Novinky
Sakra co koupit, Mondeo s necelým motorem nebo Mazdu s celým. Já jaksi mám najeto v laboratoři km nula, takže má volba je jasná.
Sakra co koupit, Mondeo s 240 koňmi nebo Mazdu s...aha počkat, u Mazdy přes 200 přestali počítat
Dovoluji si Tě lehce upozornit, že 2,0 a 2,5 SkyActive mají potenciál při běžné údržbě vydržet několik set tkm, tříhrnek v Mondeu je opravdu dobrý joke, chtěl bych ten motor vidět po 100 - 150 tkm, to je motor do Fiesty, ne do Mondea, které bude daleko těžší.
Tvoje poznámka je úplně mimo, bavíme se o vrcholových motorizacích...
Máš problémy s pochopením psaného textu? 200 koní bude většině lidí stačit, komu ne, počká si na 6 MPS, nebo holt pořídí u konkurence. 200 koní bylo před pár lety normální dostat z motorů 2,5, 3,0. Pouze jsem narážel na to, kolik může 1,5 s 200 bhp vydržet, navíc turbo s tlakem 3,5 baru, jsou to vskutku "lahůdky" ty downsizované motory. Hlavně že se Ford holedbá, že se půdorys motoru vejde na A4, to bude majitele skutečně zajímat. Kdyby se radši automobilky přestaly hnát za výkonem z nesmyslně malých objemů. Ono se dá i z 1.6 dostat 140 koní bez přeplňování, ale musí se to umět, viz. Swift Sport.
Ten problém máš spíš ty, já jsem zmínil v Mondeu čtyřválec s 240 koňmi a ty si pořád vedeš tu svou o tříválci... 😄
Melu si tu svou o 3 válci proto, protože v tom Mondeu nakonec bude, dej tomu tak 2 roky, nechápu jak někdo tohle směřování automobilového průmyslu může považovat za pozitivní a když se mi to nelíbí, tak mám stejné právo se k tomu vyjádřit jako ty, já nebo kdokoli jiný.
Bude, ale nic ti nebrání si koupit v Mondeu čtyřválec. Pokud by Ford v Mondeu nabízel jen tříválce, tak tu kritiku beru a klidně se k ní přidám, ale pokud nabízí Ford v Mondeu iks množství různě výkonných čtyřválců a k nim přidá jeden třívalec, tak mně to žíly netrhá. Když to někdo bude chtít, ať si to koupí.
Oba top modely dají stovku za shodných 7,8. Větší výkon se ztratí v delších převodech, aby to nežralo.
Zrychlení z 0 na 100 je, obzvlášť ve střední tříde, nepodstatný údaj. Ale i tak, Mondeo dá samozřejmě 100 za míň než 7,8. Daleko propastnější rozdíl bude ale v pružném zrychlení, které použiješ při každodenní jízdě 😉
Pri kazdodeni jizde si vystacis i s HTP. Pokud chce nekdo opravdu zrychlovat a ne papirove plkat o pruznym zrychleni podrazuje o 2-3 kvalty.
Jo, opomenul jsem Hondaře, ti prostě podřazovat musí, na okresce i na jedničku 😄
Kombík automat 7,8 jako M6. Pružné zrychlení se u automatu neudává. [odkaz]
Prdlajs-2 mi končí v 85km/h a řadit uprostřed předjíždění by moc efektu nepřineslo 😉 , né každej hondař má vtec :-!
Propastný bude, když budeš atmo a foukaný motor testovat na pružné zrychlení v případě manuálu na předepsaném kvaltu, třeba 60 - 100 na 4. Osobně mi přijdou tyto testy hodně účelové. Proč nemůžou v takových testech auta zrychlovat na libovolném rychlostním stupni? Předpokládám, že většina atmo benzínů tohle zvládne suše na dvojce, ale nemůže, protože pak by byli o hodně dynamičtější a ubyl by argument na potíraní motorů s atmosférickým plněním.
