VW Group plánuje levnou značku konkurující Dacii
V plánech VW Group pro následující léta figuruje nová značka, která by měla nabízet levná vozidla. Tento výrobce by se tedy stal konkurentem pro Dacii a Datsun, který má být v brzké době oživen.
Nová značka by svůj provoz měla spustit do roku 2015. Podle německého Auto Bildu se chystají tři modely – MPV, kombi a malý sedan. Cena těchto vozidel by se měla pohybovat mezi 5.000 až 10.000 eury (125.000 až 250.000 Kč).
Zdroje z automobilky tvrdí, že cílovými trhy pro novou značku by měly být státy z takzvané skupiny BRIC, tedy Brazílie, Rusko, Indie a Čína. Jedná se o rychle se rozvíjející země, které se v budoucnu patrně stanou dominantními ekonomikami světa. Nová značka by ale své vozy mohla prodávat i v Evropě.
Volkswagen přiznal, že o levné značce skutečně uvažuje. „Pravidelně se díváme po nových segmentech a nových trzích, mezi kterými jsou i levná auta,“ řekl tiskový mluvčí Volkswagenu Eric Felber a dodal, že o nové značce ještě nebylo rozhodnuto. Šéf odborů automobilky Bernd Osterloh pak německému ekonomickému deníku Handelsblatt už dříve sdělil, že VW potřebuje levné auto umístěné pod Upem!, které by bylo určeno pro rozvojové trhy.
Automobily nové značky by měly použít starší motory a platformy, což sníží jejich cenu. Výbava aut bude zahrnovat jen to nejnutnější.
Očekávat také máme jednoduchý design, který zjednoduší a zlevní výrobu. Tři modely mají mít stejný rozvor, na délku budou měřit zhruba 4,2 metru.
Volkswagen Group se do roku 2018 chce stát největším výrobcem automobilů na světě. Značka nabízející levné vozy by koncernu v tomto plánu jistě pomohla.