Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota Prius XW10 (1997-2003): První hromadně vyráběný hybrid světa má 20 let!

112 komentářů

Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
ještě jedna do dnes jezdí, a pozor!!! zatím prodělala cca. před třemi lety první výměnu baterek. :yes:
Anonym
Nekeceh!!!
...no to je teda paráda 8-s
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Tak mrkej: super video [odkaz]
/aby tě přešla ta ironie 😄 /
Avatar - N6600
N6600
Zbierka firmy AT Zilina je take male muzeum Toyoty. Nema chybu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja som taku tu prvu toyotu prius sivu u nas nedavno videl... takze podla mna ich je viac ako jedna.. 😉

a aj brachov byvaly spoluziak ma presne takuto jednu... takze bude ich u nas isto podstatne viac 😉 .. teda zase netvrdim ze stovky.. ale tych 10-20ks kusov na nasom uzemi je podla mna realnych
Anonym
z ,motoristických novinářů vzpomíná Armstrong Phaeton. Ta cedulka v Porsche muzeu u hybridu z roku 1901 mi už leze krkem. >😁 :-!
Jinak
[odkaz]
Avatar - MGRR
MGRR
Baterie jsou ve 230.000km původní a super, dokonce klimatizace je původní, tlumiče i podvozek bez vad. Jezdím mezi státy, většinou dálnice 140-170km/h a vždy se vejdu do 4,9-5,2L
Anonym
A pak ses probudil....

při tý rychlosti je ta spotřeba nemožná, hybrid ti pomáhá hlavně ve městě nebo na členitější trati. Na dálnici okolo 150kmh a víc tomu nevěřím.
Avatar - MGRR
MGRR
Není můj problém co se zdá nemožné, stejně jako hloupé negativy výše 😄
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
fosteku, zase zlobíš? 😉 Věř, že je to tak.

Po letech jsem si koupil auto s klasickým spalovákem, takový obrovský kabriolet. Střídám ho s Priusem. A vnímám ten rozdíl. Je hodně situací, kdy mi baterky prostě chybí a úplně zbytečně běží motor. Hybrid je skvělá věc.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mi dizanom kusok pripomina suzuki liana... kazdopadne bol na svoju dobu krajsi ako ten dnesny ktory uz podla mna az moc nasilu sa snazi vyzerat "futuriskticky" pritom ide defakto o uplne bezny hybrid.. ziadne scifi sa nekona ... kazdopadne gratulacia toyote .... vzdy bola v automobiloch nejaku tu dekadu pred konkurenciou bez ohladu na loga "konkurentov" ... a plati to stale :yes:
Anonym
Ano, vždy.
Už když v osmdesátých letech 19.století pánové Deimler a Benz začali s výrobou automobilů, byla Toyota (bez ohledu na jejich trojcípou hvězdu) nějakou tu dekádu před nimi. Pak ji v roce 1937 založili.
Mám dneska záchvaty nezvladatelné ironie, neřeš to
Zejtra si asi koupím svoje první japonský auto. Tak mi hrabe.
>😁 >😁 >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
este tu lianu som nestihol.. tak tu je [odkaz] 😉

v pohode... viem ze s tebou sa da pospasovat :yes:
Anonym
To je hnusnej kýbl. TWL
Pánbůh s námi a vše zlé pryč!
...s tímhle jezdili celebrity v top gearu - bez kecu
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jasne aj Atkinson alias mr.Bean ale aj Hamilton z F1 😉 .. nahodou dobre to tam s nimi v zatackach naklanalo v tom aute .. ale podla mna im taketo pojazdne drevo dali schvalne 😉 .. ukaze sa v takomto aute viac umenia aj sikovnosti aj zrucnost ako ked ta posadia do nejakej carrery...

PS: vsimni si aj to rozsirenie blatnikov na liane vzadu pri kole.. presne ako na priuse 😉 .. dokonca aj pohlad do kabiny liany je velmi usmevny ... sranda.. proste je taky prius a la suzuki akurat ze plne benzinovy 😉
Anonym
jj člověče žasnu, jak ty vyčuchneš tyhle detaily z těch (pod)průměrnejch kár.
Normálně to člověk skoukne, vobrátí voči v sloup, zařadí jako šrot.
Ale ty jseš detailista :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to som bol stale... a aj sam to o sebe neraz tvrdim 😉 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele bacha tohle je o 5 let starší než 1. řada Top Gearu v dnešní podobě 😉
Anonym
Ahoj...mám něco pro tebe. Už jsem to psal. Asi si koupím zejtra kasrol na rejži.
Chudák fostek, ten dopadl co....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejlepší je Natural [odkaz] se vyznám 😉

Máš už vybranej [odkaz] ? 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nejake dva tyzdne dozadu sme mali v lidli azijsky tyzden.. co zahrnalo v ponuke aj ryzu basmati ... takze aj ta moze byt dobra >😁 :😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo ta je hodně populární a vůbec neni špatný = i když z Lidlu.. 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
potraviny v lidli akoze este ok .... ale nejake tie veci do auta alebo kupelky ci kuchyne by som tam uz urcite nekupoval.. raz som tiez kupil kalkulacku z lidla asi za 4 eura ... len tak ze fajn zide sa ... nech mam este jednu okrem tej jednej 30 rocnej este na tuskove baterky >😁 ... ved moc nestala tak preco neskusit kupit ju ... ale pouzil som ju asi 3krat a potom proste uz nefungovala ...rovnako nozna pumpa ktoru som dnes uz doobedu spominal ... po dvoch pouzitiach bolo po nej .. vyhodene prachy ... uz nikdy viac tieto veci z lidla .. ani tricka .. vyperies ich dvakrat a je po nich... to aj v kdejakom cinaku su dnes uz lepsie kusky ... ja do lidla vlastne chodim len po pecivo vodu ovocie a nejeke tie syry a zmrzliny a este oriesky ok ... 😉
mikinko
Zase splietas... z lidlu rifle monterky tricka...vsetko za realnu cenu a vydrz je nadpriemerna...
Anonym
Jedu v září (septembri) do Číny a Koreje....nafotím ti tam auta kámo. To si pošmákneš.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
>😁 .. tak to bych prosil... :yes😒br />
len nie ziadne predlzene Ecka ani passaty .. ale skutocnu cinu :yes:
Anonym
Slibuju 😄
A ty káry z Koreje nebzdeš znát ani ty.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak to asi nie... predsa len tam maju svoje vlastne vozy... nepoznam zase vsetko to mas pravdu... ale snad stinger by tam uz mohol byt ( aj ked ten v korei by nemal niest logo kie )
Anonym
Stingra určitě nedodám...
Jedu do KLDR. Tam budou jiný stroje.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak ved nejaky ten dalekohlad zober a uvidis az do Soulu >😁
Anonym
Tam se tyhle srandičky moc netolerujou.
Dalekohled - špionáž - lágr...
8-s

>😁 >😁 >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja uz som aj chcel napisat o dva komenty vyssie ( koment s tym stingerom ) ze ma zober so sebou >😁 ... este ze som to nestihol editovat 😉

