Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo definitivně do rukou Číňanů, Geely jej koupilo od Fordu za 1,8 mld. dolarů

Dnes byla dokončena jednání čínské automobilky Geely a amerického koncernu Ford o nákupu švédské automobilky Volvo Car Corporation. Číňané Volvo získali za 1,8 miliardy dolarů.
Zpět na článek
28. 3. 2010 17:58
28. 3. 2010 21:38
29. 3. 2010 09:53
28. 3. 2010 19:01
28. 3. 2010 19:59
28. 3. 2010 20:16
29. 3. 2010 08:26
29. 3. 2010 12:48
28. 3. 2010 20:22
28. 3. 2010 22:11
29. 3. 2010 09:54
29. 3. 2010 10:17
29. 3. 2010 19:58
29. 3. 2010 20:18
neregistrovaný "dCi"
29. 3. 2010 21:08
29. 3. 2010 22:07
neregistrovaný "dCi"
29. 3. 2010 22:05
29. 3. 2010 22:28
29. 3. 2010 23:59
30. 3. 2010 01:08
30. 3. 2010 13:30
29. 3. 2010 23:55
28. 3. 2010 19:51
28. 3. 2010 22:06
neregistrovaný "yaroukh"
28. 3. 2010 22:42
neregistrovaný "yaroukh"
29. 3. 2010 13:24
neregistrovaný "yaroukh"
29. 3. 2010 14:40
neregistrovaný "yaroukh"
29. 3. 2010 15:28
neregistrovaný "yaroukh"
29. 3. 2010 18:47
neregistrovaný "yaroukh"
28. 3. 2010 23:42
29. 3. 2010 00:40
29. 3. 2010 11:01
29. 3. 2010 15:09
29. 3. 2010 13:19
29. 3. 2010 14:42
neregistrovaný "yaroukh"
29. 3. 2010 18:01
Avatar - petrumr
28. 3. 2010 17:58
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
28. 3. 2010 21:38
Re: ahjo
Nojo, ty máš vlastně Porsche ;-)
29. 3. 2010 09:53
Re: ahjo
jestli se spíše stébla nechytají US manažeři ;-)

Ale máš pravdu, měli to prodat Škodovce :-!
28. 3. 2010 18:23
a dalsi bude seat :D
ani by som sa necudoval...
Rozbalit vlákno
0
28. 3. 2010 19:01
VEELY
Začalo to ponožkama, dnes to končí Volvem. Všechno co máš, na sobě, pod sebou, vedle sebe, všechno ušili, sešroubovali, slepili v... Číně. Tohle by v podstatě nebylo nic moc k zatracení. Kdyby. Kdyby to nejdůležitější zůstávalo tady. Mozky, know-how, image. Mozky se vydojí přes elektronické sítě, image se přelepí nálepkou made in China a to know-how se přesune o pár tisíc kolometrů na východ.

Za sto let (doufejme) budou psát na diskuzích v Číně - Začalo to ponožkama, dnes to končí Volvem. Všechno co máš, na sobě, pod sebou, vedle sebe, všechno ušili, sešroubovali, slepili v... Evropě. Tohle by v podstatě nebylo nic moc k zatracení. Kdyby. Kdyby to nejdůležitější zůstávalo tady. Mozky, know-how, image. Mozky se vydojí přes elektronické sítě, image se přelepí nálepkou made in EU a to know-how se přesune o pár tisíc kolometrů na západ.

Řekl bych, že snad by bylo možná i lepší se narodit za těch sto let... to už snad v Evropě pochopíme, že pozice pasáka vlastního života je snad vůbec nejméně inspirativní "povolání"...

Takže co zbývá? Přesně jako v případě Jaguaru - přemlouvat se k tomu, že automobilku netvoří akcionáři, nýbrž podnik... Stačí to ke štěstí?

P.S. :-(
Rozbalit vlákno
18
Avatar - skejpa
28. 3. 2010 19:59
Re: VEELY
GTI, ber to trochu pozitivne. Ford ocividne neumi hospodarit s nicim jinym nez se znackou Ford a ted je tu jista nadeje, ze se Volvo zacne poradne rozvijet, budou penize na investice a ze z toho budou tezit i cinani ? To me vubec netrapi. Podstatny pro me je, ze centrum automobilky zustava ve svedsku, pricemz geely kupuje hlavne moznost expanze na nase trhy a know how. Neznamena to, ze by Volvo skoncilo. Mozna prave naopak, treba se ted bude rychleji rozvijet.
Podledni dobou ma Volvo krasna auta a ma velky potencial na razantni zvyseni prodeju. A pokud jim k tem krasnym a bezpecnym autum jako je XC60 ma pomoct číňan, pak budiz.
Snad se jim bude darit a neudelaj z toho šmejd... Nezbyva nez verit.
28. 3. 2010 20:16
Re: VEELY
Ja si myslim, ze Volvo ma teoreticky lepsi sance pro masovou vyrobu a inovaci nez Saab!

a) Volvo je nyni soucasti Cinskeho prumyslu a bude mnoho set tisic cinanu co si pujdou koupit prave proto Volvo tak jako Cesi si slepe kupuji Skodovku tak Volvu pomuzou zakaznici co koupi Volvo prave proto, ze je ted cinske!

b) Too co ma ted Volvo Saabu chybi a to je hlavne potencionalni masa zakazniku co by koupilo Saab jez ziskal jakysi Dutch miliardar co sam ma vlastni problem svou superluxusni znackou co vyrobi ani necelych 50 jednotek rocne!

Vseobecne preju obou hodne uspechu... ted jen zalezi co oba vyrobci vyprodukuji po modelech jez po 7 lete dobe konci ?!
Avatar - R32
29. 3. 2010 08:26
Re: VEELY
Fajn, súhlasím s tým, že Volvo získa istotu financií a tým si zaistí ďalšiu budúcnosť a rozvoj. No uvedom si, že sa Číňania touto kúpou dostali k technológiam, konštrukciam či už motorov, podvozkov, bezpečnosti... a to je to, čo bránilo Číňanom zamoriť Európu svojimi značkami čo koniec koncov bude znamenať ďalšiu nezamestnanosť a možno aj ďalšie omnoho väčšie krízy... 8-s
Avatar - skejpa
29. 3. 2010 12:48
Re: VEELY
to zatim nehrozi. vyroba zustala u nas. a u nas sou vetsi vyrobni naklady ;) a pokud budou delat kvalitni auta levne, i u nas se zlevni.
28. 3. 2010 20:22
Re: VEELY
Vseobecne mas pravdu, ale muze si zato konzumni spolecnost a lide v Evrope ci jinde sami.

Vsichni se honime za nejlepsim cenou a kvalitou a nekdy nas tak ta kvalita nezajima kdyz cena zbozi je tak nizka a my vlastne misto prani/oprav muzeme vec vyhodit a koupit zase novou!
Avatar - prekladys
29. 3. 2010 09:54
Re: VEELY
za sto (100) let... člověče, co bude za sto let?!
---
pokud to číňana nezadusí dříve než nás, neboť jím nasazené tempo je značně rychlejší než kdy bylo americké či evropské, tak bude za sto let spíš říkat, že ponožky a volvo má z afriky.
29. 3. 2010 10:17
Re: VEELY
"To vypadalo, ze mluvis z cesty, ale tohle si rek hezky "nacelniku" ." Varel F.

Jinak se priznam, ze z tyhle zpravy je mi proste "hnusne";( Proste dalsi blby rano dalsi blbyho dne...posunutej cas, lidi jezdej jak kri, v Moskve utoky a Volvo kupujou Cinani;((

Sem dneska asi radsi zustat doma a vyhnout se civilizaci...

