávno tady napsals, že city nehledáš v autech, ale v posteli. Teď sepíšeš esej o emocích. Jak se mi to hodí, viď?
Emoce... reagoval jsem tehdy na příspěvek, a napsal jsem,že tamní emoce hledám v posteli... dnes snad nepíši o "emocích" nýbrž o vztahu k autu obecně. Nedomnívej se, že jinde neumí mainstream udělat zrovna tak. Nejlíp, nejlíp to rozhodně nevyrábí Toyota. Možná máš na mysli organizovanost výroby, no, mě spíše zajímá to "nejlepší" auto.
"Nejlíp vyrobit" != "Vyrobit nejlepší produkt". O tom mluvím. Co se týká emocí, možná bys mohl přestat lhát. Cituji GTI: "Emoce, IT, ty vyhledávám v posteli. Od auta chci trochu něco jiného." (censored link)
Chápu, že tak velký narcista, jakým jsi ty, se nechá na úkor objektivity často strhnout svým vlastním příspěvkem, který teprve plodí, ale psát pod každý článek protikladné reakce už zavání nějakou poruchou...
boli autá vyrábane pre zisk.. Dokonca porsche lambo zonda.. nič s toho by nevzniklo keby sa na tom nedalo zarobiť.. Ani automobil ako taky by nevznikol.. To že zopar vyrobcov okfrem auta preda aj emocie je iba pridana hodnota. Žial mam silný pocit že emocie pribalia len preto že sa na nich da zarobiť viac ako na samotnom aute.. No čo.... som rodený pesmista.. teda skor realista >:-[]:-!
Nikdo přece nepopírá, že auta se vyrábí pro zisk. Tohle ovšem pro konzumenta není ničím novým... To hlavní pro automobilku je zisk, to hlavní pro konzumenta je, co mu automobilka nabídne. A to - CO... to je právě předmět mých textů... tedy při tvém pohledu, bychom mohli učinit závěr, že jde stejně jenom o šešroubované kovové a plastové kusy, takže není o čem psát. Jenže... auto se talo za těch cca 100 let ikonou života moderní společnosti, ikonou cestovní, ikonou kulturní, ikonou estetickou... je to fenomen, který můžeme sice redukovat než na technické parametry... jenže to je pouze část toho fenomenu... Je potřeba to vnímat šířeji a formulovat k autům postoje nikoliv pouze zpoza čísel a výrobních linek. Vždyť jsme lidé... nikoliv roboti.
s temi roboty bych to tak nehrotil. Muzu zde psat pouze z postu cloveka ktery zna pozadavky zamestnancu jedne male(cca 210zamest.) spolecnosti. Kvantum z nich nechce delat praci ktera je nuti premyslet, delat kazdy den neco jineho, byt konstruktivni atd... chteji denodenne sedet za tim jednim stolem a tam kompletovat vyrobky a to me nepripada jako prace hodna pana tvorstva, ale spise robota
jazdec(trvale prihlasenie nie je tak trvale).. Ano aj.. Ale aj nie.. pridana hodnota k technike su emocie. A za tie si nechaju zaplatit. (emocie je čokolvek od dizajnu "auru" tradicie až po vôňu kože v interieri). Na tom nie je nič zle. Mne skor vadi že tie emocie tam nedavaju preto lebo to tak cítia výrobcovia. Vlastne neexistuje na svete nik (okrem pár exotov ktoré su ručne montované fanatikm do aut)kto by to myslel uprimne. Ak by totž manageri v porsche prišli na to že by ich spasila iba výroba čo ja viem... no napríklad parných kolobežiek - tak ver tomu že by do mesiaca prišliel PR material o tom ake su parne kolobežky "in" a majú tradičné "porsche emocie"... A po 911 by sa zlahla zem. Jednoducho aj emocie u aut su tu len preto že sa da na nich zarobiť. Pre nič ine na svete. Žial čo sa neda spenaqžiť to nema v dnešnom glbalizovanom svete pravo na život - aspon podla tých čo produkujú.. A preto je síce pre mna boxter fajn auto na blbnutie. Ale ked si ho pojdem kupit budem navonok ladový ako skala. Lebo viem že ten chudák predajca tie emocie hrá len preto aby vymámil dalšie prachy a nie preto lebo ho to auto rajcuje. To že sa budem v tom boxteri potom rehotat ako idiot a užívat si je druhá vec
Bohuzel musim opet oponovat. Nemyslim si totiz ze emoce by se nedaly zpenezit(lotus dava auta zadarmo?) jen se proste faktor emoci nebere nazretel tak moc jak by si nekteri zakaznici prali. BTW:nemam nic proti naftakum :-)
Nesouhlas... ty teď tu "citovou" nadstavbu úmyslně redukuješ... jako bys zapomínal, že auto, jakmile vyjede z brány - samo... už tím, že jen stojí, začíná vytvářet "něco", co lidé buďto vezmou a hřejí, nebo přejdou bez zájmu... Takhle bychom mohli šmahem zavrhnout všechno, krásné stavby, krásné obrazy, a koneckonců i krásné knihy.
jasně, jenže třeba ty stavby jsou tvořeny pro účel, užitek, prostě pro spotřebu, ale již tak, ať nám činí potěšení (estetické).. v principu je to to stejný s autem.. Třeba dodávky jsou jasným spotřebním materiálem.. nástrojem k práci a zřejmě nikdo, kdo tím jezdí v tom nebude chtít trávit víc času než je potřeba.. teda krom těch co mají Transita.. >:D .. a u osobáků je to stejný.. a ty emoce a požitek.. ten se vytrácí.. všichni jsme trochu cyničtí a hledáme více užitků od věcí za který utrácíme (bohužel), protože ty emoce atd.. ty začínaj být ku re vsky drahá záležitost... Obraz jako zkrášlení domu - estetická emoce - a vidíš kolik se za to platí.. a vběhni do Ikey a kup si něco jen abys neměl prázdnou zeď.. to bude skoro zadarmo.. Jo bohužel.. taky z toho nejsem odvázanej ale nikde nenajdeš auto s emocema Astona nebo Lotusu za cenu Yarise... :-) ;-\ i ten Defender stojí mega..!! Na druhou stranu.. nevytváří se emoce uměle? třeba v případě Lexusu nebo Seatu? pak aby se v tom prase vyznalo... :-)
nedavej emoce do jednoho pytle s rychlosti! Lotus neni o tom za jak dlouho te dopavi z bodu A do bodu B. Zato Lexus to ma jako ukazatel kvalit automobilu za to by se v lotusu stydeli takhle to merit.
hodně blízce přirovnávaná auta - BMW x Lexus... ve vztahu k emocím, co v tvých očích vzbuzuje větší emoce? Nejde tu teď o rychlost i když ta je jaksi spajta s emočním zážitkem.. Nebo ten Lotus x Opel..?
Lexus je takovy sterilnejsi vic sterilni nez BMW(a to nemam rad-nekoupil bych si ani jedno).Opel uz jenom proto ze je to predokolka(predohrab) a nedej boze tady mluvit o vyvazeni auta. Celkem me pripada hloupost srovnavat opel a lotus. kdybych mel rodinu plat nejakejch 25Kkc tak du do opla s uspornym naftakem. Me je ale 21 penize me prozatim moc netizi(ale na auto za mega a vic stejne nedosahnu)-musime si uvedomit ze jsou to auta stvorena za jinym ucelem...
bacha.. najslavnejší autori kních obrazov sôch to nerobili pre prachy... Napríklad Van Gogh bol "salamista" ktorý tvoril aj ked nemal čo jesť.. Keby lambo nemalo zisk tak netvorí .. Keby porsche nemalo mať zisk s toho čo vyrába tak nevrába.. Keby bola zonda stratová tak tu už nie je.. Van Gogh tvoril aj ked bol v "mínuse"... A preto sú jeho emocie uprímne.. A s rovnakého dovodu sú emocie u dnešných výrobcov iba "mačacie zlato" ktoré vnímam iba ako chladný kalkul na naše penaženky
ano máš pravdu. ale tie umelecke diela v drvivej väčšine nevznikali koli peniazom.. ale všetky auta do jedneho (vratane porsche lamba lotusu) sú tu koli peniazom.. A v tom je ten rozdiel.. žial ;-\
Tak u sportovních ikon (i těch nových) byla vždy na začátku touha a vize dělat něco vyjímečného a zisk byl jako bonus.Pánové jako Lamborghiny,Ferrari,Porsche,Pagani,Koeni… a mnoho dalších měli sen dělat něco vyjímečného a šli si za těmi sny a myslim,že zisk opravdu nebyl to,co by je pohánělo.Chtěli si plnit sny a velký dík za to. :yes::yes:
ve své podstatě máš asi i pravdu, ale jak jsem psal jsem cyničtí a jsme prostě v takové době, že se již vše tvoří pro zisk. A že vzikalo cosi pro zábavu.. hmm.. to můžeme jen spekulovat, protože postavit něco opravdu úžasnýho stálo peníze i v dobách dávno minulých a je jedno jestli jde o přímý náklady, nebo vedlejší.. Abys mohl tvořit, někdo to musel zaplatit.. ty sám? a z čeho by jsi byl živ? Nebo to někdo dotoval? jen tak, nebo od toho něco čekal.. Pak se dá tvrdit, že to vznikalo z rozmaru.. tak jako pyramidy.. Takže šmahem to popřít je asi volovina... Já stojím za tím, že to bylo kvůli.. hmmm je to složitý, kvůli zisku... a nemyslím tím jen finanční zisk, ale společenskej, médiální atd.. ale v návaznosti na to jsou přilepený prachy.. bohužel...
