ja som taku tu prvu toyotu prius sivu u nas nedavno videl... takze podla mna ich je viac ako jedna.. ;-)
a aj brachov byvaly spoluziak ma presne takuto jednu... takze bude ich u nas isto podstatne viac ;-) .. teda zase netvrdim ze stovky.. ale tych 10-20ks kusov na nasom uzemi je podla mna realnych
Baterie jsou ve 230.000km původní a super, dokonce klimatizace je původní, tlumiče i podvozek bez vad. Jezdím mezi státy, většinou dálnice 140-170km/h a vždy se vejdu do 4,9-5,2L
Po letech jsem si koupil auto s klasickým spalovákem, takový obrovský kabriolet. Střídám ho s Priusem. A vnímám ten rozdíl. Je hodně situací, kdy mi baterky prostě chybí a úplně zbytečně běží motor. Hybrid je skvělá věc.
mi dizanom kusok pripomina suzuki liana... kazdopadne bol na svoju dobu krajsi ako ten dnesny ktory uz podla mna az moc nasilu sa snazi vyzerat "futuriskticky" pritom ide defakto o uplne bezny hybrid.. ziadne scifi sa nekona ... kazdopadne gratulacia toyote .... vzdy bola v automobiloch nejaku tu dekadu pred konkurenciou bez ohladu na loga "konkurentov" ... a plati to stale :yes:
Ano, vždy.
Už když v osmdesátých letech 19.století pánové Deimler a Benz začali s výrobou automobilů, byla Toyota (bez ohledu na jejich trojcípou hvězdu) nějakou tu dekádu před nimi. Pak ji v roce 1937 založili.
Mám dneska záchvaty nezvladatelné ironie, neřeš to
Zejtra si asi koupím svoje první japonský auto. Tak mi hrabe.
>:D >:D >:D
jasne aj Atkinson alias mr.Bean ale aj Hamilton z F1 ;-) .. nahodou dobre to tam s nimi v zatackach naklanalo v tom aute .. ale podla mna im taketo pojazdne drevo dali schvalne ;-) .. ukaze sa v takomto aute viac umenia aj sikovnosti aj zrucnost ako ked ta posadia do nejakej carrery...
PS: vsimni si aj to rozsirenie blatnikov na liane vzadu pri kole.. presne ako na priuse ;-) .. dokonca aj pohlad do kabiny liany je velmi usmevny ... sranda.. proste je taky prius a la suzuki akurat ze plne benzinovy ;-)
jj člověče žasnu, jak ty vyčuchneš tyhle detaily z těch (pod)průměrnejch kár.
Normálně to člověk skoukne, vobrátí voči v sloup, zařadí jako šrot.
Ale ty jseš detailista :yes:
potraviny v lidli akoze este ok .... ale nejake tie veci do auta alebo kupelky ci kuchyne by som tam uz urcite nekupoval.. raz som tiez kupil kalkulacku z lidla asi za 4 eura ... len tak ze fajn zide sa ... nech mam este jednu okrem tej jednej 30 rocnej este na tuskove baterky >:D ... ved moc nestala tak preco neskusit kupit ju ... ale pouzil som ju asi 3krat a potom proste uz nefungovala ...rovnako nozna pumpa ktoru som dnes uz doobedu spominal ... po dvoch pouzitiach bolo po nej .. vyhodene prachy ... uz nikdy viac tieto veci z lidla .. ani tricka .. vyperies ich dvakrat a je po nich... to aj v kdejakom cinaku su dnes uz lepsie kusky ... ja do lidla vlastne chodim len po pecivo vodu ovocie a nejeke tie syry a zmrzliny a este oriesky ok ... ;-)
tak to asi nie... predsa len tam maju svoje vlastne vozy... nepoznam zase vsetko to mas pravdu... ale snad stinger by tam uz mohol byt ( aj ked ten v korei by nemal niest logo kie )
L200 je fajn... autoexpress jej udelil pred rokom titul pickup roka ... a to iste nie nahodne... do terenu snad jeden z najlepsich vozov dnes uz... vzhladom teda na odchod defederu z tohto reviru ozaj jedno z top terennych aut dneska...
ja som siel este aj s tou starou L200 z 90 rokov co mala 2,4 dizel 74kw... auto ale aj tak vazilo asi 2,4 tony.. ale ono to vcelku aj slo.... akurat kabina bola mala asi ako ta v dnesnom beznom malom voze .. dozadu sa vlastne ani moc nedalo sadnut.. tam bola len taka nudzova lavica ...
ja teraz po tych poobednych smenach ked pridem 22.20 vecer domov nemozem hned spat.. to sa ani neda.. lebo som tak nabudeny a rozbehany este z prace ze musim aspon dve hodky pockat kym sa telo nejako ukludni a unavi samo .. ;-\ :-)
"Vize Toyoty, která při uvedení první řady předpovídala, že hybridy budou tvořit třetinu celosvětového odbytu nových vozů právě v polovině minulé dekády, se samozřejmě nenaplnily..."
