...tak má pohon všech 4 kol nebo ne? ..v nadpisu odstavce ano...pak je v textu napsáno, že lze pouze s předokolkou.....
.v tabulce technických údajů se jedná o motor TDI ...
:-/
Alespoň v Německu nabízí dvě verze, 110 kW a 150 kW. Slabší má jen manuální převodovku, silnější má jen dvouspojku. Jen silnější může mít pohon všech kol.
My čtenáři jim ani nestojíme za to, aby to jednou po sobě přečetli. To nejsou chyby v textu, přímo to bije do očí.
Mít v Multivanu benzín, to musí být utrpení. Zákaz šlápnout na plyn a stejně to vezme 10.
Mám dojem, že tento článek někdo psal v pět hodin ráno po flámu. Tabulka pro údajů TDI, v nadpisu místo TSi, FSi, zmatečný popis konkrétní testované verze, podivný styl... ach jo, kam jsem se to dostal...
při správně nastavených cenách (rozuměj spotřebních daních) benzinu a nafty, by to byla zcela reálná alternativa. Při "dotované" naftě je to fakt spíše jen pro nadšence.
Čo to znamená rozumne nastavená? Ak by si aj tie dane zrovnal, tak rátaj mierna jazda 7 vs 10 a trochu svižnejšie tempo 10 vs 15 l/100km.. A to si predstav nebodaj trochu vyššiu, dlhšiu a ťažšiu dodávku a potom porovnaj rozdiel. Možno hej, ak bude benzín o 1/3 lacnejší ako nafta,ale až také zvýhodnenie je a) nereálne (štát musí z niečoho žiť), b) až taký rozdiel v daňovom zaťažení benzín vs nafta nie je.
Vybral si si blbý článok na adoráciu na benzín :-) >:D
Rozumně znamená alespoň trochu logicky - tedy minimálně opačně než je tomu nyní. Své zákazníky si tento VW najde i teď, protože někteří si prostě raději připlatí než aby jezdili dieselem (ať už z důvodu komfortu vlastního nebo komfortu spoluobčanů). A takových by bylo více, kdyby nemuseli připlácet tak mnoho. A čím více by jich bylo (těch s benzinovými auty), tím by mohly být spotřební daně nižší. Stát musí z něčeho žít, ovšem když o***né přesedají do dieselů, pak příjmy státu klesají hned ze dvou důvodů (nižší sazby daně a nižší spotřeby), což znamená, že aby měl stát alespoň stejně peněz, musí daně zvýšit (což znamená zase více lidí v dieselech a tak stále dokola).
Pozri sa do štatistiky, koľko kupujúcich si bolo ochotných zaplatiť +- rovnakú cenu ako za dízel a popritom tankovať 3-5l/100km paliva viac. To percento bude fakt nízke. Ak by si tie dane poohýbal a povedzme, že zrovnal, tak stále bude atraktívny dízel - bavíme sa o tomto type auta a spotrebe týchto aút. O koľko by si musel znížiť dane na benzín, aby to bolo len podobné si zrátaj sám.
Posledný pohľad je čisto ekologický a je to len úvaha, vztiahnutá k tejto kategórií vozidiel - fakt je ekologickejšie vyťažiť o 30 (mierny odhad) až 50 percent ropy naviac - neobmedzujme sa len na priame emisie z motora, ale hoďme sem aj spracovanie a transport tej ropy.Ale to je len v rovine úvahy.
Zrovna toto je skrátka prípad, kedy má nafta zmysel a má zmysel k tomu motoru nacápať DPF a SCR a stále to zrejme bude rentabilné a nie je to pohroma pre ekológiu a životné prostredie.
Ja tu neadorujem za dízel do každej male plechovky....
Ten motor sa do Multivanu nehodi. Spotreba to jasne dokazuje. Inak ten motor velmi doverne poznam z Golfu GTI 230 koni a mal som priemernu spotrebu 11.4L/100km na 4500km. Cize ziadne jedno zvezenie.
Stale tu citam ako sa ten motor hodi do Golfa. Ano nech sa paci mozete si ho kupit a zivit ropne koncerny.
Spritmonitor funguje nasledovne. Ludia tam pisu svoje priemerne spotreby tym, ze je to vzdy podla dotankovania a mnohi to porovnavaju s palubakom. Ok. Dalej tam udavaju pri konkretnej spotrebe, aky jazdny styl to bol. Usporny, Normal, Dynamicky.
90% ludi tam jazdi usporne, nanajvys normal, cize to je ciastocne zatazenie pre motor, kde je ten motor usporny. Ak jazdite dynamickejsie vobec nie prilis rychlo (cca 10% nad dovolene limity), tak to uz neplati.
Ja som s Golfom GTI mal do 130km/h (GPS) spotrebu cca 8L/100km. Jakmile som isiel trocha rychlejsie 140km/h (GPS) spotreba bola cez 9L/100km. To iste, ked je auto nalozene na 70-80% predpisanej nosnosti, alebo na okreskach sa snazite viac predbiehat.
Dalej ti ludia co davaju tie udaje na Spritmonitor to nerobia exaktne tym chcem povedat, ze nemaju vsetci rovnake pravidla a tym padom sa dopustaju chyby.
Proste je to tak.
Tak zaprvé, nejedná se o motor FSI ale TSI. Viz technické specifikace nebo konfikurátory.
Za druhé: "Zatímco užitkové varianty tunových dodávek již zcela opustily benzinové motory".... Z konfigurátor a technických specifikací je jasné že pro Transporter jsou v nabídce motory 2.0 TSI ve variantách 110kW i 150kW.
Za třetí: "K vůni benzinu lze také získat šestistupňovou přímo řazenou převodovku nebo sedmistupňovou DSG s pohonem pouze předních kol.".... i Multivan má v nabídce 2.0 TSI ve variantách 110 kW a 150 kW. Manuální převodovka pouze pro 110 kW. Pro 150 kW pak pouze sedmistupňovou DSG a to buď s pohonem předních nebo všech kol.
Kto nejazdi dlhe dialnicne presuny, casto startuje studeny motor a chce komfort preco nie. Ja osobne by som si tam vedel predstavit 3,0 TDI , ten by tomu auto dal tu povestnu ceresnicku na torte v oblasti komfortu a vykonovej rezervy.
Od eletrickych bocnych dvery ruky prec! Kazdy koho poveziete sa nimi bude pretlacat a samozrejme sa pokazili.
Jak tady mnozi pisou, taky si myslim, ze takova uroven clanku je k nicemu.
Kdyz si sednu na 4 hodiny ke stolu, napisu 10x lepsi recenzi - a to bez toho, abych v tom aute vubec kdy sedel!