Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Výrobci elektroniky chtějí ve větší míře prostoupit do autoprůmyslu

Výrobci elektroniky mají v automobilovém průmyslu své místo jasné. Větší kousek podílu by si chtělo nyní zabrat také japonské Sony a další.
Zpět na článek
14. 4. 2015 18:06
14. 4. 2015 18:29
15. 4. 2015 07:48
15. 4. 2015 11:27
15. 4. 2015 16:41
15. 4. 2015 21:22
16. 4. 2015 12:28
14. 4. 2015 23:02
14. 4. 2015 23:06
14. 4. 2015 18:06
Uz aby tam byli
Ta kvalita specialne infotainmentu v autech je naprosto neuveritelna. Kdyz si clovek uvedomi jake silenosti do aut montuji treba francouzsti nebo italsti vyrobci aut, tak nelze nez kvitovat zajem o vstup osvedcenych znacek z odvetvi spotrebni elektroniky do teto znacne zatuchle casti automobiloveho prumyslu.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barrichello
14. 4. 2015 20:26
Re: Uz aby tam byli
v USA o to není zájem. nejvíc tam lidi poslouchají rádio a cd a mp3. Ni dalšího nechtěj. Jinak řada firem tam je, Bose, Alpine, Bowers a Wilkins, Bang a Oluffsen, Pioneer atd
15. 4. 2015 07:53
Re: Uz aby tam byli
USA jsou zrovna v infotainmentech u tamnich aut docela napred, takze evidentne podle nejakych pruzkumu o to zakaznici maji zajem. Koneckoncu je to videt i na tom, ze tamni infotainmenty narozdil od evropskych povetsinou slusne funguji, byt jsou nekdy hnusne (zdravime Chrysler). U drazsich aut je pak samozrejme velkou konkurenci Syrius.
Ty znacky tam fakticky nejsou Nektere z nich treba jako to Bose jenom pronajimaji stitky se svym jmenem na bezna aftermarket sterea, nektere dalsi dodavaji sety reproduktoru a zesilovacu, ale infotainmenty jako takove dela z beznych eletronickych firem jen malokdo a to vetsinou jenom aftermarket. Tady jde o to aby se uz do aut nedostavaly ty nedodelane hruzy zname napriklad z tech francouzskych aut, ktere neumi slusne prehrat ani MP3jku z USB a maji do roka pet update software, protoze je jejich vyrobce nedokaze udelat alespon trochu funkcni napoprve. Treba takovy Apple by nikdy do aut nedodal takove nedodelky jake dnes vydame a rozhodne by neladil ergonomii sest let jako to trvalo BMW.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2015 08:17
Re: Uz aby tam byli
Apple bz chtěl hlavně za vše zas platit a o to v USA právě zájem nebzl, na to byl ted průzkum. Takže Apple asi nemá v utě šanci. Navíc ten průzkum říká, že drtivá většina amíků chce v autě i nadále cd/dvd mechaniku
15. 4. 2015 21:13
Re: Uz aby tam byli
Takovych pruzkumu si udelam kolik potrebuji, trend je jasny. Placky konci, protoze uz je nejde fakticky moc ani koupit. Staci se podivat na pomer nosicu a v nekterych zemich se dnes proda vice vinylu nez CD, protoze proste digitalni hudba vladne svetu. Dedeckove si holt dokoupi changer.
Avatar - Barrichello
16. 4. 2015 15:12
Re: Uz aby tam byli
Prý právě nekončí a výrobci to kvůli usa budou montovat i nadále.

Přehled nosišů je jedna věc, kolik lidí si to vypaluje zadarmo věc druhá >:D
15. 4. 2015 14:35
Re: Uz aby tam byli
Ono i vohryzaný jabko dokáže vydat spoustu paskvilů, už vidím, jak výrobce svolává 30tis aut, aby jim dal do kupy shnilý sw.
15. 4. 2015 21:13
Re: Uz aby tam byli
Kdyz si vezmu, ze Peugeot updatuje ctyrikrat do roka a jeste to ani pak nefunguje, tak myslim ze s Apple nebude problem. Navic samozrejme ty novejsi systemy jsou pripojene online a zupdatuji se bez navstevy dealera.
14. 4. 2015 22:14
Re: Uz aby tam byli
Děkujeme za oznámení, že o problematice víte pane úplně H...O.
>:-[]
Avatar - Katikakus
14. 4. 2015 18:29
MirrorLink
Bohate by stacilo, kdyby vyrobci integrovali palubni system s podporou MirrorLink.
Rozbalit vlákno
8
15. 4. 2015 07:48
Re: MirrorLink
MirrorLink je zoufalost od ktere bych rekl, ze se dnes uz spise upousti, to pohodli ovladani je zoufale proti kvalitnimu zabudovanemu infotainmentu.
Avatar - Katikakus
15. 4. 2015 09:52
Re: MirrorLink
Naopak, diky MirrorLinku neni integrovany infotainment zastaraly uz v dobe uvedeni vozu na trh, coz je dnes bezna praxe. Telefony a tablety clovek meni mneni mnohem casteji nez auto a prave diky mirrolinku muze mit v aute neustale aktualni system, navigaci, atd.
15. 4. 2015 11:27
Re: MirrorLink
Tobě snad neaktualizují palubní systém? Problém je to u straších aut. Aktualizace hardware je složitější a ne vždy možná. Záleží samozřejmě, co od něj kdo čeká, ale vývoj není zase tak rychlý.

Znám člověka, který si kupuje nové auto každý rok až dva (klidně opakovaně ten stejný model), aby dostal od všeho nejnovější verzi. :-)
Avatar - Katikakus
15. 4. 2015 15:07
Re: MirrorLink
Mluvim o hw, ktery je v dobe uvedeni vozu na trh jiz zastaraly - ve srovnani s vyvojem u mobilnich telefonu a tabletu. Telefon za novejsi a vykonnejsi vymenim snadneji nez cele auto.
15. 4. 2015 16:41
Re: MirrorLink
Co na tom provozuješ, že tak rychle zastarává? Ano, čipy se vyvíjí celkem rychle, ale auto hraje a naviguje stejně dobře po čtyřech letech, jako když bylo nové. A vzhledem k tomu, že od telefonu v první řadě očekávám, že bude telefonovat, pak zvládne nějaké zprávy, kalendář a poslouží jako dálkové ovládání, ani telefony mi moc nezastarávají (to, že jsou to kolikrát neodladěné krámy s kopou děr a mizernou podporou do budoucna, je jiná věc). Výkonnější procesor e-mail rychleji nenapíše.
15. 4. 2015 21:22
Re: MirrorLink
Infotaiment v aute vydrzi dele nez mobily, protoze se typicky nevydava kazdy rok dalsi, nevznikaji pro ne nove a nove hry, vyrazne mene se zaplatuje a obecne obsahuje jenom subset zakladnich cinnosti, ktere se povetsinou prilis nemeni (navigace, komunikace, hudba). S mobilem nesrovnatelne.
Problem Mirrorlinku (krome jeho pofiderni funkcnosti) je to, ze nabizi rozhrani, ktere nikdy nebylo urcena do auta, coz se da sice resit stazenim aplikace upravene pro auta, ale to je dalsi komplikace. Navic je to hrozne komplikovane, zabudovany infotainment tam proste je, nastartuji auto a mam ho k dispozici. Uz jenom to, ze kdyz chci pouzivat mirrorlink, tak musim pokazde vyndat mobil z bundy a pripojovat ho v aute na nabijecku (protoze bez toho delsi cestu baterka neprezije) je zoufala komplikace.
16. 4. 2015 12:28
Re: MirrorLink
Na problém rozhraní se ale při vývoji MirrorLinku myslelo. I podle mne jsou však výhody velmi limitované. A je tu problém nabíjení, který zmiňuješ. Většinou telefon nechávám v kapse/ tašce. Na jednu stranu nám dávají "bezklíčové" odemykání a startování, abys mohl nechat klíče v kapse, na druhou bych měl pro změnu vyndavat telefon? I s bezdrátovým nabíjením ho budu muset vyndat a uklidit, abych ho tam akorát tak mohl zapomenout.