Ono jde spíš o to, že pokud má motor s turbem lepší pružné zrychlení, tak je i uživatelsky přívětivější. Nemusíš podřazovat o 3 stupně (viz Choochoo) a díky turbu zvládneš i rychleji předjet (pokud nepředjíždíš zrovna kolonu).
To, že má turbomotor lepší pružné zrychlení, nemusí platit bezpodmínečně. Jinak asi souhlas, turbomotory (zejména benzínové) jsou uživatelsky velice příjemné, ale pro nás, co jsme vyrostli na točivých japonských atmosférách tendle argument pramálo zaváží. Já taky radši klidně podřadím o 3 😉
Nemusí, ale v drtivé většině tomu tak je (samozřejmě, při stejném obsahu). Já atmosféry beru, ale ty víceválcové 3l a víc. Na čtyřválcových dvoulitrech jsem taky něco najezdil, ale mají jednu velkou nevýhou při předjíždění. Když ti přidá někdo s turbodieslem (a to i s o dost slabším), což se v našich krajích děje celkem často, tak to hodně pocítíš a nezbývá ti nic jinýho než čekat až dojde turbodieslu dech. Tohle mě u těchto atmosfér štvalo a mohl jsi podřazovat kolik jsi chtěl. Teď se dvěma po sobě jdoucími turbobenzíny je mám na háku 😄
Pokud máš na mysli český "etalon" Octavii 1.9 TDI 77 kw, tak tu nemám problém potrápit se svou starou maloobjemovou Hondou s automatem, samozřejmě, pružné zrychlení mají turbo - motory lepší, ale když se budeme bavit o dálnicích, tak tam ta 1.9 TDI z hlediska dynamiky zase taková výhra není, na okreskách je to samozřejmě jiná, ale i tam se dá předjíždět, jen ten motor musíš vzít "pod krkem."
Pro mě je právě ten 4válcový 2 litr atmobenzín takový ten zdravý ideál do nepřerostlé střední třídy >😁 (samozřejmě není nad plochý nebo řadový 6 válec popřípadě véčkový 8hrnek 😄 ). Že se občas nějaký jouda nechce nechat předjet, už není chyba motoru, ale je pravda, že v takový okamžik bych byl za turbínu asi rád 😄
Nutnost podrazovat plyne jen z evropskych bidnych zravych atmosfer bez vykonu. Nikdo nerika ze musis podrazovat o 3kvalty, to jsou vyplody jak z prvni tridy ZS. Ted jsem zkusil pruzny zrychleni na 4kvalt, 50-100km/h a bylo to 9,6s, tedy cca 10s. [odkaz] , coz je dle tabulky kterou prilozil Kankunen docela slusny turbozatah atmo 1,8 se 174Nm.
[odkaz]
Je to neco mezi 1.6 EcoBoost s 240Nm a 2.0 Duratorq TDCi s 300Nm. Nejak ty Fordacky turbo Nm jsou jine nez atmo Nm, nemyslis? To nemluvim o moznosti(neluvim o nutnosti, si to porad neplet) podradit na 3, resp. 2 kvalt kdyz jedu 50km/h, pac motor tocil 2tis >😁 Motor proste jede na vykon ne na Nm.
[odkaz]
Je to neco mezi 1.6 EcoBoost s 240Nm a 2.0 Duratorq TDCi s 300Nm. Nejak ty Fordacky turbo Nm jsou jine nez atmo Nm, nemyslis? To nemluvim o moznosti(neluvim o nutnosti, si to porad neplet) podradit na 3, resp. 2 kvalt kdyz jedu 50km/h, pac motor tocil 2tis >😁 Motor proste jede na vykon ne na Nm.
"Pokud chce nekdo opravdu zrychlovat a ne papirove plkat o pruznym zrychleni podrazuje o 2-3 kvalty."
