Dovolím si oponovat, ved práve twin-turbo diesely sú najnovsí techologický hit, ktorý má zatial len pár výrobcov, aj to najma z nemeckej prémie. A i nominálne jediným výkonnejsím motorom v danej kategórii je AR 159 (2,4 R5 - 154 kW, aj to iba v niektorých verziách, inak bezne 147 kW). Ja myslím, ze pojde o velmi dobre predávanú verziu Volva.
presne tak to bolo myslene ako pise navtech.
No twin-turbo uz ma celkom dost vyrobcov a niektory uz dost dlho.
A na to, ze prisli s tymto motorom pomerne neskoro a na to, ze ide o twin turbo v patvalci su tie parametre nie moc spickove, aj, ked, ako pisu v texte ide o velmi tichy agregat, ktory taha uz od dost nizskych otacok.
Saab ma u svojho 1.9TTiD základ Fiaťácký 1.9JTD, ale twin turbo si robili vo vlastnej réžii, takže to bude niečo iné ako nový 1.9 twin turbo od makarónov ;-)
ja som o ňom čítal, že je to výtvor vikingov. Ale tiež som videl nejaké parametre Fiatu a sa mi zdalo že sú viac než podobné. Tak možno zafungoval spatná spolupráca, ktovie? musel by som pohladat ten článoček, ale som teraz dosť busy tak ak niekto má nejaké lepšie info, nech sa podelí :yes:
No a Saab s ním prišiel cca pre pol rokom, Taloši myslím tak 2-3 mesiace dozadu. A podla mňa by ho asi nedali skor cudziemu ale určite by sa s ním radi pochválili sami.
Jaguar más pravdu, zabudol som nan. Alpina je okrajovka, statisticky významná asi ako Wiessman a pod. Opel pokial viem twin-turbo do Insignie este nezaviedol, iba plánuje. O Mazde vobec neviem, ze by mala twin-turbo.
Opel ponuka insigniu aj s twin-turbom, ved uz tu boli prve jazdne dojmy.
Ale toto je aj tak motor od Fiatu a Fiat ho predstavil uz v roku 2007.
BMW 535d bola predstavena uz v roku 2004 a predavat sa zacala v roku 2005.
2,2 HDi sa zacala predavat uz v roku 2006.
Takze Twin-Turbo nie je az taka najnovsia technologia.
A ci je ALPINA okrajovka, to nie podstatne, bavime sa kto ponuka BITURBA a prave na tej ALPINE je vidiet, ze kvalitne twin-turbo vie urobit upravca, ktory nedisponuje z daleka takymi prostriedkami ako vyrobca automobilov a predsa vie urobit zo stvorvalcoveho dvojlitroveho motora vykon 214 koni s vybornou spotrebou. :yes:
Jaguar má ale přeci motor(y) 2.7 i jeho "new" verzi 3.0 HDi - právě od PSA (a Alpina je "trošičku" zase "jen" vylepšené bmw) - těch bi-/twi-turbo motorů zatím opravdu moc NENí ;-)
Nejde o to, kdo má twin, jde spíš o to, že už v době kdy byl u Volva vrchol nějakejch 120kw, tak ostatní v kategorii, kde by chtělo prosperovat, měli daleko víc.
mudro vravis.
Aj tak im stale chyba silny sestvalcovy diesel a lepsie automaticke prevodovky.
Uz to tu bolo vela krat pisane, ked chcu konkurovat nem.premii, musia pridat hodne v dieseloch a prevodovkach.Ale to im pojde velmi tazko, ked nemaju peniaze na vlastny vyvoj a ked pridu s niecim lepsim dieselovym je to koncern PSA.
