Zajímavé že při volbě motoru se řídili příznivějším údajem výrobce o kombinované spotřebě, ale při volbě převodovky to bylo naopak. Trochu mi chybí logika
v 2015 som kupil celkom pekne vybaveny kus transporteru, ale v prevedeni California - nieco ako dodavka na kempovanie - v ramci redakcie sme si mysleli, ze ako fotograf to vyuzijem. Napriek silnejsiemu motoru sa mi spotreba zdala vcelku rozumna a asi by som nesiel do slabsej verzii - v pohode to jazdilo za rozumne naklady. Ale ja som si nedokazal zvyknut na to nastupovanie za volant, s mojou postavickou do jazzu som sa tam vselijako tlacil a motal s nozickami, aby som co najelegantnejsie vklzol na sedacku.... :-!
Takze som to radsej dal prec. Teraz mam mensi Sharan ( tiez drahe ako ta svinka!), je to sice o nieco jednoduchsie, ale.....
Napriek silnejsiemu motoru sa mi spotreba zdala vcelku rozumna a asi by som nesiel do slabsej verzii - v pohode to jazdilo za rozumne naklady. -----
Fakt som neriesil spotrebu na desatinky, ale co maju kolegovia slabsie verzie, tak viem, ze to nebolo nejak horsie, dokonca niektory spominali vyssie hodnoty, ako som mal ja.
Presnejsie udaje si najdes pri testoch spominanych verzii. :-!
no kedy ako, mam aj nejake ine potreby - ale sem-tam ano ( E klasse)
v zime Discovery, snazim sa stravit nove bavoracke 5 reihe,
takze nejak tak.... je pravda, ze zvedavy som na radovy 6 valec od medveda, ale nebranim sa ani inym napadom!
Mám T-4 z roku 1996 s náběhem 480 tisíc km a s lehkou nohou na plynu s ní jezdím v rozmezí 6,0 - 6,5 litru ve skutečně kombinované spotřebě, nejméně 1/3 ve městě. A prázdná přitom rozhodně také nebývá. Takže žádný velký zázrak v popisovaném testování zrovna nevidím. :no::-)
Zajímavá data jsou na spritmonitoru.
VW T5 a T6 (včetně verzí Caravelle a Multivan) s motorem 2.0 TDI 103 až 110 kW má průměr 8,7 litru.
VW T4 (včetně verzí Caravelle a Multivan) 2.5 TDI 111 kW z přelomu tisíciletí má průměr 8,2 litru.
Tak jako dodávku, která něco uveze a zároveň nežere svět, už dneska sice není tak těžký na trhu najít, ale VW mi přijde vždycky jako rozumná volba. Z bazárku za párset se už dá solidně pojezdit
Ja vim, ze Multivan je tezsi a ze po dalnici nejedu 115, ale s rodinou jsem rad za spotrebu pod 10. A lenost motoru na dalnici me drti. K cemu mi je 1700 ot. pri stovce, kdyz to do kopce zpomaluje? Dalsi poznatek, mezi trojkou a ctyrkou je proste dira, od ctyrky jsou prevody vic do rychla. Kazdy pridani plynu znamena aktualni spotrebu 20-35. Skoda, ze jiz nedelaji bezna auta pro jizdu, ale pro papirovy emise...