Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen chce snížit cenu baterií pro elektromobily o dvě třetiny

Elektrické budoucnosti se automobilový svět nevyhne. Většímu rozšíření těchto vozidel brání kromě malého dojezdu jejich pořizovací cena. Volkswagen má alespoň částečné řešení.
Zpět na článek
28. 4. 2015 11:39
28. 4. 2015 12:39
28. 4. 2015 12:45
28. 4. 2015 12:53
28. 4. 2015 17:56
28. 4. 2015 20:14
28. 4. 2015 14:01
28. 4. 2015 16:13
29. 4. 2015 09:08
Avatar - KANKUNEN
28. 4. 2015 10:32
No to je úžasné,
Proti kecům o baterkách je i Marchione slaboučký odvar. Tak kde jsme to teda dopracovali, máme Up za cenu Passatu a ujede 100km.
Já nejsem odpůrce elektromobilů, ale mám pocit, že baterie umí výrobci zlevnit leda tak ošizením materiálů.
Rozbalit vlákno
23
28. 4. 2015 11:13
Re: No to je úžasné,
vyrabet levne to jde, ale proc se okradat a davat to za levno? je to business a dokud nekdo neprijde s levnejsim, nema smysl tu cenu srazet nize a jen se okradat o zisk

kdyby na automobilky nezacala tlacit Tesla, ktere se proste zadarilo v segmentu luxusnich aut s elektromobilem, a ohlasenim levnejsiho modelu nadelala vrasky automobilkam v nizsich segmentech, tak by nemeli automobilky vpodstate zadnou potrebu snizovat ceny, v obou pripadech totiz zisk delaji zakaznici, a ty urcujou co za kolik koupej a za jakou hranici jiz nepujdou, pochopilo to BMW, pochopil to Nissan a casem to pochopi i koncern VW (problem elektroaut VW neni cena, ale to co clovek za tu cenu dostane, proto i nektera auta v koncernu VW casem budou dostupna jen jako elektroauta, protoze tam nema zakaznik moznost primeho srovnani s konvencnim modelem a nemuze tak videt jak je lidove receno natahnutej >:D )

pokud je rozdil mezi normalnim Golfem a e-Golfem (podobnych vybav) cca 11 tisic euro, a v aute jsou baterky za 3-4 tisice auro (zbytek auta je stejnej, a rozdilne jsou jen motory a prevodovka, pravdepodobne je elektricka varianta v tomto ohledu mnohem levnejsi), tak se zakaznik proste pta, proc ma priplacet 7-8 tisic euro, kdys vi ze pro automobilku je takove auto dokonce levnejsi (a nebal bych se rict ze klidne celkove o 10-11 tisc euro), takze nanem vydela jeste mnohem vice

VW ale moc dobre vi, ze na elektrickem aute bude vydelavat mnohem mnohem mene do budoucna, postrada totiz tu nejvice poruchovou soucast, na ktere do budoucna bude vydelavat servisem a na dilech, a to spalovaci nebo zazehovej motor >:D nemaj tedy dovod elektro verzi tlacit do oka zajmu zakazniku, jen si na nem buduji PR aby nakrmili jedince lacnici po ekologii a nebo organizace ktere stoji za pravidly treba v emisich
Avatar - KANKUNEN
28. 4. 2015 11:23
Re: No to je úžasné,
Kdyby byly baterky levnější, tak jich prodají mnohem více a měli by větší zisk.
28. 4. 2015 12:00
Re: No to je úžasné,
ale
VW NECHCE DĚLAT ELEKTROMOBILY PŘECI, TO VŠECHNO JSOU JEN JEHO KECI
VW CHCE NADÁLE TLAČIT SVOJE VYSOUSTRUŽENÝ SPALOVÁKY A CELOU TU MAŠINÉRII
NEBÝT TESLY [odkaz] TAK SE DNES O EMOBILECH NEBAVÍME UŽ TO POCHOP ;-)
28. 4. 2015 12:02
Re: No to je úžasné,
posledni odstavec, oni nemaj potrebu jich prodat vic, i vubec k tomu aby elektroauta prodavali je nuti jen 2 drobnosti, zaprve legislativa o snizovani emisy, a zadruhe konkurence, a ted nemyslim jine starsi automobilky, ale konkurence v podobe automobilek co sazi a nebo chteji sazet jen na elektromobily, Tesla, a casem Apple a Google, to prone bude teprve rana v prodejich
28. 4. 2015 22:06
Re: No to je úžasné,
hele samane, kdyby elektromobily byly konkurenceschopne vuci fosilum, trh by fosily zlikvidoval uz davno, u VW stejne jako u kterekoliv jine masove automobilky - to vse za ucelem zisku. Tedy z celeho Tveho pojednani se sypou piliny.
28. 4. 2015 23:29
Re: No to je úžasné,
Tu nejde len o konkurencieschopnost, vela ludi sa pozera ako vplyva ich existencia na zivotne prostredie a proste radsej budu cestovat v drahsom ale "cistejsom" aute. To ze vyroba elektromobilov tiez nie je uplne ekologicka je ina vec. V minulosti ludia ekologiu az tak neriesili, vid napriklad freony a podobne veci, ktore nicili zivotne prostredie a po case sa to ukazalo.
29. 4. 2015 21:05
Re: No to je úžasné,
Jestlize zjednodusene cena vozu (ale i jakehokoliv vyrobku) je de facto souctem ceny energii do vyrobku vlozenych, pak vyroba kevnjsiho typu je ekologictejsi nez vyroba drazsiho typu. jestlize provozni naklady fosilu jsou vetsi oproti elektromobilum zejmena kvuli spotrebni dani, jinak by byly prakticky totozne, pak ekologie jednoho i druheho typu pohonu budev globalu stejna. ono totiz kdyz ten levny benzin nespalis v aute, tak ho spalis v generatoru, abys mohl jezdit elektromobilem. Schvalne ty veci zjednodusuju a schvalne do nich nemotam jine "jedy" dane pouzitymi chemikaliemi, atd. jde tady ciste o bilanci co2, ktera je predevsim tim modernim strasakem. ve finale z toho plyne jedine - ekologie a ekonomie siz hlediska produkce co2 jdou ruku v ruce, v globalu ekologictejsi je to momentalne levnejsi reseni. A aby to nevypadalo, ze stranim fosilum - vubec ne. ja se tesim a doufam, ze to elektromobily co nejdrive vyhrajou! K vitezstvi jim chybi levny a dostatecne kapacitni zdroj elektricke energie.
30. 4. 2015 09:47
Re: No to je úžasné,
tak si to spocitame jo ;-)

spotrebni dane na benzin, naftu a elektrinu a zasadime to treba vzorecku kam zaradime Teslu S, a treba Audi A6 s podobnym vykonem jak v benzinove tak naftove verzi :-) DPH u paliv muzeme vynechat, je u vsech 21% a platci by mohli namitat ze jim ho stat stejne "vrati"

spotrebni dane jsou nasledujici, benzin 13.71 za litr, nafta 12.84 za litr a elektrina 28.3 za MWh, tedy 0.0283 za kWh, vypocet udelame na 200 tisic km (u aut tohoto razeni zcela bezny najezd rekneme za 4 roky) cenu benzinu , nafty a elektriny stanovime treba na prumernych (pocle CCS a Cezu) 32.29, 32.02 a 4.28, od nich odecteme spotrebni dane takze dostaneme ceny 18.58, 19.18, 4.2517

A - u Tesly zvolime prostredni model 85D s 428koniky (4.6s), pohonem obou naprav, dojezdem 500km (85kW, budeme pocitat 90kW, pri nabijeni bude nejaka ztrata), a cenou 86600 euro

B - benzinova A6 bude spise S6 nejblize 4.0TFSI s 450koniky (4.4s), pohon obou naprav, dojezd 815km (9.2l - nadrz 75 litru), a cenou 76200 euro