PS: lebo bol som v tom ze tocis o juznej korei...
Anonym
Něco takovýho s kolama. Asi je čas se střelit do hlavy.... >😁 >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele rychle než se střelíš = co to bude? >😒]
Anonym
Pracovní zvíře....
L200
Takový spešl kus trochu
Tohle oni uměj
Co myslíš?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
L200 je fajn... autoe😜ress jej udelil pred rokom titul pickup roka ... a to iste nie nahodne... do terenu snad jeden z najlepsich vozov dnes uz... vzhladom teda na odchod defederu z tohto reviru ozaj jedno z top terennych aut dneska...
Anonym
Hmmm
To nebude náhoda. Německá DEKRA mu udělila 2016 titul nejlepšího pracovního auta.
Já s ním do terénu moc nepojedu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Že sem s tim nikdy nejel = takže určitě časem napiš jaký to je 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja som siel este aj s tou starou L200 z 90 rokov co mala 2,4 dizel 74kw... auto ale aj tak vazilo asi 2,4 tony.. ale ono to vcelku aj slo.... akurat kabina bola mala asi ako ta v dnesnom beznom malom voze .. dozadu sa vlastne ani moc nedalo sadnut.. tam bola len taka nudzova lavica ...
Anonym
JJ, uvidím, jestli to nasaju.
Když jo, dám vědět.
Chlapi dobrou, jdu chrápat.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja teraz po tych poobednych smenach ked pridem 22.20 vecer domov nemozem hned spat.. to sa ani neda.. lebo som tak nabudeny a rozbehany este z prace ze musim aspon dve hodky pockat kym sa telo nejako ukludni a unavi samo .. ;-\ 😄
Anonym
"Vize Toyoty, která při uvedení první řady předpovídala, že hybridy budou tvořit třetinu celosvětového odbytu nových vozů právě v polovině minulé dekády, se samozřejmě nenaplnily..."

....co mi to jenom připomíná sakra?
Aha!
Ty kecy , kolik bude elektromobilů za rok, tři, pět, deset,
Akorát dneska jsou ekofašistický paka mocnější, takže to pomalu maj chuť přikázat.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
elektorautam masovym moc neverim ale hybridy su realne.. len to nejde hned ...
Anonym
jj mildhybridy budou hnedle
Avatar - Đawson
Đawson
Tak nevim co je horsi, jestli era mildhybridu, nebo milfhybridu.. Auta na *, zensky na *, celej tenhle svet jde pomalu do prd*le
Avatar - MGRR
MGRR
Toyota, Lexus... Jde o miliony aut které se prodají s hybridním pohonem. BMW ve velkém začíná používat hybridní a plug-in technologii od Toyoty Prius (výměna technologie Toyota za bohužel nekvalitní naftové motory 1.6 BMW, které Toyota nechce vyrábět), Lexus je prodán snad každý druhý-třetí hybridní. Bude toho víc a víc...

Autem někteří jezdit musí, to je dané a je lepší, když z kopce, v situaci, kdy vám na dálnici vjíždí do cesty kamion... motor se vypíná a nesmrdí. To šetření je okrajové a příjemné u pumpy. Vidím to denně v kolonách, kdy to všude kolem hybridu vrčí, chrastí, smrdí... plýtvá se energií, Prius, nebo Lexus h tiše stojí, nevrčí a dlouho vydrží v koloně bez nastartování a smradu, přitom nemá mechanický startér.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :-!
_MT_
Můžeš mi tu technologii Priusu v BMW ukázat? Když se podívám třeba na 330e, tak ta auta mají společného snad jen to, že obě mají Li-ion baterii. Ani počet elektromotorů nesedí. Úplně jiná převodovka (hlavní přínos Toyoty bylo řízení toho jejich systému, který je postavený kolem planetového PSD). Předpokládám, že jde o řešení od ZF.
Avatar - N6600
N6600
Pokial viem, tak v ramci prehlbenia dohody o spolupraci medzi BMW a Toyotou sa Toyota zaviazala o zdielani know how ohladom hybridnej technologie. zdroj: [odkaz] Takze BMW nezacala development 330e od piky. Navyse, z dovodu vyssieho vykonu, BMW ani CVT riesenie nemohlo pouzit. Dopadla by ako Audi.

1:1 je to u Mazdy. Ta tusim pouziva uplne komplet cele riesenie Toyoty a dava do svojho obalu. BMW si to upravuje.
IPace
asi nechapes ty nova cisla, neb automobilky schvalne neuvadi ze pujde ciste o BEV, ale o elektrifikovana auta, tedy ne jen BEV, ale i plug-in hybridy a hybridy 😉 Volvo treba uvadi ze od 2019 nebude nabizet ciste fosilni motorizace, takze veskera jejich produkce bude zacinat na hybridu a koncit na BEV, to kolik z tech aut budou hybridy, kolik plug-in hybridy a kolik BEV nikde neuvadi, stejne jako VW uvadi ze do 2025 bude ctvrtina jejich aut jezdit i na elektrinu, a to neznamena ze to bude 2.5 milionu elektromobilu, ale 2.5 milionu hybridu, plug-in hybridu a elektromobilu, a vzhledem k nastolene situaci proste nemaj mpoc na vyber a za tech 8 let to nebude as tak nesplnitelne 😉 staci aby nektere vlady zvedli dane na fosilnich palivech a lidi proste zacnou kupovat alternativy mnohem vic, nektere firmy zacinaji nad hybridy a elektromobili premyslet a kupuji je jiz dnes, ted bude nasledovat par let kdy si je ve firmach otestuji a kdys zjisti nizsi naklady, tak co myslis ze se stane?

mimochodem Toyota jiz ctvrtinu jejich aut v Evrope prodava s hybridnim pohonem
_Teddy_
Pozriem na 20-rocny Focus a vravim si "stale je to pekne auto"...

Pozrime na 20-rocnu Octaviu a vravim si "stale je to pekne auto"...

Pozriem na 20-rocny Megane a vravim si "stale je to pekne auto"...

Pozriem na 20-rocny Prius a... jdu blejt, velebnosti!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A přitom ten Prius jedinej z nich eště v pohodě jezdí a tehdy byl = jak už dneska zpětně víme = nejprogresivnější

Ale klidně můžeš dál auta hodnotit podle vzhledu 😄
ryccardo
Nechci ti brát iluze, ale 20 let starý Priusy jsou už vesele na šroťáku, protože servisovat něco co je komplikovaný jak kosmická loď je prakticky nemožný. Viz můj příspěvek o kus níž.
marianek
Nechci ti brat iluze, ale to auto je uzasne jednoduche. Nastuduj si nejdriv HSD, abys tu nebyl za saska.
ryccardo
Aha mild hybrid plnej elektroniky je úžasně jednoduchej, tak to pak ovšem jo. >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mluvíš o mild hybridu = všech verzích nový A8? Nebo o hybridech Toyoty = který sou fakt úžasně jednoduchý a proto spolehlivý = viz jakákoli statistika spolehlivosti za poslední 2 desítky let?
ryccardo
Prosím tě jak může být logicky mild hybrid jednodušší než normální spalovák. Vyjmenuj mi teda co ten mild hybrid nemá oproti spalováku a naopak co má navíc oproti běžnýmu spalováku. Pak se tu můžeme bavit o nějaký jednoduchosti.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hybridy Toyota a Lexus sou jednodušší = nemaj pohyblivý díly což je to co odchází + spojku a převodovku prostě to co nejvíc zlobí na běžnejch autech

Mild hybrid v A8 je něco jinýho = ten bude pomáhat při rozjezdech a jako klasickej hybrid si na to rozjetí za semaforem běžnym přibržděnim na červenou na něj natankuje = což je super = ale jinak to bude běžně poruchová A8 😄

Proto Priusy atd. patřej už těch 20 let k nejspolehlivějšim autum na světě a hybridní pohon Priusu kterej je i v dalších modelech = je mj díky tý absenci problematickejch poruchovejch dílů = nejspolehlivější pohon
marianek
Ted se smejes jen sam sobe.... a ostatni se ti smeji take.
Avatar - N6600
N6600
Nechcem Ti brat iluzie, ale prave HSD je to, co robi Prius tak spolahlivym a bezporuchovym. A ked uz chces kopat do Priusu, aspon si dostuduj, ze je to full hybrid, nie mild hybrid.
IPace
v cem je Prius slozitej? pises tu blbosti 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nemáš pravdu, pokud najdeš opravdu poctivou Oktávii I. generace s 1.6MPI, či 1.9 TDI, která nebyla 4x slepovaná, vytopená, vyhořelá, neobjela 2x kolem světa a podobně, tak je to bezproblémové auto. V loni jsme jednu takovou sehnali pro kamaráda za 25 tisíc a to auto tady ještě 10 let bude jezdit.. i když už je to v dnešním poměru vlastně plechovka 😄

