Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Van of the Year 2012: Renault Kangoo Van Z.E.

Poprvé v historii získal titul International Van of the Year 2012 čistě elektřinou poháněný lehký užitkový automobil. Toto prvenství patří Renaultu Kangoo Van Z.E.
Zpět na článek
26. 11. 2011 10:02
26. 11. 2011 12:21
26. 11. 2011 13:20
26. 11. 2011 18:00
26. 11. 2011 21:03
26. 11. 2011 23:37
27. 11. 2011 01:21
27. 11. 2011 21:00
Avatar - pumpkin
26. 11. 2011 10:02
gratulujem!
Kangoo Z.E. si ten titul zaslúži. :yes:
Rozbalit vlákno
10
26. 11. 2011 12:21
Re: gratulujem!
Jednoznačne :yes:
Avatar - Ronault.
26. 11. 2011 13:20
Re: gratulujem!
Tak tak, průkopnický nápad na malé dodávky do města v elektrice už tu měl být dávno :yes: :yes:
26. 11. 2011 13:29
Re: gratulujem!
Za ukázaní aspoň trochu smyslné cesty si Renault zaslouží. :yes:
Avatar - dr.biker
26. 11. 2011 18:00
Re: gratulujem!
Souhlasím, Renault si toto ocenění zaslouží. Jak jsem již psal, je to první reálně dobře použitelný elektromobil, který se hodí do znečištěných měst.
Renault tvůrce automobilů :yes:
Avatar - Ham.
26. 11. 2011 21:03
Re: gratulujem!
Všichni prošlapávají slepé uličky hybridů, jen Renault dal do placu něco smysluplného a koncepčního. :yes:
26. 11. 2011 23:23
Re: gratulujem!
Vzhledem k tomu, ze za cca 5 miliard let se ze Slunce stane rudy veleobr, ktery pohlti nasi planetu a promeni ji v plyn, je hybrid skutecne slepou ulickou. Jako vsechno ostatni.

Z jineho uhlu pohledu je to velmi efektivni a elegantni zpusob, jak menit chemickou energii paliva na pohybovou a dostat se s autem stredni tridy pod 4l na 100km s velmi nizkymi emisemi NOx i pm. To zde ale malokdo chape, vetsina lidi zde mylne predpoklada, ze hybrid je cely klasicky system a nadto baterie a elektromotor. Castecne to jiste souvisi s tim, ze hybridni system zatim nema k dispozici kazdy. A protoze ho nema VW natoz Skoda, tak je to zakonite blbost. Jinak by ho prece VW mel, ne? Touareg hybrid totiz zadny skutecny hybrid neni, to uz zjistili i u Suzuki.

V horizontu 20 let jsou hybridni technologie asi smysluplne. Problem dneska ale je, ze co je smysluplne je v soucasne dobe zatizeno ohromnou neurcitosti. Palivove clanky delaji pokroky, velmi se snizuje mnozstvi platiny na kW a tim klesa cena. Katalyticka vyroba vodiku take dela pokroky. Baterie take, v soucasne dobe existuji baterie, ktere se nabijeji jednotky minut a vydrzi to vic nez 5000x (budou v Honde Jazz EV). Pokud by se vybudovala sit rychlonabijecich stanic, da se jezdit skoro jako s benzinem. Staci ale prulomovy objev v bateriich, palivovych clancich, mozna i biopalivech nebo synteze paliv z CO2 a vse muze byt ze dne na den jinak.

Renault s Nissanem vedou v elektrine, Toyota s Nissanem v palivovych clancich. Kdo na to ma, sleduje dve tri cesty. Treba Renaultu stalo za to investovat do vyvoje nizkotlakeho EGR pro nove dCi. Vetsine ctenaru auta cz staci ke stesti, ze jejich Skoda vede v litrech zavazadloveho prostoru a nebo ze ma jejich auto stovku za 7s. O nic jineho tu vlastne nejde.

Cekam, ze pristi rok se cena benzinu priblizi 50Kc/litr. V Cine se prodava tolik aut, ze to jinak dopadnout nemuze.
Avatar - Ham.
26. 11. 2011 23:37
Re: gratulujem!
Perspektivní je vyvíjet čistě el. pohon, tedy především vyřešit kapacitu baterií nebo se posunout v oblasti palivových článků. Hybrid má každý, problém je, že dokud bude mít běžná nafta nižší spotřebu tak výrobní vícenáklady, vyšší hmotnost a další nevýhody hybridu nelze ničím ospravedlnit a jediná cesta jsou dotace hybridu, což samozřejmě časem ekonomicky zahubí toho, kdo dotuje. Hybridy jsou zde již řadu let a skutek utek. Staré dobré pravidlo říká, že pokud se daná technologie neprosadí do 3-4 let tak je mrtvá a nemá cenu nad ní ztrácet čas a energii. Čistě el. pohon to je budoucnost a tam by se mělo napřít úsilí. Ten kdo toto zvládne tak vyhraje.
27. 11. 2011 00:38
Re: gratulujem!
Plug-in hybrid je neco, cim muzes jet 250x rocne do prace, obchodu a skoly na elektriku a kazdy druhy viked na vylet za cca 4l. To znamena, ze tvoje individualni spotreba paliva je klidne 1/3 oproti nehybridu. Skutek neutek.
Avatar - Ham.
27. 11. 2011 01:21
Re: gratulujem!
To mohu dieselem také za 4 a jeho výrobní náklady včetně energetické náročnosti, poškození životního prostředí při výrobě (baterie) jsou daleko nižší. Do práce, do školy, na nákup čistou elektrikou a postupně natahovat její dojezd až bude schopná i toho výletu. Proto si myslím, že Renault jde správnou cestou. Hybrid je slepá ulička živená zelenými politiky zhruba jako u nás lány úrodné půdy zadělané solárními články nehledě na zhuntované státní rozpočty tohoto chytrého nápadu.
27. 11. 2011 21:00
Re: gratulujem!
Příští rok bude cena benzínu stejná jako letos. 50-ti Kč za litr dosáhne možná v horizontu 10-ti let. Ale pokud by Vám předpověď vyšla, alespoň by se omezila zbytečná kamionová doprava, která vozí stejné zboží tam a zpět, viz spousta zemědělských produktů apod... :no: