Novinky
ceny baterií nelze takto snížit, protože je defakto diktují producenti vzácných kovů a jejich výrobci v číně. Třeba těžba takového lithia je nejen drahá ale taky ekologicky naprosto otřesná a způsobuje zamoření celých oblastí včetně řek těžkými kovy, hlavně rtutí. Proto má na tyto materiály čína kvóty. A čeho je nedostatek, to se prostě nezlevní.
Jak jinak by bylo možné elektromobily zlevnit pro koncové zákazníky? Stačilo by je vyrábět lehčí a menší, tím pádem i vhodnější do města. Ale proč? Když budou těžké elektrické tanky neprodejné, zadotuje je EU z našich daní a výrobce si na svoje peníze stejně přijde. Tak proč nabízet něco konkurenceschopného?
Btw. v číně se dávno prodávají lehké elektromobily za komerční ceny i bez dotací😒br /> [odkaz]
Používá je pošta, policie, soukromníci. K nám se ale tyto levné elektromobily nikdy nedostanou, protože by potom spotřebitelé pochopili, že to jde i jinak.
Jak jinak by bylo možné elektromobily zlevnit pro koncové zákazníky? Stačilo by je vyrábět lehčí a menší, tím pádem i vhodnější do města. Ale proč? Když budou těžké elektrické tanky neprodejné, zadotuje je EU z našich daní a výrobce si na svoje peníze stejně přijde. Tak proč nabízet něco konkurenceschopného?
Btw. v číně se dávno prodávají lehké elektromobily za komerční ceny i bez dotací😒br /> [odkaz]
Používá je pošta, policie, soukromníci. K nám se ale tyto levné elektromobily nikdy nedostanou, protože by potom spotřebitelé pochopili, že to jde i jinak.
Existují i jiné druhy akumulačních zařízení, která nepotřebují kovy alkalických zemin... To jsou směry, kam bychom jako Evropa měli cpát finance.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
nejen to, ve vyvoji jsou i baterie kde nejsou vzacne kovy ani prvky, a meli by byt i 100% recyklovatelne, nastesti oblast ukladani el. energie je ted v rozmachu a tak se zkouma kdejaka moznost, od baterek, prez kondenzatory az prez jejich hybridni varianty, skoro bych rekl ze tech vyzkumu bude viz nez v medicine
v diskuzi se zde docteme ze elektromobily jsou stratove a vlastne zadna automobilka na nich nevydelava,.... tak proc je teda tolik automobilek stale dela a ma v nabidce, a dale predstavuje nove a nove elektricke modely, a stale casteji dokonce takove, ktere ani nebudou mit jinou nez elektrickou podobu, tedy naftak ani benzinak tam proste nebude na vyber? to je fakt divny >😒]
panove jedine v cem maj dnesni auta se spalovacim a zazehovim motorem vyhodu pro bezneho mainstreamoveho zakaznika, je ze maj naprosto unikatni obri sit cerpacich stanic
panove jedine v cem maj dnesni auta se spalovacim a zazehovim motorem vyhodu pro bezneho mainstreamoveho zakaznika, je ze maj naprosto unikatni obri sit cerpacich stanic
Já nejsem odpůrce elektromobilů, ale mám pocit, že baterie umí výrobci zlevnit leda tak ošizením materiálů.
