Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
_Teddy_
...su len vitazi! Cokolvek clovek vyberie z tychto 4 modelov, neurobi chybu.
Súhlas, moderných benzínov sa netreba báť ani v strednej triede, tieto autá dokážu jazdiť aj za 7 litrov, pritom kultúra chodu je niekde inde ako u nafty. Inak u nás sa predáva aj P 508 s motorom 1,6THP, to považujem za oveľa lepšiu voľbu, ako C5.
C5 má zase hydractive, na české silnice se rozhodně hodí. Zvlášť na D1.
>:-[] :yes: :yes:
Klaus by si mal vyskúšať C5, potom už nepovie, že "to vzadu drncá". ;-)
Klaus by si mal vyskúšať C5, potom už nepovie, že "to vzadu drncá". ;-)
Pozor! NEJ"učinnější" je Hydractive na "špičkové superkvalitní" silnici/dálnici (třeba ve Francii jich člověk najde relativně dost) - tam najednou (jakoby) "vše ztichne a vůz pluje těsně nad vozovkou v absolutním klidu" :yes: :yes: :yes: ;-)
Oktavka neni vitezem jen proto, ze ji do souteze nezaradili... >:D
...a nezaradili ju preto, ze tu sa pise o "velkych kombi". V porovnavackach su kombiky strednej triedy, ak si si nevsimol...
Oktávka je dobré auto ale předražené. Škoda nabyla moc seběvědomí....A zkouší prodávat svoje aut za nesmyslné ceny. Tzv. se to snaží pěkně podojit ale nic netrvá věčně.
Pokud nemáte jiné požadavky, tak ano. Já bohužel musím vyřadit Mazdu, protože auto bez alespoň neplnohodnotné rezervy bych si nikdy nekoupil.
Uz nekolik let mam v autech jenom lepici sady a ani je, ani rezervu jsem nepotreboval (klepu na drevo). A to mam v lete vzdycky 18" kola.
Kdo si kupuje auto stredni tridy, ma minimalne i na asistencni sluzbu a ev. defekt stejne prenecha servisu.
Kdo si kupuje auto stredni tridy, ma minimalne i na asistencni sluzbu a ev. defekt stejne prenecha servisu.
Tak asistenci mám a když jsem měl defekt v létě a parnu, košili na sobě, celý potěšený jsem volal, jenže ouha, volný servisman by příjel nejdříve za...hodinu a půl 8-s . Takže jsem ocenil svou plnohodnotnou rezervu, košile dolu, hever a jedem za svoje, nenaděláš nic, rezerva je rezerva
Rikal jsem svuj priklad pro relativizaci tvrzeni, ze by pritomnost nebo absence rezervy mela rozhodnout o nakupu konkretniho vozu. Nejaka ev. negativni osobni zkusenost s asistenci me muze primet jenom k tomu, abych si rezervni plechac pripadne dokoupil. Misto na nej v kufru mam.
3_diamanty
je uz predsa len kusok novsim autom ako mondeo C5 ci avensis... navyse ma podla mna skvely benzinovy motor.... a dizajn je tiez sympaticky aj ked nie kazdy ma rad tieto krivky...
myslim ze by som dal hlas mazde ;-)
myslim ze by som dal hlas mazde ;-)
Neviem, či je ten motor až tak skvelý; parametre má dosť podpriemerné (107 kW) a myslím, že šestka je s ním primerane živá nie pre jeho skvelé vlastnosti, ale pre extra nízku hmotnosť samotného auta. Byť v karosérie M6 taký 1,6Ecoboost, to by bola subjektívne o triedu živšia.
ano to je pravda... mazda je lahka .... a vies ze ja sa turbu vyhybam ako cert kriza :-)
ale ako pises vyssie.... 508 kombik je rozhodne super volba... je to urcite blizsi konkurent mazde ako starsia C5ka ....
ale ako pises vyssie.... 508 kombik je rozhodne super volba... je to urcite blizsi konkurent mazde ako starsia C5ka ....
tam se ale turbu nevyhneš, PSA má rozumné benzíny jen do malých aut. A jak jsem psal výše, C5 má hydractive, což v našich podmínkách rozhodně není k zahození.
Mazda 6 je skutečně pěkné a povedené auto. Jediné, co to z mého pohledu zabíjí, je absence jakéhokoliv silnějšího motoru, protože paleta 107 - 141kW je z tohoto pohledu průměrná, ne-li hůř.
Boze, no to je argument! Tak si vyber vyssi vykon! Tu sa Mazda6/2.0 predava s vykonmi 107 a 121kW, a ak nestaci, mas tam 2.5i/141kW. Tunit vysoke vykony z maleho objemu, to je velmi jednoducha cesta k znizovaniu zivotnosti...
Čítaš vôbec? Porovnáva sa motor 2,0 Sky so 107 kW a k nemu sa i vyjadrujem. Ak tu predkladáš 2,5 liter, tak nad tým si môžem (pri porovnávaní s 1,6T) rovnako povzdychnúť "bože, to je argument".
Ad životnosť: uvidíme, ako sa prax vyporiada s ultra vysokým kompresným pomerom benzínov Sky.
Ad životnosť: uvidíme, ako sa prax vyporiada s ultra vysokým kompresným pomerom benzínov Sky.
"...Neviem, či je ten motor až tak skvelý; parametre má dosť podpriemerné (107 kW) ..."
Na TOTO ^ som reagoval! Ak ti je 107kW "podpriemerne", tak si vyber verziu s 121kW.
Na TOTO ^ som reagoval! Ak ti je 107kW "podpriemerne", tak si vyber verziu s 121kW.
A ako by si 107 kW z dvojlitra definoval Ty? Špička? Nadpriemer?
Ad 121 kW verzia: aj by som ju bral, ale akosi som Mazdou obmedzovaný: Mazda mi totiž dá silnejší benzín buď len s automatom (niet väčšej blbosti než atmo R4 s automatom), alebo len v najvyššej a najdrahšej výbave (ktorá už potom je cenovo úplne inde, ako porovnávané autá).
P.S. Ani 121 kW nie je v r. 2013 nijak špičkový parameter, posledný atmo dvojliter u BMW mal 125 kW (predtým, než prešlo BMW na turbá).
Ad 121 kW verzia: aj by som ju bral, ale akosi som Mazdou obmedzovaný: Mazda mi totiž dá silnejší benzín buď len s automatom (niet väčšej blbosti než atmo R4 s automatom), alebo len v najvyššej a najdrahšej výbave (ktorá už potom je cenovo úplne inde, ako porovnávané autá).
P.S. Ani 121 kW nie je v r. 2013 nijak špičkový parameter, posledný atmo dvojliter u BMW mal 125 kW (predtým, než prešlo BMW na turbá).
souhlas
121kW a nejakych 200Nm při 4tis otáčkách je velka bida
vsadim boty, za i ta oturbovana 1.4 v O3 bude mnohem prijemnejsi na jezdeni nez tenhle dvoulitr
121kW a nejakych 200Nm při 4tis otáčkách je velka bida
vsadim boty, za i ta oturbovana 1.4 v O3 bude mnohem prijemnejsi na jezdeni nez tenhle dvoulitr
Ale nezapomínej, že průběh točivého momentu u atmosféry ti obvykle nabídne cca 90% momentu už od cca 2000 rpm (nevím, jak to má přesně tato Mazda) a také má lehčí převodovku.
U atmosféry? Silne pochybujem, že auto, ktoré má vrchol krútiaku pri 4000 rpm bude mať pri polovičných otáčkach 90% momentu. Na rozdiel od turba, ktoré má povedzme od 1600 do 4500 konštantné maximum.
Viděl jsi někdy průběhy točivého momentu atmosfér? Protože mě to hodně zajímalo, tak jsem v rychlosti zkusil najít pár udávaných průběhů točivých momentů aut posledního desetiletí. Vybral jsem i vysoce točivé atmosféry.
Např. u mého Accordu 2,0/114kW, 190Nm při 4500 rpm, nicméně při 1500rpm 166Nm (tj. 87% maxima), při 2000 rpm cca 174 Nm (91%), při 2500 rpm 178Nm (94%)...