Tak se rozhodni, musíš podřazovat o 3 kvalty nebo nemusíš? 😄
Srovnávat zrychlení u Civicu a Mondea je trochu úlet, ne? Ale vy Hondaři už jiní nebudete a budete se takhle ztrapňovat >😁
Focus 1,6 Ecoboost (150 koní) dá z 50 na 100 o sekundu rychleji než ty [odkaz] 😉
EDIT: Nehledě na to, že má Focus i při vyšší váze lepší zrychlení z 0 na 100 a vyšší maximálku. Tak nevím, kde dělá Ford chybu narozdíl od Hondy >😁
Tak se rozhodni, musíš podřazovat o 3 kvalty nebo nemusíš? 😄
Srovnávat zrychlení u Civicu a Mondea je trochu úlet, ne? Ale vy Hondaři už jiní nebudete a budete se takhle ztrapňovat >😁
Focus 1,6 Ecoboost (150 koní) dá z 50 na 100 o sekundu rychleji než ty [odkaz] 😉
EDIT: Nehledě na to, že má Focus i při vyšší váze lepší zrychlení z 0 na 100 a vyšší maximálku. Tak nevím, kde dělá Ford chybu narozdíl od Hondy >😁
Neresil jsem tridu auta, ale cas. Bavim se o case pruzneho zrychleni a z toho plyne, ze pokud Mondeo nema 200koni je to lina tragedie. Kde je tech 300Nm 2.0 Duratorq TDCi, proc to netahne, kdyz se tu o tom kroutaku porad tak mele???
Ano takze to da v beznem zivote o neznatelnou sekundu rychleji a potrebuje na to o 40%Nm navic a cca 10%kW a jeste turbo, nebud trapnej a zamysli se nad sebou. >😁
Bavim se tu o casovych rozdilech cca 30-40% a ne o casech v beznych situacich nemeritelnych. Turbofanatici tu predvadej, jake ma turbo zatah a udela atmomotory za minimalne 2krat lepsi cas v pruznym zrychleni, pritom je to o pul kvaltu. Pak to dle diskuze vypada ze turbostrep tahne na 6kvalt lepe jak atmo motor na 3kvalt, na tohle reaguji.
"Pokud chce nekdo opravdu zrychlovat a ne papirove plkat o pruznym zrychleni podrazuje o 2-3 kvalty.Tak se rozhodni, musíš podřazovat o 3 kvalty nebo nemusíš?"
To znamena ze pokud podradim misto na 4 na 3 kvalt, jsem rychlejsi nez papirove vykonejsi turbomotor. Je to o tom ze budu honit cely zivot turbo za vsech okolnosti, abych byl o 1s rychlejsi na 4 kvalt. Tak to si radsi podradim na 3kvalt jednou za uhersky rok a budu rychlejsi, kdyz bude potreba s vyrazne lepsi spolehlivosti 😉
EDIT: je jasny, pac motor jezdi na vykon a tudis jen potvrzuje co jsem rikal davno 😉 Takze o cca 10% rychlejsi ve zrychleni na 100km/h a potrebuje na to o 40%Nm navic a cca 10%kW.
Ano takze to da v beznem zivote o neznatelnou sekundu rychleji a potrebuje na to o 40%Nm navic a cca 10%kW a jeste turbo, nebud trapnej a zamysli se nad sebou. >😁
Bavim se tu o casovych rozdilech cca 30-40% a ne o casech v beznych situacich nemeritelnych. Turbofanatici tu predvadej, jake ma turbo zatah a udela atmomotory za minimalne 2krat lepsi cas v pruznym zrychleni, pritom je to o pul kvaltu. Pak to dle diskuze vypada ze turbostrep tahne na 6kvalt lepe jak atmo motor na 3kvalt, na tohle reaguji.
"Pokud chce nekdo opravdu zrychlovat a ne papirove plkat o pruznym zrychleni podrazuje o 2-3 kvalty.Tak se rozhodni, musíš podřazovat o 3 kvalty nebo nemusíš?"