Zvláštní je, že se roky traduje o nemožnosti použití V6 do Volva a až teď s tim něco udělali. Převodovky to je kapitola sama pro sebe. Na převodovku typu 7G, nebo Steptronic bude Volvo čekat asi dalších 5 let, pokud se vůbec dočká. Ale to je asi tim vývojem.
vsetko sa da, ved aj napr. AUDI malo problem nacpat do Q7 dvanastvalcovy diesel, ale trosku porozmyslali a vyriesili to.Kvalitny vyrobca dnes nemoze argumentovat vyhovorkami neda sa, bud sa prisposobi dobe a bude konkurovat, alebo sa bude vyhovarat a konkurencia mu bude utekat.
tak oni by asi aj chceli, ale všetky tieto technológie, keď si ich chceš vyvinúť sám, sú sakra drahé. VW to robí geniálne - Audi to vyvinie, v koncerne si to potom pomomtujú aj do mainstreamu a všetci sú happy. Audi má príspevok na vývoj, VW/Škoda/Seat možu machrovať špičkovým technológiami.
V tomto mal Ford viac s Volvom zapracovať. ;-\
Volvo už do nižších modelových řad S40/V50 s motorem 2.0D montuje automatickou převodovku Powershift, kterou novináři hodnotí jako jednu z nejlepších. Tak doufám, že do konce roku bude i v ostatních modelech...
Hlavně zatím nikoho nenapadlo, jaký nick tu asi používá šéfredaktor auto.cz...
Jen ty stále se opakující a časté články o Golfech i GTI/GTD
už tady byly některým podezřelé... :-O:*) >:-[]
Ach jo, nemá to nápad, je to slepenec. "Kinetický design" je po dobrém "New Edge" studená sprcha na všech třídních frontách. Soudě podle samotného vzhledu, tak Forda dnes ani omylem. :no:
Podívejte se na poslední číslo německého AutoZeitung - tam je FINAL verze Focusu (i motory) stejně tak příští passat (začínající motorem 1.2) a ještě bmw 1 M - tolik "novinky"
Pěkný den ;-)
Liebe Kylie, ich bin ein einfacher Mensch aus der Slowakei a nedostanem sa k nemeckému AutoZeitungu, takze novinky zo sveta ma vzdy potesia. BTW FoFo bude zacínat na 1,0 turbo...
Guten Morgen Iudex,
... es freut mich (endlich) zu hören, dass jemand auf die GLEICHE Welle wie ich, ist .. ;-)
Přiznávám, že toho 1.0 turbo u FoFo jsem si ani NEvšimla - jen jsem článek "zahlédla", zrovna jsem odjížděla (o víkendu vracím se a ZKONTROLUJi)
PS: Předplatné by jistě i na Slovakia "fungovalo" a jak "maxo" odkaz dodal - od té doby co Bůh "vynalezl" web(ové) stránky a vůbec internet .... (i když já stále ještě "raději" ten papír a tiskařskou čerň ;-)
"Carpe diem" :-)
...presne jak pises, zakladni motor bude litrovy preplnovany ctyrvalec, ovsem i dalsi nabidka vypada velmi zajimave!
New turbocharged EcoBoost engines dominate the line-up. Entry-level models will come with a 1.0-litre four-cylinder turbo unit offering 89bhp or 108bhp, but most variants will get a new 1.6-litre turbo, available with 148bhp or 178bhp outputs.
These units will combine storming pace with low fuel consumption and CO2 emissions to give buyers the best of both worlds. There is also a new range of diesels in the shape of a 1.6 TDCi, delivering up to 128bhp, and a flagship 2.0-litre with 168bhp or 197bhp.
Jelikož někdy od r. 2013 by měla WRCéčka mít motory 1,6 s turbem, tak bych si alespoň u ST vsadil, že bude mít tu 1,6T. Samozřejmě se zvýšeným výkonem. U RS nedokážu tipovat, pokud vůbec nějaké bude. Ale v tý době už bude ta 2,5T hodně zastaralá, takže třeba vyženou i tu 1,6 na 300 poníků anebo přijdou ještě s jiným motorem.