Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ve Škodě Auto vrcholí vyjednávání o mzdách, firmě hrozí stávka

Vyjednávací týmy Škody Auto a odborů se stále nedohodly na růstu mezd. Reálně tak hrozí déletrvající stávka, kterou již odboráři avizovali. Po posledním kole jednání odbory návrh zaměstnavatele odmítly, ten dosud jinou nabídku nepředložil.
Zpět na článek
31. 3. 2016 19:00
31. 3. 2016 19:37
31. 3. 2016 19:58
31. 3. 2016 20:00
31. 3. 2016 20:07
31. 3. 2016 20:10
1. 4. 2016 06:36
1. 4. 2016 14:09
31. 3. 2016 20:33
1. 4. 2016 06:37
31. 3. 2016 21:27
1. 4. 2016 14:19
31. 3. 2016 21:39
31. 3. 2016 21:51
31. 3. 2016 20:50
31. 3. 2016 20:59
31. 3. 2016 21:11
31. 3. 2016 21:13
31. 3. 2016 21:36
31. 3. 2016 22:35
1. 4. 2016 14:24
1. 4. 2016 14:56
1. 4. 2016 15:23
1. 4. 2016 16:43
31. 3. 2016 21:39
1. 4. 2016 08:28
1. 4. 2016 09:27
1. 4. 2016 11:08
Avatar - Covenant
31. 3. 2016 19:00
Nic nového..
Nic nového, stávkou hrozí ve škodovce každý rok... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2016 19:19
Nenažraní odboráři
Tak se mi zdá, že škodováčtí odboráři jsou takový mor, který bude prudit a stávkovat, až nebude kde a za co stávkovat. Myslím, že 36 000 kč v dělnických profesích (+ bonusy a zaměstnanecké výhody) je na české podmínky příliš luxusní na to, aby automobilku takovým způsobem vydírali. Přál bych jim zažít, co znamená dělnická profese na severní Moravě. Už jen ta jejich argumentace - vždyť podíl na hospodářských výsledcích již zajistili jinak a dárek ke koncernovému výročí fakt není něco, co by měli nárok si vynucovat stávkou.
Rozbalit vlákno
16
31. 3. 2016 20:33
Re: Nenažraní odboráři
Jediné, co mě napadne po přečtení tvého příspěvku je závist. Na severní Moravě jsou Nošovice, které mají dělnickou mzdu dost blízkou té Boleslavské...doporučuji: tož si to běž zkusit v branži automobilek. A ještě něco: Víš proč jsou u nás tak mizerné mzdy? Protože si lidé netroufají říkat o víc, a tudíž přes hranice tečou desítky a desítky miliard vytvořených hodnot zahraničním vlastníkům. Ve srovnatelných filiálkách v zahraničí by za takovou mzdu nedělal vůbec nikdo, a to jsou mnohdy firmy s mnohem menším ziskovostí....
31. 3. 2016 20:39
Re: Nenažraní odboráři
Přesně tak, takovéto řeči fakt zavání trapnou závistí. Škodovka je extrémně úspšná firma, takže v ní jsou logicky extrémně vysoké platy. :-!
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2016 00:34
Re: Nenažraní odboráři
Závistí? Ale jděte, já si na své živobytí vůbec nestěžuji...Škodovka je úspěšná firma, mě to jako fanouška těší a také bych byl rád, aby se její aktivity v ČR nadále rozvíjely. Připadá mi ale, že /nejen/ odbory dělají vše pro to, abychom se stali zcela nezajímavou lokalitou. A používat stávkování jako zcela běžný (až tradiční) způsob prosazení svých požadavků mi prostě připadá zvláštní.
Re: Nenažraní odboráři
A vieš, prečo v Čechách ešte sú veľké firmy a ľudia majú prácu? Lebo sú relatívne lacní, ak sa o túto výhodu prílišnými požiadavkami pripravia, potiahne VW ďalej a škodovky sa do Čiech budú dovážať trebárs z Albánska, alebo sa na to jednoducho vykašlú...
Nejde o značku, ide o prachy. Je to jedno veľké svinstvo, ale aj tak s tým nikto nič neurobí. Vždy a všade dostávajú ľudia pri páse najmenej. Ja som v kórejskej firme a je to zrovna tak. Pritom ľudia na páse stále chýbajú, agentúry k nám ťahajú robotníkov z južnej Európy, ale aj tak im nepridá nikto ani euro...
31. 3. 2016 22:34
Re: Nenažraní odboráři
V tom případě nerozumím argumentu. Proč se na "západě" ještě cokoliv vyrábí, když jsou tak strašně drazí?? Proč výroba není už dávno jinde? Myslíš si, že mají ve srovnání s našimi firmami o tolik větší produktivitu? Nedávno vyšla statistika o evropských zemích a Řecko vyšlo ve srovnání s naší republikou v produktivitě o hodně lépe....šílený paradox. Důvod je jednoduchý - mají nepoměrně vyšší platy i důchody, přičemž nevyrábí v podstatě nic ;-\
Avatar - JirkaV8
1. 4. 2016 00:36
Re: Nenažraní odboráři
Nošovice mají dělnickou mzdu blízkou Boleslavské? >:D >:D >:D >:D >:D A Kim Čong ill půjde na grilovačku se Zemanem udit telecí hlavu, jasně jasně. Nošovická káznice pro problémové má jinou mzdu než gympl pane. O interním chování nemluvě. Jo aha jsi neřekl kde, pokud jsi myslel v pivovaru no tak tam možná mají :*) Ve Škodě to je jen vyjednávací kolorit jako každý rok o nic nejde.
1. 4. 2016 11:02
Re: Nenažraní odboráři
Úterý, 19. 1. 2016, 10:53 - NOŠOVICE -
V nošovické automobilce se u dělnických profesí zvýšila v roce 2015, v porovnání s rokem 2014, průměrná hrubá měsíční o 10,84 % a dosáhla částky 33.167 korun. Bez započtení mimořádných směn by průměrná hrubá měsíční mzda za loňský rok činila 32.417 korun a růst by byl 8,34 %.
31. 3. 2016 21:40
Re: Nenažraní odboráři
Prosim o vysvetleni pro pouziti pseudoargumentu "ceske podminky". Diky
31. 3. 2016 22:19
Re: Nenažraní odboráři
Věřte mi že na dělnických pozicích nenajdete člověka, který by někdy dosáhl na 36 000kč. Reálná čistá mzda je 19-20 000 kč. Což jsou velice příjemné peníze, obvzlášť když připočítáme bonusy.
Požadavky odborů jsou schválně vysoké, aby se při jednání mohlo dosáhnout kompromisu. A hrozba stávky tu musí být, protože firma jako vždy nechce přidat peníze. Co se ale ovšem nepíše je, že firma chce zase zvýšit výrobu, flexikonta (6. noční směny) už jsou pro ni samozřejmostí a co se týče samotných dělníků.... taky by se dalo vyprávět. Čím dál více se místo kmenových zaměstnanců objevují agenturní pracovníci, zejména Poláci a věřte že s nimi pracovat je o zdravý rozum. Ale abych tu nehanil jen naše sousedy, tak i Češi a ostatní sousední národy nejsou o moc lepší. Celková úroveň dělníků klesá právě kvůli AP. Zbytek kmenových zaměstnanců pak musí dohánět nebo dodělávat to, co AP "podělají". Pracuji ve Škodovce 11 let a můžu říct, že je to rok od roku horší. Víkendy skoro neznáme, práce není těžká (většinou podle úseku) ale o to intenzivní a věřte že to vyčerpává. Osobně bych raději bral místo zvýšení tarifu a příspěvku na "penzijko", zrušení flexikont (případně je nechat dobrovolné) a minimální navýšení výroby. Už tak se to sotva stíhá. Přál bych Vám si to tam tak na týden nebo dva zkusit, aby jste viděl že to tam není tak idylické jak se všude píše. Ale vzhledem k tomu, že firma raději zaplatí než aby ubrala práci a zrušila flexikonta (což je pochopitelné protože už takhle jsou dlouhé čekací lhůty na auto), tak proč o ty peníze nebojovat?!
Nevím jak vypadají dělnické profese na Moravě, ale Škodovka má každý rok rekordní odbyt (hlavně díky Octavii) a je součástí silného VW koncernu, který má solidní základy, proto také vypadají požadavky odborů jinak než jinde. A nehledě na to že můžeme i zde na Auto.cz číst jaké má Škodovka rekordní zisky, ale díky komu? Díky kravaťákům určitě ne! A pokud i po přečtení mého příspěvku budete mít nějaké námitky, tak přijeďte do "Bolky" a pojďte si to k nám zkusit. :-)
1. 4. 2016 00:06
Re: Nenažraní odboráři
Mas recht. My, co makame rukama, mame i vsechny zasluhy. Kravataci jsou skodna, ktera se musi hubit, a to hlavne, kdyz se nedari :yes:
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2016 00:36
Re: Nenažraní odboráři
Díky za pohled zevnitř. :yes:
1. 4. 2016 22:27
Re: Nenažraní odboráři
Zřejmě si neumíš spočítat mzdu a průměrný plat. Koukni na poslední vejplatnici co jsi dostal v lednu a čistej roční výdělek viděl 12ti. A říkám ti že pod 30000 tam nebude. Osobně jsem ve škodovce 23 let na dělnický profesi na lakovně a věř že jsem na to koukal a průměr byl o trochu větší. jedu na 8mičkový třídě. Zase nemlž až tolik. Flexikonta jsou hrozný, a směnnost taky.
2. 4. 2016 07:07
Re: Nenažraní odboráři
Na lakovně je větší třída než na lince. Nevím jakým písmenem se značí 8mičková třída, ale bude to minimálně Hčko. Na který se většina dělníku na lince nedostane.
2. 4. 2016 12:55
Re: Nenažraní odboráři
A to je ono, jsme dva z linky a průměr máme 41,5.
2. 4. 2016 07:31
Re: Nenažraní odboráři
Spočítal jsem tedy ten průměrný plat a dostal jsem se lehce přes 30 tis. Takže pravdu jste měl, ale pořád to není 36 tis. jak zde píší.
2. 4. 2016 13:01
Re: Nenažraní odboráři
odpověď jsem špatně postnul máš ji o vlákno výše.
Avatar - Hanson
31. 3. 2016 19:28
Nelíbí se jim ať odejdou
ukažte mi firmu, která tak štědře odměňuje své zaměstnance. Nakonec ať to zkusí jinde nemusí mít 36 000 ale 26 000 >:D I Škoda se dá vyměnit za Seat, Peugeot, Ford či Opel ;-)
Rozbalit vlákno
14
31. 3. 2016 20:40
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
ukažte mi českou firmu, která vytváří po mnoho let takové zisky...jo, a nemyslím tím banky, ČEZ, vodárny a spol, které dojí lidi neskutečným způsobem
Avatar - Hanson
31. 3. 2016 20:51
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
Každý je nahraditelný Vy, já i ta Škoda. U nás odbory nemáme a měsíčně si přijdeme taky na 26 000, + benefity
31. 3. 2016 20:54
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
nahraditelný je každý, ale více lidí ve firmě se stejným odhodláním zmůže víc než jedinec...tomu se říká právo na stávku, kterému rozumí i kapitalisté :-)
1. 4. 2016 07:34
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
To co v reálu zaplatí Škoda, tolik odvede jedna firma v Brně se 300 zaměstnanci, to je bohužel realita! Co se týká daní, je Škodovka bohužel jeden z největších tunelů v ČR! Ale bohužel není sama, toto praktikuje většina nadnárodních společností. :-(
Stačí se podívat do tabulek tržeb, zdanění, a opravdu odvedených daní, i ten Hyunday z desetinových tržeb odvede více nežli Škoda. :'-(
1. 4. 2016 11:07
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Vazne? Tak na ty tabulky, ktere citujes , dej odkaz, rad bych se podival
31. 3. 2016 21:10
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
Přijďte si to zkusit, do Kvasin schání už nějaký patek 2000 zaměstnanců
Avatar - Hanson
31. 3. 2016 21:13
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
Známý tam dělal a vím co to obnáší, těm robotům není co závidět, polovička lidí by to tempo nevydržela. Těch 36 000 je zasloužených, netvrdím, že jsou přeplacení.
Avatar - Hanson
31. 3. 2016 21:15
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
Jinak naše firma shání taky lidi a o dobré a zručné dělníky je nouze. Opět začíná platit ono: Řemeslo má zlaté dno.
31. 3. 2016 22:24
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
Ukažte mi dělníka který bere 36 000kč a já sním svoje ponožky. Dělám tam 11 let a nikdy jsem takovéhle peníze u DĚLNÍKA neviděl!! Tuhle částku zprůměroval někdo s platy mistrů, kteří na tu práci jen koukají. Reálně má dělník na lince 19-20 000kč čistého. I to jsou slušné peníze, ale za těch podmínek které tam jsou bych se nestyděl vzít si těch 36 000kč. :-)
1. 4. 2016 09:55
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
O mzdě se vždy hovoří v hrubé výši.
1. 4. 2016 16:22
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
Ano máte pravdu. Abych to napravil, tak má poslední hrubá mzda činila 28 429kč včetně přesčasů. :-)
1. 4. 2016 22:32
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
Psal jsem už výše. Neber poslední výdělek, ale průměr s bonusama. Hledej ponožky můžeš čistý vypraný. Průměr za rok 2015 jsem měl hrubého 53tis. Jsem jen dělníček co se živý rukama.
4. 4. 2016 10:06
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
To uvádíš hrubou mzdu nebo základ daně? Protože já měl za poslední rok průměr 30100 v hrubé mzdě, ale když jsem se díval i na základ daně (tedy hrubá mzda + povinné ZP a SP od zaměstnavatele) dostal jsem se k téměř 40 tis.). Podotýkám ale, že jsem jako AP dělal v průměru 5 přesčasů za měsíc a na bonusy nárok nemám.
4. 4. 2016 10:19
Re: Nelíbí se jim ať odejdou
Vždy se uvádí, když chceš porovnávat plat hrubý, tudíž komplet se vším. Jelikož nemůžeš vědět, jaký má kdo ulevy na daních, sociálním, kolik má vyživovaných osob atd. To by byly udaje zkreslené. Jo přesčasy a flexihodiny máme všichni ve škodovce. V článku je uváděn průmerný měsiční plat. Zřejmě by více vypovídala hodnota plat za hodinu práce. Ale to je též proměnlivé jelikož jsme placeny tarifem stanoveným na měsíc. A každý měsíc má jiný počet pracovních hodin. Hodinový plat máš stanoven tarifem na měsíc a skutečným počtem dní který jsi odpracoval. A poté se ti procentuelně o neodpracované dny tarif za měsíc snižuje.
Avatar - _Karel_
31. 3. 2016 19:37
Mzdy
Je to jejich boj, nikomu jinému do to ho nic není. Kdyby nebylo odborů, neměli by zřejmě nynější platy ani bonusy. Těžko říct, kde je přiměřená hranice podílu na výborných výsledcích firmy. Pokud to přeženou, ostrouhají všichni a možná skončí na dlažbě.
Mě to vydírání sympatický není, a asi bych to sám takhle nehrotil. Kdo chce moc, nemá nic. Snad ví, co dělají.
OT: pro pobavení [odkaz]
Rozbalit vlákno
14
31. 3. 2016 19:58
Re: Mzdy
..no a mozna bude lepsi dat penize obyc lidem nez vsemoznejm managerum,ne?A nebo aby bylo vic na calovani podvodu atd..:-P
31. 3. 2016 20:00
Re: Mzdy
O ztráty se taky budou dělníci dělit? ;-)
31. 3. 2016 20:10
Re: Mzdy
Skodofka a ve strate,jo..?:-)Snad neeee
1. 4. 2016 06:36
Re: Mzdy
Kdo říká, že je teď Škoda ve ztrátě, bavím se o tom, že když se vydělává tak chce každý dle sebe adekvátní podíl. Když se bude prodělávat, bude to tak stejně?
Avatar - praděda7
1. 4. 2016 14:09
Re: Mzdy
Právě proto, by se část mzdy měla vyplácet v akciích. Sociální smír totiž nastane, až se z každého zaměstnance stane poměrný majitel firmy, pro kterou pracuje... :-! To by ovšem byl konec odborů... :-!
31. 3. 2016 20:33
Re: Mzdy
No zatím, pokud vím, Škoda Auto nikdy žádné ztráty neměla, jen rok od roku rostoucí zisk... :-!
A že teď VW v důsledku megapodvodu jménem Dieselgate (za který jsou zodpovědní tehdejší nejvyšší manageři) vyhazuje VW na různých pokutách, odškodněních a opatřeních miliardy eur z okna, za to přece ty dělníci nemohou... :-!
1. 4. 2016 06:37
Re: Mzdy
Ať si každý sám sáhne do svědomí, zda-li je jeho efektivita taková jaká by mohla být. Bez rozdílu na pracovní zařazení.
31. 3. 2016 21:27
Re: Mzdy
Přesně tak, je to prostě boxovačka dvou stran a je jen na nich, jak se domluví. Tady není ani jedna strana padouch, nebo hrdina. Odbory, resp zaměstnanci by byli sami proti sobě, pokud by si neřekli o zvýšení, pokud na něj mají šanci.
Avatar - praděda7
1. 4. 2016 14:19
Re: Mzdy
..........Odbory, resp zaměstnanci by byli sami proti sobě, pokud by si neřekli o zvýšení, pokud na něj mají šanci........... Ano, ale prosím s rozumem. Vím o čem mluvím. Osobně jsem 2x zažil krach úspěšných místních filiálek velkých koncernů, díky nerozumnému tlaku odborů na mzdy a slabému vedení těchto továren.
31. 3. 2016 21:30
Re: Mzdy
Zdravim Karle. K tomu OT... Tazne zarizeni vpredu a panvicka... To mne dostalo :-)
Avatar - _Karel_
31. 3. 2016 21:39
Re: Mzdy
Ahoj. Mě dostala nejvíc poslední fotka. Auto s autem na autě. Ale celkově je vidět, že demence je pořád všude dost. Nejen, že s těmi prasárnami jezdí, ale dojet s pánvičkou na STK.... >:D
31. 3. 2016 21:42
Re: Mzdy
Jojo... Od Nemcouru bych to necekal :-)
31. 3. 2016 20:50
36000
Může mi někdo fundovaně vysvětlit za co dělník bere 36000.-kč ? Většina těch lidí ve Škodovce na pásu dělá vysoce primitivní činnosti na které stačí základní škola (přišroubovat volant,a jede další auto,opět přišroubovat volant a tak celych 8hodin...zacvaknout palublovku,další auto..a opět)....primitivní jednoduchá práce pro opice...přece když se jim tam nelíbí tak ať jdou jinam....ale vyhrožovat stávkou to už člověk musí mít v hlavě vymeteno....
Rozbalit vlákno
10
31. 3. 2016 20:59
Re: 36000
doporučuju, stréci, si to jít vyzkoušet a pochopíte velmi rychle
31. 3. 2016 21:11
Re: 36000
Tak prejme nasim lidem ve vyrobe jen to dobre,a at maji plat jakej si vzhledem k ziskum Skody zaslouzi.A to stejne i pracujicim v Nosovicich,Koline a ve vsech fabrikach po cele ČR:-)
31. 3. 2016 21:13
Re: 36000
velmi rozumný názor :-)
31. 3. 2016 21:26
Re: 36000
Prej a bude ti prano... Otazka typu "za co?" z tebe dela hlupce prvni kategorie...
31. 3. 2016 21:36
Re: 36000
Tady se musím k Tvému názoru přidat...
31. 3. 2016 22:35
Re: 36000
Nikdo z dělníků na lince nikdy na 36 000kč nedosáhne! Reálná mzda je cca 20 000kč. Těch 36k kč je průměr s platy mistrů (kravaťáků) a ne dělníků. A ano máte pravdu někdy ta práce opravdu primitivní je, ale taky je sakra intenzivní a když máte za kolegy většinou agenturní pracovníky, tak je ta práce taky o zdravý rozum. Jestli mi nevěříte, tak přijeďte k nám makat a uvidíme jak dlouho vydržíte. Za 11 let co tam dělám se tam nevystřídalo tolik lidí co za poslední 2-3 roky. A pojďte dělat 6. nočních směn. Vy jako stréc od piva tam vydržíte tak maximálně 3 týdny. ;)
Avatar - praděda7
1. 4. 2016 14:24
Re: 36000
.........průměrná hrubá mzda v dělnických pozicích nyní činí téměř 36.000 Kč.........ACZ lže?.
1. 4. 2016 14:56
Re: 36000
Moje poslední hrubá mzda je 28 429kč. Myslíte že lžu? A to mám tarifní třídu jako cca 90% dělníků. A díky odpracovaným létům mám vyšší osobní ohodnocení (které dostává každý dělník) než většina lidí. A přesto se nedostanu na oněch 36 000kč. Vyšší třídu o cca 1000 kč hrubého mají jen koordinátoři týmu nebo dělníci pracujíci ve vetším fyzickém zatížení nebo s větší odpovědností ( to jsou třeba koncový lícaři). Snad jsem vnesl do této diskuze trochu světla. :-)
Avatar - praděda7
1. 4. 2016 15:23
Re: 36000
Jestli je to tak jak píšeš, pak je třeba se ptát ACZ, kde a jak na těch 36000 Kč došla? ACZ.........je tam někdo? (Ale i těch 28 a 1/2 tisíc hrubého jsou v dělnickém zařazení pěkný prachy.... ;-) A práce nebude zase tak zabijácká, když jsi v ní 11 let vydržel.......)
1. 4. 2016 16:43
Re: 36000
Podle mě to průměrují s platy mistrů jak jsem psal výše. Možná jsou do toho započítávají i bonusy. Těžko říct, tak moc do toho nevidím. Píšu jen to co vidím na své výplatnici. :-) Ano peníze jsou vážně pěkné, včetně bonusů a příspěvků na "penzijko" Já si nestěžuji. Už jsem se tu zmínil, že bych raději než přidání peněz, bral zrušení flexikont nebo jejich dobrovolnost. Rád bych si od nich někdy odpočinul.
Sama práce zabijácká není, to spíš intenzita práce, pak taky záleží co máte za kolegy atd. V mém týmu jsou bohužel i tací kolegové, kteří mají problémy pochopit jak funguje obyčejná utahovačka. A ne vážně si nedělám srandu. Mluví se i o tom, že po celozávodní dovolené máme vyrábět za jednu směnu 500 aut, což je o cca 70 více než teď. A věřte mi, je to znát.
Jinak za těch 11 let jsem vystřídal dost pozic a úseků až na místo kde jsem teď. Tady už se to dá docela vydržet. A také se situace ve Škodovce rok od roku mění (celkem logické), ale věřte že to co zažívám poslední cca 3 roky jsem tam předtím nezažil. Dříve bylo více Škodováků, lidi tak často neodcházeli a nenahrazovali je jiní. Byli jsme opravdu sehraný tým a navzájem si pomáhali. Teď už to tak nejde. Dostanete nového kolegu a hned ho zaučujete. A buď ten člověk vydrží měsíc a pak už většinou zůstává nebo na to nemá a sám od sebe odejde. S takovou je pak těžké naučit nového člověka více operacím, abychom se na nich mohli střídat. Protože né každá operace je stejně náročná. Máme v týmu lehke, ale i těžké operace. A nikomu se nechce být jen na těch těžkých. Bohužel s nešikovnými lidmi to odneseme hlavně my kteří jsme ta už nějakou dobu. Když pak máte dělat takovou operaci každý den na 3 směny a o nočních 6x v týdnu, tak proč si neříct o vyšší mzdu. Práci nám nikdy neuberou, jen přidají. Tak ať přidají i peníze. Škodovka láme rekordy ať ve výrobě, tak v ziscích. Takže tak. :-)
31. 3. 2016 21:39
Dojna krava
VW doji skodovku a jeji zamestnance jak jen to jde. Takze se nedivim, ze odbory uvazuji nasazeni tezkych kalibru. Snad budou mit koule na to to aspon na tyden zariznout. Drzim jim palce.
Rozbalit vlákno
2
1. 4. 2016 00:10
Re: Dojna krava
Mas recht. Jednou rukou tahat za struky Skodovku a druhou se drbat na koulich :yes:
1. 4. 2016 06:38
Re: Dojna krava
Dojná kräva? VAG do ŠA nainvestoval hodně peněz, teď sklízí ovoce, to se ti zdá jako nesmysl? Zkus si něco zainvestovat sám! ;-)
1. 4. 2016 06:46
Dělnická profese...
...díky systému školství, nízkému kreditu u mládeže a malé osvětě ohledně reálných platů ve všech sektorech pomalu vymírá. Děti se známkami, který by se před čtvrt stoletím sotva dostaly na slušné učiliště dnes zvesela studují různý soukromý instituty produkující neuplatnitelný asistenty podnikatelů, rádobyekonomů a obchodníků.

Z tohoto pohledu je potřeba, aby nejsilnější tahouni českýho průmyslu zvedli atraktivitu a zlepšili náhled na dělnický profese.

Pokud by toto měl být výsledný efekt boje odborů, pak s ním souhlasím. Nestaňme se národem budižkničemů, žebrajících ekonomicky horší národy o manuální sílu.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Hanson
1. 4. 2016 07:16
Re: Dělnická profese...
Potom máme plné pracáky nezaměstnatelných lidí, mají sice maturitu, ale ve skutečnosti jsou pro praktický život nepoužitelní. Dnes je lepší sbírat různé osvědčení, zkoušky a papíry na co jen jde. Pak uplatnění najdete, pokud máte třeba svařečák, řidičák na VZV a pod. je to lepší jako ekonomka.
1. 4. 2016 07:24
Re: Dělnická profese...
Před nedávnem jsem hledal slušnýho a pracovitýho člověka na pozici obchodního šéfa prodeje. Jedná se o krásný produkt v žádaným sektoru a moje představa o dynamické ženě mezi 25-30 skončila na perfektní pracovnici, které je 40+.
Žádná z potkaných 15-ti mladých žen neměla přehled, vůli se učit a všeobecný přístup k řešení problémů jako tato.
Stejný je to při hledání stavařů...kde jen ohromný štěstí mě přivedlo k několika mladým lidem, ostatní jsou pak věkově rozptýleni až do důchodovýho věku.

U dělnických profesí je to ještě horší, tam se o mladé zakopává velmi špatně a jejich odbornost je mrzká...zato představy nehorázný.
Avatar - Hanson
1. 4. 2016 07:35
Re: Dělnická profese...
Ať nadává kdo chce jak chce na socialismus, školství měli propracované, to, co jsme tady měli dnes na "Západě" zavádí. Učiliště, podnikové školky. A tady se zastavil čas, vypadla generace, která schází. Proto se lidi hodí pouze do montoven, kde se naučí jednu nebo dvě operace a šmytec. Pamatuji na heslo: Mladá generace - naše druhá směna. A můžou mi někteří nadávat do bolševiků >:D
1. 4. 2016 12:57
Re: Dělnická profese...
Za socialismu propracované školství? Skrze kádrové posudky rodičů, milej zlatej. Do bolševiků ti nadávat nebudu, ale uletěls docela dost...
Avatar - Hanson
1. 4. 2016 16:04
Re: Dělnická profese...
Netvrdím, že to tady nikdy nebylo, na vysoké snad, ale každý podnik si vychovával své učně, kteří mohli nastoupit do výroby. Tohle není o kádrování. Nemluvím o kádrování, ale o výchově učňů
Avatar - praděda7
1. 4. 2016 14:35
Re: Dělnická profese...
Zažil jsem a viděl jsem..........karosárnu, kde během 20ti let ze 120 svařečů zbyli jen 4. Jinak všude samý robot a pár seřizovačů. Tato situace se bude časem opakovat i v montovnách. Nechtěl bych být člověkem, který dnes vsadí svoji budoucnost na práci v montovně. Řekl bych, že tento úděl postihne většinu manuálních prací. :-!
Avatar - speedfred
1. 4. 2016 17:05
Re: Dělnická profese...
V takom stavebníctve sa da práca strojmi,robotami uľahčiť ale nie nahradiť človeka. A za tým si stojím. Moja profesia ja vytláčaná čoraz viac,a málokto s tym počíta v projektoch,ale ked príde na to tak bez nás sú občas v zadnici.
Avatar - praděda7
1. 4. 2016 17:13
Re: Dělnická profese...
Sorry, ale nemáš pravdu. Kopáči již ze staveb zmizeli. Byly nahrazeni bagry a malými minibagry. Tesařů také ubylo. Střešní konstrukce jsou předmontovány. Pomocníků ubylo. Beton je předmíchaný a dovezen až na stavbu a napumpován na místo hadicemi, když je potřeba. A našlo by se víc příkladů. :-!
Avatar - speedfred
1. 4. 2016 17:32
Re: Dělnická profese...
montáž oceloviek,lesenia,viazanie armatúr a podobne. Tiež by sa našlo viac príkladov
Avatar - praděda7
1. 4. 2016 20:11
Re: Dělnická profese...
Ale ano, nějaká ta aktivita ještě existuje. Ale faktem zůstává, že pracovních příležitostí pro nekvalifikované osoby už léta ubývá. A bude hůř.... ;-\
Avatar - speedfred
2. 4. 2016 11:13
Re: Dělnická profese...
To ano,na takéto práce treba zručných,normalne rozmýšľajúcich a aj flexibilných ľudí a takých je malo.
Kedysi sme robili v ŠA ako externá firma nejaké montáže,ale makať tam za pásom by sa mi veru nechcelo ani za tých 36tis
Avatar - white label
1. 4. 2016 17:42
Re: Dělnická profese...
Svatá prostoto.
1. 4. 2016 07:47
Re: Dělnická profese...
Tak ty takhle diskriminujes? Šabatovou na tebe! >:D
Clovek by si rekl, ze v Praze to bude lepsi - a neni. Problemem je odtrzenost vzdelavaciho systemu od reality a uplne silena ocekavani absolventu (ted jsme tu meli ctyriadvacetiletyho typka z IES bez praxe uchazejiciho se o jednu z vstupnich pozc na financim a na prvni dobrou si rekl o vyssi plat, nez ma reditel).
Az se zmeni kurikulum a preklene mezera mezi praxi a teorii, situace se zacne pomalu zlepsovat.
1. 4. 2016 12:44
Re: Dělnická profese...
Pájo, nezlob se, ale začít komentář... díky systému školství... nikdo ti přece nebrání "zasáhnout" do systému školství za-sponzorováním konkrétních studentů, vytvářet graduate programy uvnitř společnosti a podobně. Můžeš se aktivně účastnit na "systému školství"...
Moje osobní zkušenost říká, že je to jedna z nejlepších investic v rámci rozvoje jakéhokoliv businessu... a ví to i kdejaký majitel například malé truhlářské dílny nebo kadeřnictví :-)
Nedostatek kvalifikovaných mladých lidí si vytváříme sami... svou nečinností v této oblasti...
1. 4. 2016 08:28
Platy
Cílem naší země je přiblížit se životní úrovni vyspělých evropských zemí, kde je uzákoněna minimální mzda někde kolem 40tis. Kč (Německo 1 473 eur, Francie 1 467 eur,..). To je mzda na těch nejnižších pomocných pozicích mimo automobilový průmysl. Proto podporujme všechny, kteří bojují za vyšší mzdy. Manažeři z velkých koncernů si umí spočítat, že průměrný čech je na lince produktivnější než 4x dražší francouz, němec, belgičan,...
Rozbalit vlákno
1
1. 4. 2016 09:27
Re: Platy
Naprostý souhlas. Většina Čechů se bojí říct si o peníze. A když se najde někdo, kdo na to ty koule má a nedej bože uspěje, tak to národ jen pobouří. Místo toho, aby si z něj vzali příklad. Takhle se na úroveň západní Evropy nikdy nedostaneme (jiná otázka je, jestli je vůbec oč stát, když člověk vidí, jak je bohatý západ zamořen parazity..)

Od známého vím, jak je ve Škodovce všechno podplacené a jak kupují uměle předražený materiál a mají z toho obrovské zisky. Když je na tohle, tak se těm lidem nedivím, že chtějí víc.
1. 4. 2016 10:39
růst platů není nic divného
Růst platů existuje na všech pozicích :
Průměrný příjem člena představenstva VW byl v roce 2005 pod dvěma miliony eur. V roce 2014 si každý ze šéfů v průměru odnesl více než šest milionů eur.
------------------------------------Ani striktní zákony a předpisy nepřiměly velké německé koncerny, aby svým vrcholovým manažerům vyplácely odměny odpovídající výkonu firmy. Naopak jim dopřávají mírou vrchovatou i tehdy, když zisk připadající na jednu akcii klesá.
Příjmy členů představenstev v období 2005 až 2015 v průměru stouply o 55 procent, zatímco příjmy lidí odměňovaných podle mzdových tarifů jenom o 27 procent.
Rozbalit vlákno
0
1. 4. 2016 11:08
Fandim jim
At stavkujou. Cech v Boleslavi si zaslouzi stejny plat jako turek pracujici ve Vlkohradu. Samozrejme pokud stejny plat, potom i stejne naroky,minimalni bonusy apod. Tudiz pracovni dobu podle zakona, zadne 12h smeny. Plat podle odpracovane doby, bez bonusu.
Rozbalit vlákno
0
1. 4. 2016 11:29
36.000?......Dobrý vtip
Bohužel si tu většina lidí dělá zkreslené představy o platech ve ŠA. Uváděný plat (36000 Kč) je uváděný jako průměrný ve výrobě a hlavně se jedná o částku před zdaněním. Bohužel do oblasti výroby spadají nejen dělníci, ale také mistři, supervizoři, atd., kteří manuálně pracují jen tehdy, když se snaží zapnout pracovní PC nebo zavírají dveře své kanceláře a berou podstatně vyšší peníze než dělník, který ty auta vyrábí a za vše je téměř neustále buzerován.
Ve ŠA již nějakou dobu pracuji a 36.000 Kč hrubého jsem nikdy neměl. Nejvíce jsem měl jako AP 30.000 Kč hrubého, ale to jsem měl v měsíci 7 přesčasů.
Pokud si i tak někdo myslí, že bereme zbytečně moc, tak má možnost si na vlastní kůži zjistit, zda jsou tyto peníze adekvátní nebo jsme nadhodnoceni. Závod v Kvasinách potřebuje v tomto roce cca 2000 lidí a to nemluvím o Vrchlabí ani o domovské MB, kde je potřeba další personál kvůli neustále se rozšiřující výrobě. Jsem zvědav kdo z vás závistivců přijde a hlavně kdo vydrží déle jak měsíc.

Jen bych ještě poprosil kolegy škodováky, kteří zde psali o zvýšení zátěže z důvodu práce s AP, neházejte nás všechny do jednoho pytle. Ne každý AP je lempl nebo obyvatel Rumunska. Dnes bohužel není jiné cesty jak se do ŠA dostat než vystudovat jejich učiliště nebo jít přes agentury. Navíc v mnoha případech právě AP zachraňují vás, protože nebýt jejich přesčasů, tak byste volno neměli jindy než o celozávodce.
Rozbalit vlákno
1
1. 4. 2016 16:43
Re: 36.000?......Dobrý vtip
Nechci házet všechny AP do jednoho pytle, to určitě ne. Je pravdou jak píšete, že dostat se do ŠA jinou cestou než skrze agenturu nebo učiliště není. Je i pravdou, že se najde i AP kterého bych raději vyměnil za kmenového zaměstnance, protože i mezi námi Škodováky se najdou lemplové a nešikové. To co jsem psal já výše byl pohled z mých zkušeností. Kvalita lidí ať už AP nebo kmenových zaměstnanců se hodně liší jak závodem, halou, tak i úsekem, týmem i směnou. Tímto se Vám chci omluvit pokud jsem Vás nějakým způsobem urazil. Nebylo to mým cílem. :-)
1. 4. 2016 12:39
Těm co (cenzurováno) škodovácké odobry bych doporučil
jít si zkusti dělat pár směn ..myslím že by rychl změnili názor! A pokud jde o peníze, to si sand někdo vážně myslí, že by v Německu byla taová životní úroveň kdyby tam neprostávkovali miliardy hodin?
Rozbalit vlákno
2
1. 4. 2016 13:08
Re: Těm co (cenzurováno) škodovácké odobry bych doporučil
Je to tak. Člověk je naturou chamtivý a bez organizovaných odborů by podmínky zaměstnanců byly na úrovni 19. století
Avatar - praděda7
1. 4. 2016 14:44
Re: Těm co (cenzurováno) škodovácké odobry bych doporučil
Ano, organizovaných odborů je zatím bezesporu třeba. Ale ještě víc je třeba, aby ty odbory vedly rozumní a praktičtí lídři. Až se ze všech zaměstnanců stanou akcionáři, pak již odborů třeba nebude. :-!
1. 4. 2016 12:39
Ať žije cenzura už i
na AUTO.cz!!
Rozbalit vlákno
0
7. 4. 2016 07:02
ČR vs Německo
Já opravdu nechápu ty chytráky tady,kteří se rozčilují nad tím,že chce někdo za svou práci více a nechá se zastupovat odborama,jelikož má na to právo a jako jedinec by nevyřešil vůbec nic...
Kdyby totiž byli lidi normální a za dobrou práci chtěli dobré peníze,nebyli bychom v * tak hluboko..
Dneska chce kancelářská krysa,kravaťák,právník,notář a další lůza hromady peněz za nicnedělání a tak ojebou dělníka,na kterém to všechno stojí,takže se pak nemůžeme divit,že tady za chvíli budou pracovat opravdu všemožní exoti z třetího světa...
A pro chytráky...kolik asi vydělá Pakistánec u pásu např v Audi??? 1 200 Euro ?? :-)
Rozbalit vlákno
0