Z velké části je to chyba JM kraje. Před nějakými 8 lety byla připravena vládou varianta obchvatu Břeclavi navazující na D2, ta už mohla klidně stát. Ale Hašek a spol. trvali a vynutili si variantu R52 kolem Mikulova. Za 7 let se to pak už nikam neposunulo.
Kecy rakušáci sou právem znechucený z českýho přístupu. Jednu dobu na to silně tlačili i z Bruselu a chtěli hradit snad až 70% ceny dálnice z Brno na jih. No nedali sme se :yes: >:D >:-[]
Žádný kecy brácho. Osterajchyšéři měli již všechno připravené a natrasované k Mikulovu, když se ekofašisté vyštrachali s břeclavskou variantou. Too late my friends, řekli tenkrát Osterajchyšéři, too late. ;-\
Kdyby byli k tomu alespoň schopní, ale za jejich "vlády" se nepostavilo v JH kraji ani centimetr dálnice nebo rychlostní silnice. Ve většině krajích, kde vedou nedokončený silnice a dálnice se alespoň pomalu staví.
Břeclavská varianta byla navíc neprůchodná díky devastujícímu dopadu na chráněnou oblast Podyjí a Lednicko-Valtický areál, kterým se nedalo vyhnout. :-!
Sorry ale zase ne. Bylo by to fajn ale v roce 2025 zřejmě nebude ani plný dálniční spojení Prahy a Českejch Budějovic :-|
Nejsme ani schopný říct kam přesně na hranice povede naše část z Brna a Budějovic takže rakouský dálnice z Vídně a Lince končej kus před hranicema. Než si to rozmyslíme >:D
... mi vážně bere dech. Až se mi z toho hlava točí.... A další z priorit R35 čeká asi na jinou vládu, aby ta také měla své priority.... Ono vystavět ročně cca 10 km dálnice je fakt heroický výkon, na který se musí zorganizovat "práce" desíti tisíc státních úředníků a dalších deseti tisíc lidí v polostátních organizacích \je mi blivno....
Ono to ani tak není o té technické stránce věci, neb stavět umí kdejaká firma. Technologie jsou obecně dostupné a není na tom nic objevného.
Problémem je financování, zejména pak zadávání zakázek a jejich následná kontrola a k tomu je třeba ŘSD a MD (to je určitě tisíc soudruhů).
Prakticky by to zvládl mnohem menší, levnější a efektivnější tým, ale to bychom museli být jinde a v jiné době.