kdyby na automobilky nezacala tlacit Tesla, ktere se proste zadarilo v segmentu luxusnich aut s elektromobilem, a ohlasenim levnejsiho modelu nadelala vrasky automobilkam v nizsich segmentech, tak by nemeli automobilky vpodstate zadnou potrebu snizovat ceny, v obou pripadech totiz zisk delaji zakaznici, a ty urcujou co za kolik koupej a za jakou hranici jiz nepujdou, pochopilo to BMW, pochopil to Nissan a casem to pochopi i koncern VW (problem elektroaut VW neni cena, ale to co clovek za tu cenu dostane, proto i nektera auta v koncernu VW casem budou dostupna jen jako elektroauta, protoze tam nema zakaznik moznost primeho srovnani s konvencnim modelem a nemuze tak videt jak je lidove receno natahnutej >😁 )
pokud je rozdil mezi normalnim Golfem a e-Golfem (podobnych vybav) cca 11 tisic euro, a v aute jsou baterky za 3-4 tisice auro (zbytek auta je stejnej, a rozdilne jsou jen motory a prevodovka, pravdepodobne je elektricka varianta v tomto ohledu mnohem levnejsi), tak se zakaznik proste pta, proc ma priplacet 7-8 tisic euro, kdys vi ze pro automobilku je takove auto dokonce levnejsi (a nebal bych se rict ze klidne celkove o 10-11 tisc euro), takze nanem vydela jeste mnohem vice
VW ale moc dobre vi, ze na elektrickem aute bude vydelavat mnohem mnohem mene do budoucna, postrada totiz tu nejvice poruchovou soucast, na ktere do budoucna bude vydelavat servisem a na dilech, a to spalovaci nebo zazehovej motor >😁 nemaj tedy dovod elektro verzi tlacit do oka zajmu zakazniku, jen si na nem buduji PR aby nakrmili jedince lacnici po ekologii a nebo organizace ktere stoji za pravidly treba v emisich
VW NECHCE DĚLAT ELEKTROMOBILY PŘECI, TO VŠECHNO JSOU JEN JEHO KECI
VW CHCE NADÁLE TLAČIT SVOJE VYSOUSTRUŽENÝ SPALOVÁKY A CELOU TU MAŠINÉRII
NEBÝT TESLY [odkaz] TAK SE DNES O EMOBILECH NEBAVÍME UŽ TO POCHOP 😉
spotrebni dane na benzin, naftu a elektrinu a zasadime to treba vzorecku kam zaradime Teslu S, a treba Audi A6 s podobnym vykonem jak v benzinove tak naftove verzi 😄 DPH u paliv muzeme vynechat, je u vsech 21% a platci by mohli namitat ze jim ho stat stejne "vrati"
spotrebni dane jsou nasledujici, benzin 13.71 za litr, nafta 12.84 za litr a elektrina 28.3 za MWh, tedy 0.0283 za kWh, vypocet udelame na 200 tisic km (u aut tohoto razeni zcela bezny najezd rekneme za 4 roky) cenu benzinu , nafty a elektriny stanovime treba na prumernych (pocle CCS a Cezu) 32.29, 32.02 a 4.28, od nich odecteme spotrebni dane takze dostaneme ceny 18.58, 19.18, 4.2517
A - u Tesly zvolime prostredni model 85D s 428koniky (4.6s), pohonem obou naprav, dojezdem 500km (85kW, budeme pocitat 90kW, pri nabijeni bude nejaka ztrata), a cenou 86600 euro
B - benzinova A6 bude spise S6 nejblize 4.0TFSI s 450koniky (4.4s), pohon obou naprav, dojezd 815km (9.2l - nadrz 75 litru), a cenou 76200 euro
C - naftova A6 bude 3.0TDI s 326koniky (5.1s), pohon obou naprav, dojezd 1013km (7.4l - nadrz 75 litru), a cenou 67500 euro
euro prepocitavam kurzem 28korun (sic je 27.907, tak at se to dobre pocita)
A - vyjde na 200 tisic ujetych km na castku 2424800 + za 400x dobijeni zaplatime 153061.2 koruny (vynechme ze u Superchargeru je dobijeni zdarma), dohromady tedy za dane auto a ujeti v nem 200 tisic km zaplatime 2577861.2 koruny bez spotrebnich dani, se spotrebni dani je to 2578880 koruny, pri vyuzivani superchargeru je to 2424800 koruny (dobijeni je tam u teto verze zdarma, v CR/SR zatim zadny neni)
B - vyjde na 200 tisic ujetych km na castku na 2133600 + 245.4 tankovani zaplatime 341964.9 koruny, dohromady tedy za dane auto a ujeti v nem 200 tisic km zaplatime 2475564.6 koruny bez spotrebnich dani, se spotrebni dani je to 2727897.45 koruny
C - vyjde na 200 tisic ujetych km na castku na 1890000 + 197.4 tankovani zaplatime 283959.9 koruny, dohromady tedy za dane auto a ujeti v nem 200 tisic km zaplatime 2173959.9 koruny bez spotrebnich dani, se spotrebni dani je to 2364056.1 koruny