C - naftova A6 bude 3.0TDI s 326koniky (5.1s), pohon obou naprav, dojezd 1013km (7.4l - nadrz 75 litru), a cenou 67500 euro

euro prepocitavam kurzem 28korun (sic je 27.907, tak at se to dobre pocita)

A - vyjde na 200 tisic ujetych km na castku 2424800 + za 400x dobijeni zaplatime 153061.2 koruny (vynechme ze u Superchargeru je dobijeni zdarma), dohromady tedy za dane auto a ujeti v nem 200 tisic km zaplatime 2577861.2 koruny bez spotrebnich dani, se spotrebni dani je to 2578880 koruny, pri vyuzivani superchargeru je to 2424800 koruny (dobijeni je tam u teto verze zdarma, v CR/SR zatim zadny neni)

B - vyjde na 200 tisic ujetych km na castku na 2133600 + 245.4 tankovani zaplatime 341964.9 koruny, dohromady tedy za dane auto a ujeti v nem 200 tisic km zaplatime 2475564.6 koruny bez spotrebnich dani, se spotrebni dani je to 2727897.45 koruny

C - vyjde na 200 tisic ujetych km na castku na 1890000 + 197.4 tankovani zaplatime 283959.9 koruny, dohromady tedy za dane auto a ujeti v nem 200 tisic km zaplatime 2173959.9 koruny bez spotrebnich dani, se spotrebni dani je to 2364056.1 koruny

nejlevneji tedy vychazi diesel, benzin a elektrika jsou od sebe jen 100 tisic korun, v pripade ze by majitel Tesly dobijel jen na Superchargerech kde ma nabijeni zdarma, tak by to i bez spotrebnich dani vychazelo lepe pro elektro, se spotrebnima danema vychazi stale nejlepe diesel o cca 215 tisic korun, diesel je z techto 3 aut ale nejslabsi variantou a rekneme i nejhure vybavenou variantou a onech 215 tisic by ani nestacilo na dorovnani vybavy, a rekneme si narovinu, rozdil cen na tech najezdech jsou tak smesne male, ze je zbytecne se jima zabejvat, proste kazdemu po jeho chuti ;)

neni samozrejme zapocitana cena servisu na ujeti tech 200 tisic km, ale ta se muze lisit kus od kusu, teoreticky predpoklad je, ze u elektromobilu bude servis mene nakladny, a upozornuju ze na baterie v Tesle je tohoto modelu zaruka 8 let bez omezeni najetych km
29. 4. 2015 08:42
Re: No to je úžasné,
uvidime za 5-10 let ;-)
Avatar - Ham.
28. 4. 2015 12:08
Re: No to je úžasné,
Všechny automobilky veřejně přiznávají, že jsou pro ně elektroauta ztrátový business, přiznal to Fiat, Renault, VW a nakonec nejlepší důkaz je samotná Tesla, která je ztrátová jako celá automobilka, protože ztrátu z prodeje elektroaut nemá na rozdíl od ostatních automobilek čím kompenzovat a dotovat. Takže tvoje teorie, jak je e-Golf výdělečný a VW se na něm pakuje je docela mimo mísu.
28. 4. 2015 12:41
Re: No to je úžasné,
aha jasne nejlip to ukazuje Telsa >:D tak se koukni z ceho Tesla vnikla, jak "obri" stratu ma (jak vzrostla jeji cena), a jak obri investice ma ;-) pro automobilky ktere stavi primarne na nafte a benzinu asi elektro stratove bude, pac do nej investovali nesmyslny cifry a zakaznici jim to vratili v nezajmu o predrazena uplne bezna auta, ktera s prominutim dokaze na elekromobil prebouchat v garazi kdejaky jouda a jeste za nizsi cenu ;-)