Stejně tak i zachovalý Fokus ( také ještě jsou a navíc ty staré kusy jsou opravdu řidičsky nadstandartní vozy). Kamarád má takhle I. Megana classica 1.9 Dci, 400 tisíc najeto a ten nezmar pořád jezdí a nic moc mu neni, jen je vše gumový, od volantu po řazední... >😁

Pochybuju, že ten Prius s takovým nájezdem bude v o dost lepším stavu i když si rozhodně nemyslím, že by neměl ty km zvládnout...
Avatar - Emel
Emel
Pokud se nepletu, začínal Megane s 1.9d (atmo nafta), 1.9dT (turbo) a 1.9dTi (přimovstřik turbo). Ty první dvě 1.9 byly vlastně stejný motory jako v R19. To C v dCi znamená CommonRail a to pokud se nepletu přišlo až ve druhé generaci, první dCi motory byly v Laguně cca. 2001-2002.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nene, už první generace koncem výroby (snad od 2000) měly Dci (byl to facelift I. generace, II. generace začala až 2004) 😉 . Ty motory byly 75kw - ty míval Megane a snad i Laguna 5kvalt a pak 88Kw, to měla Laguna II (a asi i Scenic, ale ty sem nikdy nesledoval, tak nevím), 6kvalt. Laguna II měla pak ještě větší 2.2Dci 110kw.

[odkaz]

Tady jeden takový kousek s Dci.
Avatar - Emel
Emel
Druhá generace začala dřív, snad 2002... ale ok, asi se tam dCi už ke konci té první generace dostalo, jen jsem takové auto nepotkal. Je možný, že kombík "přesluhoval" a vyráběl se dýl, to už si taky nepamatuju.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fakt 2002? To bylo spíše představení, ne? Já vím, že on má snad 2001 - Classic - což je sedan. Aha - tak to máš asi pravdu, to byly nejspíše jen 3 a 5 dv. a mezitím se ještě prodávala I. generace kombi a sedan, protože 2003 jsou ještě kusy I. generace normálně na prodej😊

P.s. jiný kamarád měl R19 s 1.9D a to auto bylo z roku 1993, než ho předloni naboural opilec na parkovišti, tak to auto natočilo asi 350 tisíc s pravidelným servisem a bylo ve výborném stavu a hlavně ani nebylo nijak extra zrezlé.
Avatar - Emel
Emel
Tak mrkni ze kdy najdeš první II, podle mě by to mělo být taky maximálně 2003, možná už 2002.

U R19 se mi líbil facelift. Strejda měl 1.9D před faceliftem a dost v základu a to auto si mě moc nezískalo... ale spolehlivost atmo nafty samozřejmě ok 😄

A u Megane I se mi naopak fl nelíbil vůbec.
Avatar - Ozzman
Ozzman
2002 jsou první 5dveřáky 😄

Jo, tak R19 je už starej škopek, ale na to, jakou měl Renault pověst, tak ta spolehlivost byla příkladná, až jsem koukal... to by dost možná většina diskutérů nevydejchala >😁

Megane I se mi líbí jen jako coupé, potažmo cabrio 😄
Avatar - Emel
Emel
No tak to já teda ne. Kupé bylo takový nevyvážený, cabrio... ale jo, cabrio zbastlili až v té druhé generaci s hardtopem. Za mě normálně klasické 5dv. před faceliftem, na tu dobu (1996) super. A jak už někdo napsal... Prius strčí do kapsy snad bez ohledu na generaci 😉

[odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ti nevím, ale pokud seženeš zachovalé něco jako tohle

[odkaz]

Tak i dnes to vypadá zajímavě

[odkaz]

Zrovna tenhle i v té barvě 😄
Avatar - Emel
Emel
Zato já vím - tohle fakt ne.