* JEDNY ŠIKMOVOKÝ, a kdo tam bude pracovat? bude mít aspon pauzu na záchod nebo bude mit integrovanej bažant v trenkách? teda pod Japoncema bych nechtěl makat....
Jenže tohle všechno o srdci,duši a pocitech je moc fajn... >:D >:-[] Ale ,někteří tady viděj tyto dobré věci jen u některých automobilek...Proč by nškonho nemohla uchvátit třeba MX 5,viděl jsem na netu třeba současné srazy Toyoty Celica v USA i v Austrálii z roku 1972-73-krásný stylový auto... z toho bych řekl že srdce přímo vyzařuje. Každopádně mne GTI překvapil kladně pod Nissanem esejí o Nissanu - Datsunu 260,280 Z BRAVO jen tak dál... :yes: >:-[] jinak pod japoncema bych asi také nerad na lince pracoval,i když ve fabrice v Aichi nějak moc nekmitali... >:D >:-[]
Ani GTI ktereho tady ma kazdy druhy za otodoxniho VWnaka neni takovy aby si dovolil plivnout na datsun 240 nebo treba lotus 7 i kdyby ho z cele duse nenavidel. Je mu jasne ze by ho tady ukamenovali :-)
Za ortodoxního VWéáka mě tu může mít jen ten, co mě nečte, Juane ;-) Fanatici na diskuzi jsou nyní jen tři - FIAT ROKU, TTTom, který nemiluje auta, nýbrž čísla a Mates, fanatik Fordu, jinak jsme tu poměrně vyzrálí.
Problém, Manitou je v tom, že když napíši, ža Golf je etalon spolu s Focusem v nižší střední, jsem označen za fanatika VW... tak to je opravdu k smíchu. Sleduj příspěvky matese - to je klasický fanatismus. Ale o tom snad dnešní téma není. P.S. Proč mě neoznačíš za fanatika BMW, MB, AUDI, PORSCHE, NISSANU?
Koukám, žes už na auta rezignoval úplně, a přímo magicky tě na auto.cz přitahuje nic GTI :-) Cítím v tobě velkou naději diskuzí... myslím, jako, že se máme na co těšit, až konečně začneš psát o autech... zatím pouze přicmrndáváš své referentské žblepty :no:
K té magické přitažlivosti - myslíš tím svůj naprosto zbytečný příspěvek z 12:58, kterým jsi (pokolikáté již?) prohrál boj s nutkáním komentovat v osobní rovině cizí příspěvky, které se tě ani v nejmenším netýkají? Je to ten příspěvek o kterém mluvíš??? (To samé s matesem.) Pouze potvrzuješ svou image mentálního mrzáka, když si následně dovolíš psát ty cinty o nějaké přitažlivosti, osle. (Ale jsem již poučen a kapky soudnosti se u tebe dovolávat nebudu.) BTW označení "referent", které sis vytáhl buhvízjakéhootvoru, mi ani v nejmenším nevadí; stejně jako myslivec, strojvedoucí, pilot, kuchař, účetní a nejspíš cokoli dalšího, co tvá pokulhávající fantazie vyplodí... P.S.: Tím jsi pro dnešek vyčerpal čas, který jsem ti ochoten věnovat.
Vcelku zbytečně se rozčiluješ, referente. Myslím na mne. Na sebe se rozčiluj, jak uznáš. Dnes jsi tu napsal asi pět příspěvků a všechny k... nicku GTI. Tvá zoufalá snaha nepsat k autům již dostoupila opravdu do nejvyšších sfér :-) Když už tedy, pak o sobě tu piš, Yaroukhu, o svých nízkých stropech... 8-s:no:
To je právě ono, GTI. Ty píšeš co je dobré, špatné, výborné (a nezažil jsem, že by cokoli od VW bylo špatné), ale kde jsi vzal patent na objektivní pravdu, když s těmi auty ani nejezdíš? Kdybys naopak psal o tom, co se ti líbí/nelíbí, rozhodně bys tu nevzbudil tolik negativních reakcí...
