Výroba střešních boxů: Jak se peče rakvička?
8
/
13
Prohlédnout znovu
Výroba střešních boxů: Jak se peče rakvička?
Výroba střešních boxů: Jak se peče rakvička?
|
acz
Jednotlivé komponenty střešního boxu
|
acz
Třísetkilogramová hliníková forma na vytvarování boxu je běžně skryta očím uvnitř lisovacího stroje
|
acz
Kromě pružin do vzpěr a vložek zámků vzniká celý box v jedné továrně. Takto se například lisují drobné plastové díly.
|
acz
Výsledný tvar vyřezává fréza na dřevěném kopytě, které vyšlo z rukou modeláře
|
acz
Výběrem materiálu vše začíná. Na víko největšího boxu XX-Line se používají bílé půl centimetru silné desky.
|
acz
Nový lisovací stroj si umí desku sám podat z hromady, přesto obsluha ještě kontroluje její správné usazení. Poté už ke stroji nikdo nemůže a chrání ho bezpečnostní závora.
|
acz
Shora i zespodu se k desce přitisknou halogenové ohřívací plochy o příkonu 260 kW a následuje dvouapůlminutový proces temperování.
|
acz
Jakmile se deska ohřeje na 175 stupňů, proud vzduchu přetvaruje budoucí box. Kdyby to hned udělala forma, byl by plast v rozích zeslabený.
|
acz
Výsledný tvar vylisuje kopyto nahřáté na 80 °C. Následně je výrobek zchlazen na padesát stupňů. Proč ne méně? Aby se forma nemusela víc přihřívat.
|
acz
Před dalším opracováním musí plast ve skladu čtyřiadvacet hodin chladnout, materiál se totiž může smrštit.
|
acz
Po usazení na dřevěné kopyto ořeže fréza fi nální tvary a vyvrtá otvory na zámky a panty.
|
acz
Do boxu se instaluje plastové příslušenství a kovové výztuhy dna. Než box putuje do obchodu, zabalí ho do igelitového rukávce, přiloží návod a zavřou do krabice.
|
acz
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid