Dnes byla dokončena jednání čínské automobilky Geely a amerického koncernu Ford o nákupu švédské automobilky Volvo Car Corporation. Číňané Volvo získali za 1,8 miliardy dolarů.
Začalo to ponožkama, dnes to končí Volvem. Všechno co máš, na sobě, pod sebou, vedle sebe, všechno ušili, sešroubovali, slepili v... Číně. Tohle by v podstatě nebylo nic moc k zatracení. Kdyby. Kdyby to nejdůležitější zůstávalo tady. Mozky, know-how, image. Mozky se vydojí přes elektronické sítě, image se přelepí nálepkou made in China a to know-how se přesune o pár tisíc kolometrů na východ.
Za sto let (doufejme) budou psát na diskuzích v Číně - Začalo to ponožkama, dnes to končí Volvem. Všechno co máš, na sobě, pod sebou, vedle sebe, všechno ušili, sešroubovali, slepili v... Evropě. Tohle by v podstatě nebylo nic moc k zatracení. Kdyby. Kdyby to nejdůležitější zůstávalo tady. Mozky, know-how, image. Mozky se vydojí přes elektronické sítě, image se přelepí nálepkou made in EU a to know-how se přesune o pár tisíc kolometrů na západ.
Řekl bych, že snad by bylo možná i lepší se narodit za těch sto let... to už snad v Evropě pochopíme, že pozice pasáka vlastního života je snad vůbec nejméně inspirativní "povolání"...
Takže co zbývá? Přesně jako v případě Jaguaru - přemlouvat se k tomu, že automobilku netvoří akcionáři, nýbrž podnik... Stačí to ke štěstí?
GTI, ber to trochu pozitivne. Ford ocividne neumi hospodarit s nicim jinym nez se znackou Ford a ted je tu jista nadeje, ze se Volvo zacne poradne rozvijet, budou penize na investice a ze z toho budou tezit i cinani ? To me vubec netrapi. Podstatny pro me je, ze centrum automobilky zustava ve svedsku, pricemz geely kupuje hlavne moznost expanze na nase trhy a know how. Neznamena to, ze by Volvo skoncilo. Mozna prave naopak, treba se ted bude rychleji rozvijet.
Podledni dobou ma Volvo krasna auta a ma velky potencial na razantni zvyseni prodeju. A pokud jim k tem krasnym a bezpecnym autum jako je XC60 ma pomoct číňan, pak budiz.
Snad se jim bude darit a neudelaj z toho šmejd... Nezbyva nez verit.
Ja si myslim, ze Volvo ma teoreticky lepsi sance pro masovou vyrobu a inovaci nez Saab!
a) Volvo je nyni soucasti Cinskeho prumyslu a bude mnoho set tisic cinanu co si pujdou koupit prave proto Volvo tak jako Cesi si slepe kupuji Skodovku tak Volvu pomuzou zakaznici co koupi Volvo prave proto, ze je ted cinske!
b) Too co ma ted Volvo Saabu chybi a to je hlavne potencionalni masa zakazniku co by koupilo Saab jez ziskal jakysi Dutch miliardar co sam ma vlastni problem svou superluxusni znackou co vyrobi ani necelych 50 jednotek rocne!
Vseobecne preju obou hodne uspechu... ted jen zalezi co oba vyrobci vyprodukuji po modelech jez po 7 lete dobe konci ?!
Fajn, súhlasím s tým, že Volvo získa istotu financií a tým si zaistí ďalšiu budúcnosť a rozvoj. No uvedom si, že sa Číňania touto kúpou dostali k technológiam, konštrukciam či už motorov, podvozkov, bezpečnosti... a to je to, čo bránilo Číňanom zamoriť Európu svojimi značkami čo koniec koncov bude znamenať ďalšiu nezamestnanosť a možno aj ďalšie omnoho väčšie krízy... 8-s
Vseobecne mas pravdu, ale muze si zato konzumni spolecnost a lide v Evrope ci jinde sami.
Vsichni se honime za nejlepsim cenou a kvalitou a nekdy nas tak ta kvalita nezajima kdyz cena zbozi je tak nizka a my vlastne misto prani/oprav muzeme vec vyhodit a koupit zase novou!
za sto (100) let... člověče, co bude za sto let?!
---
pokud to číňana nezadusí dříve než nás, neboť jím nasazené tempo je značně rychlejší než kdy bylo americké či evropské, tak bude za sto let spíš říkat, že ponožky a volvo má z afriky.
"To vypadalo, ze mluvis z cesty, ale tohle si rek hezky "nacelniku" ." Varel F.
Jinak se priznam, ze z tyhle zpravy je mi proste "hnusne";( Proste dalsi blby rano dalsi blbyho dne...posunutej cas, lidi jezdej jak kri, v Moskve utoky a Volvo kupujou Cinani;((
Sem dneska asi radsi zustat doma a vyhnout se civilizaci...
PS. potesil me snad jen ten slovni obrat "pozice pasáka vlastního života" ...trefny;)
PSS. jinak ten prodej bude Amiky jednou sakra mrzet, ale to oni pri sve omezenosti nejsou schopni snad vubec domyslet...myslim, ze to obrovsky zahybe mapou automobiloveho sveta a to myslim zcela vazne
nezahýbe to vůbec s ničím, seděl jsi někdy v nějakém novějším Volvu, interiér horší než má Kia, a mediální masáž o superbezpečnosti - hmmm? možná před 15 lety, dnes už se jen zubynehty snaží aby nezůstali moc pozadu za japonci
Znám opravdu velmi dobře aktuální V70, vím o čem mluvím. Co se týče V50, to není žádný nový model, přesto si myslím, že do tebou zmiňované Kie to má míle daleko:
[odkaz]
tak nějak tipuju, že "paseš Volvo z třetího kolene", tak promiň, jo a blahopřeju, jeden z prvních majitelů čínského auta v Evropě, a ty žvásty typu, že krámy made in china jsou i v jiných autech atd..., jen o tom nevíme, jsou dobrý >:D
FoMoCo se měl, dle mého, spíš pokusit "převést" zákazníky od Mercury k Volvu, a poté Mercury zahodit. (Mořná by ho nějaká Čína koupila.)
Teď má FoMoCo jen jednu značku, která má zvuk i mimo USA. Lincoln zatím pokulhává za Cadillacem, a Mercury je pořád jen Ford s dražším účesem. Na obě tyto značky za hranicemi Severní Ameriky kálí hund.
Tak aspoň že zlepšují FoMoCo americký průměr co do spokojenosti zákazníků a spolehlivosti.
Ford je odepsanej, jedinej kdo to ma v hlave v tomhle koncernu srovnany, je pobocka v Evrope a ty nikdo neposloucha...a to v ty Evrope taky nejsou zrovna zadny vedatori;(
na co americky automobilky za poslednich 35 let sahli, tam uz trava nikdy nevyrostla
Zdravíme návštěvníka z roku 2003. U nás se píše rok 2010, a hodně věcí se mezitím změnilo. Tvůj příspěvek je jeden velký blud.
Divize Ford of N.A. je zisková, v absolutních číslech je na tom lépe než Evropa. Ford je na domácím trhu vnímán z automobilek nejlépe (vede před Hondou), a stále nabírá market share. Mazda je tu s námi dnes díky FoMoCo. AM je tu s námi dnes díky FoMoCo.
To se ozval ten pravej, Ham řečený "Nečteš, nevíš". U tebe mě to opravdu nepřekvapuje.
Když jsi se posledně vyjadřoval k tomu, jak je F-150 stará nebezpečná herka, a já ti zacpal hubu odkazama na její hodnocení, nedělal jsem si iluze, že bys přestal lhát a/nebo se vyjadřovat k věcem, o kterých víš prd. To bys totiž asi nebyl ty.
Tak ještě přihoďte tu o globálním oteplování, hoši!
Přestaň se ohánět "názorem", usvědčený lháři. Názor si můžeš opečovávat na chuť jídla nebo vzhled holky. Když tvrdíš něco, co je v rozporu se skutečností, není to "názor", je to lhaní.
Chováš se jako inkvizice která nesnese jiný názor a umíš pouze napadat, diskutovat neumíš a v autech se bohužel také nevyznáš takže si kázej co chceš ale těm kteří Tě budou ochotní číst, mě laskavě vynech.
Kdo z nás o autech nic neví, jsme si ukázali např. zde:
[odkaz]
Ty sis cucal nesmysly bůhvíodkud, já dodával informace podložené zdrojem.
