Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Velké kombi s benzinovým motorem: Co koupit?

356 komentářů

Krysso
Papírově nejdražší je Mondeo, ale v reálu se dá pořídit daleko levněji než M6 a Avensis (C5 nevím, tu jsem ve výběru neměl), samozřejmě myslím skladovky, v těch jsem na benzín za zajímavou cenu u Mazdy ani Toyoty nenarazil. Mondeo Titanium 1.6 EB kombi, manuál, dual AC, senzory, tempomat, LED denní, vyhřívané čelní sklo a P+Z sedadla, 17" Alu, zatmavená skla, hagus hliník, ale bez navi a xenonů, za 485t, tj. zhruba stejná cena jako podobně vybavená nižší střední, a to už je od zmíněných konkurentů propastný rozdíl. Samozřejmě bez finančního limitu by pro mne byla jasná volba (copyright Adam Novák) M6 2.0 Skyactiv-G Attraction
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, papierovo sa zdá Mondeo ako najdrahšie, v reáli je to presne naopak.
Pacho69
Pro mne japončíci bez turba, jasná volba :-) (copyright AN)
Avatar - rimow11
rimow11
:yes:
IPace
:yes:
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Tak to jsi nezkusil, jak tahá načipovaný 1,6 EB s 220 koníky ;-) , na okreskách i ve vesnici pořád na 5. RS - jen podrtíš plyn a po 10 vteřinách dvoulitrový Skyactiv ani neuvidíš v zrcátku >:D - Pravdu najdeš jen v dlouhým táhlým. Vo tom to je - jezdit na pohodu a beze strachu, že se pod kapotou rozsype diesel....
Pacho69
On i japonec půjde načepovat, o tom žádná. Ale měl jsem pocit, že se tu srovnává rodinné kombi? Drcení plynu a blející děti, v klidu si je ponech...
No jo, hlavně že ty benzíny jsou tak urputně spolehlivé... To fakt nemá smysl komentovat.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Jasný že s plným obsazením se jezdí piánko, ale když jedu sám a lepí se na mě "manažer" v 2,0Tdi, tak je opravdu slastné přenechat mu za sebou "více prostoru" v rámci pasivní bezpečnosti samozřejmě....... >:-[]
figurka
Půjde, ale "blbě"
Avatar - Atlis
Atlis
mazda aj toyota su atmosfery, co na tom chces cipovat?
Pacho69
Elektronika se ladí, i když nemá turbo. Nevím, co je na tom tak nepochopitelné. Možná těch možností není tolik, jako u turbomotorů, ale prostor tam rozhodně je a to víc než jen v jednotkách procent.
Avatar - RWD
RWD
Nepochopitelné je to, proč by někdo dával 2000 Kč za koně a celkem aby vyhodil desítku za 5 koní, které by ani nepoznal???
Ukaž mi atmosférický motor kolem dvoulitru, který někdo pouhým načipováním zvedl aspoň o 10% když tvrdíš, že to jde rozhodně navíc než v jednotkách procent? Lepší výfuk a sání může přidat atmosféře víc a ještě za nižší cenu. I tak jsou to ale téměř vyhozeny prachy.
hikeen
Souhlas. Mondeo se nechá pořídit opravdu velmi výhodně teď. A u mě by i vyhrálo. Poměr cena/výkon je bezkonkurenční a skvěle jezdí. Věřím, že i nová Mazda 6. Ale když Mondeo i v 2.0Tdci lze sehnat kolem 500 000.... :-)
_Teddy_
...su len vitazi! Cokolvek clovek vyberie z tychto 4 modelov, neurobi chybu.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, moderných benzínov sa netreba báť ani v strednej triede, tieto autá dokážu jazdiť aj za 7 litrov, pritom kultúra chodu je niekde inde ako u nafty. Inak u nás sa predáva aj P 508 s motorom 1,6THP, to považujem za oveľa lepšiu voľbu, ako C5.
Pacho69
C5 má zase hydractive, na české silnice se rozhodně hodí. Zvlášť na D1.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
>:-[] :yes: :yes:

Klaus by si mal vyskúšať C5, potom už nepovie, že "to vzadu drncá". ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pozor! NEJ"učinnější" je Hydractive na "špičkové superkvalitní" silnici/dálnici (třeba ve Francii jich člověk najde relativně dost) - tam najednou (jakoby) "vše ztichne a vůz pluje těsně nad vozovkou v absolutním klidu" :yes: :yes: :yes: ;-)
BroukJ
Oktavka neni vitezem jen proto, ze ji do souteze nezaradili... >:D
_Teddy_
...a nezaradili ju preto, ze tu sa pise o "velkych kombi". V porovnavackach su kombiky strednej triedy, ak si si nevsimol...
BroukJ
Oktafka je nejvetsi kombik >:D
hipisko
ked citas marketingove skreslene papierove udaje, tak ano. Ak zoberies do ruky meter a kufor si realne zmerias, tak rozhodne nie.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
On jen chce být vtipný.
Avatar - iudex
iudex
Nápoveda: irónia. ;-)
figurka
Dost hloupá ironie.
hikeen
Oktávka je dobré auto ale předražené. Škoda nabyla moc seběvědomí....A zkouší prodávat svoje aut za nesmyslné ceny. Tzv. se to snaží pěkně podojit ale nic netrvá věčně.
stealth01
Nedávno na auto.cz byla zpráva o tom, která automobilka vydělává na svých modelech nejvíce peněz. Nemyslím, že tam byla škodovka.
Tailor
Pokud nemáte jiné požadavky, tak ano. Já bohužel musím vyřadit Mazdu, protože auto bez alespoň neplnohodnotné rezervy bych si nikdy nekoupil.
Avatar - Bully_
Bully_
Uz nekolik let mam v autech jenom lepici sady a ani je, ani rezervu jsem nepotreboval (klepu na drevo). A to mam v lete vzdycky 18" kola.
Kdo si kupuje auto stredni tridy, ma minimalne i na asistencni sluzbu a ev. defekt stejne prenecha servisu.
chrudoš
Tak asistenci mám a když jsem měl defekt v létě a parnu, košili na sobě, celý potěšený jsem volal, jenže ouha, volný servisman by příjel nejdříve za...hodinu a půl 8-s . Takže jsem ocenil svou plnohodnotnou rezervu, košile dolu, hever a jedem za svoje, nenaděláš nic, rezerva je rezerva
Avatar - Bully_
Bully_
Rikal jsem svuj priklad pro relativizaci tvrzeni, ze by pritomnost nebo absence rezervy mela rozhodnout o nakupu konkretniho vozu. Nejaka ev. negativni osobni zkusenost s asistenci me muze primet jenom k tomu, abych si rezervni plechac pripadne dokoupil. Misto na nej v kufru mam.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Naprosty souhlas, ja osobne bych pak volil mezi Avensisem a Mazdou 6.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je uz predsa len kusok novsim autom ako mondeo C5 ci avensis... navyse ma podla mna skvely benzinovy motor.... a dizajn je tiez sympaticky aj ked nie kazdy ma rad tieto krivky...

myslim ze by som dal hlas mazde ;-)
Avatar - iudex
iudex
Neviem, či je ten motor až tak skvelý; parametre má dosť podpriemerné (107 kW) a myslím, že šestka je s ním primerane živá nie pre jeho skvelé vlastnosti, ale pre extra nízku hmotnosť samotného auta. Byť v karosérie M6 taký 1,6Ecoboost, to by bola subjektívne o triedu živšia.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ano to je pravda... mazda je lahka .... a vies ze ja sa turbu vyhybam ako cert kriza :-)

ale ako pises vyssie.... 508 kombik je rozhodne super volba... je to urcite blizsi konkurent mazde ako starsia C5ka ....
Pacho69
tam se ale turbu nevyhneš, PSA má rozumné benzíny jen do malých aut. A jak jsem psal výše, C5 má hydractive, což v našich podmínkách rozhodně není k zahození.
tesnav
Mazda 6 je skutečně pěkné a povedené auto. Jediné, co to z mého pohledu zabíjí, je absence jakéhokoliv silnějšího motoru, protože paleta 107 - 141kW je z tohoto pohledu průměrná, ne-li hůř.
_Teddy_
Boze, no to je argument! Tak si vyber vyssi vykon! Tu sa Mazda6/2.0 predava s vykonmi 107 a 121kW, a ak nestaci, mas tam 2.5i/141kW. Tunit vysoke vykony z maleho objemu, to je velmi jednoducha cesta k znizovaniu zivotnosti...
Avatar - iudex
iudex
Čítaš vôbec? Porovnáva sa motor 2,0 Sky so 107 kW a k nemu sa i vyjadrujem. Ak tu predkladáš 2,5 liter, tak nad tým si môžem (pri porovnávaní s 1,6T) rovnako povzdychnúť "bože, to je argument".
Ad životnosť: uvidíme, ako sa prax vyporiada s ultra vysokým kompresným pomerom benzínov Sky.
_Teddy_
"...Neviem, či je ten motor až tak skvelý; parametre má dosť podpriemerné (107 kW) ..."

Na TOTO ^ som reagoval! Ak ti je 107kW "podpriemerne", tak si vyber verziu s 121kW.
Avatar - iudex
iudex
A ako by si 107 kW z dvojlitra definoval Ty? Špička? Nadpriemer?
Ad 121 kW verzia: aj by som ju bral, ale akosi som Mazdou obmedzovaný: Mazda mi totiž dá silnejší benzín buď len s automatom (niet väčšej blbosti než atmo R4 s automatom), alebo len v najvyššej a najdrahšej výbave (ktorá už potom je cenovo úplne inde, ako porovnávané autá).
P.S. Ani 121 kW nie je v r. 2013 nijak špičkový parameter, posledný atmo dvojliter u BMW mal 125 kW (predtým, než prešlo BMW na turbá).
topten
souhlas
121kW a nejakych 200Nm při 4tis otáčkách je velka bida
vsadim boty, za i ta oturbovana 1.4 v O3 bude mnohem prijemnejsi na jezdeni nez tenhle dvoulitr
Mino21
Ale nezapomínej, že průběh točivého momentu u atmosféry ti obvykle nabídne cca 90% momentu už od cca 2000 rpm (nevím, jak to má přesně tato Mazda) a také má lehčí převodovku.
Avatar - iudex
iudex
U atmosféry? Silne pochybujem, že auto, ktoré má vrchol krútiaku pri 4000 rpm bude mať pri polovičných otáčkach 90% momentu. Na rozdiel od turba, ktoré má povedzme od 1600 do 4500 konštantné maximum.
Mino21
Viděl jsi někdy průběhy točivého momentu atmosfér? Protože mě to hodně zajímalo, tak jsem v rychlosti zkusil najít pár udávaných průběhů točivých momentů aut posledního desetiletí. Vybral jsem i vysoce točivé atmosféry.

Např. u mého Accordu 2,0/114kW, 190Nm při 4500 rpm, nicméně při 1500rpm 166Nm (tj. 87% maxima), při 2000 rpm cca 174 Nm (91%), při 2500 rpm 178Nm (94%)...

Citroen C2 1,6/90kW, 143Nm/3750rpm, při 1500rpm 112Nm (78%), při 2000rpm 120Nm (84%), při 2500rpm 121Nm (85%).

Honda Accord 2.4/140kW, 223Nm při 4500 rpm, při 1500rpm 179Nm (80%), při 2000rpm 194Nm (87%), při 2500rpm 207Nm (93%)

Honda Civic 1,8/104kW, 174Nm při 4300rpm, při 1500rpm 143Nm (82%), při 2000 rpm 151Nm (87%), při 2500rpm 163 Nm (94%).

Honda Civic 2,0/147kW, 193Nm/5600rpm, při 1500rpm 148Nm (77%), při 2000 rpm 165Nm (86%), při 2500rpm 174 Nm (90%) - dokonce i ten vyhoněný Type-R má ve 2000 rpm už 86% maxima.

Mazda 3 2,0/110kW, 187Nm/4500rpm, při 1500Nm 158Nm (85%), při 2000 rpm 170Nm (91%), při 2500 rpm 173Nm (93%)

Mazda MX-5 2,0/118kW, 188Nm/5000rpm, při 1500rpm 163Nm (87%), při 2000rpm 167Nm (89%), při 2500rpm 171Nm (91%)

Opel Corsa 1,2/59kW, 110Nm/4000rpm, při 1500rpm 90Nm (82%), při 2000rpm 97Nm (88%), při 2500rpm 102Nm (93%)

Opel Astra 1,8/103kW, 175Nm/3800rpm, při 1500rpm 140Nm (80%), při 2000pm 152Nm (87%), při 2500rpm 160Nm (91%)

Renault Clio/Twingo 1,2/55kW, 107Nm/4250rpm, při 1500rpm 91Nm (85%), při 2000rpm 93Nm (87%), při 2500rpm 97Nm (91%)

Renault Megane 1,6/81kW, 151Nm/4250rpm, při 1500rpm 125Nm (83%), při 2000rpm 132Nm (87%), při 2500rpm 137Nm (91%)

Škoda Octavia 2.0FSI/110kW, 200Nm/3500rpm, při 1500rpm 160Nm (80%), při 2000rpm 181Nm (90%), při 2500rpm 192Nm (96%)

Toyota Corolla 1,8/141kW, 180Nm/6800rpm, při 1500rpm 140Nm (78%), při 2000rpm 153Nm (85%), při 2500rpm 157Nm (87%), i zde, brutálně vyhoněný motor a při 2000rpm má už 85%.

VW Golf 1,6/75kW, 148Nm/3800rpm, při 1500rpm 128Nm (86%), při 2000rpm 133Nm (90%), při 2500rpm 137Nm (93%)

V průměru má atmosférický benzinový motor při 1500rpm 82% maxima točivého momentu, při 2000rpm pak 88% a při 2500rpm pak 92%. Jo, není to 100% jako u turba... ale rozhodně to není polovina, jak si myslí spousta lidí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
DOBRÁ ("pěkně shrnuto") práce :yes: :-)
Avatar - iudex
iudex
Pochvala za tú energiu a prácu.
Ako si ale dospel k tým cifrám? Máš nejaké podrobnejšie čísla, alebo si to len odhadol z grafov?
Mino21
To víš, statistiku mám rád a před pár měsíci jsem kupoval nové auto, takže průběhy točivých momentů atmosférických benzinů (zejména od Hondy) jsem zmapoval dost dobře a vím, že je to v průměru lehce pod 90% (spousta příznivců turb si myslí, že je to okolo poloviny).

