reklama


Wakan Road a Racing: nový roadster-bike s motorem V-Twin (představení)

Wakan Road a Racing: nový roadster-bike s motorem V-Twin (představení)

 
 

Poměrně nová francouzská společnost Wakan Motorcycles přišla na trh se zajímavým naháčem ve dvou provedeních: Road a Racing. Motocykl je poháněn velkoobjemovým dvouválcem do V (85 kW, 156 Nm).

Naháč Wakan vznikl v malém městečku kousek od Montpellier. Jeho duchovním otcem je Joel Domergue, který chtěl od prvopočátku postavit sportovní roadster. Inspiraci měl v sporťáku AC Cobra, kde bylo spojení důležitých faktorů: velkoobjemový motor v lehkém šasi.

Je jasné, že přijít teď na trh s něčím zajímavým je více než těžké, ale Wakan nás zaujal na první pohled. Domergue skládal motocykl sám a svět se o tomto roadsteru dozvěděl až po jeho dokončení. Požadavek na úspěch v dnešní tvrdé konkurenci je jasný: přijít s něčím zajímavým, neotřelým; mít precizní zpracování; vzduchem chlazený naháč s motorem do V; nízko položené těžiště pro snadnou ovladatelnost a maximální suchá hmotnost do 180 kg.

Co si konstruktér zadal, to také splnil a výsledek můžete posoudit sami. Vpředu je klasický kulatý světlomet a silná obrácená vidlice Ceriani, jejíž horní nastavovací šrouby jsou vypadají jak ďáblovy růžky. Místo klasické nádrže zaujímá airbox s elegantním nasáváním včetně klapek. Samotnou nádrž o objemu 13 l najdete pod sedlem. Na palubce je jeden velký digitální displej.

Pod lehkým páteřovým rámem je velký vidlicový dvouválec od firmy S&S o objemu 1 640 cm3 (100 kubických palců). Agregát s dvojicí ventilů na válec, rozvodem OHC a karburátorem Keihin disponuje výkonem 85 kW (115 k) v 6 250 ot/min a maximální točivý je výborných 156 Nm. Díky mamutímu krouťáku pojede roadster pěkně od spodu.

Síla V-Twinu se na zadní kolo přenáší přes pětistupňovou převodovku a řetěz. Krotit tuhle bestii má za úkol kotouč o průměru 340 mm s šestipístkovým třmenem vpředu a menším kotoučem vzadu. Sportovní verze Racing by měla být ještě o něco málo lehčí než silniční Road, který má suchou hmotnost 177 kg. Obě verze jsou velmi kompaktní, rozvor je pouhých 1 337 mm a výška sedla je 790 mm.

Pro zájemce: letos na podzim by měla být připravena první série čítající 15 motocyklů, kus za cenu 28 tis. eur (přes 800 tis. korun). V dalších letech by se měla sériová produkce rozběhnout naplno. Z konkurentů mě napadá monstrózní Yamaha MT-01, Harley-Davidson V-Rod nebo současný prototyp XR1200, ale Wakan bude ještě řadu let raritka, kterou jen tak neuvidíte.

Tip: Video najdete na oficiálních stránkách společnosti Wakan Motorcycles.

Technické údajeWakan 1640 Road
Rozvor / výška sedla1 337 mm / 790 mm
Motor, objem4dobý, 2válec do V, 1 640 cm3
Vrtání x zdvih101,6 x 101,6 mm
Kompresní poměr10,3:1
Počet ventilů / chlazení4 / vzduch
Výkon85 kW (115 k) / 6 250 ot.
Točivý moment156 Nm / 4 250 ot.
Převod / převodovkařetěz / 5stupňová
Kola (vpředu/vzadu)17palcová, litá
Brzdy vpředu1x kotouč 340 mm, 6pístek
Brzdy vzadu1x kotouč 220 mm, 2pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 46 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž13 l
Suchá hmotnost177 kg
Poměr (koně na tunu)650
Cenacca 28 000 eur (800 000 Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com
Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti! Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama