Pro rodinné kombi se zdá být automatickou volbou dieselový motor. Automobilky ale nabízí i schopné benzinové motory, navíc často za nečekaně nízké ceny.
Papírově nejdražší je Mondeo, ale v reálu se dá pořídit daleko levněji než M6 a Avensis (C5 nevím, tu jsem ve výběru neměl), samozřejmě myslím skladovky, v těch jsem na benzín za zajímavou cenu u Mazdy ani Toyoty nenarazil. Mondeo Titanium 1.6 EB kombi, manuál, dual AC, senzory, tempomat, LED denní, vyhřívané čelní sklo a P+Z sedadla, 17" Alu, zatmavená skla, hagus hliník, ale bez navi a xenonů, za 485t, tj. zhruba stejná cena jako podobně vybavená nižší střední, a to už je od zmíněných konkurentů propastný rozdíl. Samozřejmě bez finančního limitu by pro mne byla jasná volba (copyright Adam Novák) M6 2.0 Skyactiv-G Attraction
Tak to jsi nezkusil, jak tahá načipovaný 1,6 EB s 220 koníky ;-) , na okreskách i ve vesnici pořád na 5. RS - jen podrtíš plyn a po 10 vteřinách dvoulitrový Skyactiv ani neuvidíš v zrcátku >:D - Pravdu najdeš jen v dlouhým táhlým. Vo tom to je - jezdit na pohodu a beze strachu, že se pod kapotou rozsype diesel....
On i japonec půjde načepovat, o tom žádná. Ale měl jsem pocit, že se tu srovnává rodinné kombi? Drcení plynu a blející děti, v klidu si je ponech...
No jo, hlavně že ty benzíny jsou tak urputně spolehlivé... To fakt nemá smysl komentovat.
Jasný že s plným obsazením se jezdí piánko, ale když jedu sám a lepí se na mě "manažer" v 2,0Tdi, tak je opravdu slastné přenechat mu za sebou "více prostoru" v rámci pasivní bezpečnosti samozřejmě....... >:-[]
Elektronika se ladí, i když nemá turbo. Nevím, co je na tom tak nepochopitelné. Možná těch možností není tolik, jako u turbomotorů, ale prostor tam rozhodně je a to víc než jen v jednotkách procent.
Nepochopitelné je to, proč by někdo dával 2000 Kč za koně a celkem aby vyhodil desítku za 5 koní, které by ani nepoznal???
Ukaž mi atmosférický motor kolem dvoulitru, který někdo pouhým načipováním zvedl aspoň o 10% když tvrdíš, že to jde rozhodně navíc než v jednotkách procent? Lepší výfuk a sání může přidat atmosféře víc a ještě za nižší cenu. I tak jsou to ale téměř vyhozeny prachy.
Souhlas. Mondeo se nechá pořídit opravdu velmi výhodně teď. A u mě by i vyhrálo. Poměr cena/výkon je bezkonkurenční a skvěle jezdí. Věřím, že i nová Mazda 6. Ale když Mondeo i v 2.0Tdci lze sehnat kolem 500 000.... :-)
Súhlas, moderných benzínov sa netreba báť ani v strednej triede, tieto autá dokážu jazdiť aj za 7 litrov, pritom kultúra chodu je niekde inde ako u nafty. Inak u nás sa predáva aj P 508 s motorom 1,6THP, to považujem za oveľa lepšiu voľbu, ako C5.
Pozor! NEJ"učinnější" je Hydractive na "špičkové superkvalitní" silnici/dálnici (třeba ve Francii jich člověk najde relativně dost) - tam najednou (jakoby) "vše ztichne a vůz pluje těsně nad vozovkou v absolutním klidu" :yes::yes::yes:;-)
Oktávka je dobré auto ale předražené. Škoda nabyla moc seběvědomí....A zkouší prodávat svoje aut za nesmyslné ceny. Tzv. se to snaží pěkně podojit ale nic netrvá věčně.
Uz nekolik let mam v autech jenom lepici sady a ani je, ani rezervu jsem nepotreboval (klepu na drevo). A to mam v lete vzdycky 18" kola.
Kdo si kupuje auto stredni tridy, ma minimalne i na asistencni sluzbu a ev. defekt stejne prenecha servisu.
Tak asistenci mám a když jsem měl defekt v létě a parnu, košili na sobě, celý potěšený jsem volal, jenže ouha, volný servisman by příjel nejdříve za...hodinu a půl 8-s . Takže jsem ocenil svou plnohodnotnou rezervu, košile dolu, hever a jedem za svoje, nenaděláš nic, rezerva je rezerva
Rikal jsem svuj priklad pro relativizaci tvrzeni, ze by pritomnost nebo absence rezervy mela rozhodnout o nakupu konkretniho vozu. Nejaka ev. negativni osobni zkusenost s asistenci me muze primet jenom k tomu, abych si rezervni plechac pripadne dokoupil. Misto na nej v kufru mam.
je uz predsa len kusok novsim autom ako mondeo C5 ci avensis... navyse ma podla mna skvely benzinovy motor.... a dizajn je tiez sympaticky aj ked nie kazdy ma rad tieto krivky...
Neviem, či je ten motor až tak skvelý; parametre má dosť podpriemerné (107 kW) a myslím, že šestka je s ním primerane živá nie pre jeho skvelé vlastnosti, ale pre extra nízku hmotnosť samotného auta. Byť v karosérie M6 taký 1,6Ecoboost, to by bola subjektívne o triedu živšia.
tam se ale turbu nevyhneš, PSA má rozumné benzíny jen do malých aut. A jak jsem psal výše, C5 má hydractive, což v našich podmínkách rozhodně není k zahození.
Mazda 6 je skutečně pěkné a povedené auto. Jediné, co to z mého pohledu zabíjí, je absence jakéhokoliv silnějšího motoru, protože paleta 107 - 141kW je z tohoto pohledu průměrná, ne-li hůř.
Boze, no to je argument! Tak si vyber vyssi vykon! Tu sa Mazda6/2.0 predava s vykonmi 107 a 121kW, a ak nestaci, mas tam 2.5i/141kW. Tunit vysoke vykony z maleho objemu, to je velmi jednoducha cesta k znizovaniu zivotnosti...
Čítaš vôbec? Porovnáva sa motor 2,0 Sky so 107 kW a k nemu sa i vyjadrujem. Ak tu predkladáš 2,5 liter, tak nad tým si môžem (pri porovnávaní s 1,6T) rovnako povzdychnúť "bože, to je argument".
Ad životnosť: uvidíme, ako sa prax vyporiada s ultra vysokým kompresným pomerom benzínov Sky.
A ako by si 107 kW z dvojlitra definoval Ty? Špička? Nadpriemer?
Ad 121 kW verzia: aj by som ju bral, ale akosi som Mazdou obmedzovaný: Mazda mi totiž dá silnejší benzín buď len s automatom (niet väčšej blbosti než atmo R4 s automatom), alebo len v najvyššej a najdrahšej výbave (ktorá už potom je cenovo úplne inde, ako porovnávané autá).
P.S. Ani 121 kW nie je v r. 2013 nijak špičkový parameter, posledný atmo dvojliter u BMW mal 125 kW (predtým, než prešlo BMW na turbá).
souhlas
121kW a nejakych 200Nm při 4tis otáčkách je velka bida
vsadim boty, za i ta oturbovana 1.4 v O3 bude mnohem prijemnejsi na jezdeni nez tenhle dvoulitr
Ale nezapomínej, že průběh točivého momentu u atmosféry ti obvykle nabídne cca 90% momentu už od cca 2000 rpm (nevím, jak to má přesně tato Mazda) a také má lehčí převodovku.
U atmosféry? Silne pochybujem, že auto, ktoré má vrchol krútiaku pri 4000 rpm bude mať pri polovičných otáčkach 90% momentu. Na rozdiel od turba, ktoré má povedzme od 1600 do 4500 konštantné maximum.
Viděl jsi někdy průběhy točivého momentu atmosfér? Protože mě to hodně zajímalo, tak jsem v rychlosti zkusil najít pár udávaných průběhů točivých momentů aut posledního desetiletí. Vybral jsem i vysoce točivé atmosféry.
Např. u mého Accordu 2,0/114kW, 190Nm při 4500 rpm, nicméně při 1500rpm 166Nm (tj. 87% maxima), při 2000 rpm cca 174 Nm (91%), při 2500 rpm 178Nm (94%)...
Citroen C2 1,6/90kW, 143Nm/3750rpm, při 1500rpm 112Nm (78%), při 2000rpm 120Nm (84%), při 2500rpm 121Nm (85%).
Honda Accord 2.4/140kW, 223Nm při 4500 rpm, při 1500rpm 179Nm (80%), při 2000rpm 194Nm (87%), při 2500rpm 207Nm (93%)
Honda Civic 1,8/104kW, 174Nm při 4300rpm, při 1500rpm 143Nm (82%), při 2000 rpm 151Nm (87%), při 2500rpm 163 Nm (94%).
Honda Civic 2,0/147kW, 193Nm/5600rpm, při 1500rpm 148Nm (77%), při 2000 rpm 165Nm (86%), při 2500rpm 174 Nm (90%) - dokonce i ten vyhoněný Type-R má ve 2000 rpm už 86% maxima.
Mazda 3 2,0/110kW, 187Nm/4500rpm, při 1500Nm 158Nm (85%), při 2000 rpm 170Nm (91%), při 2500 rpm 173Nm (93%)
Mazda MX-5 2,0/118kW, 188Nm/5000rpm, při 1500rpm 163Nm (87%), při 2000rpm 167Nm (89%), při 2500rpm 171Nm (91%)
Opel Corsa 1,2/59kW, 110Nm/4000rpm, při 1500rpm 90Nm (82%), při 2000rpm 97Nm (88%), při 2500rpm 102Nm (93%)
Opel Astra 1,8/103kW, 175Nm/3800rpm, při 1500rpm 140Nm (80%), při 2000pm 152Nm (87%), při 2500rpm 160Nm (91%)
Renault Clio/Twingo 1,2/55kW, 107Nm/4250rpm, při 1500rpm 91Nm (85%), při 2000rpm 93Nm (87%), při 2500rpm 97Nm (91%)
Renault Megane 1,6/81kW, 151Nm/4250rpm, při 1500rpm 125Nm (83%), při 2000rpm 132Nm (87%), při 2500rpm 137Nm (91%)
Škoda Octavia 2.0FSI/110kW, 200Nm/3500rpm, při 1500rpm 160Nm (80%), při 2000rpm 181Nm (90%), při 2500rpm 192Nm (96%)
Toyota Corolla 1,8/141kW, 180Nm/6800rpm, při 1500rpm 140Nm (78%), při 2000rpm 153Nm (85%), při 2500rpm 157Nm (87%), i zde, brutálně vyhoněný motor a při 2000rpm má už 85%.
VW Golf 1,6/75kW, 148Nm/3800rpm, při 1500rpm 128Nm (86%), při 2000rpm 133Nm (90%), při 2500rpm 137Nm (93%)
V průměru má atmosférický benzinový motor při 1500rpm 82% maxima točivého momentu, při 2000rpm pak 88% a při 2500rpm pak 92%. Jo, není to 100% jako u turba... ale rozhodně to není polovina, jak si myslí spousta lidí.
To víš, statistiku mám rád a před pár měsíci jsem kupoval nové auto, takže průběhy točivých momentů atmosférických benzinů (zejména od Hondy) jsem zmapoval dost dobře a vím, že je to v průměru lehce pod 90% (spousta příznivců turb si myslí, že je to okolo poloviny).
K cifrám jsem došel odečtem z grafů (prospekty Hondy, rri.se - grafy udávaných průběhů, nikoli těch naměřených), samozřejmě je možné, že sem tam jeden dva newtometry nahoru nebo dolů ustřelily, takže ta čísla bych bral orientačně +/- jedno dvě procenta. Už přemýšlím, že někdy udělám nějaké větší a přesnější pozorování podobně jako vytvářím grafy rozdílů spotřeb udávaných a naměřených přes SM (tam mě třeba překvapilo, že hybridy jsou druhým nejméně lživým pohonem ohledně spotřeby, turbobenziny a turbodiesely je v rozdílech spotřeb o něco překonají aneb další mýtus, který není pravda, že hybridy mají největší rozdíl udávaných a skutečných spotřeb - mluvím však o běžných atmobenzin hybridech, ne o pluginech).
