V Japonsku som nebol, ale nemyslim si, ze tam maju vacsi smog, nez v spominanej Prahe. Naviac v EU mame hodne turbodechtov, takze smogu bude urcite dost.
Tak to je divne vyhovarat sa aj na smog.... vw maju teda riadne fajnove prevodovky :-) cudujem sa japoncom ze to kupuju ked tam maju vlastne dobre znacky...
myslím, že Japonci zas tak moc VW nekupují...za loňskej rok se prodalo 22tisíc golfů...tedy tolik, co se prodá nejprodávanějšího Daihatsu Move za měsíc... ;-)
Tak prodejům v Japonsku kralují japonská auta, nicméně se tam i něco dováží a VW je tam nejúspěšnějším importérem. Nejprodávanější importované auto byl loni v Japonsku VW Golf, kterých se tam prodalo 18.779 čímž se dostal na pozici 57. nejprodávanějšího auta v Japonsku. Nejprodávanější tam byla Toyota Aqua s 266.567 prodanými vozy. Jako perličku ještě uvedu, že Toyot GT-86 se tam loni prodalo 22.511, takže byla prodávanější než Golf :-)
Kompletní tabulka: [odkaz]
Ono "víc než GOLFů" se prodalo i Subaru Legacy nebo Toyot(a) Camry :yes:;-)
PS: Jinak v Japonsku DRTIVĚ převládaji "pidiauta" s motůrky do 0,6 litru :-)
Kei. Produkt poválečné snahy obyvatelstvo motorizovat. Evropa měla to samé, jen my jsme legendy tohoto ražení nechali z velké části v minulosti a jejich moderní inkarnace jsou velikostně trochu jinde. Můžeme si zkrátka dovolit větší auta. I když to asi už nebude mít dlouhého trvání.
Tak to budou zřejmě ta KEI cars, která jsou pro ně hodně zajímavá z hlediska poplatků. Někdo to tu (tuším Marko) před pár lety popisoval nějak podrobněji.
My asi podla tejto logiky nekupujeme ruske auta, ale co nemecke, rakuske, madarske a svedske? Alebo predajny hit - turecka Thalia >:D
japonsko-cinsko-severokorejske problemy pretrvavaju do sucasnosti - naroky na nejake tie ostrovy a vojenske hrozby - velmi mi do toho nezapada 100 rokov od okupacie Korei Japonskom. To skor Korejci by nemali kupovat Japonske auta z tohoto dovodu.
Mozno ale beru Korejcov ako technologicky podradny narod, co ale uz minimalne v elektronike neplati. Nechcem si ani predstavit, ako beru nas :-)
V centru Tokyo, můžete dýchat z plných plic - narozdíl od Prahy (spec. míst okolo magistrály :-|
PS: Že tam je špatný vzduch snad platilo někdy "v dááávné historii" - dnes ROZHODNĚ NEeee ;-)
Už jste někdy jel nějakým miniautem? ;-)
PS: (jestli jste NEzměnil názor na komunismus, tak) Složili jsme se vám na letenku do Pchjöngjang(u) - jednosměrnou :-)
PPS: Letíte v úterý večer s Emirates z Londýna přes Dubai a Peking - šťastnou cestu (zpátky do KOMUNUSMU ;-)
ale oni chcú veľké autá, ale musí mať zaistené parkovanie ( drahé ), import má vysoké dane, mať dvojdaráž v dome je sen. A auto dlhé ako dvojbycikel nieje japoncov sen, pochybujem, že miestni puberťáci majú na stene plagát suzuki alto :-!
A v Tokyu nie je taký smog ako v Ostrave a Prahe
ZlatÝ automat ZF8HP ;-)
..nicméně Asie je, zdá se, náročnější než evropané = dvojspojka patří do SPORTovních vozů, na to byla "vynalezena", do normálních osobních aut je vhodnější klasická automatická převodovka s hydrodynamický měničem..