Za prvé - nějaká snaha o přiostření hran na autě, které záměrně pracuje s oválnými tvary, je jasně kontraproduktivní. Když už, tak takhle: [odkaz] - nebo ten tvůj druhý odkaz. Jinak mě dráždí ta velká stříbrná plocha světel po fl.

Za druhé... proporce. Ne že by to bylo úplně špatné, má to něco do sebe... ale taková ta klasická vyváženost kupé jako u 406 (vím, jiná třída... a taky mi už je blbý vytahovat pořád totéž) tam prostě není - dlouhý předek, kolo vzadu, skoro žádný zadní převis... něco mě tam ruší [odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak 406 bez diskuzí, ale mne tenhle počin Renaultu nepřišel zlý... záleží i na kolech, barvě atd... 😄 Ono, pokud se neomezíme na Renault, tak v té době najdeme i zdařileší auta, třeba Astra Coupé 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nielen priusy ale ono este aj tie 20 rocne octavky v pohode jazdia... v 90 rokoch sa vyrabalo mnostvo nesmrtelnych vozov.... stale ich vidim spustu tych prvych generacii octavii ... rovnako otec ma 18 rocne polo a poviem ti je v pohode... jasne bolo nadstadardne udrziavane aj garazovane u tety a nema ani moc najazdene ale tieto vozy z tych rokov proste stale este jazdia a preziju viac ako tie nove dnesne uz ... stretnut dnes 20 rocne golfy pola felicie octavie stale nie je ziadny problem 😉 ...
Avatar - Emel
Emel
Uff... fakt jsem čekal, že napíšeš, že dvacetiletý Golf 7 jsi ještě nepotkal, což je jasný důkaz upadající kvality 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nechcem ti do toho kecat ale skoc niekedy mrknut na balkan. Co tu vsetko este jazdi...😊
ryccardo
A co teprve takový 20 let starý BMW to je panečku nestárnoucí design. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
take bawo 7 z 90 rokov je dodnes neprekonane.... krajsi sedan uz bmw asi nikdy nespravi....
Avatar - Ozzman
Ozzman
E46? E39 ? 😄 Pro mne je tohle těžké rozhodování, které je nej 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
5er od Bangla je najsamkrajsie BMW zvonku ever.
ryccardo
E46 má jednu obrovskou nevýhodu, že nejnovější jsou z roku 2005. Škoda, že je nevyráběli o pár let dýl. Hned bych si jedno koupil. Je to naprosto dokonalý auto. Jen nezbytný minimum elektroniky, bytelný, opravitelný a jízdně naprosto dokonalý.
Avatar - MGRR
MGRR
Vidím Focus, Oktávku, pane bože Megan 😄 Nikdy by mne nenapadlo, že jsou něčím zajímavá... jsou stejná, i když každé vypadá jinak. Nenabízí nic navíc, je to jen přesunovadlo.
ryccardo
No taková O1 RS je pořád krásný auto a dokonce daleko šmrncovnější než O2 RS.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Focus ST je také zajimavý... 😄
ryccardo
S tím rozdílem, že jak FST1 tak FST2 jsou krásný a jízdně výborný auta.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, rozhodně, ale věřím, že ten Prius bude sloužit ke svému účelu velmi dobře. Já si ale radši vyberu to hezčí a lépe jezdící auto 😄
ryccardo
No s Priusem teda moc legrace neužiješ a že by bylo nějak krásný tak to snad ani ne.
IPace
vcera jsem se svezl se 7 let starym Focusem, a rozhodne jsem si nerikal ze je to pekne auto >😁

20 let stara OCtavka, Megan fakt nejsou pekny auta, mozna pro tebe, ale pro me zase treba ne, holt 100 lidi 100 chuti 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Svezl jsem se 15 let starym Fokusem někdy v loni... říkal jsem si, sakra to je ale dobře jezdící auto ! A to mělo "blbou jednašestku" 😄
Avatar - Emel
Emel
Jj, Focus 1.6 74kW je klasika, hodně dobrá ojetina.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Až mne překvapilo, jak dobré auto. Přemýšlím o něm na popojížďky >😁
Avatar - Emel
Emel
No ale taky si můžeš říct... stále stejně divné auto 😄

