Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tříválec EcoBoost od Fordu může mít objem až 1,5 litru a výkon přes 200 k

Přeplňovaného benzinového tříválce se dočkáme také ve větších Fordech.
Zpět na článek
4. 11. 2012 19:07
4. 11. 2012 20:15
5. 11. 2012 08:48
4. 11. 2012 19:53
4. 11. 2012 20:17
6. 11. 2012 11:45
4. 11. 2012 20:57
4. 11. 2012 21:15
4. 11. 2012 21:21
4. 11. 2012 21:26
5. 11. 2012 09:16
5. 11. 2012 11:54
4. 11. 2012 20:51
5. 11. 2012 10:31
5. 11. 2012 02:18
5. 11. 2012 08:38
5. 11. 2012 09:03
5. 11. 2012 10:39
4. 11. 2012 22:05
5. 11. 2012 21:58
8. 11. 2012 13:27
5. 11. 2012 12:30
5. 11. 2012 21:59
5. 11. 2012 09:21
5. 11. 2012 11:02
5. 11. 2012 11:49
5. 11. 2012 19:58
4. 11. 2012 19:07
Tříválec
Auta s tříválcem nejsou pro mě auta. I když bych se měl rozhodovat mezi výhodnejším tříválcem poměr/cena oproti čtyřválci, tak bych se vždy rozhodl pro čtyřválec. A pokud možno nepřeplňovanej. Neuznávám dnešný padlý trend maloobsahových motorý plněných turbem mě spíše odpuzuje. Motor s méně jak 4 válci a obsahem alespoň 1.6 není pro mě motor.
Rozbalit vlákno
38
4. 11. 2012 19:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
4. 11. 2012 20:15
Re: Tříválec
Ale zase povestný test s mincou by asi tento motor neustál: ;-) [odkaz]
5. 11. 2012 07:34
Re: Tříválec
s trochou se***vého lepidla bez problémov :-!
Avatar - Choochoo
4. 11. 2012 20:31
Re: Tříválec
Zvuk sice hluboky, ale trivalec tam proste slyset je a rekl bych docela slusne. Staci se na to trochu zamerit a nenechat se hned na pocatku zmast tim dunivym zvukem ;-)
4. 11. 2012 22:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KubikCv
4. 11. 2012 21:56
Re: Tříválec
tohle je ten pravej dreizylinder >:D

[odkaz]