..VZORem budiž BMW, kde dávají ZF8HP od řady 1 po Rolls Royce, s výjímkou M3 a 5, tam je 2spojka, PŘESNĚ jak "to má být" :yes::yes::yes::-)
Tam bolo predsa jasne uvedené, že vozidlo je určené len do interiéru >:D
Samozrejme garáž musí byť schopná udržiavať predpísanú vlhkosť a teplotu vzduchu. GTI by Vám vedel porozprávať ako sa narába s klenotmi s produkcie koncernu VW ...
Vytiahnuť také vzácny zberateľský kus do nečasu - to urobí len barbar :-!
Elektronika je zkrátka po čase v takovém provozu „zmatená“ >:D
Velmi politicky korektní větička... já bych to přeformuloval na: Elektronika je zkrátka špatně naprogramovaná.
ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba boh
čo má smog spoločné s poruchami prevodovky DSG ?
čo má vlhko spoločné s poruchami prevodovky DSG ?
Prevodovka by mala byť tesná, i keď parkoviská v nákupných centrách hovoria niečo iné. Ale že by za tie mláčky mohli nové VW s DSG ?
Autoelektrika aj k prevodovke by mala byť tesná voči vlhkosti, a možno aj proti tečúcej vode. Ak nie, ako sa umýva motor ? Nemyslím, ke´d už je rozložený po dielni >:D . Ak VW vadí vlhkosť, tak potom musí aj prach a to je väčšie svinstvo ako nejaká vlhkosť. To bude asi ten pravý dôvod, prečo VW nemá úspech v afrike :-! .
Potom je tu ešte jedno vysvetlenie, veľmi nepravdepodobné >:-[] že to niekto pri konštrukcii prevodovky a jej výrobe poriadne obabral na kvalite a je to poskladané zo šmejdov 3 akostnej triedy ( za socializmu aj také bolo ) a pomer medzi ziskom a nákladmi na súdy a kompenzácie je ešte stále v pluse. Vo veľkých nemeckých mestách zápchy nie sú, ale to bolo na rádii JEREVAN.
Pravý dôvod bude asi to, že japonci zistili, že riadenie v Golfe je MADE IN CHINA a chcú sa takto číňanom pomstiť za bojkot japonského tovaru
GTI mu tento článok asi vyrazil dych, tak mu pošlite rýchlu lekársku pomoc, zachránite mu život . Ako inak si mám vysvetliť, že nás ešte nestihol oblažiť svojimi brisknými úvahami, brilantným perom a postrehom jedinečného testéra >:D;-)
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
Převodovka nemusí být těsná, to si s něčím pleteš. Kvůli tomu se musí u offroadů/ SUV utěsňovat (šnorchly/ ucpávkami), abys do ní nenabral vodu (a zmenšil rozsah kontaminace), bláto a podobně, pokud auto už z výroby není připravené na brodění. To samé platí pro diferenciály.
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
ale voči bežnej vlhkosti ano, voči prachu tiež, jasne je, že brodeniedo výšky prahov zvládne tiež, aj keď u niektorých offroadov a SUV je zoznam toho, čo musíš po brodení vyčistiť, premazať tak dlhý, že by si za ten čas obišiel aj celú tú rieku . Jazda v daždi po dialnici dostane vodu aj na prevodovku a zatiaľ si žiadna nesťažovala, ale keď sa mi dostala voda do ponožiek ( na motorke ) na dialnici, tak som bol nasradení
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
Rozhodně musí s předepsanou údržbou zvládnout fungovat v podmínkách, pro které je určena. Jinak je někde chyba. Jen nebývají hermeticky uzavřené - je potřeba v nich vyrovnávat tlak. Tenhle systém bývá někdy i zdrojem úniků oleje. Takový otvor může být třeba na vrchu skříně, takže se tam voda tak snadno nedostane, pokud celou převodovku neponoříš (ostatně v jedné z diskuzí o Tiguanu jsem spekuloval, že omezení na brodění u verzí bez offroad paketu by mohlo být právě kvůli převodovce/ diferenciálu), ale plyn ano - proto tam je.
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
na umyvárke si môžeš dať umyť podvozok, takže ti trysky striekajú zo spodu a voda sa môže dostať aj na prevodovku. Alebo prevodovka nemusí mať viečko na dolievanie oleja ? ( zas by sa ušetrili nejaké náklady , ZF 8 kvalt nemusí ), a takisto pri jazde v daždi od kolies odstrekuje voda a dokáže sa dostať kdekoľvek. Je jasné, že nemusí mať tesnosť ako pri ponorení sáčku čaju do vody, a preto * tečúcou vodou, napríklad pri umývaní motora v servise. Aj elektrická zásuvka má krytie do vlhka a na striekajúcu vodu ale to neznamená, že ju môžeš do vody ponoriť. Alebo sa vyššie uvedené prípady riešia nejako špeciálne ? Som včera zaplatil na umyvárke aj umytie podvozku a nepovedal som im, že prevodovke by tá voda mohla vadiť, možno majú nejakú špeciálnu procedúru, balenie do igelitu alebo taknejak >:D
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
ale pre istotu na ňom o-krúžok máš, ako tesnenie a takisto aj na mierke oleja v motore. V tej umyvárke by sa mohla zospodu na kapotu motora, a odtiaľ zase dolu . Zospodu to moc krytované nebýva, aj keď mi kedysi v ALD v Starej Ľubovni dali na Octaviu 1 zospodu taký kryt pod motor ( až po podlahu kabíny ) že som raz nabehol na L profil trčiaci z cesty a zistil som to len preto, že auto mierne nadvihlo ale vaňu vom už nerozbil. Škoda, že teraz niečo také nie je, hneď by som si to dal. :-(
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
Škoda má snad něco takového v paketu pro špatné cesty (možná jen pro Scout/ 4x4, ale vím, že to měla i OII - jestli si dobře pamatuji, Autosalon to i v praxi otestoval, když vzali nějaký uražený patník, nebo něco takového).
Jinak auta jsou dnes zespodu často zakrytovaná. Takhle vypadá A4: [odkaz]
Jsou to jen aerodynamické kryty, neplní ochranou funkci. Stříkající vodě však brání slušně. Převodovka a diferenciály mají v krytech sání pro přívod vzduchu.
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
Plastove krytovanie dostane zabrat v zime v kolajach, staci ked odchadza pred tebou niekto z suv alebo vyssim podvozkom MPV a uz to tahas po snehu. Po zime casto vidiet na autach vlajuce plasty. Na SUP2 mam paket pre zle cesty ( teda normalne slovenske >:D ) ale este som ho nepozeral. Ten ALD bol od predneho narazniku po podlahu kabiny a priecka v motorovom priestore, mal to na sutaznom aute a robil to aj na objednavku.Skoda to zacala ponukat neskor, kolega mal original a pri prebehnuti sutru to prepruzilo, olej vytiekol do 50 m od toho kamena. Neverili sme, ze to vie ujst tak rychlo. Ja som presiel trasu Strecno Stary Smokovec a pocas obeda vytiekol olej na parkovisku. Potom som prasil do najblizsieho servisu s dvoma 4litrovkami MADITu, spotreba 6 litrov do Lubovne.
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
Mám takový pocit, že v tom Autosalonu to byla 4x4. Nejsem si stoprocentně jist, jestli to bylo v paketu pro špatné cesty, ale rozhodně to bylo příplatkové, to si pamatuji - mohla to být samostatná položka. A autu nic nebylo, bylo myslím v dlouhodobém testu - když bylo na garančce na zvedáku, tak byla vidět škoda na krytu. Byla to vyloženě ochrana proti proražení vany (a chránila myslím i převodovku). Myslím si, že klasické verze tuhle ochranu v nabídce nemají.