To znamena ze pokud podradim misto na 4 na 3 kvalt, jsem rychlejsi nez papirove vykonejsi turbomotor. Je to o tom ze budu honit cely zivot turbo za vsech okolnosti, abych byl o 1s rychlejsi na 4 kvalt. Tak to si radsi podradim na 3kvalt jednou za uhersky rok a budu rychlejsi, kdyz bude potreba s vyrazne lepsi spolehlivosti 😉
EDIT: je jasny, pac motor jezdi na vykon a tudis jen potvrzuje co jsem rikal davno 😉 Takze o cca 10% rychlejsi ve zrychleni na 100km/h a potrebuje na to o 40%Nm navic a cca 10%kW.
3,5 baru? Jsem velmi velmi zvědavý na životnost těchto motorů. ;-\
Tady nejde o zivotnost ale o naklady na vyrobu a prodeje a nejlepsi jsou taci kupci co tomu jeste fandi :no:
To je jasný. Já jen že tlak více jak 2 bary vydrží kované písty a ojnice, tedy když se na to šlape v 80% najetých km. Pochybuji že tyhle hyper Ford motory něčím takovým disponují ;-\
O ten tlak bych se až tak nebál, plníci tlak turba je jen jedna věc, k tomu komprese ve spalovacím prostoru, zahřátí směsi vlivem komprese a hned je tlak o řád vyšší. Kdesi jsem četl, že tlak ve válcech dieslových motorů bývá při otevření výfukových ventilů kolem 5 bar, kolik to může být před e😜anzní fází si netroufám ani odhadnout, ale bezpečně se bavíme o desítkách atmosfér.
Do města ten motor jistě příjemnější je, ale nemá znatelnou výkonovou špičku (drtivá většina) a ty 3 válce se prostě chovají divně, vibrují celým autem, mají divný zvuk atd., nemají charakter, i u malé japonské atmosféry je prudce návykové ji točit, (vlastní zkušenost). Navíc, pokud chce člověk po turbomotorech trochu ostřejší svezení, tak taková 1.4 TSI si vezme totéž co 2.0 VTEC, o větší spolehlivosti atmosfér nemluvě.
Ano :yes: já jenom uvažoval o (pře)tlaku ve válcích.
Turbo má za úkor přeplňování, čím víc vzduchu tím větší síla roztažení směsi při zážehu, vyšší teplota. Zkus si na 1,2 TSi nastavit maximální plnící tlak turba, zvládne to i cvičená opice a zkus si kolik toho motor vydrží. Odhaduji tak 10 km když pojededeš jako by jsi jel se sériovým nastavením.
Podstatny neni plnici tlak, ale maximalni tlak ve valci - a ten se zvysuje jeste vic. A nemyslim si, ze by to byl problem.
Co to meleš? Pokud nemá motor kompresní poměr 3:1 o čemž pochybuji tak je plnící tlak velmi podstatný.
Klidně mně ukamenujte...ale nevěřím na dlouhou životnost TSi a Ecoboostu...větší tlaky,turbo...prostě další kurvítka v motoru...ještě se na HTP bude vzpomínat v dobrém...
A nebo se vrací doba,kdy se po zadření motoru u Trabanta motory nosily v tašce na opravu? >😁
A nebo se vrací doba,kdy se po zadření motoru u Trabanta motory nosily v tašce na opravu? >😁
Souhlas, ze začátku jsem byl z TSI nadšený, příští motor bude jedině atmosférický benzín.. Ještě, že se dá do některých aut koupit.. :yes:
Mrzí mně, že jsi měl s TSI problémy, jen to potvrzuje můj rozhovor s jedním z týpků od nás ze školy, s Japoncem chybu neuděláš.
Neboj nebude to trvat dlouho a atmosféry budeme vídat jen v muzeu. V případě že vypatlanci nepřestanou vymýšlet nové normy :no:
tak ony i turbene motory jdou udelat na 500tis km nabeh, dokonce i v benzinu to jde udelat, ale pak ty motory taky vyjdou adekvatne drahe....
K tomu si pripocti vyssi hmotnost, z toho plynouci vyssi spotrebu a vyssi zatizeni pokutami z EU limitu a vysledek je, ze by to nikdo nekoupil.
Dneska je uspech, pokud motor prezije 4 roky a 150tkm, co je nad to je zbytecny luxus a je treba vsechno zbytecne spolehlive patricne oklestit a catovat zbytecne costy.