....co mi to jenom připomíná sakra?
Aha!
Ty kecy , kolik bude elektromobilů za rok, tři, pět, deset,
Akorát dneska jsou ekofašistický paka mocnější, takže to pomalu maj chuť přikázat.
Toyota, Lexus... Jde o miliony aut které se prodají s hybridním pohonem. BMW ve velkém začíná používat hybridní a plug-in technologii od Toyoty Prius (výměna technologie Toyota za bohužel nekvalitní naftové motory 1.6 BMW, které Toyota nechce vyrábět), Lexus je prodán snad každý druhý-třetí hybridní. Bude toho víc a víc...
Autem někteří jezdit musí, to je dané a je lepší, když z kopce, v situaci, kdy vám na dálnici vjíždí do cesty kamion... motor se vypíná a nesmrdí. To šetření je okrajové a příjemné u pumpy. Vidím to denně v kolonách, kdy to všude kolem hybridu vrčí, chrastí, smrdí... plýtvá se energií, Prius, nebo Lexus h tiše stojí, nevrčí a dlouho vydrží v koloně bez nastartování a smradu, přitom nemá mechanický startér.
Můžeš mi tu technologii Priusu v BMW ukázat? Když se podívám třeba na 330e, tak ta auta mají společného snad jen to, že obě mají Li-ion baterii. Ani počet elektromotorů nesedí. Úplně jiná převodovka (hlavní přínos Toyoty bylo řízení toho jejich systému, který je postavený kolem planetového PSD). Předpokládám, že jde o řešení od ZF.
Pokial viem, tak v ramci prehlbenia dohody o spolupraci medzi BMW a Toyotou sa Toyota zaviazala o zdielani know how ohladom hybridnej technologie. zdroj: [odkaz] Takze BMW nezacala development 330e od piky. Navyse, z dovodu vyssieho vykonu, BMW ani CVT riesenie nemohlo pouzit. Dopadla by ako Audi.
1:1 je to u Mazdy. Ta tusim pouziva uplne komplet cele riesenie Toyoty a dava do svojho obalu. BMW si to upravuje.
asi nechapes ty nova cisla, neb automobilky schvalne neuvadi ze pujde ciste o BEV, ale o elektrifikovana auta, tedy ne jen BEV, ale i plug-in hybridy a hybridy ;-) Volvo treba uvadi ze od 2019 nebude nabizet ciste fosilni motorizace, takze veskera jejich produkce bude zacinat na hybridu a koncit na BEV, to kolik z tech aut budou hybridy, kolik plug-in hybridy a kolik BEV nikde neuvadi, stejne jako VW uvadi ze do 2025 bude ctvrtina jejich aut jezdit i na elektrinu, a to neznamena ze to bude 2.5 milionu elektromobilu, ale 2.5 milionu hybridu, plug-in hybridu a elektromobilu, a vzhledem k nastolene situaci proste nemaj mpoc na vyber a za tech 8 let to nebude as tak nesplnitelne ;-) staci aby nektere vlady zvedli dane na fosilnich palivech a lidi proste zacnou kupovat alternativy mnohem vic, nektere firmy zacinaji nad hybridy a elektromobili premyslet a kupuji je jiz dnes, ted bude nasledovat par let kdy si je ve firmach otestuji a kdys zjisti nizsi naklady, tak co myslis ze se stane?
mimochodem Toyota jiz ctvrtinu jejich aut v Evrope prodava s hybridnim pohonem
Nechci ti brát iluze, ale 20 let starý Priusy jsou už vesele na šroťáku, protože servisovat něco co je komplikovaný jak kosmická loď je prakticky nemožný. Viz můj příspěvek o kus níž.
Mluvíš o mild hybridu = všech verzích nový A8? Nebo o hybridech Toyoty = který sou fakt úžasně jednoduchý a proto spolehlivý = viz jakákoli statistika spolehlivosti za poslední 2 desítky let?
