Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Venturi Eclectic 2: premiéra letos v Paříži

Elektromobily začínají zlehka vystrkovat své růžky, ve druhých či třetích generacích mají vychytanou celou řadu počátečeních nedostatků a zejména pro bohatší obyvatele velkých měst se stávají zajímavou alternativou.
Zpět na článek
22. 2. 2008 09:09
anonym
22. 2. 2008 12:53
anonym
22. 2. 2008 21:38
anonym
22. 2. 2008 23:57
anonym
24. 2. 2008 17:47
anonym
22. 2. 2008 08:25
Ďalšia placka....
Prečo dopekla, keď ide o elektrinu, robia všetci len supervýkonné športiaky? Výhody elektromobilov ako ekologické tak aj finančné sú nesporné a sú dávno známe a jasné, tak na čo ďalšia socha na reklamu, čo bude stáť majland? Nájde sa už konečne niekto normálny, kto vyrobí použiteľný a praktický elektromobil pre bežnejšieho človeka? Aspoň niektorú automobilku by mohlo osvietiť, aby sa namiesto neperspektívneho hybridu pustila radšej do čistej elektriny...
Rozbalit vlákno
18
Avatar - T613
22. 2. 2008 08:36
Re: Ďalšia placka....
tak musí z toho udělat cool a in věc ;-)
Avatar - KANKUNEN
22. 2. 2008 08:58
Re: Ďalšia placka....
Jen souhlasím. Úplně by stačil dojezd 100 km. Mělo by to skutečný ekologický přínos. Spousta jezdí jen kousíčky po městě a na sytič.
22. 2. 2008 09:52
Re: Ďalšia placka....
V tomto veľmo držím palce všetkým indickej automobilke Tata. Nejedná sa síce o elektromobil ale o auto na stlačený vzduch (nástupca súčasnej taty Nano), ale aj to by bol významný prínos. Mini do mesta s dojazdom 80-120 km a maximálkou niekde okolo 80 km/h za polovičnú cenu Fabie, to by šlo. A platíš len elektrinu, čo zožerie kompresor.
anonym
22. 2. 2008 09:09
Re: Ďalšia placka....
Neperspektivní hybrid, ty jsi vizionář? Vstup do politiky.
22. 2. 2008 09:50
Re: Ďalšia placka....
Tak mi načrtni perspektívu hybridu.
Ja Ti načrtnem, prečo je podľa mňa neperspektívny:
1.cena - dva pohony v jednom aute zákonite znamenajú vyššiu nadobúdaciu cenu
2.slabý biznis - na hybridnom aute zarobí výrobca menej, keby si napočítal maržu ako pri bežnom aute, nepredal by ho
3.drahší servis - dva typy pohonu, navyše spriahnuté, viac elektroniky, tým pádom väčšia pravdepodobnosť poruchy a náročnejší servis
4.hybrid sa nevyplatí - čo zaplatíš navyše voči bežnému autu pri kúpe, sa Ti tak skoro nevráti. Spotreba a prevádzkové náklady nie sú až tak nízke.
5.závislosť na fosílnom palive - elektrina je len druhotný zdroj energie alebo slúži ako doplnok k spaľovaciemu motoru. Bez nafty alebo benzínu si nahratý, drvivá väčšina hybridov sa zatiaľ nedá dobíjať z bežnej siete.
Takže v skratke:
Za hybrid zaplatíš viac ako za bežné auto, vyššia investícia sa vráti až po veľmi dlhom čase (ak vôbec), na benzínku budeš jazdiť vpodstate tak ako doteraz, servis bude trvať dlhšie a bude drahší. Iba na elektrinu toho veľa nenajazdíš.
Avatar - T613
22. 2. 2008 10:11
Re: Ďalšia placka....
souhlasím, tohle jsem se kdysi snažil říci i Lexus-hybridovi
anonym
22. 2. 2008 12:53
Re: Ďalšia placka....
Ty máš představu, že hybrid je pouze a jenou fosilní palivo a elektrika. Hybrid znamená několik zdrojů a toto co se dneska prodává je pouze začátek. Ty máš představu hybrid ala Toyota, ale i dnes jsou již jiné způsoby využití více zdrojů a vývoj jde velice rychle dopředu. A pro tvoji informaci u Toyoty není elektromotor jen přívažek, ale je to plnohodnotný motor, který dokáže právě ve městech velice silně ovlinit exhalace. Sedni si do hybridu, porozum mu a potom piš. Vím co povídám. Budoucnost ukáže.
anonym
22. 2. 2008 21:38
Re: Ďalšia placka....
Ty znáš hybrid který jezdí na víc než dva zdroje energie? Já ne.
22. 2. 2008 22:04
Re: Ďalšia placka....
Konkrétne? Ukáž mi hybrid, kde sú skombinované iné druhy pohonu ako spaľovací motor a elektromotor. Vodíkový pohon s palivovými článkami je slepá ulička, na túto tému sa už narozprávalo veľa. Etanol je tiež len palivo, ktoré sa spaľuje, koniec-koncov aj spaľovanie vodíka je stále len spaľovanie.
A ak už hovoríš o Priuse, elektromotor je doplnkový zdroj pohonu, pretože bez neho nedokáže po vyčerpaní energie z akumulátorov pracovať - baterky z bežnej siete nedobiješ. Nenapísal som, že hybridy sú autá k ničomu, ale že nemajú perspektívu, najmä z pohľadu budúcnosti a väčšieho rozšírenia, a za tým si stojím.
anonym
22. 2. 2008 23:57
Re: Ďalšia placka....
Když už jsi narazil na vodík a podobná paliva, tak to je stejně jako elektromobil - ekologické v místě spotřeby, ale ne v místě výroby. Co se týká Priuse, vyčerpání energie z jeho akumulátorů a tím je konec, to je stejné jako když ti dojde jakákoliv pohoná hmota (jsme na začátku vývoje). Hybrid umí dneska využít hlavně kinetickou energii a kdo ji umí dobře uložit pro příští použití ten vyhrává. Proto píši, že v hybridní technice není slepá ulička, ale je to určitá cesta jak se naučit využít lépe veškerou energii, kterou potřebuješ pro zrychlení a zpomalení a tu energii si vyrobit sám s co největší účiností akumulovat. Honda má jinou filozofii a ta jde cestou malého pomocného zdroje pro pomoc hlavnímu pohonu s využitím velice malé akumulace, ale věnuje se velice intenzivně vývoji solárního pohonu, myslím že i tady je v určitých oblastech planety šance. Jen pod čarou, kdyby to byla slepá ulička, tak proč si patent na hybrid od Toyoty koupily prakticky všechny velcí výrobci aut?
Avatar - Falco
23. 2. 2008 10:35
Re: Ďalšia placka....
Hybrid zkonstruovali Němci, tudíž na něj Toyota nemůže mít patent...
Avatar - T613
23. 2. 2008 13:09
Re: Ďalšia placka....
elektrobenzínový pohon je zde od počátku motorizace. Takže národnostní otázku bych zde zcela vynechal
Avatar - Falco
23. 2. 2008 14:07
Re: Ďalšia placka....
Můžeš to brát jak chceš, ale pořád z toho plyne to samé - Toyota nemá a ani nemůže mít patent na hybrid!
Avatar - T613
23. 2. 2008 16:58
Re: Ďalšia placka....
Myslím si (doufám), že dotyčný myslel řešení TTT tohoto pohonu.
Avatar - Falco
23. 2. 2008 17:39
Re: Ďalšia placka....
Tak to má dotyčný napsat :] Ale stejně myslím, že naopak Toyota musí něco platit. První myšlenka elektro - benzinového pohonu pochází z hlavy F. Porscheho, který si jí samozřejmě nechal patentovat…
anonym
24. 2. 2008 17:47
Re: Ďalšia placka....
První spalovací motor taky někdo vymyslel a první motor spalující naftu taky někdo vymyslel, elektromotor taky někdo vymyslel a tak by jim měli stávající výrobci platit palmáre? Každý patent má časové omezení a po tomto omezení je k použití bez omezení. Toyota si dala patentovat svoje řešení hybridního pohonu, které je unikátní díky použitým komponentům a toto od ní koupily ostatní automobilky. Co se týká tvého názoru na pana Porscheho tak ti jej nevyvracím, ale pan Porsche byl velký plagiátor. Býval zaměstnancem Tatry a odtud si odnesl ve své době unikátní pohon vzduchem chlazeného benzínového motoru s protiběžnými válci, který je umístěný vzadu spolu s převodovkou a rozvodovkou. Toto použil u prvního auta, které si u něj objednal Hitler, za jehož vlády byla založena automobilka VW, která měla za úkol motorizovat Něnecko. Takže podle tvého názoru by měla VW platit Tatře z každého vyrobeného auta s tímto pohonem palmáre?
Avatar - Falco
23. 2. 2008 10:34
Re: Ďalšia placka....
Hybridní pohon je šance pro přítomnost, prostě překlenutí období, nežli se přejde na vhodný alternativní pohon. Z hlediska emisí by bylo samozřejmě dobré, kdyby spalovací motor používal jako palivo např. zemní plyn, ale pořád je klasický hybrid (Prius) lepší, než smradlavý nafťák…

PS : žádná technologie není perspektivní! Hybrid je prostě součástí "evoluce"
23. 2. 2008 14:53
Re: Ďalšia placka....
S týmto názorom je možné z väčšej časti súhlasiť.