TVR v těžkých problémech
Další legenda se otřásá v základech - soukromá miniautomobilka TVR z anglického Blackpoolu čelí dramatickému poklesu odbytu, který po několika měsících dostal firmu do hluboké finanční krize. Z onehdy obvyklých 12 spadla aktuální produkce na 2 vozy týdně, podle oficiálního vyjádření mluvčího firmy za tím stojí neobvykle dlouhá zima, kdy prodeje výkonných dvoumístných speciálů stagnovaly. O práci přišla téměř polovina z tří set zaměstnanců, zatím prý pouze dočasně, než se vyřeší nejpalčivější problémy.
Manufakturu ve známém anglickém rekreačním letovisku založil v roce 1947 Trevor Wilkinson, který ji také zkrácením svého křestního jména dal název. Proslula výrobou jednoduchých a výkonných sporťáků pro opravdové entuziasty, v současné době nabízí pět výrobních řad - Sagaris, Tuscan, Tuscan Convertible, T350 a Tamora.
V roce 2004 skončila v ruských rukách, když ji koupil tehdy teprve 23letý multimilionář Nikolaj Smolenskij, syn prvního ruského soukromého bankéře a oligarchy Alexandra Smolenského. Osobní majetek pana Smolenského mladšího se odhaduje na 100 milionů dolarů, otázkou zůstává, kolik z nich bude ochoten investovat do ozdravění churavějící legendy. Zvítězí sentiment pětadvacetiletého multimilionáře k legendární značce, nebo nemilosrdný byznys?
Více o vozech TVR najdete v našem starším článku.
V magazínu jsme zveřejnili informace o dvou vozech TVR: