Vezmu-li v potaz pořizovací cenu, tak je ten tichý mimo. Z pohledu ekologie, ano, snížení přímých emisí - vhodné pro carsharing, pro města, ale za cenu konvenčních aut.
PS: Karle, Bereniko atd. - i sebekrásnější čistá okřídlená myšlenka podaná na lopatě od výkalů je znehodnocena. Proč volíš tento hejhulský způsob komunikace? Tak tyto, zcela jistě, zajímavé informace a pohled na věc předem odsuzuješ do jímky bláznovství, neurvalosti a v nejlepším případě nechápavému kroucení hlavou. :-!
on je to nejspíš úchylnej lobbista nějakýho "ekovýrobce" elektřiny z uhlí.
A baterie si necháme vyrobit v Číně, tam je všechno EKO. A až doslouží, tak jim je vrátíme, oni je EKO zlikvidují v oceánu...
Informace není nikterak nová.
Ropy je opravdu dostatek. Problém je ale jinde. Jak tu ropu rentabilně ze země dostat. V dnešní době umí ložisko, při dobré vůli, vytěžit dle typu ropy z cca 5-80%. Je spousta vrtů, které jsou zakonzernovány a čeká se na technologii, která by je dokázala dotěžit při akceptovatelných nákladech.
toš, aby se v tom prase vyznalo... Trochu jsem zagůglil a našel třeba tohle [odkaz]
Nicméně zprávy o zásobách ropy se značně liší. Dle mého nefundovaného názoru o skutečných zásobách ropy nikdo pořádně nic neví, respektive možná ví, ale zvečejňování podobných informací má dopad na cenu. Takže pokud někdo zná pravdu, neřekne jí :-)
Jak Stefič dobře zmínil, nikdo ti to neřekne přesně. Tady je přibližně řečeno, že při stávající spotřebě, by ropa vydržela na 54 let. Když připočteš odhadované a možné zásoby, tak i 100-200 let.
[odkaz]
Když si ale k tomu připočteš, že plynu je několikanásobně více, než ropy, tak do elektrických pseudoaut nemusíme nikdy vstoupit... ani naše děti, ani jejich děti, ani jejich jejich děti... ať Berenika klidně praskne.
Docela zajímavý článek, škoda, že jsi z něj četl jenom jednu větu. Viz:
"That means, in a very loosely-defined and unrealistic way, we currently have 54 years of oil use left at current rates. But if that’s all there was, we’d have oil shortages in about five to ten years. All oil wells, every single one, produce at their highest rate when they’re brand new (or right after a big upgrade/treatment). So if we stopped finding new oil, and stopped drilling new wells, and stopped developing/deploying enhanced recovery technology, our oil production rate would slowly and inexorably decline. It takes constant effort just to maintain existing production rates." ;-)
Ano, ale předokládám, že nějaké nové vrty budou přibývat, efektivita motoru stoupat a hlavně spoléhám na plyn, kterého je narozdíl od ropy opravdu dost a vystačí na několik generací.
Prostě pro mě zatím nemá el. auto žádný význam,.. to ale neznamená, že jim nefandím. Každopádně, není kam spěchat.
žiadny údaj o zásobách ropy nebude vierohodný, lebo nikdy nevieš kto alebo čo je za ním. Ale dá sa orientovať podľa správania výrobcov napríklad. Myslíš, že by si v pohodičke vyrábali a plánovali ropo autá na dlho dopredu, ak by zásoby boli také malé ako niketorí strašia? Alebo, že by tu nebola skutočná štátna panika, ak by boli na dvacku? Podľa pohodového správania trhov, výrobcov a štátov je podľa mňa ropy dosť.
Když se udávají odhady zásob, tak se typicky uvádí prakticky vytěžitelné. Ne úplné zásoby. Nevíme o všech nalezištích na Zemi. Některá naleziště nemusí být přístupná, jiná mohou být chráněná. Některá naleziště jsme schopni vytěžit, ale v dané době by to nebylo rentabilní. A neumíme vytěžit všechno.
Tyto prakticky vytěžitelné zásoby rostou s pokroky v oboru, s cenou ropy, s politickými rozhodnutími, s objevy nových nalezišť, i se změnami prostředí (tání ledovců). Čísle se tedy různí podle toho, co považuješ za vytěžitelné.
Golf SV mi přijde velmi citlivý na volbu kol a barvy. V univerzální neutrální pískové nebo stříbrné působí ndně až zavalitě, tím spíš, když jsou základní kola.
Pokud se připlatí za pěkné lité kola, barva nejlépe tmavě modrá nebo ona červenooranžová a nechybí chromové lemování oken, pak to vozu velmi sekne.
Na rovinu říkám, že SV se mi nečekaně líbí mnohem víc než klasický Golf. A jestli SV nebo Variant? Pokud bude pozice za volantem OK, volil bych zřejmě SV pro všestrannost a lepší variabilitu.
Cíl ale myslím splněn na 150%, předchozí Plus vhodný tak pro důchodce dostal nástupce, za kterým se otočí i čerstvý maturant.