Umíš jen prskat vzteklý sliny? Každá automobilka udělá občas chybu..i přesto že VW nijak nefandím tak musím ocenit že v kvalitě patří stále mezi nejlepší..Potupou bych nazval to že někomu auto "hnije" i v tomto století..s natahujícím se řetězem se snad dokáže vypořádat průměrně inteligentní řidič včas.Tvůj nedostižný sarkasmus ale dává najevo že ty mezi ně nepatříš..
Myslis si snad, ze kvalitni auto muze byt nespolehlive? Nebo naopak, muze nespolehlive auto byt kvalitni? Kvalita a spolehlivost jsou odlisne vlastnosti, ktere vsak jdou ruku v ruce.
Těžko můžem podezřívat Autobild že v testech nadržuje korejcům. V testech na spolehlivost 100tis km v zastoupení 4ks aut Hyundai/Kia a 8x VW Průměr trestných bodů na jedno auto 12,5 bodů na Hyunday/Kia a 32,75 bodů pro VW. Čili slovy řečeno VW jsou 3x méně spolehlivá než Hyundai/Kia. A to jsou v tom i trestné body za korozi i30.. Co jsem vyčet u VW v tom hlavní trestné body přidělovala cca 8x nějaká porucha v motoru. To mám téměř 100% jistotu že se mi v tom motoru něco do 100 tis km pose...
No on pravě kde kdo podezřiva Autobild z nadržovani koncernu VW. V tom by se měl pak udělat nějaky pořadek. Jinak spolehlivosti se nezabyva pouze Autobild a kde je tedy ta pravda ?
Bylo to jen "základní" rozdělení a hlavně jsem to psal trochu s úmyslem pobavit a odlehčit konverzaci.
Je mi jasný, že šrouby kol z novinovýho papíru nebudou zrovna kvalitní ani spolehlivé (nebrat za slovo, myslím to s nadsázkou - radši jsem to napsal), nebo když ti bude téct kolem střešního okna, které ale bude fungovat (mechanismus otevírání), tak je spolehlivé, ale nekvalitní.
Ale hlavní rozdíl bych viděl asi v tomhle:
Dlouhodobá kvalita (fungování tlačítek v int., těsnost oken/dveří atp., ono vrzání ve voze, koroze) je závislá hlavně na výrobci.
Dlouhodobá spolehlivost (hlavně motor) je z velké části závislá také na údržbě. Dle mého názoru je odpovědnost za dlouhodobou spolehlivost 50/50 výrobce/majitel.
Priklad se stresnim oknem neni moc stastny. Stresni okna si automobilka sama nevyrabi. Na druhou stranu je do aut zasazuje. Tudiz, pokud ti kolem stresniho okna do auta zatekat, jde o spatnou kvalitu na strane automobilky, nikoli vyrobce oken.
Proto píšu "výrobce" a ne "automobilka" ;) Ale je fakt, že když se něco kazí, tak se nadává automobilce, i když to vyrábí někdo úplně jinej v úplně jiným státě nebo na jiným kontinentě.
Všetko ide na vrub automobilky. Vsádza do hry vlastnú povesť, keď kupuje od ďalšieho dodávateľa. Záruky ti predsa nedáva výrobca okna ale vozidla. Každá jedna závada ide na vrub výrobcu vozidla - v jeho rukách je výber dodávateľa aj vstupná a výstupná kontrola a zodpovednosť voči zákazníkovi.
Auto beriem ako celok - je mi fuk, kto vyrába okná alebo výplne dverí. Chcem aby nevŕzgalo, nič sa nekazilo a proste jazdilo bez problému. Auto, ktorému sa stále kazia drobnosti, je na nervy. Auto, ktorému sa drobnosti nekazia, ale po pár desiatkach tisíc km prdne turbo, alebo natiahnutá rozvodová reťaz rozbije blok, je rovnako na nervy. Nekvalitné a nespoľahlivé ide ruka v ruke. Môže byť majitel starostlivý ako chce, ak má šrot, nepomôže ani dôkladná starostlivosť.
Momentálne vlastním Renault. Trochu na jamách vŕzga, ale ide bez poruchy druhý rok. Napriek povesti o nekvality francúzskych značiek. Poviem - zatiaľ vyzerá byť kvalitné a je spoľahlivé. Mám pravdu?
Dle adorantů korejské prodkuce, kteří po notné dávce plynu Vypatlogen, prorokují, že zítra to ve Vlkohradu konečně zavřou, tak přichází tato fantastická zpráva... >:D
To sis dobře naběl.
U Jetty se mu nelíbily akorát tvrdší plasty v inetriéru. A to jsem pořád u auta golf s kufrem a ceně Toyoty iQ.
Camry od Toyoty tam v interiéru rukama skoro rozebral, jak byla "poskládáná".
Ty se zaměř na zpracování interiéru, a tím nemyslím roztrhanou přístrojovku, ale zpracování dílu a jejich upevnění. Zatímco Camry ten člověk dokázal oškubat holýma rukama, tak u Jetty se mu to bez šroubováku, klíčů a přípravků nikdy nepovede.
Materiály plus minus stejné, cena Camry je od Jetty ale o dobrých 5 000 $ vyšší.
čeká, až přijde táta z práce....a zkontroluje mu to. Letos jsem tady nezaznamenal jeho povádačky o tom, jak ho tatík vzal do Ženevy. Tedy jak on se synkem jeli do ženevy. Chybí mi to. A ty jeho postřehy nejak ztrácejí kadenci a délku....
Tak to je trefa.
Sám jsem si myslel, že když za IQ chtějí snad 450 tis, tak bude aspoň velmi solidně zpracováná a houby houby zlatá rybko. To na tom se zpracováním byl i starý Favorit lépe.
Když se VW u nás a potažmo v Evropě prodá několik set tisíc či milonů ročně, a pokud bude poruchovost na hranici 3%, což je pořád pod úrovní jiných značek, tak logicky, které auta půjdou vidět více? Ty, kterých tu jezdí pár desítek tisíc, či ty, které se vyskytují ve statisících?
3% prasklych zarovek, nebo 3% potkanych rozvodu? Jelito, ty jses opravdu tak jednoduchy, nebo to ze sebe jen delas a pak si uzivas toho, ze se ti lide smeji?
Jelito, obhajujes neobhajitelne. Smir se s tim, ze kvalita vyroby Volkswagenu sla rapidne dolu. S tim jde ruku v ruce spolehlivost, ktera je v dnesni dobe horsi nez u Renaultu. A bude hur.
Ach ta tvoje jednoduchost. MPI motory byly zastarale. Nebyly zadnym prebornikem ve spolehlivosti. Nemely ale takove problemy jako TSI. S jejich prichodem sel Volkswagen s kvalitou a spolehlivosti rapidne dolu.
K tomu nepotrebuji zadneho zastupitele PR znacky, ktery stejne nic neprizna. Pouhopouha matematika pro zakladni skoly a trocha rozumu staci. Ty postradas ale oboji jelito.
Jelito, vedle jsi ty. Podivej se na co jsi reagoval. Precti si vlakno a poznas, ze jsi jediny, kdo se zde bavi o statistice z minuleho roku.
Pak tady pobrekavej, ze te lide nazyvaji jelitem....
No má špinavé ruce z prémiové garáže, tak si nechce upatlat klávesnici. Už zvládá výměnu rozvodů sám. Za chvíli to půjde projet, předjede 3 Hyundaje a 2 Renaulty a zase vám to tady všem natře :-)