Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Interbrand: Toyota je stále auto-značkou č.1 (vývoj hodnoty značek za 10 let)

David Bureš
Diskuze (17)
Aktuální hodnota značky Toyota je 27,764 miliard dolarů.

Společnost Interbrand zveřejnila letošní žebříček značek s největší hodnotou. Nejhodnotnější značkou je i nadále Coca-Cola, nejcennější automobilovou značkou je opět Toyota, která v celkovém pořadí letos skončila jedenáctá.

Žebříček je sestaven na základě vlastní metodologie společnosti Interbrand. Ta používá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje, třetina jejich příjmů navíc musí pocházet ze zahraničí.

Toyota v čele, Mercedes-Benz v těsném závěsu

O uplynulém roce Interbrand tvrdí, že byl ve znamení růstu automobilového průmyslu, zejména díky oživení ekonomiky na klasických evropských trzích, oživení automobilového průmyslu v USA a vysoké poptávky po automobilech v Číně.

Interbrand vedle Toyoty vyzdvihuje výsledek Nissanu, který se do žebříčku vrátil poprvé od roku 2007, když letos skončil v celkovém pořadí devadesátý, s hodnotou 3,819 miliard dolarů. Podle Interbrandu si Nissan nejrychleji poradil s následky březnového zemětřesení a vlny tsunami, která zastavila provoz v mnohých japonských továrnách. Právě díky tomu se zvýšila jeho hodnota.

Vývoj hodnoty automobilových značek v letech 2001-2011

Při pohledu na vývoj v minulých deseti letech je patrné, že se Toyota dostala spolu s Mercedesem-Benz a BMW mezi automobilové značky s největší hodnotou, s menším odstupem následuje Honda.

Nejvíce naopak ztratil Ford. Ještě v roce 2001 byl nejhodnotnější automobilovou značkou (s hodnotou 30,092 miliardy dolarů), v následujících letech však jeho hodnota postupně klesala až na 7,005 miliard dolarů v roce 2009. Letos je podle firmy Interbrand hodnota Fordu 7,483 miliard dolarů.

Ze žebříčku v minulých letech vypadla půjčovna automobilů Hertz, Lexus do něj nahlédl mezi lety 2006 a 2009.

Postupným vývojem prošel výrobce motocyklů Harley-Davidson, jehož hodnota postupně stoupala až na 7,739 miliard dolarů v roce 2006, aby pak začala klesat. Největší skok přišel mezi lety 2008 a 2009 v době finanční krize, která poznamenala i ostatní společnosti.

Zajímavé je sledovat výsledek maranellského Ferrari, podle Interbrand je letos jeho hodnota 3,591 miliard dolarů. Sergio Marchionne, šéf koncernu Fiat, do nějž Ferrari patří, přitom letos optimisticky prohlásil, že hodnota Ferrari je 7,3 miliard dolarů.

Interbrand: Hodnota automobilových značek v průběhu let 2001-2011 [mld.USD]
Značka20012002200320042005200620072008200920102011
Audi---3,2883,6864,1654,8665,4075,015,4616,171
BMW13,914,42515,10615,88617,12619,61721,61223,29821,67122,32224,554
Ferrari-------3,5273,5273,5623,591
Ford30,120,40317,06614,47513,15911,0568,9827,8967,0057,1957,483
Harley-Davidson5,56,2666,7757,0577,3467,7397,7187,6094,3373,2813,512
Hertz3,63,3623,2883,4113,521-3,026----
Honda14,615,06415,62514,87415,78817,04917,99819,07917,80318,50619,431
Hyundai----3,484,0784,4534,8464,6045,0336,005
Lexus-----3,073,3543,5883,158--
Mercedes- Benz21,721,0121,37121,33120,00621,79523,56825,57723,86725,17927,445
Nissan--2,4952,8333,2033,1083,072---3,819
Porsche---3,6463,7773,9274,2354,6034,2344,4044,58
Toyota18,619,44820,78422,67324,83727,94132,0734,0531,3326,19227,764
Volkswagen7,37,2096,9386,415,6176,0326,5117,0476,4846,8927,857

David Bureš
Diskuze (17)
7. 10. 2011 14:58
Re: VW
A co je hodnota značky?
7. 10. 2011 13:27
Re: VW
Ekonomika je něco jiného, než matematika, byť mnohé na matematice staví.
Z matematického hlediska emoce nelze nikdy dostatečně podchytit.
Emoce rozhoduje o výběru značky. Síla těchto emocí je v podstatě o ceně značky.

Kde je matematika?
7. 10. 2011 12:50
Re: VW
K čemu by mi bylo CFA? Mám dva magisterské tituly, "malý" doktorát (vše v oboru matematiky a informatiky), pracuji na doktorátu z matematiky, podnikám (rozhodně ne jako finanční analytik), co bych proboha s takovým certifikátem dělal? Když už něco sbírat, tak snad Ph.D., ne?

Já mluvím o smyslu jejich metodiky. Mě prostě nedává žádný. Leda že by ji za poslední dva roky úplně přepracovali, o čemž pochybuji. Víš vůbec, co to znamená silná korelace? Nedělá mi problém filosofická debata na téma ohodnocování značek. Svůj názor nenapíšeš, jen se stavíš za nějakou firmu, jejich žebříček, jejich metodiku. I kdyby ta metodika byla napsána ve Starém zákoně, tak je mi to jedno. Natož její citace v médiích.
7. 10. 2011 12:23
Re: VW
Oni to berou objemem výroby vozů, ani ziskem, ani tržní kapitalizací, už vůbec ne hodnotou značky, tedy značek.
7. 10. 2011 11:29
Re: VW
...jen jsem chtel uvest veci na pravou miru, kdyz VW tvrdi,ze je svetova dvojka a chteji byt jednicka....celkem mi to taky prijde jako zavadejici, pokud is vybiram auto, tak ne podle toho kdo toho kolik vyrobi,ale jak dobra auta dela...