Nový Volkswagen Touran se mezigeneračně prodloužil o 130 milimetrů. V prodeji se objeví na podzim. Naživo jsme vůz viděli při prezentaci ve Wolfsburgu.
vnější rozměry atakují první Sharan který byl co do vnitřního prostoru pro posádku super. Hlavně druhá řada opravdu plnohodnotných sedadel byla oproti Sharanu 2 o kilometry napřed. Ale jak čtu sklápění sedadel do podlahy tak je mi smutno, to znamená krátké a tenké opěradlo, takže zase bude posezení ve druhé řadě pro trpaslíky.
Mám 183cm, jako úplný trpaslík si nepřipadám, a ty zadní sedačky mi v aktuální generaci nijak špatné nepřišly. Pořád se tam ve třech lidech jelo líp než v superbu
Díval jsem se na Autobild: zadní opěradla jsou o.k. co do délky. Bohužel, velmi plochý profil jim zůstal... Výrazným pokrokem vůči první generaci je, že interiér se prodloužil - myslím že výhradně - před zadními sedadly: je to vidět na délce zadního páru dveří. Tenhle tah se VW povedl, tímhle se užitková hodnota auta prudce zvedla (vpředu nebylo potřeba cm na délku přidávat a zvětšení na šířku je taky citelné).
ten modry kusok [odkaz] bez r-line paketu vyzera ozaj vyborne... chcelo by to viac fotiek kazdopadne vw sa opat pochlapil.... uz sportsvan sa mi pacil... ale toto je hadam este vacsia parada :yes:
To ano, byl to účel vzhledem k využití vozu. Každopádně v tý bílý vypadá dobře a hlavně má pěkně vysoko umístěnou obrazovku infotainmentu.
Myslím, že obecně jsou MPV za zenitem, ale tohle se prodávat bude.
jo je to parada.... vizualna lahkost a sviezost z toho auta doslova srsi.... predavat sa to urcite bude vyborne.... pozerame sa na novy superseller svojej triedy :yes:
Je tu ještě Picasso... tohle typicky není VW-Klasse, tak uvidíme, podle mě to letos bude tak na bronzovou, až se to trošku rozjede tak třeba stříbrnou.
Já teda ten R-paket klidně oželím, víc se mi líbí ta modrá.
Interiér má toho piána víc než by nutně musel, stejně jako Golf... ale ok, přežil bych :-) . Infotainment mi na první pohled přijde a-la-Passat / Superb - stále pod výdechy ventilace, ale posunuto o kus nahoru oproti předchozí generaci. Zřejmě ideální kompromis pro verzi bez MMI ovládání...
V cem jsou za zenitem ? V cem je nahradi crossovery ? Tim, ze maji uvnitr mene mista ? Treba pro 5ti clennou rodinu pripadaji v uvahu jen MPV nebo dodavky.
Já ti nevím Karle >:D tento argument že MPV-čka sú už za zenitom počuť z každej strany dosť dlho. Ale tak to vyzerá, že k vedeniam v automobilkách sa to nejak nedonieslo. Veď taká bohatá ponuka MPV rôznych veľkostí ako je teraz ešte nebola. A to sa do tohto segmentu chystá aj Audi. Každopádne mne sa tento počin páči viac ako Sportsvan, čo nie je ani ryba ani rak. >:D
No to je síce pravda, ale automobilky majú zrejme iný názor, keď pridávajú nové modely, inovujú tie staršie, rozširujú ponuku a pod. Zrejme očakávajú, že ten boom crosoverov nebude večný, resp. že k MPV-čkam sa im podarí nalákať aj zákazníkov trebárs z kombi alebo hatchov.
to je auto pre oteckov či mamičky. a ich detičky (2 a viac)
ideál pre rodiny, kde je vek detí 3 - 12. Teda s nutným rozvozom domov, škola, práca, škola, domov (sú možné aj kombinácie domov, škôlka, škola, práca manželka, práca, škola, škôlka, práca manželka, domov...)
to hovorí samé za seba.
Ten moment, keď VW nemáte čo vytknúť. :-( >:D Nie, vážne čo sa dizajnu týka, tak u mňa maximálna spokojnosť. Pri Sportsvane mi trochu vadila predná maska, detail ako je svetlo pri mriežke chladiča ostro skosené. Tu už to zas trochu inak poriešili. Interiér tiež bez pripomienok. :yes:
Kratky Picasso je dobry, trochu ocucany bonbon, ale ok. Jen nevim, jestli stale Citroen a Renault pouzivaji ty idiotske pristrojovky s budiky uprostred, coz je pro me k.o. kriterium, ktere bych neprekousnul u zadneho auta. To byl duvod, proc jsem kdysi opustil jinak bajecneho Scenica a presedlal manzelku do Tourana. Pri obnove pristi rok je kandidat do nasi garaze asi jasny, bude to zase Touran...
Nic ve zlem, pripoustim, ze se Ti (muzeme si tykat?) muj nazor muze zdat byti idiotskym, opira se ale o muj pomerne konzervativni pristup. Navic divat se nekam do stredu pristrojovky povazuji, po vyzkouseni, za mene bezpecne...
Ne názor, jenom způsob, jakým jste ho vyjádřil. Co se nelíbí nebo nevyhovuje Vám, může se líbit a vyhovovat někomu jinému. Pohled do středu palubky pod čelní sklo není méně bezpečný ani horší jako klasika - naopak, zrak nemusí tak výrazně přeostřit. Jde pouze o zvyk. Mnozí na to časem přišli. Časem, ne po pár jízdách. Každopádně ať si každý koupí to, co chce.
>:D aaaaaa specialista na globalni automobilovy prumysl... A Ty jako radis nebo opravujes mistni redaktory >:D No s vyse uvedenym dotazem jsi me tedy fakt presvedcil ;-)
Co proboha je na Touranu tradičního? Přišel na trh snad poslední, a nijak neoslnil - nejméně designem a pohodlím. Strohé tvary a tvrdý podvozek byly dost mimo od představ ideálního rodinného dostavníku. Tradičním evropským autem může být Golf, ale Touran ani náhodou.
Kdo se ptal Vás? To se neudržíte ani jednou, abyste nekomentoval něčí názor a neshazoval ho, když je jiný jako Váš? Opravdu takového exota jako jste vy těžko hledat. Reagoval jsem na pana TommII a myslím, že docela pragmaticky. Své žvásty si nechte, jsou na úrovni předpubertálního dítěte.
Zdá se, že máte odpověď na všechno. Pokud někdo nediskutuje se mnou, ale zneužívá mého příspěvku ke zesměšňování jiných, je hulvát, který nemá ve slušné diskusi co dělat. Nehrajte si na sudího, já se řídím podle sebe, ne podle toho, co si myslíte Vy.
Zatimco tradicni karosarske varianty trpi srazenymi a vselijak deformovanymi cumaky, ktere jiz neposkytuji pristresi velkym motorum, tak u MPV stale vice vynika jejich proporcni cistota a harmonicnost, ktera se nemeni tak dramaticky, resp. MPV rostou stale vice do krasy, podobne, jako se z kdysi naroubovanych kombiku stavaly stale plnohodnotnejsi a elegantnejsi modely. Spolu se zafirou a novym espace jednoznacne ozdoba silnic.
Kdepak. Vaříte z vody, příteli. Elegance MPV jde k šípku, Espace s obrovitými koly je toho nejlepším důkazem. Hrůza dle diktátu módy, ale ignorujíci rozum i eleganci. Nový Touran má čistčí tvary, ale elegance moc víc nepobral. Zafira je designově neutrální šedé auto, na silnici zapadne, ne aby ji zdobila. Dnešní automobilový design častěji vypadá jako bižuterie, ne jako šperk. Bohužel.