Citroen C2 1,6/90kW, 143Nm/3750rpm, při 1500rpm 112Nm (78%), při 2000rpm 120Nm (84%), při 2500rpm 121Nm (85%).
Honda Accord 2.4/140kW, 223Nm při 4500 rpm, při 1500rpm 179Nm (80%), při 2000rpm 194Nm (87%), při 2500rpm 207Nm (93%)
Honda Civic 1,8/104kW, 174Nm při 4300rpm, při 1500rpm 143Nm (82%), při 2000 rpm 151Nm (87%), při 2500rpm 163 Nm (94%).
Honda Civic 2,0/147kW, 193Nm/5600rpm, při 1500rpm 148Nm (77%), při 2000 rpm 165Nm (86%), při 2500rpm 174 Nm (90%) - dokonce i ten vyhoněný Type-R má ve 2000 rpm už 86% maxima.
Mazda 3 2,0/110kW, 187Nm/4500rpm, při 1500Nm 158Nm (85%), při 2000 rpm 170Nm (91%), při 2500 rpm 173Nm (93%)
Mazda MX-5 2,0/118kW, 188Nm/5000rpm, při 1500rpm 163Nm (87%), při 2000rpm 167Nm (89%), při 2500rpm 171Nm (91%)
Opel Corsa 1,2/59kW, 110Nm/4000rpm, při 1500rpm 90Nm (82%), při 2000rpm 97Nm (88%), při 2500rpm 102Nm (93%)
Opel Astra 1,8/103kW, 175Nm/3800rpm, při 1500rpm 140Nm (80%), při 2000pm 152Nm (87%), při 2500rpm 160Nm (91%)
Renault Clio/Twingo 1,2/55kW, 107Nm/4250rpm, při 1500rpm 91Nm (85%), při 2000rpm 93Nm (87%), při 2500rpm 97Nm (91%)
Renault Megane 1,6/81kW, 151Nm/4250rpm, při 1500rpm 125Nm (83%), při 2000rpm 132Nm (87%), při 2500rpm 137Nm (91%)
Škoda Octavia 2.0FSI/110kW, 200Nm/3500rpm, při 1500rpm 160Nm (80%), při 2000rpm 181Nm (90%), při 2500rpm 192Nm (96%)
Toyota Corolla 1,8/141kW, 180Nm/6800rpm, při 1500rpm 140Nm (78%), při 2000rpm 153Nm (85%), při 2500rpm 157Nm (87%), i zde, brutálně vyhoněný motor a při 2000rpm má už 85%.
VW Golf 1,6/75kW, 148Nm/3800rpm, při 1500rpm 128Nm (86%), při 2000rpm 133Nm (90%), při 2500rpm 137Nm (93%)
V průměru má atmosférický benzinový motor při 1500rpm 82% maxima točivého momentu, při 2000rpm pak 88% a při 2500rpm pak 92%. Jo, není to 100% jako u turba... ale rozhodně to není polovina, jak si myslí spousta lidí.
Např. u mého Accordu 2,0/114kW, 190Nm při 4500 rpm, nicméně při 1500rpm 166Nm (tj. 87% maxima), při 2000 rpm cca 174 Nm (91%), při 2500 rpm 178Nm (94%)...
Citroen C2 1,6/90kW, 143Nm/3750rpm, při 1500rpm 112Nm (78%), při 2000rpm 120Nm (84%), při 2500rpm 121Nm (85%).
Honda Accord 2.4/140kW, 223Nm při 4500 rpm, při 1500rpm 179Nm (80%), při 2000rpm 194Nm (87%), při 2500rpm 207Nm (93%)
Honda Civic 1,8/104kW, 174Nm při 4300rpm, při 1500rpm 143Nm (82%), při 2000 rpm 151Nm (87%), při 2500rpm 163 Nm (94%).
Honda Civic 2,0/147kW, 193Nm/5600rpm, při 1500rpm 148Nm (77%), při 2000 rpm 165Nm (86%), při 2500rpm 174 Nm (90%) - dokonce i ten vyhoněný Type-R má ve 2000 rpm už 86% maxima.
Mazda 3 2,0/110kW, 187Nm/4500rpm, při 1500Nm 158Nm (85%), při 2000 rpm 170Nm (91%), při 2500 rpm 173Nm (93%)
Mazda MX-5 2,0/118kW, 188Nm/5000rpm, při 1500rpm 163Nm (87%), při 2000rpm 167Nm (89%), při 2500rpm 171Nm (91%)
Opel Corsa 1,2/59kW, 110Nm/4000rpm, při 1500rpm 90Nm (82%), při 2000rpm 97Nm (88%), při 2500rpm 102Nm (93%)
Opel Astra 1,8/103kW, 175Nm/3800rpm, při 1500rpm 140Nm (80%), při 2000pm 152Nm (87%), při 2500rpm 160Nm (91%)
Renault Clio/Twingo 1,2/55kW, 107Nm/4250rpm, při 1500rpm 91Nm (85%), při 2000rpm 93Nm (87%), při 2500rpm 97Nm (91%)
Renault Megane 1,6/81kW, 151Nm/4250rpm, při 1500rpm 125Nm (83%), při 2000rpm 132Nm (87%), při 2500rpm 137Nm (91%)
Škoda Octavia 2.0FSI/110kW, 200Nm/3500rpm, při 1500rpm 160Nm (80%), při 2000rpm 181Nm (90%), při 2500rpm 192Nm (96%)
Toyota Corolla 1,8/141kW, 180Nm/6800rpm, při 1500rpm 140Nm (78%), při 2000rpm 153Nm (85%), při 2500rpm 157Nm (87%), i zde, brutálně vyhoněný motor a při 2000rpm má už 85%.
VW Golf 1,6/75kW, 148Nm/3800rpm, při 1500rpm 128Nm (86%), při 2000rpm 133Nm (90%), při 2500rpm 137Nm (93%)
V průměru má atmosférický benzinový motor při 1500rpm 82% maxima točivého momentu, při 2000rpm pak 88% a při 2500rpm pak 92%. Jo, není to 100% jako u turba... ale rozhodně to není polovina, jak si myslí spousta lidí.
Pochvala za tú energiu a prácu.
Ako si ale dospel k tým cifrám? Máš nejaké podrobnejšie čísla, alebo si to len odhadol z grafov?
Ako si ale dospel k tým cifrám? Máš nejaké podrobnejšie čísla, alebo si to len odhadol z grafov?
To víš, statistiku mám rád a před pár měsíci jsem kupoval nové auto, takže průběhy točivých momentů atmosférických benzinů (zejména od Hondy) jsem zmapoval dost dobře a vím, že je to v průměru lehce pod 90% (spousta příznivců turb si myslí, že je to okolo poloviny).
K cifrám jsem došel odečtem z grafů (prospekty Hondy, rri.se - grafy udávaných průběhů, nikoli těch naměřených), samozřejmě je možné, že sem tam jeden dva newtometry nahoru nebo dolů ustřelily, takže ta čísla bych bral orientačně +/- jedno dvě procenta. Už přemýšlím, že někdy udělám nějaké větší a přesnější pozorování podobně jako vytvářím grafy rozdílů spotřeb udávaných a naměřených přes SM (tam mě třeba překvapilo, že hybridy jsou druhým nejméně lživým pohonem ohledně spotřeby, turbobenziny a turbodiesely je v rozdílech spotřeb o něco překonají aneb další mýtus, který není pravda, že hybridy mají největší rozdíl udávaných a skutečných spotřeb - mluvím však o běžných atmobenzin hybridech, ne o pluginech).
