Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen slaví: 40 milionů aut z Wolfsburgu

Aleš Dragoun
Diskuze (86)
Největší evropský výrobce automobilů má důvod k oslavě. 23. března 2012 opustil mateřskou továrnu ve Wolfsburgu čtyřicetimiliontý automobil.

Jubilejním kusem se stal Golf TSI BlueMotion s motorem o výkonu 77 kW (105) v ledové modré.

Památnému okamžiku byli pochopitelně přítomni všichni důležití manažeři Volkswagenu. Nechyběl současný předseda představenstva akciové společnosti Martin Winterkorn, Michael Nacht, člen tohoto řídicího orgánu odpovědný za koncernovou produkci, Hubert Waltl, který má na starosti výrobu a logistiku v sekci osobních vozů, Werner Neubauer, člen managementu značky, který je odpovědný za sekci „Komponenty“, Bernd Wehlauer, náměstek předsedy podnikové rady koncernu VW a ředitel továrny ve Wolfsburgu Siegfried Fiebig.

„Dnes máme 40 milionů důvodů, proč bychom měli být zde hrdí na svou práci. Celý tým ve Wolfsburgu přispívá svými výkony a závazky k zajištění toho, že Volkswagen dosahuje svých dlouhodobých růstových cílů, řekl Winterkorn. Wehlauer dodal: „Toto obrovské číslo říká, kolik schopností mají wolfsburští zaměstnanci v automobilové výrobě. Musíme ale především poděkovat našim zákazníkům, kteří udržují svou věrnost značce dlouhá desetiletí. To je určitě pro kolegy ten nejhezčí kompliment."

Hubert Waltl se vyjádřil takto: „Tímto výročím nastavuje továrna ve Wolfsburgu nová měřítka v efektivitě produkce a zdůrazňuje svou ústřední roli v naší výrobní síti. Její osazenstvo může být opravdu hrdé na to, že vyrobilo takovou impozantní řadu vozidel“. A přidal se i Siegfried Fiebig: „Pro hlavní závod Volkswagenu je toto jubileum velmi zvláštní událostí. V posledních letech jsme výrazně zvýšili počet automobilů vyrobených ve vysoké kvalitě. To znamená, že tady táhneme za jeden provaz.“

Po deseti letech od zahájení poválečné produkce, tedy v roce 1955, byl vyroben ve Wolfsburgu miliontý Brouk. O 19 let později vyjel odsud jeho poslední exemplář s číslem 11.916.519, aby uvolnil místo první generaci Golfu. V něm o dva roky později debutoval naftový motor a v tom následujícím vznikl miliontý kus. Golf II přišel na řadu v roce 1983 a v osmdesátém osmém jezdilo po celém světě 10 milionů aut s tímto jménem na zádi.

Od sedmdesátých do devadesátých let minulého století tu kromě Golfů vyráběli i Passaty, Pola, jejich značkovou verzi Audi 50, větší „osmdesátky“ a „stovky“. Nechyběly ani sedany Jetta a Bora na základě Golfu, z něj odvozené kombi Variant a také mini dvojčata VW Lupo a Seat Arosa. Pětadvacetimiliontý Golf vznikl v roce 2007.

V současnosti je Wolfsburg rodištěm modelových řad Golf, Golf Plus, Tourana Tiguan. Každý den jich brány závodu v samotném sídelním městě automobilky opustí dohromady 3.800.

Aleš Dragoun
Diskuze (86)
27. 3. 2012 12:20
Re: Kvantita x Kvalita
čeká, až přijde táta z práce....a zkontroluje mu to. Letos jsem tady nezaznamenal jeho povádačky o tom, jak ho tatík vzal do Ženevy. Tedy jak on se synkem jeli do ženevy. Chybí mi to. A ty jeho postřehy nejak ztrácejí kadenci a délku....
27. 3. 2012 12:17
Re: Spolehlivost
Co bys čekal. Někteří jedinci nezklamou nikdy....
27. 3. 2012 12:16
Re: Spolehlivost
Pravda je u těhle žvanilů pouze vždycky tam, kde se jim to momentálně hodí....
26. 3. 2012 20:58
Re: Kvantita x Kvalita
Typické účelové videá. Tohto je na nete mraky, na rôzne autá. Tú IQ si pôjdem omrknúť naživo. ;-)
26. 3. 2012 20:54
Re: Kvantita x Kvalita
Videl si už nejakú Toyotu inde ako na obrázku?