To je jedine, co dnesni vyvojari umi.
K tomu si pripocti vyssi hmotnost, z toho plynouci vyssi spotrebu a vyssi zatizeni pokutami z EU limitu a vysledek je, ze by to nikdo nekoupil.
Dneska je uspech, pokud motor prezije 4 roky a 150tkm, co je nad to je zbytecny luxus a je treba vsechno zbytecne spolehlive patricne oklestit a catovat zbytecne costy.
To je jedine, co dnesni vyvojari umi.
třeba Saabí motory jsou v pohodě i po delším nájezdu,ale to jsou 2.3...honit turbem litr to je něco trochu jinýho
Zavzpomínejte na rok 2003 a na Smart Roadster, ten dokázal tehdy z motoru o obsahu 0.7 litru dostat 82 a 101 koní s tlaky turba až 2 bary a světe div se ty motor jedou až do teď 😉
No nevím, jel jsem v postarším Smartu a motor tam rachotil jakoby tam byla plechová krabice plná šroubů. Možná je to normální, ale mě spíš připadalo že se ten motor brzo totálně vysype. A podle tacha to němělo moc najeto.
Děláš si srandu? Váha Smartu a Mondea je trochu jinde. Takovéto objemy se hodí do aut typu Micra, ne do auta střední třídy, eco - mentalists z EU slaví, petrolheadi pláčou.
preco by mali plakat? kazdy rozumny petrolhead ten fakt jednoducho zignoruje...
Počkej až tento motor Ford dá do nového Mustangu, to bude tepvre šok, už teď je šok karoserie nového Mustangu a toto bude třešnička na dortě 😉
do noveho mustangu ma ist stvorvalcovy 2.3T jestli se nemejlim... zatial teda klid. 😊
Zřejmě máš problém s nadsázkou-), nicméně neustálý downsizing nevyvolává zrovna radost, ta 1.0 co chtějí časem montovat do Mondea, tomu se nemůžu přestat smát. Když to vidím, říkám si, zlatá Amerika. Zajímalo by mně, kolik lidí si Mustang 2,3 T v USA koupí, tam totiž každý kdo nemá aspoň V6 vypadá tak trochu divně, jde většinou o eco - hunks a levičáky-).
Srandu si nedělám, přijde Ti motor co je ve Smartu 0.7l a 82, 101 koní na dyný objem a rok 2003/2004 málo?
Mladá má C4 kupé s motorem 1.4 a 90 koní a v 5 lidech to auto jede, nevydím problém proč by nejelo o trochu těžší Mondeo
Mladá má C4 kupé s motorem 1.4 a 90 koní a v 5 lidech to auto jede, nevydím problém proč by nejelo o trochu těžší Mondeo
U klasických smartů si pamatuji, že v jedné bazarové rubrice kritizovali jako nejslabší místo životnost motorů, která byla opravdu velmi nízká. Nevím co je na tom pravdy a jak je na tom Roadster, ale jako příklad spolehlivosti a výdrže bych to asi raději nedával.
Jen samotná představa, že v Mondeu bude litrový tříválec je docela extrémní. Už vidím, jak se pyšný majitel nového Mondea chválí sousedovi, že má v 5 metrovém autě střední třídy "litr" a navíc třívalcový. Great idea!
problemom nie je ten motor, ale tvoja hlava. ten trojvalec moze byt maly, ale ma vykon na to, aby to auto bez problemov utiahol. osobne si myslim, ze to bude podstatne lepsie jazdit, ako jazdi doterajsie mondeo s 1.6 120k, co je docela katastrofa. a aj napriek tomu je to velmi oblubena motorizacia... cim nechcem povedat, ze by som ten motor do toho auta kupil - nikdy - on tam totiz ani nie je na to, aby to ludia kupovali...
Slovní spojení "bez problémů" bych radši v tomto kontextu nepoužíval... nebo jen tak do padesáti tisíc kilometrů (u Mondea kolik, rok a půl provozu?)...