nejlevneji tedy vychazi diesel, benzin a elektrika jsou od sebe jen 100 tisic korun, v pripade ze by majitel Tesly dobijel jen na Superchargerech kde ma nabijeni zdarma, tak by to i bez spotrebnich dani vychazelo lepe pro elektro, se spotrebnima danema vychazi stale nejlepe diesel o cca 215 tisic korun, diesel je z techto 3 aut ale nejslabsi variantou a rekneme i nejhure vybavenou variantou a onech 215 tisic by ani nestacilo na dorovnani vybavy, a rekneme si narovinu, rozdil cen na tech najezdech jsou tak smesne male, ze je zbytecne se jima zabejvat, proste kazdemu po jeho chuti 😉
neni samozrejme zapocitana cena servisu na ujeti tech 200 tisic km, ale ta se muze lisit kus od kusu, teoreticky predpoklad je, ze u elektromobilu bude servis mene nakladny, a upozornuju ze na baterie v Tesle je tohoto modelu zaruka 8 let bez omezeni najetych km
velka cast know how dnesnich automobilek stoji jen na casti zvane motor, to je nejkonkurencnejsi cast automobilek, bez toho proste poradne auto postavit nelze, dalsi casti teto nakladne casti je prevodovka, vyvynout ted od zakladu na zelene louce spalovaci/zazehovej motor a prevodovku ktere by uspeli celosvetove (tedy splnil vsechny normy vsech zemi a oblasti) je proste nesmirne nakladne a automobilky to moc dobre vedi, jenze elektroauto nic takoveho nema, ma elektromotor a baterky, a nakladne jsou pouze ty baterky, ovsem porad jsou levnejsi nez kolik by stalo vyvynout si sam ten spalovaci/zazehovej motor s prevodovkou 😉
vsude jinde jsou "dnesni" koncerny a automobilky totalne zaostale (jeste pred par lety se davali do aut autoradia s kazetou, kdesto blbe USB abys hledal jen ve vyssich vybavach, kurna vzdyt dnesni zakaznici snad nepouzivaj ani CDcka, proc taky v dobe internetu) a na tohle podle me spousta automobilek doplati ve chvili, kdy se v prodeji objevi auta od Apple a Google, soucasne automobilky proste co nejdele syslej a zijou z technologii ktere se jim davno nekolikrat zaplatili a vsi energii doufaj ze jim to bude vychazet donekonecna, ne nebude, stejne jako jim donekonecna nepujde downsizovat 😄
ale co je nejdulezitejsi, co je ztratove, to se samozrejme vytecne dotuje, takze vygenerovat ztratu jen kvuli dotacim je ten nejsnazsi zpusob 😉
proc myslis ze automobilky ohlasuji konkurencni modely stavene proti Tesle? z duvodu ze se nebojej to asi nebude 😉 naopak maj opravneny strach ze jim muze ten "vlak" ujet
odhaduju ze mezi roky 2020 a 2025 se na automobilovem trhu znacne zmeni pomery, a velke spouste lidi zde na diskuzich auto.cz se to libit asi nebude
mimochodem v jednom kvatrale tusim 2013 meli zisk, takze rokord to fakt nebude, tam zatim vede tusim Apple kteremu se to darilo 14 let, a dnes je to jedna z nejcenejsich firem sveta 😉 proste investovali a dal investujou 😉
jo jasne to je videt jak dnesnim automobilkam staci k uspechu 3-4 roky >😁 to proto nektere krachujou a nektere aby prezili tak potrebovali dotace ve vetsi vysi nez tretina jejich skutecne ceny >😁
PS : jeste k tomu jak se elektro automobilkam nevyplaci, tak kuprikladu Renault jen do reklamni kampane investoval 70 milionu euro, pak pocitam dalsi desitky milionu a mozna i stovky milionu do nesmyslu s vymenou baterii a vymejslenim nesmyslu s pronajmem baterii, ... a kdyby tyhle penize venoval treba na vystavbu dobijeci infrastruktury ve Francii, tak ma dnes Francie asi nejvic elektromobilu na obcana a Renault by byl v tehle oblasti leaderem, tesla udelal presnej opak, na reklamu se vyprdla, investovala do Superchargeru a rocne ackoliv investuji cca 1.5 miliardy, tak jsou ve strate mezi 200-300 miliony 😉 ano vic ne, protoze pujcky jiz maji splacene 😉
K čemu je ti v kvartále zisk, když máš na konci roku ztrátu?
