jj, toto je podle me jedina spravna cesta pro usporu a cisty vzduch - mensi benzinovy motor bez turba, ve meste jen na elektrinu a mimo pri pohodle rychlosti dobra spotreba. Pri delsi jizde kdo ma cas, tak pauzicka na obed s dobitim, kdo cas nema, jede dal na benzin. Ted uz jen trosku zvednout kapacitu baterky (precejen i s beznym autem se s rozsvicenym hladovym okem (tzn s malym dojezdem) jezdi neprijemne), snizit cenu a ja bych ho bral :-)
Tyhle požadavky, to je jako chtít suchou vodu. Hybrid prostě už nemůže být o moc lepší, protože je to kočkopes který táhne ve všech režimech provozu extrémní "mrtvou váhu". Když jede na baterie, táhne zbytečně těžký spalovací motor, když jede na benzín, zbytečně táhne baterie + elektromotor. K tomu, aby to tu váhu uneslo, musí být celá karoserie velmi masivní a těžká. Z toho plyne potom vysoká cena neodpovídající užitné hodnotě.
Jinak řečeno - chceme zvýšit dojezd na baterie = použijeme víc těžších baterií. Tím ale zase stoupne spotřeba na benzín, který ty baterie potáhne až se vybijí. Můžeme se dostat až k hranici, kdy už se další baterie nevyplatí přidat, protože auto s nimi bude moc těžké, bude nutné instalovat těžší výkonnější elektromotor a celkový dojezd na elektřinu už se nezvýší.
Jediná cesta je superlehký elektromobil do města. Takový elektromobil nebude potřebovat drahý silný motor a tolik baterií. Proto bude moci být levnější a bude se prodávat i bez dotací. Takové už dělají číňani - trubkový podvozek, laminátová karoserie. Minimální hmotnost, skvělý dojezd. Do Evropy se nesmí vozit, protože netáhnou zbytečně 10 airbagů, ESP, TCS, ABS, EBD, a já nevím co ještě za hovadiny. V číně je kupují běžní lidé jako levný dopravní prostředek, instituce, policie,... A jde to i bez dotací.
Co to je?? Ty jsi usnul před 10ti lety a teď jsi se probudil? Tyhle diskuze už má automobilový svět za sebou. Jenom v ČR to trvá trochu déle, než to všem dojde. Dávno už se ukázalo, že tyhle teoretické rozprávky o mrtvé váze jsou nesmyslné, protože ignorují rozdíl funkčnosti hybridu. HSD nenď o nic těžší než dýzl, tak jakápak "masivnď a těžká karosérie" ? Narozdďl od dýzlu si ale dokáže při zpomalení vzít vloženou energii zpět do baterií, takže výsledně je tento pohon nejenom účinnější. ale zejména čistší. Toyota už to ví dávno, proto zavädí postupně tuto technologii do všech řad. BMW od nich plugin hybridní technologii bude kupovat, ostatní ji usilovně vyvíjí. Proč? Asi proto, že hybrid "již nemůže být o moc lepší".
Evropske automobilky by se meli probudit, protoze v hybridech, at uz jsou nebo nejsou ekologicke, jim ujizdi silne vlak. Mnoho lidi se necha zlakat nizkou spotrebou, i kdyz navratnost v rozdilu spotreby nehybridu je take dosti sporna, ale nizka spotreba je nizka spotreba a na tu lidi uslysi.
Hnát se do těžkých drahých hybridů není cesta k záchraně planety, možná tak ukázka ve stylu "hele co umíme vyrobit". Úspora paliva proti dnešním moderním spalovacím motorům je prakticky nulová, nebo hodně sporná. Vzhledem k ohromné ceně hybridů je tato minimální úspora draze vykoupená.
Kolik žere Prius Plug in hybrid ve chvíli, kdy mu dojde elektřina v bateriích? 4 litry? Tolik dnes reálně žere plno aut podobné velikosti s klasickým motorem a třetinovou až poloviční cenou. Dokonce i vysmívaná Lodgy žere v 1.5dci od 4,2 a kolik stojí? Plno menších aut, třeba Polo, C3, Fabia, 208, Ibiza, Rio, atd. si vezmou v některých verzích kolem 3,5 na 100 to znamená míň než hybrid, protože netáhnou takovou zátěž...
Pravda. A moped žere třeba 1.5L/100km. Z toho plyne, že hybrid je zcela nanic. Srovnävat je t'řeba srovnatelné. Když Fabia s (teoretickou) spotřebou 3.5L, tak to jsme u naftty a to ještě v nějaké greenline verzi. K tomu nenď srovnatelný Prius, ale tak možná Yaris hybrid. A nejednou je to celé jinak. Cenově i spotřebou jsou stejně vybavené verze víceméně podobné. Čistotu těch řešení nemá cenu srovnávat. Tam je to jednoznačné.