Navíc ten motor lidé budou muset kupovat, aby měl vůbec vliv na snížení flotilových emisí, protože ty se nepočítají jen podle hezkých číslíček, ale taky podle prodaných kuelu. Myslíš, že cena toho fénu bude nižší, než u atmosférických dvoulitrů, například, aby po nich lidi opravdu šli?
Navíc ten motor lidé budou muset kupovat, aby měl vůbec vliv na snížení flotilových emisí, protože ty se nepočítají jen podle hezkých číslíček, ale taky podle prodaných kuelu. Myslíš, že cena toho fénu bude nižší, než u atmosférických dvoulitrů, například, aby po nich lidi opravdu šli?
V klidu, toto je člověk, který tvrdí, že abych stop - start nechtěl, musím s ním mít zkušenost. To že ve většině aut funguje naprosto zoufale, spotřeba se sníží o cca. 0,3 - 0,5l, nehledě na to, co na teplotní změny a neustálé zapínání/vypínání řekne alternátor, blok motoru, hlava atd. :no:
Súhlasím s tým, že 1,0EB bude motorizácia za účelom "ceny od..." a hlavne "emisie od...". Je tiež reálne, že bude jazdiť lepšie ako terajšia atmo 1,6ka.
Akurát neviem, kde je tá atmo 1,6 taká obľúbená motorizácia; ja Mondeo stretávam výlučne s EB a TDCI.
A pokiaľ Ford nenahradí tie "normálne" motory (rozumej štvorvalcové turbá) trojvalcom, bude všetko v pohode.
Akurát neviem, kde je tá atmo 1,6 taká obľúbená motorizácia; ja Mondeo stretávam výlučne s EB a TDCI.
A pokiaľ Ford nenahradí tie "normálne" motory (rozumej štvorvalcové turbá) trojvalcom, bude všetko v pohode.
diesle budu stale tvorit vacsinu predajov, to je jasne. co sa tyka 1.6 atmo benal, bol som dvakrat svedkom toho, ako si to auto niekto objednaval/resp volal a pytal sa ci uz je. ked som sa na to pytal predajcu, povedal mi, ze ano, vacsinou si to kupuju starsi ludia, ktori jazdia malo kilometrov, hlavne mesto a nepotrebuju vacsi vykon... a taka ista situacia bude aj v pripade 1.0EB - velke a pohodlne auto, rocny najazd par tisic km - na co kupovat 2.0EB 240k?
Ale medzi 1,0EB a silnejším dvojlitrom sú predsa ešte iné možnosti a práve tie ja označujem za "normálne", t.j. 1,6EB a slabší 2,0EB. 1,6EB môže jazdiť za sedem, pričom nemyslím, žeby liter jazdil v Mondeu za 6. Každopádne bude závisieť, ako to Ford nacení; keď rozdiel medzi 1,0 a 1,6 bude malý, mnohí radšej siahnu vyššie. Obdobne ako podľa mojich poznatkov mnohí, ktorí šli pre nový Focus po porovnaní uvádzacích cien Focusu a akciových cien Mondea siahli vyššie.
To, že bude mít výkon a pojede líp než 1.6 je nad slunce jasné... Jde o princip. Mít v takto velkém autě litrový tříválec je zkátka divné. Už když se tento motor objevil ve Focusu, tak to byl ze začátku docela šok.
Tiež sa s tým nestotožňujem. V triede mini a malých áut super, v nižšej strednej v pohode, v strednej sa ale už trošku hrá aj na image a to akosi nejde dokopy s R3. 8-s
I když, napadá mě, že ve městě možná o tolik lépe nepojede - napadá mě, jak se asi takové Mondeo rozjíždí s tím litrem, než zabere turbo. Jestli tohle někdo už kritizoval u focusu...
No to musí byť náročné na pozornosť a citlivú nohu. Viacero malých turbobenzínov vo väčších autách (vrátane Mondea 1,6EB) vyžaduje pri rozjazde viac pozornosti, skapanie motora sa kľudne môže objaviť a človek vyzerá ako v autoškole. Pri litri v 1,5t Mondeu to určite bude problém ešte o niečo väčší.
