...bude vážit ZHRUBA 1.125 kilogramů >:D Tomu říkám hláška! :-) A stát bude PŘIBLIŽNĚ 618.973,50,- Kč, ne? ;-)
Už pominu fakt,že pravděpodobnost váhy tohoto "limitovaného" Golfa GTI 1.125 kg je asi stejná, jako že Octavia III bude měřit 4800mm a základním motorem bude 1,4TSI/103 kW >:D
Každému soudnému jedinci je jasné,že kdyby se dostal pod 1300 kg,byl by to malý zázrak...
Jak rika bicak, vykuchany mozna, ale usetrit 300Kg je fakt hodne. Take tomu moc neverim a cena pak bude take jiste uzasna, tipnul bych to tak 2-nasobna, ne?
G7 v 2.0 dieselu je o 72kg lehčí než G6 (1279 vs 1351 pohotovostní bez řidiče) resp. (1354 vs 1426 pohotovostní s řidičem 75kg). GTI je lehčí o 33kg než 2.0 TDI. V G7 tedy bude mít GTI pohotovostní cca 1246 kg, dostat dolů 120 kg při použití karbonu a hliníku není až taková věda.
Mimochodem G6 2,0 v dieselu používá uuuuuuuplně jinej motor,než G7 2,0 v dieselu! 2,0 TSI bude motor jen lehce upravenej. Hmotnost tedy bude u G7 nižší oproti G6 o nějakých 0 - 50 kg, pokud vůbec bude nižší vzhledem k úpravám na motoru za účelem zvýšení výkonu,nutnosti posílení brzdové soustavy a dalších věcí. Současný Golf má hmotnost 1313 kg. S karbonem se mají šanci dostat maximálně na nějakých 1250 kg! Podívej se na BMW M3, M6 s karbonem a hliníkem... Zázraky nečekej >:D
Shodit karbonem a hliníkem 120 kg se nepovedlo ani BMW u aut o skoro tunu těžších ;-)
Nebo snad čekáš,že do vývoje investují miliardy euro a postaví úplně nový karbonový Golf,který pak budou prodávat za dva miliony? :-) Kvůli třeba 200 kusové edici? To by nebyl VW. Na tom projektu neprodělají...
Úplně jinej, ale stejně težkej, jde to lehce zjistit z parametru nové A3 která má stejný motor.
Rozdíl mezi G7 a G6 je 72kg dolů (pár kilo projedli vyšší výbavou). Staré GTI minus 72 = 1241kg. M3 GTS má proti produkční M3 nižší hmotnost o více než 200kg. Takže dostat se na 1125 kg je zcela reálné.
No jak myslíš,dle mě absolutní utopie a realita mi dá za pravdu... Klidně se můžeme vsadit o láhev kvalitního nepančovaného pití ;-)
Jinak úspora hmotnosti G7 oproti G6 činí -37 kg karoserie, -6 kg kabeláž, - 40 kg motor, - 25 kg převodovky a další pohonné ústrojí. Přičemž tohle je nejvyšší hmotnostní úspora dosažená právě u motoru 2,0 TDI. U všech ostatních je nižší. Nevím,kam chodíš k těm číslům :-)
Dnes se již pohotovostní hmotnost udává i s řidičem (70kg). Ale sázku beru i tak! Pokud bude tato odlehčená "limitovka" mít pohotovostní hmotnost ( i s řidičem ) 1199kg a nižší,bereš si moji láhev 15 leté skotské,když bude vážit 1200kg a více, vyhrávám tu Tvoji! Platí? ;-):-)
Pohotovostní hmotnost s řidičem udávají hlavně Němci, všude jinde, včetně ČR se nejčastěji udává bez řidiče. Ten německý řidič má 68kg a 7kg zavazadla takže přidávají 75kg.
Pokud jde o vývoj, Audi to nejspíš bude potřebovat na RS3. Už současná používá CFRP. Co se hmotnosti 2.0 TFSI týče... pokud tu má někdo hmotnost Q5 2.0 TFSI před faceliftem, tak si můžeme udělat obrázek. Po faceliftu dostala novou generaci; stejný motor, který by mohl být v novém GTI. Co jsem našel, tak mají vážit stejně, což je zvláštní, protože 1.8 stejné konstrukce zhubla.
Tak jedna tuna dřeva docela stačí a to se mi vejde na korbu. Navíc, dyť ty větve rostou všude. Občas takhle zjara, když to na světlech dlouho trvá, stihnu pokácet i nějakej ten okrasnej šeřík nebo tak. Hezky to pak voní. :-)