Prosím tě jak může být logicky mild hybrid jednodušší než normální spalovák. Vyjmenuj mi teda co ten mild hybrid nemá oproti spalováku a naopak co má navíc oproti běžnýmu spalováku. Pak se tu můžeme bavit o nějaký jednoduchosti.
Hybridy Toyota a Lexus sou jednodušší = nemaj pohyblivý díly což je to co odchází + spojku a převodovku prostě to co nejvíc zlobí na běžnejch autech
Mild hybrid v A8 je něco jinýho = ten bude pomáhat při rozjezdech a jako klasickej hybrid si na to rozjetí za semaforem běžnym přibržděnim na červenou na něj natankuje = což je super = ale jinak to bude běžně poruchová A8 :-)
Proto Priusy atd. patřej už těch 20 let k nejspolehlivějšim autum na světě a hybridní pohon Priusu kterej je i v dalších modelech = je mj díky tý absenci problematickejch poruchovejch dílů = nejspolehlivější pohon
Nechcem Ti brat iluzie, ale prave HSD je to, co robi Prius tak spolahlivym a bezporuchovym. A ked uz chces kopat do Priusu, aspon si dostuduj, ze je to full hybrid, nie mild hybrid.
Nemáš pravdu, pokud najdeš opravdu poctivou Oktávii I. generace s 1.6MPI, či 1.9 TDI, která nebyla 4x slepovaná, vytopená, vyhořelá, neobjela 2x kolem světa a podobně, tak je to bezproblémové auto. V loni jsme jednu takovou sehnali pro kamaráda za 25 tisíc a to auto tady ještě 10 let bude jezdit.. i když už je to v dnešním poměru vlastně plechovka :-)
Stejně tak i zachovalý Fokus ( také ještě jsou a navíc ty staré kusy jsou opravdu řidičsky nadstandartní vozy). Kamarád má takhle I. Megana classica 1.9 Dci, 400 tisíc najeto a ten nezmar pořád jezdí a nic moc mu neni, jen je vše gumový, od volantu po řazední... >:D
Pochybuju, že ten Prius s takovým nájezdem bude v o dost lepším stavu i když si rozhodně nemyslím, že by neměl ty km zvládnout...
Pokud se nepletu, začínal Megane s 1.9d (atmo nafta), 1.9dT (turbo) a 1.9dTi (přimovstřik turbo). Ty první dvě 1.9 byly vlastně stejný motory jako v R19. To C v dCi znamená CommonRail a to pokud se nepletu přišlo až ve druhé generaci, první dCi motory byly v Laguně cca. 2001-2002.
Nene, už první generace koncem výroby (snad od 2000) měly Dci (byl to facelift I. generace, II. generace začala až 2004) ;) . Ty motory byly 75kw - ty míval Megane a snad i Laguna 5kvalt a pak 88Kw, to měla Laguna II (a asi i Scenic, ale ty sem nikdy nesledoval, tak nevím), 6kvalt. Laguna II měla pak ještě větší 2.2Dci 110kw.
Druhá generace začala dřív, snad 2002... ale ok, asi se tam dCi už ke konci té první generace dostalo, jen jsem takové auto nepotkal. Je možný, že kombík "přesluhoval" a vyráběl se dýl, to už si taky nepamatuju.
Fakt 2002? To bylo spíše představení, ne? Já vím, že on má snad 2001 - Classic - což je sedan. Aha - tak to máš asi pravdu, to byly nejspíše jen 3 a 5 dv. a mezitím se ještě prodávala I. generace kombi a sedan, protože 2003 jsou ještě kusy I. generace normálně na prodej:)
P.s. jiný kamarád měl R19 s 1.9D a to auto bylo z roku 1993, než ho předloni naboural opilec na parkovišti, tak to auto natočilo asi 350 tisíc s pravidelným servisem a bylo ve výborném stavu a hlavně ani nebylo nijak extra zrezlé.
Tak mrkni ze kdy najdeš první II, podle mě by to mělo být taky maximálně 2003, možná už 2002.
