Žádná automobilka na světě nevydělává na základních výbavách aut. Vydělává se z pravidla až na vyšších výbavách. Prakticky by se dalo říct, že platí přímá úměra - čím vybavenější auto, tím vyšší zisk na něm.
Designove je to porad jedno z nejhezcich aut, i kdyz elegance predfaceliftove verze nedosahuje a uz jenom fakt, ze se po 12 letech vyroby stale prodava, o necem svedci. Ve sve dobe to proste bylo pokrokove, naddimenzovane auto a ztelesneni Piechovy megalomanske ery. S trochou nadsazky takovy Grosser od VW. A co je na tom aute zastaralyho? Mozna vaha a grafika navigace.
Test v Top Gearu: [odkaz]
V12 je holt V12, V10 TDI problemy melo (pred casem jsem videl touareg s timto motorem, jel asi tricitkou a co mu lezlo z vyfuku...) ale dost jich slo na vrub spatnemu servisu a udrzbe. A co 4.2 V8, 3.6 V6, 3.2 V6, 3.0 TDI, taky spatne? Co ti na tom aute vadi? Ze nema 15 stupnovou prevodovku z kamionu, vselijake ty radarove satelitni nesmysly pro udrzovani vzdalenosti, nebo snad ze se klimoska nenastavuje na dotykaci? Jedine, co by mi vadilo je ovladac svetel ze sedeho metalickeho plastu. To je skutecne trochu old-school.
ty nesmysly pro udržování vzdálenosti to mělo, to se pleteš:) 4,2 V8 je v pohodě, 3,6 se tam nedával, nebo později ano? nejsem si jist, každopádně 3,2 průser, 3.0 TDI jediný
skutečně bezproblémový a na provoz relativně nenáročný.
fakt je ten, že to auto vážilo jak fullsize offroad... a že za tu cenu mohlo bejt z hliníku...
No vida :-) Ale cist znacky, nebo jet samo v pruhu to uz neumi, ne? Z hliniku byt mohl, ale to mela asi "zamluveny" audina. Hlinik navic krehkne a myslim, ze i v otazce bezpecnosti je na tom ocel lepe. Phaeton je podle me vrchol automobilismu a posledni auto, kde byly technologie k uzitku a ne na obtiz.
To auto před faceliftem nemělo ani parkovací kameru. Plaubní deska je vůči nové S klasse směšně zastaralá a mohl bych pokračovat. nabídka pouze jednoho motoru je taky trapná.
Ta palubka vypada porad skvele. To auto je definice nadcasovosti. Podoba v galerii neni uplne aktualni, loni to vypadalo takhle: [odkaz]
Mercedes je se svym organickym pojetim tezko srovnatelny, ale treba proti Bentley se nema za co stydet. A o sedmickovem bavoraku ani nemluve. A pred faceliftem... To uz je taky nejakych pet let. A verze pred faceliftem se, pokud vim, prodava akorat v bazarech. Jak kolegove poznamenali, to auto ma veskere technicke zbytecnosti, co maji moderni auta.
:yes: Naprostý souhlas.
Na rozdíl od "expertů" se domnívám, že si zaslouží 2. pokus: věřím, že jej půjde prodávat (a tedy i vyrábět) v sériích, které umožní ziskovost. Jak bylo uvedeno v loňských článcích na toto téma, opustí platformu Bentley a spojí síly s A8. Cena jejích komponentů je mnohem příznivější, to není žádný objev. Dojde na snížení hmotnosti, zlepšení jízdní agility.
Po představení nového Passatu věřím, že i nový Phaeton zaujme vynikajícím mixem důstojného a moderního designu "v mezích mírného pokroku".
Víte, je pravda, že ty, kteří se rozhodují mezi A8-7-S klasse Phaeton nezaujme. Ale VAG si musí hlídat prodeje i tam, kde Hyundai/KIA nastrkují schopné produkty. Tzn. ne primárně v Evropě, ale v USA a v PRC.
