Toto platilo pred 30 rokmi. O autách všeobecne, nie len lade. Moderné (heh) lady sú kopa anachronického šrotu. Pozri si dlhodobé ruské testy Kalinky a podobných zázrakov- komplet vysypané prevodovky po 50 000 a iné radosti. Respektíve pre neznalcov azbuky stačí zájsť na fórum českého lada klubu a nasávať tú trpkú atmosféru, keď aj skalní fanúšikovia sklamane klopia hlavy..
Jedinou Ladu, co opravdu uznávám je Niva a pak modely vzniklé na bázi licence Fiatu 124 - ovšem samozřejmě bráno optikou 70. a možná ještě tak 80. let. Vše ostatní je větší či menší automobilová hrůza a beznaděj, o které se nevyplatilo ani uvažovat....
Naprosto nechápu, jak si někdo může koupit třeba Kalinu, když za stejné peníze může mít třeba velmi dobře vybavený pětidveřový Fiat Punto...
Myslím, že stále hlavním problémem všech vozů Lada je to, že se moc soustředí hlavně na Ruský trh. Zde nejsou nároky na automobily kladeny do takových výšin jako v EU. a proto to ladu nenutí na velký technologický skok. Ale i v Rusku prodeje automobilů Lada klesají, neboť i Rusové zjistili, že za cenu Lady mohou mít třeba Hyundai Solaris. Po desingové stránce se ale auta zlepšují. Nová kalina sice v přední části připomíná Hyundai I20 a interiér ještě nedosahuje té kvality evropské, ale nechybí mu nápad.Snaha tady je a to se počítá. Chybou je trapná cenová politika Lady v Evropě. Za základní Grantu chce ve Francii 239 990 Kč a takový Hyundai I20 pořídíte s mnohem lepší výbavou za nějakých 230 000 a i Peugeot 301 je levnější. Desing se zlepšil, teď bych se zaměřil na moderní techniku a kvalitu montáže.