:yes: Jak to tak studuji, tak je to klidně možné. Tušil jsem nižší moment v těchto nízkých otáčkách ;-\
Každopádně tak jako tak turbo "utluče" atmosféru hodnotou momentu.
Jj, turbo je prostě silnější, to je bez diskuze, nicméně musíš brát ještě v potaz převody. Třeba takový Civic 1,8/104kW/174Nm proti Golfu 1,4/103kW/250Nm. Takhle to vypadá hrozivě, navíc když do toho započítáš ten propad v nižších otáčkách u atmosféry. Jenže zatímco Civic má docela těžkou převodovku, Golf ji má v průměru ještě o dalších 12% těžší, takže to máš, jako by ten Civic neměl maximum 174Nm, ale 195Nm. Ale i tak je to samozřejmě hodně velký rozdíl.
Tam se ale zase musí počítat s tím, že zkrácením převodovky se dosáhne toho, že se musí dříve řadit na vyšší, a tedy těžší kvalt (což je ostatně důvod, proč naftový motor se stejným maximálním výkonem jako atmosférický benzin tomu benzinu nijak zvlášť neujede, přestože má téměř dvojnásobný točivý moment - mám na mysli největší možné zrychlení, tedy to, že člověk je ochoten zařadit vhodný převodový stupeň). Zatímco nafta při cca 85km/h už jede na trojku, benzin jede na lehčí dvojku ještě při 100-110km/h.
Jinak, to, že motor dosahuje maxima točivého momentu ve vysokých otáčkách ještě nemusí znamenat, že dole nejede vůbec nebo že je to točivý motor. Příkladem může být má bývalá Primera 2,0/96kW, která měla maximum 173Nm při hodně vysokých 4800rpm. Ten motor byl tak naladěný, že měl dost vysoký moment při 2500rpm (cca 163-165Nm, přesné údaje nemám, tohle odhaduji jen z těch naměřených), pak trochu umřel (klesl na cca 160Nm, možná i lehce pod) a ve vysokých otáčkách nabral druhý dech, měl taková dvě "lokální" maxima. Ten motor právě velmi pěkně táhnul v těch 2500rpm, alespoň na atmosféru určitě. A zatímco maximální točivý moment byl při 4800rpm, maximální výkon přišel hned potom při poměrně nízkých 5600rpm a omezovač byl až na 7200rpm. Takže i když kolem 5000rpm to táhlo jak zběsilé, od 5500rpm a zejména po 6000rpm se to k té sedmičce už docela belhalo... A přitom by si člověk řekl, že když to má maximum při 4800rpm, že to musí točit do bezvědomí... No a ono ne.
Oni lidí většinou koukají na tu křivku průběhu točivého momentu, jen si jaksi zapomenou povšimnout, že ta stupnice nezačíná na nule, takže když je moment na spodním okraji rozsahu, pořád ho jsou obvykle víc než 3/4 maxima.
To je právě omezení atmosféry, že s krouťákem tam prostě není moc co udělat, fyzikální zákony platí, takže prostě nad 100Nm/l se výrazně nejde dostat. Takže se výkon honí otáčkami.
S 1.4TSi jednoznačný souhlas a to jde jako u všech ostatních TSi o motor elektronicky přidušený (maximum v 4.500 ot.).
U takových vozů jde dle mě i o spotřebu a to se ostatní motory (opět, dle mě) nemají šanci srovnávat. Ovšem neříkám, že při správném fungování budou ty turba opravdu výbornými společníky.
Opäť treba rozlišovať, či je M6 s dvojlitrom taká úsporná preto, že je to super motor, alebo jednoducho preto, že M6 je o 100 či 150 kíl ľahšia, ako konkurencia. Osobne si myslím, že turbobenzín by v karosérii M6 exceloval ako dynamikou, tak spotrebou.
Nevím, jak by 1,6 EB v M6 exceloval,protože neznáme posládání převodů v této virtuální sestavě. Motor lze dokonale zabít špatnými převody. S 1,6 EB mám zkušenost teprve rok :-!
2,0 107kW v nové M6 kombi byl lepší na spotřebu (PP 7,1 na 4500 km u předváděčky) a pružnost, ale venku i uvnitř docela hlučný, dynamika spíš průměrná, ale nejede s tím špatně, při jízdě se chová spíš jako nafťák, nemusí se zběsile podřazovat.Pro dynamiku si žádá řadit ve vyšších otáčkách. Možná mohla být M6 celkově tišší,nejen motor. Přesto jsem jí dal hlas.
BTW:loni v březnu/dubmu bylo akční Mondeo kombi s 1,6 EB vč duál.klimy,17" kol,xenonů,vyhřívané čelní sklo atd...oproti tomuto ceníku auto.cz - za solidních asi 540tis,jen by se připlatila metalíza.Letos není loni.
Je na benzinovy motor hodne tezka, takze spotreba bude celkem velka a navic je vybavena motorem 1.6THP, ktery Peugeot radeji vyradil z nabidky.
Obecne je otazkou kdo si koupi benzinovou stredni tridu. Pokud jezdi malo, tak si asi koupi neco mensiho ci ojeteho a pokud jezdi hodne tak ho benzin sezere zaziva nebo se ukouse nudou. :-!
Napríklad ja. Najazdím cez 20t km a čuduj sa svete, benzín ma zaživa nezožral a ešte sa pri tom (ak idem sám) aj celkom zabavím. Takže Tvoje teoretické prognózy moc nefungujú ;-)
Tak zabavit se da ruzne, osahavat spolujezdkyni, poslouchat radio, ucit se cizi jazyky, servavat podrizene na dalku. Kazdy tu zabavu mame jinak. Ale pokud se bavime o jizdni zabave, tak pri ni se male atmosfery nechytaji a turbitka berou patnactku. :-!
před krizi sem jezdil 60tis rocne s benzinem a koupil opet benzin.
ted sice jezdim jen 30tis, ale nechamu, proc by me to mělo sezrat.
zabava a kultura cestovani s benzinem mnohem vyssi nez s vykonove podobnou naftou
Jenze na vykonove podobnou naftu se clovek nemusi bat slapnout, protoze ma mnohem mensi zavislost spotreby na stylu jizdy. Benzin je super pro economy run, se spoustou benzinu se da jezdit s lehkou nohou za dieselove hodnoty spotreby, ale jak noha ztuhne, tak spotreba leti nahoru.
No práve to je na tom skvelé: ak nemáš potrebu závodiť, vieš ísť za veľmi slušné čísla a ak dostaneš chuť, môžeš to hnať do 6500 rpm a trochu sa vyšantiť (a vtedy Ťa predsa spotreba netrápi).
nevim na co chces slapat, jestliže nechces hned prijit o papiry, tak se musíš vejit do limitu +50 mimo obce (tedy 140/180) a to na nejaky velky slapani není.
relitvni vyhodnost naftaku vychazi jen z toho, ze benzin je zatizen o 30% vyssi spotrebni dani nez nafta a tohle zvyhodneni naftových rakovinometu skonci nejpozději do 2018.
uz i evropa prichazi na to, ze tech 10% nižší spotřeba u naftaku nestoji za to znecistene prostředí, rakoviny plic a močového mechyre ...
180 staci bohate na to, aby te maly turbomoturek sezral. Staci par kopecku, trocha provozu a uz tam bude patnactka plus jen to fikne. Pri techle rychlostech uz jsou bezne rozdily mezi benzinem a dieselem ctyri az sest litru zadny problem.
Jinak co se tyce rozdilu mezi benzinem a dieselem, tak treba u 1.6Ecoboost vs. 2.0TDCI je to pres dvacet procent a to je diesel o malinko silnejsi.
nevim z ceho vychazis, jednou sem to sledoval, drzel sem se na dalnici kolem 160 a na 600km sem se dostal na 8.0, když sem to absoloval rok předtím se znamym se stejnym autem ale slabsim dyzlem, ukazalo mu to 6.5 při stejnych rychlostech. bylo v tom samozrejme i nekakych 100km po okreskách.
de vo to, jak ten rozdil pocitas.
když to prepocitas na objem (litry), také ses na 20%.
když to prepocitac na hmotnost, vyhrevnost, energie, vypustene CO2, tak ses na 10%.
takze jestliže nafta 6litru, to odpovida benzinu 6.6litru, a 10% navíc je 7.3litru, coz cca odpovida.
a vyvoj benzinu jde ted hodne dopředu, staci se podivat na rozdil mezi 1.8tsi v O2 a v O3
A historicky to jde doplnit srovnáním ještě s 1.8 20V a 1.8T v OI a jde krásně vidět, kam jdou výkony vs. spotřeba. A proti tomu se podívat, kam se ve stejné době posunul diesel např. po vývojové linii 1.9 SDi - 1.9TDi až dnešní nejvýkonnější 2.0TDi.
Presne tak. Lidi si nekdy mysli jak rychle nejedou a pritom maji krome par vyletu do vyssich rychlosti i na te dalnici prumer neco nad 100. Sam jezdim rel. casto napric Nemeckem a jako alternativu vetsim turbodieselum (ne 1,6 TDI apod.) vidim spis velkoobsahove (idealne vicevalcove :) ) benzinove atmosfery, co do spotreby. Jenze ty zase cloveka sezerou v jakemkoli jinem jizdim rezimu nez dalnicnim.
Z čeho usuzuješ, že spotřební daň u nafty je o 30% nižší než u benzínu? Nafta 10,90, benzín 12,84, což je rozdíl 1,96 Kč, což nemusím ano počítat, abych viděl, že to není 30%. Asi by to chtělo zopakovat si matematiku šesté nebo sedmé třídy.
snaz se na to divat trosku s nadhledem, a ne jen presne spočítat několik cisel
benzin ma o 10% nižší vyhrevnost, takze když SD budes vztahovat k energii, nebo tolik omilane CO2, musíš koupit o 10% vic benzinu nez nafty.
takze za 1 litr nafty zaplatíš na SD 10.90, za 1.1 litr benzinu 14.24kc
a pak (14.24-10.90)/10.90 = 29.5%
navíc jsem nepsal ze je spotrebni dan u nafty o 30% nižší nez u benzinu, ale ze benzin je zatizen o 30% vetsi spotrebni dani, a to je velky rozdil..
s tim opakovanim zacni nejdriv u sebe
Jojo, když se na to podívám s "nadhledem", tak se dopočítám věcí. Třeba to, že naftové motory mají o 6-8% vyšší účinnost, takže při spalování energeticky hodnotnějšího paliva odvedou daleko více práce v mechanické energii místo v tepelné, a pak by mi v přepočtu litr benzínu nevycházel zrovna výhodný.
Daňové zatížení nafty je nižší proto, že jeho dopad se promítá v ceně prakticky všeho spotřebního zboží a hlavně potravin.
Spotřební daň se vztahuje na litru a tedy i opačný přepočet ti nevychází. Pleteš si to s alkoholem, tam se spotřební daň počítá na objem čistého etanolu, u paliv se na energii nepřepočítává. Navíc daň je stejná na JAKÝKOLIV benzín/naftu, tedy i na ty s vyšším oktanovým/cetanovým číslem.
Zas jeden teoretik, co tu plantá rychlostní limity.
Zablbnutím s autem si představuju poněkud rychlejší jízdu mimo město od zatáčky k zatáčce, ne zarazit pravačku do podlahy a pak vykládat, že "to jelo v kuse stovosumdesát a jenom za pět litrů, voe".
Takže se na těch tvých cca 110 ani nemusíš dostat, v zatáčce 50-70km/h a k další zatáčce zrychlíš tak na 90-100km/h a jdeš na brzdy.
V takovém režimu si i diesel pápne, o benzínu - zvlášť downsizovaném a foukaném - raději nemluvím.
Navíc nejde apriori o to, za kolik se ti jednou ročně podaří objet náves v Postoloprtech, ale o to, kolik tě to auto bude stát celkově za dobu, kdy ho vlastníš. A ve střední třídě a střední Evropě si troufám tvrdit, že diesel vyjde v 90% případů levněji.
Pravda je, že současnou mantrou je ve větších autech nafta. Jenže realita u moderních motorů je taková, že (turbo)diesely s roustoucími výkony a složitostí konstrukce jdou spotřebou jednoznančně nahoru, zatímco u benzínových motorů je to v posledních letech naopak – spotřeba je při přechodu z atmosfér na turbo stejná nebo dokonce menší. Osobně mám benzín ve vyšší střední třídě a příště budu volit stejně, protože rozdíl ve spotřebě vůči naftě u moderních motorů klesá často na zcela zanedbatelný rozdíl.
Oproti původnímu dvoulitru EW10 se 103kW je THP výkonnější a má plošší křivku točivého momentu v širokém spektru otáček. Než začnete tvrdít, že je to slabý motor, tak se s ním alespoň nejdřív projeďte.
O nějaké nespolehlivosti nemůže být u ročníků 2011 a výše ani řeči.
Tady ma nekdo problemy se ctenim i celkem jednoducheho textu. Ja nekde pisi, ze je slaby nebo jakou ma krivku tociveho momentu? Ja jen rikam, ze se ho Peugeot radeji zbavil, coz je pravda.
protože prostý fakt, že není v nabídce českého zastoupení Peugeot neznamená, že se ho Peugeot zbavil nebo že se neosvědčil. Už jsem ti to psal ve stejné v diskuzi v článku o nových motorech Opelu Insignia...
Jediné na čem se shodneme je to , že v současné době není v nabídce českého Peugeotu.
...že se neosvědčil, nebo že je slabý jsou už jen tvé vlastní doměnky, nikoliv fakta !
Prosím redakci aby zkusila ještě porovnat ty nejsilnější benzíny u těchto aut. Určitě by to bylo zajímavé. Nicméně vím, že se u nás těchto motorů prodává nejméně. Ale mondeo 2.0 ecoboost se 176 kw může být zajímavá volba. :-)
Proti 176kW Mondea nemají soupeři z této čtveřice co postavit, tak silný benzín vůbec nemají, takže máš porovnáno. Pokud chceš pořádný benzín tak z této čtveřice zůstává jedině Ford.
Narozdíl od tebe jsou to zkušenosti ani ne po dvou letech užívání vozu. Majitelem je reprezentant v plavání v ČR, bydlí v Havířově. Takže takové blbiny vytahuj na někoho jiného.
Určitě ne, ale politika automobilky ohledně nabídky nového motoru taky hovoří za své, a krom toho, nejsem jediný, kdo tohle prohlašuje. Zda jsou vyjádření ostatních založená na pravdě ti nezaručím, každopádně je to asi nespolehlivý výrobek. To se ostatně může stát každému, viz. TSI od VW.
politika nabídky s tím nemá co dělat. Ta je dána poptávkou a ne tím, jak je ten motor (ne)povedený.
PS: (btw tenhle motor nyní prohází změnami na emisní normu Euro 6, což mimo jiné znamená že vozy se starým provedením na nějakou dobu vypadnou z nabídky)
Místní BAJKAŘKA >:D Mám dotaz. Co se stane, když střelím z pušky na letící husy a jednu z nich jen tak škrábne můj náboj a nezabije ji? Bude se nějak hlasově projevovat?
mě je úplně jedno co Vaculík doporučuje nebo nedoporučuje, faktem je, že z počátku tyto motory nějaké dětské nemoci měly (nesrovnatelné s problémy TSI), ale do ročníku 2011 a výše jsou dávno vychytané, takže možná má na mysli starší modely pod tímto rokem výroby.
Nedávno se to tady někde postovalo.
PS: kdyby ty motory byly opravdu takový průser, tak by je stáhli plošně a ze všech modelů, včetně Citroenu C5 nebo Peugeotu 308 RZC,nebo Mini, což se ale neděje, takže důvod proč například u nás nejsou nabízeny v 508 je někde jinde....
NESMYSL - pochopitelně že Peugeot (i Citroën i Mini) motor samozřejmě normálně používá/PRODÁVÁ (kompletní seznam modelů najdete na Engine of the Year, kde "jako obvykle" vyhrál kategorii do 1.8 litru
PS: On se někde u nějaké značky prodává (v Evropě) benzín víc než nafta? Myslím ve střední (kombi) třídě? :-)
PPS: Zákazníci Citroën to alepsoň dělají ROZUMně = kupují si (lepší) 2.0 a 2.2 HDi (než benzín), to ti od VWaudi to dělají PŘESNĚ NAOPAK = kupují si (horší) 2.0 Tdi místo (lepšího) 2.0 TFSi ;-)
Je to (skoro) "k nevíře", ale pamatujete si "vítěze" (myslím odzadu) nedávno zde zveřejněné statistiky (nějaké britské pojištovny?) poruchovosti motorů? Tedy úplně poslední bylo cosi čínského, ale hned nad tím AUDI ;-)
...ze Ta to bavii... :-!
ja uz asi uplne na Teba prestanem reagovat - fakt to asi nema zmysel ;-\
"nejaky podrbany test nejakej anglickej poistovne" - tak to uz aj ja mozem vymysliet nejaky test, nezavislych automechanikov - a ich skusenosti s Citronom >:-[] - a tipujem, ze vysledok ani nebudem musiet prikraslovat na to, aby Ta dostal na psychinu >:-[]
Nereaguj na ni. Nemá to smysl. On jí někdo někdy předjel v Audi a od té doby má mindrák. Já mám osobně hodně přátel s drahými vozy. Nikdo si nikdy nestěžoval na kvalitu vozů Audi. Včera jsem se ptal jedné slečny při večeři. Její maminka má Q5. Zase nic. Potvrdila mi jen to, co slyším všude. Audi jsou výborná auta.
No tak když má maminka Q5 co nemělo problém, tak proti tomu je statistika pojišťovny (navíc i ZDE ZVEŘEJNĚNÁ!!!!) nebo výsledky JD Power úplné "nic" :yes::yes::yes::-)
PS: Tady jste, stealth(e)01, fakt NEtrefil stodolu - tohle je skoro NA OMLUVU! (HLAVNĚ za to "někdy jí předjelo Audi" ;-)
PPS: Nebo snad patříte k těm "fanatikům" co raději "hlavu do písku", než.. ;-)
Ne, já k fanatikům rozhodně nepatřím. Vy jste fanatik a Vy si to nikdy nepřiznáte. To je ale u Vás normální. Já prostě jen bráním automobilku Audi, která si tu Vaši kritiku prostě ROZHODNĚ nezaslouží. To co dělají, dělají perfektně, stejně jako jiné automobilky dělají dobře svou práci. Mělo by mi být jedno, co si nějaká (milá) Kylie myslí o Audi, ale není mi to jedno, protože ty Vaše řeči jsou extrémně nespravedlivé směrem ke kvalitě této značky. A já nenávidím nespravedlnost a nefér jednání a u svých lidí vždy takové chování trestám. Na Vás a Vašich komentářích by mi nemělo záležet, ale mé "auto-fandovské" srdce pláče, když to musí číst. Já taky všude nehlásím, že BMW podvádí lidi, oje..vá materiály, kde může apod. Za to si BMW nevážím, protože se rozhodlo parazitovat na těch, kteří jim dávají peníze. Ale respektuji tuto automobilku, jejich motory a oceňuji úspěchy v motoristickém sportu. Vy se jen vysmíváte všem těm inženýrům a konstrukérům, kteří pracují tisíce hodin jen na tom, aby něco vytvořili. Vy se neustále hrabete v předních a zadních náhonech, ale mně jako uživateli auta ve vyšší střední je to úplně jedno. Pokud budu chtít podvozek používat na limitech, tak si sakra koupím sportovní auto. Na co mi je informace, jaký náhon bude mít auto, se kterým jedu po dálnici do Plzně? Abych neodbočoval, je to Váš duševní problém, jsou to Vaše názory, ale měla byste se za ně stydět. A nevěřte tomu, že nějak lpím zrovna na Audi. Když jsem kupoval auto svému otci, projížděli jsme minulou generaci A4 a byl jsem z ní hodně zklamán a nakonec jsem mu pořídil zcela odlišný Subaru Forester turbobenzin (samosebou nový, já ojetá auta nikdy nekupuji). Víte Kylie, já bych si mohl dovolit jak nový Range, tak novou Alpinu BiTurbo. Vy jste mi ale tyhle vozy těmi svými chvalozpěvy tak znechutila, že nemám zájem se do nich ani posadit. Nedokážu si Vás představit jako prodejce aut. Vy byste nedokázala přiznat, že konkurence dělá dobrá auta. Jedním z velkých důvodů, proč jsem koupil BMW byl právě přístup prodejce. Na rozdíl od prodejce Audi, který BMW vozy zesměšňoval a jehož chování se mi vůbec nelíbilo (ano, opět ta nespravedlnost), se tento prodejce BMW choval velmi slušně a s velkým respektem a dokonce velmi hezky hovořil o špičkové Audi A6. To bylo začátkem výborného vztahu, který s tímto člověkem má dodnes. Málem jsem u něj koupil i BMW M5, ale nakonec jsem si to rozmyslel. Vy jste tohoto člověka pravý opak. Vaše fakta, Vaše názory a Vaše projevy nepřipouštějí to, že Audi (VW, škoda, seat) dělají skvělá auta, že mají auta zábavná, rodinná, že používají nejnovější technologie, prostě že je to technologicky vyspělý koncern a to mi na Vás nejvíce vadí. Mně je jasné, že každý může inklinovat k nějakému modelu, k nějaké značce. Ale bez neustálého, nemístného, trapného a ubohého rýpání do značek jiných. A ano možná to dělám i já směrem k BMW. Ale tam mi vadí jasná věc, snaha o šetření za každou cenu u prémiové automobilky. A divím se zrovna Vám, že Vám je to jedno. Vy, která čas od času pošlete odkazy na špičky v high end HiFi (které jsou dělané s maximální pečlivostí a citem k detailu), se vůbec nepozastavujete nad tím (a dokonce to shazujete), že mám z páček blinkrů odřené prsty a že celé auto vrže po 47000 kilometrech. Proto tolik kritiky a možná snaha o to, aby i skalní fanoušci BMW otevřeli oči a přiměli BMW dělat svá auta lépe.
Ehm, jak si tak představujete že statistika pojišťovny "je nanic"? Jako že pojišťováci raději BMW (také neskončilo "nijak zázračně" než Audi, tak...? :-)
PS: Mimochodem pamatujete (také zde zveřejněnou) které auto "vyhrálo" podobnou statistiku o NEJ-horší/-poruchovější vůz vůbec? Skoro se b~o~j~í~m napsat které to je.. ;-)
No minulá generace C5 měla V6, ale PSA teď má jenom ty 1,6 THP. Renault laguna má 2.0 bez turba . Mazda má 2,5 atmosféru se 192 ps. a Toyota nevím, ti mají taky asi jen ten dvoulitr.
Ten Laguňáckej dvoulitr 103kw se dá ještě u nás reálně sehnat nový? Myslel sem, že už ho taky vyřadili, ale škoda, že se tu pro nízká zájem přestala dávat oturbená verze:(
V6 v benzínu měla i tato generace C5, ale jen do 1.9.2009 (emisní norma Euro 5 - už se NEvyplatilo motor "předělávat" - docela "škoda ho" - ne nadarmo se o něm psalo jako o NEJlepším francouzském motoru všech dob ;-)
Znám lepší.. ;-)
...ale za 800 t. kč (ani za víc) si nic ani VZDÁLENĚ podobného (co pohání třeba Range Rvoer) NEkoupíte :-)
PS: A v nabídce (této) generace C5 byl i benzínový V6 - moc Moc MOC příjemný motůrek (skoro bez přehánění možná NEJlepší zvuk motoru - od takových 5000 ot. "nahoru" :yes:;-)
Nééééé >:D A taky má lichoběžníkový nápravy a odhlučněný skla >:D Za 800 tisíc radši tu Oktávku 4x4 >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] NE, to je fór samozřejmě:D
:-)
PS: Ta skla jsou (správně) "protihluková bezpečnostní" = sklo + folie + sklo ;-)
PPS: A "vypíchla" bych asi ještě (luxusní - masážní a hlavně i "pod lopatkami" s nastavitelným sklonem) SEDADLA :yes::-)
To by výborný motor, ale byl v nabídce jen v prvních (2?) letech tohoto modelu..
PS: A měl "jen" 155 kW (zatímco dieslový 3litr 177 kW). Na druhou stranu kdysi jsem ho (mj. v táhlém dlouhém - při dojezdu do Prahy po D5) porovnávala s tehdejším BMW 330i (které mělo myslím 190 kW?) a popravdě čekala jsem VĚTŠÍ rozdíl..
No někde do 100km/h a s prázdným autem možná 2,5 litr nějak Mondeu stačí. Ale jsou to kombajny, takže je trochu nalož, posaď na dálnici a v rychlostech nad 100km/h bude Mondeo s 35kW navíc a daleko vyšším krouťákem o dvě třídy dynamičtější.
s Mazdou jsem se ještě nesvezl, ale s tim Fordikem ano, a zadna slava se teda fakr nekonala :-) pravda nebil to kombik, ale jen lift, tak třeba ma kombik s tim motorem jiné grady no :-) s Mazdou s 2.5 ale opet ne kombikem bych se mel svest za 14 dni, tak uvidim jak moc se tomu bude chtit do Benesova a zpet do Prahy, kde je cca pulka cesty po D1
Záleží s čím porovnáváš a taky jestli jsi se za to svezení s EB dostatečně sžil. Běžná jízda totiž představuje 1500-2000 ot/min, přičemž max výkon dává při 6000 ot/min, takže velká akcelerace vyžaduje podřadit z 6 nejlíp na 4
vzhledm k tomu ze brzdou provozu opravdu nejsem, takze nejake volnobezne otáčky do 2000 me opravdu neuspokoji, mam při jizde rad nejakou tu motorovou kulisu ve vetsich otáčkách, nejlepe 6 a víceválcovou :-)
Ospravedlnujem sa, ze to pisem sem (ale bude tu asi najvacsia diskusia). Pani novinari, vcera tu bol clanok o vyrobe karbonovej Alfy 4C. Dnes sa uz neda najst a link z historie nefunguje:
důvod je ten že pan Fokt tam vykydal nějaké povídání o "vyhlášené nespolehlivosti italských vozů", čemuž jsme se v diskusi vysmáli tak vydatně, že to radakce raději smázla >:D Není to u článku o AR poprvé, předtím takhle kdysi mazali článek o Giuliettě.... je mi jich líto.... :'-(
smutné to bylo dřív, kdy ten web byl celkem OK a pak člověk viděl, jak to jde do bulvární prde*e.... Dnes už v té prd*li je a je naopak velmi zábavné se těm šaškům pošklebovat.... ;-)
Ďakujem redakcii za normánly test ktorý má hlavu a pätu, nepletie sa tu (napr. Škodovka že..) auto ktoré do tejto triedy nepatrí... Samozrejme že by bolo fajn tie autá porovnať aj jazdne ale je mi jasné, že to by už bolo na ťahačky s importérom atď..
Presne o tomto som pred nedávnom písal, ak má mať test zmysel musia sa provnávať buď rovnaké autá s cca rovnako výkonným motorom (tento prípad :yes: ) alebo test čo sa dá kúpiť za určitú sumu a tam sa môžu už líšiť aj motorizácie prípadne triedy.
Hovoril som o miešaní škodovky do iných testov kde triedne nepatrila, Superb by tu v pohode mohol byť, taktiež Passat, 508, i40, Insignia, Accord atď... samozrejme ak majú v ponuke benzín s cca porovnateľným výkonom aby sa nemiešali hrušky s jablkami. ;-) Ak by tento test robil pán Vaverka určite by tu zamiešal Octaviu, ktorá by to samozrejme aj vyhrala, o tom bola reč. >:D
Jsem fanda spíše německých prémiovek,konkrétně čtyř kroužků,ale ta nová Mazda se opravdu moc povedla musím uznat,dizajn je ohromný,kvalita Mazdy je vynikajicí a má výbornou pověst,takže z těch 4 možností nelze vybrat jinak než Mazdu,jinak bych šel do Audi A6 kombajn
A6 za cenu dvoch C5.. >:D ale chápem, ak na to mám a "potrebujem" reprezentovať tak preč nie... :yes: Do tohto porovnávania by ale skôr pasovala A4-ka...
S tím 8x by se možná (v některých končinách) DALO souhlasit - to první je (viz i zde nedávno zveřejněné JD Power či dlouhodobé testy na 100.000 km) pěkná BUBOST (aneb "sněte dál" ;-)
PS: Vy nevíte že A6 je poruchovostí ještě HORŠÍ než (lehce NADprůměrný) Citroën C5? :-)
PPS: A jaký je rozdíl mezi 14 let starým (třeba) Citroën C5 a audi A6 mne učil kdysi šéftechnik jedné "prémiové" automobilky - lidé si "myslí/představují" to co vy, ale v reálu jsou to OBA 14 let staré křápy ;-)
Tiež som to najprv tak vnímal; dizajn nádherný, technika špičková, niet o čom. Ale potom si chceš vybrať auto podľa seba a vtedy to začne: chcel som taký zlatý stred, t.j. silnejší dvojliter (107 kW sa mi zdá málo) a nejakú strednú výbavu (nepotrebujem blbosti ako kožené poťahy). Avšak silnejší dvojliter je buď len s automatom, rovnako ako je automat jediná voľba pre 2,5 (atmosférický R4 s automatom?!!!), alebo s manuálom len v najvyššej výbave Revolution za takmer 29t Eur. Konfigurovateľnosť veškerá žádná, tradičný japonský prístup ber alebo nechaj tak. Plus za tú cenu máš stále len atmo dvojliter, ktorý môže byť síce špičkový, ale konkurencia Ti dá oveľa vyšší výkon (za tú cenu môžeš mať vyše 200k Mondeo).
Takže M6 teoreticky skvelá, ale zďaleka nie pre každého, iba pre toho, komu sadne práve daná predpripravená verzia a nechce nič inak.
V princípe HDM automat oveľa lepšie ladí s turbomotormi, resp. s motormi s väčším krútiacim momentom. Atmo dvojliter je relatívne "slabý na pľúca", má skrátka malý krútiaci moment (v kontexte kombíku strednej triedy) a automat to ešte mierne utlmí.
V ČR jde silnější 2.0i-eloop pořídit s nejvyšší výbavou, jinak musíš mít slabší 2.0. Pravda, moje uváděná polská varianta nemá i-eloop, ta je opět s nejvyšší výbavou u silnější 2.0. Ale aspoň je možnost mít silnější variantu.
Nechci hanit Mazdu taky se mi líbí ale znám pár lidí, co mají současnou Mazdu 6 a spolehlivost nic moc.... ;-\ A dost by mě zajímala spotřeba té nova 2,2 110kw....
Pridávam sa... Na ulici parkujú tri Mazdy 6 (dve generácie dozadu [odkaz]%2C363&type=&… a všetkým trom rovnako hrdzavejú falce (lemy) zadných blatníkov. Tento problém má aj kamrát, ten má trojku, k tomu prrátam pokazený otočný ovládač klimatizácie, po cca 60.000km menené segmenty náprav (aj zadnej!) plus začínajúca hrdza na ďalších miestach... Akosi to vo mne naštrbuje povesť o bezproblémových mazdách. :-!8-s
Kolega z práce má trojkovou Mazdu, ročník tuším 2002. A sám jsem byl už tak 2 roky zpátky překvapen, jak děsně mu to rezaví. Ve srovnání se stejně starými auty před firmou od pohledu jednoznačně největší "plečka".
Re: ja by som dal asi taketo porovnanie kombikov benzinov
Vzhledem k tomu, ze jediny benzin aktualne dostupny do P508 je atmosfericka 1.6tka s mizivym vykonem, tak se 508cka dostala ponekud mimo soutez. :-!
Oprava: Peugeot 508 uz nema v nabidce ani tu atmosferickou 1.6tku je u nas vyhradne s dieselovymi motory.
Re: ja by som dal asi taketo porovnanie kombikov benzinov
to je pravda... ponuka benzinov je v tejto triede u niektorych znaciek doslova mizerna....
mazda naopak je s benzinom uspesna a az 59 aut zo 133 ma tento rok za 5 mesiacov benzin ... co je jasny dokaz ze to su pekne cisla a hlavne dokaz ze auto kupuje dost sukromnych zakaznikov a nie iba firmy
Re: ja by som dal asi taketo porovnanie kombikov benzinov
no zalezi aj od toho kolko s autom rocne najazdis..... niekto chce auto strednej triedy a chce priestor bezpecnost ale nenajazdi zase 40 000 rocne ale napriklad len 20 000.... a tam uz by snad aj benzin mohol vyjst vyhodne.... nechapem to neskutocne preferovanie dieslov ktore zacalo prichodom HDiciek okolo r 2000 a odvtedy je to tu vsade dieslovy boom a auto bez diesla akoby uz ani nebolo autom..... 8-s
casom na to automobilky pridu ze niet nad klasicky benzin.... ja verim ze benziny este pojdu technologicky a vyvojovo dopredu a tak diesle nebudu az tak spotrebou jednoznacne vyhodne
Brutálně by každý chtěl novou Mazdu 6, aneb MAKO (Mazda Kovbojové - copyright GTI) opět na scéně:) Realita je jiná a v prodejích na plné čáře vede dědeček automobil Ford Mondeo dosluhující generace. Já mám z Mazdy pořád rozporuplný pocit. V sedanu vypadá velmi dobře, kombik je na mě moc vlnitý. Určitě bude jezdit dobře, ale mít za každou cenu horkou novinku nevim nevim. Nejvíce mě dostává obhajování slabého motoru v testu, že si můžeš koupit silnější, jenže to třeba v případě děda Mondea jde také a to o poznání silnější. Spousty lidí haní turbomotor, ale on 1,6Ecoboost případně 1,6THP a vyšší kubatury neni 1,2TSI63kw.
Dříve tyhle modely v této třídě poháněly atmosférické jednašestky a auta s nimi jezdila normálně (Pasáty,Mondea, Pežoty, Laguny, ale i Audiny). Nebál bych se tolik jako starého TSI.
Já osobně bych měl jasného vítěze i proto, že ho mám doma jen v naftě a před faceliftem a to je Mondeo. Jezdí velmi dobře, je uvnitř opravdu veliké (žádné vylhané litry ani v kufru) a "ťuk ťuk na dřevo" je i spolehlivé, stejnak příjemné jsou i materiály uvnitř ať si kdejaký škodovák a volksvágnista říká co chce, Oktávka na to nemá :D.
Na druhém místě bych bral Mazdu 6, jelikož na Avensisu mi vadí vzhled ( nelíbí se mi skoro nejvíce z této třídy) a C5 se mi naopak líbí, ale vadí mí ten zpropadený statický věnec volantu :-)
Osobně bych rád do srovnání také přidal Lagunu III a třeba i40
Kdo neslyšel neuvěří, jak nadhárně zní nová Fiesta ST 1,6EB, kamarádka v tom má laděný výfuk a přesto, že řadovými čtyřválci opovrhuji jakožto sociální koncepcí, tohle je PORNO, které by měli pouštet do sluchátka na placených linkách >:-[] , myslím, že by volající ušetřili - byli by na to tata >:D (ale nezkoušel jsem - pro případné rýpaly).
Tohle sou jen nářky lidí, co v turbomotorech nejezdily. Mě se zas líbí zvuk dieslu (i když benzinvý víceválec je lepší), třeba stará Laguna DCi zněla jak když letí letadlo, turbo hvízdalo hodně nahlas a traktor skoro nebyl slyšet >:D
Jen jsem tím chtěl potvrdit, že mezi čtyřválci do řekněme střední třídy je nejlepší koupit turbobenzín, který je pro běžné řidiče vhodnější než atmosféra (jen musí myslet, že předtím než zastaví nesmí jet jak zběsilí) a spousta lidí zatracovala 335i protože prý 330i zněla opravdověji, z tohoto a pár jiných případů je vžité, že turbomotory nemohou mít špičkový zvuk, což ale není vždy pravda, viz. Fiesta ST. Jistě, ne každý motor má ten poteciál, aby hezky zněl, ale opaky tu jsou a stačí jim jen pomoci vhodným výfukem... ([odkaz] 335d se může jít zahrabat, možná i minulá 330i)
tu je jej test: [odkaz] a dole v tabulke je aj porovnanie s jej benzinovou konkurenciou.... mame tam insigniu mondeo a dalsie auta..... a i40 na tom nie je nejako zle...
mozeme sa bavit aj o dizajne ale fakt je ze i40 je dnes uspesne auto a rozhodne krajsie ako podla mna dost obstarozne archaisticky vyzerajuce mondeo ci passat ...
Jenže já vybíral i tu Hyundai, kde jí to sluší a neni na plecháčích >:D To je siluetou a ta u i 40 vypadá jak banán :-) Nemužu si pomoct, viděls to auto nekdy naživo?:D
Kombik neni tak strasnej, ale ten sedan je opravdu fuj. Je o jak zvětšená Elantra a ta naživo vypadá jak kdyby vypadala z americkýho filmu z první poloviny 90 let:(
Kdyby byly větší, tak to neni tak špatný, ale to už hledáš specialitky, musíš uznat, že ten sedan prostě nedosahuje elegance a stylu evropských automobilek :-) Passat je proti němu elegán, německý manažér, Mondeo je takový elegantní pán s vysportovanou postavou. Francouzi zase útočí skvělým oděvem a dobrým prvním dojmem. Hyndai je takovej... banán :D:D
Mě přijde design i40 nehodný střední třídy. U i30 se to zkousnout dá.
Mě se asi Mondeo líbí nejvíce, takový neprovokativní, ale zároveň dynamický design, na Passatu se mi líbí určitá elegance a reprezentativnost. P508 zase má také něco do sebe, vyřazuje z něj určité charisma.
tak na tomto foto ani mnohymi kritizovana elantra nevyzera zle [odkaz]
ono elantra nie je i40... rovnako ani megane nie je fluence.... rozdiely su jasne zretelne... a celkovo v proporcii auta aj rozlozeni hmoty je to jasne vidiet
Mě osobně se z Hyundai líbí jen nové Santa Fe, ještě se dá Genesis a popř. ta I30, ostatní jsou pro mě více (ix20) či méně (i40) škaredé. Každému se prostě líbí něco jiného.
ano to mas pravdu.... mne sa napr. veloster alebo ix20 tiez nepaci.. elantra potrebuje vacsie kolesa inak nevyzera vobec dobre ..... mne sa tiez nie kazdy hyundai paci... klamal by som keby som tvrdil opak
Ta s těma zelenýma kolama ( kdyby nebyly zelené jak jsi poznamenal) vypadala slušně, takový optický tuning dost pomůže. No na Veloster jsem úplně zapomněl, to je dost síla >:D
Když se podívám na skoro identický tvar zadního okna asijských kombíků, řeknu si vždy, že i ten obstarožná passat je zlatý. Trochu čestnou výjimkou je zde zmiňovaný Avensis. A vzhledem k tomu, že se nakazil i Focus, trochu se děsím, čeho všeho se dočkám. Jsem rád, že ty korejské obludy ve svém okolí vídám častěji pouze na parkovišti prodejce Hyundai.
Pokud se nepletu, tak tahle motorizace je levná právě vzhledem k použité starší technice. Tenhle motor mám v Mondeu z roku 2001 a Ford ho montuje do aut ještě v některých zemích. U nás už se koupit nedá. Mazda ho nasadila do nejnovějšího modelu jako tu nejlevnější variantu.
Na druhou stranu, 1.6EB má základ v Sigmě, která už má taky něco za sebou.
Ale což, Evoque má podvozek původem z Mondea a taky to díky tomu není špatné auto ;-) .
Chceš říct, že to co dávaj do Mazdy je ten stejnej motor jako v Mondeu MK3? >:D To snad ne... Navíc ten dvoulitr se dával i do MK4 na začátku výroby a oproti dvoulitrum v MK 1 a MK2 byl dost uškrcenej a takovej chromej na spodek :-)
Porovnával sem MK 4 107kw benzin vs MK4 85kw nafta a ta nafta je o dost živější a rychlejší.
Musí, ale nezadupe>:D Porovnával sem kamarádův liftback MK4 R.V. 2007 2.0i 107kw a můj kombik MK4 2.0Tdci 85kw r.v. 2008 :-) Ten benzín je prostě uškrcený :-) Nechce se mu vytáčet. V běžném provozu je TDCI rychlejší a pružnější. 0-100 to možná bude ve prospěch 2.0i, ale hodně natěsno.
Ono 190Nm vs 300Nm na těžkém autě je docela rozdíl a o nějakém zadupání už vůbec nemůže být řeč v generaci MK4 :)
neviem, či si čítal niečo o Skyactiv. to znamená úplne nová konštrukcia aj motorov. takže v novej Mazde6 nenájdeš starú techniku v motore, dokonca je modernejšia ako väčšina motorov u iných "noviniek".
a našťastie už nedávajú Ford veci do nových Mázd, len si tým kazili meno :-!
Tak to sa teda pletes! Mazda6 nema ziaden motor z Forda, rovnako ako ani predchadzajuce 2 generacie. Mazda montovala (neviem ci este stale?) dake cudzie motory do modelu "3", ale nie do 6-ky.
A o dakej "starsej technike" nema zmysel sa ani bavit. Toto je zgruntu novy motor, povedal by som ze unikat. Miminalne v kategorii "beznych" osobnych aut som sa s nicim podobnym este nestretol...
inak osobne si myslim, ze ten motor bude mat viac ako 107kW. Rozdiel medzi 107kW a 121kW bude len SW, takze stale ..... . Chcelo by to to auto na brzdu a uvidelo by sa, kde je pravda. Jediny hlavny zabijak toho motoru je prevodovka, ktora by bola vhodna tak k tubomotoru alebo aspon k setvalcu.
Len pre ukazku, na dvojke robite realnych 110km/h a na trojku date skoro 170.
2000ot na setke = 96km/h GPS.Tak tazku prevodovku maju bezne diesle. 2.5 ma od tusim stvorky prevody este tazsie a naopak 121kW verzia 2l ma prevody vyrazne lahsie a tak aj trojka bude u tohoto auta celkom ziva. Pri 107kW verzii az tak ziva nieje.
toto vidim ako jediny zabyjak tohoto motou. Chapem dialnicnu setku, ale naco je dialnicna dvojka, trojka .... ???? kto toto vymyslel. Ak by trojka bola do cca 150, hned by to trochu ozilo a nezmyselne velke kolesa 225/55/17 dynamike tiez nepridaju
Stejně tak jako "může" mít více mazda na brzdě, může mít více jakýkoliv motor, záleží na kusu. 107kw by měl plnit i ten nejhorší motor, nejlepší může být silnější.. Stejně tak to může mít víc i Avensis, Mondeo i ta C5tka... Tohle je jen zbožné přání, že Mazda má víc... nemá.. Jediné směrodatné by bylo auta porovnat za jízdy...
kdo ho zkoušel má jasno, nic proti ostatním soupeřům, ale kdo hledá pohodlné rodinné kombi nemusí nic dál řešit, mazda je svým podvozkem takový japonský bavorák, to samé ford, bezpohlavní toyota nevím, styl+pohodlí+rodina=c5 :-)
Ano buď chci SPORTOVAT (nic proti), nebo (na všechno ostatní především) POHODLNÝ vůz.. ;-)
..a "normálnímu" člověku asi 115 kW ve střední třídě stačí - byť já za "optimum" pro C5 považuji diesel 2.2 HDi 150 kW :yes::-)
není o čem :yes: btw, dnes jsem byl na krátké návštěvě u manželů "rollsových" a chtěl bych dát nějaká fota na blog, nevíte vy (nebo kdokoli) jestli se tam dají vložit s velikostí cca 1mb na fotografii?
to si naozaj nikto nevsimol ani z recenzentov, ako sa na tom aute zle zatvaraju dvere? Tj musis slahnut dverami ako na dacii(a to fakt neprehanam, je to naozaj rovnake ako na daciach) aby sa zavreli? Ze je maly otvor, takze si treba davat pozor, aby si vacsi clovek neudrel hlavu?
Ze je vzadu malo miesta?
Ze ma len dvojite tesnenie dveri?
Nerozumiem, preco sa niektorym automobilkam neprepaci ani fuk (renault, psa) a niektorym sa prepecie vsetko, ani zmienka v recenziach.
Z hladiska dizajnu je naozaj mazda6 top. Ale z hladiska uzitku je jedno z poslednych aut, este aj ta stara c5 je na tom lepsie.
Z tohoto vyberu ale jednoznacne mondeo.
Ja som si bol novu mazdu6 otestovat, a nic takeho ako zle zatvaranie dveri som si nevsimol. Naopak, dvere sa zavreli s takym jemnym "zuchnutim", tlmeny zvuk hlbsieho tonu. Skoro by som povedal ze az premiove. Mimochodom, kolega ma mazdu6 tusim z roku 2005 (este ten "klasicky" model bez vlnoviek), a ani na nom netreba z dverami "slahnut".
Miesta na hlavu je menej v sedane, pretoze tam sa strecha zvazuje velmi rychlo dole (prakticky ako keby to bol liftback). Nizky koeficient Cx skratka nepusti. V kombiku je to v poriadku, aspon teda pre mna pri vyske ~188 to stacilo). Inak je tam na sirku miesta bohate, a na kolena tiez.
Ak uz by som mazde6 nieco vytykal, tak to je chybajuci liftback, a to ze prednu napravu zmenili na lacnejsi McPherson. Stale je to vyborny podvozok (mozno najsportovejsi v beznej strednej triede), ale uz to nie je take "motokarovo" ochotne vrhanie sa do zakrut, ako v predoslej verzii ktora mala vpredu dvojity lichobeznik...
heh tak to potom na autosalone v BA mali nejake divne mazdy 6, kedze to robili vsetky 3, sedan a kombi boli na showroomw a jeden sedan bol vonku na volnych jazdach.
Najlepsie to bolo vidiet, ked si pustil dvere volne z posledneho dojazdu(aj to som zabudol ze ma iba dva dojazdy)mazda 6 bolo jedine auto strednej triedy, ktoremu sa nezavreli dvere, ale ostali nedovrete.
Smutné je, že všetky novinárske testy sú naozaj určené pracháčom, resp firemným zákazníkom, ktorý majú mnohotisícové kilometrové nábehy za rok. My, bežná rodina, čo spravíme na aute za rok 20 - 25 tis km, najmä na krátke vzdialenosti ani o nafte uvažovať nemusíme. A nie sme ani tak bohatí, aby sme vymieňali auto hneď, ako mu skončí záruka. Z môjho pohľadu strácaju novinárske testy opodstatnenie, lebo nikdy neporovnávajú porovnateľné - neporovnávajú na koľko príde prevádzaka auta napr počas 8 rokov pri najazdení 200 tis km. Lebo to, že niečo super jazdí, ešte neznamená, že sa to používaním veľmi skoro neopotrebuje. Sú obrovské rozdiely v kvalite lakovania karosérii u mazdy a napr passata, ktoré človek zbadá po nejakých až (už) 5 - 7 rokoch. Obrovské rozdiely sú v materiáloch a výdrži náprav u toyoty a u renaultu, atď atď... Nové autá jazdia všetky super a pri dodržiavaní predpisov priemerný vodič nemusí robiť prakticky rozdiely - všetko sú malichernosti. Stačí prečítať nejaké časopisy, kde figurujú značky ford alebo vw v testoch spoľahlivosti veľmi vysoko, aj keď musia pri 75 tis km vymienať prevodovku a pod - nič to nie je, lebo je to ešte v záruke. Ale ja najazdím 75 tis km za 4 roky a záruku nebudem mať!? Podľa mňa to je šmejd. Delil by som autá iba na tie, ktoré majú dobre zvládnuty marketing a reklamu (škoda v SR i v ČR) a tie, ktoré nie (japonci v Európe). Lebo napr tvrdiť, že turbomotory sú s poruchovosťou tak, ako klasické atmosféry bez prepĺňania je naozaj sila. Tak ako filtre pevných častíc u dieslov, alebo nezničiteľné rozvodové reťaze... mnohé novinárske názory treba brať s rezervou a snažiť sa mať také auto, aké - komu vyhovuje a na aké má a nedať sa zožrať touto komerciou a tým, že sused si myslí, že to jeho je lepšie.
velmi dobre napisane... malokedy davam 5krat :yes::yes::yes::yes::yes:
len dodam ze filter pevnych castic u dieslov moze byt pekne predrazena vecicka... a najma vymena... ono ta prevadzka diesla sa neoplati ani do tych 30 tisic rocne.... nie iba 20 tisic..... niekolkokrat som si to prerataval na rozdiele v palive... nakupnej cene a case kedy sa mi naklady za drahsie dislove auto vrati.... mnohokrat to nebolo skor ako 6-7 rokov a to sa bavime len o navrate vyssej investicie... nic sme este v porovnani s benzinom neziskali a neusetrili.... takisto servisne intervaly diesla su castejsie ako u benzina... nehovoriac aj o tom ake prusery vie narobit nekvalitna nafta ... pre bezneho sofera ktory teda najazdi 20-30 tisic rocne a aj na kratsie trasy alebo pohodove jazdy mimo mesta nema diesel ziadny vitazny efekt .... nula bodov.... benzin je nadalej jasna volba...... samozrejme keby som jazdil 40 a viac tisic rocne tam uz to je ine... preto mi je divne ze sa tolko preferuju disle... to kazdy jazdu 40 tisic rocne? Asi nie ked bazary su plne dislovych 10 rocnych aut so 100-150 tisic km na tachaci..... ludia jednoducho podliehaju trendu dieslov a nerozmyslaju.... nas sused ma tiez dieslove auto a vecne mu stoji pod barakom... ale chvali sa ze mu zerie 4 litre... no ale co z toho ked spravi 10 tisic rocne... houby na tom usetril ked ho auto stalo o 2000 eur viac ako benzinak
Dovolim si trosku oponovat- zalezi jenom na tom jake auto si koupis a na co si ho kupujes. Tvrdit ze se ti diesel vyplati obecne od XX km rocne je obecna pitomost. Pri casto stejne nebo velmi podobne porizovaci cene (nafta vs. benzin) muzes rocne usetrit i desetitisice Kc i pri zminenem najezdu 20-30 tkm, potom te nejaka ev. i drazsi oprava nerozhodi. Casto za dobu drzeni takoveho turbodieselu usetris jen na spotrebe na dalsi takove auto. Vsimni si ze neni rec ani o prodeji hned po zarucni dobe, ani o nakupu vyklepanych ojetin s nejasnym puvodem s par deklarovanymi km na PP. Na podobna auta jsem vazne chudy.
Neni spatnych nebo nevyhodnych aut, jenom si musis ujasnit co a proc si kupujes.
ano suhlasim... rozhoduju priority co clovek od auta pozaduje... ale disel fakt dava zmysel az pri relativne vyssom opocte najazdenych km za rok a takisto aj zavisi kde s tym clovek jazdi.... disel na jazdenie po meste tiez asi nie je ideal....
kazdy mame svoju pravdu.... ja uznavam ze na diesloch sa usetrit urcite da .. ale treba skutocne uz viacej jazdit... bezny clovek jazdiaci do prace a domov a na nakupy a raz dvakrat za rok kdesi na dovolenku do tatier alebo k moru tomu je diesel na co... asi na nic....
Nic v zlom, ale cena naftovej a benzinovej motorizacie podobneho vykonu nie je "casto stejna" ani "velmi podobna". Vacsinou je ten rozdiel ~40 tisic Kc.
A ten tvoj vypocet je tiez trochu "optimisticky". Ak pri najazde 30tisic km usetris liter paliva na 100km (pri +/- rovnakej cene za benzin a naftu), tak to moze byt 10tisic Kc rocne. Takze najprv musis ~4 roky jazdit 30tisic km rocne, aby sa ti usporou na palive vratili naklady na vyssiu nakupnu cenu. S opravami sa este akosi nepocita, pretoze to by ta navratnost bola dlhsia...
Osobne si myslim ze pod 20tisic km rocne nema zmysel o nafte ani uvazovat, a pokial jazdim vacsinou po meste, tak vobec nie.
- velmi casto mas akce, kde za naftu zaplatis tu stejnou cenu jako za benzin (mysleno jako motorizaci)
- pri jizde po dalnici usetris tech litru rozhodne vic nez 1, pokud jezdis treba pres Nemecko a nejedes stovkou, klidne tech litru bude 5
- pri castejsim tankovani v zahranici muzes mit rozdil nakupni ceny PH bezne 5 kc v prospech nafty
Rozebirat se da ledacos do nekonecna, jenom uvadim druhy uhel pohledu. Kazdy si musi spocitat sam, odkdy se mu ktery konkretni vuz "vyplati" nebo ne. Nejsem zastancem ani jednoho, ani druheho- na kazdy ucel mam uplne jine auto.
bože to jsou zase kecy.
Jaký běžný servisní interval má diesel a jaký benzín?
Co asi udělá s dnešním turbobenzínem nekvalitní benzín?
Vždy je to záležitost, jak se o auto staráš. A diesel se ti může vyplatit už při těch 30tis ročně, záleží jen, jak se k auto chováš a jaké je jeho primární využití.
ano viem.... zalezi od starostlivosti ... nemyslel som zrovna turbobenzin ... ale skor klasicku atmosferu.... turbobenziny samozrejme maju uz svoje muchy ....
Ty si taky jasna volba >:D
Cim vic najezdis s dieslem, tim vic usetris, u tech 20 tkm rocne uz je predpoklad, ze budes v plusu oproti benzinu, samozrejme zalezi na spolehlivosti auta, ale problemy muze mit s dieslem i benzinem. Naftaky v tvem podani jsou auta, ktera jen cekaji na prilezitost, aby se mohlo neco pokazit, coz je pitomost...
kazdy den prejdem 10km do roboty ,s detmi na kruzky, skoly, takmer vzdy plne auto... tuto trasu absolvujem 4 az 6 x ...teda denne 30 - 80 km po malých kúskoch s prestávkami 1 - 2 hodiny medzi jednotlivými startovaniami pocas celeho roku. Obcas dlhsia streka cez vikend...rocne spolu okolo 20 -22 tis km. Chces mi povedať, ze diesel je lepsia volba, na takyto sposob prepravy a je uplne jedno, ci je to stredna trieda, ale miniauto? Na kratke vzdialenosti so studenym i startami je 100x istejsia volba benzin, ak to auto chcem mat viac ako 3 roky. Ale ako povies, kazdy si ospevuje to svoje ;-)
No dobre, ale ako by si si potom predstavoval testy aut? Vacsina veci co pises sa neda otestovat povedzme za tyzdenny test (napriklad s tym lakom suhlasim). Navyse ja stale zijem v naivnom presvedceni, ze ludia si auta nekupuju len na zaklade novinarskeho testu, ale na zaklade vlastneho odkusania a preferencii.
Nie, nedá sa to inak, ja to chápem. Novinári majú ale strašnú mienkotvornú silu a dobrý novinár, je ten, čo upozornií na všetky nedostatky apozitíva a nie niektoré iba spomenie a o iných menej podstatných píše celé litánie. Spomenul som si na seat exeo - automobil, ktorý vlastne patrí do tejto kategórie - priamy konkurent. Rozmerovo vnútri je exeo vlastne kupé >:D Kto sedel vzadu vie, že tam vlastne nie je možné previesť dospelú osobu so 175 cm výšky, aj keď má auto cca 4,7m na dĺžku a stojí nekresťanské peniaze. V veľkom teste skončilo exeo pred mazdou 6 i avensysom i pred c5. ;-\ Lebo novinári považujú napr.trojblik na smerovkách za dôležitejší parameter u vozidiel strednej triedy ako miesto pre pasažierov vzadu .... Všetci tu na fóre prispievaju do diskusii na základe toho, že o danú problematiku máme záujem a sledujeme ju. 90% majiteľov áut ale často prečíta dva testy, hodí reč s nejakým kamarátom, čo sa akože vyzná a na základe toho kúpi auto.... Osobne poznám dvoch majiteľov C5, ktorý kúpili tento model od novoty a nadávajú stále, lebo sú viac v servise ako na ceste i keď s vlastnosťami auta sú nadšení a jedného, čo má staršiu c5 a má na nej 300 tis km a je spokojný jedna radosť. Nehovoriac o kamarátovi, čo má auto od vw group a po troch rokoch vyzerá interiér ako po milione km - na aute za 50 tis EUR! Teda iba to, ako si povedal ty, treba mať vlastný úsudok, spraviť si prehľad a novinári sú na to, aby nám v tom pomohli.
Mondeo Ecoboost jsem dealerovi vrátil kvůli totální nepolehlivosti elektroinstalace, kdy se auto za rok a půl asi 7x samovolně vybilo (a ten problém má víc lidí).... 1.6THP trpí dost zásadními problémy (mám to přímo od kámoše, který pro Peugeot dělá), tuším rozvody a navíc problémy se startováním....
Takže těmto dvěma motorizacím bych se prozatím opravdu raději vyhnul....
A i z provozního hlediska s ohledem na nájezdy, které auta této třídy jezdí, se holt ještě furt vyplatí ta nafta..... Třeba u Mondea v testu na ACZ psali, že ve verzi 1.6EB bere při 130 7,3/100, což je pravda, ale palubák lže o 0,7 litru, takže reálně jezdíte za 8.... a to je stále dost....
Mně ukazje na 20tkm PP 7,4, všechna tankování od zakoupení minus první nádrž k poslednímu tankování 7,4, takže PP asi nelže,byť to neplatí obecně.Styl jízdy, říkejme mu hodně svižný,Vybitá baterie,neznám tento problém.Asi je to o štěstí/smůle,jako vždy a u jakéhokoliv vozu.Já se např. s radostí zbavil vyhlášené M6 tky 1.gen.,byť měla úžasné jízdní vlastnosti, brzdy a řízení, přitom trojkvou M6 bych klidně v benzínu vzal,nemít nové auto.Takže nic proti mazdě nemám, jen výhrady k první gen. s naftovým motorem a nekonečným problémům s DPF a růstu hladiny oleje díky naftě.Schizo. Tak šla. ;-)
taketo prusery by sa v i40 nemohli stat ;-) , je to skutocne kvalitne a paradne auto ... miesto toho tu kazdy bude chvalit poruchove THP turba a starucke mondea ktore maju furt problem s elektrikou... ach jaj... niektorym fakt nerozumiem .... uznat kvality supera je pre niektorych nadludsky vykon ;-)
Spritmonitor patri sice k tem nejobjektivnejsim zdrojum informaci o spotrebe, ale i tyhle informace si musis umet prebrat. Auto s downsize motorem si vetsinou kupuji lide co jeho vykon vyuziji jen vyjimecne, zatimco turbodiesel s "vyssim" obsahem slouzi jako dalnicni presunovadlo. Pokud budes pouzivat ono Mondeo 1,6 EB po vetsinu doby jako typicky uzivatel 2,0 TDCi (bezny, ne ten cesky co si ho koupi jako 10 let starou ojetinu co je porad v garazi), pak ten rozdil bude o dost vyssi.
Ne, podstata meho prispevku je v tom, ze si kazdy koupi jinou motorizaci na jiny ucel jezdeni, nejen v zavislosti na druhu PH. Nekoupim si prefoukany maly moturek (jedno jestli na benzin nebo naftu) na caste, dlouhe a rychle jezdeni po nemeckych dalnicich, stejne tak si na jezdeni po meste, vyzvedavani deti ze skolky a na nakupy neporidim 2,0 TDCi.
Moje osobni zkusenost s vykonnejsimi benziny (170-305PS) je takova, ze pri sviznych dalnicnich presunech (kde lze - tempomat 150 km/h) si vezmou stejne nebo o malo vic, nez pri ***ckach po meste a okreskach. Konkretne - TB 1.8 148kW - 7.5. Totalne "premotorovane" TB 2.5 224kW - 9.5. Atmo 2.4 125kW v kombi vyssi stredni nalozene po strechu - 8.4. Vse dle tankovani a pri cestach 1500-3000 km (totez kolega s Meganem atmo 1.6 81kw okolo 7). Skutecne jde o takovy rozdil proti stejne vykonnym dieselum?
Netusim co to bylo za auta, nejde porovnavat neporovnatelne. Ve vysokych rychlostech je jednim z rozhodujicich faktoru i aerodynamika, potom bude kompakt brat casto min, nez o tridu vyssi vuz. Stejne tak tvrzeni o vysoke rychlosti zni jinak u nekoho co jezdi po D1 a obcas na dovolenou do Chorvatska a jinak u toho, co jezdi casto rychle po nemecke dalnici bez limitu (pokud nejezdi v dobe a mistech dopravnich spicek :/ )- reagoval jsem na zminku o spritmonitor.de .
Nejenom mne treba bere TD vzdycky nejmin na okreskach, ale obecne nejsou rozdily v jeho spotrebe nijak dramaticke za zadneho rezimu. Na rozdil od (T)B, ktery urcite dokaze byt v urcitych podminkach a za urciteho rezimu velmi sporivy, za jinych ale presne naopak. Ale chapu, ze vetsina diskutujicich nejezdi diky predpisum, financnim moznostem a stavum silnic a dalnic v CR nijak rychle a podobne veci resi spis v teoreticke rovine.
diesel by nemal zmysel , v bazare by ste ale s vasim poctom najazdenych km nasli taketo toyoty a hned niekolko a aj rovnako stare.... ale ludia sa nepoucia.... myslia si ze usetria, na to vsak musia jazdit podstatne viac ako boli zvyknuti jazdit na benzinoch,,,,,
Myšleno do střední třídy a níže, nic proti naftě v SUV a šesti a více-válcům obecně. Stojí Vám to za to prvních 15km v zimě mrznout, nebo kupovat nezávislé top. za 30k Kč? >:D Snášet vibrace a bát se kdy odejde DPF a jiné?? Když jsou na trhu turbobenzíny, tak si snad každý může vybrat spolehlivý motor se zátahem odspoda (např. 1,6 EB, který má rozvody poháněné řemenem) a minimem řazení, ne jak v dieselu pořád nahánět fofrklacek, mít přilepený oči na otáčkoměru a v uších špunty >:D.
Nezávislé topení je ale (ještě DALEKO) lepší než (jen) benzínový motor :-)
PS: Spolehlivý motor MÁM, špunty do uší NEnosím, na otáčkoměr (příliš) NEkoukám a (ručně) řadím také (jen) "minimálně" ;-)
Proti 3,0HDI nic NEmám >:-[] , OK beru, že pokud někdo neparkuje v garáži, tak má nez. top. smysl, ale i tak - modelová situace: v Alpách na lyžovačce, přes noc -30°C a ten diesel i přes ta drahá aditiva ne a ne nastartovat, prostě zamrzlou naftu v hadičce mezi motorem a nádrží ani Webasto nerozehřeje, leda jak jouda nahřívat fénem/horkovzdušnou pistolí od místního Helmuta >:D .
My na hory jezdíme (benzínovou) "krabicí" (ML 6.3 AMG ;-)
PS: A teď "vážněji" - myslím že za část zimních naftových problémů v česku může palivo - viz testy MARTINa VACULÍKa (dnes pro časopis DIESEL :yes:
Parkoval sem týden na horách sice v ČR, ale teploty padly na -20, nejdříve s Lagunou Dci a pak s Mondeem TDci a ani jedno nemelo problém se startem po týdnu.I benzinové auta měly problém po týdnu nahodit ( především baterie), já nastartoval na první dobrou v obou případech. Když jedu na hory radši vezmu dražší naftu, někde, kde vim, že je opravdu arktická a je po problému :-) -30 je opravdu extrém
Tak -30 je jen na Kvildě, a neviděl jsem, že by tam někdo měl horší auto než Cayenne Turbo >:D , takže tyto lidi jsou vysmátí. Myslím, že polemizovat o tom, jaký motor startuje snáze je zbytečné. Všeobecně: Benzinový motor nemusí překonávat tak vysoký kompresní poměr jako D, nemusí žhavit (další odběr el. energie), má menší tření, jelikož má zpravidla subtilnější pohybující se součásti a palivová pumpa se nenamáhá s kapalinou, která svou viskozitou připomíná skoro zcukernatělý med. Najdou výjimky toto potvrzující - hlavně starší italská auta, která v mrazech docela bojují (to si třeba ani nestáhnete trochu přimrzlé okénko, jak je motorek slabý). Snažím se o objektivitu, děkuji.
Já nepopírám, že benzín je na tom lépe, jen že u dieslu je to i dost závislé na stavu vozu ( jak se o to staráš a před zimou vybavíš) a české mrazy jdou v 90procentech překonat bezproblémů :-)
Jo, ale těch 10% je i tak někdy v prekérní situaci průšvih, takže u dobře nabité baterie a slušném stavu startéru je benzin neprůstřelný a to je moc fajn pocit, že se nemusím stresovat, jestli odjedu či ne. Jinak u benálu stačí mít aspoň startovací kabely za stopade, a pokud nejste na Aljašce, tak vám to nějaký dobrodinec se svým autem vždy nahodí.
Kazdy turbodiesel nema chovani a spolehlivost ruskeho traktoru, ale kazdy zrejme vychazi jen ze svych zkusenosti.
Stejne tak nizsi pracovni rozsah otacek neznamena castejsi razeni, v autech je krome motoru i prevodovka s ruzne dlouhymi prevodovymi stupni a ty jsou u turbodieselu vyrazne delsi. Ve svem benzinovem aute mam fuel-cut az v 8400 ot/min a stejne skoro nedam pravou ruku z radicky na volant ;-)
Chyba lávky, je rozdíl mít na naftě 4x větší otáčky než volnoběh a nebo v benzinu 6x.... A s tim řazením - v meziměstském režimu lze většinu benzinů provozovat skoro stále na 5. rs, naftu třeba na 4. rs ale jak dlouho lze hlukově vydržet takto vytočený motor např. při stovce?
Netusim co tim chtel basnik rici, kazde auto je prece zprevodovane jinak. Pokud je pro tebe na aute to nejdulezitejsi vubec nesahat na radici paku, porid si automat.
Výborně, jsem rád, že mohu předávat informace. Spousta lidí nechce AT, ale současně nemají potřebu se uřadit k smrti. Vezměme si např.:
Volvo S60 D3: v obci při 52 km/h může jet maximálně na 4. rs při 1440 ot/min (na pětku velice nehezky vibruje a netáhne), uznávám že nyní motor produkuje 1440x400Nm/9549 = 60 kW takže zrychluje jako raketka, ale když nechci zbytečně řadit a jet na stejný kvalt při 100 km/h tak už točí 2800 ot/min, což při minimálním aerodynamickém hluku dost obtěžuje. = jak řekl J. Clarkson o řidičích trucků: "řadit, řadit, řadit, podívat se do zrcátka, zavraždit prostitutku, řadit, řadit, řadit"
Mondeo 1,6EB: v obci při 52 km/h může jet ideálně na 5. rs při 1430 ot/min, zde motor dosahuje při overboostu cca 240 Nm (1430x240/9549 = 36 Kw) což stačí na pěkné zrychlení z městských 52 km/h. No a ve 100 km/h točí 2750 ot/min a o motoru posádka ani neví.... Doporučuji vyzkoušet + nějakou tuhou spojku dieselu (hned se mi vybavila Primera 2,2 dci)
Tesat do kamene:
S přeplňovaným benzínem u manuální převodovky se dostáváme na úplně jinou kvalitu jízdy oproti dehťáku, toť vše.
Stejne tak si tu muzeme davat priklady stovek dalsich vozu a jejich motorizaci. Muj Accord 2,2i-CTDi treba nema nejnovejsi motor, ale ma velmi kulturni projev, akusticky i co se tyka absence vibraci. V celem pasmu realne vyuzitelnych otacek. Oproti nemu je muj Civic nekulturni- cuka, vibruje a hlavne je vyrazne hlucny, opet temer v celem pasmu vyuzitelnych otacek. Mam kvuli tomu pausalizovat a tvrdit tady, ze je benzin pro normalni auto nevhodny?
Porovnavat jdou jen konkretni vozy pro konkretniho cloveka a pro konkretni druh jezdeni. Nestestim je jenom to, kdyz si vyberes PRO SEBE ten nevhodny.
Tak ještě jednou, tady se nebavíme o atmosférických pilách, které jsou dole zdechlé a nahoře se mohou strhat jak baží po své milované směsi, ale o nejprodávanějších vozech vyrobených v Evropě, do kterých automobilky sekají turbobenzíny jako Baťa cvičky, ju? Turbobenzín není přísný na řidiče, jako by říkal: "zařaď si tam co chceš, šefík jsi tu ty" - prostě auto se mi dokáže přizpůsobit a ne že mi striktně diktuje, jak mám řídit. Prostě Tvůj Civic je hardcore kára, která se drží pod krkem aby fungovala jak má, tak k tomu musíš přistupovat. To je to auto z té menšiny, které není user-friendly. Chci závodit - koupím točivou atmosféru, chci se pohodlně vozit + třeba trochu sportu - beru TB, potřebuji z nějakého důvodu diesel - tak jej koupím. Škoda, že si lidi v odůvodněných případech nenechají poradit a musí sahat z těch pistolí na tu umaštěnou :no:
Chapu co chces rict, turbodiesel neni samozrejme automaticky hned tou nejlepsi volbou, ale pro rodinne auto stredni tridy, ktere logicky potrebuju pro pohodlne ukrajovani dlouhych dalnicnich vzdalenosti a jeste caste = i ekonomicky vyhodne mne proste nabizi TD, ne downsize TB mikromotory. Tedy pokud je rec porad o velkych rodinnych kombi stredni tridy a zpusobu jizdy, pro ktery jsou v beznem svete urceny.
K těm TB - min. 1l objemu na 1000 kg pohotovostní hmotnosti, nic jiného by se vyrábět nemělo, zhovadilosti typu 1,0 EB ve Focusu neuznávám, ikdyž to může po určitý čas docela fungovat. A ony ty diesely jsou pěkně vyšponované - už je to dlouho, ale četl jsem, myslím že to bylo 2,0HDi (které docela uznávám za kulturu chodu a spotřebu), že motormanagement dovolí motoru jeho výkon 120 kW jen po určitou dobu (možná 2 hod, nevím, pak se to NAVŽDY sníží cca na 110 kW, jde to takhle zničit jen v D na dálnici) - to o NĚČEM vypovídá! I zdejší redaktoři by brali 1,6 THP raději než HDi (ikdyž to se ještě nevědělo o poruchovosti THP). Jako nové auto (s tím, že se ho po cca 100tkm zbavím) se diesel velice často vyplatí, nepopírám.
Trošku mimo mísu: pro zajímavost jsem dělal rozpočet měsíčních nákladů ojeté A5 (nájezd 100000 km) při dalším proběhu 25000km/rok po dobu 4 let, výsledek = S5 4,2 vychází asi jen o 1500 Kč dráž, než 3,0TDI při plánovaných poruchách. A to se vyplatí, 1500 za tu celoměsíční radost, + kdy při každém startování okolí zbystří co se to probudilo za dělo...... Usměv od ucha k uchu zaručen po dlouhou dobu :-)
Prevodove stupne jsou u TD vyrazne delsi??? Podivej se na srovnani treba OII RS v benzinu a nafte, jake jsou maximalni rychlosti na dany kvalt. A kdyz srovnam prubeh momentu, tak u benzinu je vyrazne lepsi "prekryti" rychlosti diky ploche krivce momentu, takze pri razeni lze napr. bez problemu preskakovat rychlosti, casto brutalne. Zkus treba v dieselu radit z vytocene II. (U benzinu 95-115kmg/h) na VI., ktera uz je u benzinu v otackach, kde uz tahne vcelku solidne.
Muzu poopravit svoje tvrzeni- turbodiesel ma vyrazne delsi prevody oproti obsahem podobnemu atmosferickemu motoru, vychazi to logicky z principu konstrukce techto motoru. Myslim, ze kdo chtel, tak to pochopil.
