Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TVR v těžkých problémech

Ladislav Čermák
Diskuze (9)
Jedna z posledních samostatných malých automobilek se dostala do finančních potíží...

Další legenda se otřásá v základech - soukromá miniautomobilka TVR z anglického Blackpoolu čelí dramatickému poklesu odbytu, který po několika měsících dostal firmu do hluboké finanční krize. Z onehdy obvyklých 12 spadla aktuální produkce na 2 vozy týdně, podle oficiálního vyjádření mluvčího firmy za tím stojí neobvykle dlouhá zima, kdy prodeje výkonných dvoumístných speciálů stagnovaly. O práci přišla téměř polovina z tří set zaměstnanců, zatím prý pouze dočasně, než se vyřeší nejpalčivější problémy.

Manufakturu ve známém anglickém rekreačním letovisku založil v roce 1947 Trevor Wilkinson, který ji také zkrácením svého křestního jména dal název. Proslula výrobou jednoduchých a výkonných sporťáků pro opravdové entuziasty, v současné době nabízí pět výrobních řad - Sagaris, Tuscan, Tuscan Convertible, T350 a Tamora.

V roce 2004 skončila v ruských rukách, když ji koupil tehdy teprve 23letý multimilionář Nikolaj Smolenskij, syn prvního ruského soukromého bankéře a oligarchy Alexandra Smolenského. Osobní majetek pana Smolenského mladšího se odhaduje na 100 milionů dolarů, otázkou zůstává, kolik z nich bude ochoten investovat do ozdravění churavějící legendy. Zvítězí sentiment pětadvacetiletého multimilionáře k legendární značce, nebo nemilosrdný byznys?

Více o vozech TVR najdete v našem starším článku.

V magazínu jsme zveřejnili informace o dvou vozech TVR:

Podrobný popis: TVR Tuscan S

Podrobný popis: TVR T350 - Hodně muziky za málo peněz

Ladislav Čermák
Diskuze (9)