Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen zvažuje svůj konec ve WRC

Volkswagen sice šampionátu WRC dominuje, ale s ohledem na aféru dieselgate a snižování nákladů má jeho vedení již brzy rozhodnout a tom zda v něm bude nebo nebude pokračovat.
Zpět na článek
1. 11. 2016 10:25
1. 11. 2016 11:03
1. 11. 2016 10:47
Avatar - TeeJay
1. 11. 2016 10:25
A nebo ne
Vzpomínám si, na tu melu, když to prasklo v roce 2008 na Lehmanny. Bylo to myslím v září. V listopadu Honda oznámila ukončení aktivit v F1 kvůli nejistotě dalšího vývoje krize, tedy cca po třech měsících. V Japonské firmě, proslulé poněkud svízelnými rozhodovacími mechanizmy.

Volkswagen ZVAŽUJE konec ve WRC po 14 měsících od provalení Dieselgate, po 12 od doby, kdy bylo jasné, že to bude hodně drahé a po cca 10, kdy už se víceméně vědělo, kolik to bude stát a že se bude muset sakra šetřit?

Jen jestli to nebude stejné, jako v případě Audi, která s nafťákem nestíhá v Le Mans. Mohutně zbrojící Toyota, Hyundai a chystaný návrat továrních Citroënů by mohly znamenat, že bude mít VW nějakou konkurenci. :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
1. 11. 2016 11:03
Re: A nebo ne
Taky si na konec Hondy pamatuju. V roce 2007 přišli o hlavního sponzora po zákazu tabákové reklamy a v prvních sedmi závodech nezískali ani bod, na konci sezony jich měli šest. V roce 2008 to bylo lepší, jednou byl Rubens shodou okolností dokonce na bedně... ale výsledné deváté místo bylo pořád daleko za očekáváním.

Tohle není úplně stejná situace, v jaké se aktuálně nachází VW. S jezdeckým týmem který má a slušným budgetem je jistě v silách VW zůstat na špičce. Otázka zní - mají ten budget?
1. 11. 2016 11:12
Re: A nebo ne
Toyota možná zbrojuje mohutně, ale s dvojicí Hänninen+Lappi nelze čekat boje o vítězství. Hyundai na VW taky nemá, vždyť jejich současné auta jsou na úrovni soukromých Fordů. Od nového záraky taky nelze čekat. Takže jediný kdo by snad mohl trochu zatápět je Citroen, ale ani on nemá jezdce, kteří by mohli pravidelněji porážet Ogiera.

Pokud by náhodou VW skončil, tak by Ogier mohl ještě rok nebo dva s pomocí nějakého soukromé týmu s novým Polem tituly v klidu vyhrát.
Avatar - Hittman
1. 11. 2016 10:47
Konec
Dle mého je to zbytečnost a dobré místo, kde ušetřit, stejně jako dnešní autosalony, které se stávají přežitkem..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
1. 11. 2016 12:07
Budoucnost koncernu
Trochu se obávám, jestli to s tou postdieselgatovou pokorou a šetřením nepřeženou a neudělají ze sebe zcela nezajimavý, nijaký a emocí prostý koncern. Jako člověk, který má k němu blízko, jsem od dieselgate neslyšel dosud téměř nic pozitivního, co by koncern v mých očích nějak pozvedlo...a ukončení aktivit v motorsportu, kde mají úctyhodné výsledky, tomu nepomůže.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hittman
1. 11. 2016 12:36
Re: Budoucnost koncernu
Je potřeba něco podnikat v očích akcionářů. Čekám, kdy ještě začnou propouštět, omezování modelové řady se již děje. Ona i ta pokuta a i ty další dělají dohromady mastnou částku, teď jde o to, aby to VW vůbec přežil.
Avatar - Blue Sun
1. 11. 2016 13:14
Re: Budoucnost koncernu
V současné době je lepší, aby emoce byly nijaké, než negativní.
1. 11. 2016 13:34
Re: Budoucnost koncernu
"zcela nezajimavý, nijaký a emocí prostý koncern"
jiste nemyslis dizajn ale jejich emisni a spolehlivostni problemy
Avatar - Emel
1. 11. 2016 14:17
Re: Budoucnost koncernu
Pár věcí přece. Například. tzv. rightsizing... A7 dostává podladěný 3.0TDI místo 2.0TDI 140kW, se stejným výkonem se představuje i 2.0TSI. To jsou věci s konkrétní hodnotou pro zákazníka. Motorsport je krásný a WRC je jednou z nejhezčích disciplín, ale zkrátka vyhrát po čtyřech sezónách i pátou už zřejmě není z pohledu vedení značky tak sexy... just another season.

Jinak ale rozumím co chceš říct... asi se v dohledné době toho RWD kupátka od VW ani Škody nedočkáme, u Porsche nebo Audi se ale něco najde.
1. 11. 2016 15:05
Re: Budoucnost koncernu
Je ale dost divné odejít zrovna v době, kdy se do WRC vrací konkurence. Teď by to snad pro VW mohlo být zajímavější, než v sezónách, kdy tam byli skoro sami.
Avatar - Emel
1. 11. 2016 15:29
Re: Budoucnost koncernu
Primární důvod jsou podle mě peníze, které je potřeba šetřit.
Sekundární důvod je to, co si za ty peníze koupí. Jsou různé scénáře:

1) Suverénně vyhrají další sezónu, Ogier jezdce a VW konstruktéry. Většina lidí pokrčí rameny a řekne si... nojo, zase Volkswagen, má nejlepší jezdce, ostatní ještě nevychytali mouchy, prostě nic extra se nestalo.
2) Po dramatickém souboji vyhrají - fanoušci WRC jako takového budou spokojení, ale opět se budou ozývat hlasy, že VW horko těžko vyhrál proti nováčkům a s výhodou lepších pilotů atd.
3) Dostanou nabucháno od někoho jiného, v nejhorším případě třeba od Hyundai. Hyundai bude na koni a VW za své peníze utrží ostudu.

Prostě po čtyřech vyhraných sezónách v řadě se už nedá o moc víc dosáhnout, ale dá se hodně ztratit... možná uvažují i takhle. A možná prostě jen potřebují vykázat úspory.