Apple byl v zisku po dvou letech od založení, založen 1976, zisk 1978. To sis vybral hodně blbý příklad, Apple je právě příklad dobrého podnikatelského záměru do oblasti, která byla zralá a nesla téměř okamžitý zisk a počáteční investice byly zcela minimální.
proste se smir s tim, ze prvnicj 8 let si v Tesle jen hraly s sasy Lotusu a testovali si elektromotory a baterky (do te doby postavili jen cca 2400 aut), pak po testech kdy si vse vyzkouseli se vrhli na komplet jejich vlastni produkt ktery vyprodukoval Model S, model ktery ma uspech a nastartoval Teslu k uspechu (vyvoj takoveho auta se odhaduje na 2-3 miliardy dolaru), pro tenhle model vznikla jedna z nejmodernejsich tovaren v automobilovem prumyslu, zaroven tato automobilka buduje vlastni sit rychlodobijecich stanic kterych je dosud 425 s necelima 2400 stojany (kazda ta stanice cca $150 tisi) (do roku 2016 je v planu necele 2000 stanic s vice nez 9000 stojany), a zaroven spolecne s dalsi firmou buduji vlastni tovarnu na baterie, cos podle udaju ma bejt vydaj cca 2 miliardy, zaroven u toho navrhuji dalsi vuz v podobe Model X (opet 2-3 miliardy) ktery ma vyjet snad jeste letos (byl oznamen jiz posledni stav vyvoje a po zkouskach by mela nastat vyroba produkcnich aut) zaroven tahle firma pokrocila nejdale v palubnich systemech za poslednich 10 let a teprve az ted ostatni automobilky zjistili ze mit pobocku pro tento vyvoj v SV je klicove, a postupne si tam pobocku zakladaj naprosto vsechny automobilky sveta, a nezapomenme na treti model ktery zatim oznacime treba jako Model 3 nebo Model E, ktery ma vyjet za 2-3 roky (opet 2.3 miliardy), no a nezapominejme na vlastni sit prodejen, ano vlastni sit
tak a ted me rekni ktera automobilka, jakakoliv na svete by dokazala bejt v zisku kdys by takto masivne investovala a nemela predtim vpodstate zadny produkcni model vyrabeny seriove?.... a ja ti odpovim, naprosto zadna, naopak takove automobilky nam tu krachovali a i ty zabehnute ktere mohli spolehat na zisky z mnoha modelu meli takove problemy, ze byli rady ze nemuseli zadat o dotace na zachranu 😉 kdyby dnes nebyli benzinky temer na kazdem rohu, tak by od dob Fordu vetsina dnesnich automobilek vubec neexistovala, to ze muzou prodavat sva auta a vydelavat, jim zajistuje prave jen a jen ta moznost, ze jejich zakaznici maji moznost ty auta tankovat velice snadno kazdych par km, a ve chvili kdy tahle moznost bude u elektromobilu, tak mainstreamovim zakaznikum bude suma fuk jestli maj auto na benzin, naftu a nebo elektrinu, a pokud v te dobe bude i cenove dostupny mainstreamovy elektromobil, tak zakaznik rozhodne, a ja verim ze ta doba nastane mezi roky 2020 a 2025, v te dobe totiz maji byt na trhu elektromobily hned od 6 firem ktere maji mit zakladni cenovku okolo $35000 a infrastruktura pro dobyjeni ma v te dobe bejt cca 4-5 nasobna nez dnes 😄
A elektromotor rozhodně nemusí mít nějak zvlášť dlouhou životnost. Pokud výrobci motory skutečně navrhují tak, aby se kazily a mohli prodávat náhradní, tak to budou moci dělat i u elektromotorů. Jsi mi připomněl situaci u autopilota KFC225. Výrobce moc dobře ví, že mu motory odchází, ale nepřizná, že je problém v návrhu, a s radostí inkasuje tisíce euro za kus (mají z toho dodnes krásné příjmy). Několik lidí zvažovalo žalobu, pravděpodobně by vyhráli, ale to je ta krása silně regulovaného odvětví - sami by na tom byli biti.