velka cast know how dnesnich automobilek stoji jen na casti zvane motor, to je nejkonkurencnejsi cast automobilek, bez toho proste poradne auto postavit nelze, dalsi casti teto nakladne casti je prevodovka, vyvynout ted od zakladu na zelene louce spalovaci/zazehovej motor a prevodovku ktere by uspeli celosvetove (tedy splnil vsechny normy vsech zemi a oblasti) je proste nesmirne nakladne a automobilky to moc dobre vedi, jenze elektroauto nic takoveho nema, ma elektromotor a baterky, a nakladne jsou pouze ty baterky, ovsem porad jsou levnejsi nez kolik by stalo vyvynout si sam ten spalovaci/zazehovej motor s prevodovkou ;-)

vsude jinde jsou "dnesni" koncerny a automobilky totalne zaostale (jeste pred par lety se davali do aut autoradia s kazetou, kdesto blbe USB abys hledal jen ve vyssich vybavach, kurna vzdyt dnesni zakaznici snad nepouzivaj ani CDcka, proc taky v dobe internetu) a na tohle podle me spousta automobilek doplati ve chvili, kdy se v prodeji objevi auta od Apple a Google, soucasne automobilky proste co nejdele syslej a zijou z technologii ktere se jim davno nekolikrat zaplatili a vsi energii doufaj ze jim to bude vychazet donekonecna, ne nebude, stejne jako jim donekonecna nepujde downsizovat :-)

ale co je nejdulezitejsi, co je ztratove, to se samozrejme vytecne dotuje, takze vygenerovat ztratu jen kvuli dotacim je ten nejsnazsi zpusob ;-)
Avatar - Ham.
28. 4. 2015 12:49
Re: No to je úžasné,
Napsals toho hodně, ale k podstatě věci vůbec nic. Výroba elektroaut je ztrátový business pro kohokoliv kdo se do něj v současnosti pustil, na tom nějaké výkřiky o CDčkách nebo USBčkách nemohou nic změnit a tvoje teorie, že cena elektroaut je vysoká, protože se na nich výrobci pakují a mají na nich vysokou marži je k smíchu. Mají z nich kulové, přesněji řečeno mají z nich čistou ekonomickou ztrátu.
28. 4. 2015 13:07
Re: No to je úžasné,
aha jasne, takze Tesla ano je ve ztrate asi 200 milionu, ale zaroven investuje cca 1.5 miliardy, ty znas nejakou firmu co za 12 let dokazala vydelavat bez investic? a vydelavat tak ze jeji trzni hodnova se pohybuje na hranici 26-28 miliard dolaru? Proste investuji do sveho podnikani a rozsiruji se tak, ze to zacina desit i leadery trhu ;-) a zacinaji se oto zajimat firmy ktere spadaji mezi nejbohatsi na svete a soucasne automobilky to fakt nejsou ;-)

proc myslis ze automobilky ohlasuji konkurencni modely stavene proti Tesle? z duvodu ze se nebojej to asi nebude ;-) naopak maj opravneny strach ze jim muze ten "vlak" ujet

odhaduju ze mezi roky 2020 a 2025 se na automobilovem trhu znacne zmeni pomery, a velke spouste lidi zde na diskuzich auto.cz se to libit asi nebude
Avatar - Ham.
28. 4. 2015 14:25
Re: No to je úžasné,
Tesle je letos 12 let a akumulovala za tu dobu ztrátu přes 1 mld. dolarů, zároveň v lednu Musk oznámil, že ztráty budou pokračovat a zisk se předpokládá až v roce 2020. Takže 17 let ve ztrátě, to bude pravděpodobně světový rekord v délce návratnosti investice pokud k tomu vůbec dojde a bublina nesplaskne dříve. Za 12 let dávno vydělává většina úspěšných projektů. Většině úspěšných stačí k zisku 3-4 roky, tam kde jsou náročnější technologie, 5-6 let, 8 let to už musí být kosmický výzkum. Návratnost projektu po 17 letech to je šílenost s kterou by financující banka vyhodila sebedůvěryhodnějšího partnera.
28. 4. 2015 16:12
Re: No to je úžasné,
vis jak funguje firma ty akumulatore ztraty >:D

mimochodem v jednom kvatrale tusim 2013 meli zisk, takze rokord to fakt nebude, tam zatim vede tusim Apple kteremu se to darilo 14 let, a dnes je to jedna z nejcenejsich firem sveta ;-) proste investovali a dal investujou ;-)

jo jasne to je videt jak dnesnim automobilkam staci k uspechu 3-4 roky >:D to proto nektere krachujou a nektere aby prezili tak potrebovali dotace ve vetsi vysi nez tretina jejich skutecne ceny >:D

PS : jeste k tomu jak se elektro automobilkam nevyplaci, tak kuprikladu Renault jen do reklamni kampane investoval 70 milionu euro, pak pocitam dalsi desitky milionu a mozna i stovky milionu do nesmyslu s vymenou baterii a vymejslenim nesmyslu s pronajmem baterii, ... a kdyby tyhle penize venoval treba na vystavbu dobijeci infrastruktury ve Francii, tak ma dnes Francie asi nejvic elektromobilu na obcana a Renault by byl v tehle oblasti leaderem, tesla udelal presnej opak, na reklamu se vyprdla, investovala do Superchargeru a rocne ackoliv investuji cca 1.5 miliardy, tak jsou ve strate mezi 200-300 miliony ;-) ano vic ne, protoze pujcky jiz maji splacene ;-)
Avatar - Ham.
28. 4. 2015 17:14
Re: No to je úžasné,
Ano, docela vím a na rozdíl od tebe si nepletu akumulátor a akumulovanou ztrátu.
K čemu je ti v kvartále zisk, když máš na konci roku ztrátu?
Apple byl v zisku po dvou letech od založení, založen 1976, zisk 1978. To sis vybral hodně blbý příklad, Apple je právě příklad dobrého podnikatelského záměru do oblasti, která byla zralá a nesla téměř okamžitý zisk a počáteční investice byly zcela minimální.
28. 4. 2015 17:18
Re: No to je úžasné,
Apple se po jistou dobu v 80 a 90 letech propadl do straty a dokonce se uvazovalo ze uplne zanikne, myslim ze jejich preslapy s nekteryma produktama jsou celkem zname ;-)
Avatar - Ham.
28. 4. 2015 17:25
Re: No to je úžasné,
To ovšem porovnáváš hrušky s jablky, firma která prakticky od založení mohutně vydělávala a která se pak propadla do ztrát (které kumulovaně byly menší než to co předtím vydělala) aby se poté opět dostala do zisku v kterém je až dodnes je úplně jiná story než firma, která 12 let od založení nevydělala ani floka a nevydělá ho ani dalších 5 let. Založení Apple je příklad úspěšného podnikatelského záměru s minimální dobou návratnosti kapitálu, Tesla je příklad společnosti, kdy se možná po 17 letech začnou vracet investice a možná také nezačnou. Vybral sis dva příklady, které nemohou být rozdílnější, prostě den a noc.
29. 4. 2015 11:16
Re: No to je úžasné,
Ham. > jake naklady mel Apple? jake naklady mela Tesla aby vyvynula luxusni sedan konkurujici smele autum typu Audi A6-A7, BMW5-6 nebo Mercedesum E-CLS?