Muj nazor je takovy, ze MPV kvetou. Zatimco u klasickych modelu se u kazde nove generace obavam zejmena (vizualni) nadvahy, negativniho sklonu pride a neplynuleho stoupani kapoty (nejvice patrne na novem mustangu, ktery ma na zacatku kapoty vylozene hrb) a dalsich neharmonicnosti, tak MPV si svuj klasicky tvar a proporce stale drzi, navic jsou obohacovany stale napaditejsimi prvky, ktere by na beznych modelech mohly pusobit kycovite. Napr. bumerangova predni svetla u zafiry (ktera mi rozhodne seda a neutralni nepripada, naopak, je velice zajimava a dynamicka), nebo erkovy naraznik touranu. U espacu jsou kola trochu pres caru, i kdyz zalezi, jak to bude vypadat ve skutecnosti, dost asi pomuze nechat natrit nelakovane plasty do barvy karoserie, on totiz novy espace ma byt tak trochu cross-over. Dnesnim autum chybi uhlazenost, ale u MPV tohle necitim. To je muj nazor.
tiez som zvedavy na ceny a hlavne cenovy rozdiel voci kusok mensiemu sportsvanu..... snad si oba modely nebudu moc liezt do kapusty navzajom ...... spravne a citlivo zvolena cena tu bude hodne dolezita..... novy touran sa mi paci.... auto uplne bez vyhrad.... uz len neprestrelit cenu kdesi nad rozummny limit..... :yes:
no ja sa ti cely cas snazim pomoct..... ovsem ty na mna stale len v zlom.... pritom ja ti chcem dobre...... ja ti ozaj nechcem zle gilgit... co takto doverovat ludom? je to lepsie ako si nadavat
nebud na kazdeho vzdy tak nastvany.... nepomozes si tymto pristupom.... vazne
nieco ho trapi.... a zrejme ja som prisiel na ranu.... tak som si to zlizol... ovsem vsetko sa da vydiskutovat.... stale sa snazim najst spolocnu rec.....
ak niekoho nieco trapi treba to prediskutovat.... nadavat nema zmysel...
ale to nezmenis... je tu stovky ludi..... kazdemu nadavat nema zmysel.... proste s niekym ked nesuhlasis ok.... ale nemusime si hned nadavat .. nic tym nedosiahneme .....
ja tiez velakrat nesuhlasim s kde cim ale tak snazim sa nejako ovladat ..... tiez to nejde vzdy ale snazim sa....
Nemohu vznést půl křivého slova za design. Upozornil bych třeba na výrazný boční prolis v úrovni klik. To , z čeho se u Škody dělá pozdvižení jak při výskytu tornáda, tady je zcela přirozeně. Navíc u VW je tradičně tento prolis v úrovni klik, zatímco Škoda se snaží snižovat boční siluetu, takže kliky jsou v jiné úrovni...
Z druhé strany není co chválit, prostě VW podle očekávání. Ok, splněno, jede se dál. Automobilové osobnosti se u VW jednoduše nehodí do nabídky, VW cílí na davy.
V Německu je Touran milován řidiči taxislužeb, mimo jiné. A jako taxi může sloužit přímo ukázkově, například. Ale o MPV se příliš nebojím: brzo zase kupci přijdou na to, že MPV je mnohem logičtější volba, než SUV, už kvůli spotřebě. Jen výrobci a prodejci musí přizpůsobit ceny MPV, dosud byly oproti výchozím (srovnatelným) sedanům příliš vysoko.
Touran II. vypadá hezky, ale na Zafiru tedy zdaleka nemá- designem zvenku i zevnitř. Navíc Zafira jezdí naprosto skvěle, myslím že bude vzata jako první srovnání s tímto Touranem II.
To asi nebude, alespoň ta první byla na podvozku Astry, ale jezdilo se mi s ní super (mám asi 80t km s 2,2 benzínem). Nemám rád kombíky, a tak jsem ve věku "chrastících DPH přepážek" pokoušel i MPV. Sharan první generaci byl pro mě osobně jedno z nejhorších aut, která jsem kdy řídil, naštěstí jen 2 měsíce, než se mi vysypalo turbo ;-) . Poslední Zafira jezdí pořád výborně a překvapivě příjemná je i menší Meriva ....
