indicka Tata vlastni aj znacky ako land rover a jaguar a tie predali dohromady v r 2012 okolo 400 000 aut takze ked si zratas indicku tatu + 400 000 za LR a jaguar kludne moze byt pred mazdou, ta az taka velka znacka nie je
Mna by skor zaujimalo, ake poradie by bolo, keby kriterium nebol pocet, ale cena predanych vozidiel. To by bol pravdepodobne na prvom mieste VW, kedze ziaden z konkurencnych koncernov nema v portfoliu tolko sportovych/luxusnych znaciek.
ne to jsou jen nepresne odhady novinaru. Napr. nejneziskovejsi auto bylo prvni generace priusu na ktery toyota kvuli drahe technice silne doplacela a ten tam podobne jako maybach kompletne chybi. Samozrejme, ze se kvuli marketingu oplatil to se da ale potom tvrdit i o veyronu
peter_ko miesas jedno s druhym, zjavne si nepochopil, co som napisal. Nepisem o ziskovosti (marzach), ale o predajnej cene vsetkych aut v ramci koncernov, takze ten tvoj link na stratovost automobiliek je uplne mimo.
Tak pred VW by se mohl dostat kdokoliv kdo dokaze prodavat na vyspelejsich trzich lepe nez VW. Pokud by si bral jako jedine kriterium cenu tak by zavazilo i to kdo kolik proda v USA a tam toho VW a jeho Audi neproda tolik jako treba Hyundai nebo Toyota. Par na stovek kusu pocitanych sportaku jako je Lamborghini, Veyron atd. bych tam ani necpal, ono cele to tve kriterium je trochu zcestne. To ze nekdo dokaze prodat za draz prece nic neznamena kdyz musi treba i za draz vyrabet. Skoro nikdo nedokazal prodat auto draz nez prave VW prodaval Veyron a prece to byl stratovy projekt pokud jde o finance, pokud jde o PR a propagaci znacky byl to pocin k nezaplaceni, ale ciste v penezich nic na co by se financni reditel dival rad.
Nejrozumnejsi mi prijde informace o ziskovosti jednotlivych automobilek vs. jejich produkce. Zisk automobilek podelen poctem prodanych aut = kolik v prumeru vydelali na jednom voze. Tam bylo ve predu vzdy Porsche, dnes jiz bohuzel soucast VW, ktere by jeho dobre vysledky rozmelnilo Skodou, Seatem atd., takze nejspis by vedlo z velkych automobilek BMW nebo MB. ;-)
nejvyspelejsi trh co se tyce technologii je z odstupem evropsky. Japonsky trh patri taky k vyspelim a tam je VW nejprodavanejsi zahranicni automobilka, tento rok tam byl Golf vyhlasen jako auto roku.
Co se tyce audi tak v USA minuly tok skoncilo v premiove tride na peknem 6miste ze 158.310 prodanymi auty co byl prodejni rekord. Na prvnim miste byl Mercedes, 2. BMW, 3.Lexus.
Tak teraz si ma pobavil >:D Takze pekne po poriadku, mozes mi vysvetlit, preco uvadzas iba USA trh, ked sa ma jednat o celosvetovu predajnost? Mimochodom Cina je velkostne porovnatelny trh s USA a tam sa vzhladom na historiu, vojnove konflikty a sucasne napatie japonske auta velmi zle predavaju (domaci Cinania ich bojkotuju) a naopak stupa dopyt po luxusnych a sportovych znackach hlavne z EU.
Co sa tyka tej druhej casti, s tou suhlasim, lenze ako som pisal vyssie ja som uvazoval o celkovych prijmoch koncernu z predaja, nie o ziskovosti, takze poprosim niektorych (netyka sa teba ;-)) diskutujucich nezamienat si tieto pojmy.
Cena prodaných vozidel je parametr o ničem (tam samozřejmě vede Veyron), podstatný je zisk na prodaných autech. Z tohoto pohledu je neziskovější automobilka v současnosti Porsche.
[odkaz]
Presne tak, pre niekoho urcujuce kriterium, pre ineho o nicom... vzdy je to len o tom, ako sa nastavia kriteria. Tak ako sa stanovilo, ze kriteriom bude pocet predanych aut a nie sucet cien vsetkych predanych aut zase pride mne zcestne. Uvediem priklad: Najvacsou spolocnostou sa stane ta, ktora bude vyrabat kolobezky a bicykle, lebo ich chrli ako na beziacom pase a proste ich vyrobi najviac co je pochopitelne, kedze su nenarocne na vyrobu a su cenovo velmi dostupne a pritom na druhej strane spolocnost, ktora vyraba mopedy ich nikdy nevyrobi v takom mnozstve, aby mohla konkurovat poctom prvej spolocnosti, ale ich predajna cena po sucte predanych kusov moze byt vyssia.
Zhrniem to teda takto: zamyslam sa nad tym, preco je urcujucim kriteriom pocet predanych aut a nie napriklad prijem jednotlivych koncernov za predaj aut, pripadne nejake ine. Dufam, ze ma uz teraz pochopil kazdy, co som vyssie uverejnenym prispevkom chcel povedat.
Kritérium počet prodaných aut je jenom návnada pro novináře, aby bylo o čem psát. Základní hodnocení společností vždy bylo, je a vždycky bude zisk společnosti. Jestli zisku dosáhne prodejem pěti tisíc aut s obrovskou marží nebo pěti milionu aut s malou marží je úplně jedno. Dokonce je jedno, jestli zisku dosáhne společnost výrobou aut nebo výrobou limonády. Úspěšnější je prostě ta společnost, která víc vydělá.
Takže například francouzské automobilky jsou sice na špičce v počtu vyrobených aut, ale mají z výroby aut jenom ztrátu. Naproti tomu Ferrari nebo Porsche vyrobí pár tisíc aut a jsou v balíku. Které z těchto automobilek by člověk chtěl vlastnit a které by nechtěl ani zadarmo je asi jasné.
může proč by ne jen mě přijde že tady s Kaufi dost brečíte a musíte to třetí místo VW nějak okecávat tak , že vlastně tahle tabulka nic neznamená a tlačíte tu nějaký svoje moudra >:D
Je to tak nedůležité,že jeden nejmenovaný automotive koncern velkohubě prohlašuje,že bude ten s nejvíce prodeji. >:D
Ano měli by se zaměřit na něco jiného,než jen kvantita,souhlasím. :-!