proste se smir s tim, ze prvnicj 8 let si v Tesle jen hraly s sasy Lotusu a testovali si elektromotory a baterky (do te doby postavili jen cca 2400 aut), pak po testech kdy si vse vyzkouseli se vrhli na komplet jejich vlastni produkt ktery vyprodukoval Model S, model ktery ma uspech a nastartoval Teslu k uspechu (vyvoj takoveho auta se odhaduje na 2-3 miliardy dolaru), pro tenhle model vznikla jedna z nejmodernejsich tovaren v automobilovem prumyslu, zaroven tato automobilka buduje vlastni sit rychlodobijecich stanic kterych je dosud 425 s necelima 2400 stojany (kazda ta stanice cca $150 tisi) (do roku 2016 je v planu necele 2000 stanic s vice nez 9000 stojany), a zaroven spolecne s dalsi firmou buduji vlastni tovarnu na baterie, cos podle udaju ma bejt vydaj cca 2 miliardy, zaroven u toho navrhuji dalsi vuz v podobe Model X (opet 2-3 miliardy) ktery ma vyjet snad jeste letos (byl oznamen jiz posledni stav vyvoje a po zkouskach by mela nastat vyroba produkcnich aut) zaroven tahle firma pokrocila nejdale v palubnich systemech za poslednich 10 let a teprve az ted ostatni automobilky zjistili ze mit pobocku pro tento vyvoj v SV je klicove, a postupne si tam pobocku zakladaj naprosto vsechny automobilky sveta, a nezapomenme na treti model ktery zatim oznacime treba jako Model 3 nebo Model E, ktery ma vyjet za 2-3 roky (opet 2.3 miliardy), no a nezapominejme na vlastni sit prodejen, ano vlastni sit

tak a ted me rekni ktera automobilka, jakakoliv na svete by dokazala bejt v zisku kdys by takto masivne investovala a nemela predtim vpodstate zadny produkcni model vyrabeny seriove?.... a ja ti odpovim, naprosto zadna, naopak takove automobilky nam tu krachovali a i ty zabehnute ktere mohli spolehat na zisky z mnoha modelu meli takove problemy, ze byli rady ze nemuseli zadat o dotace na zachranu ;-) kdyby dnes nebyli benzinky temer na kazdem rohu, tak by od dob Fordu vetsina dnesnich automobilek vubec neexistovala, to ze muzou prodavat sva auta a vydelavat, jim zajistuje prave jen a jen ta moznost, ze jejich zakaznici maji moznost ty auta tankovat velice snadno kazdych par km, a ve chvili kdy tahle moznost bude u elektromobilu, tak mainstreamovim zakaznikum bude suma fuk jestli maj auto na benzin, naftu a nebo elektrinu, a pokud v te dobe bude i cenove dostupny mainstreamovy elektromobil, tak zakaznik rozhodne, a ja verim ze ta doba nastane mezi roky 2020 a 2025, v te dobe totiz maji byt na trhu elektromobily hned od 6 firem ktere maji mit zakladni cenovku okolo $35000 a infrastruktura pro dobyjeni ma v te dobe bejt cca 4-5 nasobna nez dnes :-)
28. 4. 2015 17:50
Re: No to je úžasné,
Jablka a hrušky, co víc k tomu napsat.
28. 4. 2015 12:51
Re: No to je úžasné,
Souhlas. Bojí se toho, že lze motor i s převodovkou prostě zaměnit elektromotorem s pevným převodem a pár jednotkama od BOSCHe + baterií. Cena dnešních elektromobilů mi přijde jako kdyby vzali spalovací verzi a přičetli k ní náklady na el.motor, výzbroj a baterii. Kolik asi tak stojí motor, převodovka, řídicí elektronika?
28. 4. 2015 17:27
Re: No to je úžasné,
To jako do elektromobilů přestanou dávat elektroniku? >:-[] To je alespoň z mé zkušenosti ta nejproblémovější součást vozu.

