A co takhle paliva bez biosložky? Jak se budou ty označovat? Nebo v zahraničí nejsou paliva bez biosložky? Jenom my máme takovou "vymoženost" :-):-):-)
Ne, tuto vymoženost mají všude v EU díky nařízením z Bruselu. A všude mají nějaké ty Babiše kteří z toho dobře žijí. A zemědělská lobby si taky nestěžuje.
nj
u MODERNÍCH NORMÁLNÍCH [odkaz] AUTOMOBILŮ JE BUŘT CO TAM PUSTÍTE ZA ŠŤÁVU [odkaz] [odkaz] [odkaz] . NORMÁLNÍ AUTO [odkaz] SI SAMO ŘEKNE JAKOU A KOLIK TOHO CHCE ;-) NORMÁLNÍ AUTO SI ZANEDLOUHO KE STOJANU SAMO DOJEDE A SAMO SE DOKONCE ZAPÍCHNE [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D:yes:
No nevim řepka je svinstvo do nádrže i pro vysokou = umřou na ní stovky srn ročně a půdě myslim taky neprospívá
Jedinej pro koho je jednoznačný plus je slovenskej oligarcha komunista a estébák. Proto se taky ve všech zemích už omezuje = a kdyby Bureš nebyl vicepremiérem a ministrem financí už by byla omezená i u nás
Nejsou, prostě nejsou. Uvádění paliv bez biosložky u nás není ani legální, a zrovna prémiová paliva ji obsahovala už dříve než běžná 95, protože právě ona složka zvyšující oktany se vyrábí z bioetanolu - ač se nejedná přímo o samotný bioetanol.
Jinak - bioetanol zvyšuje oktanové číslo sám o sobě..
Ke zvednutí oktanového čísla není nutně třeba ethanolu. A specifikace benzínu obsahuje horní limit. Bylo to 5 %; teď si nejsem jistý, jestli se to nezměnilo. To moc není, pokud se snažíš zvednout oktanové číslo.
Bohužel = obávám se že frite má pravdu. Ať sem čet o Vervě od Benziny nebo dalších 100 oktanovejch benzínech ETBE se používá. Ale furt lepší ethyl tert-buthyl ether než Babišova řepka = která motorum přímo škodí
Bez ETBE berličky by to samozřejmě šlo a snad se tak vyrábí Aral Ultimate 102 ale to je myslim jen výjímka potvrzující pravidlo
O tom žádná = nemusí. Ale je to bohužel spíš výjímka = dal sem proto příklad 102 oktanovýho Aralu kterej tu berličku v reálu zřejmě nepoužívá. O jinym bohužel nevim = a Aral se z Česka stáhnul už dávno :-|
V USA je štandard pridávať do benzínu 10 percent etanolu a nikto s tým nemá problém. Moje auto môže dokonca jazdiť na čistý etanol, aj keď som to zatiaľ ešte neskúšal.
V Nemecku na Aral je Super E5 klasicky natural 95 s 5% biosajrajtu, Super E10 je natural s 10% te nesmyslne srajdy a Super Plus je natural se zvysenym oktanovym cislem (ted z hlavy nevim, jestli ma Aral 98 nebo 100 oktanu), ovsem bohuzel taky s 5% toho, co tam nepatri. A napriklad Agip v rakouskem Bregenz nabizi jako jedna z mala pump stale i Natural 91 bez bioslozky, ktery mam ja doporuceny vyrobcem pro muj sestivalec PRV v Theme.
Jednotne oznaceni paliv v EU je dobry napad, ale proc proboha tak pitome piktogramy a nazvy. Proste vetsina EU pouziva 95, 98, 100 a diesel, pokud tam chce z nejakeho duvodu psat kolik je tam benzenu, etanolu a biobrambor, tak at to udava na nejakem stitku nebo napr 95-5 pro 5% a 95-10 pro 10% etanolu.
A co je nesrozumitelného na E5, E10, E85? B10, B100? Toto označení se používá už docela dlouho. Navíc tenhle symbol se jen přidá ke stávajícímu označení.
Ale raději bych uvítal sjednocení pravidel silničního provozu než prkotinu jako stejné značení paliv.