K cifrám jsem došel odečtem z grafů (prospekty Hondy, rri.se - grafy udávaných průběhů, nikoli těch naměřených), samozřejmě je možné, že sem tam jeden dva newtometry nahoru nebo dolů ustřelily, takže ta čísla bych bral orientačně +/- jedno dvě procenta. Už přemýšlím, že někdy udělám nějaké větší a přesnější pozorování podobně jako vytvářím grafy rozdílů spotřeb udávaných a naměřených přes SM (tam mě třeba překvapilo, že hybridy jsou druhým nejméně lživým pohonem ohledně spotřeby, turbobenziny a turbodiesely je v rozdílech spotřeb o něco překonají aneb další mýtus, který není pravda, že hybridy mají největší rozdíl udávaných a skutečných spotřeb - mluvím však o běžných atmobenzin hybridech, ne o pluginech).
:yes: Jak to tak studuji, tak je to klidně možné. Tušil jsem nižší moment v těchto nízkých otáčkách ;-\
Každopádně tak jako tak turbo "utluče" atmosféru hodnotou momentu.
Každopádně tak jako tak turbo "utluče" atmosféru hodnotou momentu.
Jj, turbo je prostě silnější, to je bez diskuze, nicméně musíš brát ještě v potaz převody. Třeba takový Civic 1,8/104kW/174Nm proti Golfu 1,4/103kW/250Nm. Takhle to vypadá hrozivě, navíc když do toho započítáš ten propad v nižších otáčkách u atmosféry. Jenže zatímco Civic má docela těžkou převodovku, Golf ji má v průměru ještě o dalších 12% těžší, takže to máš, jako by ten Civic neměl maximum 174Nm, ale 195Nm. Ale i tak je to samozřejmě hodně velký rozdíl.
Tam se ale zase musí počítat s tím, že zkrácením převodovky se dosáhne toho, že se musí dříve řadit na vyšší, a tedy těžší kvalt (což je ostatně důvod, proč naftový motor se stejným maximálním výkonem jako atmosférický benzin tomu benzinu nijak zvlášť neujede, přestože má téměř dvojnásobný točivý moment - mám na mysli největší možné zrychlení, tedy to, že člověk je ochoten zařadit vhodný převodový stupeň). Zatímco nafta při cca 85km/h už jede na trojku, benzin jede na lehčí dvojku ještě při 100-110km/h.
Jinak, to, že motor dosahuje maxima točivého momentu ve vysokých otáčkách ještě nemusí znamenat, že dole nejede vůbec nebo že je to točivý motor. Příkladem může být má bývalá Primera 2,0/96kW, která měla maximum 173Nm při hodně vysokých 4800rpm. Ten motor byl tak naladěný, že měl dost vysoký moment při 2500rpm (cca 163-165Nm, přesné údaje nemám, tohle odhaduji jen z těch naměřených), pak trochu umřel (klesl na cca 160Nm, možná i lehce pod) a ve vysokých otáčkách nabral druhý dech, měl taková dvě "lokální" maxima. Ten motor právě velmi pěkně táhnul v těch 2500rpm, alespoň na atmosféru určitě. A zatímco maximální točivý moment byl při 4800rpm, maximální výkon přišel hned potom při poměrně nízkých 5600rpm a omezovač byl až na 7200rpm. Takže i když kolem 5000rpm to táhlo jak zběsilé, od 5500rpm a zejména po 6000rpm se to k té sedmičce už docela belhalo... A přitom by si člověk řekl, že když to má maximum při 4800rpm, že to musí točit do bezvědomí... No a ono ne.
Tam se ale zase musí počítat s tím, že zkrácením převodovky se dosáhne toho, že se musí dříve řadit na vyšší, a tedy těžší kvalt (což je ostatně důvod, proč naftový motor se stejným maximálním výkonem jako atmosférický benzin tomu benzinu nijak zvlášť neujede, přestože má téměř dvojnásobný točivý moment - mám na mysli největší možné zrychlení, tedy to, že člověk je ochoten zařadit vhodný převodový stupeň). Zatímco nafta při cca 85km/h už jede na trojku, benzin jede na lehčí dvojku ještě při 100-110km/h.
Jinak, to, že motor dosahuje maxima točivého momentu ve vysokých otáčkách ještě nemusí znamenat, že dole nejede vůbec nebo že je to točivý motor. Příkladem může být má bývalá Primera 2,0/96kW, která měla maximum 173Nm při hodně vysokých 4800rpm. Ten motor byl tak naladěný, že měl dost vysoký moment při 2500rpm (cca 163-165Nm, přesné údaje nemám, tohle odhaduji jen z těch naměřených), pak trochu umřel (klesl na cca 160Nm, možná i lehce pod) a ve vysokých otáčkách nabral druhý dech, měl taková dvě "lokální" maxima. Ten motor právě velmi pěkně táhnul v těch 2500rpm, alespoň na atmosféru určitě. A zatímco maximální točivý moment byl při 4800rpm, maximální výkon přišel hned potom při poměrně nízkých 5600rpm a omezovač byl až na 7200rpm. Takže i když kolem 5000rpm to táhlo jak zběsilé, od 5500rpm a zejména po 6000rpm se to k té sedmičce už docela belhalo... A přitom by si člověk řekl, že když to má maximum při 4800rpm, že to musí točit do bezvědomí... No a ono ne.
Oni lidí většinou koukají na tu křivku průběhu točivého momentu, jen si jaksi zapomenou povšimnout, že ta stupnice nezačíná na nule, takže když je moment na spodním okraji rozsahu, pořád ho jsou obvykle víc než 3/4 maxima.
To je právě omezení atmosféry, že s krouťákem tam prostě není moc co udělat, fyzikální zákony platí, takže prostě nad 100Nm/l se výrazně nejde dostat. Takže se výkon honí otáčkami.
S 1.4TSi jednoznačný souhlas a to jde jako u všech ostatních TSi o motor elektronicky přidušený (maximum v 4.500 ot.).
S 1.4TSi jednoznačný souhlas a to jde jako u všech ostatních TSi o motor elektronicky přidušený (maximum v 4.500 ot.).
Jenže aby to srovnání bylo "fér" tak bys musel u Fordu brát silnější Ecoboosty a tam se Mazda nechytá.
Johny.Rico
Soused ho měl v nové 308. Jel dobře, ale z důvody závad byl 2x (!) měněn, až nakonec to auto vyměnil. Vyhnout se obloukem!
Jinak tady je jasný skyactiv, z toho, co se píše asi nejlepší benzinový motor.
Jinak tady je jasný skyactiv, z toho, co se píše asi nejlepší benzinový motor.
Neviem, odkiaľ to nadšenie z dvojlitra so 107 kW; myslím, že Ecoboost alebo THP sú subjektívne i objektívne lepšími motormi.
U takových vozů jde dle mě i o spotřebu a to se ostatní motory (opět, dle mě) nemají šanci srovnávat. Ovšem neříkám, že při správném fungování budou ty turba opravdu výbornými společníky.
Opäť treba rozlišovať, či je M6 s dvojlitrom taká úsporná preto, že je to super motor, alebo jednoducho preto, že M6 je o 100 či 150 kíl ľahšia, ako konkurencia. Osobne si myslím, že turbobenzín by v karosérii M6 exceloval ako dynamikou, tak spotrebou.
To je druhá stránka věci (váha), důležité je, jak to vše spolu funguje. V M6 nejlépe a to i proto, že je to nejnovější auto.
Dole jsi psal, že máš benzin. Co řídíš?
Dole jsi psal, že máš benzin. Co řídíš?
Nevím, jak by 1,6 EB v M6 exceloval,protože neznáme posládání převodů v této virtuální sestavě. Motor lze dokonale zabít špatnými převody. S 1,6 EB mám zkušenost teprve rok :-!
2,0 107kW v nové M6 kombi byl lepší na spotřebu (PP 7,1 na 4500 km u předváděčky) a pružnost, ale venku i uvnitř docela hlučný, dynamika spíš průměrná, ale nejede s tím špatně, při jízdě se chová spíš jako nafťák, nemusí se zběsile podřazovat.Pro dynamiku si žádá řadit ve vyšších otáčkách. Možná mohla být M6 celkově tišší,nejen motor. Přesto jsem jí dal hlas.
BTW:loni v březnu/dubmu bylo akční Mondeo kombi s 1,6 EB vč duál.klimy,17" kol,xenonů,vyhřívané čelní sklo atd...oproti tomuto ceníku auto.cz - za solidních asi 540tis,jen by se připlatila metalíza.Letos není loni.