:yes:
Zafira II. má předek z Insignie, zadek z Astry. Délka 4,6 m odpovídá Touranu II, Sharan je o třídu větší. Sharanu odpovídala Sintra, ale ta propadla v nárazových testech a následně v prodejích. Zafira konkuruje novému Touranu nejen rozměry, ale i celkovou kvalitou. Moje osobní zkušenost: Zafira II. je mnohem jemnější při řízení a hlavně mnohem tišší, než Touran 1. Odladění Zafiřího podvozku nemá konkurenci: vynikající mix komfortu a jistoty v zatáčkách. Touran je mnohem tvrdší, aby byl srovnatelně agilní v zatáčkách. Touran 2. nepochybně tyto ztráty dohoní, z mého pohledu zůstává negativem sterilní design, byť nyní neobyčejně vylepšený.
když se představil první nový Touran, položil jsem zástupcům VW otázku, kdy bude k dispozici ve verzi 4 motion a se zvýšenou světlou výšku. Dotyčný obchodník sliboval, že do roka... Už je to hezky dávno, že? :-)
Takže je tady nový Touran. Zase bez 4x4, zase plouhá břicho po zemi a navíc už nemá ani ruční brzdu... :no:
ja viem že na tých vymenovaných veciach viacmenej trváš, ale vysvetli mi načo by ti bolo v middle MPV 4x4 a vyššia svetlá výška. Takéto veci by som skôr očakával v SUV a off-roadoch nie?
No predstav si, že nielen obytný, ale aj dvojosák s autom na ňom a jasne so 4x4 by to bolo lepšie a pohodlnejšie, ale v zásade za mojim veľkým MPV s tým nemám problém. A hlavne neťahám ten príves každý týždeň, čiže z tohto pohľadu mi príde 4x4 zbytočné.
Pred dvema roky jsem shanel mpv a touran normalne vybaveny s pouzitelnym benzinovym motorem vysel na 600 tisic. Za o trochu nizsi cenu jsem koupil vetsiho Smaxe, cca stejne vybaveny s lepsim motorem.
Co je u Fordu pouzitelny benzinovy motor do S Maxe? Jinak ja kupoval auto pro manzelku na rozvoz deti po meste a blizkem okoli. Vysel mi z toho sedmimistny Trendline 1,2TSI 77kW s priplatkem za 7mist, Climatronic, mlhovky a metalizu a cena byla cca 400. U me dobry.
1.2 tsi neni pouzitelny motor do rodineho mpv. Minimum je 1.4 tsi. Aut. Klima, tempomat, vyhrivane sedacky, vsechny okna v el. Nejnizsi nabidka byla co si vzpominam kousek pod 600.
V smaxu kupodivu je uz pouzitelny zakladni 1.6 EcoBoost 118 Kw. Ale tyhle dve auta neni fer porovnavat.
P.S. favoritem stejne bylo Verso :-)
Jasna vec! Nas Touran najezdi cca 10tis km rocne a to na cestach do 20km, takze 1,2 TSI je uplne v pohode a obcasna zahranicni cesta v 5-ti (tri deti) je taky ok. Ale asi jako hlavni a jedine rodinne auto by to nebylo ono. U MPV velikosti S Maxe bych uz spis uvazoval o dieselu...
ten 81kw tsi sa mi paci.... ked nejazdis skutocne dlhe trasy tak to moze byt fajn volba ... pozeram ze touran ma zhruba tych 4,5 metra..... co stale nie je moc.... aj ked popravde viac tu zalezi od hmotnosti auta .... ale to zakladne tsi by mi urcite stacilo... ;-)
Mně dealer tvrdil, že když teď jezdím v benzínové atmosférické 1.6 octávce, tak přesednutí do 1.2TSI Tourana se nemusím bát, že to jede líp i přesto, že je to krabice. :-)
Jako auto působí fakt příjemně. Pohodlné nastupování, skvělý výhled a hromada prostoru všude.