A elektromotor rozhodně nemusí mít nějak zvlášť dlouhou životnost. Pokud výrobci motory skutečně navrhují tak, aby se kazily a mohli prodávat náhradní, tak to budou moci dělat i u elektromotorů. Jsi mi připomněl situaci u autopilota KFC225. Výrobce moc dobře ví, že mu motory odchází, ale nepřizná, že je problém v návrhu, a s radostí inkasuje tisíce euro za kus (mají z toho dodnes krásné příjmy). Několik lidí zvažovalo žalobu, pravděpodobně by vyhráli, ale to je ta krása silně regulovaného odvětví - sami by na tom byli biti.
15. 5. 2015 08:26
Re: No to je úžasné,
Baterky za 3-4 tisíce EURO do elektromobilu nekoupíte. Např. do E-UPU někdo psal, že je tam akumulátor 18,7 KWh a cena tak silného akumulátoru se pohybuje okolo 12 000 EURO.
28. 4. 2015 11:39
Nesmysl,
ceny baterií nelze takto snížit, protože je defakto diktují producenti vzácných kovů a jejich výrobci v číně. Třeba těžba takového lithia je nejen drahá ale taky ekologicky naprosto otřesná a způsobuje zamoření celých oblastí včetně řek těžkými kovy, hlavně rtutí. Proto má na tyto materiály čína kvóty. A čeho je nedostatek, to se prostě nezlevní.
Jak jinak by bylo možné elektromobily zlevnit pro koncové zákazníky? Stačilo by je vyrábět lehčí a menší, tím pádem i vhodnější do města. Ale proč? Když budou těžké elektrické tanky neprodejné, zadotuje je EU z našich daní a výrobce si na svoje peníze stejně přijde. Tak proč nabízet něco konkurenceschopného?
Btw. v číně se dávno prodávají lehké elektromobily za komerční ceny i bez dotací:
[odkaz]
Používá je pošta, policie, soukromníci. K nám se ale tyto levné elektromobily nikdy nedostanou, protože by potom spotřebitelé pochopili, že to jde i jinak.
Rozbalit vlákno
5
28. 4. 2015 12:39
Re: Nesmysl,
Existují i jiné druhy akumulačních zařízení, která nepotřebují kovy alkalických zemin... To jsou směry, kam bychom jako Evropa měli cpát finance.
[odkaz]
[odkaz]
28. 4. 2015 12:45
Re: Nesmysl,
nejen to, ve vyvoji jsou i baterie kde nejsou vzacne kovy ani prvky, a meli by byt i 100% recyklovatelne, nastesti oblast ukladani el. energie je ted v rozmachu a tak se zkouma kdejaka moznost, od baterek, prez kondenzatory az prez jejich hybridni varianty, skoro bych rekl ze tech vyzkumu bude viz nez v medicine
28. 4. 2015 12:53
Re: Nesmysl,
Je toho hodně. Mnou odkazovaná technologie je ale již nasazena v prototypech. Jediný problém je ten, že jeden ze dvou použitých elektrolytů je toxický a proto to do aut nepůjde. Bohužel. Snad se klukům zadaří a najdou nějakou jinou použitelnou alternativu!
28. 4. 2015 17:56
Re: Nesmysl,
Nemají náhodou mizernou energetickou hustotu?
28. 4. 2015 20:14
Re: Nesmysl,
tak zrovna lithium se vyrábí elektrolýzou a rtuť a nebo nějaké těžké kovy se v celém procesu nikde nevyskytují.
Hodně zjednodušeně řečeno potřebuje jenom tu "správnou" solanku a nebo pegmatit. A cena teď vylezla, ale je cca 130 USD za kilo ...
A mmch v číně je ho zanedbatelné množství ...
Avatar - Hittman
28. 4. 2015 14:01
Klesne
i cena monočlánků v obchodě? >:-[]
Rozbalit vlákno
1
28. 4. 2015 16:13
Re: Klesne
bohuzel, jen stereoclanku >:-[]
29. 4. 2015 09:08
divne
v diskuzi se zde docteme ze elektromobily jsou stratove a vlastne zadna automobilka na nich nevydelava,.... tak proc je teda tolik automobilek stale dela a ma v nabidce, a dale predstavuje nove a nove elektricke modely, a stale casteji dokonce takove, ktere ani nebudou mit jinou nez elektrickou podobu, tedy naftak ani benzinak tam proste nebude na vyber? to je fakt divny >:-[]

panove jedine v cem maj dnesni auta se spalovacim a zazehovim motorem vyhodu pro bezneho mainstreamoveho zakaznika, je ze maj naprosto unikatni obri sit cerpacich stanic
Rozbalit vlákno
0