Seat a Škoda vyrábí přece dražší a kvalitnější automobily, než má v nabídce jakákoli jiná mimokoncernová mainstreamová automobilka... Koncern potřebuje něco,čím bude konkurovat i low-endovým automobilkám typu Renault,Dacia... Tak jak je ostatně v článku zmíněno.
pokud vím tak takhle je konstruovaný Rapid od Škodovky. Velké, laciné, jednoduché auto postavené na stokrát zaplacených technologiích. Nenabízí nic víc než jeho konkurenti od Renaultu a PSA, ale z mě neznámých příčin se cenou dostal někam jinam. A VW chce vymýšlet ještě něco lacinějšího. Tak to už snad bude postavený z bambusu, krepového papíru a řidič bude muset šlapat do pedálů.
No vidíš! A pořát to budou moci prodávat dráž,než ten Renault a PSA! Protože prostě kupující vědí,že od toho mohou čekat pořát víc-i když to bude z bambusu;-) To je realita... Bohužel pro frantíky,špagety a amíky převlečeny za Opel :-)
Znamej kupoval Sade protoze vedel, ze ma jeho bracha servis a ze by dostal neco vic o tom nicehos nic nerikal >:-[] A uz se mu to nekolikrat vyplatilo, akorat si nejsem jist, jestli ten projezdeny benzin jednou za mesic do servisu pocital taky do nakladu >:-[]
Ze zmíněných zemích se ani v jedné Dacia neprodává (teď si nejsem jist Ruskem, ale mám pocit že je to tam normálně Renault) - vždy jde o deriváty se značkou buď přímo Nissan/Renault nebo nějaké lokální značky (Lada,Mahindra). Nevím teda co VW představuje za revoluci, když už lowend má (sice za cenu mainstreamu..).
Co tedy má přijít? Wartburg s motorem z motorové pily, lavičkou místo sedaček a cenově se konečně dostane k Loganu? >:D
V téhle skupině aut si prostě myslím, že jim ujel vlak
VW má takovou technologickou převahu, že jim vlak nikdy neujede. Stačí se podívat do skladů a smontovat další derivát podle toho, jakou cenu chtějí. VW nemá problém s vývojem.
Lze zde v diskusi sledovat jednoduchost Českého národa. Článek je o VW a hned se píše o Rapidu. Navíc je vidět že pro 99% pisálku zde je to naprosto nová informace i když je stará minimálně tři týdny. Ooo já zapomněl ono se o tom psalo jinde než na auto.cz >:D Navíc se těchto levných modelů v Evropě nedočkáme. Tak co řešit že?
Rapid je tu v diskusi právem. Jedná se o první koncernem veřejně přiznaný lowend jehož cena neodpovídá lowendu (minimálně na našem trhu). Rapid je hodně osekané auto což se u lowendu nedá kritizovat. Problém je, že pokud Rapid nedokáže koncern nabízet za odpovídající cenu tak jak asi bude vypadat vůz který chce cenou konkurovat Dacii? Zajimalo by mě kde to chce VW montovat.
V článku je to velmi jasně zřetelné stačí se jen naučit číst. Taky nikdo nikde neřekl že se tyto auta dostanou vůbec do Evropy. >:D Ach bože za co :no:
Cituji:cílovými trhy pro novou značku by měly být státy z takzvané skupiny BRIC, tedy Brazílie, Rusko, Indie a Čína.
Máš vážně dojem že se tyto modely budou dělat v Německu? Asi stejně jako Rapid pro indický trh že? Ten se přece taky dělá v Boleslavi a vyváží se co? >:D
Ne budou se dělat v třeba v Indii, Brazilii a Číně. Jinde nelze dostat výrobní cenu tak nízko aby stálo auto 5000 éček. A to že se identické modely pro tamní trhy dostanou třeba k nám je si myslím nulová.
Já nikde netvrdil, že se to bude dělat v Německu. Položil sem řečnickou otázku kde to hodlá VW dělat. V článku je řeč pouze o cílových trzích, nikoliv o tom kde se budou vyrábět, tak mě prosím nepoučuj ať se naučím číst. Ano je to velmi pravděpodobné, že se budou vyrábět na území cílových trhů (levná pracovní síla, žádné dovozní clo) ale to jsme pořád v rovině spekulace.
Jelikož v minimálně ve třech zmíněných zemích už koncern VW fabriky má je to velmi velmi zřejmé kde se dané modely budou vyrábět. Těžko pro výrobu LEVNÉHO auta budou stavět fabriku za miliardy eur někde jinde. Chce to jen trochu přemýšlet a ne se ptát kde to hodlaj vyrábět. Určitě ne ve Švédsku,i Švícarsku a už vůbec ne třeba v Belgii ;-)
Dovedl bych si to časem představit ve Španělsku. Tam totiž budou lidi co nevidět dělat i za kus chleba. :-) Samozřejmě jen za předpokladu, že to budou chtít prodávat v EU. Vyvážet to do Číny by byl nesmysl.
Dokázal bych si představit kdyby třeba Škodovka místo rapidu vyráběla pořád jedničkovou Octávku o auto byl stále zájem a to velký. Je zde ale spousta lidí kteří by si staronové auto nekoupila tudíž přišel Rapid. Poslední kousky s názvem Tour byli vychytaný do poslední mouchy a troufnu si říct že byli kvlaitnější než první kousky Dvojkové Octavky. Jelikož by nové motory plnící nové normy nešly zastavět do káry bylo a je to nereálné.
No troufam si rict ze auto technologicky stare dve desetileti by zas takovy zajem nebyl. Vyrobit takovy rapid bude nejspis levnejsi nez vyrobit O1, a troufam si rict ze rapid jako auto bude mnohem dale....
Ona octavia prvni generace bylo dobre auto (par tisic km jsme s nim najezdil), ale ve srovnani s modernejsimi auty sve tridy je jeji zastarolst hodne videt.
No tak i skoda sama tvrdi ze rapid je nastupce prvni octavie, ale to neznamena ze to je stejne auto ne? Golf 7 je taky v zasade nastupce golfa jednicky a kazdy by asi radeji bral golfa 7 nez golfa 1.
Rapid sice neni vykrik nejmodernejsi techniky, ale oproti O1 je to porad bude obrovsky krok kupredu.....
Nebo taky ne, třeba O1 neměla punc lowendu a měla na svoji dobu věci co neměli auta ze stejného segmentu od zavedených "západních" značek. Třeba jako měkčené plasty,možnost xenonů a tak. A Rapid dnes? Nemá nic moderního, ale stojí stejně nebo víc než auta "západních" značek které se mezitím naučily ty měkké plasty ( viz test s C4 ).
Kde byla startovní poloha O1 a kde je Rapidu? Ošizený tour na konci je o něčem jiném.
O tom, že se to bude dělat v Číně, Indii ,... nikdo nepochybuje. Otázka je, zda to také z té Číny nebo Indie budou vozit do Evropy. Proč chce VW značku jako je Dacie je celkem jasné. Pokud bude chtít na rozvojových trzích prodávat i nové koncernové modely, tak musí ty levné od drahých odlišit. Jinak dopadnou jako u nás Renault s Thálií. Nechápu, proč už Renault i u nás tento segment nepřenechal Dacii.
Reagoval sem na větu "Jinak dopadnou jako u nás Renault s Thálií"
Ona se totiž ta Thalia prodává celkem dobře. Dle slov známého (prodejce Renaultu) je u Thalie velmi nízká marže která je dokonce nižší než u Loganu. Dokonce u Loganu je větší šance, že dostaneš nějakou slevu větší než u Thalie ke které dostaneš maximálně tak koberečky zdarama. Navzdory tomu se, ale Thalia prodává relativně dobře. Porovnej ji v tabulce například se Sanderem.
