Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Multivan 2.0 FSI Highline: S benzinem

Ladislav Černý
Diskuze (25)
Multivan kromě plejády vznětových jednotek obdržel také jednu zážehovou. Jak jezdila ve více než dvoutunovém vozidle?

Zatímco užitkové varianty tunových dodávek již zcela opustily benzinové motory, protože neblaze zvedají provozní náklady, osobní luxusní verze se občas s vůní benzinu objevují. Patří mezi ně Volkswagen Multivan šestého vydání, který má zážehové verze umístěné v ceníku až na konec, takže mnohý je může zcela přehlédnout. Zaslouží si menší pozornost?

Příjemný zvuk

Výrobcům se během desetiletí podařilo výrazně utlumit nelichotivý zvuk turbodieselů, přesto však zážehový motor z velkého množství úspornějších vznětových jednotek významně vyčnívá příjemným zvukem. Po nastartování nás harmonie zážehového motoru zaujala, přestože se jednalo jen o čtyřválec. Po zahřátí agregátu jsme akcelerátor s chutí tiskli blíže podlaze, aby čtyřválec vyloudil ještě sytější projev. Brzy jsme však ubrali, protože ukazatel průměrné spotřeby přesáhl patnácti litrů.

Utlumili jsme tedy nadšení z dynamické jízdy a přešli do druhého extrému. Defenzivním stylem jízdy se nám podařilo dostat se těsně pod desetilitrovou hranici. Tímto stylem bychom s Multivanem poháněným turbodieselem jeli za cca sedm litrů.

Dvouspojka a 4Motion

Zkoušená verze s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem tvořila vrchol nabídky. K vůni benzinu lze také získat šestistupňovou přímo řazenou převodovku nebo sedmistupňovou DSG s pohonem pouze předních kol. Vrchol benzinové nabídky spolupracoval příkladně, při klidné jízdě převodovka DSG řadila ekonomicky na nižší otáčky, protože přeplňovaný dvoulitr poskytuje nejvyšší točivý moment 350 N.m již od 1500 min-1. V tomto režimu se však zážehový motor zvukově příliš neprojevoval a byl srovnatelný s turbodieselem. Smysl pořizovat si benzinový agregát (kromě cesty do Saúdské Arábie) tkvěl zejména v poslechu kultivované jednotky od 2000 min-1. Benzinový agregát ve srovnání s naftovým má také velký smysl při jízdách na krátké vzdálenosti, aby nenastaly problémy s filtrem pevných částic.

Nám tedy zážehový dvoulitr připadal jako smysluplný při užívání si jeho příjemného zvuku, který posádku nejen nerušil, ale spíše blažil. Zde se nachází jádro pudla – nabídnout v rámci přepravní služby či pro vlastní rodinu s velkou finanční rezervou (cena vozidla 1.296.032 bez DPH) maximální míru komfortu.

Lehátko

Sedmimístný Multivan nabízel luxusní konfiguraci 2+2+3 s posuvnými sedadly druhé a třetí řady. Čtyři samostatná křesla byla vybavena loketními opěrkami, mezi třetím a čtvrtým křeslem se nacházel multifunkční stoleček. Co víc si přát?

Balík umístěný na platě v zavazadlovém prostoru skrýval v sobě rozložitelnou matraci. Po sklopení prostředních dvou sedadel a zadní lavice jsme dostali rovnou plochu, na kterou se přesně vešla rozložená matrace. Vznikl dostatek místa pro ležení dvou dospělých osob. Otázkou zůstává, která dospělá dvojice si koupí auto za 1,3 milionu bez daně a pak zůstane spát v autě místo toho, aby šla do pohodlnějšího hotelu? Odpověď snad najdeme v lákavosti přespat v autě na exotických místech, ve kterých jiný příjemnější způsob nocování možný není.

Elektrické dveře

Multivan nás hýčkal elektricky posuvnými bočními dveřmi s dálkovým ovládáním i na klíči. Není to u Multivanu naprostá novinka, ale vždy tento prvek výbavy potěší a například hotelovou klientelu či zájemce o taxislužbu mile přivítá i se s nimi rozloučí.

Plusy

  • Zvuk motoru
  • Komfort jízdy
  • Elektrické boční dveře

Minusy

  • Značná spotřeba
  • Start-stop standardně

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 FSI
Typ přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1984
Chlazení kapalinou
Emise CO2 (g/km) 206
Emisní norma Euro 6
Největší výkon (kW/min-1) 150/4200
Točivý moment (N.m/min-1)350/1500-4000
Převodovka sedmistupňová DSG
Pohon všech kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 198
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 9,5
Spotřeba paliva (l/100 km) 11,6/7,5/9,0
Délka/šířka/výška (mm) 4904/1904/1990
Rozvor (mm) 3000
Provozní hmotnost (kg) 2163
Celková hmotnost (kg) 3080
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
Objem nádrže paliva (l) 80
Cena vozu (Kč bez DPH) 1 296 032

Ladislav Černý
Diskuze (25)
Re: VW Muultivan
Kokso a benzínovému motoru voňajú z výfuku fialky?
Avatar - martas2005
17. 1. 2017 21:39
Re: mohli tam dat aj 3,0 TDI
V kolika autech uz jsi ty el dvere mel a kolik te staly opravy? Diky
17. 1. 2017 08:41
K nicemu
Jak tady mnozi pisou, taky si myslim, ze takova uroven clanku je k nicemu.
Kdyz si sednu na 4 hodiny ke stolu, napisu 10x lepsi recenzi - a to bez toho, abych v tom aute vubec kdy sedel!
16. 1. 2017 21:28
mohli tam dat aj 3,0 TDI
Kto nejazdi dlhe dialnicne presuny, casto startuje studeny motor a chce komfort preco nie. Ja osobne by som si tam vedel predstavit 3,0 TDI , ten by tomu auto dal tu povestnu ceresnicku na torte v oblasti komfortu a vykonovej rezervy.

Od eletrickych bocnych dvery ruky prec! Kazdy koho poveziete sa nimi bude pretlacat a samozrejme sa pokazili.
16. 1. 2017 21:25
Re: Prodeje
Pozri sa do štatistiky, koľko kupujúcich si bolo ochotných zaplatiť +- rovnakú cenu ako za dízel a popritom tankovať 3-5l/100km paliva viac. To percento bude fakt nízke. Ak by si tie dane poohýbal a povedzme, že zrovnal, tak stále bude atraktívny dízel - bavíme sa o tomto type auta a spotrebe týchto aút. O koľko by si musel znížiť dane na benzín, aby to bolo len podobné si zrátaj sám.
Posledný pohľad je čisto ekologický a je to len úvaha, vztiahnutá k tejto kategórií vozidiel - fakt je ekologickejšie vyťažiť o 30 (mierny odhad) až 50 percent ropy naviac - neobmedzujme sa len na priame emisie z motora, ale hoďme sem aj spracovanie a transport tej ropy.Ale to je len v rovine úvahy.
Zrovna toto je skrátka prípad, kedy má nafta zmysel a má zmysel k tomu motoru nacápať DPF a SCR a stále to zrejme bude rentabilné a nie je to pohroma pre ekológiu a životné prostredie.
Ja tu neadorujem za dízel do každej male plechovky....