Za mě - třetí generace nejlepší, čtyřka jedině jako plugin hybrid.
ryccardo
Jeden zajímavý poznatek k tomuto japonskému šlapohybu. Při pohledu na tipcars jsou nejnovější kusy z let 2004-2005 z čehož vychází, že delší dobu ty auta asi nedožívají. To je fakt ikona dlouhověkosti. Zákazník si to koupí a pak už jen vyhlíží kdy to hodí do šrotu, že by to třeba ještě mělo po 8-9 letech používání nějakou zůstatkovou hodnotu na to moc sázet nejde. Není nad to pořídit si takovou super komplikovanou exotiku >😁 >😁
Avatar - MGRR
MGRR
To je marné 😄
ryccardo
Jako co?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebo z toho vychází že 1. generace tu nebyla ani jako nová = pokud se nepletu vůbec se tu neprodávala = to na nás tehdy bylo příliš 😄

Super komplikovanou? Snad přesně obráceně ne? Proto i s nejnovějšíma najezděj taxikáři milion kilomentrů = proto je to nejspolehlivější pohon = protože je to jednoduchý jak to jen de = všechny ty sra.ky co odcházej v běžnejch autech = tam nejsou 😉
ryccardo
Jsou tam všechny ty *** co v běžným spalováku plus elektromotor a baterky plus hromada elektronických nesmyslů, který ve spalováku nejsou a tady umožňují rekuperaci brzdný energie a vzájemnou spolupráci spalováku a elektromotoru. K tomu si připočti totálně plný motorový prostor, takže cokoliv potřebuješ udělat kolem motoru, tak se k tomu nedostaneš leda za ceny rozebrání půlky auta. Pak v tom pár let pojezdíš a zjistíš, že propad ceny z 800-900 tisíc prakticky na nulu je sakra rychlej.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No právě že ne = co ti odchází u atmo benzínovejch motorů? 😉

Neni tam spojka, turbodmychadlo, filtr pevnejch částic = eCVT je nejspolehlivější automat

Baterky a elektoromotor neodchází = odchází pohyblivý části = proto všechno sou Priusy tak spolehlivý častokrát [odkaz]

Netušim co bys potřeboval dělat kolem motoru a co rozebírat?

Propad na nulu? To máš z jakejch zdrojů?
marianek
Jeste jednou tady. Ocividne nevis o HSD zhola nic a tak placas nesmysly. Prius je jedno z poslednich aut postavenych aby vydrzelo. Znam nekolik spokojenych majitelu a zadny by nemenil.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je dobrý postřeh, první generaci skoro neznám, až od druhé jsou vídány na domácím hřišti. Navíc, těhle aut se tenkrát prodalo tak málo (myslím na trzích v ČR a okolních, odkud se sem třeba tahají), že jich v bazaru pohledáš, nebo zůstávají sloužit v rodině.

Oktávka TDI má jiný život. Po 3-5 letech jde z firmy do rukou bohatších kupců, či odkoupena zaměstnanci, pak putuje do další ruky střední třídy, po dalších 3-5 letech a nakonec skončí za 40-50 tisíc na vesnici, kde pomáhá egu a postavení místního "borce" 😄 Pak se tenhle kolotoč opakuje s další generací a i ti vesničtí borci se s 15tiletým zpožděním dočkají výkřiku moderní techniky a povýšení statusu >😁

Proto je logické, že Oktávií je vidět nejvíce 😄
ryccardo
První generace se v Evropě prodává od roku 2000