Není těžké se dobrat k těmto nekomplikovaným základům rozhodnutí, to jen pánové z "expertní" instituce nahlížejí situaci pohledem těch, kteří by akciový podíl dolnosaské vlády rádi přesunuli do (svých) soukromých rukou....
mne pride zvlastne ze na citigu a up-e sa setri na kazdej prkotine.... docela schopne auta zabili uplnymi trivialnymi blbostami na ktorych sa silou mocou muselo setrit ..... pritom ale koncern nema problem vyhodit 28 tisic eur!!!! len tak do vzduchu na kazdy vyrobeny phaeton.... niektore veci su proste mimo moje chapanie... ale ok neriesim to.... nepomozeme si
PS: ved vidis co sa pise v clanku...... nasledovnik sucasneho phaetona uz bude posadeny o triedu nizsie ( uvidime ci to tak skutocne bude ) .... potom uz snad bude uspesnejsi...
Fejton je jedno z najnespolahlivejsich a nejnekvalitnejsich aut na trhu bez rozdielu triedy. Priama skusenost cloveka z rodiny, ktory mal tu smolu, ze mu vedenie firmy pridelilo dvoch.
Ja nie som automobilový expert, preto si na rozdiel od nich myslím, že Phaeton v avizovanej podobe miesto na trhu má. Samozrejme sa stotožňujem s tým, že auto triedy lux už z podstaty veci nemôže byť mainstream s názvom "ľudové vozidlo", v tejto triede sa hrá najmä na image a boduje takmer výlučne prémia.
O triedu nižšie je ale situácia odlišná. Vyššia stredná už nie sú štátnické limuzíny, ani vozidlá najvyšších šéfov veľkých firiem, ale na A6 či 5er sa vozí už pomerne bežný človek, povedzme stredný menežment či podnikatelia. To by image VW mohol ustáť. Naviac v posledných rokoch sa trieda dosť vyprázdnila, mainstream to zabalil a prenechal až zbytočne veľa priestoru prémii, takže človek ani moc nemá na výber. Takže tu kľudne vidím priestor pre 4,9 metrový sedan s komplet koncernovou technikou: 4-motion, DSG, V6 TSI i TDI. Naviac aktuálny Passat vypratal pole tým, že sa vzdal šesťvalcov a ponechal viac priestoru pre o triedu väčšieho, lepšie motorizovaného a luxusnejšieho súrodenca. Takže kým Passat končí na dvojlitrových štvorvalcoch, Phaeton môže exkluzívne ponúkať trojlitrové šesťvalce. Taký Phaeton 3,0 V6 TDI DSG 4-motion, to by sa predávalo určite slušne.
V zásadě souhlas, i když tvrzení že se současný passat něčeho vzdal je trochu zavádějící.... Passat stojí na MQB, tedy motor napříč. Žádný z motorů V6 audi nejde zastavět napříč, 3,6 V(R)6 dožívá. Takže proto ta absence. Ale pokud by měl nový phaeton platformu MLB, tak by si mohl dovolit jak V6 a V8, tak plnohodnotnou 4x4 atd.
Určitě by dokázal nabídnout zajímavou techniku a luxusnější kabinu, ale vzhledem k uložení motoru je otázkou, jestli by 4,9 metrový sedan na MLB dokázal nabídnout více prostoru než téměř 4,8 metrový Passat na MQB.
VW se snaží dosáhnout pocitu premiovosti celý značky a bez top modelu to nepůjde. A prostě chce z tohodle koláče ukousnout německý trojce. A to i když jednu ze značek vlastní. Ten segment potřebuje k přesvědčení kupujícího tradici a historii. Bez dotovanejch aut pár generací se ta tradice nevykouzlí. Navíc VW v tom tentokrát může dost pomoct čína, kde evropský značky vůči sobě ještě nevnímaj tak, jako v Evropě a těch aut se tam může dost prodat.
súhlas, na prvýkrát nemohol nikto čakať zázraky (okrem piecha), ale postupne sa tam prehryzie, mnohí sa vzdali, ďalšiu generáciu prijme verejnosť lepšie, aj keď D3 to nebude.
Mám stejný názor jak ty. Jen bych ještě doplnil:
a.) V Číně co vím se velmi dobře prodával, prej defakto po faceliftu se vyrábí jen kvuli číně, jinak by už to dávno zabalili. Tak že se nebojím že v nové generaci díky Číně možná budou na celkově na nule nebo jen lehce v minusu, v USA a EU počítám že pujdou do mínusu.
b.) V ČR to auto má smysl v malích okresních městech, kde místní má na 7er/s-klase ale nechce moc provokovat neb by ho vesničané zase více pomlouvali tak kvůli nenápadnosti půjde právě do Phaetonu. Všask je to jen VW >:D a 95% lidi si bude myslet že to je nějaky druh Pašíka.
No kdyz uz jsme u toho, tak takovy Brabus Lounge nejakou paradu udela. A v "party bus" uprave i tu diskoteku. Nebo lepsi bordel, zalezi na konfiguraci.
Pro koho to auto může být? Snad taxikáře a pár neznalců z východu. To auto bude stejně maximálně stejně dobrý jako Audi, bude horší než BMW nebo Mercedes. Ty co tyhle auta kupují se rozhodují na základě image a na západě nebo v USA je nemyslitelný, aby např. ředitel přijel do práce stejnou značkou jako jezdí dělníci, ten nepřijede ani v AUDI..
v čem, vždyť je to realita? Phaeton je sice dobrý a stejně se neprodával, proč? Fakt už si viděl ředitele německé firmy, který by jezdil s VW? Já ne a neviděl jsem ani v Audi. V Německu v tomto segmentu vítězí MB, je to dáno historií.
Je to presne naopak. Tohle auto muselo nahnat to, k cemu konkurenci staci znacek, spickovou technikou a parametry. Bylo stejne dobre, ne-li lepsi, nez zavedena premiova konkurence. A to o rediteli a delnicich plati spis na vychode. Cim vyspelejsi spolecnost, tim mene predsudku a okazale povrchnosti. I kdyz netvrdim, ze to tak plati vzdy a vsude.
Pravdou je že si Piech velmi zakládal na tom jak důsledně dotažené auto má phaeton být...podvozek z bentleye, testování takových detailů jako zdali je klimatizace schopná mít dostatečný výkon i při trvalé jízdě rychlostí přes 250km/hod a venkovní teplotě přes 40 stupňů atd...
Někdo se podivuje nad ztrátovostí na jednom kuse a proč se to tedy vyrábí když jinde se šetří každé euro. Důvodů je několik - jednak to ani zdaleka není nejztrátovější model koncernu VW, tím je suverénně Veyron, kde se mluví až o milionu eur ztráty na kuse! Kouzlo ovšem spočivá právě v počtu vyrobených kusů - je jich tak málo, že se vlastně ztráta dá považovat za náklady na reklamu. Skutečně to je pozůstatek Piechovy éry, a nezapomínejme že ten stále má na koncern zásadní vliv, takže by se člověk nemohl ještě jednomu pomníčku na důchod divit... Zpráva do světa je jasná - my jsme VW a my si můžeme dovolit vyrábět auta jen pro radost a ukázku našich možností.
No však jo, emoce je silný hnací motor, bez ní by tu dneska nebylo mnoho a mnoho automobilek které se výrazně zapsaly do historie. Ford, Lamborgini apod...
Komicke je jak tady nekteri horuji, ze Phaeton nikdo nemuze koupit, protoze nema status D3. Pritom prave to, ze ten status nema byl hlavni prodejni argument v druhe polovine jeho existence. Specialne po krizi se stalo v mnoha kruzich spolecensky neakceptovatelne jezdit Mercedesem S nebo treba Audi A8 a tak nektere podniky nakoupily Phaetony pro sve pohlavary a ti si jezdi v podobnem pohodlicku jako predtim, ale firma ukazala socialni citeni, protoze v tezkych dobach management presel z Mercedesu na obycejne Volkswageny. :-) Velmi obdobna situace je i v politicke sfere, ne nadarmo se Jörg Haider zabil prave ve Phaetonu. Pro lidi co nechteli drazdit sve okoli byl nenapadny, nestatusovy, ale pritom velmi kvalitni a pohodlny Phaeton zajimavou volbou.
třeba na Bugatku, kde koncern ztrácí ještě mnohem více, tak takový Phaeton uživí lehce. Bugatka, stejně tak i Phaeton jsou imageovky, jak se píše v textu. Jsou demonstrátorem toho, co koncern dokáže.
A videli jste tu vyrobni linku phaetonu? Ve sve dobe to vypadalo jak produkce raketoplanu, do ted je to neco nevidaneho, podivejte se [odkaz]
Pak neni divu, ze panove ve VW nad tim primhourili oko, ten projekt privedl k zivotu a otestoval i jine technologie, nez ktere jsou k videni v samotnem aute :-) Ocekavam ovsem, ze takhle uz to vypadat nebude :-)