Dostane se motocyklový motor do úsporného Volkswagenu řady XL? Dnes už víme, že ano. Volkswagen v Paříži představuje ve světové premiéře modrý prototyp XL Sport.
Re: JE TO BÍDA Z Wolfsburgu, S PRAKTIČNOSTÍ K NIČEMU
nj
FURT STEJNÁ PÍSNIČKA, VW DAS AUTO DĚLÁ ŽE ELEKTROMOBILY DĚLÁ A POŘÁT MU TO NEJDE.
Auto z titanu a hořčíku s 11 tisíc otáček - NO TAK ZROVNA NA TO JSME ZVĚDAVÍ >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D velice praktické auto pro život >:D >:D >:D >:D
tahle dinomobilka bude ráda když bude mít vzácný kovy na katalizátor až ji čína šoupne na druhou kolej natož seriová produkce imitace supersportu z titanu a hořčíku >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D to jsme se zasmáli VW das AUTO hele čum a uč se: TESLA 4x4 [odkaz] [odkaz] [odkaz] A NEZÁVIĎ !!!!
tak ony se moderní maloobjemové motory čím dál víc podobají motocyklovým, výkon je honěný otáčkami.. tak proč to nepřeskočit? U supersportu, který oho moc nenajezdí, by kratší životnost nemusela být problém...
1. Už tak to auto váží od oka 4x víc než ta motorka...
2. Jak často na motorce jedete na plnej plyn? (Zde myslím opravdu na plnej plyn nějakou delší dobu...) Skoro nikdy... V autě? Naprosto běžně... (Okreska, okruh)...
Ten druhý bod myslíš vážne? 8-s Ak sa v prípade motorky bavíme o superšporte, tak ten je vyslovene robený na to, aby išiel na plný plyn (a tak ich aj väčšinou používajú). Na pomalé presúvanie sa krajinou sú cruisery/choppery. Naopak v aute na plný plyn ideš percentuálne mizivú časť ciest a aj sériové športovo ladené autá typu hotheč vydržia na okruhu tak pol hodiny, max. hodinu (potom uvaríš brzdovú kvapalinu a pod.).
Ano to myslím vážně... >:D Si na tom supersportu dej plnej na jedničku... >:D
Jinak tedy: "Bazza explained that before he was exposed to data acquisition in the 500cc GPs, he had no idea how little time he spent at full stick--typically less than 10 percent of a lap. "
Tak tady to máš: Na motorce na okruhu při závodech nejedou ani 10% kola na plnej plyn... Porovnej si to třeba s Monzou kde F1 mají 65-70%...
Jinak ještě pro upřesnění nebavím se o jízdě v rámci kochání krajinou, rychlostních limitech atd... Ale o sportovní jízdě na okresce/okruhu...
Výkon je honěný otáčkami? To jako u těch turbobenzínů, co mají všechny omezovače níže, než u atmosféráků, které nahradily, níže položené maximum Mt. i použitelný rozsah otáček?
890 kg je muší váha? Vždyť to je stejně co váží Alfa Romeo 4C. Lehký to je, ale aby se dalo hovořit o nějaký muší váze tak to by to muselo mít tak pod 600 kg.
S motorem z motorky to ale ani náhodou nepojede tak, jako ta Alfa.
Např. max. točivý moment mluví za vše - 1.75 TBi: 350 N.m v 2500 RPM, Ducati 1199 L-twin: 133 N.m v 9000 RPM.
Motor z motocyklu patří do motocyklu (kdo by to byl řekl?). U VW zase vymýšlejí 3.14čoviny.
"Např. max. točivý moment mluví za vše - 1.75 TBi: 350 N.m v 2500 RPM, Ducati 1199 L-twin: 133 N.m v 9000 RPM."
alfa sice má 2,6x víc výkonu, ale Ducati dosahuje maxima v 3,6x vyšších otáčkách.. Hodnota točivého momentu sama o sobě je nic neříkajcí, protože za převodovkou vychází úplně jiná..
Podle mě vysokootáčkový maloobjemový motor má v autě smysl, vzhledem k tomu, jak málo se jezdí na plný výkon... Při běžné jízdě stačí nízké otáčky, v případě potřeby se motor roztočí... Ale evropští řidiči rozmlsaní TDIčky pro takové motory nemají pochopení...