Jestli sis nevšiml, píšu zde zásadně názory. Tedy názory své. Jestli to je pravda, či dokonce pravda objektivní (co to je?), to posuzují čtenáři. Upřímně se přiznám, že to, že by někoho mohlo bavit tu číst jen, co se mi líbí a nelíbí, by mě tedy nenapadlo... :-) Možná to zkusím ;-):-) P.S. Líbí se mi třeeeeba - GOLF, Gé GOLF, Gé, jako - GURU ;-) A to je pravda... dokonce objektívní... jestli mi tedy dobře rozumíš ;-)
Zapomněl jsi dodat, že je tu ještě jeden, kterej nemá ani pravdu, ani svůj názor... což se tedy nevylučuje viď, refernete. Nějakej yaroukh, znáš ne? Jinak též "přicmrndávač"... už jsi doma, viď >:D8-s:no:
Aspon vis cim jezdi :-) FIAT ROKU(uprime ho lituju:) Mates(asi ted setri na S-MAX:) a TTTom(taky mam rad cisla ale jenom u tzv.dreamcas)
GTI uz je nech nema to smysl
Problém není v autech, ve výrobci, v cenách. V každém segmentu si můžeš najít svou srdeční ikonu. Někdo má velkej balík a koupí 911ku... to se mu to ikonizuje... můžeme si pomyslet. Jenže tak to postaveno v životě není. Musíš v sobě objevit schopnost tvořit si ikony... musíš mít hodnotové přesahy, musíš znát svět, musíš být hluboký. A já nevím, přiznám se, dodnes nevím, co je cennější, zda ikona koupená samovolně, protože kupec je ve vatě, či ikona roky vytrpěná střádáním na ten vysněnej sen... a třeba je to něco z malých vozů... to je jedno.
To je sice možný předpoklad lásky na první pohled, leč... dopřej mu trochu času, až se zabydlí na silnicích :-) Jinak jsi na dobré cestě - umíš milovat. A to, jak známo, je umění... :yes:
Které kriterium je pro vás nejdůležitější při nákupu nového auta?
cena
21.5%
technika
23.6%
bezpečnost
10.3%
jízdní vlastnosti
27.8%
design
11.2%
image značky
3.7%
velikost zav. prostoru
1.9%
Počet hlasů: 749
Jak jde videt i z tehle ankety co me tady sviti na kraji monitou lide na emoce(zabavnost uz proste s*r*u. To ze jsou tam jizdni vlastnosti je sice hezke ale nevim kolik z vas si bere auto na okruh aby je vyuzilo na doraz(a kdo z vas to vubec umi?).
Celé je to o tom že automobilka Toyota chce ještě více efektivní výrobu svých produktů. Nějak nemohu pochopit ty výkřiky některých diskutérů na téma legenda, touha, emoce.... Pokud se nepletu vyrobit za co nejmíň a prodat za co nejvíc je cílem každé schopné společnosti. Takže nezbývá než zdvihnout palec a přát si aby něco podobného jako Toyota umělo i co nejvíce českých firem. :yes:
No prave... toyota tady frajeri ze ma super efektivni vyrobu(proti tomu nic nemam :yes::yes: )
Kdy naposledy jsi videl automobilku ktera frajeri ze ma zabavne auto ve kterem je radost jet?(proti tomu mam hodne :no::no: )
Pojali jsme diskuzi šířeji, přiznávám, že i mým příčiněním, ale myslím, že nebyla (není) nezajímavá... a vůbec si nemyslím, že jsme tím chtěli škodit Toyotě, naopak.
Myslím že snaha Toyoty je pochópiteľná a logická. a znížiť náklady je samozrejme jedným z čiastkových cieľov každej spoločnosti, či výrobcu, obchodníka.... Mimochodom, to že príde nový Golf nieje ani tak kvôli designu (mne sa pači)ale predovšetkym kvôli tomu, že je jeho výroba málo efektívna (zložitá, dlhá..drahá) takže nový Golf bude mať jednoduchší výrobný proces. Z čoho mám obavu je, kam sa ten costsaving dá až hnať?? Zvolávačky (tie neoficiálne)sú čoraz častejšie a to predovšetkým kvôli vadným/príliš lacným materiálom. V potravinárskom sektore to už je taký extrém, že vačšina syrov nevie čo je mlieko, masové konzervy obsahujú už max. kože,.... Čo nás to do budúcna čaká? Automobilový priemysel ovládnu 4 spoločnosti, ktoré si rozdelia trh, vývoj a autá sa budú líšiť už len svetlami, nárazníkmi a znakom.... NIE Ďakujem
Máš pravdu, tyhle tlaky navíc budou stále silnější.. je potřeba mít kvalitní zákony a normy, ale taky schopnost "vynutit" si jejich dodržování.. co se týče autoprůmyslu, tak tam je ještě hodně co zefektivňovat a to i bez toho, aby se dělali "sýry bez mléka nebo párky bez masa" ;-)