Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Van of the Year 2012: Renault Kangoo Van Z.E.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Poprvé v historii získal titul International Van of the Year 2012 čistě elektřinou poháněný lehký užitkový automobil. Toto prvenství patří Renaultu Kangoo Van Z.E.

Titul International Van of the Year je udělován od roku 1992. Letos tvořilo odbornou porotu 22 evropských novinářů specializujících se na lehká užitková vozidla. Renault Kangoo Van Z.E. získal celkem 104 bodů ze 168 možných a překonal Iveco Daily, Fiat Ducato a VW Caddy.

Ocenění International Van of the Year 2012 převzal Jean-Marie Hurtiger, ředitel divize lehkých užitkových vozidel Renault, v předvečer 14. ročníku International Trailer Show v Belgii. Renault Kangoo Van Z.E. je v pořadí třetím zástupcem francouzské značky, který je držitelem prestižního titulu. Předním jej získal Traffic v roce 2002 a Master v roce 1998.

Porota, jejímž předsedou je Pieter Wieman, zvolila Renault Kangoo Van Z.E. především pro systém pohonu a jeho ekonomickou dostupnost, která dovoluje skutečně praktické využití tohoto elektromobilu v každodenním provozu.

Kromě ocenění International Van of the Year 2012 se Renault Kangoo Van Z.E. může pochlubit i tituly lehkého užitkového vozu roku v Dánsku a Irsku.

Renault Kangoo Z.E. je poháněn elektromotorem, který dosahuje největšího výkonu 44 kW (60 k) a točivého momentu 226 Nm. Ten napájejí lithium-iontové baterie s kapacitou 22 kWh. Na jedno nabití dodávka ujede takřka 170 km, z 0 na 100 km/h akceleruje za 20,3 s a dosáhne maximální rychlosti 130 km/h. Převodovka má jeden přímý stupeň, není tedy třeba řadit, což usnadňuje ovládání.

Baterie umístěné pod podlahou nezasahují do prostoru pro náklad ani pro posádku. Elektrické Kangoo tak disponuje nákladovým prostorem o objemu 3 až 3,5 metru krychlového (resp. 4 až 4,6 m3 u prodloužené verze Maxi).

Zástavba baterií neovlivňuje užitečnou nosnost. Ta je u všech elektrických verzí (Kangoo Z.E., Kangoo Maxi Z.E. ve všech provedeních včetně osobních) 650 kilogramů. To je v podstatě stejná hodnota jako u klasického užitkového Kangoo bez úpravy zvyšující užitečnou hmotnost.

Renault Kangoo Z.E. bude vyráběn v továrně MCA (Maubeuge Carrosserie Automobile) ve francouzském Maubege po boku ostatních verzí Kangoo, vyčleněná kapacita závodu je 33 tisíc vozů ročně.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
27. 11. 2011 21:00
Re: gratulujem!
Příští rok bude cena benzínu stejná jako letos. 50-ti Kč za litr dosáhne možná v horizontu 10-ti let. Ale pokud by Vám předpověď vyšla, alespoň by se omezila zbytečná kamionová doprava, která vozí stejné zboží tam a zpět, viz spousta zemědělských produktů apod... :no:
Avatar - Ham.
27. 11. 2011 01:21
Re: gratulujem!
To mohu dieselem také za 4 a jeho výrobní náklady včetně energetické náročnosti, poškození životního prostředí při výrobě (baterie) jsou daleko nižší. Do práce, do školy, na nákup čistou elektrikou a postupně natahovat její dojezd až bude schopná i toho výletu. Proto si myslím, že Renault jde správnou cestou. Hybrid je slepá ulička živená zelenými politiky zhruba jako u nás lány úrodné půdy zadělané solárními články nehledě na zhuntované státní rozpočty tohoto chytrého nápadu.
27. 11. 2011 00:38
Re: gratulujem!
Plug-in hybrid je neco, cim muzes jet 250x rocne do prace, obchodu a skoly na elektriku a kazdy druhy viked na vylet za cca 4l. To znamena, ze tvoje individualni spotreba paliva je klidne 1/3 oproti nehybridu. Skutek neutek.
Avatar - Ham.
26. 11. 2011 23:37
Re: gratulujem!
Perspektivní je vyvíjet čistě el. pohon, tedy především vyřešit kapacitu baterií nebo se posunout v oblasti palivových článků. Hybrid má každý, problém je, že dokud bude mít běžná nafta nižší spotřebu tak výrobní vícenáklady, vyšší hmotnost a další nevýhody hybridu nelze ničím ospravedlnit a jediná cesta jsou dotace hybridu, což samozřejmě časem ekonomicky zahubí toho, kdo dotuje. Hybridy jsou zde již řadu let a skutek utek. Staré dobré pravidlo říká, že pokud se daná technologie neprosadí do 3-4 let tak je mrtvá a nemá cenu nad ní ztrácet čas a energii. Čistě el. pohon to je budoucnost a tam by se mělo napřít úsilí. Ten kdo toto zvládne tak vyhraje.
26. 11. 2011 23:23
Re: gratulujem!
Vzhledem k tomu, ze za cca 5 miliard let se ze Slunce stane rudy veleobr, ktery pohlti nasi planetu a promeni ji v plyn, je hybrid skutecne slepou ulickou. Jako vsechno ostatni.

Z jineho uhlu pohledu je to velmi efektivni a elegantni zpusob, jak menit chemickou energii paliva na pohybovou a dostat se s autem stredni tridy pod 4l na 100km s velmi nizkymi emisemi NOx i pm. To zde ale malokdo chape, vetsina lidi zde mylne predpoklada, ze hybrid je cely klasicky system a nadto baterie a elektromotor. Castecne to jiste souvisi s tim, ze hybridni system zatim nema k dispozici kazdy. A protoze ho nema VW natoz Skoda, tak je to zakonite blbost. Jinak by ho prece VW mel, ne? Touareg hybrid totiz zadny skutecny hybrid neni, to uz zjistili i u Suzuki.

V horizontu 20 let jsou hybridni technologie asi smysluplne. Problem dneska ale je, ze co je smysluplne je v soucasne dobe zatizeno ohromnou neurcitosti. Palivove clanky delaji pokroky, velmi se snizuje mnozstvi platiny na kW a tim klesa cena. Katalyticka vyroba vodiku take dela pokroky. Baterie take, v soucasne dobe existuji baterie, ktere se nabijeji jednotky minut a vydrzi to vic nez 5000x (budou v Honde Jazz EV). Pokud by se vybudovala sit rychlonabijecich stanic, da se jezdit skoro jako s benzinem. Staci ale prulomovy objev v bateriich, palivovych clancich, mozna i biopalivech nebo synteze paliv z CO2 a vse muze byt ze dne na den jinak.

Renault s Nissanem vedou v elektrine, Toyota s Nissanem v palivovych clancich. Kdo na to ma, sleduje dve tri cesty. Treba Renaultu stalo za to investovat do vyvoje nizkotlakeho EGR pro nove dCi. Vetsine ctenaru auta cz staci ke stesti, ze jejich Skoda vede v litrech zavazadloveho prostoru a nebo ze ma jejich auto stovku za 7s. O nic jineho tu vlastne nejde.

Cekam, ze pristi rok se cena benzinu priblizi 50Kc/litr. V Cine se prodava tolik aut, ze to jinak dopadnout nemuze.