Jak to ma poresene Skoda netusim, je to mozne. Preskakovani rychlostnich stupnu popravde nechapu, neni to muj styl jezdeni.
Osvetli mi prosim tuto logiku, protoze treba u petikvaltu v TD, napr. vsem zname 1.9 TDi, se bavime o cca. 80km/h na II. a 120 na III. Totez mela do "kratka" zprevodovana vyrazne slabsi Felda 1.6. U objemu 1.8 a 2.0 se i u atmobenzinu bavime o 90-100 na II. a okolo 135 na III. Ale opravdu jsem nevidel zatim benzin, ktery by mel v kategorii 1.6+ kratsi prevody, nez TD o obdobnem objemu a stejnym poctem stupnu.
Nejsem vazne zadnym odbornikem na vozy znacky Skoda, neoslovuji me. Resime ted moderni vozy stredni tridy, ne staricke traktory 1,9 TDI PD s petikvaltem, Felicie v 1,6kach apod. .
Pro osvetleni teto logiky (princip krouticiho momentu vs. prevodove stupne) pouzij napr. Google, uz driv prede mnou a urcite lip to vysvetluji jini.
Takze pouzij klidne priklad moderni. A opakuji - ukaz mi nejaky TD, ktery je schopen pri obdobnem objemu a poctu kvaltu vytahnout na II. - IV. kvalt vic, nez atmobenzin (dnes obvykle tocivy 4-ventil). A to se take bavime o starickych motorech, protoze dnes je atmosfera proste tridu az dve pod TB. Ja z praxe zadny takovy priklad neznam.
Jiste ze ne vsechny prevody, ty nejnizsi jsou si vetsinou velmi podobne. Ale proc v teto diskuzi opakovat uz snad poctvrte (?), ze je rec o velkych kombi stredni tridy urcenych v beznem nepokroucenem svete pro caste, dlouhe, komfortni a ekonomicke dalnicni presuny. Nevim z jakeho duvodu duvodu mne porad predhazujes svoji osobni nelibost z razeni nejnizsich prevodovych stupnu pri nizkych rychlostech. Ani s TD nejezdim mestem na ctyrku, proc podtacet motor.
Kazdy motor proste potrebuje jine otacky, vyber si ten, ktery ti bude vyhovovat. Je vazne tak tezke to pochopit? Nebavi me se realizovat na internetu, tak se nezlob, kdyz uz na podobne prispevky nebudu odpovidat porad dokola.
Nic ti nikdo nepredhazuje. A stale jsi mi nijak nezduvodnil sve nesmyslne tvrzeni, ze TD ma delsi prevody nez benzin. Tot vse.
A ani nemam nelibost radit nizke stupne pri nizkych rychlostech, ale v benzinech, kterymi poslednich 13 let jezdim takhle podrazovat nemusim, protoze IV. je ve meste naprosto OK (1.600 - 1.700 ot.). Pokud to tvuj TD nezvlada, tak je to presne o tom, jak ma tedy ty udajne delsi prevody.
Ne, pod 2000 ot/min nejezdim s zadnym autem, mam je na to moc rad. Dneska je spousta aut co ruznymi sipeckami ukazuji ze se tak jezdit ma, ale kvuli nizke spotrebe (kvuli nizkym emisim) nebudu kaslat na motor.
Kupovat zítra velký kombík v benzínu, půjdu do skladového Accorda s 2.4i.
Mým favoritem je Laguna Grandtour GT s TCe 170k, ale v Německu je nějak draho. 29500 euro je dost.
ja by som to takto nepausalizoval.... niekto ma rodinne auto so 400L kufrom a staci mu v pohode a inemu zase nestaci zase ani 600litrov ... mnoho rodin vyuziva ako rodinne auto napr fabiu alebo rio .... a tie maju mensi kufor ako accord ... nie je to len o kufri.....
Tak. Vetsine rodin staci i sedan a na tu velkou dovolenou 2x rocne nahodi stresni kufr.
Jiny vozi treba psa >:D a uz ten zabere v bedynce tretinu kufru i u megakombi. Je to jen o prioritach.
Accorda samozrejme chvalim, je to velmi nedoceneny vuz a vyhodna a neotrela alternativa.
psa mame aj my ;-) ale mensieho ako ten ktoreho vidim na tvojej fotke takze mi ho nosime v psej cestovnej taske na zadnych sedackach.. lancer je vzadu dost siroky zvnutra.. v pohode ako 5 pasazier sa tam pes zmesti >:D
accord tourer nema zrovna velky kufor ale vyhodou su 5 dvere.... a dobry pristup ku kufru .... ale my sme tiez nekupovali auto kvoli kufru.... keby slo o kufor tak by sme kupili asi vsetko mozne aj nemozne ale urcite nie sportbacka ktory ma relativne maly kufor..... ;-)
Samozrejme ze staci. Ale kombi je jednoducho pohodlnejsie na nakladanie a univerzalnejsie. Hlavne ja mam male deti a donedavna som na kazdu navstevu tahal kocik. A nakladat ten do sedanu, to nie je ziadna zabava. To mam overene, kedze ako druhe auto sme do nedavna mali vectru B sedan.
A hlavne mam auto poriadne nalozenia castejsie ako 2x do roka.
Vsak jiste, ale to je zase jenom tvuj pristup a jiny ho muze mit odlisny, nemuzes obecne tvrdit ze mensi kufr u kombi= zapomen na nej, pokud mas rodinu.
Sami mame taky zminovaneho Accorda Tourer, ale predchozi generaci s bezmala 700-l. kufrem. Je plny velmi casto a parkrat za rok jde nahoru i ten stresni box. Stejne tak ale najdes spoustu lidi ochotnych odprisahnout ze jim i se 2 detmi uplne staci Skoda Fabia hatchback. Moje zena by napriklad dokazala pred cestou na dovolenou zaplnit i autobus :-)
Nenench se zmast se papirovou hodnotou - kazdy to meri jinak.
Accord ma kufr naprosto v pohode, rekl bych ze dokonce lepe vyuzitelny nez nekteri papirove "silnejsi" souperi.
Problém je v tom, že Honda měřila jen ten kufr, zatímco ostatní do velikosti kufru počítají i každou pitomou prohlubeň, takže ve skutečnosti ten rozdíl není tak markantní. To ale samozřejmě nic nemění na tom, že ten kufr není moc velký. Ale není 407 litrů jako 407 litrů.
Kto ma rozum si kupi auto vyrobene v EU - C5, Mondeo, Avensin.
Ako niekto tu moze navrhovat Hjondaj i40? Je to nekaly bezcolny import z Korei! V EU je malo nezamestnanych ze?
Ku Mazde 6. Japonsko ma strasne dane na auta "Europskych rozmerov". Takze EU auto dovezene do Japonska by bolo nepredajne. Takuto dan by mala EU zaviest aj na Japonske auta vyrobene v Japonsku "Europskych rozmerov" dovezene do EU. Kto by si potom kupil o 40% drahsieho Japonca v EU??? Nikto.
EU auta se ale do Japonska vozí (a také se tam prodávají), třeba "nějaký" Citroën C5 tam byl zvolen jako nej- (dovozené) AUTO ROKU ;-)
PS: No a Mazda 6 je technicky základem stejně Ford Mondeo (byť tentokrát HODNĚ "posunutý" dál v rámci nových technologií Mazda - nicméně je to "normální" evropské auto (které bych hodnotila "dost" KLADNĚ :yes::-)
Bezva, že píšete mám teď trochu čas, "ostatala som (totiž) viset v NADdvestokiloMETROVÉ rychlosti" - abych "citovala" :-)
Takže stručně SHRNU vaše dosavadní příspěvky na auto.cz:
- Ještě že jsou i vozy které NEmají v 250 km/h omezovač - člověk co s tím má (trochu) zkušeností opravdu NEřeší jestli 249 nebo 253 km/h ;-)
- Burtik (jak mu říkáte) v C5 většinou max. vyjíždí ze spodní garáže, ale letos jsme jednou jeli do firmy CITROËNem - mám to s VYKŘIČNÍKEM v deníčku :-)
- Ach a botox si "plně dosedne" až tak za 2-3 dny - ne za 12 hodin (a dnes jsou již i lepší výplňové materiály.. ;-)
- Ale to s tím auto1.cz a auto2.cz bylo DOBRÉ :yes::yes::-)
- Já zase Z VÁS "něco cítím" ;-)
PS: To "vuug" mělo být "vug" a díky "viróze" tam máte překlep? :-)
Ja vzdy slusne a s vybornou gramatikou ale moc som nezabodoval ked ja Ti tykam a ty mne vykas
Ja z Vas neco citim, tak na tom sa budem bavit este aspon chvilocku
Povedz, nie je s Tebou sranda
to je v ***icich, chudaci redaktori sa vam snazia vyhoviet ale toto? Keby tu je Superb tak, vsatci hned, ze v kazdom clanku je sama Skoda a ze redakcia je mimo a uplatena a vsak dobre viete co...a teraz ked tu nie je tak sa niekto opyta kde je Superb!!!
Je evidentne, ze sa vam auto.cz snazi vyhoviet ale asi by mali zalozit auto1.cz a auto2.cz. Alebo interaktivne auto cz, kde si sam vyberies ci chces citat test so Superbom alebo bez neho.
Nechodím tady často ale přijde mi, že se v diskuzích nadává spíš na množství článku o kdejaké prkotině od škody. Viz. detail brzdy, detail ostřikovače, zamaskované auta atd... U srovnávacího testu lidi prskají z jiných důvodů...
1) "stará baba" bude používat spíš JINÉ "výplňové materiály" než botox = aktualizujte informace :-)
2) botox si "plně dosedne" až tak za 2-3 dny ;-)
3) nová Mazda 6 je povedené (a docela pěkné) auto... :yes::-)
...že? ;-)
V poslednom case sa tu stretavam s clankami... bez konca... Pytam sa: "Aky je zaver tohto clanku?" Ktore z tych 4 vozidiel kupit? To akoze sem prepisete cennik, napisete veci co vsetci vedia a... a nic?? 8-s8-s8-s
Vasile, kdyz nejsi schopen cesky psat, nejsi zrejme schopen cesky ani cist, natoz chapat. Otazka znela: "ktere auto s benzinovym motorem koupit". Takze vetsina dospelych ctenaru tento clanek jednoduse preskocili jako hloupy, kdyz uz v nadpisu je obsazen oxymoron. Proto take nehlasovali v nejake ankete skryte nekde uvnitr toho hloupeho clanku. Priznam se i ja, ze jsem to necetl a proto ani nehlasoval, nebot velke auto pro dospele chlapy prece nemuze mit motor pro ridice nedospele duchem. A statistika prodeju vozu teto tridy to presvedcive dokazuje. Diesel ma pod kapotou min. 2/3 prodanych vozu teto kategorie :-!
Citroen je mi sympatický designem, nikoliv spolehlivostí - platí zde, čím méně vybavené, tím méně se toho může porouchat. Za tu cenu ale není špatný, určitě zajímavá alternativa k takové Octavii Combi nabízející se za podobné ceny.
Mazda 6 - technika OK, spolehlivost taky, ale ten design? Šestka ypadá dobře jedině s červenou barvou a karosérií sedan, kombík se podle mě soudruhům z Japonska moc nepovedl.
Mondeo je taková klasika - osvědčená, celkem spolehlivá i pěkná kára, jenže při prodeji do bazaru mi za něj nabídnou téměř méně než za Octavii Ambition.
Avensis není technicky špatný, kvůli designu bych si ho ale nekoupil - předchozí dvě generace vypadaly o dost přijatelněji pro oko Evropana.
Se 700tis v kapse bych si raději koupil Passata. Jeho nejlepší léta už jsou sice pryč, designově je ale jednoznačně nejpovedenější (v bílé barvě s litými disky - úplná dokonalost), spolehlivost i bezpečnost taky není špatná, jízdní vlastnosti patří furt na špici střední třídy a božský interiér je takovou třešničkou na dortu.
[odkaz]
Superb, Mondeo, Passat a Insignia jsou podle mých dojmů těmi nejlepšími kombíky v této třídě.