na tenhle zvuk ty dnešní průjmy prostě nemají !
4. 11. 2012 19:53
Re: Tříválec
Nu a jaký motor mas a v jak starem aute >:D to je to o co tu bezi :-) pocitam ze min V6 a min 3 litry objemu...a min. 15 let stari vozu.
4. 11. 2012 19:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
4. 11. 2012 20:17
Re: Tříválec
"Zachovalé BMW z 90. rokov" je dnes min. 13-ročný skoroveterán. ;-) A ak s ním nejazdila príslovečná nemecká dôchodkyňa len do Lidlu za rohom, má už niekoľko stotisíc km za sebou.
Avatar - Choochoo
4. 11. 2012 20:23
Re: Tříválec
Velkej objem tech par stotisic vydrzi bez problemu a v tom je ten rozdil a v tom hlavne za par let bude rozdil. Az tady bazacovy kovbojove budou kupovat tyhle vylitany herky >:-[]
Avatar - Blue Sun
5. 11. 2012 09:06
Re: Tříválec
Objem sice těch pár set tisíc vydrží, co ale nevydrží, jsou další materiály. On i ten ocelový skelet karoserie s časem trošku měkne, koroze i přes pozinkování začíná působit... Výztuhy taky proti moderním autům nejsou tak dokonalé, stejně jako jiná výbava.
Starou rakev už radši nikdy...
6. 11. 2012 11:45
Re: Tříválec
to jsou kecy...ani velkoobjemove motory nevydrzi par stotisicovek :-) vzdy neco odejde, a nebavim se o motorech z USA kdy objem pres 5 litru a vykon sotva 200koni...tyhle mozna :-)
Avatar - petrumr
4. 11. 2012 20:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Choochoo
4. 11. 2012 20:25
Re: Tříválec
Kamos ted vahal jestli dat 300 tis za trihrnek v Rapidu nebo koupit slusnej motor a 7 lety BMW5 s 4,4 litrovym 8-valem byla jasna volba za tech 300 >:-[] . O vybave neni treba diskutovat v porovnani s Rapidem, teda vlastne ani se Superbem >:-[]
4. 11. 2012 20:34
Re: Tříválec
Tak to že je 7 let starý BMW5 technologicky a jízdně na hony vzdálený novýmu Rapidu je celkem jasný, akorát 4,4 litru je zralý na to aby si měl na zahradě ropnej vrt. Jinak to nejde uživit. Nebo si to hodit do plynu. Osobně bych takovej velkej objem snad ani nechtěl.
4. 11. 2012 20:57
Re: Tříválec
Ne, ne. Vrt není třeba, umí jezdit i za 8 samozřejmě citlivě, dlouhá volná cesta rychlost do 170. Čistě jen město 12. (Že jsem jel i za 7,1 mi stejně nikdo věřit nebude.)
Avatar - petrumr
4. 11. 2012 21:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 11. 2012 21:15
Re: Tříválec
Když myslíš........
4. 11. 2012 21:21
Re: Tříválec
tych 12 v meste je skor zboznym zelanim. Ak pravidelne vymetas rannu spicku, tak to bude skor 16-20 ;-)
4. 11. 2012 21:26
Re: Tříválec
Už třetí nádrž jsem nevyjel z města. Aby jsi v Praze netrefil špičku snad ani nejde. Dobře, když budeme detailisté, tak jsem s tím městem lhal, jen podle počítače a je na něm 12,1.
5. 11. 2012 09:02
Re: Tříválec
kdyby si k těm číslům přidal tak 2-3 litry tak ti to budu věřit. Kolega má jen 328 a co tak poslouchám jeho historky o spotřebě tak je tak o 3-4 litry nad tím co ty tady píšeš a to není žádný závodník.
5. 11. 2012 09:16
Re: Tříválec
Nemám jediný důvod se tady honit nízkou spotřebou. Já to tak, prostě, mám. Každý motor se chová jinak a neznamená, že menší motor i od stejného výrobce bude mít automaticky nižší spotřebu.
Míval jsem Uno FIRE ( rok 1986 karburátor) jezdil průměrně okolo 5. Pak mu dali vstřik a kat. a bylo po autě. Nejel a žral 8.
5. 11. 2012 11:20
Re: Tříválec
No budiž. Co to máš vůbec za rok výroby?
4. 11. 2012 20:51
Re: Tříválec
545 za 300? Opravdu není co řešit. Už léta se s ním nemůžu rozloučit. Motor jsem zatím lepší neměl vč.velmi příznivé spotřeby. A bohužel ho už nedělají, jen s turbem. Také bych neměnil ani za dva nové tříválce. Kamarádovi gratuluji.
Avatar - Choochoo
4. 11. 2012 21:47
Re: Tříválec
Uvidime co to casem dokaze. Cil mimo mesto je pod 10 a ve meste do 15, tak uvidime ;-)
Pozitek z jizdy je velmi slusny a o tahu vocpoda asi neni treba diskutovat. Ale ja mu rikal kup si Rapida v TSI, kdyz ne MPI >:-[] , to je dnes tuze moderni. Uzijes taky spoustu legrace, sice ne na silnici, ale aspon v servise >:-[]
Avatar - Lucaslegend
4. 11. 2012 22:38
Re: Tříválec
Tak to su celkom realne hodnoty....a za ten pozitok z jazdy to stoji...
Ale mat spotrebu v meste 12.1 na benzineV8 mi pride nerealne.... ja na V6 mam urcite vyssiu...dlhodobu spotrebu asi za 10000km mi palubak ukazuje okolo 13.2 a to auto nesetrim :-)
Avatar - Choochoo
4. 11. 2012 23:42
Re: Tříválec
Ono se to tezko porovnava, kazdy ma jiny mesto, jinak husty provoz, jinak dlouhe kolony. Ja profrcim mestem cca 7km s par cervenyma a ekonomickymi rozjezdy, zadny dlouhy kolony za 6,5-7litru a to je se studenym startem. Takze 12,1 verim pac gil54 neni honic nizke spotreby dle obsahu motoru, urco si auto uziva, ikdyby zralo 20 ;-)
Avatar - Otrava
5. 11. 2012 10:31
Re: Tříválec
áá, provokatér:) Za prvé silně pochybuji, že by si někdo chtěl kupovat rapida s htp (kvůli minimálnímu příplatku za tsi) a za druhé provozní výdaje za osmiválcové BMW jsou tak trošku někde jinde a to nemluvím jen o spotřebě. :-)
5. 11. 2012 14:11
Re: Tříválec
Nene vůbec ne. U bývalého vozu jsem měl 1.6 po té 1.8 atmosféru benzin a nyní jezdím s 1.9 CDTI. A stáří vozu 5 let. Když už jsme se bavili o novém tříválci nebo o olítaném BMW, tak bych si raději koupil ojeté BMW jak nový třívalcový motor a to už z důvodu, že dnešnímu padlému přeplňování nevěřím.
Avatar - petrumr
4. 11. 2012 20:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Flai
5. 11. 2012 02:18
Re: Tříválec
To moje Chevrolet Aveo 1.4 69kw pod 7 nejde,průměr je tak 8 ;-\ Co jsem četl tak je to normální. Kolega co má Fabii 2 s 1.4 tak má taky průměr okolo 8 ,takže v tomhle pohledu je ta spotřeba u toho BMW uplně někde jinde ...
5. 11. 2012 08:38
Re: Tříválec
On automat v městském provozu, pokud nerapluješ a jedeš s ostatními, drží otáčky lehce nad volnoběhem - přesněji od1000 - 1100 do 1800 - 2000. Tak nějak si v tomhle režimu představuji, že ani Valvetronic ty sací ventily moc neotvírá. Tím si to já vysvětluji.

Poměrně nízká spotřeba k objemu a výkonu je příjemná, ale úplní ekonomisté namítnou třeba, že v motoru je 8 litrů oleje, levnější rozměr gum (17") stojí okolo 4000/kus (jsou i levnější, ale já je nechci) a občas i olej ve skříni - asi 4500. Ale pak už nic. Jen jezdit s pocitem, že za ty prachy máš pod palcem výkonovou rezervu téměř vždy a kultivovaný projev úplně vždy.

To jako v porovnání s tím Aveem nebo Fabií.
5. 11. 2012 09:03
Re: Tříválec
:yes: taky když jezdím s automatem (toyota s benzínovým 2litrem a klasickým hdm) ve městě a trefím kolonu, v podstatě nemusím motor vyhnat z volnoběžných otáček. Pustím brzdu a auto jede krásně plynule krokem až k semaforu nebo k zúžení 2 pruhů do 1, pak už se to bez plynu neobejde. Dlouhodobá spotřeba pod 8 litrů (je ale pravda, že těch plouživých městských jízd si zas tak moc neužívá), těm 12 v bmw docela věřím :yes:
Avatar - Otrava
5. 11. 2012 10:39
Re: Tříválec
S fabií 1.4 průměr 8litrů? To musí mít těžkou nohu, nebo jen krátce popojíždět, popř. trávit spoustu času v kolonách?
Průměrnou 8l máme u (vysokého) C-maxe se slabou 1.6kou. U Fabie combi I s méně pružnou stokoňovou 1.6kou není problém jezdit pravidelně do 7mi, při troše snahy i na krátkých štrekách. Čekal bych, že lépe odladěná 63Kw verze u Fabie II na tom bude lépe...

EDIT: Na druhou stranu, možná o tom to celé bude...jedno auto může dosahovat různé spotřeby a pak zdánlivě úsporný model v držení jednoho může spotřebou převýšit teoreticky užranější model v rukou druhého. Ale to neříkám žádnou novinku. :-)
7. 11. 2012 13:14
Re: Tříválec
Co to má co ze sibiří společného? Jinak si dovolím namítnout, že diskuse je snad od toho aby se zde každý vyjádřil dle svého gusta. :-) Dále soudím, že když se tolik zastáváš nízkoobsahových motůrků, tak asi na větší obsah dle peněženky nemáš, jinak si to nedokážu vysvětlit.
Avatar - KANKUNEN
4. 11. 2012 21:09
Třínohý klusák
Sakra co koupit, Mondeo s necelým motorem nebo Mazdu s celým. Já jaksi mám najeto v laboratoři km nula, takže má volba je jasná.
Rozbalit vlákno
29
4. 11. 2012 22:05
Re: Třínohý klusák
Sakra co koupit, Mondeo s 240 koňmi nebo Mazdu s...aha počkat, u Mazdy přes 200 přestali počítat
5. 11. 2012 00:16
Re: Třínohý klusák
Dovoluji si Tě lehce upozornit, že 2,0 a 2,5 SkyActive mají potenciál při běžné údržbě vydržet několik set tkm, tříhrnek v Mondeu je opravdu dobrý joke, chtěl bych ten motor vidět po 100 - 150 tkm, to je motor do Fiesty, ne do Mondea, které bude daleko těžší.
5. 11. 2012 08:31
Re: Třínohý klusák
Tvoje poznámka je úplně mimo, bavíme se o vrcholových motorizacích...
5. 11. 2012 13:00
Re: Třínohý klusák
Máš problémy s pochopením psaného textu? 200 koní bude většině lidí stačit, komu ne, počká si na 6 MPS, nebo holt pořídí u konkurence. 200 koní bylo před pár lety normální dostat z motorů 2,5, 3,0. Pouze jsem narážel na to, kolik může 1,5 s 200 bhp vydržet, navíc turbo s tlakem 3,5 baru, jsou to vskutku "lahůdky" ty downsizované motory. Hlavně že se Ford holedbá, že se půdorys motoru vejde na A4, to bude majitele skutečně zajímat. Kdyby se radši automobilky přestaly hnát za výkonem z nesmyslně malých objemů. Ono se dá i z 1.6 dostat 140 koní bez přeplňování, ale musí se to umět, viz. Swift Sport.
5. 11. 2012 15:04
Re: Třínohý klusák
Ten problém máš spíš ty, já jsem zmínil v Mondeu čtyřválec s 240 koňmi a ty si pořád vedeš tu svou o tříválci... :-)
5. 11. 2012 15:52
Re: Třínohý klusák
Melu si tu svou o 3 válci proto, protože v tom Mondeu nakonec bude, dej tomu tak 2 roky, nechápu jak někdo tohle směřování automobilového průmyslu může považovat za pozitivní a když se mi to nelíbí, tak mám stejné právo se k tomu vyjádřit jako ty, já nebo kdokoli jiný.
5. 11. 2012 16:57
Re: Třínohý klusák
Bude, ale nic ti nebrání si koupit v Mondeu čtyřválec. Pokud by Ford v Mondeu nabízel jen tříválce, tak tu kritiku beru a klidně se k ní přidám, ale pokud nabízí Ford v Mondeu iks množství různě výkonných čtyřválců a k nim přidá jeden třívalec, tak mně to žíly netrhá. Když to někdo bude chtít, ať si to koupí.
Avatar - KANKUNEN
5. 11. 2012 06:58
Re: Třínohý klusák
Oba top modely dají stovku za shodných 7,8. Větší výkon se ztratí v delších převodech, aby to nežralo.
5. 11. 2012 08:35
Re: Třínohý klusák
Zrychlení z 0 na 100 je, obzvlášť ve střední tříde, nepodstatný údaj. Ale i tak, Mondeo dá samozřejmě 100 za míň než 7,8. Daleko propastnější rozdíl bude ale v pružném zrychlení, které použiješ při každodenní jízdě ;-)
Avatar - Choochoo
5. 11. 2012 09:09
Re: Třínohý klusák
Pri kazdodeni jizde si vystacis i s HTP. Pokud chce nekdo opravdu zrychlovat a ne papirove plkat o pruznym zrychleni podrazuje o 2-3 kvalty.
5. 11. 2012 09:16
Re: Třínohý klusák
Jo, opomenul jsem Hondaře, ti prostě podřazovat musí, na okresce i na jedničku :-)
Avatar - KANKUNEN
5. 11. 2012 11:21
Re: Třínohý klusák
Kombík automat 7,8 jako M6. Pružné zrychlení se u automatu neudává. [odkaz]
5. 11. 2012 15:13
Re: Třínohý klusák
Tak to potom jo, jestli bereš kombík v automatu, já se díval na sedan v manuálu....
5. 11. 2012 12:07
Re: Třínohý klusák
Prdlajs-2 mi končí v 85km/h a řadit uprostřed předjíždění by moc efektu nepřineslo ;-) , né každej hondař má vtec :-!
Avatar - Choochoo
5. 11. 2012 12:26
Re: Třínohý klusák
To je jen provokater, on mluvi jen o pruznem zrychleni pac nevi ze auto zrychluje poradne jen na vykon :-)
Avatar - Choochoo
5. 11. 2012 12:29
Re: Třínohý klusák
Popravde prevodovka neni potreba a stacila by jen trojka. Na trojku se rozjedu a tahne az na 150, takze si pruzne zrychluji nadherne >:D
5. 11. 2012 15:15
Re: Třínohý klusák
Akorát ti to bude trvat půl dne :-)
Avatar - Choochoo
5. 11. 2012 20:43
Re: Třínohý klusák
zase kecy ;-)
5. 11. 2012 12:26
Re: Třínohý klusák
Propastný bude, když budeš atmo a foukaný motor testovat na pružné zrychlení v případě manuálu na předepsaném kvaltu, třeba 60 - 100 na 4. Osobně mi přijdou tyto testy hodně účelové. Proč nemůžou v takových testech auta zrychlovat na libovolném rychlostním stupni? Předpokládám, že většina atmo benzínů tohle zvládne suše na dvojce, ale nemůže, protože pak by byli o hodně dynamičtější a ubyl by argument na potíraní motorů s atmosférickým plněním.
5. 11. 2012 15:38
Re: Třínohý klusák
Ono jde spíš o to, že pokud má motor s turbem lepší pružné zrychlení, tak je i uživatelsky přívětivější. Nemusíš podřazovat o 3 stupně (viz Choochoo) a díky turbu zvládneš i rychleji předjet (pokud nepředjíždíš zrovna kolonu).
5. 11. 2012 15:45
Re: Třínohý klusák
To, že má turbomotor lepší pružné zrychlení, nemusí platit bezpodmínečně. Jinak asi souhlas, turbomotory (zejména benzínové) jsou uživatelsky velice příjemné, ale pro nás, co jsme vyrostli na točivých japonských atmosférách tendle argument pramálo zaváží. Já taky radši klidně podřadím o 3 ;-)
5. 11. 2012 17:12
Re: Třínohý klusák
Nemusí, ale v drtivé většině tomu tak je (samozřejmě, při stejném obsahu). Já atmosféry beru, ale ty víceválcové 3l a víc. Na čtyřválcových dvoulitrech jsem taky něco najezdil, ale mají jednu velkou nevýhou při předjíždění. Když ti přidá někdo s turbodieslem (a to i s o dost slabším), což se v našich krajích děje celkem často, tak to hodně pocítíš a nezbývá ti nic jinýho než čekat až dojde turbodieslu dech. Tohle mě u těchto atmosfér štvalo a mohl jsi podřazovat kolik jsi chtěl. Teď se dvěma po sobě jdoucími turbobenzíny je mám na háku :-)
5. 11. 2012 17:33
Re: Třínohý klusák
Pokud máš na mysli český "etalon" Octavii 1.9 TDI 77 kw, tak tu nemám problém potrápit se svou starou maloobjemovou Hondou s automatem, samozřejmě, pružné zrychlení mají turbo - motory lepší, ale když se budeme bavit o dálnicích, tak tam ta 1.9 TDI z hlediska dynamiky zase taková výhra není, na okreskách je to samozřejmě jiná, ale i tam se dá předjíždět, jen ten motor musíš vzít "pod krkem."
5. 11. 2012 20:00
Re: Třínohý klusák
Pro mě je právě ten 4válcový 2 litr atmobenzín takový ten zdravý ideál do nepřerostlé střední třídy >:D (samozřejmě není nad plochý nebo řadový 6 válec popřípadě véčkový 8hrnek :-) ). Že se občas nějaký jouda nechce nechat předjet, už není chyba motoru, ale je pravda, že v takový okamžik bych byl za turbínu asi rád :-)
Avatar - Choochoo
5. 11. 2012 20:45
Re: Třínohý klusák
Nutnost podrazovat plyne jen z evropskych bidnych zravych atmosfer bez vykonu. Nikdo nerika ze musis podrazovat o 3kvalty, to jsou vyplody jak z prvni tridy ZS. Ted jsem zkusil pruzny zrychleni na 4kvalt, 50-100km/h a bylo to 9,6s, tedy cca 10s. [odkaz] , coz je dle tabulky kterou prilozil Kankunen docela slusny turbozatah atmo 1,8 se 174Nm.
[odkaz]
Je to neco mezi 1.6 EcoBoost s 240Nm a 2.0 Duratorq TDCi s 300Nm. Nejak ty Fordacky turbo Nm jsou jine nez atmo Nm, nemyslis? To nemluvim o moznosti(neluvim o nutnosti, si to porad neplet) podradit na 3, resp. 2 kvalt kdyz jedu 50km/h, pac motor tocil 2tis >:D Motor proste jede na vykon ne na Nm.
5. 11. 2012 23:27
Re: Třínohý klusák
"Pokud chce nekdo opravdu zrychlovat a ne papirove plkat o pruznym zrychleni podrazuje o 2-3 kvalty."