U R19 se mi líbil facelift. Strejda měl 1.9D před faceliftem a dost v základu a to auto si mě moc nezískalo... ale spolehlivost atmo nafty samozřejmě ok :-)
Jo, tak R19 je už starej škopek, ale na to, jakou měl Renault pověst, tak ta spolehlivost byla příkladná, až jsem koukal... to by dost možná většina diskutérů nevydejchala >:D
Megane I se mi líbí jen jako coupé, potažmo cabrio :-)
No tak to já teda ne. Kupé bylo takový nevyvážený, cabrio... ale jo, cabrio zbastlili až v té druhé generaci s hardtopem. Za mě normálně klasické 5dv. před faceliftem, na tu dobu (1996) super. A jak už někdo napsal... Prius strčí do kapsy snad bez ohledu na generaci ;-)
Za prvé - nějaká snaha o přiostření hran na autě, které záměrně pracuje s oválnými tvary, je jasně kontraproduktivní. Když už, tak takhle: [odkaz] - nebo ten tvůj druhý odkaz. Jinak mě dráždí ta velká stříbrná plocha světel po fl.
Za druhé... proporce. Ne že by to bylo úplně špatné, má to něco do sebe... ale taková ta klasická vyváženost kupé jako u 406 (vím, jiná třída... a taky mi už je blbý vytahovat pořád totéž) tam prostě není - dlouhý předek, kolo vzadu, skoro žádný zadní převis... něco mě tam ruší [odkaz]
Tak 406 bez diskuzí, ale mne tenhle počin Renaultu nepřišel zlý... záleží i na kolech, barvě atd... :-) Ono, pokud se neomezíme na Renault, tak v té době najdeme i zdařileší auta, třeba Astra Coupé :-)
nielen priusy ale ono este aj tie 20 rocne octavky v pohode jazdia... v 90 rokoch sa vyrabalo mnostvo nesmrtelnych vozov.... stale ich vidim spustu tych prvych generacii octavii ... rovnako otec ma 18 rocne polo a poviem ti je v pohode... jasne bolo nadstadardne udrziavane aj garazovane u tety a nema ani moc najazdene ale tieto vozy z tych rokov proste stale este jazdia a preziju viac ako tie nove dnesne uz ... stretnut dnes 20 rocne golfy pola felicie octavie stale nie je ziadny problem ;-) ...
E46 má jednu obrovskou nevýhodu, že nejnovější jsou z roku 2005. Škoda, že je nevyráběli o pár let dýl. Hned bych si jedno koupil. Je to naprosto dokonalý auto. Jen nezbytný minimum elektroniky, bytelný, opravitelný a jízdně naprosto dokonalý.
Vidím Focus, Oktávku, pane bože Megan :-) Nikdy by mne nenapadlo, že jsou něčím zajímavá... jsou stejná, i když každé vypadá jinak. Nenabízí nic navíc, je to jen přesunovadlo.
Jeden zajímavý poznatek k tomuto japonskému šlapohybu. Při pohledu na tipcars jsou nejnovější kusy z let 2004-2005 z čehož vychází, že delší dobu ty auta asi nedožívají. To je fakt ikona dlouhověkosti. Zákazník si to koupí a pak už jen vyhlíží kdy to hodí do šrotu, že by to třeba ještě mělo po 8-9 letech používání nějakou zůstatkovou hodnotu na to moc sázet nejde. Není nad to pořídit si takovou super komplikovanou exotiku >:D >:D
Nebo z toho vychází že 1. generace tu nebyla ani jako nová = pokud se nepletu vůbec se tu neprodávala = to na nás tehdy bylo příliš :-)
Super komplikovanou? Snad přesně obráceně ne? Proto i s nejnovějšíma najezděj taxikáři milion kilomentrů = proto je to nejspolehlivější pohon = protože je to jednoduchý jak to jen de = všechny ty sra.ky co odcházej v běžnejch autech = tam nejsou ;-)
Jsou tam všechny ty *** co v běžným spalováku plus elektromotor a baterky plus hromada elektronických nesmyslů, který ve spalováku nejsou a tady umožňují rekuperaci brzdný energie a vzájemnou spolupráci spalováku a elektromotoru. K tomu si připočti totálně plný motorový prostor, takže cokoliv potřebuješ udělat kolem motoru, tak se k tomu nedostaneš leda za ceny rozebrání půlky auta. Pak v tom pár let pojezdíš a zjistíš, že propad ceny z 800-900 tisíc prakticky na nulu je sakra rychlej.
Jeste jednou tady. Ocividne nevis o HSD zhola nic a tak placas nesmysly. Prius je jedno z poslednich aut postavenych aby vydrzelo. Znam nekolik spokojenych majitelu a zadny by nemenil.
To je dobrý postřeh, první generaci skoro neznám, až od druhé jsou vídány na domácím hřišti. Navíc, těhle aut se tenkrát prodalo tak málo (myslím na trzích v ČR a okolních, odkud se sem třeba tahají), že jich v bazaru pohledáš, nebo zůstávají sloužit v rodině.