Thalie se prodává (navíc není zdaleka tak levná jak by se dle reklam mohlo zdát - kámoš za ní na jaře dal 220 000,- s 1.2 55kW), ale společně s marketingem zaměřeným jen na cenu Renaultu u nás dlouhodobě škodí. Každý sice rád koupí auto za co nejnižší cenu, ale nemusí o tom každý vědět. Navíc na cenu má Renault Dacii a pokud se Renault dostane do podvědomí jako levná značka, tak se těžko bude hrabat zpět.
A v čem bude ten obrovský skok napřed? Když má podle všech zastaralou techniku i když nevím jakou ;-\ Jediné čím se posune dopředu je Design není okoukaný, jinak nevidím zásadnější rozdíl oproti OI a je to tak dobře.
Mizerná základní výbava za vysokou cenu, podvozkové díly staršího data, tvrdší plasty interiéru, hodně krátké přední sedáky... je to prostě lowend, ale to nemyslím zle, Škodovka ho s tímto záměrem tak postavila.
Cenu na našem trhu navíc týden po uvedení asi nejde brát jako porovnání se starší konkurencí.
Low-end to je v rámci škodovky, ale ne v porovnání s Dacii. Moderní turbo motory, DSG převodovky, 6 airbagů a ESP v základu. To není Dacia.
Jediný co je ústupek je tvrdá přistrojovka což je asi první použití ve Škodovce. Zpracování je jinak opět dobré.
Vždycky mě fascinuje, jak hodně lidí dokáže posoudit zpracování interiéru dle fotek nebo dle statické prohlídky. Dokonce i někteří redaktoři jsou dle pomačkání plastů poznat jestli budou při jízdě vrzat a rachotit. :-)
Tak Rapid už není problém osah naživo, ne? U Dacie stačí fotky vrcholné verze aby bylo jasné že porovnání s Rapidem není na místě.
Nebo tu fakt někdo myslí že Rapid je opravdu na stejné úrovni s Dacii?
Buď jsi mladý nebo naivní. Dočkáme se dočkáme, neboj všechno bude. Chudí budou ještě chudší a ti co ji budou chtít prodávat auta se tomu budou muset přizpůsobit.
Neumíš číst... Nebo myslet :-) Článek je o koncernu VW, kam samozřejmě Rapid neodmyslitelně patří. Ale máš pravdu,že jednodušší jedinci tu opravdu jsou-v tom jses trefil >:D
Jasně je to jako číst článek pěstování rajčat a diskuse se zvrtne v Kečup který k nim taky samozřejmě neodmyslitelně patří že? Až na to že na pěstování rajčat nemá kečup žádný vliv. Stejně jako jej nemá Rapid na to že VW chystá levnou značku.
že by koncern Volkswagen konečně přišel s pravou značkou Volkswagen >:D ?
Teorie o umístění značky v BRIC je hezká, ale aby zachvíli nebyl tento produkt úspěšný v Evropě 8-s
Jinak vytvářet značku? Podle mě zbytečné. Stačí koupit koncern Fiat >:-[] Dál tedy nerozumím snaze konkurovat Dacii, když ta rozhodně není žádná "rikša", ale naopak jde kvalitou jasně nahoru a upřímně - nebojím se jí srovnávat s "levnou" Škodou. Ta je samozřejmě o kousek dál, ale za 2x cenu Škody...
Tento příspěvek rohYpnole ukazuje na to, jak jsi jednoduchý. FIAT nemá potřebu, aby ho někdo koupil a navíc né VW, protože ten nekoupí ani ALFU ROMEO. Nemá na ni prachy a ani možnosti. A koupit koncern FIAT si v dnešní době nemůže dovolit žádná automobilka, natož VW, které bylo před lety téěř koupené Porschem. Takže VW si může maximálně myslet, že nějakou značku vybuduje. Jestli tato strategie povede k tomu, co očekávají, tak to jim teda fakt fandím. Ale nevěřím tomu, že jim tato snaha něco dá. :-!
taky všechno berete vážně ;-) Fiat je (snad) díky spolčení s Chryslerem z nejhoršího venku. Minimálně má možnost dál existovat, protože vývoj má budoucnost a reálně se může zaplatit díky objemu výroby.
Tak tohle by zde byl vyloženě prodejní trhák. Konečně by si věční stěžovatelé mohli koupit auto od VW na které by měli peníze >:D jezdili by s loktem až na cestě. Trochu mi to připomíná reklamu na 206 kdy si jej mladík vytvořil z jiného auta pomocí Slona. :yes:
Nechápu na co nová značka, když už VW má podobné vozy pro rozvojové trhy. To že to má logo VW je jedině +! Určitě to těm vozům v očích kupců přidává trochu prestiže a pokud se tyto káry nedostanou na západ tak to VW nijak neuškodí. V JAR se ještě nedávno dělal City Golf (Golf Mk. I s palubovkou z první Fabie). Teď mají toto:
Všechny tyhle modely znám. Vozit Auto přes půl světa s Afriky není taky moc levné, je jednodušší a levnější je dělat přímo v cílové zemi. Nikdo netvrdí že to nebudou právě tyto modely které VW chystá jako levné. Úplně nový model bych neviděl příliš reálně. Stejně jako to že by je přivezl do střední Evropy.
Naše reublika je nejzápadnější trh na který Renault dodává Thalii tak proč ne VW ;-) Já bych takové auto uvítal. A v postkomunistických zemích by značka jako Trabant nebo Wartburg mohla slavit úspěch podobn jako Dacia. Obzvlášť Trabant je kult. :-)
ani nevíš jak ses trefil !!! >:D
Osobně jsem ve Frankfurtu na představení newTrabi byl...a víš na jakém podvozku je postavenej? Volkswagen Polo (r.2009)...plno koncernovejch dílů..kliky..sklápění zadních sedaček.
Podle mně na to VW nemá koule,ale díky Trabantu 603 přežil..tak si myslím,že by to nebyl špatnej krok...a když by to měl bejt totální holobyt,nevadilo by to..protože by to byl Trabant >:D
pokud by to bylo auto prostý i blbý klimy tak by to konkurence nebyla...Beetle je na úrovni mini..luxusní retro ne pro každýho.Pokud by to vypadalo jako koncept z Frankfurtu byla by to pecka...kvůli ceně by leckdo klimu oželel...navíc je šance že to bude jednoduchý auto..tudíž levný na provoz a údržbu
Přesně takovéto vozy, pokud by splnily EU předpisy, tak bych s nima vůbec, ale vůbec neměl problém. Bylo by mnohem lepší potkávat právě takovéto vozy na našich cestách necestách, než ty bazarové vraky...
Bohužel je to myslím si nereálné, od emisních norem až po pasivní bezpečnost. Mimochodem, nevíte někdo - je daná nějaká norma pro pasivní bezpečnost nově prodávaných vozů v EU? Já myslím že je. Ale zajímalo by mě, jestli to např. odpovídá 2* NCAP, pokud by to šlo alespoň trochu porovnat ...
Taky bych s podobným vozem neměl problém. Taková Thalie je překopaný Clio II. generace a prodává se. Postavit auto které udělá 3 hvězdy v NCAP nebude pro VW problém.