PS. potesil me snad jen ten slovni obrat "pozice pasáka vlastního života" ...trefny;)
PSS. jinak ten prodej bude Amiky jednou sakra mrzet, ale to oni pri sve omezenosti nejsou schopni snad vubec domyslet...myslim, ze to obrovsky zahybe mapou automobiloveho sveta a to myslim zcela vazne
29. 3. 2010 19:58
Re: VEELY
nezahýbe to vůbec s ničím, seděl jsi někdy v nějakém novějším Volvu, interiér horší než má Kia, a mediální masáž o superbezpečnosti - hmmm? možná před 15 lety, dnes už se jen zubynehty snaží aby nezůstali moc pozadu za japonci
neregistrovaný "dCi"
29. 3. 2010 20:18
Re: VEELY
Ty se do toho Volva běž napřed posadit ty interiére horší než má Kia :no:
29. 3. 2010 21:08
Re: VEELY
vezl jsem se nedávno, nějakým novým kombíkem asi V50, a dost mně to vyrazilo dech, vážně :no:
neregistrovaný "dCi"
29. 3. 2010 22:07
Re: VEELY
Znám opravdu velmi dobře aktuální V70, vím o čem mluvím. Co se týče V50, to není žádný nový model, přesto si myslím, že do tebou zmiňované Kie to má míle daleko:
[odkaz]
29. 3. 2010 22:05
Re: VEELY
Zatím nejhloupější příspěvek kvartálu. Letíš šupem do Zlatého ventilku za blábol roku.
29. 3. 2010 22:28
Re: VEELY
To už je spíš na "Zlatý debílek" ;-\
29. 3. 2010 23:59
Re: VEELY
tak nějak tipuju, že "paseš Volvo z třetího kolene", tak promiň, jo a blahopřeju, jeden z prvních majitelů čínského auta v Evropě, a ty žvásty typu, že krámy made in china jsou i v jiných autech atd..., jen o tom nevíme, jsou dobrý >:D
30. 3. 2010 01:08
Re: VEELY
Dej si na ten mozek obklad, mimoni.
30. 3. 2010 13:30
Re: VEELY
omlouvám se, nic proti číňanům nemám, jen je to pro mě takový nějaký "čípacký" ... čípáku
Avatar - Ham.
28. 3. 2010 19:51
1,8 mld. dolarů?
To je skoro za hubičku, buď mají dluhy jako bejk nebo v krizi investoři nevěří v portfolio značky nebo obojí....
Rozbalit vlákno
0
28. 3. 2010 20:03
Free Tibet - dont buy Volvo.........
Tak tohle té značce nepřeji, ale což ........kolo dějin se točí a třeba bude jednou "volvařů", jak triček na tržnici..........
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "yaroukh"
28. 3. 2010 22:06
Do kytek měl jít Mercury :(
FoMoCo se měl, dle mého, spíš pokusit "převést" zákazníky od Mercury k Volvu, a poté Mercury zahodit. (Mořná by ho nějaká Čína koupila.)
Teď má FoMoCo jen jednu značku, která má zvuk i mimo USA. Lincoln zatím pokulhává za Cadillacem, a Mercury je pořád jen Ford s dražším účesem. Na obě tyto značky za hranicemi Severní Ameriky kálí hund.
Tak aspoň že zlepšují FoMoCo americký průměr co do spokojenosti zákazníků a spolehlivosti.
Rozbalit vlákno
15
28. 3. 2010 22:39
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
Nedelej predcasne zavery! Volvo nikdy nebyla korenova znacka FMC jako je Mercury. :yes:

Volvo-jeho vedeni si delalo vicemene co chtelo jako treba Mazda. :no:
neregistrovaný "yaroukh"
28. 3. 2010 22:42
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
Já vím, ale přijde mi, že Ford si moc s Lincolnem neví rady, a na Mercury dokonce víceméně kadí (nebo nejsou zatím zdroje)...
29. 3. 2010 10:23
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
Ford je odepsanej, jedinej kdo to ma v hlave v tomhle koncernu srovnany, je pobocka v Evrope a ty nikdo neposloucha...a to v ty Evrope taky nejsou zrovna zadny vedatori;(

na co americky automobilky za poslednich 35 let sahli, tam uz trava nikdy nevyrostla
neregistrovaný "yaroukh"
29. 3. 2010 13:24
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
Zdravíme návštěvníka z roku 2003. U nás se píše rok 2010, a hodně věcí se mezitím změnilo. Tvůj příspěvek je jeden velký blud.

Divize Ford of N.A. je zisková, v absolutních číslech je na tom lépe než Evropa. Ford je na domácím trhu vnímán z automobilek nejlépe (vede před Hondou), a stále nabírá market share. Mazda je tu s námi dnes díky FoMoCo. AM je tu s námi dnes díky FoMoCo.

Nic ve zlém, ale buď víc čti, nebo míň piš.
Avatar - Ham.
29. 3. 2010 14:38
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
Máš recht, je paradox, že země která je na špičce řady oborů vyrábí auta srovnatelná s dobou kdy dobyla měsíc a to ještě kdoví jestli.
neregistrovaný "yaroukh"
29. 3. 2010 14:40
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
To se ozval ten pravej, Ham řečený "Nečteš, nevíš". U tebe mě to opravdu nepřekvapuje.
Když jsi se posledně vyjadřoval k tomu, jak je F-150 stará nebezpečná herka, a já ti zacpal hubu odkazama na její hodnocení, nedělal jsem si iluze, že bys přestal lhát a/nebo se vyjadřovat k věcem, o kterých víš prd. To bys totiž asi nebyl ty.

Tak ještě přihoďte tu o globálním oteplování, hoši!
29. 3. 2010 15:03
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
Že se ti chce vysilovat diskusi s lidmi co maji k realitě auto průmyslu tak daleko jako já k bohu. :-!
Avatar - Ham.
29. 3. 2010 15:09
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
Kup si americkou káru a nepruď, nikdo Ti nebere Tvuj názor ale laskavě si nech své zacpávání huby odkazy na které není nikdo zvědavý.
neregistrovaný "yaroukh"
29. 3. 2010 15:28
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
Přestaň se ohánět "názorem", usvědčený lháři. Názor si můžeš opečovávat na chuť jídla nebo vzhled holky. Když tvrdíš něco, co je v rozporu se skutečností, není to "názor", je to lhaní.
Avatar - Ham.
29. 3. 2010 18:21
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
Chováš se jako inkvizice která nesnese jiný názor a umíš pouze napadat, diskutovat neumíš a v autech se bohužel také nevyznáš takže si kázej co chceš ale těm kteří Tě budou ochotní číst, mě laskavě vynech.
neregistrovaný "yaroukh"
29. 3. 2010 18:47
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
Kdo z nás o autech nic neví, jsme si ukázali např. zde:
[odkaz]
Ty sis cucal nesmysly bůhvíodkud, já dodával informace podložené zdrojem.
Kecy o "respektování názoru" si nech nadoma, lhát se prostě nemá. :no:
Konec diskuse.
Avatar - Ham.
29. 3. 2010 19:40
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
Ano, konec, v tom odkazu jsi se ukázal dostatečně jako nekritický milovník US produkce, nemám ve zvyku přesvědčovat koniáše. US auta jsou nejdokonalejší na světě, máš radost? Jo a taky nejhezčí, nejekologičtější, nejrychleší, s nejlepšími jízdními vlastnostmi, s nejmenší spotřebou no prostě k po*. Jo a tito nejlepší producenti světa dokázali další nej, daleko rychleji než jsem si v oné diskuzi myslel přivedli zugrunt Saab i Volvo to jsem fakt nezvládl a prostě jsem podcenil jejich nekonečné schopnosti, já si naivka myslel, že to bude tak za 2,3 roky a ono je to cobydup, no prostě velká trojka, nejlepší ve všem.
29. 3. 2010 19:49
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
No mimochodem když už tady to tak rozebíráš tak všechny modely co se dnes vyráběji u Jaguáru, Aston Martinu nebo u Volva byly vyvinuty za vlády Fordu v těchto firmách a jestli si myslíš že když Ford tyto firmy nakupoval tak byly ok a měli super cash flow. Nenech se vysmát a nebo nevíš o čem mluvíš.
Avatar - Ham.
29. 3. 2010 20:01
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
Jo to má logiku. Jen mi není úplně jasné proč se jich Ford zbavuje, dal peníze do vývoje super modelů a místo aby vydělával na ziscích tak je prodává a to ještě se ztrátou. To mi rozum nebere, no vlastně bere, Ford je asi největší dárce na dobročinné účely, já věděl, že jsem ještě nějaká nej zapoměl...
29. 3. 2010 22:04
Re: Do kytek měl jít Mercury :(
Taky to uplně nechápu zvlášť když Tata vykazala zisk ke kterému jak se přiznali jim pomohl Land Rover a Jaguar, ale zřejmě Ford potřebuje finance na vývoj nových technologii no uvidíme co s tim vymyslí.
Avatar - mrvolvo
28. 3. 2010 23:42
Mr. Volvo
Vše má zůstat tam, kam to patří. Pokud obyčejný volvista nepozná, že je auto uděláno v Číně, tak budiž, ale pokud to obyčejný volvista pozná (a o to hůř, jestli to bude nekvalitní), půjde moje milované volvo k šípku. Všechno je to image a kvalitě výrobku. Protože kdo sleduje kačku, když si vybírá mezi Volvem, BMW nebo Audi apod.? Až si jednou půjdu koupit Volvo a bude nad salonem vlát čínská vlajka, bude mi to celkem jedno. Ale až do něj sednu a volant bude vrzat při nastavování a k tomu na něm bude viditelně označeno Made in China (pouze příklad), tak mi bude smutno a pomyslím si: RIP Volvo. Ale já jsem optimista:)
Rozbalit vlákno
3
29. 3. 2010 00:40
Re: Mr. Volvo
Souhlas... nejsem z toho vůbec na větvi... ale pokud při koupi nepoznám, že se změnil vlastník automobilky (a když jo, tak jen k lepšímu), tak proč ne... takový je dnes svět... :-|
Avatar - del42sa
29. 3. 2010 11:01
Re: Mr. Volvo
ber to taky trochu z jiné stránky, pak si Volvo bude moct dovolit každej, protože bude stát stejně jako Renault Fluence >:D >:D >:D >:D
Avatar - mrvolvo
29. 3. 2010 15:09
Re: Mr. Volvo
Rozhodně nechci, aby Volvo ztratilo cokoliv ze své kvality a pokud ztratí něco z ceny, rozhodně by to němělo být moc, protože to už vypadá podezřele. Takové jaké bylo Volvo do teď se mě moc líbilo, i když si o něm můžu nechat jen zdát.Jen ať kvalita, cena, prostornost a bezpečnost Volv zůstane tak jak je.
29. 3. 2010 00:37
Vrátili sa oknom : )
Dverami sme Číňanov vyhodili a oni sú tu opäť ... vrátili sa oknom ...