Jedna z mála věcí, co mi dnes chybí, je možnost dostat itinerář přímo z mobilního zařízení do auta. Místo toho, aby se auto muselo připojit k Internetu a stáhnout si itinerář ze serverů automobilky, kam jsem ho předtím uložil. Je to zbytečná komplikace.
Avatar - Barrichello
16. 4. 2015 08:47
Re: MirrorLink
Já si ted koupil DVR kameru se 7" LCD, jde k tomu připojit i parkovací kamera, umí to přes Miracast připojit mobil k zařízení a tak si tam klidně můžeš pustit navigaci, prohlížet foto atd. Jde k tomu připojit i tv tuner nebo dvd. Co víc kdo potřebuje, přehávat mp3 snad umí už každé 10 let staré rádio....
Avatar - 3_diamanty
14. 4. 2015 19:04
ja si naopak myslim
ze tej elektroniky je uz v dnesnych autach az moc... a velakrat je uz viac na skodu ako na ulahcenie ovladania auta... len si zoberme kdejake dotykace a ine odputavace pozornosti vodica...... ved to uz nie je sranda.... auto by v prvom rade malo ostat autom a nemalo byt nejakym hernym jukeboxom ..... a boze chran ak sa v nich nieco pokazi a dotykac vam odstavi cele auto....... lebo manualne kolecka a tlacitka funguju aj 14 rokov bez problemov.... a stale su ako nove.... mam to odskusane...

ten pohlad na dnesne interiery ktore maju zapatlane displeje a klavirne laky od ludskych otlackov prstov je priserny.... az sa mi to hnusi.. bez urazky ;-\ .. uvital by som keby bolo v dnesnych autach menej elektroniky ..... uplne paradne boli 90te roky .... auta uz neboli vybavou holatka ale zase netrpeli na displeje start/stop systemy a ine kur.vitka.....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - maros
14. 4. 2015 21:19
Re: ja si naopak myslim
No jo, šetříme. On jeden dotykáč je dneska levnější, než knoflíky a táhla. Navíc to slibuje slušný vývar do budoucna na servisu. Takže není divu, že v této oblasti jsou průkopníci Frantíci.
Avatar - poterienko
15. 4. 2015 07:33
Re: ja si naopak myslim
Manuální kolečka a tlačítka mají pro ovládání multimediálního systému tvé "oblíbené" premiovky ;).
Ad netrpěli na displej - když mám v autě kolem 4000 sognů, fakt bych to nechtěl vybírat na 1-2 řádkovém ČB displeji.
15. 4. 2015 07:47
Re: ja si naopak myslim
Jo jo, devadesatky byly v tomhle super. Jeste si pamatuji na BMW 7 E38 ci 5 E39, vsechno ovladane pomoci tech "manualnich kolecek a tlacitek", konkretne tech tlacitek tam bylo asi tricet a jeste se ovladaly pres asi ctyri shifty. To bylo jak hrat na klavir. :-! A pritom ty audiosystemy na dnesni pomery skoro nic neumely.
14. 4. 2015 23:02
elektronika
zalezi aj na autach, v niektorych je vela v niektorych malo elektroniky, ale myslim si ze napriklad riadiaca jednotka je velmi dobrym riesenim v aute, staci mat diagnostiku a ukaze vam kde je chyba, plus vsetko sa da nastavit cez pc ... dneska by uz malo byt standartom v autach abs,eps, rozjazd do kopca, protipreklzovy system.. to su podla mna uzitocne pomocky, plus privital by som v autach digitalny tachometer a dotykovy displey v strede palubovky - navigacia, radio atď.. vsetko v jednom

a ostatne elektronicke pomocky by boli za priplatok no podla mna su nepotrebne
Rozbalit vlákno
0
14. 4. 2015 23:06
napriklad
taka dacia ukazala ze sa da vytvorit relativne lacny a zaroven kvalitny dotykovy displey s radiom a navigaciou v spolupraci s firmou LG
Rozbalit vlákno
0