Ty plastové kryty jsou přes zimu vůbec pohroma - břečka se někdy dostane pod ně a auto ti krásně skrytě hnije.
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
Jak píše MT, převodovk nemůže být těsná. Nakonec i ty elektrické jednotky mají vyrovnávání tlaku.
Co by mě ale zajímalo, která běžná převodovka má víčko na dolévání oleje?
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
ale obvody musia byť chránené pred vlhkosťou a vodou ( inak by dlho nefungovali ) a konektory majú tesniacu gumičku čo na vlhkosť a tečúcu vodu stačí. Pri ponorení do vody by sa do nich voda dostala, ale to by už pri aute vo vode bol najmenší problém.
Neviem či sa to volá presne viečko, ale pri výmene oleja sa vypustí spodnou zátkou a nejako sa do prevodovky dostať musí, takže nie viečko, ale uzáver
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
Bývají tam dvě - výpust a plnící otvor. Mám nejradši tu poznámku, že se máš nejprve přesvědčit, jestli jde plnící otvor otevřít, než vypustíš kapalinu. :-)
To víš, když je kapalina doživotní (tedy na nějakých 120-160 tisíc km), tak ji není třeba měnit. ;-) Až dožije, tak tam přeci šoupneš novou převodovku. Kdo by se měnil s kapalinou každých 30-50 tisíc km. Nebo spíš koupíš nové auto. :-)
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
tak otvor, ale dieru nechytíš ;-) , keď sa to dá chytiť, tak to môže byť aj bazmek, ale viac sa mi páči " ten prevít ".
Niečo pre majiteľov BMW, keď ešte nepoznali výhody doživotnej náplne v prevodovke
[odkaz]
Ak máš v prevodovke vymeniť 70litrov tak len s čerpadlom...
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
Jo, za bezúdržbové převodovky by si zasloužili jednu přes tlamu. Jen čekám, kdy nám začnou tvrdit, že je i (spalovací) motor bezúdržbový a veškeré náplně jsou doživotní. A pro jistotu všechno zavaří, aby náhodou někoho nenapadlo se o auto starat a prodloužit mu život (a hlavně mu dopřát důstojnější existenci - třeba na převodovkách bývá stáří kapaliny slušně znát).
a za tých 1.100 EUR ušetríš výmenu prevodovky v cene 10 000 EUR. No nepriplatíš si ?
Škodovka už niečo také zaviedla na rozvody TSI, miesto údržbového remeňa bezúdržbovú reťaz. A to olejové čerpadlo u 2,0 TDI . Prečo menili niečo, čo bolo nezničiteľné. Po 50.000 km sa trasiem, kde ma SUP nechá.
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
U 6 stupňové DSG se mění olej celkem snadno (zhruba tak složité, jako vyměnit olej v motoru) a výměna je i předepsaná v plánu, po 60 tisících, jestli si dobře pamatuji (což bych zkrátil). Ale 7 stupňové suché DSG má myslím doživotní. Pak nemají odcházet.
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
hmm - a vo tom to je. Myslim, ze lzou zcela vedome... aby zkratili zivotnost. Ono i TSI jezdi (po 2 preskocenich retezu, nastesti ani jeden fatalni) v pohode... jen misto nesmslneho oleje s vymenou 30tis km za 900,- litr dostava klasickou 10W-40. Sice s vymenou po 10tis km, ale za 150,- litr = porad levneji. A tenhle olej uz dokaze dosponovat i ten retez... neverit servisnim navodum! Obecne, ale "koncernovym" zvlast.
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
Souhlas, měnit nejpozději při 40 - 50 tis. km, klidně by to nohli zkrátit i na polovinu (30 tis. km) a problémů by ubylo minimálně o polovinu, nehledě na to, že spousta lidí tam olej nemění vůbec. Je to "automat", tak doživotní náplň přece... 8-s;-) Proto bych se u ojetiny dvojspojce raději vyhnul.