Kecy o "respektování názoru" si nech nadoma, lhát se prostě nemá. :no:
Konec diskuse.
Ano, konec, v tom odkazu jsi se ukázal dostatečně jako nekritický milovník US produkce, nemám ve zvyku přesvědčovat koniáše. US auta jsou nejdokonalejší na světě, máš radost? Jo a taky nejhezčí, nejekologičtější, nejrychleší, s nejlepšími jízdními vlastnostmi, s nejmenší spotřebou no prostě k po*. Jo a tito nejlepší producenti světa dokázali další nej, daleko rychleji než jsem si v oné diskuzi myslel přivedli zugrunt Saab i Volvo to jsem fakt nezvládl a prostě jsem podcenil jejich nekonečné schopnosti, já si naivka myslel, že to bude tak za 2,3 roky a ono je to cobydup, no prostě velká trojka, nejlepší ve všem.
No mimochodem když už tady to tak rozebíráš tak všechny modely co se dnes vyráběji u Jaguáru, Aston Martinu nebo u Volva byly vyvinuty za vlády Fordu v těchto firmách a jestli si myslíš že když Ford tyto firmy nakupoval tak byly ok a měli super cash flow. Nenech se vysmát a nebo nevíš o čem mluvíš.
Jo to má logiku. Jen mi není úplně jasné proč se jich Ford zbavuje, dal peníze do vývoje super modelů a místo aby vydělával na ziscích tak je prodává a to ještě se ztrátou. To mi rozum nebere, no vlastně bere, Ford je asi největší dárce na dobročinné účely, já věděl, že jsem ještě nějaká nej zapoměl...
Taky to uplně nechápu zvlášť když Tata vykazala zisk ke kterému jak se přiznali jim pomohl Land Rover a Jaguar, ale zřejmě Ford potřebuje finance na vývoj nových technologii no uvidíme co s tim vymyslí.
Vše má zůstat tam, kam to patří. Pokud obyčejný volvista nepozná, že je auto uděláno v Číně, tak budiž, ale pokud to obyčejný volvista pozná (a o to hůř, jestli to bude nekvalitní), půjde moje milované volvo k šípku. Všechno je to image a kvalitě výrobku. Protože kdo sleduje kačku, když si vybírá mezi Volvem, BMW nebo Audi apod.? Až si jednou půjdu koupit Volvo a bude nad salonem vlát čínská vlajka, bude mi to celkem jedno. Ale až do něj sednu a volant bude vrzat při nastavování a k tomu na něm bude viditelně označeno Made in China (pouze příklad), tak mi bude smutno a pomyslím si: RIP Volvo. Ale já jsem optimista:)
Souhlas... nejsem z toho vůbec na větvi... ale pokud při koupi nepoznám, že se změnil vlastník automobilky (a když jo, tak jen k lepšímu), tak proč ne... takový je dnes svět... :-|
Rozhodně nechci, aby Volvo ztratilo cokoliv ze své kvality a pokud ztratí něco z ceny, rozhodně by to němělo být moc, protože to už vypadá podezřele. Takové jaké bylo Volvo do teď se mě moc líbilo, i když si o něm můžu nechat jen zdát.Jen ať kvalita, cena, prostornost a bezpečnost Volv zůstane tak jak je.
já si myslím že Volvo zůstane Volvem, Jaguar maji taky Indové a jede vpřed. A číňani? Já proti nim nic nemám mám iPhone Designed by Apple in California Assembled in China, MacBook Pro totéž. Mondeo je vyrobene v Belgii v Genk. Kdysi jsem měl Volvo 850 vyrobené v Belgii v Gentu a jaký je v tom rozdíl? Žádny pokud někdo chce vyrábět kvalitně a dobře tak vy rábí i v číně nebo kdekoliv jinde. Nicméně volva pro evropu se budou stejně bouchat v belgii a ve švédsku tak o co jde. Svět se globalizuje a není co řešit, nebo myslíte že součastky ve vaších compech, televizích, dvd přehrávačích a já nevím v čem jsou z evropy? Ne tak 90% bych viděl na čínu. A možná už dnes máte ve svých autech součásti elektroniky z číny ani o tom nevíte. ;-)