Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výrobci elektroniky chtějí ve větší míře prostoupit do autoprůmyslu

Jan Mička
Diskuze (24)
Výrobci elektroniky mají v automobilovém průmyslu své místo jasné. Větší kousek podílu by si chtělo nyní zabrat také japonské Sony a další.

V posledních měsících se k nám dostává čím dál více informací o vývoji autonomních vozidel. Mezi těmi, kdo o jejich výrobu usiluje, se nacházejí taková jména jako Google nebo Apple, tedy společnosti, které v tomto segmentu nejsou moc zběhlé. Ne všichni se však chtějí pouštět do tak velkých akcí.

Nejnovější informace hovoří o snaze výrobců elektroniky více proplout do rostoucího autoprůmyslu. Na mysli máme například společnosti Hitachi, Mitsubishi Electric, Omron, Panasonic, nebo Sony, které dovedou nabídnout všechno od řídicích jednotek, alternátorů, startérů, posilovačů řízení, obrazovek až po navigace a integrované obvody. Tyto díly jsou pochopitelně potřeba každý den, vidina úspěchu je tedy postavena na reálném základu.

Podle generálního ředitele Sony Kazua Haraie má automobilový průmysl obrovský potenciál a Sony je připraveno zaujmout vedoucí pozici, což by znamenalo pokořit společnosti Bosch nebo Denso. Vzhledem k čím dál většímu množství elektroniky v automobilech není tento cíl přehnaný, uvážíme-li, jak silnou pozici má Sony na světových trzích. Konkurenční boj nebude jednoduchý, jeho výsledkem by však mohlo být snížení cen některých příplatkových prvků běžných i luxusních automobilů.

Jan Mička
Diskuze (24)
Avatar - Barrichello
16. 4. 2015 15:12
Re: Uz aby tam byli
Prý právě nekončí a výrobci to kvůli usa budou montovat i nadále.

Přehled nosišů je jedna věc, kolik lidí si to vypaluje zadarmo věc druhá >:D
16. 4. 2015 12:28
Re: MirrorLink
Na problém rozhraní se ale při vývoji MirrorLinku myslelo. I podle mne jsou však výhody velmi limitované. A je tu problém nabíjení, který zmiňuješ. Většinou telefon nechávám v kapse/ tašce. Na jednu stranu nám dávají "bezklíčové" odemykání a startování, abys mohl nechat klíče v kapse, na druhou bych měl pro změnu vyndavat telefon? I s bezdrátovým nabíjením ho budu muset vyndat a uklidit, abych ho tam akorát tak mohl zapomenout.

Jedna z mála věcí, co mi dnes chybí, je možnost dostat itinerář přímo z mobilního zařízení do auta. Místo toho, aby se auto muselo připojit k Internetu a stáhnout si itinerář ze serverů automobilky, kam jsem ho předtím uložil. Je to zbytečná komplikace.
Avatar - Barrichello
16. 4. 2015 08:47
Re: MirrorLink
Já si ted koupil DVR kameru se 7" LCD, jde k tomu připojit i parkovací kamera, umí to přes Miracast připojit mobil k zařízení a tak si tam klidně můžeš pustit navigaci, prohlížet foto atd. Jde k tomu připojit i tv tuner nebo dvd. Co víc kdo potřebuje, přehávat mp3 snad umí už každé 10 let staré rádio....
15. 4. 2015 21:22
Re: MirrorLink
Infotaiment v aute vydrzi dele nez mobily, protoze se typicky nevydava kazdy rok dalsi, nevznikaji pro ne nove a nove hry, vyrazne mene se zaplatuje a obecne obsahuje jenom subset zakladnich cinnosti, ktere se povetsinou prilis nemeni (navigace, komunikace, hudba). S mobilem nesrovnatelne.
Problem Mirrorlinku (krome jeho pofiderni funkcnosti) je to, ze nabizi rozhrani, ktere nikdy nebylo urcena do auta, coz se da sice resit stazenim aplikace upravene pro auta, ale to je dalsi komplikace. Navic je to hrozne komplikovane, zabudovany infotainment tam proste je, nastartuji auto a mam ho k dispozici. Uz jenom to, ze kdyz chci pouzivat mirrorlink, tak musim pokazde vyndat mobil z bundy a pripojovat ho v aute na nabijecku (protoze bez toho delsi cestu baterka neprezije) je zoufala komplikace.
15. 4. 2015 21:13
Re: Uz aby tam byli
Kdyz si vezmu, ze Peugeot updatuje ctyrikrat do roka a jeste to ani pak nefunguje, tak myslim ze s Apple nebude problem. Navic samozrejme ty novejsi systemy jsou pripojene online a zupdatuji se bez navstevy dealera.