Je jedno či niekto má či nemá rád Čínu - i pri autách sa na ňu musíme zvykať ...

Osobne si myslím, že Číne išlo skôr o know-how, ako o samotné Volvo ....

Tvar auta vedia bez problémov okopírovať, ale s technikou je to už horšie ...
Rozbalit vlákno
0
29. 3. 2010 08:15
biznis je biznis
...ved ide o biznis, ked hospodarili ako hospodarili teraz sa nieje comu cudovat, ze potrebuju injekciu
Rozbalit vlákno
0
Avatar - R32
29. 3. 2010 08:31
Plakáty na plochu (pre redakciu)
Krásne plakáty na plochu, ten v 800*600 som si dal ako podklad do kalkulačky >:-[] no na monitor 16:9 si môžem dať tak.... vďaka :no:
Rozbalit vlákno
0
29. 3. 2010 11:54
Chlapci neplačte
já si myslím že Volvo zůstane Volvem, Jaguar maji taky Indové a jede vpřed. A číňani? Já proti nim nic nemám mám iPhone Designed by Apple in California Assembled in China, MacBook Pro totéž. Mondeo je vyrobene v Belgii v Genk. Kdysi jsem měl Volvo 850 vyrobené v Belgii v Gentu a jaký je v tom rozdíl? Žádny pokud někdo chce vyrábět kvalitně a dobře tak vy rábí i v číně nebo kdekoliv jinde. Nicméně volva pro evropu se budou stejně bouchat v belgii a ve švédsku tak o co jde. Svět se globalizuje a není co řešit, nebo myslíte že součastky ve vaších compech, televizích, dvd přehrávačích a já nevím v čem jsou z evropy? Ne tak 90% bych viděl na čínu. A možná už dnes máte ve svých autech součásti elektroniky z číny ani o tom nevíte. ;-)
Rozbalit vlákno
2
29. 3. 2010 12:07
Re: Chlapci neplačte
Je spousta lidí, co si myslí, že nic z číny nemaj. Maj. I v dnešních volvech, škodovkách i jídle.
29. 3. 2010 13:23
Re: Chlapci neplačte
A proč by jsi proti Číňanům něco měl.

To by jsi potom musel kritizovat i čínské sousedy, kteří jsou pro Čínu vzorem. Japonsko, Korea, Taiwan, ... .
29. 3. 2010 13:19
Krásný den
Vítáme čínskou demokracii.

Konečně si Číňané vydobyli hlas i v automobilovém průmyslu. A mít hlas, znamená nastoupit do demokracie.

Myslím si, že by zastánci demokracie v Číně, věšiči Tibetských vlajek měli jásat, že Čína dosáhla již demokracie i v automobilovém průmyslu.

A na demokracii vydělají přece voliči, v tomto případě zákazníci.A zde je vidět, že Čína zákazníkům rozumí.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "yaroukh"
29. 3. 2010 14:42
Re: Krásný den
Dává to někomu smysl? 8-s
29. 3. 2010 18:01
zbohom
volvo, mal som Ta rad.
Rozbalit vlákno
0
29. 3. 2010 19:52
nějaký majitel Volva?
není tu prosím nějaký majitel Volva, jen by mě zajímalo jak to s těmi čínskými auty je, jak to jezdí? >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
29. 3. 2010 20:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.