..pokud jsem to pochopil, tak koncern je zde brán pouze jako VW....a ostatní koncernové značky nejsou počítány pod něj, taj možná proto taková čísla...(Audi a Porsche je zde uvedeno extra)
Audi 6,2 Mld+VW 7,9+Porsche 4,6 = 18,7 Mld....a to zde chybí Škoda, Seat a ptákoviny jako Bugatti a Lamba...
Toyota ma jeste mnohem vice znacek, to nikdo ani netusi... Proste VW je tam kde je, priznivci vzdy budou hledat, jak je papirove dat na spicku >:D
Vzdyt je to jen zebricek, proc to nekoho vubec vzrusuje...
Nemá vůbec cenu nad tím uvažovat. Je to konzultantská firma (jak jinak než v oblasti budování značky), která si dle své metodiky (s hodně americkou optikou) sestavuje žebříček hodnoty značek. Na hlavu. Bez užitku. Už jsem se s jejich prací párkrát setkal a pro mě jsou to obchodníci s deštěm, takoví šarlatáni marketingu (pokud tedy vůbec považujete marketing za něco reálného a užitečného).
Myslím si, že metodika má logiku.
Nehledě k tomu, že její závěry jsou obecně přebírány ve světě.
Pokud se podívám na žebříček hodnoty značek, opravdu odpovídá pozici firmy ve světě. (Nemůžeme se omezovat krachující Evropou).
Takže s Vašimi slovy se nedá souhlasit. Takhle jednoduše spláchnout závěry světem respektované firmy.
Asi jsme nečetli tu stejnou metodiku. Samé odhady a odhady z odhadů s trochou matematiky. Ta čísla mají velmi malou vypovídající hodnotu. Bylo ukázáno, že mají celkem vysokou korelaci s objemem peněz utracených za marketing a prakticky nulovou se skutečným vývojem na trzích. Jejich samotný pohled na pojem značka je zvláštní a diametrálně odlišný od mého (tedy, že jde o jakýsi symbol spolehlivosti a kvality produktů a služeb). Ale co já vím, mám jen 4 roky ekonomie. Po pravdě se vždy směji, když o Interbrandu čtu ve Wall Street Journalu nebo BusinessWeeku. Zkus se zeptat analytika nějaké banky, co si myslí o hodnotě značky a o značkách jako takových.
Je pravdou, že česká ekonomikcká škola, pokud jde o mikroekonomii, je opravdu srovnatelná s americkou. >:-[]
Opravdu Mercedes a BMW utratí o tolik více za marketing?
A jaké další chytrosti zde chceš uvést?
VW se dosud neodvářil na NYSE, kde získává investice většina světových firem. Jenže to chce být transparentní, atd. a nehrát hogofogo na pár zaprděných Čecháčků.
4 roky jsou zoufale málo. Až budeš mít CFA, diskutuj o takových věcech.
K čemu by mi bylo CFA? Mám dva magisterské tituly, "malý" doktorát (vše v oboru matematiky a informatiky), pracuji na doktorátu z matematiky, podnikám (rozhodně ne jako finanční analytik), co bych proboha s takovým certifikátem dělal? Když už něco sbírat, tak snad Ph.D., ne?
Já mluvím o smyslu jejich metodiky. Mě prostě nedává žádný. Leda že by ji za poslední dva roky úplně přepracovali, o čemž pochybuji. Víš vůbec, co to znamená silná korelace? Nedělá mi problém filosofická debata na téma ohodnocování značek. Svůj názor nenapíšeš, jen se stavíš za nějakou firmu, jejich žebříček, jejich metodiku. I kdyby ta metodika byla napsána ve Starém zákoně, tak je mi to jedno. Natož její citace v médiích.
Ekonomika je něco jiného, než matematika, byť mnohé na matematice staví.
Z matematického hlediska emoce nelze nikdy dostatečně podchytit.
Emoce rozhoduje o výběru značky. Síla těchto emocí je v podstatě o ceně značky.
...jen jsem chtel uvest veci na pravou miru, kdyz VW tvrdi,ze je svetova dvojka a chteji byt jednicka....celkem mi to taky prijde jako zavadejici, pokud is vybiram auto, tak ne podle toho kdo toho kolik vyrobi,ale jak dobra auta dela...