No nevím, asi bych neměl žaludek si tyhle VW spatlaniny pro Číni koupit >:D Nicméně v Číně je to trhák a to hlavně v mezi taxikáři. Když jsem byl na jaře v Shanghai, tak jsem tam snad ani jiný typ taxíkem než Santana neviděl a jiným ani nejel a že jsem je používal celý týden ;-) Vzadu místa dost a pohodlný to celkem bylo, toť vše. Konstrukční stáří to nezapře :no: Chtělo by to zrepasovat něco o nějakou tu generaci mladšího:
mohli by to s klidem udelat ze Seatu, je znamej, jiz "funguje" a jeho emoce jsou stejne spis pro smich, tak proc nerecyklovat po vzoru Exea i dalsi postarsi modely koncernu a za rozumnou cenu? kuprikladu zrecyklovanej Golf minule generace by Sanderu dokazal konkurovat vice nez schopne a k dalsim Daciim se daji najit v portfoliu dalsi modely snadno, minula Oktavka Loganu, Sharan MCVcku atd...
Tou lacnou znackou mala byt kedysi Skoda. VW sam ma v nazve ludove auto....
Problemom je, ze kym kvalitou sa Skoda aj VW potacaju v priemernosti, ich ceny su na urovni aut, ktore su kvalitou a spolahlivostou daleko vpredu. Nakonfigurujte si skodovku na vybavu provnatelnu s Japoncom, a skoncite pri cene daleko vyssej. S mensou zarukou.
VW este stale moze klesnit na uroven francuzskych a talianskych aut, ale priznajme si.... Ked VW za svoje ceny nedokzae ponuknut zodpovedajucu kvalitu... Co bude predavat v Europe za cenu Dacie?
jj, takže 60 procent lidí v evropě jsou naprostí idioti a dobrovolně utrácí mnohem vyšší částky za produkty o kterých vědí, že jsou horší, než ty o třetinu levnější! >:D >:D >:D
A proto koncern prosperuje jak nikdy nikdo a ty s těma kvalitníma produktama propouší zaměstnance, zavírají továrny a prosí svoje vlády na kolenou o nějaky to euro na záchranu! >:D
S těma japoncema to netrefil. Zrovna ti japonci mají ceny na úrovni cen Škodovky na tuzemském trhu a možná i vyšší, díky dovoznímu clu.
Celý jeho příspěvek je vlastně blbost protože je to paušalizování obrovskýho rozměru. Všichni japonci jsou kvalitní a levný, Škodovky jsou také kvalitní, ale výrazně dražší. Naprosto bez jákéhokoliv příkladu...
V jednom má pravdu a to, že jsou Škodovky na domácím trhu předražené, ale to je naprosto normální. Například ceny Meganu u nás a ve Francii... to je panečku rozdíl.
Existuje nějaká setrvačnost v chování zákazníků. Ještě celkem nedávno byl v Evropě první někdo jiný a taky vydělával. Pokud koncern snižování nákladů na úkor kvality a touhu po tom být největší na světě přežene, tak nemusí být první ani v Evropě.
... a budou se tady místní vw-fanatici této značce posmívat stejně jako nyní Dacii?
Řekl bych, že ne, protože pro ně (ale pouze pro "ně") to bude super-mega-giga-tera-lowend >:D
Původní záměr mít na dolní konci nabídky Škodovku se díky konkurenci nepovedl. Od té doby co Renault lepí své logo na Logana nebo Chevrolet prská svá loga bez ostychu na korejská Daewoo stojí VW před otázkou zda udělat totéž a pod logem Škody vyrazit na trh s obdobou Loganů, Sander a spol. a tím ovšem zkazit již zavedenou značku nebo vytvořit nový brand, který bude ještě pod Škodovkou. Myslím, že cesta nového brandu, který bude ještě více "low" je správná. Když může mít VW na horním konci nabídky pět brandů, proč ne na dolním dva nebo tři.
Nerozumiem prečo sa Volkswagen volá Volkswagen , keď práve on b y mal robiť tie lacné a dostupné automobily a nie Phaetony a Touaregy .... Mali by sa Premenovať na TeuerWagen :no::no::no:
Protože na svém domácím trhu tedy v Německu, dokonale a do puntíku jeho název vystihuje pozici značky na trhu, nejlidovější, nejprodávanější a tedy masově nejrozšířenější modely.