Oktávka TDI má jiný život. Po 3-5 letech jde z firmy do rukou bohatších kupců, či odkoupena zaměstnanci, pak putuje do další ruky střední třídy, po dalších 3-5 letech a nakonec skončí za 40-50 tisíc na vesnici, kde pomáhá egu a postavení místního "borce" :-) Pak se tenhle kolotoč opakuje s další generací a i ti vesničtí borci se s 15tiletým zpožděním dočkají výkřiku moderní techniky a povýšení statusu >:D
No tohle u Oktávky platilo ovšem jestli tenhle životní cyklus bude platit i s O3 to bych si nebyl úplně jistý. Kvalitativně šly ty auta dolů. Před měsícem jsme dávali pryč firemní O2 TDI rv 2009 a začínaly tomu kvést blatníky a spodky prahů. U tak mladého a nebouraného auta něco nevídaného.
Jo, to ukáže čas, jak mu odolají novější Oktávky. Kamarád má O2 TDI 2006 a taky rezne :-) Ale myslím, že má nějakou nešťastnou sérii, která měla špatně ošetřené podběhy, či tak... v práci máme taky 2009 TDI - zítra s ní jedu zase po roce >:D - a sice vrže, ale jinak vypadá zachovale :-)
Nemyslím, že má nešťastnou sérii. Škodovka i VW v letech 2005-2006 začala odrbávat antikorozní úpravu. Kolega má Passata taky 2009 a hnije to víc jak moje O1 z roku 2003 a to nebyl bořenej. To je vlastnost ne vada.
V kterých státech a kolik se jich tu prodalo? Nedivil bych se, kdyby to tu bylo celkem vzácné auto a dnes spíš v rukách nadšenců. Nemyslím si, že jsem ho kdy v EU na silnici potkal. Zatímco druhou generaci jsem potkával i v ČR, když to ještě byl aktuální model (zřídka, ale potkával).
Prvu generaciu si tu nemohol stretnut, pretoze sa ofiko nepredavala. Vsetko bol len privatny import. To plati aj pre kus, co ma AT Zilina. Rovnako tak prva generacia Toyoty Hilux, ktoru ma AT Zilina v garazi.
Pokud vím, v roce 2000 začal oficiální prodej. Ale nevím, kde všude ho nabídli. A vzhledem k tomu, že tu (v EU) nějaké kusy jsou (ať už individuálně, nebo oficiálně dovezené), tak jsem ji potkat mohl, že.
Ano ono je to auto vzácné k vidění i dnes. Zřejmě jen pár lidí sežralo kecy z reklamních letáků, že se jedná o mimořádně výhodnou koupi. >:D Je s podivem, že tolik zákazníků nepochopilo jak je výhodný vlastnit Prius, protože náklady na provoz jsou v porovnání s jinými vozy s tradičním spalovákem daleko menší díky jednoduchosti auta.
Prva generacia sa v kontinentalnej Europe nikdy oficialne nepredavala. Cela produkcia sla totiz do USA, UK, JP, AU a NZ. Do Europy sa dostala jedine ako privatny import.
Bacha po faceliftu v roce 2000 už jo = je to taková skoro jedenapůltá generace = ta dostala i jiný označení = NHW11. Neprodávala se samozřejmě u nás ale do pár států západní evropy se vozila [odkaz]
Ano, ale to nebola ta uplne prva generacia, ale v principe facelift. Za dalsie, pokial viem, slo len o zapadnu Europu a do krajin V4 sa stale jednalo o dovoz. Predaj hybridov totiz zacal az v roku 2004.
Ostatne, predaj 1. generacie + FL v Europe bol nasledovny:
V kontinentalnej Europe az faceliftovana verzia NHW11, ale to nie je prva generacia. Tou je NHW10. A v CR, bola na dovoz pre sukromne zbierky, kde aj ostala. Takze ju na tipcars nenajdes. Na rozdiel od dalsej generacie, ktora uz oficialne kupit sla.
Zabit cas napisanim nezmyslov a v tolkych vetach... A pritom by stacilo napisat, ze pri pohlade na Tipcars su najnovsie kusy z 2004-2005, z coho vyplyva, ze starsie generacie sa u nas nepredavali.
Jedina komplikovana exotika si tu Ty, ked nedokazes pochopit rozdiel medzi mild a full hybrid a robis zavery z nezmyslov, bez realnej skusenosti.