NAŠE chyba, MY jsme si "masově rozhodli", že chceme jako ZÁKLADní motor 4válcový cca 2 litr v naftě... ;-\
...čímž jsem se "odřízli" od MRAKU lepších zábavnějších kulitivovanějších atd. motorů a tím pádem i aut :-|
Bohuzel je to tak. Kdyby to Evropa prijala, tak to sem uz davno vozi. Ale Evropa ma opet svoji hlavu a podle meho zcela nesmyslne protlacuje daleko vetsi zlo v podobe nafty. Ono by se to dalo rici i o jinych vecech, nez je palivo do aut ;-) Je to ode me pokrytectvi, pac sam mam take v aute 2l chrochtaka, ale holt takova je dneska doba. Par moudrych hlav v Nemecku se rozhodne, ze se budou vyrabet diesely. Myslenka se podpori nesmyslnou legislativou a mame tu jediny kontinent, kde se po mestech prohani dieslova auta. A lidi tomu jeste tleskaji a vsude vytrubuji, jak je ten zbytek sveta hloupy, ze nepouziva bozske TDI!:-) Podle meho, zcela subjektivniho, nazoru 150k 2l diesel se spotrebou 6.5l zatizi ekologii daleko vice, nez 200k benzinovy 2.5l. Nejde jen o to co to vyprodukuje, ale take co to vydrzi a jak moc to za svou existenci bude potrebovat spotrebniho a nahradniho materialu. Ale nemecke automobilky preci neco museji vyrabet, ne? A cena provozu? Mozna by stacilo tlacit na danovou zatez u paliv... Nebo zvyhodnovat pokrokove pohonne ustroji formou danovych ulev. Kdo vi? Brusel evidentne ne.
Opravdu je to hezké, i ten znak, já měl bílá auta ještě když je nikdo nechtěl, protože byla levnější.. teď je to velká moda zdá se někdy ..Toyotu jsem kdysi chtěl, ta nová corolka je taky fajn.
Sice (naprosto) SOUHLASím, ale v (2litrovými 4válcovými NAFTOVÝMi agregáty a - mnohými dokonce s "prémiovým" logem - vozy s PŘEDNÍM pohonem) "zblblé" Evropě by to stejně NEšlo na odbyt (a našla by se jistě SPOUSTA "znalců" co by (např.) svou předokolku 2.0 Tdi považovali za (daleko) "lepší" vůz...
... (dle mne) Evropa (opravdu) trochu "zabloudila"
PS: Alespoň JÁ 2litrovou NAFTU jako "nejmasovější" pohonnou jednotku (ve vozech "normální" velikosti - o 3 válcích do těch menších raději NEmluvím) NEpředstavuji (no brzy to bude jistě i menší objem - jak naznačil budoucí lídr evropských prodejů Hjondé 8-s