Kliiiid, Giglit jeste nevyplodil zadnou kloudnou myslenku. Je to tak trosku provokater, co se rad navazi do lidi. At jsou to lidi z redakce, nebo obycejni diskutujici. Vsimni si, ze jeho nazory se vzdy a vyhradne otiraji o "kritiku" nekoho... K tematu v podstate nema co rict :-) Usmevne. Takze klid a pohoda, vsude se najde obecni kasparek, tak ho maji i na auto.cz. Muze Te to trapit asi tak, jako sucho na Sahare.
Gilgite, Ty vis, ze si s Tebou rad popovidam, mam tri deti, tak jsem zvykly na ruzne diskuse ;-) Nicmene jsem Ti venoval par minut sveho zivota a precetl si vsechny Tvoje "odborne" nazory k tomuto clanku a mohu zcela jednoznacne rict, ze tam neni ani JEDEN, ktery by se venoval tematu. Zas a jenom se navazis do lidi... Prazdne tlachani, zesmesnovani, urazeni... Proste original Gilgit ;-)
Informace k clankum, o kterych nemaji autori ani potuchy... >:D >:D >:D No to musi byt velmi zajimave cteni >:D Ja myslim, ze staci procist Tva slohova cviceni pod timto clankem a uroven Tvych informaci je vsem znama >:D je to vzorove kanalove cviceni. Asi jsi dobry v urazkach, narazkach, zesmesnovani, ale takovych bezejmenych hrdinu - zoufalcu je v internetovych diskusich mraky. Bohuzel i tady... Je jasne, ze zde je Tva odbornost a nenech se vysmat, ze by jsi zrovna Ty s Tvym projevem chtel doplnovat redaktory o informace... >:D
Gilgite, Ty vis uplny ho.no o automobilovem prumyslu a dlouhodobe to tu ukazujes. Asi rad sbiras plakaty, nebo si treba vystrihujes clanky ze sveta motoru, ale to fakt neznamena, ze neco vis a uz vubec ne, ze tomu rozumis. Jedine co dokazujes v kazdem svem prispevku je to, ze jsi omezeny vulgarni pozer, ktery obcas rad chytraci s vyguglenou informaci, ale skutecnost je takova, ze neznas, nevis, neumis... tak se snazis aspon na sebe upozornit ubohym urazenim. Proste original Gilgit.
..len mne sa zda, ze tie auta sa uz od znacky k znacke zacina az moc podobat? Ano je pekny ten touran, ale prave na tourane a VW ako celku tu unifikovanost vidno najviac. Kolme rovne hrany a rovnake masky az moc pripominaju vsetko od pola po passat (phaeton?). Ako bolo hore napisane uz, auta budeme kupovat na metre ci kila..
Pokud bude rozumná prodejní cena,prodávat se bude..Je to rodinné auto a na dálkovou jízdu je to super...na rozdíl od Renaultu do toho lze objednat 2.0 diesel,který tak všichni milují..Jen to asi nebude 4x4.. ;-\
Ten kdo hořekuje nad přímočarostí a strohostí designu u produktů VW s poznámkou jak je vše horší a horší se neumí soudně podívat na léta dávno i nedávno minulá. Celá designérská filozofie je na tom co má paměť sahá založena.
Kreativnější jsou francouzi, japonci naopak na tuto kategorii na evropském trhu téměř rezignovali. Italové pak kontrují "pětikilem" s batohem. Dokonce i korejci vsadili na relativně uniformní design, takže mi připadá, že nějaký tvarově rozmáchlý vany jsou jen ve snech některých diskutujících. ;-)
Kazdy novy model ma, alebo moze mat narok na drobne detske chyby a isto sa to moze stat aj Touranu, z toho sa nestriela a nebudeme to nafukovat. Murphy hovori, ze tvrdosijne trvanie na svojej mudrosti je jasnym znakom velkej hluposti. Preto, kedze auto nepoznam, to ze som sa v nom par krat viezol nic neznamena, som sa vybral na net a tam som vsak nasiel uctihodny zoznam kritickych nedostatkov dozivajucej verzie Tourana, kaslime teraz na slavny test Autobildu, co sa stalo stalo sa. Vaverka, ktory volal Touran Pan dokonaly, tento zoznam isto nevidel, zato horlivo z vrsku kazal narodom, ako je kazda seria Touranu lepsia ako predchadzajuca (ok, moze mat pravdu, preco to hned hanit). Dostavame sa k otazke. Je mozne, ze vyrobca tento hrozny zoznam najcastejsich zlyhani s novym modelom uplne eliminuje?
Ako raz vtipne povedal jeden z vas, "Predstavuju si pri Touranu ramenateho chlapa s hranatou celisti, hustym nekompromisnim obocim, tridennim strnistem, ve flanelove kosili a dzinach.... ". Teda ziadane su odpovede iba od tohto typu chapov, urobim si z vas nasledne (ostrych chlapcov) zoznam >:D >:D >:D >:D >:D
1. pomerne častým javom sú vypálené žiarovky najmä predné (hlavne H7) a zadné svetlá, osvetlenie ŠPZ, hmlovky
2. štrajkujúci imobilizér
3. chybná klapka regulácie vzduchu alebo spálená riadiaca doska ventilátora - nefunkčné kúrenie
4. nefunkčný termospínač ventilátora chladenia motora
5 .nefunkčné zámky dverí, kufra a otvárania nádrže
6. nefunkčný mechanizmus sťahovania okna
7. rýchlejšie opotrebované-ošúchané ovládače okien, svetla a samotný volant
8. pazvuky vydávajúci interiér
9. prasknutá kovová príruba plynovej vzpery alebo opotrebovaná vzpera - piate dvere nedržia a sami sa zatvárajú
10. občas problém s tlakovým snímačom ESP (riadiaca jednotka ABS a ESP)
11. nerovnomerné opotrebovanie pneumatík - rozladená geometria
korózia výfukového potrubia
12. občas pokles účinnosti elektromechanického posilňovača riadenia
13. občas nefunkčný štartér, alternátor, klimatizácia
14. vôle v silentblokoch a čapoch prednej a zadnej nápravy
15. rýchlejšie opotrebované ložiská kolies (hlavne pri väčšom zaťažení)
16. kratšia životnosť brzdových segmentov
17. nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii
18. vyššia spotreba motorového oleja
19. zanesený DPF filter
20. nadmerne opotrebované vstrekovače - problematický štart, nerovnomerný a hlučnejší chod motora
21. zakarbónovaný/nefunkčný EGR ventil - slabší ťah, cukanie, prechod do núdzového režimu spoločne so svietiacou kontrolkou
22. prasknutý chladič spätného vedenia spalín EGR ventilu - chladiaca kvapalina preniká do sania (TDi CR)
23. uvoľnené - netesné vstrekovače netesné tandemové čerpadlo - riedenie oleja naftou,
24. nadmerne opotrebované turbodúchadlo - zvýšená spotreba a priesaky motorového oleja, zatuhnutá regulácia VNT-pokles výkonu
25. občas chybná lambda sonda, nefunkčné zapaľovacie cievky - nerovnomerným chod na "menej" valcov (benzínové motory)
26. občas nefunkčný regulátor tlaku paliva
27. nadmerná vôľa v rozvodovom mechanizme - hlučné štarty, rachotenie reťaze
28. občas problémy so vstrekovačmi, vodnou pumpou
29. zväčšené množstvo karbónových usadenín najmä na ventiloch (TSi)
Uz ked exterier neposobi ako uzitkova dodavka, ale dosiahol rozumnu mieru zuschlastenia, preco sa to nedeje v interieri?
Skutocne sa to takto ludom paci?
Rovnake dverne vyplne v kazdom jednom modeli; rovnake tlacidla na ovladanie svetiel, parkovacej brzdy, prevodova paka, vzdy rovnaka a hnusna klimatizacia, rovnaky infotaiment, rovnake dizajnove pojatie vyduchov vzduchu, rovnake odkladacie priestory pre flase v stredovej konzole...atd... vsetko je rozdelene na moduly, ktore sa len tu a tam priestorovo posunu. A to vsetko zhruba 5rokov napriec celym modelovym radom.