K cifrám jsem došel odečtem z grafů (prospekty Hondy, rri.se - grafy udávaných průběhů, nikoli těch naměřených), samozřejmě je možné, že sem tam jeden dva newtometry nahoru nebo dolů ustřelily, takže ta čísla bych bral orientačně +/- jedno dvě procenta. Už přemýšlím, že někdy udělám nějaké větší a přesnější pozorování podobně jako vytvářím grafy rozdílů spotřeb udávaných a naměřených přes SM (tam mě třeba překvapilo, že hybridy jsou druhým nejméně lživým pohonem ohledně spotřeby, turbobenziny a turbodiesely je v rozdílech spotřeb o něco překonají aneb další mýtus, který není pravda, že hybridy mají největší rozdíl udávaných a skutečných spotřeb - mluvím však o běžných atmobenzin hybridech, ne o pluginech).
figurka
:yes: Jak to tak studuji, tak je to klidně možné. Tušil jsem nižší moment v těchto nízkých otáčkách ;-\
Každopádně tak jako tak turbo "utluče" atmosféru hodnotou momentu.
Mino21
Jj, turbo je prostě silnější, to je bez diskuze, nicméně musíš brát ještě v potaz převody. Třeba takový Civic 1,8/104kW/174Nm proti Golfu 1,4/103kW/250Nm. Takhle to vypadá hrozivě, navíc když do toho započítáš ten propad v nižších otáčkách u atmosféry. Jenže zatímco Civic má docela těžkou převodovku, Golf ji má v průměru ještě o dalších 12% těžší, takže to máš, jako by ten Civic neměl maximum 174Nm, ale 195Nm. Ale i tak je to samozřejmě hodně velký rozdíl.

Tam se ale zase musí počítat s tím, že zkrácením převodovky se dosáhne toho, že se musí dříve řadit na vyšší, a tedy těžší kvalt (což je ostatně důvod, proč naftový motor se stejným maximálním výkonem jako atmosférický benzin tomu benzinu nijak zvlášť neujede, přestože má téměř dvojnásobný točivý moment - mám na mysli největší možné zrychlení, tedy to, že člověk je ochoten zařadit vhodný převodový stupeň). Zatímco nafta při cca 85km/h už jede na trojku, benzin jede na lehčí dvojku ještě při 100-110km/h.

Jinak, to, že motor dosahuje maxima točivého momentu ve vysokých otáčkách ještě nemusí znamenat, že dole nejede vůbec nebo že je to točivý motor. Příkladem může být má bývalá Primera 2,0/96kW, která měla maximum 173Nm při hodně vysokých 4800rpm. Ten motor byl tak naladěný, že měl dost vysoký moment při 2500rpm (cca 163-165Nm, přesné údaje nemám, tohle odhaduji jen z těch naměřených), pak trochu umřel (klesl na cca 160Nm, možná i lehce pod) a ve vysokých otáčkách nabral druhý dech, měl taková dvě "lokální" maxima. Ten motor právě velmi pěkně táhnul v těch 2500rpm, alespoň na atmosféru určitě. A zatímco maximální točivý moment byl při 4800rpm, maximální výkon přišel hned potom při poměrně nízkých 5600rpm a omezovač byl až na 7200rpm. Takže i když kolem 5000rpm to táhlo jak zběsilé, od 5500rpm a zejména po 6000rpm se to k té sedmičce už docela belhalo... A přitom by si člověk řekl, že když to má maximum při 4800rpm, že to musí točit do bezvědomí... No a ono ne.
figurka
Jistě. Zpřevodování hraje velkou roli. Jinak :yes: :yes: za takto předkládané údaje.
Pacho69
Oni lidí většinou koukají na tu křivku průběhu točivého momentu, jen si jaksi zapomenou povšimnout, že ta stupnice nezačíná na nule, takže když je moment na spodním okraji rozsahu, pořád ho jsou obvykle víc než 3/4 maxima.
figurka
To jsi si spletl turbo s atmosférou...
Mino21
Viz výše ;-) Není to 90%, je to 88%.
tesnav
To je právě omezení atmosféry, že s krouťákem tam prostě není moc co udělat, fyzikální zákony platí, takže prostě nad 100Nm/l se výrazně nejde dostat. Takže se výkon honí otáčkami.

S 1.4TSi jednoznačný souhlas a to jde jako u všech ostatních TSi o motor elektronicky přidušený (maximum v 4.500 ot.).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže aby to srovnání bylo "fér" tak bys musel u Fordu brát silnější Ecoboosty a tam se Mazda nechytá.
Ak sa ti 107 kW zda v tejto triede malo, nevies jazdit.

Okrem toho sa tu bavime o motore SkyActiv a ten sa neda porovnat s nicim.
Avatar - miromen
miromen
Prostě atmosféra která nenadchne.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Soused ho měl v nové 308. Jel dobře, ale z důvody závad byl 2x (!) měněn, až nakonec to auto vyměnil. Vyhnout se obloukem!

Jinak tady je jasný skyactiv, z toho, co se píše asi nejlepší benzinový motor.
Avatar - iudex
iudex
Neviem, odkiaľ to nadšenie z dvojlitra so 107 kW; myslím, že Ecoboost alebo THP sú subjektívne i objektívne lepšími motormi.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
U takových vozů jde dle mě i o spotřebu a to se ostatní motory (opět, dle mě) nemají šanci srovnávat. Ovšem neříkám, že při správném fungování budou ty turba opravdu výbornými společníky.
Avatar - iudex
iudex
Opäť treba rozlišovať, či je M6 s dvojlitrom taká úsporná preto, že je to super motor, alebo jednoducho preto, že M6 je o 100 či 150 kíl ľahšia, ako konkurencia. Osobne si myslím, že turbobenzín by v karosérii M6 exceloval ako dynamikou, tak spotrebou.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
To je druhá stránka věci (váha), důležité je, jak to vše spolu funguje. V M6 nejlépe a to i proto, že je to nejnovější auto.