2,0 107kW v nové M6 kombi byl lepší na spotřebu (PP 7,1 na 4500 km u předváděčky) a pružnost, ale venku i uvnitř docela hlučný, dynamika spíš průměrná, ale nejede s tím špatně, při jízdě se chová spíš jako nafťák, nemusí se zběsile podřazovat.Pro dynamiku si žádá řadit ve vyšších otáčkách. Možná mohla být M6 celkově tišší,nejen motor. Přesto jsem jí dal hlas.
BTW:loni v březnu/dubmu bylo akční Mondeo kombi s 1,6 EB vč duál.klimy,17" kol,xenonů,vyhřívané čelní sklo atd...oproti tomuto ceníku auto.cz - za solidních asi 540tis,jen by se připlatila metalíza.Letos není loni.
Atila_
Je na benzinovy motor hodne tezka, takze spotreba bude celkem velka a navic je vybavena motorem 1.6THP, ktery Peugeot radeji vyradil z nabidky.
Obecne je otazkou kdo si koupi benzinovou stredni tridu. Pokud jezdi malo, tak si asi koupi neco mensiho ci ojeteho a pokud jezdi hodne tak ho benzin sezere zaziva nebo se ukouse nudou. :-!
Obecne je otazkou kdo si koupi benzinovou stredni tridu. Pokud jezdi malo, tak si asi koupi neco mensiho ci ojeteho a pokud jezdi hodne tak ho benzin sezere zaziva nebo se ukouse nudou. :-!
Napríklad ja. Najazdím cez 20t km a čuduj sa svete, benzín ma zaživa nezožral a ešte sa pri tom (ak idem sám) aj celkom zabavím. Takže Tvoje teoretické prognózy moc nefungujú ;-)
Tak zabavit se da ruzne, osahavat spolujezdkyni, poslouchat radio, ucit se cizi jazyky, servavat podrizene na dalku. Kazdy tu zabavu mame jinak. Ale pokud se bavime o jizdni zabave, tak pri ni se male atmosfery nechytaji a turbitka berou patnactku. :-!
nojo tady všichni zapominaj ze velka rodinna kombi maj bejt vlastne jizdne zabavna auta >:D
me teda benzin atmosféra V6 nijak neserral, naopak, mam s nim lepsi provozni naklady nez s malim turbomoturkem nebo naftakem :-!
me teda benzin atmosféra V6 nijak neserral, naopak, mam s nim lepsi provozni naklady nez s malim turbomoturkem nebo naftakem :-!
Presne, ak kombík strednej triedy nejazdí aspoň ako Mini Cooper S, tak sa to ani neráta. >:D
před krizi sem jezdil 60tis rocne s benzinem a koupil opet benzin.
ted sice jezdim jen 30tis, ale nechamu, proc by me to mělo sezrat.
zabava a kultura cestovani s benzinem mnohem vyssi nez s vykonove podobnou naftou
ted sice jezdim jen 30tis, ale nechamu, proc by me to mělo sezrat.
zabava a kultura cestovani s benzinem mnohem vyssi nez s vykonove podobnou naftou
Jenze na vykonove podobnou naftu se clovek nemusi bat slapnout, protoze ma mnohem mensi zavislost spotreby na stylu jizdy. Benzin je super pro economy run, se spoustou benzinu se da jezdit s lehkou nohou za dieselove hodnoty spotreby, ale jak noha ztuhne, tak spotreba leti nahoru.
No práve to je na tom skvelé: ak nemáš potrebu závodiť, vieš ísť za veľmi slušné čísla a ak dostaneš chuť, môžeš to hnať do 6500 rpm a trochu sa vyšantiť (a vtedy Ťa predsa spotreba netrápi).
nevim na co chces slapat, jestliže nechces hned prijit o papiry, tak se musíš vejit do limitu +50 mimo obce (tedy 140/180) a to na nejaky velky slapani není.
relitvni vyhodnost naftaku vychazi jen z toho, ze benzin je zatizen o 30% vyssi spotrebni dani nez nafta a tohle zvyhodneni naftových rakovinometu skonci nejpozději do 2018.
uz i evropa prichazi na to, ze tech 10% nižší spotřeba u naftaku nestoji za to znecistene prostředí, rakoviny plic a močového mechyre ...
relitvni vyhodnost naftaku vychazi jen z toho, ze benzin je zatizen o 30% vyssi spotrebni dani nez nafta a tohle zvyhodneni naftových rakovinometu skonci nejpozději do 2018.
uz i evropa prichazi na to, ze tech 10% nižší spotřeba u naftaku nestoji za to znecistene prostředí, rakoviny plic a močového mechyre ...
180 staci bohate na to, aby te maly turbomoturek sezral. Staci par kopecku, trocha provozu a uz tam bude patnactka plus jen to fikne. Pri techle rychlostech uz jsou bezne rozdily mezi benzinem a dieselem ctyri az sest litru zadny problem.
Jinak co se tyce rozdilu mezi benzinem a dieselem, tak treba u 1.6Ecoboost vs. 2.0TDCI je to pres dvacet procent a to je diesel o malinko silnejsi.
Jinak co se tyce rozdilu mezi benzinem a dieselem, tak treba u 1.6Ecoboost vs. 2.0TDCI je to pres dvacet procent a to je diesel o malinko silnejsi.
nevim z ceho vychazis, jednou sem to sledoval, drzel sem se na dalnici kolem 160 a na 600km sem se dostal na 8.0, když sem to absoloval rok předtím se znamym se stejnym autem ale slabsim dyzlem, ukazalo mu to 6.5 při stejnych rychlostech. bylo v tom samozrejme i nekakych 100km po okreskách.
de vo to, jak ten rozdil pocitas.
když to prepocitas na objem (litry), také ses na 20%.
když to prepocitac na hmotnost, vyhrevnost, energie, vypustene CO2, tak ses na 10%.
takze jestliže nafta 6litru, to odpovida benzinu 6.6litru, a 10% navíc je 7.3litru, coz cca odpovida.
a vyvoj benzinu jde ted hodne dopředu, staci se podivat na rozdil mezi 1.8tsi v O2 a v O3
de vo to, jak ten rozdil pocitas.
když to prepocitas na objem (litry), také ses na 20%.
když to prepocitac na hmotnost, vyhrevnost, energie, vypustene CO2, tak ses na 10%.
takze jestliže nafta 6litru, to odpovida benzinu 6.6litru, a 10% navíc je 7.3litru, coz cca odpovida.
a vyvoj benzinu jde ted hodne dopředu, staci se podivat na rozdil mezi 1.8tsi v O2 a v O3
A historicky to jde doplnit srovnáním ještě s 1.8 20V a 1.8T v OI a jde krásně vidět, kam jdou výkony vs. spotřeba. A proti tomu se podívat, kam se ve stejné době posunul diesel např. po vývojové linii 1.9 SDi - 1.9TDi až dnešní nejvýkonnější 2.0TDi.
Presne tak. Lidi si nekdy mysli jak rychle nejedou a pritom maji krome par vyletu do vyssich rychlosti i na te dalnici prumer neco nad 100. Sam jezdim rel. casto napric Nemeckem a jako alternativu vetsim turbodieselum (ne 1,6 TDI apod.) vidim spis velkoobsahove (idealne vicevalcove :) ) benzinove atmosfery, co do spotreby. Jenze ty zase cloveka sezerou v jakemkoli jinem jizdim rezimu nez dalnicnim.
