V letošním roce zaznamenala rekordní čas na Nordschleife Honda, podle posledních informací by ji ale už brzy mohla překonat jiná japonská automobilka – Toyota!
Svezou nesvezou o tom třeba Subaru nikde nepíše že jde o nejrychlejší civilní verzy a alespoň svoje úpravy neskryvaji že seate?? Berme to jako ukázku možnosti konstruktérů a inženýrů dané automobilky a takový jejich měření pindiku za účasti fanoušků a jejich vrazednych výměn názorů :-) nejlepší by bylo rozdat si to na okruhu jako v Japonsku za starejch dobrej času kde vzali prostě kupu sporťáku a rozdali si to na 3 kola třeba na tsukube a bylo vyřešeno...
Ale i kdyby tohle C-HR zajelo nejlepší čas, jakou to má vypovídací hodnotu? Ano, postavili bestii z crossoveru, ale ... Když už, tak srovnat se stejnými typy vozidel, a ne se sériovým autem, v článku zmiňovaným CTR.
Hlavně bychom se nejspíš divili těm časům, pokud by se skutečně jednalo o náhodně vybrané sériové! kusy. Výhodu by měli verze, které jsou na "semislikách" sériově, např. GGTICSS.
O.k. CTR mělo komplet překopaný pohon, tedy převrtaný motor, podvozek, body kit, neměl vůbec palubovku a plasty v interiéru... :-) Toto jsou diametrálně rozdílná auta, speciál vs. bězné auto (pro Tebe, ne zcela vycházející ze série) :-!
Čert vem event. úpravy Hondy, Seatu nebo Renaultu. Co má tohle auto skutečně společnýho s C-HR? Dveře, světla a kapotu? Pro mě to má zcela nulovou hodnotu.
Ten Civic (nebo Leon nebo Megane) byly pořád Civic, Leon, Megane - byť možná s nějakou úpravou.
Nevím, jak v USA nebo Japonsku, ale tady má nejsilnější C-HR 122k (!!!) na 1,5tuny a maximálku 170. Jak by asi napsal Hamuna - revoluční!
Jo, s dvoulitrem atmosférou se prodává v US. Ale ten motor je nic moc. Nějaká stará fena, ale ve spojitosti s CVT to prý funguje docela dobře. Z 0-100 v ten samý den.... ;-)
To jo, ale nechci ani pomyslet, jak by to bylo drahé, resp. kolik by si za to Toyka účtovala >:-[] C-HR si zaslouží silnější motor, je až smutné, když si vyhrají s podvozkem a nakonec to pohřbí letargickými motory. Určitě by se našla skupina, která by alternativu k 1,2T a 1,8H brala v potaz.
Jestli bude něco mezi, proč ne. V roce 2019 bude třeba něčím nahradit HR-V
1.2T prej bude časem i v silnější verzi. S tim že by takhle vyladěný auto sneslo daleko silnější motor máš teda pravdu = myslim že ten 1.8 co se vejde i do Yarisu a jeho 212 koní by bohatě stačilo
Základ v 1,2T s cenou od XXX, proč ne. Auto této velikosti a schopností si zaslouží alertnativu, a tam by se mi líbilo něco jako 1,5T se 150 PS. Ta 1,8 bude asi utopie, ale možná jednou překvapí...
Už i Honda začíná cpát do Evropy KONEČNĚ motory, které nejsou slabým průměrem, viz tabulka a hodnoty u CR-V 2018
1.5 Turbo 2WD 1.5 Turbo 4WD 2.0 i-VTEC Hybrid
1498 cmł 1498 cmł 1993 cmł
10,3 : 1 10,3 : 1 13,0 : 1
142 kW (193 PS) bei 5600/min 158 kW (215 PS)
243 Nm bei 2000–5000/min 315 Nm
200 km/h 200 km/h ?
9,4 s 9,2–9,9 s 9,3 s
6,6 l BA95 6,7 l BA95 4,8 l BA95
Také by mě zajímalo, jak by si vedlo proti jiným speciálům, když to není sériový kus (nemůžeš si nic takového koupit). Například Audi před lety postavilo závodní TT RS jako předokolku. Pro jednu sérii, která se jezdí výhradně na NS (FWD není požadavek, to byla jejich volba). Nemělo myslím ani 400 koní (pětiválec zůstal), stálo snad kolem pěti milionů (pochopitelně bez daně), ale byl to pěkně rychlý ďáblík, hlavně na mokru.
Přesně o to mi šlo a tak jsem to myslel :yes: Bohu žel se tu občas objeví zarputilci, co už.
To jako by chtěli postavit (ad absurdum) Toyotu Yaris GRMN vs. Hondu Jazz Dynamic.