Nikdo z vas v tom nejel a uz je to spatny. Ano je diskutabilni, proc je ten motor nabizen i pro Mondeo a je otazka, zda to neni jen kvuli ouradovi z EU, ale co jsem slysel primo od zdroje, tak ve Focusu je to prekvapive zive auto - v pohode na dalnici udrzi rychlost 180 Km/h a spotreba kolem 7 litru. Nerikam, ze to je zazrak, ale zatim se ecoboosty jevi jako dobre.
Na dálnici, když už se ten motorek jednou na 180 rozhuláká, tak věřím, že je schopen ji udržet, i když určitě ne za sedm litrů... Ale ve městě, než se roztočí turbína, to bude lemra z nejlenivějších a rozjezdy z křižovatek budou bídné...
Pokud na autech neco bylo opravdu vychytane, tak to byly motory.
Od te doby, co se vsechno nici emisnimi limity a normovanou spotrebou nam vznikaji hrbate herky, ktere mozna maji sice tech 200 koni, ale rozhodne nemaji prubeh vykonu, zvuk a charakter 200 konovych alternativ, ktere mohly pohanet auta pred nejakymi 15 lety.
mame tu nasteroidovane diesely, ktere jsou presne tak spolehlive, dokdy se jim neucpou vstrikovace, neodejde FAP a nepokazi se EGR anebo kulhave benziny s amputovanymi valci, ktere jsou na jizdu nekde jinde nez po meste odporne, anebo pokud se maji udelat kvalitne, tak se vsemi temi vyvazovacimi hrideli a elektronickymi udelatky vyjdou jeste draz nez ctyrvalce.
Hlavne ze plnime smernice EU.
No a pak tu mame ekofasisty se elektromobily a hybridy, o nichz se napsalo k dnesnimu datu asi 1000x vice clanku, nez se jich ve skutecnosti prodalo.
Od te doby, co se vsechno nici emisnimi limity a normovanou spotrebou nam vznikaji hrbate herky, ktere mozna maji sice tech 200 koni, ale rozhodne nemaji prubeh vykonu, zvuk a charakter 200 konovych alternativ, ktere mohly pohanet auta pred nejakymi 15 lety.
mame tu nasteroidovane diesely, ktere jsou presne tak spolehlive, dokdy se jim neucpou vstrikovace, neodejde FAP a nepokazi se EGR anebo kulhave benziny s amputovanymi valci, ktere jsou na jizdu nekde jinde nez po meste odporne, anebo pokud se maji udelat kvalitne, tak se vsemi temi vyvazovacimi hrideli a elektronickymi udelatky vyjdou jeste draz nez ctyrvalce.
Hlavne ze plnime smernice EU.
No a pak tu mame ekofasisty se elektromobily a hybridy, o nichz se napsalo k dnesnimu datu asi 1000x vice clanku, nez se jich ve skutecnosti prodalo.
Jenom drobnost, 3válec od Fordu vyvažovací hřídel nepotřebuje, má nesymetricky vyvážený setrvačník, který dostatečně eliminuje důsledky této "neplnohodnotné" koncepce.
ani nejlepsi vyvazeni ti plnohodnotne nenahradi 1 chybejici valec u trivalce.
4 valec 4 takt je absolutni minimum, pokud ti ma v kazdem okamziku alespon trosicku neco zabirat. Cokoliv s mensim poctem valcu zpusobuje zejmena v nizsich otackach a vysokem zatizeni hruby a nekulturni chod a pokud skoncis u jednovalce, tak se ti klidne muze stat, ze z rotacniho motoru nechtene udelas sbijecku...
4 valec 4 takt je absolutni minimum, pokud ti ma v kazdem okamziku alespon trosicku neco zabirat. Cokoliv s mensim poctem valcu zpusobuje zejmena v nizsich otackach a vysokem zatizeni hruby a nekulturni chod a pokud skoncis u jednovalce, tak se ti klidne muze stat, ze z rotacniho motoru nechtene udelas sbijecku...