Z čeho usuzuješ, že spotřební daň u nafty je o 30% nižší než u benzínu? Nafta 10,90, benzín 12,84, což je rozdíl 1,96 Kč, což nemusím ano počítat, abych viděl, že to není 30%. Asi by to chtělo zopakovat si matematiku šesté nebo sedmé třídy.
snaz se na to divat trosku s nadhledem, a ne jen presne spočítat několik cisel
benzin ma o 10% nižší vyhrevnost, takze když SD budes vztahovat k energii, nebo tolik omilane CO2, musíš koupit o 10% vic benzinu nez nafty.
takze za 1 litr nafty zaplatíš na SD 10.90, za 1.1 litr benzinu 14.24kc
a pak (14.24-10.90)/10.90 = 29.5%
navíc jsem nepsal ze je spotrebni dan u nafty o 30% nižší nez u benzinu, ale ze benzin je zatizen o 30% vetsi spotrebni dani, a to je velky rozdil..
s tim opakovanim zacni nejdriv u sebe
benzin ma o 10% nižší vyhrevnost, takze když SD budes vztahovat k energii, nebo tolik omilane CO2, musíš koupit o 10% vic benzinu nez nafty.
takze za 1 litr nafty zaplatíš na SD 10.90, za 1.1 litr benzinu 14.24kc
a pak (14.24-10.90)/10.90 = 29.5%
navíc jsem nepsal ze je spotrebni dan u nafty o 30% nižší nez u benzinu, ale ze benzin je zatizen o 30% vetsi spotrebni dani, a to je velky rozdil..
s tim opakovanim zacni nejdriv u sebe
Jojo, když se na to podívám s "nadhledem", tak se dopočítám věcí. Třeba to, že naftové motory mají o 6-8% vyšší účinnost, takže při spalování energeticky hodnotnějšího paliva odvedou daleko více práce v mechanické energii místo v tepelné, a pak by mi v přepočtu litr benzínu nevycházel zrovna výhodný.
Daňové zatížení nafty je nižší proto, že jeho dopad se promítá v ceně prakticky všeho spotřebního zboží a hlavně potravin.
Spotřební daň se vztahuje na litru a tedy i opačný přepočet ti nevychází. Pleteš si to s alkoholem, tam se spotřební daň počítá na objem čistého etanolu, u paliv se na energii nepřepočítává. Navíc daň je stejná na JAKÝKOLIV benzín/naftu, tedy i na ty s vyšším oktanovým/cetanovým číslem.
Daňové zatížení nafty je nižší proto, že jeho dopad se promítá v ceně prakticky všeho spotřebního zboží a hlavně potravin.
Spotřební daň se vztahuje na litru a tedy i opačný přepočet ti nevychází. Pleteš si to s alkoholem, tam se spotřební daň počítá na objem čistého etanolu, u paliv se na energii nepřepočítává. Navíc daň je stejná na JAKÝKOLIV benzín/naftu, tedy i na ty s vyšším oktanovým/cetanovým číslem.
od 2018 se paliva budou danit podle energii nebo vypousteneho CO2 a ne podle objemu, takze benzin by mel jit tak o 4kc dolu ..
Zas jeden teoretik, co tu plantá rychlostní limity.
Zablbnutím s autem si představuju poněkud rychlejší jízdu mimo město od zatáčky k zatáčce, ne zarazit pravačku do podlahy a pak vykládat, že "to jelo v kuse stovosumdesát a jenom za pět litrů, voe".
Takže se na těch tvých cca 110 ani nemusíš dostat, v zatáčce 50-70km/h a k další zatáčce zrychlíš tak na 90-100km/h a jdeš na brzdy.
V takovém režimu si i diesel pápne, o benzínu - zvlášť downsizovaném a foukaném - raději nemluvím.
Navíc nejde apriori o to, za kolik se ti jednou ročně podaří objet náves v Postoloprtech, ale o to, kolik tě to auto bude stát celkově za dobu, kdy ho vlastníš. A ve střední třídě a střední Evropě si troufám tvrdit, že diesel vyjde v 90% případů levněji.
Zablbnutím s autem si představuju poněkud rychlejší jízdu mimo město od zatáčky k zatáčce, ne zarazit pravačku do podlahy a pak vykládat, že "to jelo v kuse stovosumdesát a jenom za pět litrů, voe".
Takže se na těch tvých cca 110 ani nemusíš dostat, v zatáčce 50-70km/h a k další zatáčce zrychlíš tak na 90-100km/h a jdeš na brzdy.
V takovém režimu si i diesel pápne, o benzínu - zvlášť downsizovaném a foukaném - raději nemluvím.
Navíc nejde apriori o to, za kolik se ti jednou ročně podaří objet náves v Postoloprtech, ale o to, kolik tě to auto bude stát celkově za dobu, kdy ho vlastníš. A ve střední třídě a střední Evropě si troufám tvrdit, že diesel vyjde v 90% případů levněji.
Pravda je, že současnou mantrou je ve větších autech nafta. Jenže realita u moderních motorů je taková, že (turbo)diesely s roustoucími výkony a složitostí konstrukce jdou spotřebou jednoznančně nahoru, zatímco u benzínových motorů je to v posledních letech naopak – spotřeba je při přechodu z atmosfér na turbo stejná nebo dokonce menší. Osobně mám benzín ve vyšší střední třídě a příště budu volit stejně, protože rozdíl ve spotřebě vůči naftě u moderních motorů klesá často na zcela zanedbatelný rozdíl.
Atilo ty prostě neuvěřitelně plácáš :no:
Oproti původnímu dvoulitru EW10 se 103kW je THP výkonnější a má plošší křivku točivého momentu v širokém spektru otáček. Než začnete tvrdít, že je to slabý motor, tak se s ním alespoň nejdřív projeďte.
O nějaké nespolehlivosti nemůže být u ročníků 2011 a výše ani řeči.
Oproti původnímu dvoulitru EW10 se 103kW je THP výkonnější a má plošší křivku točivého momentu v širokém spektru otáček. Než začnete tvrdít, že je to slabý motor, tak se s ním alespoň nejdřív projeďte.
O nějaké nespolehlivosti nemůže být u ročníků 2011 a výše ani řeči.
Tady ma nekdo problemy se ctenim i celkem jednoducheho textu. Ja nekde pisi, ze je slaby nebo jakou ma krivku tociveho momentu? Ja jen rikam, ze se ho Peugeot radeji zbavil, coz je pravda.
no právě že to pravda není ;-)
Jak neni pravda? Cesky Peugeot uz v tuhle chvili nenabizi 1.6HTP ani v jednom modelu.
protože prostý fakt, že není v nabídce českého zastoupení Peugeot neznamená, že se ho Peugeot zbavil nebo že se neosvědčil. Už jsem ti to psal ve stejné v diskuzi v článku o nových motorech Opelu Insignia...
Jediné na čem se shodneme je to , že v současné době není v nabídce českého Peugeotu.
...že se neosvědčil, nebo že je slabý jsou už jen tvé vlastní doměnky, nikoliv fakta !
Jediné na čem se shodneme je to , že v současné době není v nabídce českého Peugeotu.
...že se neosvědčil, nebo že je slabý jsou už jen tvé vlastní doměnky, nikoliv fakta !
hedvin
Prosím redakci aby zkusila ještě porovnat ty nejsilnější benzíny u těchto aut. Určitě by to bylo zajímavé. Nicméně vím, že se u nás těchto motorů prodává nejméně. Ale mondeo 2.0 ecoboost se 176 kw může být zajímavá volba. :-)
Proti 176kW Mondea nemají soupeři z této čtveřice co postavit, tak silný benzín vůbec nemají, takže máš porovnáno. Pokud chceš pořádný benzín tak z této čtveřice zůstává jedině Ford.
Má C5 ještě ten V6 petrol? To by se líbilo zase mě, ale musel by mít aspoň 170kw.
Má jenom V6 naftu. Poruchový 1.6 THP 115kW je maximum v benzínu.
1.6 THP je dle toho, co si zažil soused docela průser. Takže nic.
Sousedovic Máňa to říkala, že je to poruchovej motor a prý ho už i Peugeot vyřadil z nabídky, tak to musí bej pravda. :-!
Narozdíl od tebe jsou to zkušenosti ani ne po dvou letech užívání vozu. Majitelem je reprezentant v plavání v ČR, bydlí v Havířově. Takže takové blbiny vytahuj na někoho jiného.
to že má jeden člověk problém s motorem neznamená že je mají všichni ;-)
Určitě ne, ale politika automobilky ohledně nabídky nového motoru taky hovoří za své, a krom toho, nejsem jediný, kdo tohle prohlašuje. Zda jsou vyjádření ostatních založená na pravdě ti nezaručím, každopádně je to asi nespolehlivý výrobek. To se ostatně může stát každému, viz. TSI od VW.
politika nabídky s tím nemá co dělat. Ta je dána poptávkou a ne tím, jak je ten motor (ne)povedený.
PS: (btw tenhle motor nyní prohází změnami na emisní normu Euro 6, což mimo jiné znamená že vozy se starým provedením na nějakou dobu vypadnou z nabídky)
PS: (btw tenhle motor nyní prohází změnami na emisní normu Euro 6, což mimo jiné znamená že vozy se starým provedením na nějakou dobu vypadnou z nabídky)
No Vaculík v ojetinách THP silně a vřele nedoporučuje ("THP si nekupujte, ani kdyby Vás mučili"), když PSA tak jedině naftu.
[odkaz]
[odkaz]
mě je úplně jedno co Vaculík doporučuje nebo nedoporučuje, faktem je, že z počátku tyto motory nějaké dětské nemoci měly (nesrovnatelné s problémy TSI), ale do ročníku 2011 a výše jsou dávno vychytané, takže možná má na mysli starší modely pod tímto rokem výroby.
Nedávno se to tady někde postovalo.
PS: kdyby ty motory byly opravdu takový průser, tak by je stáhli plošně a ze všech modelů, včetně Citroenu C5 nebo Peugeotu 308 RZC,nebo Mini, což se ale neděje, takže důvod proč například u nás nejsou nabízeny v 508 je někde jinde....
Nedávno se to tady někde postovalo.
PS: kdyby ty motory byly opravdu takový průser, tak by je stáhli plošně a ze všech modelů, včetně Citroenu C5 nebo Peugeotu 308 RZC,nebo Mini, což se ale neděje, takže důvod proč například u nás nejsou nabízeny v 508 je někde jinde....
Vzhledem k tomu, co tvrdíš o TSI a pak o THP, to působí docela směšně. ;-)
Ty motory měly naprosto stejný problém.
Ty motory měly naprosto stejný problém.
stejný je stále jen jeden problém a ten je v tvé hlavě ;-)
Jo teď už jsou vychytaný, protože Peugeot je neprodává a u Citroenu je nikdo nekupuje (viz odkaz Toppera) takže se nemá co kazit.
NESMYSL - pochopitelně že Peugeot (i Citroën i Mini) motor samozřejmě normálně používá/PRODÁVÁ (kompletní seznam modelů najdete na Engine of the Year, kde "jako obvykle" vyhrál kategorii do 1.8 litru
PS: On se někde u nějaké značky prodává (v Evropě) benzín víc než nafta? Myslím ve střední (kombi) třídě? :-)
PPS: Zákazníci Citroën to alepsoň dělají ROZUMně = kupují si (lepší) 2.0 a 2.2 HDi (než benzín), to ti od VWaudi to dělají PŘESNĚ NAOPAK = kupují si (horší) 2.0 Tdi místo (lepšího) 2.0 TFSi ;-)
PS: On se někde u nějaké značky prodává (v Evropě) benzín víc než nafta? Myslím ve střední (kombi) třídě? :-)
PPS: Zákazníci Citroën to alepsoň dělají ROZUMně = kupují si (lepší) 2.0 a 2.2 HDi (než benzín), to ti od VWaudi to dělají PŘESNĚ NAOPAK = kupují si (horší) 2.0 Tdi místo (lepšího) 2.0 TFSi ;-)
bla bla bla bla bla
PS: aspoň víš, proč ho Peugeot vyřadil z nabídky, pro nezájem....
(btw tenhle motor nyní prohází změnami na emisní normu Euro 6, což mimo jiné znamená že vozy se starým provedením na nějakou dobu vypadnou z nabídky)
PS: aspoň víš, proč ho Peugeot vyřadil z nabídky, pro nezájem....
(btw tenhle motor nyní prohází změnami na emisní normu Euro 6, což mimo jiné znamená že vozy se starým provedením na nějakou dobu vypadnou z nabídky)
Jak říkáte TSi (když THP je ten "poruchový" ;-)
No zrovna ekvivalentní motor v oblasti 110-120 kW je 1.8 TSI a ten je spolehlivější než 1.6 THP :-)
To je ten co o něm v britském tisku psali "s mdlým charekterem"? ;-)
PS: Jinak by to chtělo "aktualizovat data" - máte je tak 2 roky STARÁ :-)
PS: Jinak by to chtělo "aktualizovat data" - máte je tak 2 roky STARÁ :-)
To je ten, co v poslední generaci nemá moc konkurentů a vyhrává jeden srovnávací test za druhým.
ano Audi má všechno spolehlivější a nejvíce převodovky >:-[]
jinak to sedmé ocenění motoru roku asi zístalo THP za ty poruchy >:D [odkaz]
jinak to sedmé ocenění motoru roku asi zístalo THP za ty poruchy >:D [odkaz]
Je to (skoro) "k nevíře", ale pamatujete si "vítěze" (myslím odzadu) nedávno zde zveřejněné statistiky (nějaké britské pojištovny?) poruchovosti motorů? Tedy úplně poslední bylo cosi čínského, ale hned nad tím AUDI ;-)
...ze Ta to bavii... :-!
ja uz asi uplne na Teba prestanem reagovat - fakt to asi nema zmysel ;-\
"nejaky podrbany test nejakej anglickej poistovne" - tak to uz aj ja mozem vymysliet nejaky test, nezavislych automechanikov - a ich skusenosti s Citronom >:-[] - a tipujem, ze vysledok ani nebudem musiet prikraslovat na to, aby Ta dostal na psychinu >:-[]
ja uz asi uplne na Teba prestanem reagovat - fakt to asi nema zmysel ;-\
"nejaky podrbany test nejakej anglickej poistovne" - tak to uz aj ja mozem vymysliet nejaky test, nezavislych automechanikov - a ich skusenosti s Citronom >:-[] - a tipujem, ze vysledok ani nebudem musiet prikraslovat na to, aby Ta dostal na psychinu >:-[]
Jaký TEST??? STATISTIKA!!!
PS: ZDE na auto.cz ZVEŘEJNĚNÁ (stejně jako to JD Power :-|
PS: ZDE na auto.cz ZVEŘEJNĚNÁ (stejně jako to JD Power :-|
Nereaguj na ni. Nemá to smysl. On jí někdo někdy předjel v Audi a od té doby má mindrák. Já mám osobně hodně přátel s drahými vozy. Nikdo si nikdy nestěžoval na kvalitu vozů Audi. Včera jsem se ptal jedné slečny při večeři. Její maminka má Q5. Zase nic. Potvrdila mi jen to, co slyším všude. Audi jsou výborná auta.
No tak když má maminka Q5 co nemělo problém, tak proti tomu je statistika pojišťovny (navíc i ZDE ZVEŘEJNĚNÁ!!!!) nebo výsledky JD Power úplné "nic" :yes: :yes: :yes: :-)
PS: Tady jste, stealth(e)01, fakt NEtrefil stodolu - tohle je skoro NA OMLUVU! (HLAVNĚ za to "někdy jí předjelo Audi" ;-)
PPS: Nebo snad patříte k těm "fanatikům" co raději "hlavu do písku", než.. ;-)
PS: Tady jste, stealth(e)01, fakt NEtrefil stodolu - tohle je skoro NA OMLUVU! (HLAVNĚ za to "někdy jí předjelo Audi" ;-)
PPS: Nebo snad patříte k těm "fanatikům" co raději "hlavu do písku", než.. ;-)
Ne, já k fanatikům rozhodně nepatřím. Vy jste fanatik a Vy si to nikdy nepřiznáte. To je ale u Vás normální. Já prostě jen bráním automobilku Audi, která si tu Vaši kritiku prostě ROZHODNĚ nezaslouží. To co dělají, dělají perfektně, stejně jako jiné automobilky dělají dobře svou práci. Mělo by mi být jedno, co si nějaká (milá) Kylie myslí o Audi, ale není mi to jedno, protože ty Vaše řeči jsou extrémně nespravedlivé směrem ke kvalitě této značky. A já nenávidím nespravedlnost a nefér jednání a u svých lidí vždy takové chování trestám. Na Vás a Vašich komentářích by mi nemělo záležet, ale mé "auto-fandovské" srdce pláče, když to musí číst. Já taky všude nehlásím, že BMW podvádí lidi, oje..vá materiály, kde může apod. Za to si BMW nevážím, protože se rozhodlo parazitovat na těch, kteří jim dávají peníze. Ale respektuji tuto automobilku, jejich motory a oceňuji úspěchy v motoristickém sportu. Vy se jen vysmíváte všem těm inženýrům a konstrukérům, kteří pracují tisíce hodin jen na tom, aby něco vytvořili. Vy se neustále hrabete v předních a zadních náhonech, ale mně jako uživateli auta ve vyšší střední je to úplně jedno. Pokud budu chtít podvozek používat na limitech, tak si sakra koupím sportovní auto. Na co mi je informace, jaký náhon bude mít auto, se kterým jedu po dálnici do Plzně? Abych neodbočoval, je to Váš duševní problém, jsou to Vaše názory, ale měla byste se za ně stydět. A nevěřte tomu, že nějak lpím zrovna na Audi. Když jsem kupoval auto svému otci, projížděli jsme minulou generaci A4 a byl jsem z ní hodně zklamán a nakonec jsem mu pořídil zcela odlišný Subaru Forester turbobenzin (samosebou nový, já ojetá auta nikdy nekupuji). Víte Kylie, já bych si mohl dovolit jak nový Range, tak novou Alpinu BiTurbo. Vy jste mi ale tyhle vozy těmi svými chvalozpěvy tak znechutila, že nemám zájem se do nich ani posadit. Nedokážu si Vás představit jako prodejce aut. Vy byste nedokázala přiznat, že konkurence dělá dobrá auta. Jedním z velkých důvodů, proč jsem koupil BMW byl právě přístup prodejce. Na rozdíl od prodejce Audi, který BMW vozy zesměšňoval a jehož chování se mi vůbec nelíbilo (ano, opět ta nespravedlnost), se tento prodejce BMW choval velmi slušně a s velkým respektem a dokonce velmi hezky hovořil o špičkové Audi A6. To bylo začátkem výborného vztahu, který s tímto člověkem má dodnes. Málem jsem u něj koupil i BMW M5, ale nakonec jsem si to rozmyslel. Vy jste tohoto člověka pravý opak. Vaše fakta, Vaše názory a Vaše projevy nepřipouštějí to, že Audi (VW, škoda, seat) dělají skvělá auta, že mají auta zábavná, rodinná, že používají nejnovější technologie, prostě že je to technologicky vyspělý koncern a to mi na Vás nejvíce vadí. Mně je jasné, že každý může inklinovat k nějakému modelu, k nějaké značce. Ale bez neustálého, nemístného, trapného a ubohého rýpání do značek jiných. A ano možná to dělám i já směrem k BMW. Ale tam mi vadí jasná věc, snaha o šetření za každou cenu u prémiové automobilky. A divím se zrovna Vám, že Vám je to jedno. Vy, která čas od času pošlete odkazy na špičky v high end HiFi (které jsou dělané s maximální pečlivostí a citem k detailu), se vůbec nepozastavujete nad tím (a dokonce to shazujete), že mám z páček blinkrů odřené prsty a že celé auto vrže po 47000 kilometrech. Proto tolik kritiky a možná snaha o to, aby i skalní fanoušci BMW otevřeli oči a přiměli BMW dělat svá auta lépe.
AUDI? Tomu nevěřím, FAKT je že Audi je spolehlivé a tyhle statistiky jsou nanic. Ale pokud bych si měl vsadit, tipl bych spíše BMW.
Ehm, jak si tak představujete že statistika pojišťovny "je nanic"? Jako že pojišťováci raději BMW (také neskončilo "nijak zázračně" než Audi, tak...? :-)
PS: Mimochodem pamatujete (také zde zveřejněnou) které auto "vyhrálo" podobnou statistiku o NEJ-horší/-poruchovější vůz vůbec? Skoro se b~o~j~í~m napsat které to je.. ;-)
PS: Mimochodem pamatujete (také zde zveřejněnou) které auto "vyhrálo" podobnou statistiku o NEJ-horší/-poruchovější vůz vůbec? Skoro se b~o~j~í~m napsat které to je.. ;-)
EOTY je sranda anketa, která rozhodně nehodnotí spolehlivost motorů. Koneckonců TSI se tam pravidelně také umísťuje a nesvědčí to vůbec o ničem.
No minulá generace C5 měla V6, ale PSA teď má jenom ty 1,6 THP. Renault laguna má 2.0 bez turba . Mazda má 2,5 atmosféru se 192 ps. a Toyota nevím, ti mají taky asi jen ten dvoulitr.
Ten Laguňáckej dvoulitr 103kw se dá ještě u nás reálně sehnat nový? Myslel sem, že už ho taky vyřadili, ale škoda, že se tu pro nízká zájem přestala dávat oturbená verze:(
V6 v benzínu měla i tato generace C5, ale jen do 1.9.2009 (emisní norma Euro 5 - už se NEvyplatilo motor "předělávat" - docela "škoda ho" - ne nadarmo se o něm psalo jako o NEJlepším francouzském motoru všech dob ;-)
Jen V6 diesel a za chvíli přiletí Kylie a vysvětlí ti, že je to nejdokonalejší stroj! >:D Tak bacha na co se ptáš >:D
Znám lepší.. ;-)
...ale za 800 t. kč (ani za víc) si nic ani VZDÁLENĚ podobného (co pohání třeba Range Rvoer) NEkoupíte :-)
PS: A v nabídce (této) generace C5 byl i benzínový V6 - moc Moc MOC příjemný motůrek (skoro bez přehánění možná NEJlepší zvuk motoru - od takových 5000 ot. "nahoru" :yes: ;-)
...ale za 800 t. kč (ani za víc) si nic ani VZDÁLENĚ podobného (co pohání třeba Range Rvoer) NEkoupíte :-)
PS: A v nabídce (této) generace C5 byl i benzínový V6 - moc Moc MOC příjemný motůrek (skoro bez přehánění možná NEJlepší zvuk motoru - od takových 5000 ot. "nahoru" :yes: ;-)
Nééééé >:D A taky má lichoběžníkový nápravy a odhlučněný skla >:D Za 800 tisíc radši tu Oktávku 4x4 >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] NE, to je fór samozřejmě:D
:-)
PS: Ta skla jsou (správně) "protihluková bezpečnostní" = sklo + folie + sklo ;-)
PPS: A "vypíchla" bych asi ještě (luxusní - masážní a hlavně i "pod lopatkami" s nastavitelným sklonem) SEDADLA :yes: :-)
PS: Ta skla jsou (správně) "protihluková bezpečnostní" = sklo + folie + sklo ;-)
PPS: A "vypíchla" bych asi ještě (luxusní - masážní a hlavně i "pod lopatkami" s nastavitelným sklonem) SEDADLA :yes: :-)
To by výborný motor, ale byl v nabídce jen v prvních (2?) letech tohoto modelu..
PS: A měl "jen" 155 kW (zatímco dieslový 3litr 177 kW). Na druhou stranu kdysi jsem ho (mj. v táhlém dlouhém - při dojezdu do Prahy po D5) porovnávala s tehdejším BMW 330i (které mělo myslím 190 kW?) a popravdě čekala jsem VĚTŠÍ rozdíl..
