Tříválec EcoBoost od Fordu může mít objem až 1,5 litru a výkon přes 200 k
Ford má se svým benzinovým přeplňovaným tříválcem z rodiny EcoBoost velké plány. Motor má být nabízen na více trzích, v plánech jsou i verze s větším objemem.
Tříválec může mít až objem 1,5 litru, protože jeho koncepce umožňuje maximální objem 500 cm3 na válec. Britskému magazínu Auto Express to sdělil Andrew Fraser, šéf vývoje benzinových motorů Ford.
Podle Frasera vybrané trhy vyžadují specifický objem motoru. V některých zemích jsou totiž daňově zvýhodňována auta s motory o určitém objemu. V Brazílii je tak třeba litrový agregát, v Indii o objemu 1,2 litru a v Číně 1,5 litrový motor. Tříválec EcoBoost je koncipován tak, aby mohl vzniknout ve všech těchto objemech.
Šéf vývoje benzinových motorů Ford se také rozhovořil o výkonových možnostech tohoto agregátu. Během testů 1,0 EcoBoost dosáhl maximálního výkonu 164 kW (223 koní). Taková hodnota ale jistě nebyla nijak dobrá pro životnost motoru.
Litrový motor rovněž pohání monopost Formule Ford, který je homologován pro silniční provoz. V tomto speciálu, který Severní smyčku Nürburgringu objel za sedm minut a 22 sekund, je 1,0 EcoBoost naladěn na výkon 151 kW (205 koní). K této hodnotě byl mimochodem třeba plnicí tlak turbodmychadla 3,5 baru.
Nejsilnější prodávaná varianta 1,0 EcoBoost aktuálně nabízí výkon 92 kW (125 k). S touto hodnotou je Ford nyní spokojen. Fraser přiznává, že větší objem by znamenal i vyšší výkon. Podle jeho slov by s větším objemem byl i u sériových aut určitě možný výkon 149 kW.
Větší tříválec by se pak mohl objevit také ve větších Fordech, například v MPV S-Max a Galaxy. Už dříve byl 1,0 EcoBoost potvrzen pro střední třídu, tříválcový agregát totiž dostane nová generace Mondea.