Dole jsi psal, že máš benzin. Co řídíš?
Avatar - iudex
iudex
SZ.
6B6
Nevím, jak by 1,6 EB v M6 exceloval,protože neznáme posládání převodů v této virtuální sestavě. Motor lze dokonale zabít špatnými převody. S 1,6 EB mám zkušenost teprve rok :-!
2,0 107kW v nové M6 kombi byl lepší na spotřebu (PP 7,1 na 4500 km u předváděčky) a pružnost, ale venku i uvnitř docela hlučný, dynamika spíš průměrná, ale nejede s tím špatně, při jízdě se chová spíš jako nafťák, nemusí se zběsile podřazovat.Pro dynamiku si žádá řadit ve vyšších otáčkách. Možná mohla být M6 celkově tišší,nejen motor. Přesto jsem jí dal hlas.
BTW:loni v březnu/dubmu bylo akční Mondeo kombi s 1,6 EB vč duál.klimy,17" kol,xenonů,vyhřívané čelní sklo atd...oproti tomuto ceníku auto.cz - za solidních asi 540tis,jen by se připlatila metalíza.Letos není loni.
Avatar - Otrava
Otrava
Dost odvážné, prohlašovat THP za objektivně lepší, vzhledem k tomu, o jakých problémech se spolehlivostí se v souvislosti s ním mluví.
Avatar - del42sa
del42sa
[odkaz]
Atila_
Je na benzinovy motor hodne tezka, takze spotreba bude celkem velka a navic je vybavena motorem 1.6THP, ktery Peugeot radeji vyradil z nabidky.
Obecne je otazkou kdo si koupi benzinovou stredni tridu. Pokud jezdi malo, tak si asi koupi neco mensiho ci ojeteho a pokud jezdi hodne tak ho benzin sezere zaziva nebo se ukouse nudou. :-!
Avatar - iudex
iudex
Napríklad ja. Najazdím cez 20t km a čuduj sa svete, benzín ma zaživa nezožral a ešte sa pri tom (ak idem sám) aj celkom zabavím. Takže Tvoje teoretické prognózy moc nefungujú ;-)
Atila_
Tak zabavit se da ruzne, osahavat spolujezdkyni, poslouchat radio, ucit se cizi jazyky, servavat podrizene na dalku. Kazdy tu zabavu mame jinak. Ale pokud se bavime o jizdni zabave, tak pri ni se male atmosfery nechytaji a turbitka berou patnactku. :-!
IPace
nojo tady všichni zapominaj ze velka rodinna kombi maj bejt vlastne jizdne zabavna auta >:D

me teda benzin atmosféra V6 nijak neserral, naopak, mam s nim lepsi provozni naklady nez s malim turbomoturkem nebo naftakem :-!
Avatar - iudex
iudex
Presne, ak kombík strednej triedy nejazdí aspoň ako Mini Cooper S, tak sa to ani neráta. >:D
topten
před krizi sem jezdil 60tis rocne s benzinem a koupil opet benzin.
ted sice jezdim jen 30tis, ale nechamu, proc by me to mělo sezrat.
zabava a kultura cestovani s benzinem mnohem vyssi nez s vykonove podobnou naftou
Atila_
Jenze na vykonove podobnou naftu se clovek nemusi bat slapnout, protoze ma mnohem mensi zavislost spotreby na stylu jizdy. Benzin je super pro economy run, se spoustou benzinu se da jezdit s lehkou nohou za dieselove hodnoty spotreby, ale jak noha ztuhne, tak spotreba leti nahoru.
Avatar - iudex
iudex
No práve to je na tom skvelé: ak nemáš potrebu závodiť, vieš ísť za veľmi slušné čísla a ak dostaneš chuť, môžeš to hnať do 6500 rpm a trochu sa vyšantiť (a vtedy Ťa predsa spotreba netrápi).
topten
nevim na co chces slapat, jestliže nechces hned prijit o papiry, tak se musíš vejit do limitu +50 mimo obce (tedy 140/180) a to na nejaky velky slapani není.
relitvni vyhodnost naftaku vychazi jen z toho, ze benzin je zatizen o 30% vyssi spotrebni dani nez nafta a tohle zvyhodneni naftových rakovinometu skonci nejpozději do 2018.
uz i evropa prichazi na to, ze tech 10% nižší spotřeba u naftaku nestoji za to znecistene prostředí, rakoviny plic a močového mechyre ...
Atila_
180 staci bohate na to, aby te maly turbomoturek sezral. Staci par kopecku, trocha provozu a uz tam bude patnactka plus jen to fikne. Pri techle rychlostech uz jsou bezne rozdily mezi benzinem a dieselem ctyri az sest litru zadny problem.
Jinak co se tyce rozdilu mezi benzinem a dieselem, tak treba u 1.6Ecoboost vs. 2.0TDCI je to pres dvacet procent a to je diesel o malinko silnejsi.
topten
nevim z ceho vychazis, jednou sem to sledoval, drzel sem se na dalnici kolem 160 a na 600km sem se dostal na 8.0, když sem to absoloval rok předtím se znamym se stejnym autem ale slabsim dyzlem, ukazalo mu to 6.5 při stejnych rychlostech. bylo v tom samozrejme i nekakych 100km po okreskách.

de vo to, jak ten rozdil pocitas.
když to prepocitas na objem (litry), také ses na 20%.
když to prepocitac na hmotnost, vyhrevnost, energie, vypustene CO2, tak ses na 10%.
takze jestliže nafta 6litru, to odpovida benzinu 6.6litru, a 10% navíc je 7.3litru, coz cca odpovida.
a vyvoj benzinu jde ted hodne dopředu, staci se podivat na rozdil mezi 1.8tsi v O2 a v O3
tesnav
A historicky to jde doplnit srovnáním ještě s 1.8 20V a 1.8T v OI a jde krásně vidět, kam jdou výkony vs. spotřeba. A proti tomu se podívat, kam se ve stejné době posunul diesel např. po vývojové linii 1.9 SDi - 1.9TDi až dnešní nejvýkonnější 2.0TDi.
Avatar - Bully_
Bully_
Presne tak. Lidi si nekdy mysli jak rychle nejedou a pritom maji krome par vyletu do vyssich rychlosti i na te dalnici prumer neco nad 100. Sam jezdim rel. casto napric Nemeckem a jako alternativu vetsim turbodieselum (ne 1,6 TDI apod.) vidim spis velkoobsahove (idealne vicevalcove :) ) benzinove atmosfery, co do spotreby. Jenze ty zase cloveka sezerou v jakemkoli jinem jizdim rezimu nez dalnicnim.
Pacho69
Z čeho usuzuješ, že spotřební daň u nafty je o 30% nižší než u benzínu? Nafta 10,90, benzín 12,84, což je rozdíl 1,96 Kč, což nemusím ano počítat, abych viděl, že to není 30%. Asi by to chtělo zopakovat si matematiku šesté nebo sedmé třídy.
topten
snaz se na to divat trosku s nadhledem, a ne jen presne spočítat několik cisel
benzin ma o 10% nižší vyhrevnost, takze když SD budes vztahovat k energii, nebo tolik omilane CO2, musíš koupit o 10% vic benzinu nez nafty.
takze za 1 litr nafty zaplatíš na SD 10.90, za 1.1 litr benzinu 14.24kc
a pak (14.24-10.90)/10.90 = 29.5%

navíc jsem nepsal ze je spotrebni dan u nafty o 30% nižší nez u benzinu, ale ze benzin je zatizen o 30% vetsi spotrebni dani, a to je velky rozdil..
s tim opakovanim zacni nejdriv u sebe
Pacho69
Jojo, když se na to podívám s "nadhledem", tak se dopočítám věcí. Třeba to, že naftové motory mají o 6-8% vyšší účinnost, takže při spalování energeticky hodnotnějšího paliva odvedou daleko více práce v mechanické energii místo v tepelné, a pak by mi v přepočtu litr benzínu nevycházel zrovna výhodný.
Daňové zatížení nafty je nižší proto, že jeho dopad se promítá v ceně prakticky všeho spotřebního zboží a hlavně potravin.