No tohle u Oktávky platilo ovšem jestli tenhle životní cyklus bude platit i s O3 to bych si nebyl úplně jistý. Kvalitativně šly ty auta dolů. Před měsícem jsme dávali pryč firemní O2 TDI rv 2009 a začínaly tomu kvést blatníky a spodky prahů. U tak mladého a nebouraného auta něco nevídaného.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, to ukáže čas, jak mu odolají novější Oktávky. Kamarád má O2 TDI 2006 a taky rezne 😄 Ale myslím, že má nějakou nešťastnou sérii, která měla špatně ošetřené podběhy, či tak... v práci máme taky 2009 TDI - zítra s ní jedu zase po roce >😁 - a sice vrže, ale jinak vypadá zachovale 😄
ryccardo
Nemyslím, že má nešťastnou sérii. Škodovka i VW v letech 2005-2006 začala odrbávat antikorozní úpravu. Kolega má Passata taky 2009 a hnije to víc jak moje O1 z roku 2003 a to nebyl bořenej. To je vlastnost ne vada.
_MT_
V kterých státech a kolik se jich tu prodalo? Nedivil bych se, kdyby to tu bylo celkem vzácné auto a dnes spíš v rukách nadšenců. Nemyslím si, že jsem ho kdy v EU na silnici potkal. Zatímco druhou generaci jsem potkával i v ČR, když to ještě byl aktuální model (zřídka, ale potkával).
Avatar - N6600
N6600
Prvu generaciu si tu nemohol stretnut, pretoze sa ofiko nepredavala. Vsetko bol len privatny import. To plati aj pre kus, co ma AT Zilina. Rovnako tak prva generacia Toyoty Hilux, ktoru ma AT Zilina v garazi.
_MT_
Pokud vím, v roce 2000 začal oficiální prodej. Ale nevím, kde všude ho nabídli. A vzhledem k tomu, že tu (v EU) nějaké kusy jsou (ať už individuálně, nebo oficiálně dovezené), tak jsem ji potkat mohl, že.
ryccardo
Ano ono je to auto vzácné k vidění i dnes. Zřejmě jen pár lidí sežralo kecy z reklamních letáků, že se jedná o mimořádně výhodnou koupi. >😁 Je s podivem, že tolik zákazníků nepochopilo jak je výhodný vlastnit Prius, protože náklady na provoz jsou v porovnání s jinými vozy s tradičním spalovákem daleko menší díky jednoduchosti auta.
Avatar - N6600
N6600
Kolosalna kravina.

Prva generacia sa v kontinentalnej Europe nikdy oficialne nepredavala. Cela produkcia sla totiz do USA, UK, JP, AU a NZ. Do Europy sa dostala jedine ako privatny import.

V Europe sa zacala predavat az druha. Toz tak.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bacha po faceliftu v roce 2000 už jo = je to taková skoro jedenapůltá generace = ta dostala i jiný označení = NHW11. Neprodávala se samozřejmě u nás ale do pár států západní evropy se vozila [odkaz]
Avatar - N6600
N6600
Ano, ale to nebola ta uplne prva generacia, ale v principe facelift. Za dalsie, pokial viem, slo len o zapadnu Europu a do krajin V4 sa stale jednalo o dovoz. Predaj hybridov totiz zacal az v roku 2004.

Ostatne, predaj 1. generacie + FL v Europe bol nasledovny😒br />
2003 779
2002 828
2001 2.295
2000 693
1999 1
ryccardo
No tak se nakonec prodávala, že? 😉
Avatar - N6600
N6600
V kontinentalnej Europe az faceliftovana verzia NHW11, ale to nie je prva generacia. Tou je NHW10. A v CR, bola na dovoz pre sukromne zbierky, kde aj ostala. Takze ju na tipcars nenajdes. Na rozdiel od dalsej generacie, ktora uz oficialne kupit sla.
Avatar - N6600
N6600
Zabit cas napisanim nezmyslov a v tolkych vetach... A pritom by stacilo napisat, ze pri pohlade na Tipcars su najnovsie kusy z 2004-2005, z coho vyplyva, ze starsie generacie sa u nas nepredavali.

Jedina komplikovana exotika si tu Ty, ked nedokazes pochopit rozdiel medzi mild a full hybrid a robis zavery z nezmyslov, bez realnej skusenosti.