Tak se rozhodni, musíš podřazovat o 3 kvalty nebo nemusíš? :-)

Srovnávat zrychlení u Civicu a Mondea je trochu úlet, ne? Ale vy Hondaři už jiní nebudete a budete se takhle ztrapňovat >:D

Focus 1,6 Ecoboost (150 koní) dá z 50 na 100 o sekundu rychleji než ty [odkaz] ;-)

EDIT: Nehledě na to, že má Focus i při vyšší váze lepší zrychlení z 0 na 100 a vyšší maximálku. Tak nevím, kde dělá Ford chybu narozdíl od Hondy >:D
Avatar - Choochoo
6. 11. 2012 09:00
Re: Třínohý klusák
Neresil jsem tridu auta, ale cas. Bavim se o case pruzneho zrychleni a z toho plyne, ze pokud Mondeo nema 200koni je to lina tragedie. Kde je tech 300Nm 2.0 Duratorq TDCi, proc to netahne, kdyz se tu o tom kroutaku porad tak mele???

Ano takze to da v beznem zivote o neznatelnou sekundu rychleji a potrebuje na to o 40%Nm navic a cca 10%kW a jeste turbo, nebud trapnej a zamysli se nad sebou. >:D
Bavim se tu o casovych rozdilech cca 30-40% a ne o casech v beznych situacich nemeritelnych. Turbofanatici tu predvadej, jake ma turbo zatah a udela atmomotory za minimalne 2krat lepsi cas v pruznym zrychleni, pritom je to o pul kvaltu. Pak to dle diskuze vypada ze turbostrep tahne na 6kvalt lepe jak atmo motor na 3kvalt, na tohle reaguji.

"Pokud chce nekdo opravdu zrychlovat a ne papirove plkat o pruznym zrychleni podrazuje o 2-3 kvalty.Tak se rozhodni, musíš podřazovat o 3 kvalty nebo nemusíš?"

To znamena ze pokud podradim misto na 4 na 3 kvalt, jsem rychlejsi nez papirove vykonejsi turbomotor. Je to o tom ze budu honit cely zivot turbo za vsech okolnosti, abych byl o 1s rychlejsi na 4 kvalt. Tak to si radsi podradim na 3kvalt jednou za uhersky rok a budu rychlejsi, kdyz bude potreba s vyrazne lepsi spolehlivosti ;-)

EDIT: je jasny, pac motor jezdi na vykon a tudis jen potvrzuje co jsem rikal davno ;-) Takze o cca 10% rychlejsi ve zrychleni na 100km/h a potrebuje na to o 40%Nm navic a cca 10%kW.
4. 11. 2012 21:26
Plnící talk
3,5 baru? Jsem velmi velmi zvědavý na životnost těchto motorů. ;-\
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Choochoo
4. 11. 2012 21:48
Re: Plnící talk
Tady nejde o zivotnost ale o naklady na vyrobu a prodeje a nejlepsi jsou taci kupci co tomu jeste fandi :no:
4. 11. 2012 21:53
Re: Plnící talk
To je jasný. Já jen že tlak více jak 2 bary vydrží kované písty a ojnice, tedy když se na to šlape v 80% najetých km. Pochybuji že tyhle hyper Ford motory něčím takovým disponují ;-\
5. 11. 2012 09:20
Re: Plnící talk
O ten tlak bych se až tak nebál, plníci tlak turba je jen jedna věc, k tomu komprese ve spalovacím prostoru, zahřátí směsi vlivem komprese a hned je tlak o řád vyšší. Kdesi jsem četl, že tlak ve válcech dieslových motorů bývá při otevření výfukových ventilů kolem 5 bar, kolik to může být před expanzní fází si netroufám ani odhadnout, ale bezpečně se bavíme o desítkách atmosfér.
5. 11. 2012 16:03
Re: Plnící talk
Do města ten motor jistě příjemnější je, ale nemá znatelnou výkonovou špičku (drtivá většina) a ty 3 válce se prostě chovají divně, vibrují celým autem, mají divný zvuk atd., nemají charakter, i u malé japonské atmosféry je prudce návykové ji točit, (vlastní zkušenost). Navíc, pokud chce člověk po turbomotorech trochu ostřejší svezení, tak taková 1.4 TSI si vezme totéž co 2.0 VTEC, o větší spolehlivosti atmosfér nemluvě.
5. 11. 2012 16:06
Re: Plnící talk
Ano :yes: já jenom uvažoval o (pře)tlaku ve válcích.
5. 11. 2012 16:32
Re: Plnící talk
Jo jo chápu ve sporu rozhodně nejsme, já jen poukazoval na výhody atmosfér, i když pravda, příspěvek je to spíš pro Provocateura. To jestli má auto určitý charakter nebo ne, je dnes drtivé většině lidí šumák, bohužel.
5. 11. 2012 19:40
Re: Plnící talk
Když už přeplňovaný motor do města tak kompresor určitě ne turbo ;-\
5. 11. 2012 19:39
Re: Plnící talk
Turbo má za úkor přeplňování, čím víc vzduchu tím větší síla roztažení směsi při zážehu, vyšší teplota. Zkus si na 1,2 TSi nastavit maximální plnící tlak turba, zvládne to i cvičená opice a zkus si kolik toho motor vydrží. Odhaduji tak 10 km když pojededeš jako by jsi jel se sériovým nastavením.
5. 11. 2012 20:20
Re: Plnící talk
Jelikož žádné TSi k dispozici nemám (díky bohu), nebudu ani štelovat turbo. Jaký vlastně je maximální přetlak u tsi motorů?
5. 11. 2012 20:30
Re: Plnící talk
U 1,2 je maximální tlak 1,6 a to u výkonu 77 KW. Maximální je 2,5 krát vyšší.
5. 11. 2012 08:37
Re: Plnící talk
Podstatny neni plnici tlak, ale maximalni tlak ve valci - a ten se zvysuje jeste vic. A nemyslim si, ze by to byl problem.
5. 11. 2012 19:35
Re: Plnící talk
Co to meleš? Pokud nemá motor kompresní poměr 3:1 o čemž pochybuji tak je plnící tlak velmi podstatný.
5. 11. 2012 20:00
Re: Plnící talk
Pochybuješ dobře, to by nešel nastartovat. :-)
5. 11. 2012 20:57
Re: Plnící talk
To chceš říct, že nejvyšší plnící tlak turba u nejvýkonnějších motorů jsou 4 bary? OMG.
6. 11. 2012 19:33
Re: Plnící talk
Nevím kdy jsem něco takového napsal ;-\
Avatar - KubikCv
4. 11. 2012 22:05
Životnost
Klidně mně ukamenujte...ale nevěřím na dlouhou životnost TSi a Ecoboostu...větší tlaky,turbo...prostě další kurvítka v motoru...ještě se na HTP bude vzpomínat v dobrém...

A nebo se vrací doba,kdy se po zadření motoru u Trabanta motory nosily v tašce na opravu? >:D
Rozbalit vlákno
9
4. 11. 2012 23:37
Re: Životnost
Souhlas, ze začátku jsem byl z TSI nadšený, příští motor bude jedině atmosférický benzín.. Ještě, že se dá do některých aut koupit.. :yes:
5. 11. 2012 00:33
Re: Životnost
Mrzí mně, že jsi měl s TSI problémy, jen to potvrzuje můj rozhovor s jedním z týpků od nás ze školy, s Japoncem chybu neuděláš.
5. 11. 2012 20:36
Re: Životnost
Neboj nebude to trvat dlouho a atmosféry budeme vídat jen v muzeu. V případě že vypatlanci nepřestanou vymýšlet nové normy :no:
5. 11. 2012 21:02
Re: Životnost
Nestraš! Do malých aut se ještě dávají atmosféry, 2.0 (a 2.5) teďka dělá Skyactiv a z ty větší abych řekl pravdu, tak mě krom amerik moc nenapadají >:D Ale do města malý motor ideální a dvoulitr, případně 2,5 do normálního, taky není k zahození :-)
Avatar - KubikCv
5. 11. 2012 21:58
Re: Životnost
škodofka nenápadně nechala u Fabky 1.4 16V..ale jen ve vyšší výbavě u akčního Championu...jinak všude TSi.
Dokonce i Dacia nahrazuje nesmrtelný 8ventily 1.2 16v a 0.9 TCe... :no:
8. 11. 2012 13:27
Re: Životnost
Motor 1,4 16V je možné pořídit do Fábie i u jiných výbav, než zmiňujete (dle listopadového ceníku).
5. 11. 2012 12:30
Re: Životnost
tak ony i turbene motory jdou udelat na 500tis km nabeh, dokonce i v benzinu to jde udelat, ale pak ty motory taky vyjdou adekvatne drahe....

K tomu si pripocti vyssi hmotnost, z toho plynouci vyssi spotrebu a vyssi zatizeni pokutami z EU limitu a vysledek je, ze by to nikdo nekoupil.
Dneska je uspech, pokud motor prezije 4 roky a 150tkm, co je nad to je zbytecny luxus a je treba vsechno zbytecne spolehlive patricne oklestit a catovat zbytecne costy.

To je jedine, co dnesni vyvojari umi.
Avatar - KubikCv
5. 11. 2012 21:59
Re: Životnost
třeba Saabí motory jsou v pohodě i po delším nájezdu,ale to jsou 2.3...honit turbem litr to je něco trochu jinýho
5. 11. 2012 22:05
Re: Životnost
Když ty komponenty nejsou poddimenzovány už z výroby, tak může fungovat i malý přeplňovaný motor, já bych ale k přeplňování bych volil kompresor, je to spolehlivější a méně nákladné na výrobu, jenže kdo to z mainstreamu dělá? Já vím jen o Nissanu.
Avatar - Martin911Turbo
4. 11. 2012 22:50
Smart to umí už dávno
Zavzpomínejte na rok 2003 a na Smart Roadster, ten dokázal tehdy z motoru o obsahu 0.7 litru dostat 82 a 101 koní s tlaky turba až 2 bary a světe div se ty motor jedou až do teď ;-)
Rozbalit vlákno
15
4. 11. 2012 23:04
Re: Smart to umí už dávno
No nevím, jel jsem v postarším Smartu a motor tam rachotil jakoby tam byla plechová krabice plná šroubů. Možná je to normální, ale mě spíš připadalo že se ten motor brzo totálně vysype. A podle tacha to němělo moc najeto.
Avatar - Martin911Turbo
5. 11. 2012 08:51
Re: Smart to umí už dávno
Tak podle jednoho Smarta nemůžeš soudit ostatní, já když kupoval svoje minulé Porsche tak jsem byl taky x krát nemile překvapen stavem a to se bavíme o Porsche...
A to že se x lidí u městských aut chová jako ultrablondýna je bohužel smutný fakt
5. 11. 2012 00:25
Re: Smart to umí už dávno
Děláš si srandu? Váha Smartu a Mondea je trochu jinde. Takovéto objemy se hodí do aut typu Micra, ne do auta střední třídy, eco - mentalists z EU slaví, petrolheadi pláčou.
Avatar - Atlis
5. 11. 2012 08:14
Re: Smart to umí už dávno
preco by mali plakat? kazdy rozumny petrolhead ten fakt jednoducho zignoruje...
Avatar - Martin911Turbo
5. 11. 2012 08:57
Re: Smart to umí už dávno
Počkej až tento motor Ford dá do nového Mustangu, to bude tepvre šok, už teď je šok karoserie nového Mustangu a toto bude třešnička na dortě ;-)
Avatar - Atlis
5. 11. 2012 10:00
Re: Smart to umí už dávno
do noveho mustangu ma ist stvorvalcovy 2.3T jestli se nemejlim... zatial teda klid. :)
5. 11. 2012 13:12
Re: Smart to umí už dávno
Zřejmě máš problém s nadsázkou-), nicméně neustálý downsizing nevyvolává zrovna radost, ta 1.0 co chtějí časem montovat do Mondea, tomu se nemůžu přestat smát. Když to vidím, říkám si, zlatá Amerika. Zajímalo by mně, kolik lidí si Mustang 2,3 T v USA koupí, tam totiž každý kdo nemá aspoň V6 vypadá tak trochu divně, jde většinou o eco - hunks a levičáky-).
Avatar - Martin911Turbo
5. 11. 2012 14:52
Re: Smart to umí už dávno
Kolik lidí si koupí Mustanga s 2.3T věř že dost díky krizi a Obamově politice ;-)
Avatar - Martin911Turbo
5. 11. 2012 08:54
Re: Smart to umí už dávno
Srandu si nedělám, přijde Ti motor co je ve Smartu 0.7l a 82, 101 koní na dyný objem a rok 2003/2004 málo?
Mladá má C4 kupé s motorem 1.4 a 90 koní a v 5 lidech to auto jede, nevydím problém proč by nejelo o trochu těžší Mondeo
5. 11. 2012 13:25
Re: Smart to umí už dávno
To že nevydíš OMFG problém, to bude právě ten problém. Pokud ti resp. tvé lepší polovičce stačí že motor otočí koly a auto jede, tak pak ok, ale ta C4 s 5 lidmi na palubě bude mít dynamiku menší letadlové lodi.
5. 11. 2012 09:44
Re: Smart to umí už dávno
Jaký je rozdíl mezi 100HP a 100HP, nebo 200Nm a 200Nm ?
Avatar - Otrava
5. 11. 2012 10:45
Re: Smart to umí už dávno
U klasických smartů si pamatuji, že v jedné bazarové rubrice kritizovali jako nejslabší místo životnost motorů, která byla opravdu velmi nízká. Nevím co je na tom pravdy a jak je na tom Roadster, ale jako příklad spolehlivosti a výdrže bych to asi raději nedával.
Avatar - Martin911Turbo
5. 11. 2012 14:48
Re: Smart to umí už dávno
Tzv Smartí nemoc se projevovala u první generace Smartů For2 od roku výroby 1998 do 2001/2
For2 a Roadster s motorem 0.7 s výkony jak jsem psal 82 a 101ps jsou už ok
Avatar - Otrava
5. 11. 2012 16:09
Re: Smart to umí už dávno
Díky za rozšíření obzorů. ;-)
5. 11. 2012 20:38
Re: Smart to umí už dávno
Máš pocit že bez problémů >:D Ti co s pidiautem jezdili dálnice a že vnapříkla v německu jih nbylo málo, měli víc problému jak najetých km ;-\
Avatar - RadisGT
4. 11. 2012 23:42
Mondeo 1.0 EcoBoost - úderné označení
Jen samotná představa, že v Mondeu bude litrový tříválec je docela extrémní. Už vidím, jak se pyšný majitel nového Mondea chválí sousedovi, že má v 5 metrovém autě střední třídy "litr" a navíc třívalcový. Great idea!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Atlis
5. 11. 2012 08:12
Re: Mondeo 1.0 EcoBoost - úderné označení
problemom nie je ten motor, ale tvoja hlava. ten trojvalec moze byt maly, ale ma vykon na to, aby to auto bez problemov utiahol. osobne si myslim, ze to bude podstatne lepsie jazdit, ako jazdi doterajsie mondeo s 1.6 120k, co je docela katastrofa. a aj napriek tomu je to velmi oblubena motorizacia... cim nechcem povedat, ze by som ten motor do toho auta kupil - nikdy - on tam totiz ani nie je na to, aby to ludia kupovali...