Spotřební daň se vztahuje na litru a tedy i opačný přepočet ti nevychází. Pleteš si to s alkoholem, tam se spotřební daň počítá na objem čistého etanolu, u paliv se na energii nepřepočítává. Navíc daň je stejná na JAKÝKOLIV benzín/naftu, tedy i na ty s vyšším oktanovým/cetanovým číslem.
topten
od 2018 se paliva budou danit podle energii nebo vypousteneho CO2 a ne podle objemu, takze benzin by mel jit tak o 4kc dolu ..
MariAchi
Nepůjde, jen zlevní proti naftě, ale obojí podrahne proti dnešku.
Pacho69
Spotřební daň je v kompetenci každého státu a že by šla u benzínu dolu je naivní představa.
MariAchi
Zas jeden teoretik, co tu plantá rychlostní limity.
Zablbnutím s autem si představuju poněkud rychlejší jízdu mimo město od zatáčky k zatáčce, ne zarazit pravačku do podlahy a pak vykládat, že "to jelo v kuse stovosumdesát a jenom za pět litrů, voe".
Takže se na těch tvých cca 110 ani nemusíš dostat, v zatáčce 50-70km/h a k další zatáčce zrychlíš tak na 90-100km/h a jdeš na brzdy.
V takovém režimu si i diesel pápne, o benzínu - zvlášť downsizovaném a foukaném - raději nemluvím.
Navíc nejde apriori o to, za kolik se ti jednou ročně podaří objet náves v Postoloprtech, ale o to, kolik tě to auto bude stát celkově za dobu, kdy ho vlastníš. A ve střední třídě a střední Evropě si troufám tvrdit, že diesel vyjde v 90% případů levněji.
Borek B.
:yes:
tesnav
Pravda je, že současnou mantrou je ve větších autech nafta. Jenže realita u moderních motorů je taková, že (turbo)diesely s roustoucími výkony a složitostí konstrukce jdou spotřebou jednoznančně nahoru, zatímco u benzínových motorů je to v posledních letech naopak – spotřeba je při přechodu z atmosfér na turbo stejná nebo dokonce menší. Osobně mám benzín ve vyšší střední třídě a příště budu volit stejně, protože rozdíl ve spotřebě vůči naftě u moderních motorů klesá často na zcela zanedbatelný rozdíl.
Avatar - del42sa
del42sa
Atilo ty prostě neuvěřitelně plácáš :no:

Oproti původnímu dvoulitru EW10 se 103kW je THP výkonnější a má plošší křivku točivého momentu v širokém spektru otáček. Než začnete tvrdít, že je to slabý motor, tak se s ním alespoň nejdřív projeďte.

O nějaké nespolehlivosti nemůže být u ročníků 2011 a výše ani řeči.
Atila_
Tady ma nekdo problemy se ctenim i celkem jednoducheho textu. Ja nekde pisi, ze je slaby nebo jakou ma krivku tociveho momentu? Ja jen rikam, ze se ho Peugeot radeji zbavil, coz je pravda.
Avatar - del42sa
del42sa
no právě že to pravda není ;-)
Atila_
Jak neni pravda? Cesky Peugeot uz v tuhle chvili nenabizi 1.6HTP ani v jednom modelu.
Avatar - del42sa
del42sa
protože prostý fakt, že není v nabídce českého zastoupení Peugeot neznamená, že se ho Peugeot zbavil nebo že se neosvědčil. Už jsem ti to psal ve stejné v diskuzi v článku o nových motorech Opelu Insignia...

Jediné na čem se shodneme je to , že v současné době není v nabídce českého Peugeotu.

...že se neosvědčil, nebo že je slabý jsou už jen tvé vlastní doměnky, nikoliv fakta !
Avatar - idam.i
idam.i
U nás v ponuke je !
Avatar - hedvin
hedvin
Prosím redakci aby zkusila ještě porovnat ty nejsilnější benzíny u těchto aut. Určitě by to bylo zajímavé. Nicméně vím, že se u nás těchto motorů prodává nejméně. Ale mondeo 2.0 ecoboost se 176 kw může být zajímavá volba. :-)
Avatar - Ham.
Ham.
Proti 176kW Mondea nemají soupeři z této čtveřice co postavit, tak silný benzín vůbec nemají, takže máš porovnáno. Pokud chceš pořádný benzín tak z této čtveřice zůstává jedině Ford.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Má C5 ještě ten V6 petrol? To by se líbilo zase mě, ale musel by mít aspoň 170kw.
Avatar - Ham.
Ham.
Má jenom V6 naftu. Poruchový 1.6 THP 115kW je maximum v benzínu.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
1.6 THP je dle toho, co si zažil soused docela průser. Takže nic.
Avatar - del42sa
del42sa
Sousedovic Máňa to říkala, že je to poruchovej motor a prý ho už i Peugeot vyřadil z nabídky, tak to musí bej pravda. :-!
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Narozdíl od tebe jsou to zkušenosti ani ne po dvou letech užívání vozu. Majitelem je reprezentant v plavání v ČR, bydlí v Havířově. Takže takové blbiny vytahuj na někoho jiného.
Avatar - del42sa
del42sa
to že má jeden člověk problém s motorem neznamená že je mají všichni ;-)
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Určitě ne, ale politika automobilky ohledně nabídky nového motoru taky hovoří za své, a krom toho, nejsem jediný, kdo tohle prohlašuje. Zda jsou vyjádření ostatních založená na pravdě ti nezaručím, každopádně je to asi nespolehlivý výrobek. To se ostatně může stát každému, viz. TSI od VW.
Avatar - del42sa
del42sa
politika nabídky s tím nemá co dělat. Ta je dána poptávkou a ne tím, jak je ten motor (ne)povedený.

PS: (btw tenhle motor nyní prohází změnami na emisní normu Euro 6, což mimo jiné znamená že vozy se starým provedením na nějakou dobu vypadnou z nabídky)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Máňa je trochu (místní) BAJKAŘka, že? ;-)
stealth01
Místní BAJKAŘKA >:D Mám dotaz. Co se stane, když střelím z pušky na letící husy a jednu z nich jen tak škrábne můj náboj a nezabije ji? Bude se nějak hlasově projevovat?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:-) :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
No Vaculík v ojetinách THP silně a vřele nedoporučuje ("THP si nekupujte, ani kdyby Vás mučili"), když PSA tak jedině naftu.
[odkaz]
Avatar - del42sa
del42sa
mě je úplně jedno co Vaculík doporučuje nebo nedoporučuje, faktem je, že z počátku tyto motory nějaké dětské nemoci měly (nesrovnatelné s problémy TSI), ale do ročníku 2011 a výše jsou dávno vychytané, takže možná má na mysli starší modely pod tímto rokem výroby.

Nedávno se to tady někde postovalo.