Raz v živote som mal tú možnosť pár mesiacov jazdiť na 3 valci o objeme 1.2. A vravím Vám radšej budem jazdiť na kolobežke ako na takom vozidle. Od dňa kedy som ho odovzdal mám minimálne 2L motor a minimálne 4 valec. Pod tento limit nepôjdem viac. Pretože ak by som pod ten limit šiel vrátila by sa mi trauma z downsizingu. Nekupujte to!!! Ten motor sa snaží ale nemá na to! Máte pocit akoby to auto bolo keramické a myslíte si že sa rozpadne. Vytiahol som stoho 197km/h s vetrom v chrbte. Absolútne žiadne zrýchlenie keď je treba. Je pravda bol bez turba. Ale názor mi už nikto nezmení aj keby tam bolo 17 raketových pohonov. Moja Vectra 2.2 DTI a Astra 2.0L Atmo. sú pre mna dostatočným uspokojením a tomu hovorím auto 😄
Pokud chceš s 1,2 brázdit dálnice nic jiného si ani nezasloužíš. Tento obsah je max na okrsky na přiblížení do práce, na nákup někde z kotěhůlek. Určitě ne a dálniční jízdu. 99% procent co kritizují nízké obsahy tak činí ve spojení s jízdou po dálnici :no: ;-\
Když je ta malá atmosféra dobře udělaná, tak může i na dálnice, pružný sice nic moc, ale v Německu (na cestě za kámošem do Nizozemska) jsem jel + - pořád 140 - 150, chvílema i 180, potom jsem vždycky nechal motor u pumpy "vydýchat." Pravda, při těch 180 nebyla spotřeba nic moc cca. 11,5, je to 1,4 s CVT, ale jinak 7 - 7,5 l / 100. I když je pravda, že se o auto starám, studené ho nevytáčím a olej jak v převodovce tak v motoru měním každých 15 tkm.
[odkaz]
na tenhle zvuk ty dnešní průjmy prostě nemají !
Starou rakev už radši nikdy...
Míval jsem Uno FIRE ( rok 1986 karburátor) jezdil průměrně okolo 5. Pak mu dali vstřik a kat. a bylo po autě. Nejel a žral 8.
Pozitek z jizdy je velmi slusny a o tahu vocpoda asi neni treba diskutovat. Ale ja mu rikal kup si Rapida v TSI, kdyz ne MPI >😒] , to je dnes tuze moderni. Uzijes taky spoustu legrace, sice ne na silnici, ale aspon v servise >😒]
Ale mat spotrebu v meste 12.1 na benzineV8 mi pride nerealne.... ja na V6 mam urcite vyssiu...dlhodobu spotrebu asi za 10000km mi palubak ukazuje okolo 13.2 a to auto nesetrim 😄
Poměrně nízká spotřeba k objemu a výkonu je příjemná, ale úplní ekonomisté namítnou třeba, že v motoru je 8 litrů oleje, levnější rozměr gum (17") stojí okolo 4000/kus (jsou i levnější, ale já je nechci) a občas i olej ve skříni - asi 4500. Ale pak už nic. Jen jezdit s pocitem, že za ty prachy máš pod palcem výkonovou rezervu téměř vždy a kultivovaný projev úplně vždy.
To jako v porovnání s tím Aveem nebo Fabií.
Průměrnou 8l máme u (vysokého) C-maxe se slabou 1.6kou. U Fabie combi I s méně pružnou stokoňovou 1.6kou není problém jezdit pravidelně do 7mi, při troše snahy i na krátkých štrekách. Čekal bych, že lépe odladěná 63Kw verze u Fabie II na tom bude lépe...
EDIT: Na druhou stranu, možná o tom to celé bude...jedno auto může dosahovat různé spotřeby a pak zdánlivě úsporný model v držení jednoho může spotřebou převýšit teoreticky užranější model v rukou druhého. Ale to neříkám žádnou novinku. 😄