Avatar - Blue Sun
5. 11. 2012 09:15
Re: Mondeo 1.0 EcoBoost - úderné označení
Slovní spojení "bez problémů" bych radši v tomto kontextu nepoužíval... nebo jen tak do padesáti tisíc kilometrů (u Mondea kolik, rok a půl provozu?)...
Navíc ten motor lidé budou muset kupovat, aby měl vůbec vliv na snížení flotilových emisí, protože ty se nepočítají jen podle hezkých číslíček, ale taky podle prodaných kuelu. Myslíš, že cena toho fénu bude nižší, než u atmosférických dvoulitrů, například, aby po nich lidi opravdu šli?
5. 11. 2012 13:38
Re: Mondeo 1.0 EcoBoost - úderné označení
V klidu, toto je člověk, který tvrdí, že abych stop - start nechtěl, musím s ním mít zkušenost. To že ve většině aut funguje naprosto zoufale, spotřeba se sníží o cca. 0,3 - 0,5l, nehledě na to, co na teplotní změny a neustálé zapínání/vypínání řekne alternátor, blok motoru, hlava atd. :no:
Avatar - iudex
5. 11. 2012 09:30
Re: Mondeo 1.0 EcoBoost - úderné označení
Súhlasím s tým, že 1,0EB bude motorizácia za účelom "ceny od..." a hlavne "emisie od...". Je tiež reálne, že bude jazdiť lepšie ako terajšia atmo 1,6ka.
Akurát neviem, kde je tá atmo 1,6 taká obľúbená motorizácia; ja Mondeo stretávam výlučne s EB a TDCI.
A pokiaľ Ford nenahradí tie "normálne" motory (rozumej štvorvalcové turbá) trojvalcom, bude všetko v pohode.
Avatar - Atlis
5. 11. 2012 09:58
Re: Mondeo 1.0 EcoBoost - úderné označení
diesle budu stale tvorit vacsinu predajov, to je jasne. co sa tyka 1.6 atmo benal, bol som dvakrat svedkom toho, ako si to auto niekto objednaval/resp volal a pytal sa ci uz je. ked som sa na to pytal predajcu, povedal mi, ze ano, vacsinou si to kupuju starsi ludia, ktori jazdia malo kilometrov, hlavne mesto a nepotrebuju vacsi vykon... a taka ista situacia bude aj v pripade 1.0EB - velke a pohodlne auto, rocny najazd par tisic km - na co kupovat 2.0EB 240k?
Avatar - iudex
5. 11. 2012 10:06
Re: Mondeo 1.0 EcoBoost - úderné označení
Ale medzi 1,0EB a silnejším dvojlitrom sú predsa ešte iné možnosti a práve tie ja označujem za "normálne", t.j. 1,6EB a slabší 2,0EB. 1,6EB môže jazdiť za sedem, pričom nemyslím, žeby liter jazdil v Mondeu za 6. Každopádne bude závisieť, ako to Ford nacení; keď rozdiel medzi 1,0 a 1,6 bude malý, mnohí radšej siahnu vyššie. Obdobne ako podľa mojich poznatkov mnohí, ktorí šli pre nový Focus po porovnaní uvádzacích cien Focusu a akciových cien Mondea siahli vyššie.
Avatar - RadisGT
5. 11. 2012 10:05
Re: Mondeo 1.0 EcoBoost - úderné označení
To, že bude mít výkon a pojede líp než 1.6 je nad slunce jasné... Jde o princip. Mít v takto velkém autě litrový tříválec je zkátka divné. Už když se tento motor objevil ve Focusu, tak to byl ze začátku docela šok.
Avatar - iudex
5. 11. 2012 10:07
Re: Mondeo 1.0 EcoBoost - úderné označení
Tiež sa s tým nestotožňujem. V triede mini a malých áut super, v nižšej strednej v pohode, v strednej sa ale už trošku hrá aj na image a to akosi nejde dokopy s R3. 8-s
Avatar - RadisGT
5. 11. 2012 10:42
Re: Mondeo 1.0 EcoBoost - úderné označení
:yes:
Avatar - Otrava
5. 11. 2012 10:49
Re: Mondeo 1.0 EcoBoost - úderné označení
I když, napadá mě, že ve městě možná o tolik lépe nepojede - napadá mě, jak se asi takové Mondeo rozjíždí s tím litrem, než zabere turbo. Jestli tohle někdo už kritizoval u focusu...
Avatar - iudex
5. 11. 2012 11:32
Re: Mondeo 1.0 EcoBoost - úderné označení
No to musí byť náročné na pozornosť a citlivú nohu. Viacero malých turbobenzínov vo väčších autách (vrátane Mondea 1,6EB) vyžaduje pri rozjazde viac pozornosti, skapanie motora sa kľudne môže objaviť a človek vyzerá ako v autoškole. Pri litri v 1,5t Mondeu to určite bude problém ešte o niečo väčší.
Avatar - 3_diamanty
5. 11. 2012 08:23
nuz dolezita je spolahlivost
na co mi je pecka vykon ze? ved majitelia TSi to poznaju ;-)
Rozbalit vlákno
0
5. 11. 2012 09:21
nechapu
Nikdo z vas v tom nejel a uz je to spatny. Ano je diskutabilni, proc je ten motor nabizen i pro Mondeo a je otazka, zda to neni jen kvuli ouradovi z EU, ale co jsem slysel primo od zdroje, tak ve Focusu je to prekvapive zive auto - v pohode na dalnici udrzi rychlost 180 Km/h a spotreba kolem 7 litru. Nerikam, ze to je zazrak, ale zatim se ecoboosty jevi jako dobre.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
5. 11. 2012 11:02
Re: nechapu
Na dálnici, když už se ten motorek jednou na 180 rozhuláká, tak věřím, že je schopen ji udržet, i když určitě ne za sedm litrů... Ale ve městě, než se roztočí turbína, to bude lemra z nejlenivějších a rozjezdy z křižovatek budou bídné...
5. 11. 2012 11:49
Re: nechapu
Tohle je ale u vsech motoru, pridat plyn musis u kazdeho motoru s turbinou, takze to neni argument. A turbina u 1.0 EB neni velka a jde jen o zvyk. S timhle se potykaji vsichni majitele naftaku a je to jen o zvyku (osobni zkusenost).
5. 11. 2012 12:26
Automobilovy svet je v troskach
Pokud na autech neco bylo opravdu vychytane, tak to byly motory.