PS: kdyby ty motory byly opravdu takový průser, tak by je stáhli plošně a ze všech modelů, včetně Citroenu C5 nebo Peugeotu 308 RZC,nebo Mini, což se ale neděje, takže důvod proč například u nás nejsou nabízeny v 508 je někde jinde....
jossalito
Vzhledem k tomu, co tvrdíš o TSI a pak o THP, to působí docela směšně. ;-)

Ty motory měly naprosto stejný problém.
Avatar - del42sa
del42sa
stejný je stále jen jeden problém a ten je v tvé hlavě ;-)
jossalito
Jsi zoufalý. >:D
Avatar - del42sa
del42sa
to si opakuj každé ráno, když se koukneš do zrcadla ;-) >:-[]
jossalito
Ty musíš být opravdu "silná osobnost". >:D
Avatar - del42sa
del42sa
a ty neuvěřitelně slabá >:D (to osobnost tam chybí záměrně) >:-[]
jossalito
A že mne tak řešíš, siláku. >:D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Problém byl podobný - přístup výrobců již MÉNĚ ;-)
Avatar - Ham.
Ham.
Jo teď už jsou vychytaný, protože Peugeot je neprodává a u Citroenu je nikdo nekupuje (viz odkaz Toppera) takže se nemá co kazit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NESMYSL - pochopitelně že Peugeot (i Citroën i Mini) motor samozřejmě normálně používá/PRODÁVÁ (kompletní seznam modelů najdete na Engine of the Year, kde "jako obvykle" vyhrál kategorii do 1.8 litru
PS: On se někde u nějaké značky prodává (v Evropě) benzín víc než nafta? Myslím ve střední (kombi) třídě? :-)
PPS: Zákazníci Citroën to alepsoň dělají ROZUMně = kupují si (lepší) 2.0 a 2.2 HDi (než benzín), to ti od VWaudi to dělají PŘESNĚ NAOPAK = kupují si (horší) 2.0 Tdi místo (lepšího) 2.0 TFSi ;-)
Avatar - del42sa
del42sa
bla bla bla bla bla

PS: aspoň víš, proč ho Peugeot vyřadil z nabídky, pro nezájem....

(btw tenhle motor nyní prohází změnami na emisní normu Euro 6, což mimo jiné znamená že vozy se starým provedením na nějakou dobu vypadnou z nabídky)
Avatar - Ham.
Ham.
Když se něco sype, tak je o to logicky nezájem.
Avatar - del42sa
del42sa
V tom případě mají v Peugeotu víc rozumu než u Audi, kde dál nabízejí něco co se sype a o co logicky není zájem ;-)
Avatar - Ham.
Ham.
To souhlas, multitronic mělo Audi vyhodit již dávno.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak říkáte TSi (když THP je ten "poruchový" ;-)
Avatar - Ham.
Ham.
No zrovna ekvivalentní motor v oblasti 110-120 kW je 1.8 TSI a ten je spolehlivější než 1.6 THP :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je ten co o něm v britském tisku psali "s mdlým charekterem"? ;-)
PS: Jinak by to chtělo "aktualizovat data" - máte je tak 2 roky STARÁ :-)
Avatar - Ham.
Ham.
To je ten, co v poslední generaci nemá moc konkurentů a vyhrává jeden srovnávací test za druhým.
Avatar - del42sa
del42sa
ano Audi má všechno spolehlivější a nejvíce převodovky >:-[]

jinak to sedmé ocenění motoru roku asi zístalo THP za ty poruchy >:D [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je to (skoro) "k nevíře", ale pamatujete si "vítěze" (myslím odzadu) nedávno zde zveřejněné statistiky (nějaké britské pojištovny?) poruchovosti motorů? Tedy úplně poslední bylo cosi čínského, ale hned nad tím AUDI ;-)
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
...ze Ta to bavii... :-!
ja uz asi uplne na Teba prestanem reagovat - fakt to asi nema zmysel ;-\
"nejaky podrbany test nejakej anglickej poistovne" - tak to uz aj ja mozem vymysliet nejaky test, nezavislych automechanikov - a ich skusenosti s Citronom >:-[] - a tipujem, ze vysledok ani nebudem musiet prikraslovat na to, aby Ta dostal na psychinu >:-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jaký TEST??? STATISTIKA!!!
PS: ZDE na auto.cz ZVEŘEJNĚNÁ (stejně jako to JD Power :-|
stealth01
Nereaguj na ni. Nemá to smysl. On jí někdo někdy předjel v Audi a od té doby má mindrák. Já mám osobně hodně přátel s drahými vozy. Nikdo si nikdy nestěžoval na kvalitu vozů Audi. Včera jsem se ptal jedné slečny při večeři. Její maminka má Q5. Zase nic. Potvrdila mi jen to, co slyším všude. Audi jsou výborná auta.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tak když má maminka Q5 co nemělo problém, tak proti tomu je statistika pojišťovny (navíc i ZDE ZVEŘEJNĚNÁ!!!!) nebo výsledky JD Power úplné "nic" :yes: :yes: :yes: :-)
PS: Tady jste, stealth(e)01, fakt NEtrefil stodolu - tohle je skoro NA OMLUVU! (HLAVNĚ za to "někdy jí předjelo Audi" ;-)
PPS: Nebo snad patříte k těm "fanatikům" co raději "hlavu do písku", než.. ;-)
stealth01
Ne, já k fanatikům rozhodně nepatřím. Vy jste fanatik a Vy si to nikdy nepřiznáte. To je ale u Vás normální. Já prostě jen bráním automobilku Audi, která si tu Vaši kritiku prostě ROZHODNĚ nezaslouží. To co dělají, dělají perfektně, stejně jako jiné automobilky dělají dobře svou práci. Mělo by mi být jedno, co si nějaká (milá) Kylie myslí o Audi, ale není mi to jedno, protože ty Vaše řeči jsou extrémně nespravedlivé směrem ke kvalitě této značky. A já nenávidím nespravedlnost a nefér jednání a u svých lidí vždy takové chování trestám. Na Vás a Vašich komentářích by mi nemělo záležet, ale mé "auto-fandovské" srdce pláče, když to musí číst. Já taky všude nehlásím, že BMW podvádí lidi, oje..vá materiály, kde může apod. Za to si BMW nevážím, protože se rozhodlo parazitovat na těch, kteří jim dávají peníze. Ale respektuji tuto automobilku, jejich motory a oceňuji úspěchy v motoristickém sportu. Vy se jen vysmíváte všem těm inženýrům a konstrukérům, kteří pracují tisíce hodin jen na tom, aby něco vytvořili. Vy se neustále hrabete v předních a zadních náhonech, ale mně jako uživateli auta ve vyšší střední je to úplně jedno. Pokud budu chtít podvozek používat na limitech, tak si sakra koupím sportovní auto. Na co mi je informace, jaký náhon bude mít auto, se kterým jedu po dálnici do Plzně? Abych neodbočoval, je to Váš duševní problém, jsou to Vaše názory, ale měla byste se za ně stydět. A nevěřte tomu, že nějak lpím zrovna na Audi. Když jsem kupoval auto svému otci, projížděli jsme minulou generaci A4 a byl jsem z ní hodně zklamán a nakonec jsem mu pořídil zcela odlišný Subaru Forester turbobenzin (samosebou nový, já ojetá auta nikdy nekupuji). Víte Kylie, já bych si mohl dovolit jak nový Range, tak novou Alpinu BiTurbo. Vy jste mi ale tyhle vozy těmi svými chvalozpěvy tak znechutila, že nemám zájem se do nich ani posadit. Nedokážu si Vás představit jako prodejce aut. Vy byste nedokázala přiznat, že konkurence dělá dobrá auta. Jedním z velkých důvodů, proč jsem koupil BMW byl právě přístup prodejce. Na rozdíl od prodejce Audi, který BMW vozy zesměšňoval a jehož chování se mi vůbec nelíbilo (ano, opět ta nespravedlnost), se tento prodejce BMW choval velmi slušně a s velkým respektem a dokonce velmi hezky hovořil o špičkové Audi A6. To bylo začátkem výborného vztahu, který s tímto člověkem má dodnes. Málem jsem u něj koupil i BMW M5, ale nakonec jsem si to rozmyslel. Vy jste tohoto člověka pravý opak. Vaše fakta, Vaše názory a Vaše projevy nepřipouštějí to, že Audi (VW, škoda, seat) dělají skvělá auta, že mají auta zábavná, rodinná, že používají nejnovější technologie, prostě že je to technologicky vyspělý koncern a to mi na Vás nejvíce vadí. Mně je jasné, že každý může inklinovat k nějakému modelu, k nějaké značce. Ale bez neustálého, nemístného, trapného a ubohého rýpání do značek jiných. A ano možná to dělám i já směrem k BMW. Ale tam mi vadí jasná věc, snaha o šetření za každou cenu u prémiové automobilky. A divím se zrovna Vám, že Vám je to jedno. Vy, která čas od času pošlete odkazy na špičky v high end HiFi (které jsou dělané s maximální pečlivostí a citem k detailu), se vůbec nepozastavujete nad tím (a dokonce to shazujete), že mám z páček blinkrů odřené prsty a že celé auto vrže po 47000 kilometrech. Proto tolik kritiky a možná snaha o to, aby i skalní fanoušci BMW otevřeli oči a přiměli BMW dělat svá auta lépe.
stealth01
AUDI? Tomu nevěřím, FAKT je že Audi je spolehlivé a tyhle statistiky jsou nanic. Ale pokud bych si měl vsadit, tipl bych spíše BMW.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ehm, jak si tak představujete že statistika pojišťovny "je nanic"? Jako že pojišťováci raději BMW (také neskončilo "nijak zázračně" než Audi, tak...? :-)
PS: Mimochodem pamatujete (také zde zveřejněnou) které auto "vyhrálo" podobnou statistiku o NEJ-horší/-poruchovější vůz vůbec? Skoro se b~o~j~í~m napsat které to je.. ;-)
Avatar - Ham.
Ham.
EOTY je sranda anketa, která rozhodně nehodnotí spolehlivost motorů. Koneckonců TSI se tam pravidelně také umísťuje a nesvědčí to vůbec o ničem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jen zopakuji: "MOC bych chtěla být u toho jak tuhle větu říkáte (třeba) panu TOMu HYANovi" :-)
Avatar - Ham.
Ham.
Nic nového než píši by ses nedozvěděla.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vždyť ŘÍKÁM že bych u toho chtěla být.. ;-)
Avatar - hedvin
hedvin
No minulá generace C5 měla V6, ale PSA teď má jenom ty 1,6 THP. Renault laguna má 2.0 bez turba . Mazda má 2,5 atmosféru se 192 ps. a Toyota nevím, ti mají taky asi jen ten dvoulitr.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten Laguňáckej dvoulitr 103kw se dá ještě u nás reálně sehnat nový? Myslel sem, že už ho taky vyřadili, ale škoda, že se tu pro nízká zájem přestala dávat oturbená verze:(
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V6 v benzínu měla i tato generace C5, ale jen do 1.9.2009 (emisní norma Euro 5 - už se NEvyplatilo motor "předělávat" - docela "škoda ho" - ne nadarmo se o něm psalo jako o NEJlepším francouzském motoru všech dob ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jen V6 diesel a za chvíli přiletí Kylie a vysvětlí ti, že je to nejdokonalejší stroj! >:D Tak bacha na co se ptáš >:D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Znám lepší.. ;-)
...ale za 800 t. kč (ani za víc) si nic ani VZDÁLENĚ podobného (co pohání třeba Range Rvoer) NEkoupíte :-)
PS: A v nabídce (této) generace C5 byl i benzínový V6 - moc Moc MOC příjemný motůrek (skoro bez přehánění možná NEJlepší zvuk motoru - od takových 5000 ot. "nahoru" :yes: ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nééééé >:D A taky má lichoběžníkový nápravy a odhlučněný skla >:D Za 800 tisíc radši tu Oktávku 4x4 >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] NE, to je fór samozřejmě:D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:-)
PS: Ta skla jsou (správně) "protihluková bezpečnostní" = sklo + folie + sklo ;-)
PPS: A "vypíchla" bych asi ještě (luxusní - masážní a hlavně i "pod lopatkami" s nastavitelným sklonem) SEDADLA :yes: :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo promin na ty sem zapoomel, ja si to dopříště napíšu :D:D Prostě C5 je král králů >:D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
"KRÁL KRÁLů" může být jen jeden.. ;-)
..a tím je Range Rover (byť se stejným motorem :yes: :-)
PS: Omluva se (ale) PŘIJÍMÁ ;-)
(a OCEŇUJI :yes: :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To by výborný motor, ale byl v nabídce jen v prvních (2?) letech tohoto modelu..
PS: A měl "jen" 155 kW (zatímco dieslový 3litr 177 kW). Na druhou stranu kdysi jsem ho (mj. v táhlém dlouhém - při dojezdu do Prahy po D5) porovnávala s tehdejším BMW 330i (které mělo myslím 190 kW?) a popravdě čekala jsem VĚTŠÍ rozdíl..
IPace
rozumnym souperem je i 2.5 v Mazde, pokud clovek nekouka jen na maximalku, tak ty auta s téma motorama podaj podobne jizdni vykony
Avatar - Ham.
Ham.
No někde do 100km/h a s prázdným autem možná 2,5 litr nějak Mondeu stačí. Ale jsou to kombajny, takže je trochu nalož, posaď na dálnici a v rychlostech nad 100km/h bude Mondeo s 35kW navíc a daleko vyšším krouťákem o dvě třídy dynamičtější.
IPace
s Mazdou jsem se ještě nesvezl, ale s tim Fordikem ano, a zadna slava se teda fakr nekonala :-) pravda nebil to kombik, ale jen lift, tak třeba ma kombik s tim motorem jiné grady no :-) s Mazdou s 2.5 ale opet ne kombikem bych se mel svest za 14 dni, tak uvidim jak moc se tomu bude chtit do Benesova a zpet do Prahy, kde je cca pulka cesty po D1
Avatar - Ham.
Ham.
No jestli jsi zvyklý na šestiválec tak tě R4 asi žádný nenadchne.
IPace
no oni me poslední dobou nenadchavaj téměř zadny moderni motory, a to ani 6 a 8 valce, všechno je to tak nejak moc uskrceny a liny >:D
Krysso
Záleží s čím porovnáváš a taky jestli jsi se za to svezení s EB dostatečně sžil. Běžná jízda totiž představuje 1500-2000 ot/min, přičemž max výkon dává při 6000 ot/min, takže velká akcelerace vyžaduje podřadit z 6 nejlíp na 4
IPace
vzhledm k tomu ze brzdou provozu opravdu nejsem, takze nejake volnobezne otáčky do 2000 me opravdu neuspokoji, mam při jizde rad nejakou tu motorovou kulisu ve vetsich otáčkách, nejlepe 6 a víceválcovou :-)
Krysso
Jen moc nevím, jak by to šlo s EB praktikovat, na 4 při 4500 ot./min jedeš cca 160 km/h. A kdy tedy řadit 5 a 6?
IPace
ja 6 neradim
Avatar - iudex
iudex
Iný charakter motoru, iný zvyk; turbobenzín má totiž pri tých 2000 otáčkach už maximálny krútiaci moment.
Avatar - Renton
Renton
Ospravedlnujem sa, ze to pisem sem (ale bude tu asi najvacsia diskusia). Pani novinari, vcera tu bol clanok o vyrobe karbonovej Alfy 4C. Dnes sa uz neda najst a link z historie nefunguje:

[odkaz]

Mozem vediet dovod? Dik

PS: za mna Mazda :-)
Mr.Murphy
důvod je ten že pan Fokt tam vykydal nějaké povídání o "vyhlášené nespolehlivosti italských vozů", čemuž jsme se v diskusi vysmáli tak vydatně, že to radakce raději smázla >:D Není to u článku o AR poprvé, předtím takhle kdysi mazali článek o Giuliettě.... je mi jich líto.... :'-(
Avatar - Renton
Renton
hm, tak to je smutne....
Mr.Murphy
smutné to bylo dřív, kdy ten web byl celkem OK a pak člověk viděl, jak to jde do bulvární prde*e.... Dnes už v té prd*li je a je naopak velmi zábavné se těm šaškům pošklebovat.... ;-)
Avatar - Renton
Renton
Tak clanok je spat >:D A konecne je nalinkovany youtube a nie deb*lny blesk. Aj text je "trochu" upraveny ....nuz, aj takto sa da.
Mr.Murphy
:-) není co dodat :-)
Avatar - R32
R32
Ďakujem redakcii za normánly test ktorý má hlavu a pätu, nepletie sa tu (napr. Škodovka že..) auto ktoré do tejto triedy nepatrí... Samozrejme že by bolo fajn tie autá porovnať aj jazdne ale je mi jasné, že to by už bolo na ťahačky s importérom atď..
Presne o tomto som pred nedávnom písal, ak má mať test zmysel musia sa provnávať buď rovnaké autá s cca rovnako výkonným motorom (tento prípad :yes: ) alebo test čo sa dá kúpiť za určitú sumu a tam sa môžu už líšiť aj motorizácie prípadne triedy.

Ešte raz za test :yes:
Pacho69
Proč? superb kombi do této třídy nepatří? A kam tedy patří?
Avatar - iudex
iudex
Superb je predsa vyššia stredná, také základné veci nevieš? >:D
Pacho69
Jáj, tak to, když naložíš převislý kufr až do plnejch až se ti přední kola zvednou ze země, tomu se říká vyšší střední. Achá, doplním si vzdělání. :-!
Banjo
Jasně, v takovém případě je to na předku o 10 cm vyšší střední třída (a na zadku o těch 10 cm nižší), to přece dá rozum... ;-)
Avatar - R32
R32
Hovoril som o miešaní škodovky do iných testov kde triedne nepatrila, Superb by tu v pohode mohol byť, taktiež Passat, 508, i40, Insignia, Accord atď... samozrejme ak majú v ponuke benzín s cca porovnateľným výkonom aby sa nemiešali hrušky s jablkami. ;-) Ak by tento test robil pán Vaverka určite by tu zamiešal Octaviu, ktorá by to samozrejme aj vyhrala, o tom bola reč. >:D
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Jsem fanda spíše německých prémiovek,konkrétně čtyř kroužků,ale ta nová Mazda se opravdu moc povedla musím uznat,dizajn je ohromný,kvalita Mazdy je vynikajicí a má výbornou pověst,takže z těch 4 možností nelze vybrat jinak než Mazdu,jinak bych šel do Audi A6 kombajn
Avatar - R32
R32
A6 za cenu dvoch C5.. >:D ale chápem, ak na to mám a "potrebujem" reprezentovať tak preč nie... :yes: Do tohto porovnávania by ale skôr pasovala A4-ka...
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
To máš pravdu ale za život Audi A6 se C5 třikrát rozpadne,protože to je Francouz a 8x výjde z módy >:D
Pacho69
No to jo, to vojetá audina z módy nikdy nevypadne. No že sem zrovna někdo chodí s kvalitou koncernu a tím jak se*ou na zákazníky a jejich problémy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo... Francouz se musí rozpadnout, kdežto Audiny sou bezporuchový >:D Sni dál... >:D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
S tím 8x by se možná (v některých končinách) DALO souhlasit - to první je (viz i zde nedávno zveřejněné JD Power či dlouhodobé testy na 100.000 km) pěkná BUBOST (aneb "sněte dál" ;-)
PS: Vy nevíte že A6 je poruchovostí ještě HORŠÍ než (lehce NADprůměrný) Citroën C5? :-)
PPS: A jaký je rozdíl mezi 14 let starým (třeba) Citroën C5 a audi A6 mne učil kdysi šéftechnik jedné "prémiové" automobilky - lidé si "myslí/představují" to co vy, ale v reálu jsou to OBA 14 let staré křápy ;-)
MariAchi
S posledními osmi slovy a jedním číslem musím souhlasit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :-)
PS: To předtím byla stejně jen "vata" ;-)
..sloužící jako "předvoj" než se dostaneme k PODSTATĚ (posledním 8 slovům + jednomu číslu :-)
Avatar - iudex
iudex
Tiež som to najprv tak vnímal; dizajn nádherný, technika špičková, niet o čom. Ale potom si chceš vybrať auto podľa seba a vtedy to začne: chcel som taký zlatý stred, t.j. silnejší dvojliter (107 kW sa mi zdá málo) a nejakú strednú výbavu (nepotrebujem blbosti ako kožené poťahy). Avšak silnejší dvojliter je buď len s automatom, rovnako ako je automat jediná voľba pre 2,5 (atmosférický R4 s automatom?!!!), alebo s manuálom len v najvyššej výbave Revolution za takmer 29t Eur. Konfigurovateľnosť veškerá žádná, tradičný japonský prístup ber alebo nechaj tak. Plus za tú cenu máš stále len atmo dvojliter, ktorý môže byť síce špičkový, ale konkurencia Ti dá oveľa vyšší výkon (za tú cenu môžeš mať vyše 200k Mondeo).
Takže M6 teoreticky skvelá, ale zďaleka nie pre každého, iba pre toho, komu sadne práve daná predpripravená verzia a nechce nič inak.