Re: ako sa dostane vlhko a smog do prevodovky DSG ? vie iba
v bežných podmienkach môže vlhkosť prevodovke vadiť len keď po výmene oleja zabudneš zatvoriť viečko, mala by byť minimálne tak tesná, aby nezmizol olej alebo aby sa vlhkosť ( VW hovorí o vlhkom podnebí ) nedostala do prevodovky, nezriedila olej, neskorodovali lamely ( nosné plechy ). Je pravda, že to čo dokážu dnešné SUV tak zvládla ŠKODA 120 tiež a TATRA 603 ( pre mladších vládna limuzína ) mala myslím svetlú výšku cca. 20 cm ( nie je to na milimeter presne, ale nechce sa mi to hľadať )
Protoze ja jezdim DSG po CR... a je hlucna, zmatena... a jednou me nechala uplne stat u krajnice. :-(
Fakt je ten, ze ja jsem nechtel sportovni auto, ale klasickej automat... ale ten "koncern" jaksi nenabizi...
Rob si srandu, ale to sa stalo kamosovi. Passat s DSG. Naskocila zelena... stlacil plynovy pedal... a prevodovka nic. Musel vypnut motor a znovu nastartovat.
Parkrat sa mu dokonca stalo, ze prevodovka podradila o niekolko stupnov a auto zacalo zrychlovat - bez jeho inputu.
BTW... mal to ako nahradne vozidlo, kym jeho VW opravovali.
ne-e, 6st mokrou... ale napric. Je to v Passatu. Uz byla na zarucni oprave - po prepnuti do rucniho rezimu se rozsvititl ohnostroj kontrolek - a bylo po legraci, auto neradilo. :-(
no - zatim radi... Tak snad pomohla... ale radi trochu divne, a kazdopadne je hlucna - tak hluboce to duni. Uvidime, co bude dal. Ale duverou v auto Te to nanaplni... v Puntovi se citim lepe!
Pokud "hluboce duní" tak trvej na nápravě (případně rovnou výměně dsg) ještě v záruce. Můj soused ji má taky, a taky nemá podobné problémy, takže normální to určitě není. Třeba nám by u našeho prodejce určitě vyhověli, ale pokud máš smůlu na "voly", tak je zkus postrašit právníkama, medializací apod.
To určitě není normální. Dostal jsi zřejmě vadný kus, tak se klidně po nich voz. Beru, že si někdo stěžuje ve sto tisících, když nikdy neměnil kapalinu, ale tohle je nepřijatelné.
No ale pri to (ne) preskakovaní motorov koncernu boli tie argumenty "zlých servisov" ako cez kopirák a to čo som sa dočítal na webe, to zažila kamoška naživo ....
Viem si predstaviť, že existuje xy-zlých servisov rôznych značiek, kde posielajú do kelu zákazníkov xy-spôsobmi ... ale zdá sa, že len v "das auto" majú na to "šablónu" ;-)
Jednoducho povedané, idú podľa "manuálu" .... a ten si asi neposielajú servisáci medzi sebou, ale prišiel " zhora" ....
Aby som bol spravodlivý .... neverím, že to tak funguje niekde v Nemecku či Švajčiarsku .... tam by si to sotva mohli dovoliť ....
Tak od nejpovolanějšího z povolaných jsme se zatím žádného komentáře k této politovánihodné události jaksi nedozvěděli. Že by měl dovolenou? Zvláštní, pokud by vyhlásil nějakou svolávací akci Fiat či Alfa Romeo, (což se většinou nestává, protože se již řadu let jedná o velmi kvalitní vozy), byl by tu hned na koni s posměšným komentářem...
P.S. A jak výše uvedené problémy VW nejlépe eliminovat? 1) Auta této značky si raději nekupovat 2) Pokud ano, tak jedině s poctivým manuálem! :-):-):-)