Od te doby, co se vsechno nici emisnimi limity a normovanou spotrebou nam vznikaji hrbate herky, ktere mozna maji sice tech 200 koni, ale rozhodne nemaji prubeh vykonu, zvuk a charakter 200 konovych alternativ, ktere mohly pohanet auta pred nejakymi 15 lety.

mame tu nasteroidovane diesely, ktere jsou presne tak spolehlive, dokdy se jim neucpou vstrikovace, neodejde FAP a nepokazi se EGR anebo kulhave benziny s amputovanymi valci, ktere jsou na jizdu nekde jinde nez po meste odporne, anebo pokud se maji udelat kvalitne, tak se vsemi temi vyvazovacimi hrideli a elektronickymi udelatky vyjdou jeste draz nez ctyrvalce.

Hlavne ze plnime smernice EU.
No a pak tu mame ekofasisty se elektromobily a hybridy, o nichz se napsalo k dnesnimu datu asi 1000x vice clanku, nez se jich ve skutecnosti prodalo.
Rozbalit vlákno
8
5. 11. 2012 12:34
Re: Automobilovy svet je v troskach
Jenom drobnost, 3válec od Fordu vyvažovací hřídel nepotřebuje, má nesymetricky vyvážený setrvačník, který dostatečně eliminuje důsledky této "neplnohodnotné" koncepce.
5. 11. 2012 12:46
Re: Automobilovy svet je v troskach
ani nejlepsi vyvazeni ti plnohodnotne nenahradi 1 chybejici valec u trivalce.

4 valec 4 takt je absolutni minimum, pokud ti ma v kazdem okamziku alespon trosicku neco zabirat. Cokoliv s mensim poctem valcu zpusobuje zejmena v nizsich otackach a vysokem zatizeni hruby a nekulturni chod a pokud skoncis u jednovalce, tak se ti klidne muze stat, ze z rotacniho motoru nechtene udelas sbijecku...
5. 11. 2012 12:50
Re: Automobilovy svet je v troskach
Nejsme ve při, snad ve všem, co bylo tebou nahoře napsáno, souhlasím :yes:
5. 11. 2012 12:48
Re: Automobilovy svet je v troskach
Až tak jednoduché to není, že vyvažovací hřídel nepotřebuje. Záleží na konstrukci. Jsou i čtyřválce s vyvažovacími hřídeli.
5. 11. 2012 12:53
Re: Automobilovy svet je v troskach
No, tenhle ji ale opravdu nepotřebuje, problém je tady řešen už spomínaným nesymetrickým (co se rozložení hmotnosti týče) setrvačníkem.
Avatar - KANKUNEN
5. 11. 2012 12:39
Re: Automobilovy svet je v troskach
Vytesat: kulhave benziny s amputovanymi valci. :yes:
5. 11. 2012 12:45
Re: Automobilovy svet je v troskach
:yes: :yes:
5. 11. 2012 14:12
Re: Automobilovy svet je v troskach
Pravdu díš, když ty trendy hlavně v Evropě vidím, své staré atmo 1.4 v Civiku se rozhodně zbavovat nebudu.
5. 11. 2012 12:34
Navrhji novou zkratku pro motor 1.0 EcoBoost.
1.0 EcoBoost = 1.0EB = 1EB = *

Edited: Ups, proste dejte J misto 1.
Rozbalit vlákno
0
5. 11. 2012 19:58
Vraj motor
Raz v živote som mal tú možnosť pár mesiacov jazdiť na 3 valci o objeme 1.2. A vravím Vám radšej budem jazdiť na kolobežke ako na takom vozidle. Od dňa kedy som ho odovzdal mám minimálne 2L motor a minimálne 4 valec. Pod tento limit nepôjdem viac. Pretože ak by som pod ten limit šiel vrátila by sa mi trauma z downsizingu. Nekupujte to!!! Ten motor sa snaží ale nemá na to! Máte pocit akoby to auto bolo keramické a myslíte si že sa rozpadne. Vytiahol som stoho 197km/h s vetrom v chrbte. Absolútne žiadne zrýchlenie keď je treba. Je pravda bol bez turba. Ale názor mi už nikto nezmení aj keby tam bolo 17 raketových pohonov. Moja Vectra 2.2 DTI a Astra 2.0L Atmo. sú pre mna dostatočným uspokojením a tomu hovorím auto :-)
Rozbalit vlákno
3
5. 11. 2012 20:43
Re: Vraj motor
Pokud chceš s 1,2 brázdit dálnice nic jiného si ani nezasloužíš. Tento obsah je max na okrsky na přiblížení do práce, na nákup někde z kotěhůlek. Určitě ne a dálniční jízdu. 99% procent co kritizují nízké obsahy tak činí ve spojení s jízdou po dálnici :no: ;-\
5. 11. 2012 21:27
Re: Vraj motor
Když je ta malá atmosféra dobře udělaná, tak může i na dálnice, pružný sice nic moc, ale v Německu (na cestě za kámošem do Nizozemska) jsem jel + - pořád 140 - 150, chvílema i 180, potom jsem vždycky nechal motor u pumpy "vydýchat." Pravda, při těch 180 nebyla spotřeba nic moc cca. 11,5, je to 1,4 s CVT, ale jinak 7 - 7,5 l / 100. I když je pravda, že se o auto starám, studené ho nevytáčím a olej jak v převodovce tak v motoru měním každých 15 tkm.