PS: A měl "jen" 155 kW (zatímco dieslový 3litr 177 kW). Na druhou stranu kdysi jsem ho (mj. v táhlém dlouhém - při dojezdu do Prahy po D5) porovnávala s tehdejším BMW 330i (které mělo myslím 190 kW?) a popravdě čekala jsem VĚTŠÍ rozdíl..
rozumnym souperem je i 2.5 v Mazde, pokud clovek nekouka jen na maximalku, tak ty auta s téma motorama podaj podobne jizdni vykony
No někde do 100km/h a s prázdným autem možná 2,5 litr nějak Mondeu stačí. Ale jsou to kombajny, takže je trochu nalož, posaď na dálnici a v rychlostech nad 100km/h bude Mondeo s 35kW navíc a daleko vyšším krouťákem o dvě třídy dynamičtější.
s Mazdou jsem se ještě nesvezl, ale s tim Fordikem ano, a zadna slava se teda fakr nekonala :-) pravda nebil to kombik, ale jen lift, tak třeba ma kombik s tim motorem jiné grady no :-) s Mazdou s 2.5 ale opet ne kombikem bych se mel svest za 14 dni, tak uvidim jak moc se tomu bude chtit do Benesova a zpet do Prahy, kde je cca pulka cesty po D1
No jestli jsi zvyklý na šestiválec tak tě R4 asi žádný nenadchne.
no oni me poslední dobou nenadchavaj téměř zadny moderni motory, a to ani 6 a 8 valce, všechno je to tak nejak moc uskrceny a liny >:D
Záleží s čím porovnáváš a taky jestli jsi se za to svezení s EB dostatečně sžil. Běžná jízda totiž představuje 1500-2000 ot/min, přičemž max výkon dává při 6000 ot/min, takže velká akcelerace vyžaduje podřadit z 6 nejlíp na 4
vzhledm k tomu ze brzdou provozu opravdu nejsem, takze nejake volnobezne otáčky do 2000 me opravdu neuspokoji, mam při jizde rad nejakou tu motorovou kulisu ve vetsich otáčkách, nejlepe 6 a víceválcovou :-)
Renton
Ospravedlnujem sa, ze to pisem sem (ale bude tu asi najvacsia diskusia). Pani novinari, vcera tu bol clanok o vyrobe karbonovej Alfy 4C. Dnes sa uz neda najst a link z historie nefunguje:
[odkaz]
Mozem vediet dovod? Dik
PS: za mna Mazda :-)
[odkaz]
Mozem vediet dovod? Dik
PS: za mna Mazda :-)
důvod je ten že pan Fokt tam vykydal nějaké povídání o "vyhlášené nespolehlivosti italských vozů", čemuž jsme se v diskusi vysmáli tak vydatně, že to radakce raději smázla >:D Není to u článku o AR poprvé, předtím takhle kdysi mazali článek o Giuliettě.... je mi jich líto.... :'-(
hm, tak to je smutne....
smutné to bylo dřív, kdy ten web byl celkem OK a pak člověk viděl, jak to jde do bulvární prde*e.... Dnes už v té prd*li je a je naopak velmi zábavné se těm šaškům pošklebovat.... ;-)
R32
Ďakujem redakcii za normánly test ktorý má hlavu a pätu, nepletie sa tu (napr. Škodovka že..) auto ktoré do tejto triedy nepatrí... Samozrejme že by bolo fajn tie autá porovnať aj jazdne ale je mi jasné, že to by už bolo na ťahačky s importérom atď..
Presne o tomto som pred nedávnom písal, ak má mať test zmysel musia sa provnávať buď rovnaké autá s cca rovnako výkonným motorom (tento prípad :yes: ) alebo test čo sa dá kúpiť za určitú sumu a tam sa môžu už líšiť aj motorizácie prípadne triedy.
Ešte raz za test :yes:
Presne o tomto som pred nedávnom písal, ak má mať test zmysel musia sa provnávať buď rovnaké autá s cca rovnako výkonným motorom (tento prípad :yes: ) alebo test čo sa dá kúpiť za určitú sumu a tam sa môžu už líšiť aj motorizácie prípadne triedy.
Ešte raz za test :yes:
Proč? superb kombi do této třídy nepatří? A kam tedy patří?
Superb je predsa vyššia stredná, také základné veci nevieš? >:D
Hovoril som o miešaní škodovky do iných testov kde triedne nepatrila, Superb by tu v pohode mohol byť, taktiež Passat, 508, i40, Insignia, Accord atď... samozrejme ak majú v ponuke benzín s cca porovnateľným výkonom aby sa nemiešali hrušky s jablkami. ;-) Ak by tento test robil pán Vaverka určite by tu zamiešal Octaviu, ktorá by to samozrejme aj vyhrala, o tom bola reč. >:D
flyboyeda
Jsem fanda spíše německých prémiovek,konkrétně čtyř kroužků,ale ta nová Mazda se opravdu moc povedla musím uznat,dizajn je ohromný,kvalita Mazdy je vynikajicí a má výbornou pověst,takže z těch 4 možností nelze vybrat jinak než Mazdu,jinak bych šel do Audi A6 kombajn
A6 za cenu dvoch C5.. >:D ale chápem, ak na to mám a "potrebujem" reprezentovať tak preč nie... :yes: Do tohto porovnávania by ale skôr pasovala A4-ka...
To máš pravdu ale za život Audi A6 se C5 třikrát rozpadne,protože to je Francouz a 8x výjde z módy >:D
No to jo, to vojetá audina z módy nikdy nevypadne. No že sem zrovna někdo chodí s kvalitou koncernu a tím jak se*ou na zákazníky a jejich problémy.
S tím 8x by se možná (v některých končinách) DALO souhlasit - to první je (viz i zde nedávno zveřejněné JD Power či dlouhodobé testy na 100.000 km) pěkná BUBOST (aneb "sněte dál" ;-)
PS: Vy nevíte že A6 je poruchovostí ještě HORŠÍ než (lehce NADprůměrný) Citroën C5? :-)
PPS: A jaký je rozdíl mezi 14 let starým (třeba) Citroën C5 a audi A6 mne učil kdysi šéftechnik jedné "prémiové" automobilky - lidé si "myslí/představují" to co vy, ale v reálu jsou to OBA 14 let staré křápy ;-)
PS: Vy nevíte že A6 je poruchovostí ještě HORŠÍ než (lehce NADprůměrný) Citroën C5? :-)
PPS: A jaký je rozdíl mezi 14 let starým (třeba) Citroën C5 a audi A6 mne učil kdysi šéftechnik jedné "prémiové" automobilky - lidé si "myslí/představují" to co vy, ale v reálu jsou to OBA 14 let staré křápy ;-)
Tiež som to najprv tak vnímal; dizajn nádherný, technika špičková, niet o čom. Ale potom si chceš vybrať auto podľa seba a vtedy to začne: chcel som taký zlatý stred, t.j. silnejší dvojliter (107 kW sa mi zdá málo) a nejakú strednú výbavu (nepotrebujem blbosti ako kožené poťahy). Avšak silnejší dvojliter je buď len s automatom, rovnako ako je automat jediná voľba pre 2,5 (atmosférický R4 s automatom?!!!), alebo s manuálom len v najvyššej výbave Revolution za takmer 29t Eur. Konfigurovateľnosť veškerá žádná, tradičný japonský prístup ber alebo nechaj tak. Plus za tú cenu máš stále len atmo dvojliter, ktorý môže byť síce špičkový, ale konkurencia Ti dá oveľa vyšší výkon (za tú cenu môžeš mať vyše 200k Mondeo).
Takže M6 teoreticky skvelá, ale zďaleka nie pre každého, iba pre toho, komu sadne práve daná predpripravená verzia a nechce nič inak.
Takže M6 teoreticky skvelá, ale zďaleka nie pre každého, iba pre toho, komu sadne práve daná predpripravená verzia a nechce nič inak.
No jo, hlavně že ty benzíny jsou tak urputně spolehlivé... To fakt nemá smysl komentovat.
Ukaž mi atmosférický motor kolem dvoulitru, který někdo pouhým načipováním zvedl aspoň o 10% když tvrdíš, že to jde rozhodně navíc než v jednotkách procent? Lepší výfuk a sání může přidat atmosféře víc a ještě za nižší cenu. I tak jsou to ale téměř vyhozeny prachy.